Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:117, Did:0, useCase: 3

Latvijas kausa fināls pirmo reizi notiks Ventspilī

Agris Suveizda

Latvijas kausa fināls pirmo reizi notiks Ventspilī
Alans Siņeļņikovs
Foto: Māris Greidāns, www.futbolavirsliga.lv

Šā gada Latvijas kausa finālu uzņems Ventspils, vēsta Latvijas Futbola federācija. Spēle starp "Ventspili" un "Jelgavu" norisināsies 20. maijā.

Abas kausa finālistes "Ventspils" un "Jelgava" oficiāli izteica vēlmi rīkot spēli savā stadionā, taču Latvijas Futbola federācijas Sacensību organizācijas komiteja izšķīrās par labu kurzemnieku kandidatūrai. Lēmums pieņemts, izskatot abu klubu pieteikumus un vēloties popularizēt futbolu, organizējot Latvijas kausa finālspēli dažādās Latvijas pilsētās

Latvijas kausa izcīņas fināls Ventspilī tiks organizēts pirmoreiz. FK "Ventspils" komanda trofeju līdz šim izcīnījusi sešas reizes (2003., 2004., 2005., 2007., 2011. un 2013. gadā), savukārt FK "Jelgava" futbolisti par turnīra uzvarētājiem kļuvuši divas reizes (2010. un 2014. gadā).

Atgādinām, ka pusfinālos "Jelgava" ar 2:0 pārspēja "Liepāju", bet "Ventspils" pēc 1:1 pamatlaikā un papildlaikā ar 3:1 pēcspēles pendelēs tika galā ar Jūrmalas "Spartaku". Tādējādi finālā tiksies pēdējo divu gadu kausa ieguvējas - titula turētāja "Jelgava", kura kopā kausu ieguvusi divreiz, un "Ventspils", kas triumfēja 2013.gadā un vēl piecas reizes iepriekš.

Izmantotie resursi:
Latvijas Kausa izcīņas fināls norisināsies...

  +3 [+] [-]

, 2015-04-28 13:10, pirms 10 gadiem
Šajā situācijā tā ir loģiska izvēle. Taču nākotnē fināls jāaizvada neitrālā laukumā un brīvdienās.

     [+] [-]

, 2015-04-28 13:11, pirms 10 gadiem
Piemēram, Ukrainā ( https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrai... ) kopš 2008.gada vai Lietuvā ( https://en.wikipedia.org/wiki/Lithu... ) neviens neredz problēmas sarīkot kausa finālu neitrālā laukumā.

     [+] [-]

, 2015-04-28 13:17, pirms 10 gadiem
Eh, vajadzeja Riga to finalu...

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 13:29, pirms 10 gadiem
1 rakstīja: neviens neredz problēmas sarīkot kausa finālu neitrālā laukumā.
Problēma jau ir laukumos kā tādos. Ir laba tradīcija kausu spēlēt valsts labākajā arēnā, nav ne vainas domai par neitrālu laukumu, bet uzreiz rodas jautājums: kur tieši? Skonto velk pēdējo dzīvību, jaunā stadiona vēl nav un visādas tur pārbūves arī nav īstenotas. Kas ir no neitrālajiem? Liepāja, Sloka, kur nav spēlēt vēl šogad? Nu jā, Ventspilī arī nav, bet vismaz vienas komandas mājas tās ir.
Nākotnē es par finālu Rīgā, valsts galvenajā arēnā!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 14:28, pirms 10 gadiem
Problēma ir ne tikai laukumos, bet arī skatītāju skaitā.

Pat Baltijas kausa izcīņā lielajām izlasēm Liepājā, izlasē praktiski nespēlējot liepājniekiem (laikam tikai Verpakovskis bija, turklāt atvadījās no izlases!), vietējie sanāca pieticīgā skaitā, ap 2 tk, no kuriem vēl arī labu daļu sastādīja leiši/igauņi. Uz Ventspils-Jelgava, visticamāk, neatnāktu pat tāds skaits.

  +3 [+] [-]

, 2015-04-28 14:29, pirms 10 gadiem
Man gan gribētos redzēt finālu divu spēļu summā - futbola svētki gan vienas, gan otras komandas pilsētā.

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 14:57, pirms 10 gadiem
Edzhinjsh rakstīja: Man gan gribētos redzēt finālu divu spēļu summā - futbola svētki gan vienas, gan otras komandas pilsētā.
Kur tu finalu esi redzejis 2 spelu summa ?

  +2 [+] [-]

, 2015-04-28 15:32, pirms 10 gadiem
Spānijas kauss?

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 15:34, pirms 10 gadiem
Kļudijos. Bet tas nemaina ideju - kapēc ga ne?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 15:50, pirms 10 gadiem
Edzhinjsh rakstīja: Kļudijos. Bet tas nemaina ideju - kapēc ga ne?
Nav ko riteni no jauna izdomat. Kausa speles (parsvara) tapec ari ir tik interesantas, ka pastarisi uz vienu speli var sanemties un izsist nominali specigaku pretinieku ara. Divu spelu summa pastaritim jau nu ir daudz grutak noturet limeni un panemt kopsumma.

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 16:02, pirms 10 gadiem
Ventspilij jāsalasa pilnas tribīnes!

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 16:03, pirms 10 gadiem
Edmund , uz Ventspils-Malmo spēli atnāca vairāk(3tk) nekā uz izlases spēlēm Liepājā...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2015-04-28 16:19, pirms 10 gadiem
Ja grib piepildītas tribīnes, tad spēlei jānotiek pēc iespējas vēlāk uz vakara pusi. Ne agrāk kā 19.00. Tad var paspēt ierasties fanu ordas no Jelgavas, Rīgas un citām pilsētām, kas atbalsta Jelgavu. Tas pats par Ventspili - Ventspils tuvējo pilsētu iedzīvotāji. Zinu pāris Ventspils fanus, kas brauc no Kuldīgas, Skrundas un citām vietām.

Šobrīd, skatoties uz statistiku, Ventspilij skatītāju skaits nav diezko liels uz Virslīgas spēlēm. Jelgava salasa tīri labāku statistiku. Kausa pusfinālā vien savāca 1100 skatītājus, kas ir teju pilns stadions. Protams, tas nav daudz uz vispārējā fona, bet tas vismaz ir kaut kas. Jācer, ka Ventspilī skatītāju skaits būs pietiekoši liels, lai padarītu futbola svētkus par īstiem svētkiem.

  +2 [+] [-]

, 2015-04-28 16:20, pirms 10 gadiem
Zelta sietiņš rakstīja: Edmund , uz Ventspils-Malmo spēli atnāca vairāk(3tk) nekā uz izlases spēlēm Liepājā...
Tāpēc, ka spēlēja Ventspils. Edmunds droši vien bija domājis, ja Liepājā notiktu fināls, kurā pati Liepāja nespēlētu. Un šajā ziņā piekrītu - neitrālā finālā pieklājīgs skatitāju skaits droši vien būtu tikai Rīgā (konkrētāk - Skonto stadionā, jo citur jau nav ietilpības).

  +2 [+] [-]

, 2015-04-28 16:33, pirms 10 gadiem
Agris Suveizda rakstīja: Tāpēc, ka spēlēja Ventspils. Edmunds droši vien bija domājis, ja Liepājā notiktu fināls, kurā pati Liepāja nespēlētu. Un šajā ziņā piekrītu - neitrālā finālā pieklājīgs skatitāju skaits droši vien būtu tikai Rīgā (konkrētāk - Skonto stadionā, jo citur jau nav ietilpības).
Agri - viss tas tā ir. Ietilpības jautājums Latvijas futbola infrastruktūrā ir diezgan pavājš. Bet taisnības labad jāsaka, ka 2013.gadā nebija baigi pilnais stadions.
Jelgavā 2014.gadā stadions bija teju pilns. Vienīgi vērā ņemamais fināla mačs, kur bija 4000 skatītāju - Skonto stadionā 2010.gadā - Jelgava - Jūrmala-VV. Tā bija pēdējā reize, kad bija ļoti liels skatītāju skaits uz fināla maču.

     [+] [-]

, 2015-04-28 17:19, pirms 10 gadiem
Ietilpības jautājums Rīgā tiks atrisināts līdz ar Kr.Barona stadiona uzbūvēšanu, kurā pakāpeniski tiks palielināts vietu skaits!

     [+] [-]

, 2015-04-28 17:44, pirms 10 gadiem
Labi, ka Ventspilī, jo nu varēs paskatīties, ko tad pilsētai un līdzjutejiem nozīmē finālmačs.

     [+] [-]

, 2015-04-28 17:52, pirms 10 gadiem
Zelta sietiņš rakstīja: Edmund , uz Ventspils-Malmo spēli atnāca vairāk(3tk) nekā uz izlases spēlēm Liepājā...
Tieši tāpēc atbalstu spēles risināšanos kādā no fināla dalībnieces mājvietām, nevis neitrālā laukumā. Lai Ventspilij izdodas kas līdzīgs (kā pret Malmi) arī kausa finālā 20.maijā. Pērn Jelgavā kausa finālā tiešām jutos kā lieliskos futbola svētkos.

Cita lieta, ka vajadzētu tomēr padomāt par mehānismu, kā noteikt kausa fināla mājinieci vēl pirms turnīra sākuma (nu, piemēram, - priekšroka tai finālistei, kas 1/4 un 1/2 finālu summā uzvarēja pārliecinošāk nekā konkurente; vai cits variants - sakrāja mazāk kartīšu ), nevis tikai tad, kad abas finālistes jau zināmas.

     [+] [-]

, 2015-04-28 19:29, pirms 10 gadiem
Anonymous187 rakstīja: Ietilpības jautājums Rīgā tiks atrisināts līdz ar Kr.Barona stadiona uzbūvēšanu, kurā pakāpeniski tiks palielināts vietu skaits!
Vietu skaitu noteikti nepalielinās, jo NAV VIETAS. Tā vieta ir pārāk maza, lai celtu krietni lielāku stadionu. Stadionam vajag apmēram 1-1,5 hektāru zemes. Pie tam - ļoti jāskatās garums, platums. Un šajā vietā tas ir diezgan ierobežots, ja ir jāpilda UEFA un FIFA stadiona infrastruktūras nosacījumi un to prasības. Līdz ar to - lai ir tur Rīgas centrā labs 5700 vietīgs stadions.
Lielākus jātaisa citās vietās, kur vairāk vietas un ir arī atbilstoša infrastruktūra visiem - sabiedriskā transporta, automašīnu piekļuves iespējām utt. Centrā tam nav vietas.

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 19:39, pirms 10 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Tieši tāpēc atbalstu spēles risināšanos kādā no fināla dalībnieces mājvietām, nevis neitrālā laukumā. Lai Ventspilij izdodas kas līdzīgs (kā pret Malmi) arī kausa finālā 20.maijā. Pērn Jelgavā kausa finālā tiešām jutos kā lieliskos futbola svētkos.

Cita lieta, ka vajadzētu tomēr padomāt par mehānismu, kā noteikt kausa fināla mājinieci vēl pirms turnīra sākuma (nu, piemēram, - priekšroka tai finālistei, kas 1/4 un 1/2 finālu summā uzvarēja pārliecinošāk nekā konkurente; vai cits variants - sakrāja mazāk kartīšu ), nevis tikai tad, kad abas finālistes jau zināmas.
Edmund - ideja nav slikta un pie esošajiem apstākļiem atbalstāma, bet vislabāk būtu, ja Latvijā būtu viens nacionālais stadions, kur spēlētu tikai Latvijas Nacionālās izlases (visu vecuma), norisinātos Latvijas kausa finālmači, varbūt vēl kaut kāda sponsora organizētais kauss, kā arī fināla mači par iekļūšanu Virslīgā, pirmajā līgā (no otrās līgas), vai kaut kas vēl cits. Respektīvi, stadionam jābūt galvenajam un konkrētiem mērķiem, un ar prestižu. Kas zin - varbūt vēl ar laiku atjauno Baltijas kausu, Super kausu, kur tiktos čempions un Latvijas kausa ieguvējs vai tā finālists.

Papildus vēl var organizēt Dziesmu svētkus, deju svētkus, lielus koncertus.

Tiesa, paliek jautājums, cik tas būtu racionāli no futbola viedokļa šādā veidolā, bet, ja realizēs Daugavas stadionu - tad tas varētu būt viens no labākajiem risinājumiem uz tuvākajā laikā prognozējamajiem vai gaidāmajiem projektiem.

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 20:06, pirms 10 gadiem
Es te parēķināju:

Vīriešu izlasei - 5 mājas spēles + draudzības spēles
Sieviešu izlasei - 5 spēles
Vīriešu U21 izlasei - vismaz 5 spēles + draudzības spēles
Vīriešu U19 - kā nu kuro reizi
Vīriešu U18 - 4 spēles
Vīriešu U16 - neredzu, cik būtu mājas spēļu

Tad Latvijas kausa fināls - 1 spēle
Latvijas 1.līgas fināla spēle par iekļūšanu Virslīgā - 1 spēle
Latvijas 2.līgas fināla spēle par iekļūšanu 1.līgā - 1 spēle
2.līgas Rīgas, Zemgales, Vidzemes, Kurzemes, Latgales fināla mači - 5 spēles

Super kauss - 1 spēle

Idejiski tuvu pie 40 spēlēm. Tas ir tas maksimums, ko Latvijā var realizēt.

     [+] [-]

, 2015-04-28 20:27, pirms 10 gadiem
Protams,futbola finalos ir sena tradicija,spelet vienu speli.Bet ja paskatities no godiguma puses pareizak finalu rikot butu ta:Uzvaretais noskaidrojas divu spelu summa(viena spele majas un otra viesos.Ja pec visiem cipariem ir neizskirts,tad notiek papildlaiks un ja vajag tad sit pendeles.Ja spele neitralaja laukuma,tad cies abu komandu lidzjuteji.Ja spele notiek viena no dalibnieku laukuma,tad ir duskrimenets otrais.Uzrakstiet ludzu savu viedokli.

  -1 [+] [-]

, 2015-04-28 20:28, pirms 10 gadiem
Labi, viss ir skaisti, bet vai tiešām Ventspilī atnāks tāds skaits kā 2014 gadā Jelgavā? Jācer ka vairāk, ņemot vērā, ka šāds pasākums Ventspilī nav bijis.

     [+] [-]

, 2015-04-28 20:48, pirms 10 gadiem
mrPO rakstīja: Labi, viss ir skaisti, bet vai tiešām Ventspilī atnāks tāds skaits kā 2014 gadā Jelgavā? Jācer ka vairāk, ņemot vērā, ka šāds pasākums Ventspilī nav bijis.
Nu, ja paskatāmies Ventspils statistiku, tad vērā ņemamais rezultāts Virslīgas ietvaros ar 2500 skatītājiem ventspilnieku mājas vietā ir bijis tikai 2010.gada 22.augustā spēlē starp Ventspili un Liepājas Metalurgu un 2011.gada 5.novembrī starp Ventspili un Skonto, uz ko atnāca 2520 skatītāju. Pārējās retajās reizēs labākajā gadījumā ap 1000 - 1500 skatītājiem. Vienreiz pat 1700 (2010.gada 7.jūlijā). Arī Latvijas kausa ietvaros tas apmeklējums bijis max ap 1000 vai nedaudz virs.

Jācer, ka šogad tas mainīsies un būs pilns stadions.

     [+] [-]

, 2015-04-28 22:56, pirms 10 gadiem
Kanvit tomēr prātīgs priekšlikums

  +1 [+] [-]

, 2015-04-28 23:14, pirms 10 gadiem
eh...varēja jau nu sestdienā uzrīkot....tieši laikā būtu atvaļinājums LV

     [+] [-]

, 2015-04-28 23:26, pirms 10 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Kanvit tomēr prātīgs priekšlikums
Man ar patīk!
Vakar skatījos Man City-Chelsea FA Youth kausa finālu kur uzvarētāju noteica 2 spēļu summā! Katram pa spēlei savā laukumā! Godīgi? Godīgi!
Wemblijs, neitrāls laukums, kur sapņo spēlēt ikviens spēlētājs! Pat ir redzēts, ka spēlētāji zāles kušķus aiz getrām bāž par suvenīru!
ČL fināla norises vietu nākošajai sezonai zinām??? Zinām!!

Tātad mums ir uz kā tiekties nevis taisīt šitādus balagānus!!! Un tikai nevajag pļerkstēt par kkādiem skatītājiem! Būs attiecīga diena un laiks, tad skatītāji būs!!! Bet cik būs tagad Ventspilī???

     [+] [-]

, 2015-04-29 08:24, pirms 10 gadiem
Ar spēles notikšanu darba dienā stadionos, kur nav mākslīgā apgaismojuma, tiek izslēgta liela daļa vieskomandas līdzjutēju. Tas nu ir galīgi garām. Par Ventspili iebildumu nav, pagājušogad Liepāja bija Jelgavā. Ja varētu nopelnīt ar biļetēm, rīkotu divas spēles, bet ne jau darba dienā!

     [+] [-]

, 2015-05-01 08:57, pirms 10 gadiem
spēlmanis rakstīja: Jelgavā vajadzēja - vismaz tribīne aizpildīta būtu , nevis padsmit "žoltosiņijsamisiļnij" ...
Ne perezivaj.FKV porvjot freimanisov.