Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:11, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Vai Latvija bez biatlona komandas nogrims?

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Vērojot Pasaules čempionāta biatlonā 20 km distances rezulātu listi, man, kā Latvijas iedzīvotājam un pilsonim, vaigos iesitas sārtums un gribas jautāt, kam mums vajadzīga tik milzīga biatlona komanda, ja nespējam apsteigt pat argentīniešus?

Palabojiet, ja kļūdos, bet esmu gandrīz pārliecināts, ka biatlonā jāprot vienīgi ātri slēpot un precīzi šaut. Protams, vēl jau ir tādas lietas, kā pareizs spēku sadalījums garākās distancēs, pareiza inventāra un smēru izvēle, bet tas jau nāk ar pieredzi un ir atkarīgs no rocības. No tās varētu būt atkarīgas arī šaušanas prasmes - jo vairāk pa mērķi izbliezīsi, jo stabilāk sāksi trāpīt. Tāpēc dažkārt var pieciest lielo kļūdu skaitu, tomēr arī tās bieži vien ir stipri virs pieļaujamās normas. Toties nav īsti saprotams, ka liedz mūsu puišiem, olimpiskās komandas nākamajiem/esošajiem dalībniekiem no sirds patikas izslēpoties, uzlabojot tehniku un izturību? Ja biatlonists ar divām kļūdām nevar finišēt pat 50 labāko skaitā, tad jājautā, kā viņš vispār zina, ka ir biatlonists? Vai arī, ja viņš regulāri pēc piena sūta 5, 6, 7, 8 šāvienus, kā viņš var būt pārliecināts, ka ir biatlonists? Kā biatlona komandā kādam var būt problēmas ar slēpošanu vai šaušanu? Ar laika apstākļiem, inventāru, veselību, kaut vai to pašu nelaimīgo smēru VAR būt problēmas, bet nevis ar šaušanu vai slēpošanu! Pamēģiniet ūdenspolo komandā paņemt spēlētāju, kam būtu problēmas ar peldēšanu!

Kāpēc Ilmāram Bricim un savulaik arī Oļegam Maļuhinam ar biatlonistam tik ikdienišķajām lietām problēmas bija reti (noteikti retāk nekā tagad!), bet jaunajai paaudzei vienā laidā? Nepretendējot uz nez kādu speciālista viedokli gribētos apgalvot, ka runa šeit ir par attieksmi. Man, piemēram, būtu kauns Latvijas formas tērpā vazāties pa pēdējām vietām un piekāpties tādām ziemas sporta veida "lielvalstīm" kā Grieķija un Argentīna. Daļai Latvijas biatlona (??) izlases dalībnieku acīmredzot nav...

Tad jājautā vai nepieciešams šo sporta veidu mākslīgi uzturēt pie dzīvības un cerēt, ka kāds no jaunajiem vienreiz izšaus, es atvainojos, sašaus un saslēpos kaut ko tiešām cerīgu? Jā, Jāņa Bērziņa 24. vieta un cerīgais sniegums šautuvē ir uzslavas vērts. Bet cik bieži šādas uzslavas varam izteikt un cik daudziem sportistiem? Varbūt varam iztikt bez stafetes komandas, uz mačiem regulāri vedot tikai, piemēram, divus labākos? Pārējie lai cītīgi trenējas un cenšas sevi pierādīti, un tikt šajā divniekā, ja vien vēlas. Iespējams, kaut kad Latvijā parādīsies supertalants ar fantastiski precīzu aci un ātrām kājām, kuram treniņos īpaši nebuūtu jāpiepūlas, bet šobrīd tāda nav, tātad viss jāpanāk smagā darbā, bet ar to kā reiz, šķiet, arī ir lielākās problēmas.

Tad kāpēc vajag melot pašiem sev un stāstīt, ka mums IR biatlona komanda? Vai bez tās Latvija nogrims, to sašķaidīs milzīgs metorīts vai visus iedzīvotājos sakodīs lielas, ļaunas vāveres? Diez vai. Laikam jau mums ļoti patīk sarkt...


Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze
1 2 3 4 5 6 187 komentāri

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:46, pirms 18 gadiem
Pilnībā piekrītu! Nav vajadzības pēc tiem regulārajiem pēdējo vietu ieguvējiem. Beidzot ir jāizvērtē prioritātes!

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:47, pirms 18 gadiem
Pilnībā piekrīt

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:48, pirms 18 gadiem
Gribetu redzeet shi raxta autoru, taads experts ka nu tikai!!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:49, pirms 18 gadiem
nu,jo vairaak cilveekiem tiek dota iespeeja piedaliities PK posmos,kaut vai pa peedeejaam vietaam,jo lielaaka interese skatiitaajiem un galvenais,ka pashiem sportistiem. lielaka iespeja tikt,lielaka iespeja izsisties,lielaka iespeja sakrat pieredzi, utt. varbuut pagaidaam nav pareizie purni.

protams sleeposhana ir kriminaalaa aatrumaaa,bet varbuut taas pashas sleepes(diez vai) un smeeres(visticamaak) ir pie vainas?


argenitu,griekjiju ,mozambiku un arii australiju vajadzetu nodziit.....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:55, pirms 18 gadiem
tie nav nekadi 16 gadi puisi, visiem( ja nemaldos) ir virs 20 fadiem, tad kapec nevar kapat???

pac esmu lv izlase, un kad starteju zem Latvijas karoga, daru visu, ks iespejams, man ir gods startet, cinities...bet dazhiem Latvijas sportistiem tatads uguntinas nav!!
protams smiekligi mus butu saldzinat uz lielvalstu fona, kautvai taja pasa biatlona... bet.... nu nesinu
man viedoklis!

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:55, pirms 18 gadiem
Labs raksts un taisnīb vien ir autoram...

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:56, pirms 18 gadiem
man, kā Latvijas iedzīvotājam un pilsonim, vaigos iesitas sārtums un gribas jautāt, kam mums vajadzīga tik milzīga biatlona komanda, ja nespējam apsteigt pat argentīniešus?

Atbilde: argentinieshi vienkarsi ir progresejushi

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:56, pirms 18 gadiem
ārprāts, kāds naivums... Un šādi te gabalus raksta. Tikai vienu pateikšu par raksta pirmo teikumu: medicīna. Domā, ka ātri slēpo no lielas trenēšanās? Ja tāds Rozenbergs dabūtu kaut piekto daļu no tā, ko Bricis vai Bērziņš rij iekšā... Par visu pārējo pat negribas muti dzesēt. Absolūts analfabētisma paraugdemonstrējums konkrētā sporta veida realitātēs.

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:57, pirms 18 gadiem
Intresanti,kam tas viedoklis ir?

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:57, pirms 18 gadiem
tieshi taa, kaa te saka - ir jaabuut prioritaateem un skatoties no reaalajam iespeejaam! mozh pec kada laika varees akal bliezt komandu, bet tagad. daamas kaut kaa nesaapigi paardzivoja to, ka pbrizham pat nevienas dalibnieces nebija PK, a kungi mums veel dziivo atminjaas par gandrizmedaoljaam stafetee.

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:57, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis egidijs
Gribetu redzeet shi raxta autoru, taads experts ka nu tikai!!!!!


Tieši šī raksta autors piebilda, ka nevēlas pretendēt uz jebkādu eksperta lomu.
Tas ir viņa personīgais viedoklis, kuram es arī piekrītu !

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:57, pirms 18 gadiem
visumā piekrītu.

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:58, pirms 18 gadiem
Pilnīgi piekrītu, nah tērēt tā jau niecīgo budžetu, kas tiek atvēlēts biatlonam sūtot uz Pasaules kausa un čempionāta mačiem čaļus, kuri marinējās ap 100 vietu, labāk , lai paslēpo latvijā.

     [+] [-]

, 2007-02-06 19:59, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis crow
ārprāts, kāds naivums... Un šādi te gabalus raksta. Tikai vienu pateikšu par raksta pirmo teikumu: medicīna. Domā, ka ātri slēpo no lielas trenēšanās? Ja tāds Rozenbergs dabūtu kaut piekto daļu no tā, ko Bricis vai Bērziņš rij iekšā... Par visu pārējo pat negribas muti dzesēt. Absolūts analfabētisma paraugdemonstrējums konkrētā sporta veida realitātēs.


Beerzinjsh rij iekshaa 5xvairaak un neskatoties uz to 95% sezonas vinsh bija gandriiz tur pat kur Rozenbergs

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:00, pirms 18 gadiem
Autors nobriedis bija uz kartigu kritizeeshanu! Tikai, skiet, ka esi darijis to par veelu. Cik gadus vini taa jau mulaajaas! Gadus 3. Saprotams, varbut kads reiz tiesham progresees(kas nebutu liels parsteigums) un saks radit laba liimena rezultatus, bet sakumaa jabut attieksmei. Nedomaju, ka musu taa teikt jaunajai tada butu! Augstakaja liimeni noteikti ne!
Raksts kopumaa ir pietiekoshi labs.

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:01, pirms 18 gadiem
visraksts gan stulbs: Latvijas valsts tiešām nevarēs pastāvēt bez biatlona vienības! Un ko lai dara tās nabaga gandrīz 200 valstis, kurām tādas nav?

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:02, pirms 18 gadiem
njaa veciit tu no biatlona nesaproti neko, tik pat labi vareetu teikt kaada jeega speleet futbolu sanmarino ja visu laiku jaazaudee, un kaa vini var buut paarliecfinaati ka ir futbolisti, atskjiribaa no teviim muusu biatlonisti, lai arii kadas vietas ienjem vinji kvalificeejas olimpiskajaam speleem un taadeelj vinji ir pieradiijushi ka ir biatlonisti, jo tur pastaav taada lieta kaa NORMATIIVI aizej tu dabon 24 vietu vienaa no ziemas olimpiko speelju liideru sporta veidiem , tas ka muusejie iekljuust 30 tas jau ir daudz prieks biatlona. futbola ir kadas 150 valstis un mees kadu laiku nebijaam 100, biatlonaa mees bez pienaciigiem treninjapstaakljiem varam cereet pat uz 24 vietu 114 daliibnieku viduu. nevajag mekleet probleemu tur kur vinjas nav un ja reiz bus muusu biatlonam investiicijas, tad jau tu runaasi citu dziesmu

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:04, pirms 18 gadiem
---> crow:

spriedelēt un izteikt šādus apgalvojumus "viņi jau rij ripas" nav nekāda māksla; ja tev to liktu pierādīt, tad "čuš" vien būtu; neietu krastā frāze "mēs jau tāpat visu zinām...", kura tādējādi tiek pasniegta kā sazin@ kāda aksioma.

p.s. un btw, autors raksta "man, kā Latvijas iedzīvotājam un pilsonim...", ta kā, ja tu esi kaut kas vairāk un biatlona aizkulisēm tuvāk stāvošs indivīds, tad neviens tev neliedz arī savu viedokli izteikt rakstā, atspēkojot izteiktos apgalvojumus, tos normāli argumentējot...

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:04, pirms 18 gadiem
Biatlons Latvijā ir jau sapuvis, nevis taisās mirt. Tas nomira pēc lieliskā četrinieka izjukšanas, un visu šo laiku to ēda tārpi.
Pēdējais mohikānis Bricis palicis, kas vēlējās un arī varēja mūs un sevi iepriecināt, diemžēl arī šogad nekas īsti nav sanācis.
Pārējie? Vai vispār ir kāds biatlonists Latvijā , izņemot Brici?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:04, pirms 18 gadiem
nuuu ko tur teikt.......
tad jau daudzus sporta veidus nav veeerts balstiit.......daudzos mums nav no vadoshajie,m......varbuuut tai pashai Argentiinai un Griekjijai ir 3 kaarsh lielaaki budzheti un daudz lielaako rociiba treneeejot saveeejos....
bet raksts koumaa labs.

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:05, pirms 18 gadiem
Būtībā situācija ir tāda kā to atspoguļoja autors. Braukā uz PK posmiem bez jebkādas atbildības sajūtas

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:06, pirms 18 gadiem
nepiekriitu tam , ka vajadzeetu suutiit tikai divus chalju uz PK posmiem... Ja jau jaunie neguus pieredzi tad varbuut arii Mozambikas biatlonistus neapdziisim...
Bet par shaushanu pilniibaa piekriitu. Nu bljin , kas liedz panjemt plinti un kaut vai mezhaa shaut pa tiem meerkjiem ?? ja grib lai sajuutas buutu tuvaakas tam kaadas taas ir peec 5 nosleepotiem km, tad panjem paskrien un shauj. Saprotu, ka Latvijaa nav taadas ziemas , lai vareetu pilnveertiigi uz sniega treneeties, bet taadeejaadi mees savus biatlonistus vareetu ataisnot tikai taadaa gadiijumaa ja vinji balozhus shautuvee neshautu... Protams nevar noliekt , ka progress ir , bet tas ir ljoti leens... Junioru chempionaatos mums ir bijushi labi rezultaati , kaut vai tas pats Dumbris, bet kur vinsh ir tagad ??? ciinaas par iekljuushanu 60niekaa, kas taapat nekad vinjam nav izdevies... turklaat vairs tik jauns jau ar vinsh nemaz nav.

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:06, pirms 18 gadiem
Es uzskatu ka vajag, un esmu pats nedaudz nodarbojies ar ziemas sporta veidiem. Latvijaa gan buutu jasaak, t.i. jatrupina ar normalas trases izveidoshanu un treninjapstaklju nodroshinashanu. Pashlaik rezultati buus tikai pec gadiem 3-5 tad dzeki buus kartigi notrenejushies un nobriedushi, biatlons ir taads sporta veids kur vajag "kartigi" apbruzaties.
P.S. Pieljuju ka Tie argentiinieshi dzivo zviedrijaa, kas maina visu attieksmi pret treinjprocesu utt. Pamegjiniet kaads sagatavoties kad pec pirmaa sniega somijaa latvijaa atkal jaskrien vai jaakapj uz rollersleepeem - tas ir ljoti smags darbs! Taa kaa, arii shiis vietas ir sasniegums, tikai mes neprotam to novertet jo esam pieradushi pie Bricha un Maljuhina labajiem startiem.. zheel.. Tachu paceljas uzreiz varetu pacelt jautajumu par vechu hokeja izlasi.. musu majas chempis - tur gan man bija kauns pec daudzam spelem..

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:06, pirms 18 gadiem
Palabojiet, ja kļūdos, bet esmu gandrīz pārliecināts, ka biatlonā jāprot vienīgi ātri slēpot un precīzi šaut.


shis teikums ir vienkaarshi neziniisha pirdiens. tu laikam neko nezini par taadu lietu jkaa treninju metodika, bez taas tu nekad neiemaciisies slepot un shaut labi. tu vari noslepot pa dziivi 1000shiem kilometru izshaut 100000 lozhu bet ja tev nebuus pienaciigas treninja metodikas, tehnisko noradiijumu tad pat ar necilveeciigu darbu neko nepanaaksi un no taa pasha rozenberga atpaliksi par 10 minuuteem

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:07, pirms 18 gadiem
jau jau esi tik gudrs, tad pasaki, ko Bricis ar beerzinju rij iekshaa? un varbuut arii zini, ko argentiinieshi un austraalji rij

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:08, pirms 18 gadiem
to hrjak
Kurā brīdī es teicu, ka kāds rij ripas? Kaut kā nespēju atrast. Es runāju par atļauto medicīnu, kas maksā ļooooti dārgi - vismaz tā, lai cīnītos līmenī. Bricim ir nauda un viņš to var atļauties. Bērziņam ir tēvs prezidents un viņš to var atļauties. Pārējie? C vitamīns...

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:09, pirms 18 gadiem
piekriitu arii tiem kas tur plajaapaa par mediciinu, arii tas sporta spelee lielu lomu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:10, pirms 18 gadiem
Diez ko labs zhurnaalist no shitaa raksta autora nesanaaktu....
No vienas puses jau taisniiba ir, bet piekrist ka jaanoraksta biatlons latvijaa par to ka tikai taapeec, ka nav musm ekstra klases biatlonistu, ka nav 5 taadi brichi nevar.
Lai jau mochii, gan jau kautkad buus

     [+] [-]

, 2007-02-06 20:10, pirms 18 gadiem
piekrītu autoram- ja reiz nav rezultātu, lai džeki brauc un mačojās pa saviem līdzekļiem vai sponsoru piķi, tā ir visā pasaulē- prioritātes nosaka pēc rezultātiem. Un nav te ko spriedelēt, tipa, aizej pats noslēpo un sašauj , tad redzēs.... mēs katrs esam savā vietā, un ja, piemēram, mani darbinieki slikti veic savus pienākumus, es tos atlaižu, un argumenti-aizej tu izdari, te nav vietā!
Lai tāpat kā lidmodelisti vai zemūdens futbolisti sporto sevis pašu pēc, nevis veido par izsmieklu visu valsti.
Labs teksts!
1 2 3 4 5 6 187 komentāri