Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:11, Did:0, useCase: 3
Autors: Pēteris Neimanis

Viedoklis: Vai Latvija bez biatlona komandas nogrims?

Vērojot Pasaules čempionāta biatlonā 20 km distances rezulātu listi, man, kā Latvijas iedzīvotājam un pilsonim, vaigos iesitas sārtums un gribas jautāt, kam mums vajadzīga tik milzīga biatlona komanda, ja nespējam apsteigt pat argentīniešus?

Palabojiet, ja kļūdos, bet esmu gandrīz pārliecināts, ka biatlonā jāprot vienīgi ātri slēpot un precīzi šaut. Protams, vēl jau ir tādas lietas, kā pareizs spēku sadalījums garākās distancēs, pareiza inventāra un smēru izvēle, bet tas jau nāk ar pieredzi un ir atkarīgs no rocības. No tās varētu būt atkarīgas arī šaušanas prasmes - jo vairāk pa mērķi izbliezīsi, jo stabilāk sāksi trāpīt. Tāpēc dažkārt var pieciest lielo kļūdu skaitu, tomēr arī tās bieži vien ir stipri virs pieļaujamās normas. Toties nav īsti saprotams, ka liedz mūsu puišiem, olimpiskās komandas nākamajiem/esošajiem dalībniekiem no sirds patikas izslēpoties, uzlabojot tehniku un izturību? Ja biatlonists ar divām kļūdām nevar finišēt pat 50 labāko skaitā, tad jājautā, kā viņš vispār zina, ka ir biatlonists? Vai arī, ja viņš regulāri pēc piena sūta 5, 6, 7, 8 šāvienus, kā viņš var būt pārliecināts, ka ir biatlonists? Kā biatlona komandā kādam var būt problēmas ar slēpošanu vai šaušanu? Ar laika apstākļiem, inventāru, veselību, kaut vai to pašu nelaimīgo smēru VAR būt problēmas, bet nevis ar šaušanu vai slēpošanu! Pamēģiniet ūdenspolo komandā paņemt spēlētāju, kam būtu problēmas ar peldēšanu!

Kāpēc Ilmāram Bricim un savulaik arī Oļegam Maļuhinam ar biatlonistam tik ikdienišķajām lietām problēmas bija reti (noteikti retāk nekā tagad!), bet jaunajai paaudzei vienā laidā? Nepretendējot uz nez kādu speciālista viedokli gribētos apgalvot, ka runa šeit ir par attieksmi. Man, piemēram, būtu kauns Latvijas formas tērpā vazāties pa pēdējām vietām un piekāpties tādām ziemas sporta veida "lielvalstīm" kā Grieķija un Argentīna. Daļai Latvijas biatlona (??) izlases dalībnieku acīmredzot nav...

Tad jājautā vai nepieciešams šo sporta veidu mākslīgi uzturēt pie dzīvības un cerēt, ka kāds no jaunajiem vienreiz izšaus, es atvainojos, sašaus un saslēpos kaut ko tiešām cerīgu? Jā, Jāņa Bērziņa 24. vieta un cerīgais sniegums šautuvē ir uzslavas vērts. Bet cik bieži šādas uzslavas varam izteikt un cik daudziem sportistiem? Varbūt varam iztikt bez stafetes komandas, uz mačiem regulāri vedot tikai, piemēram, divus labākos? Pārējie lai cītīgi trenējas un cenšas sevi pierādīti, un tikt šajā divniekā, ja vien vēlas. Iespējams, kaut kad Latvijā parādīsies supertalants ar fantastiski precīzu aci un ātrām kājām, kuram treniņos īpaši nebuūtu jāpiepūlas, bet šobrīd tāda nav, tātad viss jāpanāk smagā darbā, bet ar to kā reiz, šķiet, arī ir lielākās problēmas.

Tad kāpēc vajag melot pašiem sev un stāstīt, ka mums IR biatlona komanda? Vai bez tās Latvija nogrims, to sašķaidīs milzīgs metorīts vai visus iedzīvotājos sakodīs lielas, ļaunas vāveres? Diez vai. Laikam jau mums ļoti patīk sarkt...


Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

, 2007-02-06 20:12, pirms 18 gadiem
to:chaklz

un kur tad igauņiem radās tie biatlonisti, nerunājot par slēpotājiem????? Kas liedz mūsējiem trennēties tajā pat Otepes trasē????
, 2007-02-06 20:16, pirms 18 gadiem
kopš Latvijas biatlona "zelta" laikiem, vēl jo projām ceru uz labām vietām gan stafetē, gan individuālajās sacensībās, bet ar katru gadu tā cerība paliek ar vien mazāka un mazāka un tagad tikai biatlonu skatos tad, kad nejauši patrāpos pie TV un nejauši kāda cita raidījuma reklāmas laikā netīšām uzslēēdzu uz biatlonu un pēc tam aizmirstu par iepriekšējo raidījumu.

Kādreiz nekādāgadījumā negribējās palaist garām sacensības un klusām ceru, ka tie laiki atkal pienāks...

PS - šādus rakstus vajag vairāk
, 2007-02-06 20:18, pirms 18 gadiem
Kā jau autors pats uzsver, tad tas ir vienkārša, parasta cilvēka viedoklis, tā kā nevajag te braukt virsū, ka viņš kkāds eksperts utml.

Protams, es arī nesaprotu kāpēc mūsu izlases jaunie džeki sasniedz tik zemus rezultātus, jo pie mums tač ir normālas ziemas, varbūt tas norakstāms uz pieredzes trūkumu vai kā savādāk, taču šī problēma ir jānovērš, protams, uzreiz jau to neizdarīsi, bet ar laiku...
, 2007-02-06 20:21, pirms 18 gadiem
Nu jaa daleeji var piekrist, bet nevar rakstiit rakstu emociju uzpluudaa
Dazreiz jau uzrauj dusma, bet tad paanalizeejot viss ir saprotams
Muusu cali ir jauni, shodien kreipaans teica ka biatlonistiem labaakais vecums ir no 25 veel augt un augt...Taapat ir skaidrs kaapeec nesleepojam aatri nav mums taadi geeni un apstaakli-taapeec tikai jaastraadaa ciitiigi shajaa virzienaa un tur nu tieshaam autoram taisniiba attieksmes zinjaa.....
Paklausieties ko kreipaans teica par bjerndaalenu ka dienu peec sezonas vinsh testee sleepes, jo viena diena bez treninjiem ir zaudeeta diena
(fanaats)
Tadeel ja muusu puishi tieshaam veeleesies palikt biatlonaa agraak vai veelaak vinji sapratiis ka jaastraadaa daudz daudz vairaak-uz to arii ceram, jo nebuus vinju buus citi kas startees biatlonaa
Nuus labi cik tad daudz mums ir to sportistu.....vajag pakritizeet vinjus bet vajag arii neveiksmees atbalstiit.......Turaas
, 2007-02-06 20:22, pirms 18 gadiem
Petrini, nepiekrītu tavam Viedoklim!

Nevar visu tik drausmīgi reducēt uz ātru slēpošanu un precīzu šaušanu. Tīka piedāvāti arī argumenti citos komentāros, ko redzēju - visa treniņu metodika, formas kāpumi kritumi, tehnika, psiholoģija utt utt. visu sametu kopā, bet domāju, ka ir ļoooti daudz faktoru, kas nosaka panākumus.

Kurš uztur mākslīgi pie dzīvības? Cik saprotu, tu runā par finansējuma avotiem; un šauri - par valsts finansējumu; tamdēļ ir izstrādāti kritēriji, pēc kuriem sadala valsts finansējumu. nebūs rezultātu, būs arī mazāk vietu PK posmos.

Savukārt pieteikt mazāk sportistus, ja atļautas vairāk vietas PK, un domāt, ka trenējoties "savā sulā" ar laiku varēs nu jau laika gaitā pazaudētās vietas atgūt (jo, piemēram, tie 2 sportisti taču Nāciju kausā pelna pa ļubomu mazāk punktus, nekā 4 vai 5), piedod, ir pilnīgs marasms!
, 2007-02-06 20:22, pirms 18 gadiem
Nu pašlaik situācija ar biatlonu ir bēdīga!! Ja uz čempionātu brauc vienkārši lai atrādītos,nav jēgas! Protams jaunajiem ir jāuzkrāj pieredze,bet darot to arvien vairāk tiek iedragāts Latvijas gods! Situācija ir ļoti sarežģīta,bet tā jārisina... Ir jāuzlabo treniņapstākļi tepat Latvijā, vairāk uz šo sporta veidu jābīda jaunieši, jāiegulda nauda šajā sporta veidā! Ja tas tiks darīts, rezultāti neizpaliks...
, 2007-02-06 20:23, pirms 18 gadiem
šo te vajadzētu izlasīt Piksonam un Bērziņam, lai biku padomā pa dzīvi! bet kopumā es tam negribētu piekrist!!!
, 2007-02-06 20:27, pirms 18 gadiem
savukārt par attieksmi gan pilnībā piekrītu!

bet nav ko sarkt, ja nebūs atbilstošu rezultātu, nebūs arī atbilstoši daudz piesakāmu sportistu startiem un arī atbilstoši mazāk atbalstītās vietas no LOV.
, 2007-02-06 20:28, pirms 18 gadiem
Marelis, šodien 20:02

njaa veciit tu no biatlona nesaproti neko, tik pat labi vareetu teikt kaada jeega speleet futbolu sanmarino ja visu laiku jaazaudee, un kaa vini var buut paarliecfinaati ka ir futbolisti, atskjiribaa no teviim muusu biatlonisti, lai arii kadas vietas ienjem vinji kvalificeejas olimpiskajaam speleem un taadeelj vinji ir pieradiijushi ka ir biatlonisti, jo tur pastaav taada lieta kaa NORMATIIVI aizej tu dabon 24 vietu vienaa no ziemas olimpiko speelju liideru sporta veidiem , tas ka muusejie iekljuust 30 tas jau ir daudz prieks biatlona. futbola ir kadas 150 valstis un mees kadu laiku nebijaam 100, biatlonaa mees bez pienaciigiem treninjapstaakljiem varam cereet pat uz 24 vietu 114 daliibnieku viduu. nevajag mekleet probleemu tur kur vinjas nav un ja reiz bus muusu biatlonam investiicijas, tad jau tu runaasi citu dziesmu

pilnīgi piekrītu!!
, 2007-02-06 20:28, pirms 18 gadiem
nu nezinu, bet taa ir mums tikai jaapriecaajas par Bricha un Maljuhina panaakumiem, jo jaunie iisti nav pieraadiijushi ka var buut 50. Nezinu vai priecaaties par shiem panaakumiem vai cereet ka driiz naaks muusu antinjsh un uzsleepos augstaakajaas "virsotnees"
, 2007-02-06 20:29, pirms 18 gadiem
Bet vaitad bricis savus labaakos rezultaatus nesasniedza tikai ap 27 gadiem.? taapeec nav ko nolikt tos jaunos biatlonistus .
, 2007-02-06 20:30, pirms 18 gadiem
skotijs:

lai dabutu kādus punktus, ir arī jāfinišē attiecīgā vietā... ja kuļās pa pakaļgalu, tad nekādu punktu nav, lai tur kaut desmit startētu...
, 2007-02-06 20:37, pirms 18 gadiem
No kurienes tādas ziņas,ka jaunie biatlonisti pa klubiem staigā un dzer??
, 2007-02-06 20:37, pirms 18 gadiem
Fleksis:

jā, iespējams, ka pēkšņi kāds ņems un "atplauks", tomēr pagaidām tā neizskatās... Kopš tiem laikiem, kad biatlonā ienāca Zīmelis, ir iestājusies tāda "mūžīgi perspektīvo" fāze. bet mēs visi zinām, kā tas viss beidzās. Un pašreizējā situācija optimismu nu nekādu neraisa.
, 2007-02-06 20:41, pirms 18 gadiem
hrjak:

es runāju par Nāciju kausa punktiem, kurus piešķir par visām vietām un pēc kura aprēķina, cik sportistu var pārstāvēt valsti PK posmos! vai ne tā??
, 2007-02-06 20:41, pirms 18 gadiem
Raksta autors ir atsalis. Protams, ka vajag atbalstīt un es absolūti nešaubos, ka viņi trenējas ļoti nopietni. Varbūt mums nevajag tādu žurnālistu kā Romāns Kokšarovs, kas nes negodu un tērē kāda naudu. Domā, ko raksti. Visi jau var kaut ko samurgot, un tad visi diskutēs. Uzraksti, ka vīrieši ir gudrāki par sievietēm dienā. Redzēsi, kā visi aizsvilsies, bet vai tas liecinās par tavu saprātīgumu un intelektu spried pats. Un sacensības ļoti atšķiras no trenniņiem. Pamēģini šito rakstu izdomāt savas mātes priekšā un pēc tam līdzīgu rakstu izdomāt 15000 auditorijas priekšā. Teikums noteikti ne vienu vien reizi sametīsies. Hokeja komandu vajag uzturēt kuru spēlē tikai 20 valstis pasaulē? Latvieši hokejā pirmajā desmitniekā, baigie malači, pamēģini latvijas futbolistus dabūt pirmajā desmitniekā. Labi, laikam baigi aizsvilos pats, bet absolūti nepiekrītu rakstam.
, 2007-02-06 20:45, pirms 18 gadiem
traktorins:

raksta autors ir nevis Romans Kokšarovs, bet Petrini!

bet labi pateici!
, 2007-02-06 20:45, pirms 18 gadiem
traktorins:

raksta autors ir nevis Romans Kokšarovs, bet Petrini!

bet labi pateici!
, 2007-02-06 20:46, pirms 18 gadiem
atvainojiet, sajuka ar fotogrāfu.
, 2007-02-06 20:47, pirms 18 gadiem
to Marelis

Njaa veciit a tu gan esi [cenzēts] gudrs nee!!Vai arii gribi nometat nenormali gudro!!Tev treninju metodika!!Nevajag pasam drusku stulbi di...t!!Vai tev tomer neskiet,ka raksta ir runa par attieksmi!!Un tur nu tu savu treninju metodiku un ripas vari iebazt viena vieta!!
Man gribetos tev uzdot jautajumu - vai ir pasaule kads tads sportists, kurs ir kluvis par cempionu bez nepieciesamas attieksmes!!
Vajag palasit Brica interviju pagajusajaa gadaa Sporta avize un tad sakt kaut ko pljutit!!
Un vel viens jautajums kaa tad peksnji ec neatkaribas iegusanas to talantu Latvija peksnji saruka???Tajaa laikaa bija pat vesali 4 (Maluhins, Bricis, Upenieks, Nakums), kuri vareja regulari pacinities par trisdesmitnieku!!
Kas tad notika, aizgaja PSRS un nebija vairs to zalisu, sniega palika mazak, vai ari sliktaka trninju metodika???
, 2007-02-06 20:48, pirms 18 gadiem
Raksta autors ir pilnīigs [cenzēts]. Gribētos zināt viņa superīgos panākumus, kādā sporta veidā. Šaubos vai viņš tikt starp pirmaajiem 10 000 kādā jomā. Tādā gadījumā mums vispār reti kurā sporta veidā mums jāpiedalās. Pat hokejā un basketbolā mēs nevarētu izveidot komandas ar diženā autora cienīgiem dalībniekiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2007-02-06 20:56, pirms 18 gadiem
2xbbl:

diemžēl, mums nav jāizvērtē autora sasniegumi sportā, jo katram ir sava joma, kur viņš darbojās. Un viņam nav jāpierāda, ka viņš var noskriet distanci labāk par mūsu pašreizējiem biatlonistiem.

Atceries to, ka katram ir savs darbs, un tas ir jāizpilda kārtīgi... jebkurā citā jomā, piem., esi čābīgs grāmatvedis, tevi atlaiž... esi paviršs ceļa remontstrādnieks, tevi atlaiž... bet nez kāpēc attiecībā uz sportu, tiek pieļauti visādi izņēmumui un notiek nepārtraukta auklēšanās ar domu "a, moš vista sāks dēt zelta olas". Man nav saprotami tie kritēriji, kāpēc šādi izņēmumi vajadzīgi, jo nu nekādu ieguvumu es no tā visa neredzu...
, 2007-02-06 20:57, pirms 18 gadiem
Tas jokainais Ventspils līdzjutējs petrini tagad murgo par Biatlonu??? Pamurgo labāk par BK Ventspils attieksmi, kurā nespēlē neviens ventspilnieks vai FK Ventspils attieksmi ar iepirktiem desmitās šķiras krievu baru
, 2007-02-06 20:59, pirms 18 gadiem
Redz, ja atlaiž grāmatvedi, parasti pieņem vietā citu. A ko mums darīt? Likvidēt sportu? Paskaties bobsleju un kamanas - tur taču rezultāti vēl traģiskāki (padsmitie no 25). Arī futbols galīgi nerullē, un basketbola izlasi apņirdz katru rudeni. Tad paliek virves vilkšana - tur mums taču ir pasaules čempioni!
, 2007-02-06 20:59, pirms 18 gadiem

Citāts:

2xbbl, šodien 20:48
Raksta autors ir pilnīigs [cenzēts]. Gribētos zināt viņa superīgos panākumus, kādā sporta veidā. Šaubos vai viņš tikt starp pirmaajiem 10 000 kādā jomā. Tādā gadījumā mums vispār reti kurā sporta veidā mums jāpiedalās. Pat hokejā un basketbolā mēs nevarētu izveidot komandas ar diženā autora cienīgiem dalībniekiem.



cik zinu, lai kļūtu par žurnālistu nav jābūt profesionālam sportistam visos sporta veidos par ko rakstīsi
, 2007-02-06 21:02, pirms 18 gadiem
Jā, un vēl - nevaru nepiekrist 2xbbl. Ne jau nu Neimanis kaut ko var runāt, kurš žurnālistikā daudzu gadu gaitā izsities līdz izcilajam "Ventas balss" (vai kā tur sauca to lapeli) līmenim, drukājot to, ko prasa.
, 2007-02-06 21:02, pirms 18 gadiem
es gan nosliektos nepiekrist autora viedoklim un tam ir vairaaki iemesli:
1) kaapec nevaram aatraak pasleepot? Viens no iemesliem ir jau autora piemineetaas smeeres, kas ir ljoti svariigas, bet veel ljoti noziimiiga lieta ir trases treneri. Varbut neesiet ieverojushi, bet Bjerndalens biezhi vien sleepo pa pilniigi citu trajektoriju nekaa daudzi citi. Kaapeec? Taapeec ka vinjam ir reizes 10 vairaak trases treneru, kas var novertet trasi un atrast pareizaako celu
2) Mediciina. tas esot aarpraats kas tur notiekoties. No tuvu stavoshiem cilveekiem esmu dzirdeejis, kaadu naudu teeree tie pashi sloveni, nemaz nerunaajot par taadam komandaam kaa vacija, krievija un norvegija...


hrjak.... runajot par naciju kausu.... Punktus dod tiem sportistiem, kas sasniedz finishu, liidz ar to reekini kaa gribi, 4 sportisti savaac vairaak punktu nekaa 2.... Un veel kas - ja mes izlemtu starteet ar 2 sportistiem, veelaak, kad uzrastos tresais labais sportists, pilniigi iespeejams, mums vairs nebuutu taas tresaas vietas...
, 2007-02-06 21:05, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis crow
Redz, ja atlaiž grāmatvedi, parasti pieņem vietā citu. A ko mums darīt? Likvidēt sportu? Paskaties bobsleju un kamanas - tur taču rezultāti vēl traģiskāki (padsmitie no 25). Arī futbols galīgi nerullē, un basketbola izlasi apņirdz katru rudeni. Tad paliek virves vilkšana - tur mums taču ir pasaules čempioni!


veel jau ir orienteshanaas sports
, 2007-02-06 21:08, pirms 18 gadiem
hrjak

nu ritīgi izbesiji
nekad neesmu teicis ka diženajam autoram jākāpj uz slēpēm vai jāskrien kopā ar biatlonistiem, jo ļoti labi saprotu, ka viņš to nespēj.
Saku, ka viņš pat savā spēcīgākajā jomā t.i. tukšā D.i.r . . . n.ā. nebūtu starp 10000 labākajiem pasaulē namaz nerunājot par viņa darbu.

Ja esi sūdīgs biatlonists tad arī netiec Latvijas izlasē un tevi a'tlaiž tāpat kā grāmatvedi vai cēla būvētāju.Neviens nekādas zalta olas arī negaida. Tie ir mūsu labāki.

Bija laiki, kad mūsējie stafetē par pirmo 10 nieku cīīnījās, bet individuāli arī Bricis, Maļuhins, Nākums un Upenieks utt. ir bijuši 70 tajās vietās un zemāk.
Par sportistu attieksmi te nav jāmurgo
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2007-02-06 21:17, pirms 18 gadiem
Ir dazas lietas ,kam var piekritu un ne!! Latvijai biatlons ir vajadzigs,bet ne tads,kads tas ir patreiz!! Jo tiesam,ja jau argentina un citas eksotiskas valstis sak mus apsteigt gan sausana,gan sleposana,tad labi tas nav!!Pat kadreiz Latvijas biatlona izlase startejosie Nakums un Upenieks sava leni,bet diezgan precizi un krietni biezak, neka piemeram tas pats sodienas varonis Berzins, tika kaut vai labako 60-ka!! Savadak butu,ja ari treneris izveletos tos 3-4 biatlonistus,kuri patstavigi startetu P.K. posmos no sezonas sakuma lidz beigam!!tagad sanak, ka startet dabu visi,bet jegas ne kadas!! Par skukiem viss skaidrs!Tur nav variantu!!
, 2007-02-06 21:19, pirms 18 gadiem
raksta autoram ir pilniiga taisniba...es zinu kaa agraak tas fantastiskais 4nieks spriceeja pirms starta visadus suudus, jo pasham peec tam nacas to miskasti ar izlietotajam slirceem izmest...tad Rozenbergs veel bija pienapuika un tagad ir taac pac jo neko nelieto...
Un jaunajiem tieshaam nav attieksmes, vazajas pa klubiem un dzirulo, jo teelo no sevis LIELOS chomus ka ir LV izlasee...kaa piekertu aiz rokas taa no izlases ara, ka tas notika ar Polijas o-sporta chali kursh sacensiibu laikaa notika diskoteka un vinsh dzeera alinju...viss..CHAU RASMA, ja dzer tad prom no izlases..
Biatlonaa vajadzeetu atstaat tikai BRICi...
, 2007-02-06 21:21, pirms 18 gadiem
suņa murgi...
, 2007-02-06 21:28, pirms 18 gadiem
respect autoram !!!