Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Eiropas 2. līga: Grava trešais, Sietiņa ceturtā, Latvija pārliecinoši pēdējā

Agris Suveizda

Eiropas 2. līga: Grava trešais, Sietiņa ceturtā, Latvija pārliecinoši pēdējā
Oskars Grava. Foto: Guntis Bērziņš

Slovēnijas pilsētā Mariborā aizvadīta Eiropas komandu 2. līgas sacensību pirmā diena vieglatlētikā. No Latvijas izlases augstāko vietu šodien ieguva sprinteris Oskars Grava (3.), no dāmām augstu bija šķēpmetēja Anete Sietiņa (4.), kārtslēcēja Alisona Neidere (5.) un diska metēja Vineta Krūmiņa (6.), personīgos rekordus laboja Krūmiņa, Artūrs Pastors (400 m) un Emīlija Vīksna (400 m/b), taču Latvijas izlase kopvērtējumā ieņem pārliecinošu pēdējo vietu.

Pirmajā dienā augstāko vietu ieguva 23 gadus vecais sprinteris Oskars Grava, kurš 100 metrus veica 10.56 sekundēs un summā bija trešais, atpaliekot tikai no abu skrējienu uzvarētājiem norvēģa Pēra Fremstas-Valdrona (10.46) un dāņa Simona Hansena (10.55). Gravas personīgais rekords ir 10.25 sekundes, bet šosezon viņš ir skrējis 10.37 sekundēs.

Dāmu konkurencē ceturtā bija šķēpmetēja Anete Sietiņa, kura trijos no sešiem piegājieniem pārsniedza 60 metrus, vēl vienā bija ļoti tuvu un tālākajā metienā šķēpu raidīja 61.36 metrus tālu. Trešā vieta bija 1.39 metru attālumā, bet pirmā ar jaunu Austrijas rekordu un sezonas labāko rezultātu pasaulē bija Viktorija Hadsone, kura sasniedza 67.76 metrus – līdz šim viņa sezonā bija metusi tikai 60.63 metrus, taču pirms gada Austrijas rekordu uzlaboja līdz 66.06 metriem.

Augstu bija arī 21 gadu vecā kārtslēcēja Alisona Neidere, kura pārvarēja 4.15 metrus un ieguva piekto vietu. Sākums gan bija draudīgs, pirmo latiņu četru metru augstumā pārvarot tikai ar pēdējo piegājienu, bet 4.15 metrus pieveica jau ar pirmo reizi. Ar lēcienu tuvu personīgajam rekordam (4.32) viņa būtu varējusi pakāpties tikai par vienu pozīciju. Sestā ar jaunu personīgo rekordu bija diska metēja Vineta Krūmiņa, kura to laboja gandrīz par metru (no 50.24 uz 51.22 metriem).

400 metru sprintā personīgo rekordu par 15 simtdaļām laboja Artūrs Pastors, kurš ar 46.44 sekundēm bija ātrākais savā skrējienā, par deviņām simtdaļām apsteidzot tuvākos sekotājus no Horvātijas un Kipras. Summā gan Pastors bija devītais, jo ātrāk skrēja pilnīgi visi otra skrējiena dalībnieki. Lielākā daļa 400 metru skrējēju laboja personīgos rekordus. Personīgo rekordu laboja arī 400 metru barjerskrējēja Emīlija Vīksna, kurai augustā apritēs tikai 16 gadu. Viņa pirmoreiz izskrēja zem 64 sekundēm, kas gan bija lēnākais laiks starp 16 dalībniecēm. Ja kungu 4x100 metru stafetes komandai izdevās ierindoties desmitajā vietā, tad dāmas tika diskvalificētas un palika bez rezultāta.

Eiropas komandu 2. līgā sacenšas 16 izlases, katrā disciplīnā krājot punktus atbilstoši ieņemtajai vietai – no 1. vietas 16 punktiem līdz 16. vietas vienam punktam, taču palikšana bez rezultāta nozīmē palikšanu uz nulles. Latvija ar 114.5 punktiem pēc pirmās dienas atrodas pārliecinošā pēdējā vietā, vietu augstāk esošajai Bulgārijai zaudējot 12.5 punktus, bet 13. vietā esošā Izraēla ir pat 26.5 punktu attālumā – uz 3. līgu kritīs trīs vājākās izlases, bet trīs stiprākās dosies uz 1. līgu. Rīt paredzētas vēl 17 (8+8+1) disciplīnas.

Vīrieši

VDisciplīnaLatvijaGadsRezultātsPBUzvarētājsValstsRezultāts
3.100 mOskars Grava2001.10.5610.25Pērs Fremsta-ValdronsNorvēģija10.46
9.400 mArtūrs Pastors2001.46.44 PB46.59Aleksandrs DomsBeļģija44.66
9.TālumsAleksis Gailītis2006.7.387.59Matūšs BlštāksSlovākija7.79 PB
10.4x100 mZazerskis/Zālītis/Grava/Šenkevics39.90 SB39.32Norvēģija38.86 NR
11.5000 mArtūrs Medveds1999.14:21.7713:43.16Izaks KimeliBeļģija13:55.70
12.AugstumsDaniels Ģiedris2008.2.042.09Jonatans KapitolniksIzraēla2.25
13.1500 mJānis Razgalis1985.3:48.443:39.51Rubens VerheidensBeļģija3:42.58
13.400 m/bEmīls Sandlers-Bomis2007.54.7653.80Patriks DemetersSlovākija49.61
16.VeserisEdgars Gailis1991.54.0362.53Tomass MardalsNorvēģija76.85
-LodeRalfs Gauja2001.X16.85Markuss TomsensNorvēģija21.02

PB ailītē norādīts personīgais rekords līdz šodienai

Sievietes

VDisciplīnaLatvijaGadsRezultātsPBUzvarētājaValstsRezultāts
4.ŠķēpsAnete Sietiņa1996.61.36 SB64.47Viktorija HadsoneAustrija67.76 WL NR
5.KārtsAlisona Neidere2004.4.154.32Tina ŠutejaSlovēnija4.70
6.DisksVineta Krūmiņa2003.51.22 PB50.24Sandra ElkasevičaHorvātija62.87
11.3000 m/šķEvelīna Sitnika2003.10:48.85 SB10:28.25Adva KoenaIzraēla9:32.43
12.100 mIeva Malnača2009.11.9811.88Delfina NkansaBeļģija11.42
12.TālumsAdriana Krūzmane2006.5.926.26Milica GardaševičaSerbija6.75
14.800 mInvida Mauriņa2003.2:06.612:03.54Karolina BredlingereAustrija1:58.95 PB
15.400 mInvida Mauriņa2003.55.5054.33Emma ZapletalovaSlovākija50.76 NR
16.400 m/bEmīlija Vīksna2009.1:03.92 PB1:04.25Naomi Van Den BrūkaBeļģija55.33
-4x100 mMalnača/V.Mauriņa/Kociņa/BukaDQ44.41Beļģija43.46

PB ailītē norādīts personīgais rekords līdz šodienai

Kopvērtējums pēc pirmās dienas

VIzlasePunkti
1.Beļģija241
2.Norvēģija226
3.Slovēnija213.5
4.Dānija196.5
5.Īrija191
6.Turcija181
7.Austrija176
8.Slovākija168.5
9.Rumānija154.5
10.Serbija151
11.Horvātija147.5
12.Igaunija142.5
13.Izraēla141
14.Kipra133.5
15.Bulgārija127
16.Latvija114.5

Izmantotie resursi:
https://live.european-athletics.com...

     [+] [-]

, 2025-07-01 10:50, pirms mēneša
Zinu zinu rakstīja: Mēs esam stulbi! Mums to skaidri norādīja Funkcionārs. Tagad nauda tiek tērēta VISU sportistu nosūtīšanai uz sacensībām. Tuvājais piemērs - uz Bauhaus Juniors aizbrauca visi 5 U20 juniori! Uz U20 Limu aizbrauca visi, kas izpildīja normatīvu (tas nekas, ka Vanadziņa neeksistē, un pārējie U18 vecuma dalībnieki atpogāja 50%). Tīri matemātiski 2022.gadā uz sacensībām aizveda tikai 25% no tiem, ko varēja/vajadzēja aizvest! Dzelzs loģika! Un tā katru gadu! Izmaiņas LVS darba organizācijā 2022 vs 2024 ir dramatiskas! Un to skaidri redz tikai tie 60 balsotāji! Pārējiem klusēt un ēst reņģes! Āmen!
Funkcionārs nevienu neapvaino un neapsaukā. Atšķirībā no dažiem labiem.
Nevajag sabiezināt krāsas un rēķināt kaut kādas matemātiskas proporcijas. Runa ir par to, ka ar šī brīža finansējumu beidzot ir iespēja normāli sarīkot visas plānotās pašmāju sacensības un aizvest uz starptautiskām sacensībām visus tos, kuri ir izpildījuši normatīvus.
Lai redzētu pilnu ainu, kā šis palielinātais finansējums strādā, jābūt vismaz vienam pilnam finanšu gadam, lai ir redzams precīzs tā izlietojums.

     [+] [-]

, 2025-07-01 10:50, pirms mēneša
Tur es piekrītu- Viktors jāliek mierā! Visdrīzāk, ka katrs izmantotu iespēju, ja būtu tāda iespēja palobēt savējos. Jālec, jāskrien tālāk un ātrāk par "lācēniem"... bet viegi to teikt... un par to iekārtošanu NCAA- nu nav tur nekāda ķīnas ābece. Bet viņš to māk pārdot audzēkņiem un to vecākiem. Neviens tak nespiež pirkt konservus Sky, ja blakus ir Maxima...

     [+] [-]

, 2025-07-01 10:59, pirms mēneša
Zinu zinu rakstīja: Tur es piekrītu- Viktors jāliek mierā! Visdrīzāk, ka katrs izmantotu iespēju, ja būtu tāda iespēja palobēt savējos. Jālec, jāskrien tālāk un ātrāk par "lācēniem"... bet viegi to teikt... un par to iekārtošanu NCAA- nu nav tur nekāda ķīnas ābece. Bet viņš to māk pārdot audzēkņiem un to vecākiem. Neviens tak nespiež pirkt konservus Sky, ja blakus ir Maxima...
Precīzi.
Bet vai Jūs varat nosaukt vismaz vienu treneri Latvijā, kurš māk jauno sportistu ASV augstskolā iekārtot labāk nekā to dara Viktors?
Kāpēc, piemēram, Roberts Jānis Zālītis nestudē ASV? Nav tik labu rezultātu? Guntis nemāk iekārtot? Citi treneri nemāk iekārtot? Saprotams, ka tas būtu zem Gunta goda lūgt Viktoru iekārtot viņa dēlu ASV augstskolā. Bet, iespējams, šo savu dzelzs principu un personisko antipātiju pret Viktoru dēļ R.J.Zālītis zaudē iespēju iegūt pasaules līmeņa izglītību, plašāk redzēt pasauli, iegūt perfektas angļu valodas zināšanas, iegūt labas darba iespējas ārvalstīs utt.
Vēlreiz ir uzsverams, ka Viktors vada PRIVĀTU sporta skolu, nevis ir pašvaldības sporta skolas treneris. Viņam pašam ir jāmeklē nauda. Un ir tikai loģiski, ka viņš aktīvi lobē savu audzēkņu, savas sporta skolas treneru un audzēkņu vecāku intereses.
Savukārt ļoti viegli ir runāt, ja viss nokrīt no gaisa un pašam nekas nav jādara. Tik vien kā jāsaņem kontā pašvaldības finansējums un tas jāapgūst.

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:06, pirms mēneša
Funkcionārs rakstīja: Ar visiem šiem LVS dokumentiem juridiskie biedri var iepazīties, saņemot Kongresa materiālus.
Gada pārskatu var atrast Lursoft vai Firmas.lv.

GuntiZ - par ko cepiens? Vai citām treniņu grupām ir liegts trenēties "Daugavā"? "Arkādijai" ir sava RSM manēža, tādēļ viņi pamatā trenējas tur. Bet nav jau liegts trenēties "Daugavā". Tāpat arī citiem sportistiem.

Ļoti grūti ir sakarīgi diskutēt, ja Guntim nepatīk pilnīgi nekas, ko dara Viktors.
Protams, ka visi var trenēties "Daugavas" manēžā. Tikai kas to finansē ?!?
Arī mans dēls tur trenējas, pats par to maksājot.

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:10, pirms mēneša
Funkcionārs rakstīja: Precīzi.
Bet vai Jūs varat nosaukt vismaz vienu treneri Latvijā, kurš māk jauno sportistu ASV augstskolā iekārtot labāk nekā to dara Viktors?
Kāpēc, piemēram, Roberts Jānis Zālītis nestudē ASV? Nav tik labu rezultātu? Guntis nemāk iekārtot? Citi treneri nemāk iekārtot? Saprotams, ka tas būtu zem Gunta goda lūgt Viktoru iekārtot viņa dēlu ASV augstskolā. Bet, iespējams, šo savu dzelzs principu un personisko antipātiju pret Viktoru dēļ R.J.Zālītis zaudē iespēju iegūt pasaules līmeņa izglītību, plašāk redzēt pasauli, iegūt perfektas angļu valodas zināšanas, iegūt labas darba iespējas ārvalstīs utt.
Vēlreiz ir uzsverams, ka Viktors vada PRIVĀTU sporta skolu, nevis ir pašvaldības sporta skolas treneris. Viņam pašam ir jāmeklē nauda. Un ir tikai loģiski, ka viņš aktīvi lobē savu audzēkņu, savas sporta skolas treneru un audzēkņu vecāku intereses.
Savukārt ļoti viegli ir runāt, ja viss nokrīt no gaisa un pašam nekas nav jādara. Tik vien kā jāsaņem kontā pašvaldības finansējums un tas jāapgūst.
Mans dēls nestudēja ASV tāpēc, ka, ja iegūst fizioterapeita izglītību ASV, tad praktizēt Latvijā NEDRĪKST.
Bija atrastas augkolas ASV un Lielbritānijā (bez Viktora palīdzības), bet tad būtu jāpaliek tur lai varētu praktizēt.
Un tas, ka nu jau lielākā daļa "nosūtīto" uz ASV paliek tur, tas ir MILZĪGS ieguvums Latvijai kā valstij!

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:16, pirms mēneša
Te kongrasa materiāli par LVS budžetu 2024.
Gribētos atšifrējumu:
Izlašu izbraukuma sacensību nodrošināšana - 220.069,28 eur
Izlases sportistu treniņprocesa nodrošināšana - 9.278,44 eur
Biroja administratīvie izdevumi - 168.484,88 eur

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:30, pirms mēneša
GuntisZ rakstīja: Protams, ka visi var trenēties "Daugavas" manēžā. Tikai kas to finansē ?!?
Arī mans dēls tur trenējas, pats par to maksājot.
Ļoti labi.
Droši vien dēls varētu trenēties RSM par brīvu, jo ir "Arkādija" audzēknis.
Par ko tad satraukums, ka Lāča sporta skolas audzēkņi trenējas "Daugavā"?

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:35, pirms mēneša
GuntisZ rakstīja: Mans dēls nestudēja ASV tāpēc, ka, ja iegūst fizioterapeita izglītību ASV, tad praktizēt Latvijā NEDRĪKST.
Bija atrastas augkolas ASV un Lielbritānijā (bez Viktora palīdzības), bet tad būtu jāpaliek tur lai varētu praktizēt.
Un tas, ka nu jau lielākā daļa "nosūtīto" uz ASV paliek tur, tas ir MILZĪGS ieguvums Latvijai kā valstij!
Paldies!
Protams, tas nav ieguvums Latvijai, ja ārvalstu augstskolās studējošie pēc tam paliek strādāt un dzīvot ārvalstīs. Taču šeit būtu jābūt valsts līmeņa politikai, kā šādus profesionāļus atgriezt atpakaļ Latvijā.
Viktors vai kāds cits treneris jau nav vainīgs, ka kāds sportists neatgriežas atpakaļ Latvijā. Tāda situācija bija jau sen. Piemēram, Tupurītis taču neatgriezās Latvijā.

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:36, pirms mēneša
GuntisZ rakstīja: Te kongrasa materiāli par LVS budžetu 2024.
Gribētos atšifrējumu:
Izlašu izbraukuma sacensību nodrošināšana - 220.069,28 eur
Izlases sportistu treniņprocesa nodrošināšana - 9.278,44 eur
Biroja administratīvie izdevumi - 168.484,88 eur
Kas ir teikts gada pārskatā par šīm pozīcijām? Vai tās ir atšifrētas?

     [+] [-]

, 2025-07-01 11:39, pirms mēneša
Arturs Onzuls rakstīja: Funkcionārs, tu savu vārdu plāno pateikt? Baigi negribas diskutēt ar anonīmu. Ja tik neesi pats Viktors.
Artura kungs,
lūdzu, diskutējiet pēc būtības, pēc satura, nevis pēc tā, kas to ir teicis.

     [+] [-]

, 2025-07-01 12:06, pirms mēneša
Lvs budžets jau tik ļoti nav pieaudzis. Jā, pirms dažiem gadiem itkā uz papīra bija mazs, bet valsts tāpat deva papildus dotācijas, lai ir iespējams rīkot čempionātus un aizvestu sportistus uz čempionātiem.
Igaunijā un Lietuvā federācijas saņem daudz lielākas summas no valsts

     [+] [-]

, 2025-07-01 14:40, pirms mēneša
Funkcionārs rakstīja: Kas ir teikts gada pārskatā par šīm pozīcijām? Vai tās ir atšifrētas?
Tas ir no gada pārskata, ko LVS izsūtīja katram juridiskajam biedram.
Ir tikai kopsummas.
Kau jau rakstīju - "Gribētos atšifrējumu".

     [+] [-]

, 2025-07-01 15:05, pirms mēneša
RHS rakstīja: Lvs budžets jau tik ļoti nav pieaudzis. Jā, pirms dažiem gadiem itkā uz papīra bija mazs, bet valsts tāpat deva papildus dotācijas, lai ir iespējams rīkot čempionātus un aizvestu sportistus uz čempionātiem.
Igaunijā un Lietuvā federācijas saņem daudz lielākas summas no valsts
Tur jau tā lieta, ka tas nebija normāli - katru reizi papildus lūgt publisko finansējumu, lai komandu aizvestu uz sacensībām ārvalstīs.
Protams! Igaunijā un Lietuvā federācijas saņem daudz lielākas summas no valsts un pašvaldībām. Tikai Latvijā daudziem to ir grūti saprast.

     [+] [-]

, 2025-07-01 15:07, pirms mēneša
GuntisZ rakstīja: Tas ir no gada pārskata, ko LVS izsūtīja katram juridiskajam biedram.
Ir tikai kopsummas.
Kau jau rakstīju - "Gribētos atšifrējumu".
Paldies!
Vai šādu atšifrējumu nevar atrast pilnajos gada pārskatos, kas publicēti LURSOFT un Firmas.lv?

     [+] [-]

, 2025-07-01 18:24, pirms mēneša
Sportistam nevajag neviena palīdzību, lai varētu iestāties Amerikas koledžās!
Vajadzīgi laicīgi aizpildīti dokumenti un rezultāti.
Man ir 7 bijušie audzēkņi, kas tur studē vai ir beiguši studijas ASV, daži paši visu nokārtoja.
Apsolot sapņu zemi tiek pazaudēts ieguldītais darbs, izjauktas treniņu grupas un tā izglītība arī parasti nav tā kvalitatīvākā.
Vajadzētu sakārtot statistiku par ASV studentu atdevi, lai ir skaidri redzams, ko dod vai atņem studijas Amerikā.
Tad nebūs jāstrīdās - skaitļi nemelo.
Protams dažiem der Amerika, dažiem vajag šeit palikt.
Bet mums nav sakārtots augstskolu sports.
Vieglatlētikas bāzes mums ir labākās Baltijā.
Un ir jāiegulda vietējos treneros, jāizglīto, jāieved apritē. Treneri ir jāaizstāv!
Man liekas pazemojoši, cik zemu esam nokrituši, man pašam nav nekāda interese trenēt, reputācija ir veiksmīgi sagrauta, bet tomēr ir kaut kā skumīgi, ka tik bezcerīgi.

     [+] [-]

, 2025-07-02 11:41, pirms mēneša
go153579 rakstīja: Sportistam nevajag neviena palīdzību, lai varētu iestāties Amerikas koledžās!
Vajadzīgi laicīgi aizpildīti dokumenti un rezultāti.
Man ir 7 bijušie audzēkņi, kas tur studē vai ir beiguši studijas ASV, daži paši visu nokārtoja.
Apsolot sapņu zemi tiek pazaudēts ieguldītais darbs, izjauktas treniņu grupas un tā izglītība arī parasti nav tā kvalitatīvākā.
Vajadzētu sakārtot statistiku par ASV studentu atdevi, lai ir skaidri redzams, ko dod vai atņem studijas Amerikā.
Tad nebūs jāstrīdās - skaitļi nemelo.
Protams dažiem der Amerika, dažiem vajag šeit palikt.
Bet mums nav sakārtots augstskolu sports.
Vieglatlētikas bāzes mums ir labākās Baltijā.
Un ir jāiegulda vietējos treneros, jāizglīto, jāieved apritē. Treneri ir jāaizstāv!
Man liekas pazemojoši, cik zemu esam nokrituši, man pašam nav nekāda interese trenēt, reputācija ir veiksmīgi sagrauta, bet tomēr ir kaut kā skumīgi, ka tik bezcerīgi.
Anda kungs, paldies!
Ka rīkotos Jūs pats, ja Jums 18 gadu vecumā būtu iespēja studēt Pasaules TOP-100 līmeņa augstskolā, kur studijas vienā gadā maksā, piemēram, 30.000 EUR? Turklāt Jums būtu nodrošināti lieliski treniņu apstākļi mūsdienīgās sporta bāzēs, kā arī Jums maksātu stipendiju. Vai Jūs studētu šādā ASV augstskolā vai izvēlētos Latvijas augstskolu?

Nav runa par to, ka sportists pats (vai ar vecāku palīdzību) nespētu aizpildīt un iesniegt iestāšanās dokumentus ASV augstskolā. Ir runa par to, ka treneris ar plašiem kontaktiem var virzīt jauno sportistu studēšanai iespējami labākā augstskolā - gan sporta, gan izglītības kvalitātes ziņā.

Kādēļ Jūsu reputācija ir veiksmīgi sagrauta? Kā tas notika?

     [+] [-]

, 2025-07-02 17:01, pirms mēneša
Funkcionārs rakstīja: Anda kungs, paldies!
Ka rīkotos Jūs pats, ja Jums 18 gadu vecumā būtu iespēja studēt Pasaules TOP-100 līmeņa augstskolā, kur studijas vienā gadā maksā, piemēram, 30.000 EUR? Turklāt Jums būtu nodrošināti lieliski treniņu apstākļi mūsdienīgās sporta bāzēs, kā arī Jums maksātu stipendiju. Vai Jūs studētu šādā ASV augstskolā vai izvēlētos Latvijas augstskolu?

Nav runa par to, ka sportists pats (vai ar vecāku palīdzību) nespētu aizpildīt un iesniegt iestāšanās dokumentus ASV augstskolā. Ir runa par to, ka treneris ar plašiem kontaktiem var virzīt jauno sportistu studēšanai iespējami labākā augstskolā - gan sporta, gan izglītības kvalitātes ziņā.

Kādēļ Jūsu reputācija ir veiksmīgi sagrauta? Kā tas notika?
Varētu precizēt? Nosauc vismaz vienu pasaules TOP-100 universitāti, kurā Lācis ir iekārtojis kādu audzēkni?

     [+] [-]

, 2025-07-04 08:59, pirms mēneša
Zinu zinu rakstīja: Varētu precizēt? Nosauc vismaz vienu pasaules TOP-100 universitāti, kurā Lācis ir iekārtojis kādu audzēkni?
Par TOP-100 universitāti tika minēts kā piemērs. Un tika uzdots jautājums komentāra autoram, kāda būtu viņa izvēle. Lai nosauktu precīzu universitātes vietu rangā, ir jāveic padziļināts pētījums par sportistiem un viņu augstskolām.
Lai kurā vietā rangā arī būtu universitāte, nenoliedzams ir fakts, ka studiju maksa šājās ASV augstskolās ir vairākas reizes lielāka (dažkārt pat 10 reizes lielāka) nekā Latvijas augstskolās.

     [+] [-]

, 2025-07-04 11:27, pirms mēneša
Zinu zinu rakstīja: Varētu precizēt? Nosauc vismaz vienu pasaules TOP-100 universitāti, kurā Lācis ir iekārtojis kādu audzēkni?
Daudzas ir bijushas top100, toi mainaas katru gadu bet sheit paaris kuras ir bijushas globaalajaa top100 kaadaa gadaa. Un es pat nerunaaju par amerikas topu vai arii par topu sporta zinjaa jo tur vairaakas skolas pat sasniedz top30. Lacis ir paliidzeejis ne tikai saviem audzeeknjiem bet arii citiem tikt shajaas skolaas, takaa nenotiek viss tikai ar saviem audzeeknjiem, Laacis ir paliidzeejis arii ne saviem audzeeknjiem kuri ir perspektiivi un kuriem ir bijusi vajadziiga paliidziiba ar ASV
University of Arizona
University of Nebraska
University of Alabama
University of Miami
Kansas State University

Domaaju ka saraksts turpinaas bet shiis taada slielaakaas kas ir atminjaa kuras starpcitu visas ir ieksh top50 skolaam USA sporta zinjaa un paaris ir arii top100 skolu sarakstaa globaali akadeemiski. Liidz ar to rosters Laacim ir labs un kontakti noteikti labi

     [+] [-]

, 2025-07-04 11:39, pirms mēneša
lielaisskrejejs rakstīja: Daudzas ir bijushas top100, toi mainaas katru gadu bet sheit paaris kuras ir bijushas globaalajaa top100 kaadaa gadaa. Un es pat nerunaaju par amerikas topu vai arii par topu sporta zinjaa jo tur vairaakas skolas pat sasniedz top30. Lacis ir paliidzeejis ne tikai saviem audzeeknjiem bet arii citiem tikt shajaas skolaas, takaa nenotiek viss tikai ar saviem audzeeknjiem, Laacis ir paliidzeejis arii ne saviem audzeeknjiem kuri ir perspektiivi un kuriem ir bijusi vajadziiga paliidziiba ar ASV
University of Arizona
University of Nebraska
University of Alabama
University of Miami
Kansas State University

Domaaju ka saraksts turpinaas bet shiis taada slielaakaas kas ir atminjaa kuras starpcitu visas ir ieksh top50 skolaam USA sporta zinjaa un paaris ir arii top100 skolu sarakstaa globaali akadeemiski. Liidz ar to rosters Laacim ir labs un kontakti noteikti labi
Super! Paldies par informāciju!

     [+] [-]

, 2025-07-04 14:18, pirms mēneša
lielaisskrejejs rakstīja: Daudzas ir bijushas top100, toi mainaas katru gadu bet sheit paaris kuras ir bijushas globaalajaa top100 kaadaa gadaa. Un es pat nerunaaju par amerikas topu vai arii par topu sporta zinjaa jo tur vairaakas skolas pat sasniedz top30. Lacis ir paliidzeejis ne tikai saviem audzeeknjiem bet arii citiem tikt shajaas skolaas, takaa nenotiek viss tikai ar saviem audzeeknjiem, Laacis ir paliidzeejis arii ne saviem audzeeknjiem kuri ir perspektiivi un kuriem ir bijusi vajadziiga paliidziiba ar ASV
University of Arizona
University of Nebraska
University of Alabama
University of Miami
Kansas State University

Domaaju ka saraksts turpinaas bet shiis taada slielaakaas kas ir atminjaa kuras starpcitu visas ir ieksh top50 skolaam USA sporta zinjaa un paaris ir arii top100 skolu sarakstaa globaali akadeemiski. Liidz ar to rosters Laacim ir labs un kontakti noteikti labi
Ap TOP 100 ir tikai Arizonas universitāte, kur vienīgais (ja nekļūdos) Latvijas pārstāvis Kehris nedabūja pilnu stipendiju! Bet, ņemot vērā viņa vecākus, tas ir tīrais sīkums… Bet nedomāju, ka tas der vairumam jauno atlētu vecākiem. Pārējās jūsu minētās ir normālas augstskolas, bet nekās TOP100 pasulē gan nav un nekad nav bijušas.

     [+] [-]

, 2025-07-04 15:31, pirms mēneša
Zinu zinu rakstīja: Ap TOP 100 ir tikai Arizonas universitāte, kur vienīgais (ja nekļūdos) Latvijas pārstāvis Kehris nedabūja pilnu stipendiju! Bet, ņemot vērā viņa vecākus, tas ir tīrais sīkums… Bet nedomāju, ka tas der vairumam jauno atlētu vecākiem. Pārējās jūsu minētās ir normālas augstskolas, bet nekās TOP100 pasulē gan nav un nekad nav bijušas.

Laikam buusiet aizmirsis par taadu Maksimu Sincukovu kursh arii tur studeeja, un ir dzirdeets ka Viktors ir pielicis arii savu roka lai shis tur tiktu.
TOP 100 arii ir ljoti relatiivi, jo gandriiz katrai no mineetajaam skolaam ir novirzieni kuri ir top pasaulee. Piemeeram University of Miami Marine science programmas ir top25 pasaulee. Univesrity of Nebrska business programmas top 75 pasaulee. Takaa arii atkariigs no taa ko cilveeks grib maaciities. Nosauktaas skolas ko mineeju ir noteikti kopumaa augsta liimenja, nav protams Stanford,bet taadaa gadiijumaa varam arii saliidzinaat ar Latvijas universitaateem, ja skatamies topos tad vismaz ir diezgan zem jebkuras skolas ko nosaucu, un ar visu to Latvijaa ar treninjiem apvienot skolaa nevareesi tik labi kaa ASV, un piekljuve pasaules liimenja infrastruktuurai ikdienaa arii nebuus. Es nesaku protams ka braukt studeet uz ASV ir labaakais kas var buut, daudziem tas notiekti nederees, bet citiem savukaart taa buss laba iespeeja.

     [+] [-]

, 2025-07-04 16:33, pirms mēneša
lielaisskrejejs rakstīja: Laikam buusiet aizmirsis par taadu Maksimu Sincukovu kursh arii tur studeeja, un ir dzirdeets ka Viktors ir pielicis arii savu roka lai shis tur tiktu.
TOP 100 arii ir ljoti relatiivi, jo gandriiz katrai no mineetajaam skolaam ir novirzieni kuri ir top pasaulee. Piemeeram University of Miami Marine science programmas ir top25 pasaulee. Univesrity of Nebrska business programmas top 75 pasaulee. Takaa arii atkariigs no taa ko cilveeks grib maaciities. Nosauktaas skolas ko mineeju ir noteikti kopumaa augsta liimenja, nav protams Stanford,bet taadaa gadiijumaa varam arii saliidzinaat ar Latvijas universitaateem, ja skatamies topos tad vismaz ir diezgan zem jebkuras skolas ko nosaucu, un ar visu to Latvijaa ar treninjiem apvienot skolaa nevareesi tik labi kaa ASV, un piekljuve pasaules liimenja infrastruktuurai ikdienaa arii nebuus. Es nesaku protams ka braukt studeet uz ASV ir labaakais kas var buut, daudziem tas notiekti nederees, bet citiem savukaart taa buss laba iespeeja.
Var jau būt,ka Lācis palīdzēja Sinčukovam tur nokļūt, bet cik ātri viņš tur nokļuva tik ātri arī izkļuva... Bet diskusija jau bija par to, ka Funkcionārs kā piemēru pasniedza iespēju studēt TOP100 augstskolā. Tādēļ bija jautājums, kuras tad ir tās TOP100 augstskolas (un nevis programmas kādā no augstskolām, un nevis sporta sasniegumu zinā). Nu ok, piekrītu, ka tā ir Arizonas universitāte. Un neviens neapstrīd, ka Lācim ir kontakti, tāpat kā neviens nepstrīd, ka pat nonākšana TOP1000 augstskolā ASV ir liels sasniegums!

     [+] [-]

, 2025-07-11 10:56, pirms 3 nedēļām
Zinu zinu rakstīja: Var jau būt,ka Lācis palīdzēja Sinčukovam tur nokļūt, bet cik ātri viņš tur nokļuva tik ātri arī izkļuva... Bet diskusija jau bija par to, ka Funkcionārs kā piemēru pasniedza iespēju studēt TOP100 augstskolā. Tādēļ bija jautājums, kuras tad ir tās TOP100 augstskolas (un nevis programmas kādā no augstskolām, un nevis sporta sasniegumu zinā). Nu ok, piekrītu, ka tā ir Arizonas universitāte. Un neviens neapstrīd, ka Lācim ir kontakti, tāpat kā neviens nepstrīd, ka pat nonākšana TOP1000 augstskolā ASV ir liels sasniegums!
Tieši tā - pat studēšana TOP 1000 augstskolā ASV ir sasniegums. Tad kādēļ tiek noniecināts treneris, kurš cenšas jaunajiem sportistiem nodrošināt iespēju saņemt pasaules līmeņa izglītību apvienojumā ar izciliem treniņu un sacensību apstākļiem?
Piemēram, basketbolists Skrinda iekļuva ne tikai Pasaules TOP 100 augstskolā, bet pat Pasaules TOP 3 augstskolā - Stenfordas Universitātē (https://sportacentrs.com/basketbols/legionari/27092024-basketbolists_skrinda_ncaa_parstaves_sten). Tieši tāpat arī Latvijas vieglatlētiem (ja labi paveicas) ir iespēja studēt šada līmeņa augstskolās.
Kurš jaunais vieglatlēts atteiktos studēt Stenfordas Universitātē?