Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:842, Did:0, useCase: 3

WTA oficiālā paziņojumā aizstāv Serēnu un atzīst seksismu tenisa tiesāšanā

Agris Suveizda

WTA oficiālā paziņojumā aizstāv Serēnu un atzīst seksismu tenisa tiesāšanā
Serēna Viljamsa
Foto: Sipa USA/Scanpix

Tenisa sabiedrībā turpina mutuļot emocijas pēc US "Open" sieviešu vienspēļu fināla, kurā 36 gadus vecā Serēna Viljamsa ar savu skandalozo uzvedību aizēnoja 20 gadus vecās Naomi Osakas pirmo "Grand Slam" triumfu. Amerikāniete nepiekrita tiesneša Karlosa Ramosa lēmumam atņemt viņai geimu un šo lēmumu uzskatīja par seksismu. Lai gan Viljamsas uzvedību nosodījuši daudzi sportisti, fani un žurnālisti, netrūkst arī tenisa superzvaigznes aizstāvju. Ieskaitot WTA izpilddirektoru Stīvu Saimonu.

"US "Open" fināls beidzās ar pelnītas jaunās čempiones Naomi Osakas kronēšanu. WTA aplaudē Naomi par viņas lielisko sasniegumu," teikts Stīva Saimona paziņojumā WTA mājaslapā. "Taču spēle arī priekšplānā izvirzīja jautājumu, vai pret vīriešiem un sievietēm tiesāšanā tiek izmantoti dažādi standarti. WTA uzskata, ka tolerances standartos pret vīriešu un sieviešu emociju paušanu nevajadzētu būt atšķirībām, un mēs vēlamies strādāt, lai nodrošinātu, ka pret visiem spēlētājiem izturas vienādi. Nedomājam, ka šoreiz tā notika."

"Mēs tāpat domājam, ka ir jāizskata jautājums par treneru palīdzību spēles laikā un ka tai vajadzētu tikt atļautai visos turnīros. WTA trenēšanu atbalsta ar noteikumu par iespēju pieprasīt trenera pārtraukumu, taču šo tēmu ir nepieciešams izskatīt plašāk," paziņojumā turpināts. "Šajā spēlē pasaule varēja vērot vienu no tenisa jaunajām zvaigznēm, kā arī vienu no izcilākajām visu laiku tenisistēm. Ceram, ka šīs lieliskās sportistes turpinās sagādāt aizraujošas cīņas, un ceram, ka šoreiz piedzīvotais [tiesāšanas ziņā] vairs nekad neatkārtosies."

Kā jau varēja gaidīt, Viljamsas pusē nostājās arī Savienoto Valstu Tenisa asociācijas prezidente Ketrīna Edamsa: "Redzam, ka puiši šādi rīkojas visu laiku. Viņi ar tiesnešiem strīdas nepārtraukti, taču nekas nenotiek – nav vienlīdzības. Uzskatu, ka ir jābūt kaut kādai konsekvencei. Zinu, ko Serēna izdarīja, un viņas uzvedība nebija atbalstāma, taču tiesnesis varēja novilkt līniju. Karlosam bija jāizvērtē situācija un jāpieņem lēmums, taču tiesneši ir saukti arī daudz sliktākos vārdos [nekā "zaglis"]. Viņš varēja pateikt: "hei, mēs šaujam nedaudz pāri strīpai, pazemināsim toni." Domāju, ka [vīriešu tenisistam] viņš būtu tā pateicis. Domāju, ka atšķirība ir savstarpējās attiecībās un komunikācijas veidā. Un varbūt tajā, ka viņš, iespējams, neizprot, ka var tādā pašā veidā komunicēt arī ar sievieti."

Pēc uzvaras vīru finālā, ar 6:3, 7:6(4) un 6:3 apspēlējot Huanu Martinu Del Potro, sieviešu fināla skandālu komentēja arī Novaks Džokovičs. Serbu tenisists uzskata, ka tiesnesis Ramoss varēja būt pielaidīgāks pret Viljamsu un neatņemt viņai geimu, taču vienlaikus nepiekrita WTA nostājai: "Es mīlu Serēnu, un man viņas patiešām bija žēl. Arī tiesnesim nebija viegla situācija, un mums jāsaprot arī viņa sajūtas. Visi atradās diezgan neērtā situācijā. Bija daudz emociju. Serēna raudāja. Naomi raudāja. Tas bija ļoti smagi. Tomēr mans personīgais viedoklis ir tāds, ka tiesnesim nevajadzēja novest Serēnu līdz robežai, jo īpaši "Grand Slam" finālā. Viņš mainīja spēles gaitu. Tas, manuprāt, varbūt nebija nepieciešams. Mēs visi ejam cauri emocijām, jo īpaši "Grand Slam" finālā. Nepiekrītu [WTA izpilddirektoram] Stīvam Saimonam. Patiešām nepiekrītu. Domāju, ka pret vīriešiem un sievietēm izturas atkarībā no situācijas [nevis viņu dzimuma]. Ir grūti vispārināt. Un nedomāju, ka ir nepieciešams par to diskutēt."

BBC apkopoja US "Open" pamatturnīra statistiku. Serēna Viljamsa bija viena no desmit sieviešu tenisistēm, kuras tika sodītas par kodeksa pārkāpumu, savukārt starp vīriešiem tādu bija 26. Lielākā daļa sodu bija par raketes laušanu – par to tika sodīti 14 vīrieši un piecas sievietes. Trīs vīrieši un trīs sievietes tika sodītas par sadzirdamu lamāšanos. Pieci vīrieši tika sodīti par laika vilcināšanu, bet četri vīrieši un viena sieviete saņēma sodu par nesportisku uzvedību. Viljamsa bija viena no divām sievietēm, kura saņēma sodu par trenera palīdzību. Otra bija slovākiete Dominika Cibulkova. Savukārt neviens vīrietis netika sodīts par trenera palīdzību.

Tāpat Viljamsa bija vienīgā visā turnīrā, arī ieskaitot vīriešus, kura tika sodīta par verbāliem apvainojumiem, par ko saņēma arī desmit tūkstošu ASV dolāru (8,6 tūkstošu eiro) lielu sodu, kas bija lielākais individuālais sods visā turnīrā. Vēl četrus tūkstošus ASV dolāru lielu sodu Viljamsa finālā saņēma par trenera palīdzību un vēl trīs tūkstošus – par raketes salaušanu.

Atgādinām, ka Viljamsa vispirms saņēma brīdinājumu par trenera palīdzību, tad tika pie otrā brīdinājuma un automātiski atņemta punkta raketes salaušanas dēļ, bet otrā seta beigās viņa tika sodīta arī par tiesneša apvainošanu. Tā kā tas bija jau trešais pārkāpums, pēc punkta atņemšanas nākamās piespriežamās sankcijas bija tieši geima atņemšana. Strīda laikā Viljamsa tiesnesi nosauca par zagli, jo atņēma viņai punktu, un draudēja, ka viņš vairs nekad netiesās viņas spēles.

Izmantotie resursi:
WTA statement: CEO Steve Simon on the 2018 US...
https://twitter.com/AdamZagoria/sta...
Katrina Adams: There has to be consistency with...
https://www.bbc.com/sport/tennis/45...

Slēpts komentārs: dakots

 +16 [+] [-]

, 2018-09-10 19:36, pirms 6 gadiem
Bija kauns skatīties uz to kas notika pēc spēles. Organizātoriem nemaz neinteresēja turnira uzvarētāja, visi tik dancoja apkart Serenai. Nekāda tiesnieša rīcība nevar attaisnot tādu uzvedību. Bravo Osaka!

  +2 [+] [-]

, 2018-09-10 19:39, pirms 6 gadiem
Mani vairāk iepriecināja cits seksisma paraugs, ka trīs no četriem fināliem tiešāja sievietes
Slēpts komentārs: Zane 008
Slēpts komentārs: Zane 008

  +4 [+] [-]

, 2018-09-10 19:49, pirms 6 gadiem
Spriežot pēc savāktās statistikas seksisms par labu vīriešiem nu nekā nesanāk, ja vīriešus soda vairāk kā sievietes. Savukārt, par tiesnes- viņš darīja savu darbu. Noteikumi visiem vienādi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-09-10 20:06, pirms 6 gadiem
Vspār jau spēlē sievietes pret sievietēm un vīrieši pret vīriešiem. Līdz ar to nesaprtu, kāpēc te nevarētu būt dubultais standarts. Tas taču ir pat noteikumu līmenī - cik seti jāuzvar.
Ja sieviešu spēlēs tiek piemērots viens standarts, tad saskaņā ar šo standartu vienas sievietes punktus zaudē/nezaudē, otras attiecīgi iegūst/neiegūst. Respektīvi, runa ir par punktu pārdalīšanu pretinieču-sieviešu starpā. Un tas pats vīriešu gadījumā.

  +9 [+] [-]

, 2018-09-10 20:21, pirms 6 gadiem
Nesaskatu ne mazāko tiesneša vainu. Drīzāk jau tā bija apzināta Serēnas rīcība ar cerību kaut kādā veidā izsist Osaku no ritma un pārliecības. Serēna ar savu rīcīu gribēja Osaku izsist no ritma un salauzt psiholoģiski un ja pretī nebūtu japāniete, bet kāda citas tautības pārstāve, varbūt Serenas plāns būtu izdevies. Viņa jau tās raketes laušanas brīdī saprata, ka maču zaudē un ķērās pie nesmukiem gājieniem, lauzt pretinieci psiholoģiski ar skandāla palīdzību.

  -2 [+] [-]

, 2018-09-10 20:43, pirms 6 gadiem
Serēnai vsp reklāma, un pasaules uzmanība. Nevienam neinteresē ka uzvarēja "kkāda japāniete" bet šis skandāls. Tagad visi iegūst - līdztiesību aktīvisti, sponsori. Reklāmdevējam pilnīgi sauklis. "Esi tikpat karsta cik Serēna, nopērc šo" 😀 tās varbūt botes, apakšveļa, smarža- jeb kas...

  +3 [+] [-]

, 2018-09-10 20:44, pirms 6 gadiem
Labi vēl ka nepiesēja rasismu un milfismu

  -2 [+] [-]

, 2018-09-10 20:46, pirms 6 gadiem
Nav tik slikti...tikai 16 muļķi, kuri liek mīnusu ziņai, par atbalstu Novakam !

  +4 [+] [-]

, 2018-09-10 20:48, pirms 6 gadiem
es Osakas vietā, kad apbalvoja, uzspļautu visiem organizatoriem. pateiktu paldies par atbalstu un uz redzi. visu finālu izjauca tā melnā šimpanze

  +5 [+] [-]

, 2018-09-10 21:56, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Es neko nesaku par to seksima murgu utt...tikai to, ka tiesnesis sačakarēja finālu....nejuta drēbi un laist tādu amatieri pie pasaules līmeņa šova, kur uzvarētājs saņem 3+ mio $, bet reklāmdevēji simtus mio $, bija kļūda!
Tiesnesis bija nekompetents tiesàt mio maču!
Burta kalps!
Ok, pirmais brīdinājums par couching, bet pēc Serēnas raketes plēšanas nevajadzēja dot punktu Naomi, bet pieaicināt pie sevis Serēnu, nomierināt un bridināt, ka sekos sankcijas!
Pat Gulbis pēc salauztas raketes nomierinās un spēlē labàk, bet ja par to iedod punktu pretiniekam, tad spēlētàjs uzvelkas vēl papildus!...Serēna sāka murgot par zagli, seksismu utt...un tà ir tiesneša vaina, provokācija, kad uz spēles ir 3 mio, bet reklāmā simti mio $ !
Neatbalstu Serēnu par seksismu, bet šis tiesnesis nedrīkst tiesāt lielos mačus!
Lai tiesā ITF 10 000...
Pilnīgi nepiekrītu - tieši GS finālā, kur uz spēles ir tituls un miljoni, ir jātiesā visstingrāk. Ramoss visu izdarīja saskaņā ar noteikumiem, neko vairāk. Ja viņš būtu pažēlojis Serēnu, tad viņu kritizētu visi Osakas fani. Par seksismu varētu runāt tad, ja šis pats tiesnesis līdzīgā situācijā nebūtu atņēmis punktus vīrietim, bet, ja tā ir rīkojušies citi tiesneši, tad Ramosam nevar pārmest, ka viņš stingri ievēro noteikumus.

  +6 [+] [-]

, 2018-09-10 22:06, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Eu, jūs saprotat, ka nav prieka par uzdāvātu uzvaru?
Pie 4:4 tiek dāvāts tiesneša punkts un nākošajā spēlē tiek vinnēts GS!
Un to noorganizēja tiesnesis!
Es par Naomi, uzskatu, ka viņa uzvarētu bez tiesneša "palīdzības"....tiesnesis visu sačakarēja...
Tas, ka agrāk viņš tiesāja perfekti, tik nozīmē, ka šoreiz saprata ko dara...tātad toto - bija ieinteresāts Naomi uzvarai...
Saprotiet pareizi , es par Naomi, bet tiesnesis ir toķiks...
Pļa tiesnesis neko nenoorganizēja, visu šito murgu saorganizeja Serēna vienītī, paver savas ačteles vaļā un mēģini to ieraudzīt.

Lai vai kā, štrunts ar Serēnu, ir jauna diena, jaunas emocijas un tas sviests jau ir aizmirsies, tik varu pateikt, ka liels prieks, ka vismaz mūsu sabiedrībā cilvekiem ar galvu šajā ziņā viss kārtībā un tik reti kur var redzēt kādu, kam Serenas uzvedība liekas aizstāvama un attaisnojama.

  -1 [+] [-]

, 2018-09-10 22:21, pirms 6 gadiem
neputns rakstīja: ...liels prieks, ka vismaz mūsu sabiedrībā cilvekiem ar galvu šajā ziņā viss kārtībā un tik reti kur var redzēt kādu, kam Serenas uzvedība liekas aizstāvama un attaisnojama.
Ja vēl varētu iztikt bez Serēnas apsaukāšanas visādos neglītos vārdos, tad būtu pavisam labi. Nez cik objektīvi šeit būtu komentāri, ja Viljamsas vietā būtu bijusi, piemēram, Ostapenko

     [+] [-]

, 2018-09-10 22:22, pirms 6 gadiem
Krievijā pasaules kausā futenē operatori bieži rādīja pasmukas sievietes- un bija starpt.aizrādījums sexismā. Paņemsim uz 2. pusi, piem., rāda daudz baltos izskatīgus vīriešus- kas tas ir- rasisms, rusofīlisms, geisms vai idiotisms ?

  +1 [+] [-]

, 2018-09-10 22:36, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Ja vēl varētu iztikt bez Serēnas apsaukāšanas visādos neglītos vārdos, tad būtu pavisam labi. Nez cik objektīvi šeit būtu komentāri, ja Viljamsas vietā būtu bijusi, piemēram, Ostapenko
Tas pie mums nav ārstējams, vismaz tuvākajā laikā ne, bet šoreiz man pat tā liekas mazāka bēda, kā būšana otrā pusē grāvim, kur kāds tiek nosēdināts uz pjedestāla un jebkāda viņa rīcība tiek attaisnota. Tik pat labi var teikt, nez vai viņai būtu tik daudz aizstāvju, ja šādi izrīkotos balts vīrietis. Cilvēks ir tendēts uz galējībām, tā ir bijis vienmēr un visur.

  +7 [+] [-]

, 2018-09-10 22:44, pirms 6 gadiem
Tiesnesis Ramoss ir pelnijis kādu augstāko tiesnešu apbalvojumu, ka neietekmējās no tā ka pretī izrunājas Tenisa lielaka zvaigzne, bet visu tiesāja likumīgi. Arī futbolā, ja iedod pirmo dzelteno kartīti ( pat ja netisham esi smagi iespēris ar taisnu kaju) tad par otro brīdinājumu ir sarkanā un butu trešais bridinājums būtu lillā Arī te punkts bij jāņem nost, jo salaužot raketi, tas bija 2. bridinajums un Serena to zināja, un vēl pēc pāris geimiem viņa brūk virsu , ka viņai nozagts punkts- Pilnīgs absurds. Vai kādam neienāca galvā, ka viņa tādējādi psiholoģiski gribēja radīt spiedienu uz Naomi? Viljamsa neticēja, ka viņai atņems geimu ( bet tas jau bija pie Naomi serves un tāpat to būtu zaudējusi) un ja tiesnesis nebūtu iedevis sodu un Naomi zaudētu- ko tad teiktu- ka Viljamsa godīgi uzvarēja???? Vienkārši vecā kuce ( sorii, bet tādu vārdu viņa bij pelnījusi) nemācēja ar cieņu zaudēt un to apstiprināja gan Eurosport komentētāji, gan Vilanders un Ščeta ( studijā) Visu cieņu Osakai, kas 20 g. vecumā un pirmajā finālā tā spēja saņemties un novest uzvaru līdz galam! un kas tas par štrunta sodu 17000$, tikai 1% no Serēnas iegūtās prēmijas.

     [+] [-]

, 2018-09-10 22:52, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Ja vēl varētu iztikt bez Serēnas apsaukāšanas visādos neglītos vārdos, tad būtu pavisam labi. Nez cik objektīvi šeit būtu komentāri, ja Viljamsas vietā būtu bijusi, piemēram, Ostapenko
tu esi pārāk liberastisks/ robežām jābūt, dēls/ mazdēls nav turks ?

     [+] [-]

, 2018-09-10 23:13, pirms 6 gadiem
specha rakstīja: tu esi pārāk liberastisks/ robežām jābūt, dēls/ mazdēls nav turks ?
Es neesmu ne liberastisks, ne arī tavs dēls. Mazdēls vēl daži gadi jāpagaida.
Slēpts komentārs: dakots

  +4 [+] [-]

, 2018-09-10 23:22, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Stulbais Neputns, es nevienu brīdi neaizstàvu Serēnu, kura uzvedās drausmīgi un ir sodāma!
Es saku, ka tiesnesis izbojàja finālu!
Saprati?
Varbūt esmu stulba, ne man par to spriest, bet kur ir loģika apgalvojumā., ka Serēna uzvedās drausmīgi un ir sodāma, bet pie izbojātā fināla vainīgs ir tiesnesis?

  +2 [+] [-]

, 2018-09-10 23:28, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Stulbais Neputns, es nevienu brīdi neaizstàvu Serēnu, kura uzvedās drausmīgi un ir sodāma!
Es saku, ka tiesnesis izbojàja finālu!
Saprati?
Tu esi cirvis, jo nonāc pretrunā ar sevi. Beztolks ar tādiem kā Tu vispār ielaisties..

  -3 [+] [-]

, 2018-09-10 23:29, pirms 6 gadiem
neputns rakstīja: Varbūt esmu stulba, ne man par to spriest, bet kur ir loģika apgalvojumā., ka Serēna uzvedās drausmīgi un ir sodāma, bet pie izbojātā fināla vainīgs ir tiesnesis?
Tāpēc, ka iedeva veselu punktu un noraka spēles intrigu....un Naomi nav pilnvērtīgas uzvaras sajùtas! Uzdāvināta uzvara nav īsta uzvara!

     [+] [-]

, 2018-09-10 23:29, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Stulbais Neputns, es nevienu brīdi neaizstàvu Serēnu, kura uzvedās drausmīgi un ir sodāma!
Es saku, ka tiesnesis izbojàja finālu!
Saprati?
vīrietis izbojāja afrodarkwomen finālu- tas ir sexism , pie tam neputns ir pārāk gudra- proti novērtēt

  +4 [+] [-]

, 2018-09-10 23:38, pirms 6 gadiem
dakots rakstīja: Tāpēc, ka iedeva veselu punktu un noraka spēles intrigu....un Naomi nav pilnvērtīgas uzvaras sajùtas! Uzdāvināta uzvara nav īsta uzvara!
Viņš sekoja noteikumiem un neko vairāk. Es nesaprotu, kāpēc daudziem īpaši aiz dīķa liekas, ka tiesnesim tenisā ir jaauklejas ar tādu uzvedību? It redzēts gana daudz tādu tiesnešu, kuriem nav mugurkauls un kuri locas kā tādas meijas pavasara vējā, bet šis konkrētais tiesnesis to nedara un ne jau tikai šajā mačā. Kas tā par dīvainu vēlmi radīt precedentus, kur tiek pieļauta sportista visatļautība, neatkarīgi no tā, kāds ir pamatojums tam, cits saka, ka tas bija jādara, jo viņa ir leģenda, tu saki ka tas bija jādara, lai liktu pretinieci justies labāk par uzvaru utt. Bet tas pat nav svarīgi, ja ir noteikumi, tad viņi ir jāievēro, ja tos pārkāp, tad esi gatavs saņemt paredzēto sodu. Visatļautības precedents nav labs nekādos apstākļos.

     [+] [-]

, 2018-09-11 00:18, pirms 6 gadiem
Interesanti, ko Serēna domāja, sacīdama tiesnesim, ka viņš vairs netiesās viņas spēles? Vai tad spēlētāji var atteikties no tiesneša? Ramoss gan droši vien pats vairs negribēs rādīties Amerikā. Vikipēdijā var izlasīt, ka viņš ir piešķīris sodus arī vīriešiem (Kirgiosam, Marejam, Džokovičam), tāpēc nav nekāds sieviešu nīdējs un seksists. https://en.wikipedia.org/wiki/Carlos_Ramos_(umpire)

     [+] [-]

, 2018-09-11 07:01, pirms 6 gadiem
otins rakstīja: Ja vēl varētu iztikt bez Serēnas apsaukāšanas visādos neglītos vārdos, tad būtu pavisam labi. Nez cik objektīvi šeit būtu komentāri, ja Viljamsas vietā būtu bijusi, piemēram, Ostapenko
Par jēlībām ma'čā ar Kontaveitu,Aļona bija pelnījusi kādu mēneša DSQ.

  +1 [+] [-]

, 2018-09-11 10:18, pirms 6 gadiem
Visi tie slimie murgi par seksismu jau sāk konkrēti besīt !!!
Te takš ar Serēnu viss skaidrs -
Viņa neprot cienīgi zaudēt un cenšas savu vainu uzgāzt tiesnesim,kurš rīkojās absolūti korekti un noteikumu ietvaros!
Viss vienkārši - S.Viljamsa iedomājas ka viņa tenisā ir neaizskarama persona,kurai atļauts tas,kas nav atļauts citām !
Ne velti jau senajā Romā radās izteiciens - Quod licet Iovi non licet bovi ( burtiski tulkojot - kas atļauts Jupiteram nav atļauts vērsim)
Tieši tāpat notiek arī mūsdienās - daži iedomājas,ka viņiem ir atļauts vairāk nekā citiem!