Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:345, Did:0, useCase: 3

Gulbis trešo reizi pret Isneru - šoreiz Valensijā

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Gulbis trešo reizi pret Isneru - šoreiz Valensijā
Ernests Gulbis
Foto: Emīls Desjatņikovs, F64

Ernests Gulbis (ATP 25.) šopēcpusdien sāks Valensijas "ATP World Tour 500" turnīru, kura 1. kārtā sacentīsies ar ASV labāko tenisistu Džonu Isneru (ATP 14.). Gulbis uzvarējis abas iepriekšējās spēles pret Isneru, bet trešo cīņu pret amerikāņu milzi sāks plkst. 13:00.

2.06 metrus garā Isnera lielākais trumpis ir serve, kas noteikti pieskaitāma pie Top 3 servēm profesionālajā tenisā. Isnera spēle ir veidota un, var teikt, ļoti atkarīga no pirmās serves. Arī otrā serve Isneram ir ļoti spēcīga un spēj viņam palīdzēt grūtos brīžos. Isners visvairāk uzbrūk ar "forehand" sitienu, bet uzņemšanā garajam amerikānim patīk izmantot arī "bekhendu". Kā lielāko mīnusu var minēt slinku darbošanos pretinieka serves geimos.

Gulbim abos mačos pret Isneru bijušas priekšrocības. Pirmajā gadījumā 2008. gadā, kad Gulbis Isneru četros setos ar 7:5, 7:5, 6:7(3), 7:6(6) uzveica Vimbldonā, amerikānis aizvadīja pirmo pilnvērtīgo sezonu ATP tūrē, bez tam periodiski vēl uzspēlēlja "Challenger" līmenī. Un, protams, vāji startēja ārpus ASV. "Grand Slam" turnīros viņš pirmo uzvaru citā kontinentā guva tikai 2010. gada janvārī Melburnā. Isners 2008. gada vasarā, kad notika mačs ar Gulbi, rangā atradās tikai 83. vietā.

Otro reizi abi tikās šī gada aprīļa vidū Montekarlo. Isners iepriekšējā nedēļā uzvarēja Hjūstonā, kur nospēlēja piecus mačus. Spēlē pret Ernestu Isneram spēka pietika tikai pirmajam setam, kurā izdevās uzvarēt ar 6:4. Nākamajos divos setos Gulbis pretinieku, kurš noguruma dēļ nevarēja normāli kustēties, sagrāva ar 6:2, 6:3.

Šoreiz par nogurumu sūdzēties varētu Gulbis, kurš iepriekšējā nedēļā tika līdz pusfinālam Stokholmā, kur uzspēlēja arī pāru sacensībās. Tikmēr Isners nav spēlējis kopš Šanhajas, kur 2. kārtā pamanījās zaudēt māla speciālistam Karlosam Berlokam – 4:6, 6:7(4). Šajā spēlē Isnera slinkums uzņemšanā bija spilgti redzams – uzvarētas tikai piecas izspēles pie argentīnieša serves. Kopš Šanhajas nav spēlējis vienspēles – Valensijā pirmdien notika iesildīšanās un pierašana pie seguma dubultspēļu turnīrā.

Eiropas turnīru posmu Isners pavasarī un vasarā tradicionāli izgāza. Vimbldonā tālāk par 2. kārtu tikt neļāva neveiksmīgas piezemēšanās rezultātā gūtais ceļgala savainojums. Isners neveikli satraumējās 2. kārtas spēles pret Adrianu Mannarino trešajā geimā.

Atgriezies dzimtenē, Isners neizbēgami ļoti labi nospēlēja turnīros ASV – pusfināls Ņūportā, tituls Atlantā, zaudējums Vašingtonas finālā pret Huanu Martinu Del Potro, kā arī neveiksme Sinsinati "Masters 1000" finālā pret Rafaelu Nadalu – 6:7(8), 6:7(3). Tajā mačā Rafam nebija nevienas breika iespējas. Pirms gada pēdējā "Grand Slam" nostartējis cerīgi, Isners "US Open" netika tālāk par 3. kārtu, kurā, tāpat kā pirms gada, piekāpās Filipam Kolšraiberam.

Ārpus ASV Isners patiešām spēlē ne tik spilgti kā mājās, droši var teikt, ka viņa rezultāti ir pieticīgi. Valensijā Isners spēlēs trešo reizi, abās iepriekšējās neko izcilu nav sasniedzis. 2011. gadā jau 1. kārtā zaudēts Vasekam Pospišilam – 3:6, 6:3, 6:7(9), bet pērn aizvadītas divas trīs setu spēles. Vispirms uzveikts Fabio Foņīni (6:3, 6:7(4), 7:5), bet pēc tam zaudēts Davidam Gofānam – 6:7(2), 6:4, 4:6.

Isnera faniem būtu naivi cerēt, ka sezonas izskaņā Eiropā viņš pēkšņi gāzīs kalnus. Faktiski vienīgā motivācija Isneram pašreiz ir niecīgā iespēja kvalificēties "ATP World Tour Finals". Lai to paveiktu, ļoti labi jānostartē ne tikai šonedēļ, bet arī nākamajā nedēļā Parīzē. Tur viņš pirms diviem gadiem bija pusfinālā.

Arī Gulbis Valensijā nav spīdējis – Latvijas pirmais numurs šajā Spānijas turnīrā spēlējis divreiz, taču bez uzvarām. 2007. gadā, kad turnīrs vēl notika uz māla, ar 3:6, 1:6 zaudēts Huanam Karlosam Ferero. 2011. gadā jau telpās uz "hard" neveiksme pret Isnera labāko draugu Semu Kveriju – 3:6, 4:6. Pērn Gulbis spēlēja Bāzelē, kur neizgāja kvalifikāciju, jau 1. kārtā nepārvarot Rumānijas tenisista Viktora Hanesku barjeru – 3:6, 3:6. Tātad šonedēļ punkti nav jāaizstāv jeb ir iespēja vēl uzlabot savu stāvokli reitingā.

Gulbim šonedēļ Spānijā ir iespēja kļūt par sezonas līderi telpās gūt uzvaru ziņā. Pašreizējais līderis Milošs Raoničs (14-3) šonedēļ nespēlē, bet bez viņa Gulbim priekšā ir vēl tikai divi franči – Rišārs Gaskē un Žils Simons.

Sezonas izcilnieki telpās

VTenisistsU-ZStatuss
1.Milošs Raoničs14-3Šonedēļ nespēlē
2.Rišārs Gaskē13-3Spēlē Bāzelē
3.Žils Simons13-5Zaudēja Valensijā
4.Ernests Gulbis12-3Spēlē Valensijā
5.Žiljēns Beneto12-4Spēlē Valensijā
6.Deniss Istomins12-6Spēlē Bāzelē

Gulbja un Isnera mačs atklās dienas programmu Valensijas halles galvenajā kortā un sāksies plkst. 13:00 pēc Latvijas laika. Līdz ceturtdienai (neieskaitot) sacensības rāda Spānijas TV, kuras "strīmus" var atrast internetā. Ja Gulbis pārvarēs 1. kārtas barjeru, viņa nākamos mačus video formātā varēs atrast bez tik liela stresa kā pašreiz.

  +2 [+] [-]

, 2013-10-23 14:51, pirms 11 gadiem
eZile rakstīja: Skiet ka sis turnirs ta ari beigsies sodien, neizskatas ka Ernests varetu vinnet ne fiziski, ne psihiski, drosi vien ka galva vins jau so sezonu ir beidzis.
Ko viņš var darīt pret šitādām servēm? Tulīt garais lempis piekusis, būs okey..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-10-23 14:57, pirms 11 gadiem
Golden-Boy rakstīja: Ko viņš var darīt pret šitādām servēm? Tulīt garais lempis piekusis, būs okey..
kāds sakars isnera servēm ar gulbja psihošanu? papsihoja un pietiks, jo rezultātu tas tāpat nedeva

     [+] [-]

, 2013-10-23 14:59, pirms 11 gadiem
Golden-Boy rakstīja: Ko viņš var darīt pret šitādām servēm? Tulīt garais lempis piekusis, būs okey..
Vins var vismaz noturet savas serves un tikt lidz taibreika izlozei.

  +2 [+] [-]

, 2013-10-23 14:59, pirms 11 gadiem
pikolo rakstīja: kāds sakars isnera servēm ar gulbja psihošanu? papsihoja un pietiks, jo rezultātu tas tāpat nedeva
Katrs cilvēks ir savādāks, kapēc gan viņš nedrīkst izpaust emocijas? Pat ja tas palīdz vai nē - tas ir viņam nepieciešams... Ja viņš to nedara tad viņš ir aizmidzis..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:06, pirms 11 gadiem
septītā breikbumba pie 2/2 varēja būt izšķiroša visā spēlē. Jātiek līdz trešjam setam, tad viss būs kārtībā.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:07, pirms 11 gadiem
Sportā emocijas ir jākontrolē. Ja neproti, tad jāmācās kontrolēt. Jebkura emocija ( pluss vai mīnuss) , kas ir par daudz noņem tavu enerģiju un mazina koncentrēšanās spējas
Katrs cilvēks ir savādāks, kapēc gan viņš nedrīkst izpaust emocijas? Pat ja tas palīdz vai nē - tas ir viņam nepieciešams... Ja viņš to nedara tad viņš ir aizmidzis..
[/quote]

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:08, pirms 11 gadiem
Isners arī sāk runāties ar tiesnesi - tas labi!
Un Ernests šodien izskatās labāk fiziski,- obligāti jātiek vismaz līdz tie break!

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:10, pirms 11 gadiem
RO12 rakstīja: Sportā emocijas ir jākontrolē. Ja neproti, tad jāmācās kontrolēt. Jebkura emocija ( pluss vai mīnuss) , kas ir par daudz noņem tavu enerģiju un mazina koncentrēšanās spējas
Katrs cilvēks ir savādāks, kapēc gan viņš nedrīkst izpaust emocijas? Pat ja tas palīdz vai nē - tas ir viņam nepieciešams... Ja viņš to nedara tad viņš ir aizmidzis..
[/quote]
Nepiekrītu. Daudzi spēlē tikai uz emocijām. un tas palīdz, tapēc varam droši teikt ka emocijas dod tev papildus enerģiju, kāds bļāviens dod organismam signālu ka kautkas nav tā ka vaig un tu gūsti papildu spēku.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:10, pirms 11 gadiem
Būs, būs labi.. Serves arī vairs Isneram nav tādas, galvenais Ērnijam sist pāri tīklam.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:15, pirms 11 gadiem
Tad jau pasaules labāko sporta psihologu analīzi, vērtējumu, atzinumus jāmet miskastē. Var jau nepiekrist, bet tas ir jau sen pierādīts
Golden-Boy rakstīja: [/quote]
Nepiekrītu. Daudzi spēlē tikai uz emocijām. un tas palīdz, tapēc varam droši teikt ka emocijas dod tev papildus enerģiju, kāds bļāviens dod organismam signālu ka kautkas nav tā ka vaig un tu gūsti papildu spēku.

  -2 [+] [-]

, 2013-10-23 15:16, pirms 11 gadiem
RO12 rakstīja: Tad jau pasaules labāko sporta psihologu analīzi, vērtējumu, atzinumus jāmet miskastē. Var jau nepiekrist, bet tas ir jau sen pierādīts

Nepiekrītu. Daudzi spēlē tikai uz emocijām. un tas palīdz, tapēc varam droši teikt ka emocijas dod tev papildus enerģiju, kāds bļāviens dod organismam signālu ka kautkas nav tā ka vaig un tu gūsti papildu spēku.
[/quote]
Tad viss jātur iekšā?

  +1 [+] [-]

, 2013-10-23 15:17, pirms 11 gadiem
Golden-Boy rakstīja: Katrs cilvēks ir savādāks, kapēc gan viņš nedrīkst izpaust emocijas? Pat ja tas palīdz vai nē - tas ir viņam nepieciešams... Ja viņš to nedara tad viņš ir aizmidzis..
Stoholmas pusfinālu pret Ferreru vinš pakāsa tīri dēļ stulbas psihošanas, kad škiet 2. setā pie 4-4 viņam bija divas breikbumbas un Ferrers panāca 40-40 un viņš nopsihojas un salauž raketi... Pirms tam viss bija viņa kontrolē, bet 2 mazie punkti un viss mainās...Ja gribi būt top 10, tad ar to jātiek galā, jo tie džeki savācās

  +1 [+] [-]

, 2013-10-23 15:18, pirms 11 gadiem
var redzēt, ka Spānijā zina, kas ir labs teniss. Patīk, ka klātesošie atbalsta labas izspēles, ne tikai vienu purnu

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:21, pirms 11 gadiem
jāiemācās kontrolēt savas emocijas. Sportā apt. 75% nosaka psiholoģija.Ari tas ir sen zināms
Golden-Boy rakstīja: [/quote]
Tad viss jātur iekšā?

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:23, pirms 11 gadiem
RO12 rakstīja: jāiemācās kontrolēt savas emocijas. Sportā apt. 75% nosaka psiholoģija.Ari tas ir sen zināms
Tad viss jātur iekšā?
[/quote]
kā tik precīzi izrēķināji?

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:30, pirms 11 gadiem
Tas nav jārēķina. Tā ir zināma statistika. Jālasa ir ne tikai "Privātā dzīve". Tur tas nav rakstīts
bebitis rakstīja: [/quote]
kā tik precīzi izrēķināji?

  +1 [+] [-]

, 2013-10-23 15:34, pirms 11 gadiem
ko padarīsi... 1. kārtā jau tāds pretinieks, nu tad ej un sūkā ledu.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:37, pirms 11 gadiem
RO12 rakstīja: Tas nav jārēķina. Tā ir zināma statistika. Jālasa ir ne tikai "Privātā dzīve". Tur tas nav rakstīts
kā tik precīzi izrēķināji?
[/quote]
Zināmai statistikai liek klāt atsauces uz izpētes materiālu ar metodoloģiju, lai "zināma statistika" arī būt uzticama nevis tukša d*ršana.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:44, pirms 11 gadiem
Kas meklē, tas atrod . Nekas nav nevienam jāpierāda. Vēl jo vairāk te, kur lielākā daļa māk tikai aplikt. Tev ,laikam, mīļākais raidījums ir Ugunsgrēks.
KaKts rakstīja: [/quote]
Zināmai statistikai liek klāt atsauces uz izpētes materiālu ar metodoloģiju, lai "zināma statistika" arī būt uzticama nevis tukša d*ršana.

     [+] [-]

, 2013-10-23 15:50, pirms 11 gadiem
Attejot no emocijām, vai kāds, kas skatās, nevar pateikt kā attīstās rezultāts, jo pagaidām tālāk par 6:7 pirmajā setā, nekas nav sekojis ... Paldies.

     [+] [-]

, 2013-10-23 16:19, pirms 11 gadiem
RO12 rakstīja: Kas meklē, tas atrod . Nekas nav nevienam jāpierāda. Vēl jo vairāk te, kur lielākā daļa māk tikai aplikt. Tev ,laikam, mīļākais raidījums ir Ugunsgrēks.

Zināmai statistikai liek klāt atsauces uz izpētes materiālu ar metodoloģiju, lai "zināma statistika" arī būt uzticama nevis tukša d*ršana.
[/quote]
Nepareizi, ja tu savus, atvaino, bet manuprāt, no pirksta izzīstos statistikas rādītājus pierādītu ar pavisam vienkāršu atsauci, ko starp citu iemāca jau vidusskolā, lai arī citi var izlasīt šo pētījumu, visi tavi oponenti aizvērtos. Taču tā kā tu sāc izmantot šo jēlo argumentu "man nekas nevienam nav jāpierāda" tā diemžēl ir klasiska atmaska, kad visādas statistikas ir vnk pašu izdomājums.
Savukārt, ja es kļūdos un šāds pētījums tiešām pastāv, tad lūdzu neesi egoists un padalies ar to, jo man no tiesas interesētu viņu izlasīt.