Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

19. Balderis, 7. Skrastiņš, kurš vēl?

Jānis Matulis
Jānis Matulis

19. Balderis, 7. Skrastiņš, kurš vēl?
Latvijā šobrīd iemūžināts tikai Helmuta Baldera 19. numurs.

Pasaules sportā ir tāda prakse: godināt izcilos spēlētājus, iemūžinot viņu spēlētāja numuru. Latvijas hokejā tāds ir tikai viens numurs - Baldera 19. Latvijas Hokeja federācija iecerējusi iemūžināt arī 7. numuru, ar kuru Latvijas izlasē spēlēja Kārlis Skrastiņš. Un tas arī viss... Kaut mūsu hokejs tūdaļ sāks savu 82. gadu.

Pirms kādas nedēļas "SA+" lasītājs zaipis uzdeva šādu jautājumu: "Latvijas hokeja izlasē ar speciālu lēmumu tika iemūžināts 19. numurs Balderis un uzvilkts Sporta pilī, Sporta pili nojauca, kreklu izmeta (varbūt pats Helmuts savāca), un parādās Miķelis ar 19. numuru. Uzreiz notiek LHF sēde un nolemj 19. numuru atkal iemūžināt. Man it kā pret Balderi kā spēlētāju nav nekādu problēmu (izcils hokejists), tikai viens bet, viņš Latvijas izlasē aizvadījis tikai 2 spēles. Ja skatās sniegumu Latvijas izlasē, tad daudziem ir labāki panākumi, ja skatās pēc Baldera sasniegumiem, tad arī ir kandidāti uz tādu pašu godu. Un vēl tās LHF dažu personu runas: nu tik būs, nu tik godinās. Reāla darba kā nav, tā nav. Man liekas: ja jau aizsākta tāda tradīcija, tad būtu jāturpina. Vai varbūt šajā jautājumā ir problēmas pašā Balderī, kurš nosauc Sergeju par šestjorku? Vai varbūt Lipmanā, kurš necieš Artūru?"

Mjā, Harijs Vītoliņš II savā laikā radījis precedentu bez turpinājuma... Ko un kā darīt? Kurš vēl pelnījis tādu pašu godu kā Helmuts?

Atbilde vienkārša un tajā pašā laikā arī ļoti sarežģīta. Ja deviņdesmito gadu sākumā nebūtu Hara Vītoliņa, diezin vai 19. numurs karātos arī pie Sporta pils griestiem. Jo nebija jau par ko Balderi karināt... Tikai divas spēles Latvijas izlasē. Lai viņa numuru iemūžina klubs, kurā Helmuts bija pasaules zvaigzne. Proti, "Dinamo". Lai 19. numuru iemūžina PSRS izlase!

Te arī ir šis lielākais paradokss, kuru veikli apgāja Vītoliņš. Lai Harim vieglas smiltis! Viņš atļāvās darīt, ko uzskatīja par pareizu. Un iemūžināt Baldera 19. numuru tad bija pareizi. Pareizi nebija, ka 2009. gada pasaules čempionātā Latvijas izlasē ar to spēlēja Miķelis Rēdlihs. Neba Miķelis gribēja piesmiet Baldera godu, taču topavasar Latvijas izlases vadībā bija jābūt kādam - ģenerālmenedžerim (Baldonieks), delegācijas vadītājam (Lipmans), galvenajam trenerim (Znaroks) vai ekipējuma menedžerim (Šostaks), kurš neļauj izmantot 19. numuru.

Par to aizdomājās tikai 2009. gada 6. jūlijā, LHF valdes sēdē paši sevi strikti norājot: "Latvijas Hokeja federācijas valde pirmdien sasauktajā sēdē atkārtoti apstiprināja lēmumu par spēlētāja 19. numura izmantošanas aizliegšanu valstsvienības spēlēs. Šosezon tika pārkāpts LHF lēmums par 19.numura piešķiršanu leģendārai hokeja zvaigznei Helmutam Balderim uz mūžu, kas tika pieņemts Balderim beidzot aktīvās hokeja gaitas. LHF valdes sēde pirmdien atkārtoti apstiprināja šo lēmumu. Turpmāk aizliegts izmantot šo numuru Latvijas valstsvienības spēlēs."

Šopavasar pirms valstsvienības spēlēm plānots iemūžināt Skrastiņa 7. numuru. Droši vien šādu godu pelnījis būtu vēl kāds. Pirmais, kurš nāk prātā, ir Irbe. Taču neba nu Artūrs pats vilks pie griestiem kreklu ar 1. numuru!

Un nelaime ir tā, ka nav jau arī īsti kur vilkt... Sporta pils nojaukta, lielākai daļai izlase veterānu ar "Arēnu Rīga" nav nekādas saistības. Irbe tur spēlējis nav, Žoltoks - tāpat, "Lokomotiv" formā tur "Latvijas dzelzceļa" kausā spēlēja Skrastiņš. Nu nav izlasei īsti šādas svētvietas! Bet varbūt mēs, latvieši, tikai neprotam godināt savus varoņus?

P. S. Pirms trim gadiem biju Novokuzņeckā. Tur hallē pie griestiem karājas desmit spēlētāju numuri... Daži no tiem man neko neizteica. Lai gan par hokeju esmu interesējies jau kopš bērnības. 1. Šapovalovs, 2. Zaruckis, 5. Okiševs, 7. Koroļenko, 8. Bedarevs, 9. Grigorjevs, 13. Gombergs, 13. Lantratovs, 15. Motovilovs, 23. Morozovs.
Štrunta Kuzņai desmit zvaigznes, mums - tikai viena...

1 2 39 komentāri

 +11 [+] [-]

, 2012-01-30 10:31, pirms 13 gadiem
Attieksme pret izciliem hokejistiem idiotiska.

  +3 [+] [-]

, 2012-01-30 10:38, pirms 13 gadiem
Lai arī oficiāli tas pagaidām netiek regulēts, nedomāju, ka kāds no spēlētājiem pats gribēs izlasē spēlēt ar 7. vai 33. numuru. Visi taču atcerās, kas spēlēja ar šiem numuriem un liela daļa pazina arī personīgi.

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 10:44, pirms 13 gadiem
Nezinu ,vai vispār tiek iemūžināti numuri izlases kontekstā. Ja ārēnā izkar numuru ,tad tas jāsaista tikai ar Dinamo un tad to pelnījis Balderis 19,varbūt Nazarovs 4, Vasiļonoks 20 laikam bija,pārējos par leģendām saukt īsti negribu ,jo Šostaks un Reps labākos gadus pavadīja Maskavā. Arī Irbe,Skrastiņš ,Žoltoks NHL un ar Dinamo sakara maz ,ja nu Irbe ar savām trīs spīdošām sezonām Dinamo.Tad jau drīzāk citās Latvijas hallēs ir jāsumina savi varoņi. Ogrē Kerčš,Razgals,Liepājā Ivanovs,Feldmanis ,kad abi beigs spēlēt Ozols.

  +5 [+] [-]

, 2012-01-30 10:50, pirms 13 gadiem
zzk rakstīja: Lai arī oficiāli tas pagaidām netiek regulēts, nedomāju, ka kāds no spēlētājiem pats gribēs izlasē spēlēt ar 7. vai 33. numuru. Visi taču atcerās, kas spēlēja ar šiem numuriem un liela daļa pazina arī personīgi.
Nu jaa bet peec 10 gadiem visi to 7.nr var arii neatcereeties....Tapeec jaaiemuuzina....

  +6 [+] [-]

, 2012-01-30 10:58, pirms 13 gadiem
coffijs rakstīja: Nezinu ,vai vispār tiek iemūžināti numuri izlases kontekstā. Ja ārēnā izkar numuru ,tad tas jāsaista tikai ar Dinamo un tad to pelnījis Balderis 19,varbūt Nazarovs 4, Vasiļonoks 20 laikam bija,pārējos par leģendām saukt īsti negribu ,jo Šostaks un Reps labākos gadus pavadīja Maskavā. Arī Irbe,Skrastiņš ,Žoltoks NHL un ar Dinamo sakara maz ,ja nu Irbe ar savām trīs spīdošām sezonām Dinamo.Tad jau drīzāk citās Latvijas hallēs ir jāsumina savi varoņi. Ogrē Kerčš,Razgals,Liepājā Ivanovs,Feldmanis ,kad abi beigs spēlēt Ozols.
Piņkos Ankipāns, Ābols! Bet ja nopietni, tad diez vai pats Irbe būs dikti priecīgs, ja, pieņemsim, pie Arēnas griestiem karāsies viņa 1. nummurs un uzvārds ar Dinamo simboliku.... Kaut gan piekrītu, ka drīzāk lokāli pašām mazpilsētām un hallēm būtu jāsumina savi varoņi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 10:59, pirms 13 gadiem
Kadrs23 rakstīja: Nu jaa bet peec 10 gadiem visi to 7.nr var arii neatcereeties....Tapeec jaaiemuuzina....
Balderis profesion­­āl­ā līmenī Latvijā nesp­ēl­ē kopš 1985. gada - vai tad kāds, kurš kaut cik interes­ējas par hokeju, nezin tādu arī pēc 27 gadiem?

Par to, ka jāiemūžina, protams, piekrītu.

  +7 [+] [-]

, 2012-01-30 11:00, pirms 13 gadiem
Latvijā ir divas pretīgas federācijas un viena smakojoša savienība!

LHFLFFLBS

  +3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:00, pirms 13 gadiem
als rakstīja: Piņkos Ankipāns, Ābols!
Tur vajag visu maiņu Ābols - Hromčenkovs - Cipulis

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 11:04, pirms 13 gadiem
zzk rakstīja: Tur vajag visu maiņu Ābols - Hromčenkovs - Cipulis
Patiesībā tur jau varētu ne mazāku slavas aleju kā Matuļa piesauktajā Kuzņā uztaisīt! Kā nekā 5-kārtējie! Pagaidām ir tikai nr. 33, kas protams tur ir pelnīti...

     [+] [-]

, 2012-01-30 11:11, pirms 13 gadiem
#33
#7

     [+] [-]

, 2012-01-30 11:11, pirms 13 gadiem
nu, Arenas 3.stava ir Latvijas hokejam veltita plasha ekspozicija + kadi 50 speletaji godinati ar atseviskiem karogiem... diez vai lielaka dalja komentetaju ir to pamanijushi

  +3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:13, pirms 13 gadiem
Īstenībā diezgan negodīgi arī pret Sergeju Žoltoku!!!

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 11:15, pirms 13 gadiem
silk182 rakstīja: Īstenībā diezgan negodīgi arī pret Sergeju Žoltoku!!!
Žoltoks Piņķos ir un arī Kārļa 7 labāk iederētos Piņķos.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-01-30 11:17, pirms 13 gadiem
Kadrs23 rakstīja: Nu jaa bet peec 10 gadiem visi to 7.nr var arii neatcereeties....Tapeec jaaiemuuzina....
Ne jau Numurs jāatceras - spēlētājs.

  -3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:19, pirms 13 gadiem
Mums ir federācija, federācijā arī ir jābūt tiem krekliem, kaut kādam piemiņas stūrim, sienai, griestiem utt.
Arēna? Kāda jēga? Tad, kad pie mums notiks čempionāts vai, nedod Dievs, olimpiskās spēles, tad arī pakarinās arēnā iemūžinātos kreklus, tad arī būs svarīga simbolika.
Citādi? Dižā jēga uz pārbaudes spēle'm vai trešā sastāva tzlases spēlēm karināt un pieminēt?

  +3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:25, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Ar kādu numuru spēlēja Hatuļevs?
Ja nemaldos 24

  +3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:28, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Ne jau Numurs jāatceras - spēlētājs.
Nee, sheit manupraat runa iet tieshi par nr., logjiski ka speeleetaajus atceras, bet lai godinaatu pieminju, neviens nedriikst ar to numuru speeleet. tur jau tas saals.....

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 11:35, pirms 13 gadiem
Kadrs23 rakstīja: Nee, sheit manupraat runa iet tieshi par nr., logjiski ka speeleetaajus atceras, bet lai godinaatu pieminju, neviens nedriikst ar to numuru speeleet. tur jau tas saals.....
Es saprotu, bet ja cilvēks saka, ka pēc desmit gadiem neatcerēsies numuru...
Pēc desmit gadiem nebūs jāatceras 7. numurs un jādomā, kās ar viņu spēlēja, bet būs jāatceras Skrastiņš un līdz ar to arī viņa numurs.
Nu nav mums pasaules līderi, lai izceltu numuru, lai bīdītu numuru pirms cilvēka. Ozoliņš ir vienīgais, kas visā pasaulē ir zināms, kas NHL ir bijis līderis savā arodā...
No vecajiem bukiem? Loģiski Balderi zin, bet ne jau kā Latvijas spēlētāju, viņu iepazina no PSRS ilzases. Tā pa jokam var teikt, ka viņš savā ziņā arī raisīja to, ka ASV domā, ka Latvija ir pilsēta Krievijas ziemeļos...

     [+] [-]

, 2012-01-30 11:37, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Mums ir federācija, federācijā arī ir jābūt tiem krekliem, kaut kādam piemiņas stūrim, sienai, griestiem utt.
Arēna? Kāda jēga? Tad, kad pie mums notiks čempionāts vai, nedod Dievs, olimpiskās spēles, tad arī pakarinās arēnā iemūžinātos kreklus, tad arī būs svarīga simbolika.
Citādi? Dižā jēga uz pārbaudes spēle'm vai trešā sastāva tzlases spēlēm karināt un pieminēt?
otraadi
nekada jega nav tos karinat federacija, uz kuru neviens lidzjutejs tapat neiet
iesaku apskatit, kas ir Arenaa un tad izteikties

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 11:38, pirms 13 gadiem
Dinamo sakara pelnījis Vladimirs Durdins ar visvairāk spēlēm -590.

  +6 [+] [-]

, 2012-01-30 11:39, pirms 13 gadiem
19, 1, 33, 7 un, kad Ozo beigs spēlētāja karjeru arī 8.
Vienmēr goda vietā.

Uzskatu, ka mēs, Latvieši, nevaram atļauties tādu greznību, kā negodināt un nepieminēt savus izcilākos hokejistus tikai tāpēc, ka viņiem nav bijusi iespēja pietiekami bieži un regulāri piedalīties spēlēs izlases sastāvā.

  +8 [+] [-]

, 2012-01-30 11:41, pirms 13 gadiem
Kādēļ nevar arēnā karināt, Amerikā, piemēram karājas visi banneri un krekli kopā gan hokeja gan basketbola. Tādā veidā varētu uzvilkt gan VEF Valtera kreklu un arī citu basketbolistu un hokejistu kreklus padarot arēnu par sporta svētvietu

     [+] [-]

, 2012-01-30 11:53, pirms 13 gadiem
coffijs rakstīja: Žoltoks Piņķos ir
Sen jau vairs nav.
Tas krekls pazuda līdz ar halles pārvaldītāju maiņu.

  -3 [+] [-]

, 2012-01-30 11:55, pirms 13 gadiem
Varbūt izcilnieku kreklus var turēt pie griestiem (tādējādi godinot), bet neliegt ar minētajiem numuriem nākotnē spēlēt arī citiem? (ar atsevišķiem izņēmumiem)

Tai pašai Novokužņeckai liela daļa no piekārto numuriem šosezon atrodas laukumā: Континентальная Хоккейная Лига - Металлург...

     [+] [-]

, 2012-01-30 12:09, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Mums ir federācija, federācijā arī ir jābūt tiem krekliem, kaut kādam piemiņas stūrim, sienai, griestiem utt.
Arēna? Kāda jēga? Tad, kad pie mums notiks čempionāts vai, nedod Dievs, olimpiskās spēles, tad arī pakarinās arēnā iemūžinātos kreklus, tad arī būs svarīga simbolika.
Citādi? Dižā jēga uz pārbaudes spēle'm vai trešā sastāva tzlases spēlēm karināt un pieminēt?
...uzmini kurš būs tas cilvēks kurš noteiks kādiem krekliem jākarājās federācijas telpā ?! kamēr LHF šefs ir Lipmans, tikmēr kritērijs būs parezi domājošie nevis ieguldījums un sasniegumi hokejā...

     [+] [-]

, 2012-01-30 12:13, pirms 13 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Varbūt izcilnieku kreklus var turēt pie griestiem (tādējādi godinot), bet neliegt ar minētajiem numuriem nākotnē spēlēt arī citiem? (ar atsevišķiem izņēmumiem)

Tai pašai Novokužņeckai liela daļa no piekārto numuriem šosezon atrodas laukumā: http://www.khl.ru/clubs/metallurg_nk
Šis variants izklausās vislabākais, jo ja aizliedz spēlēt ar visiem uzvilktajiem numuriem tad pēc 80 gadiem nav vairs ar ko spēlēt

     [+] [-]

, 2012-01-30 12:24, pirms 13 gadiem
Tas ir sarežģīts jautājums. Leģendas pieminēt vajag, tikai izlases leģendas ir Izlases Leģendas, nevis leģendāri spēlētāji, kuru pienesums izlasei dažādu objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ ir minimāls. Vai Skrastiņš, Znaroks, Kerčs, Cipruss, Laviņš, Maticins, Tambijevs, Ņiživijs, Semjonovs, Naumovs nav Latvijas izlasei devuši DAUDZ vairāk kā Balderis, Irbe, Ozoliņš?

No otras puses, doma iemūžināt padsmit spēlētāju numurus un aizliedzot tos izmantot izlases spēlēs man nepatīk. Pacelt pie griestiem, ar numuriem un uzvārdiem, bet numurus ļaut turpināt izmantot.

Gribam, lai ar to un to numuru vairs neviens nespēlē? Risinājums vienkāršs - izmainīt hokeja noteikumus. Numuru vietā visiem uz muguras rakstīt personas kodus. Tie tik ātri vis neizbeigsies.

  +7 [+] [-]

, 2012-01-30 13:00, pirms 13 gadiem
Paradoksāli ir tas, ka mums ir S.Žoltoka piemiņas turnīrs, LHF runā par turnīru, kuru rīkos par godu K.Skrastiņam, bet vienīgā iemūžinātā numura īpašnieka-H.Baldera vārdā nodēvēta turnīra nav...
Vai Kirovs gaida, kad Helmuts būs devies aizsaulē, lai cildinātu pagaidām vienīgo neaizskaramā krekla īpašnieku?
Cieņu un godu ir pelnījuši visi šie Latvijas briljanti, bet šķiet, ka Lipmana kungam būs jānodzīvo vēl 70 gadi, lai saprastu dažas vērtības, kuras šajā pasaulē nav sveramas zeltā...

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 14:06, pirms 13 gadiem
Tas ir jautājums par kritērijiem tāpat kā ar trīs zvaigžņu ordeņiem vai dot visiem, kuri ir forši čaļi, bet štruntīgi profesionāļi vai tiešām leģendām. Ja leģendām jeb pasaules līmeņa hokejistiem tad ir tikai divi (ja runā par pēdējam divām desmitgadēm) - Irbe un Ozoliņš. Saprotams, ka mums arī Žoltoks un Skrastiņš ir dārgi, kādam vēl arī Kerčš un Opuļiskis ir liekams slavas zālēs, bet uz pasaules fona tādu ir daudz.

     [+] [-]

, 2012-01-30 14:36, pirms 13 gadiem
domaaju, ka LHF ir jaaiemuuzhina to speeleetaaju nummuri, kuri tieshi izlasei ir devushi lielu ieguldiijumu. taa piemeeram, zholtoks ( nekad neatteica un vienmeer bija gatavs ) un skrastinsh, kas arii vienmeer bija komandaa un kaadreiz pat vaartsarga vietaa uznjeema ripas. sho viiru, attieciigi 7 un 33 nummuru domaaju, ka buutu jaaiemuuzhina, tas buutu godiigi pret vinjiem pashiem, taa mees vismaz kaut kaadaa veidaa vinjiem izraadiitu cienju. ozo - domaaju, ka nevajag. speeleetaajs izcils, bet nevareetu teikt, ka vienmeer bija izlasee un vienmeer uz 100 %, a baldera kreklu tagad jau vairs nevajadzeetu vilkt nost, kaa ir taa ir.

  -2 [+] [-]

, 2012-01-30 14:38, pirms 13 gadiem
Hmm. Ja visus komentāros pieminētos numurus salik kopā, kas tad īsti atliek jaunajiem? Fiksi sametam pie griestiem visus divciparu numurus un tad ko? Trīsciparu līdz šim nav atļauti...

  +1 [+] [-]

, 2012-01-30 15:12, pirms 13 gadiem
Atkal redzams LHF valdošais bardaks. Smieklīgi un tajā pat laikā skumji, ka tā arī nespējam godināt savus izcilākos hokejistus. Galu galā šie numuri pat nebūtu tik svarīgi - nozīmīgāka ir pati attieksme pret šīm leģendām.
Pie pašreizējās vienaldzības pāris kreklu izkarināšana un numuru iemūžināšana ir piliens jūrā...

  +4 [+] [-]

, 2012-01-30 16:28, pirms 13 gadiem
barclay7 rakstīja: domaaju, ka LHF ir jaaiemuuzhina to speeleetaaju nummuri, kuri tieshi izlasei ir devushi lielu ieguldiijumu. taa piemeeram, zholtoks ( nekad neatteica un vienmeer bija gatavs ) un skrastinsh, kas arii vienmeer bija komandaa un kaadreiz pat vaartsarga vietaa uznjeema ripas. sho viiru, attieciigi 7 un 33 nummuru domaaju, ka buutu jaaiemuuzhina, tas buutu godiigi pret vinjiem pashiem, taa mees vismaz kaut kaadaa veidaa vinjiem izraadiitu cienju. ozo - domaaju, ka nevajag. speeleetaajs izcils, bet nevareetu teikt, ka vienmeer bija izlasee un vienmeer uz 100 %, a baldera kreklu tagad jau vairs nevajadzeetu vilkt nost, kaa ir taa ir.
Protams, ka vienīgā Latvijas izlases spēlētāja-Stenlija kausa ieguvēja kreklu nav jāgodā...nafig
1 2 39 komentāri