Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Vai tiešām mums nespīd...

Vai tiešām mums nespīd...
Ja nebūs tehnikas, nebūs arī lielu uzvaru...
Foto: AP/Scanpix

Latvija nekad nekļūs par olimpiskajiem čempioniem bobslejā! - ir zināma daļa ļoti kompetentu cilvēku bobsleja sabiedrībā, kas uz šādu viedokli pastāv jau kopš Miņina laikiem un savas domas nav mainījuši arī tagad, kad mūsu kavā ir tādi dūži kā abi Oskari. Lai arī Latvijas bobslejā ir labi laiki un iemeslu priecāties ir pat vairāk nekā, loģiski domājot, vajadzētu būt, tomēr mums ir arī rezerves. Precīzāk, ir lietas, par ko der padomāt...

Pēc nepilna gada Sočos sāksies ziemas olimpiāde, kurā no latviešiem atkal gaidīs kādu cēlmetāla gabaliņu. Tā ātri pārskrienot pāri potenciālo braucēju sarakstam, medaļu pretendentu nemaz nav tik daudz. Brāļi Dukuri – noteikti, reizi četros gados, ar apskaužamu regularitāti, šauj arī kamaniņu sporta slotas kāts. Biatlonā varbūt Andrejs Rastorgujevs iepriecinās...Un tad jau tradicionāli nāk bobslejs, kas zem Latvijas karoga vēl olimpiādēs nav atnesis mums nevienu medaļu. Kāpēc tā, katrai olimpiādei ir cits stāsts. Sākot jau ar atlaistu VEF vadošo bobsleja inženieri, kā rezultātā pagalam greizas (burtiski!) bobsleja kamanas 1992. gadā pirms Albervilas, beidzot ar Jāņa Miņina aklo zarnu Vankūverā.

Lai arī pirms dažiem gadiem nevienam pat prātā nenāktu par to sākt runāt, tomēr tagad varam teikt droši – Oskars Melbārdis tiks minēts starp Soču medaļas pretendentiem. Pat ja Latvijā būs rezervēta attieksme, tad gan jau konkurenti latvieti izcels. Un pelnīti. Nākas jau atkārtoties, bet tas, ko savā karjeras sākumposmā ir paveicis Oskars, ir absolūti fenomenāli. Ja neapstāsies progresā, tad to pašu varēsim teikt arī par „mazo Oskaru” jeb nepilnus 20 gadus veco Oskaru Ķibermani. Teicams starts, straujš progress braukšanā – tā ir Latvijas bobsleja jauno laiku firmas zīme. Viss it kā būtu, arī tehniku pa kaktiem izdodas sameklēt. Bet...

Te arī mēs nonākam pie visbūtiskākās lietas, par ko nākotnē, droši vien jau pēc Sočiem, der padomāt. Ir cilvēki, kas uzskata – Latvija ar svešu tehniku nekad nekļūs par olimpiskajiem čempioniem. Sandis Prūsis savukārt ir pārliecināts, ka latvieši nekad neuzvarēs ar dzelžiem, bet gan ar cilvēkiem. Latviešu bobsleja inženieri savulaik ir bijuši atbildīgi par vairākām tehniskajām revolūcijām bobslejā. Ir bijuši laiki, kad mēs esam balstījušies tikai uz savu tehniku, taču pēdējos piegājienos lielas uzvaras tā mums nav nesusi. Iepriekšējais izlases treneris Jānis Skrastiņš latviešu tehnikas attīstīšanai veltīja veselu olimpisko ciklu, kas beidzās ar konfliktu, treneru maiņu un uz karstām pēdām iegādātām „Singer”, tolaik sapņu kamanām, jau nākamajā sezonā. Tas nenoliedzami deva tūlītējus rezultātus un iedzina nelielu ķīli attiecības starp Latvijas izlasi un Bobsleja Tehnisko centru. Pērn sanāca aprunāties ar vienu no BTC simboliem Hariju Švanku. Viņš, runājot par uzticības kredītu pašu radītajām kamanām, sarkastiski izteicās par speciāli aizvadītajai sezonai būvētā divnieka izmēģinājumiem – sak, iedod puikām, kas vēl nemāk braukt, kamanas un tad saka, ka neslīd. Tas, viņaprāt, neesot nekāds atskaites punkts. Kad šo atstāstīju Zintim Ekmanim, viņš kļuva pikts – proti, viņš jau ir pēdējais, kuram kāds stāstīs par braukšanas kvalitāti un tās trūkumiem.

To pat nevar saukt par konfliktu, bet gan par viedokļu apmaiņu starp cilvēkiem, kurus šķir 10 – 15 simtdaļas. Tieši tik lielu atpalicību no vēlamā lēš Latvijas izlases galvas. Bobslejs tagad ir autobūves skavās, un tas mums par labu nerunā, kaut arī autobūves zināšanas stāvēja klāt Latvijas bobslejam, arī vēl zem PSRS karoga startējot.

Sava daļa taisnības ir abām pusēm. Skaidrs, ka ar šā brīža resursiem mēs nevaram skrieties ar labākajiem ārzemju ražojumiem. No otras puses, uz to nestrādājot, nav pat jēga cerēt, ka kādreiz būs kaut kas derīgs. Inženieru potenciāls vēl joprojām mums ir, kaut arī jau ar sirmām galvām. To pazaudēt būtu ļoti, ļoti liela nolaidība. Jaunam grūdienam ir vajadzīga nauda, tās, protams, nav – lūk, arī objektīvs iemesls. Tikmēr pērn pavisam klusi tika gandrīz vai garām palaists fakts, ka Stīvens Holkombs pasaules čempionātā divniekos uzvarēja ar BTC kamanām, kuras BTC šefs Skrastiņš bija ilgāku laiku lolojis un gatavojis tieši tam pasaules čempionātām. Secinājums – varam, ja gribam un plānveidīgi pie tā strādājam. Iespējams, vienai trasei, vienām sacensībām, bet – strādājam. Olimpiskās spēles ir reizi četros gados...

Pirms pasaules čempionāta Latvijas izlases „autoparku” papildināja „Wallner” kamanas, pēc kurām tik ilgi tīkots. Lai arī mums it kā nedod, klāt tiekam tāpat. Latvijas Bobsleja un skeletona federācijas viceprezidents Zintis Ekmanis šajā ziņā ir apbrīnojams cilvēks, kuram analoga nav. Droši vien, ka pat sapņos viņš zīmē shēmas, kā tikt pie kārotā. Un ik pa laikam arī izdodas. Un tomēr – ja nu kādreiz visi sazvērēsies un pateiks, ka latviešiem neko un nekādos variantos nedodam. Ko tad? Runājot par gaidāmajām olimpiskajām spēlēm, tendences katru sezonu rāda, ka, lai cik labi mums ietu arī atsevišķos sezonas posmos, uz lielajām sacensībām lielvalstis izliek ārā tādu ekipējumu, ka varam tikai noskatīties...Savukārt no mums brīnumus var negaidīt – tādu nebūs. Bet tādas naudas kā krieviem, kas var nopirkt ne tikai tehniku, bet arī starptautiskās federācijas prezidentu (par to jau runāja pirms sezonas, domājams, tagad neviens par to vairs nešaubās), mums nav un nekad nebūs. Šeit nu arī parādās fundamentāls jautājums, kas patiesībā ir koks ar diviem galiem – ko darīt? Turpināt, kā ir šobrīd, kaut kā pašiem sev vien zināmā veidā tiekot pie citu ražotas tehnikas, kas panākumus (un arī ne vienmēr) īstermiņā dod, taču kas zina, ko sola nākotne? Vai arī censties pacelt agrākajā līmenī savu ražotni, kas savukārt nozīmē lielas investīcijas un negarantē neko? Šeit ir stāsts par sistemātisku darbu, ko veic teju visas lielvalstis. Mēs taču arī esam bobsleja lielvalsts!

Tā nu daži ļaudis uz kopējās eiforijas fona pukojas, ka pienāks olimpiāde Sočos, pienāks arī nākamā Dienvidkorejā un pārējās, bet zelts mums nespīd un nemaz nevar spīdēt. Tas gan nenozīmē, ka nebūs medaļas...Tā jau sportā notiek, ka ir tādi, kas audzina (gatavo) paši un zina, ka vienmēr būs ko pasmelties, un ir tādi, kas pērk no citiem, jo zina, ko pērk un kāda no tā būs atdeve. Mēraukla ir panākumi, un katram no šiem modeļiem vienmēr ir bijusi un būs piekrišana. Un arī atdeve. Bobslejā izšķirošā nozīme tomēr ir tehnikai. Par to der padomāt...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2013-02-15 11:26, pirms 12 gadiem
bobslejs ir komplicēts sporta veids. Šeit bez gruntīgiem stūmējiem , izcila , fiziski spēcīga pilota un perfektām kamanām ir arī slieces..... Daudz saskaitāmo. Es tomēr piekrītu viedoklim, ka bez savām kamanām un sliecēm (pašu ražotām) mēs nekad pie Olimpiskās medaļas netiksim.. VArbūt , lai nesāktu visu no nulles, bobsleja federācijai (prezidentam, valdes locekļiem- pašiem vai caur ofšoriem) jānopērk BTC kontrolpaketi un , noliekot malā ķildas, jāsāk gatavot tehnika uz Korejas spēlēm. Savilkt visus spēkus vienā dūrē, visu naudu vienā viet;a un strādāt vienam mērķim. es esmu pārliecināts, ka atrastos sponsori, kas būtu gatavi ziedot naudu tādam projektam. Arī autobūvētājus piesaistīt - neredzu īpašu problēmu! Ja nākamās spēles notiek Korejā, uzrunāt kādu no viņu autobūvētājiem taču var! Neticu, ka visi atteiktos no tādas iespējas pazīmēties šajā sporta veidā, pie tam viņiem tās izmaksas neradīs milzu zaudējumus. Jautājums - kā pareizi prezentēt viņiem sevi un savu ideju. Vai kāds no bobsleja federācijas to prot? Respektīvi, tas ko vēlējos pateikt - iespējas ir, tikai jāsavāc komanda, katram jādara savs darbs un JĀZIN UZ KĀDU MĒRĶI MĒS EJAM. Mēs zinam, Kola kungs? Ekmaņa kungs?

  +1 [+] [-]

, 2013-02-15 11:40, pirms 12 gadiem
Bobslejs skaitās briesmīgi dārgs prieks, bet ir skaidrs, ka Latvijas apstākļos šobrīd ātru bobu dabūt ir nesalīdzināmi vieglāk kā izaudzināt pasaules klases hokeja izlasi. Ja paveiksies, medaļa būs jau nākamgad, ja nepaveiksies, nebūs, tik vienkārši tas ir...

     [+] [-]

, 2013-02-15 11:51, pirms 12 gadiem
Nu tas ir ļoti pārspīlēti apgalvot, ka mums medaļas spīd tikai tad ja brauksim ar BTC kamanām. Lai šīs BTC kamanas būtu konkurētspējīgas tur ir jāiegulda milzīgi finanšu un cilvēku resursi, ar tiem apgriezieniem ar kādiem BTC šobrīd strādā var taisīt labas kamanas, bet ne izcilas. Ir naivi iedomāties, ka maza rūpnīciņa Latvijā spēs konkurēt ar lielajām kompānijām.
Autoram jau viegli runāt, ņemam un daram, bet tam vajadzīgas lielas finanses, kuras diez vai viņš pats grasās segt.
Kas attiecas uz uzvarēšanu ar citu kamanām, tad atliek paskatīties uz citām valstīm un top skaidrs, ka ar savām kamanām brauc tikai friči. Krievi, jeņķi, kanādieši, šveicieši pamatā brauc ar iepirktām.

     [+] [-]

, 2013-02-15 12:13, pirms 12 gadiem
ne pa velti citreiz saka ka tas ir ziemas F1 - ljoti daudz nianses - nav kaa futbolaa panjem bumbu un sper...

  +2 [+] [-]

, 2013-02-15 12:40, pirms 12 gadiem
backstab rakstīja: ne pa velti citreiz saka ka tas ir ziemas F1 - ljoti daudz nianses - nav kaa futbolaa panjem bumbu un sper...
Nemāni sevi ar pārdesmit tehnoloģiskajiem parametriem. Bumbai ceļu ir vairāk kā bobsleja kamanām.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-02-15 13:19, pirms 12 gadiem
Kas galvenais ir zupā ? Pati zupa vai sāls ? Tāds pats jautājums ir šinī rakstā - Rudzāts uzskata, ka izšķirošā nozīme tomēr ir tehnikai, Prūsis saka, ka latvieši nekad neuzvarēs ar dzelžiem, bet gan ar cilvēkiem

Piekrītu Prūša tēzei, jo tiklīdz tiek piesaistīti mega sponsori un lielās naudas, tā sākās sūdi - nevajadzīgās cīņas par ietekmi, prioritāšu pārvērtēšana, lomu pārdalīšana un galu galā attiecīgais sporta veids grimst...

Bobslejs ir vienīgais sporta veids, kurā mēs vēl tradīcijas nēesam zaudējuši - turam buru ! Un tas pateicoties entuziastiem Prūsim, Ekmanim un pašiem sportistiem...vai varam vēl labāk ? Skatīsimiem kā būs Sočos

  +5 [+] [-]

, 2013-02-15 13:58, pirms 12 gadiem
Vajag piesaistīt A. Dambi, ticu ka iedziļinoties viņam rastos kāda lieliska ideja.

  +2 [+] [-]

, 2013-02-15 14:06, pirms 12 gadiem
helvigs rakstīja: Vajag piesaistīt A. Dambi, ticu ka iedziļinoties viņam rastos kāda lieliska ideja.
laba doma!

     [+] [-]

, 2013-02-17 07:53, pirms 12 gadiem
Tā vien liekas, ka pasūtījuma raksts....
Holkomba BTC pilnīgi pārtaisīts, šosezon vairs neiekļaujas noteikumos...
Amerikānis visu sezonu brauc ar BTC, rezultāti apmēram kur Ķibermanis ar 20 gadus vecu tehniku (divniekos)..
Cepuri nost sirmo mehu priekšā, bet modernās tehnoloģijas dara savu...

     [+] [-]

, 2013-02-18 16:22, pirms 12 gadiem
Calvin rakstīja: bobslejs ir komplicēts sporta veids. Šeit bez gruntīgiem stūmējiem , izcila , fiziski spēcīga pilota un perfektām kamanām ir arī slieces..... Daudz saskaitāmo. Es tomēr piekrītu viedoklim, ka bez savām kamanām un sliecēm (pašu ražotām) mēs nekad pie Olimpiskās medaļas netiksim.. VArbūt , lai nesāktu visu no nulles, bobsleja federācijai (prezidentam, valdes locekļiem- pašiem vai caur ofšoriem) jānopērk BTC kontrolpaketi un , noliekot malā ķildas, jāsāk gatavot tehnika uz Korejas spēlēm. Savilkt visus spēkus vienā dūrē, visu naudu vienā viet;a un strādāt vienam mērķim. es esmu pārliecināts, ka atrastos sponsori, kas būtu gatavi ziedot naudu tādam projektam. Arī autobūvētājus piesaistīt - neredzu īpašu problēmu! Ja nākamās spēles notiek Korejā, uzrunāt kādu no viņu autobūvētājiem taču var! Neticu, ka visi atteiktos no tādas iespējas pazīmēties šajā sporta veidā, pie tam viņiem tās izmaksas neradīs milzu zaudējumus. Jautājums - kā pareizi prezentēt viņiem sevi un savu ideju. Vai kāds no bobsleja federācijas to prot? Respektīvi, tas ko vēlējos pateikt - iespējas ir, tikai jāsavāc komanda, katram jādara savs darbs un JĀZIN UZ KĀDU MĒRĶI MĒS EJAM. Mēs zinam, Kola kungs? Ekmaņa kungs?
Par korejiešu autobūvētājiem patiešām nav slikta ideja, bet man ir lielas šaubas par viņu "poņu" šādā specifiskā sporta veidā. Laiks gan vēl ir daudz un šobrīd ir visi priekšnoteikumi, lai šādu ceļu ietu. Jāpagaida gan olimpiskās spēles un tur sasniegtos rezultātus varētu ņemt par pamatu iešanai vai neiešanai pie kāda no autobūvētājiem. Piloti mums jauni un ar milzīgu potenciālu, stūmēji spēcīgākie pasaulē, sak, palīdzat mums tikai kamanas uztaistīt uz ūsiņu un nesīsim jūsu vārdu pasaulē.

  -1 [+] [-]

, 2013-02-19 09:48, pirms 12 gadiem
Man visvairāk kaitina Ekmaņa penteri pa Tv maču laikā. Pirms gadiem sešiem - desmit viņš vaimanāja - nav vairs spēcīgu puiku latvijā, vot palūriet uz šveiciešiem vai ģermāņiem, tie gan ir kuiļi, Latvijā tādi vairs nedzimst, bet tipa, kad debesis bija lillākas un zāle - gardāka, tipa mūsu jaunībā, tad gan mēs bijām vīri (ne vārda nesakot, ka pašam divniekā stūmējs bija moskalis Aleksandrovs, arī Ķipuru divniekā līdz olimpiskajam zeltam aizstūma Krievijas krievs Kozlovs).
Un tad, kad jau labāk sāka maukt Miņins (arī startā ne vainas), tad sāka vaimanāt, ka neesot mums labu bobu, tipa braucot ar kurpju kastēm, bet vāciešiem, jeņķiem un šveiciešiem esot brīnumu karietes.
Savukārt tagad, kad viss ir kārtībā un ir vietas un ātrumi, tagad visu ceļ tādos padebešos, ka taisni vai nelabi paliek, par daudz. Mums esot vislabākais jaunais pilots (tā murmulēja visu pērno sezonu un pirmo pusi šīs), gandrīz neviena vārda nesakot par Frīdrihu. Līdz brīdim, kad Eiropā Frīdrihs sāka regulāri mūsējos apbraukt. Un ir vesela jauno braucēju virkne (USA un CAN), par kuriem Ekmanis neko īpaši nezin, tāpēc neko nesaka, piemin tik uzvārdus.
Protams, ka esmu Melbārža fans (par Ķibermani drausmīgi kaist vēl par agru), protams, fanoju par mūsējiem. Bet tādam bobsleja spečukam kā Ekmanis tomēr savās runās jābūt objektīvākam. Nu nevar būt tikai debesmanna vai sūdu čupa, patiesība parasti ir pa vidu abām galējībām. Un man ir baismīgi piegriezušies katru reizi vieni un tie paši stāsti par kupčiku un citiem, absolūtā viduslīmeņa braucējiem. Labi vienu reizi, divas, bet katrā translācijā??? (ja Ekmanis pats nav aizbraucis līdzi uz mačiem)

     [+] [-]

, 2013-02-19 10:53, pirms 12 gadiem
žurnaļuga rakstīja: Man visvairāk kaitina Ekmaņa penteri pa Tv maču laikā. Pirms gadiem sešiem - desmit viņš vaimanāja - nav vairs spēcīgu puiku latvijā, vot palūriet uz šveiciešiem vai ģermāņiem, tie gan ir kuiļi, Latvijā tādi vairs nedzimst, bet tipa, kad debesis bija lillākas un zāle - gardāka, tipa mūsu jaunībā, tad gan mēs bijām vīri (ne vārda nesakot, ka pašam divniekā stūmējs bija moskalis Aleksandrovs, arī Ķipuru divniekā līdz olimpiskajam zeltam aizstūma Krievijas krievs Kozlovs).
Un tad, kad jau labāk sāka maukt Miņins (arī startā ne vainas), tad sāka vaimanāt, ka neesot mums labu bobu, tipa braucot ar kurpju kastēm, bet vāciešiem, jeņķiem un šveiciešiem esot brīnumu karietes.
Savukārt tagad, kad viss ir kārtībā un ir vietas un ātrumi, tagad visu ceļ tādos padebešos, ka taisni vai nelabi paliek, par daudz. Mums esot vislabākais jaunais pilots (tā murmulēja visu pērno sezonu un pirmo pusi šīs), gandrīz neviena vārda nesakot par Frīdrihu. Līdz brīdim, kad Eiropā Frīdrihs sāka regulāri mūsējos apbraukt. Un ir vesela jauno braucēju virkne (USA un CAN), par kuriem Ekmanis neko īpaši nezin, tāpēc neko nesaka, piemin tik uzvārdus.
Protams, ka esmu Melbārža fans (par Ķibermani drausmīgi kaist vēl par agru), protams, fanoju par mūsējiem. Bet tādam bobsleja spečukam kā Ekmanis tomēr savās runās jābūt objektīvākam. Nu nevar būt tikai debesmanna vai sūdu čupa, patiesība parasti ir pa vidu abām galējībām. Un man ir baismīgi piegriezušies katru reizi vieni un tie paši stāsti par kupčiku un citiem, absolūtā viduslīmeņa braucējiem. Labi vienu reizi, divas, bet katrā translācijā??? (ja Ekmanis pats nav aizbraucis līdzi uz mačiem)
tas par ko Tu esi sašutis, žurnaļuga, man savukārt liekas tīrais sīkums, jo...neiedziļinoties niansēs varu teikt droši, ka Ekmanis ir viens no nedaudzajiem sporta funkcionāriem, kuram es noteikti atļautos paspiest roku un novēlētu labu veselību, kā arī tikpat nesavtīgu darbību Latvijas bobsleja lauciņā kā līdz šim !

vairāk tādus vīrus Latvijas sportā !!!

     [+] [-]

, 2013-02-20 11:13, pirms 12 gadiem
Tad jau tev tāpat kā Kanidžam uzvedība, morāle, stāja un patiesība ir pilnīgā ph līmenī!
Un es jau nesaku, ka Ekmaņapaļuks ir slikts, tikai nav nekāds Olimpa dievs, viņam pašam ir krietns lērums ar blusām mundierī un tarakāniem galvā. Darbu viņš dara labu un vajadzīgu. Tomēr ir arī tādi, kas atceras kāda puiša nenovīdību, skaudību, intrigas (vai tik nebija arī stučīšana) laikos, kad Ķipurs pārliecinoši lika visiem iekšā, daudzi to nevarēja pārdzīvot arī pēc paša karjeras beigām.
Vot Ķipuram gan es pakratītu ķepu, tas ir īsts vecis, ar iekšām un personisko stāju un viedokli. Un bija brīdis, kad Janka pasūtīja visus Cē cē cē pē izlases trenerus pilnīgas pupās un kaņepēs, trenējās pats bez citu padomiem un vinnēja Kaugurus (OS Kalgari)! Kā tad tu domā, izcilais argentīniešu futbola tango danceri , kāpēc Ķipurs neatgriežas Dzimtenē strādāt? Kā tad viņam šancēt - smaidīt un saņemt no Ekmaņa rīkojumus? Janka nav tāds vīrs...

     [+] [-]

, 2013-02-20 19:02, pirms 12 gadiem
žurnaļuga rakstīja: Tad jau tev tāpat kā Kanidžam uzvedība, morāle, stāja un patiesība ir pilnīgā ph līmenī!
Un es jau nesaku, ka Ekmaņapaļuks ir slikts, tikai nav nekāds Olimpa dievs, viņam pašam ir krietns lērums ar blusām mundierī un tarakāniem galvā. Darbu viņš dara labu un vajadzīgu. Tomēr ir arī tādi, kas atceras kāda puiša nenovīdību, skaudību, intrigas (vai tik nebija arī stučīšana) laikos, kad Ķipurs pārliecinoši lika visiem iekšā, daudzi to nevarēja pārdzīvot arī pēc paša karjeras beigām.
Vot Ķipuram gan es pakratītu ķepu, tas ir īsts vecis, ar iekšām un personisko stāju un viedokli. Un bija brīdis, kad Janka pasūtīja visus Cē cē cē pē izlases trenerus pilnīgas pupās un kaņepēs, trenējās pats bez citu padomiem un vinnēja Kaugurus (OS Kalgari)! Kā tad tu domā, izcilais argentīniešu futbola tango danceri , kāpēc Ķipurs neatgriežas Dzimtenē strādāt? Kā tad viņam šancēt - smaidīt un saņemt no Ekmaņa rīkojumus? Janka nav tāds vīrs...
tiešām Ekmanis ir intrigants un stukačš ?! Nezināju gan...bet ir viena lieta, man šķiet izšķiroši svarīga. Varbūt kāds teiks, ka esmu naivs, taču man ir svēta pārliecība, ka bobslejs Latvijā ne tikai izdzīvoja, bet visā pasaulē kotējās ļoooti augstā līmenī pateicoties dažu cilvēku uzticībai šim sporta veidam !!! Un viens no šiem cilvēkiem ir Zintis Ekmanis. Protams arī Prūša nopelnus nenoliegšu (pret Ķipuru pretenziju nav absolūti nekādu - mužiks)...

Paturpinot tēmu par blusām mundierī un tarakāniem galvā kā piemēru varu minēt Viktoru Tihonovu. Kā cilvēks man personīgi viņš ir diezgan nepatīkams - atriebīgs un vienkārši riebīgs. Bet kas attiecās uz savu sporta veidu, tad viņam līdzīgu grūti atrast - zināja ko grib un kā to sasniegt, pie tam apveltīts ar kolosālām darba spējām.! Un tad rodās jautājums - ko ar viņu darīt, celt pieminekli vai skaitīt tarakānus un blusas ?! Ļoti neviennozīmīgs jautājums....iespējams līdzīgi ir ar Ekmani

ir vēl viens pretrunīgs tips - mūsu pašu Kristaps Valters. Morālā stāja zem katras kritikas, taču uz laukuma ideāls cīnītājs, labs snaiperis un perfekts plei-meikers...un tādu piemēru ir ļoti daudz

Kas attiecās uz Kanidžu - morāli Tu pieminēji narkotiku sakarā ? Jā, tāds netikums viņam bija (iespējams vēl kkas ko es nezinu), taču uz laukuma savos labākajos gados viņš bija vnk super !!! Tas, protams, ir gaumes jautājums, bet - iespējams - es saskatu viņā kko tādu, ko citi neredz...

     [+] [-]

, 2013-02-20 19:35, pirms 12 gadiem
Par Kanidžu neuzter personiski, tas vairāk joks
Varbūt, ka atmiņa pieviļ, taču liekas - dažkārt viņš nospēlēja ļoti rupji, traumēja dažus pretiniekus. Un ar apkārtējiem uzvedās visai vīzdegunīgi.
Par Ekmani tādas runas krievu laikos klīda, dažus bobslejistus tolaik pazinu personiski, bet sveci jau, protams, turējis neesmu
Un no argentīniešiem man vairāk patika tādi vīri kā Filols, Pasarella, Ardilless, Luke, Kempess, arī daži no Maradonas laikiem. Kanidža labs, bet, šķiet, pilnībā savu talantu nepiepildīja.
Savukārt mazais resnis ar Boga roku bija vienkārši
ūnikums un fenomens, tomēr....
Man daudz labāk ir patikuši citi, Kruifu, Neskensu par maz ķēru, bet vēlākās holandiešu paaudzes - ū, tur daudzi bija mīluļi! Tagad sirds sāp par Robēnu - nu izcils vecis, kopā ar trako franci spēlē pie Bavārijas klavieru taustiņiem, tomēr - nu varētu bieži būt vēl labāks (sevišķi izlasē, bet tur kopēja vaina - nav tās īstās kolektīva ķīmijas), viss nepieciešamais iekšā ir.