Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

''Dinamo'' un Liepājas aprēķina laulības

Jānis Matulis
Jānis Matulis

''Dinamo'' un Liepājas aprēķina laulības
Teorētiski ir iespējams, ka LM formā šogad var spēlēt arī Sandis Ozoliņš
Foto:AP

Ir noticis tas, par ko jau mēnesi runāja hokeja kuluāros. Proti, Latvijas hokeja flagmanis Rīgas ''Dinamo'' un mūsu otrs labākais klubs ''Liepājas metalurgs'' parakstījuši sadarbības līgumu. Pirms diviem gadiem šādu ideju izmetis LHF darbinieks Ēvalds Grabovskis, kurš slavens ar savu Latvijas hokeja piramīdas veidošanu, pērn par to aizdomājies ''LM'' prezidents Sergejs Zaharjins. Nu tā ir realitāte. Līgums pagaidām noslēgts uz gadu.

Zinu, ka vairākiem ''SA+'' lietotājiem šāds notikumu pavērsiens nav pa prātam, taču šī brīža Latvijas hokeja situācijā tas ir loģisks solis. ''Dinamo'' ir krietni atrāvies no saviem sekotājiem, tāpat kā tas bija padomju laikos. Tikai tagad ''Latvijas bērza'' vai ''RASMS/Energo'' lomu pildīs liepājnieki. Un tad nāk piramīdas trešais pakāpiens - junioru komanda MHL.

Sadarbības līguma pirmais solis jau veikts - jaunie liepājnieki Mickēvičs un Tūbelis izsaukti uz HK ''Rīga'' un tur būtu arī R. Ševčenko, ja šobrīd viņam nebūtu trauma, kā arī Dilevka, bet viņam svarīgāk šogad pabeigt vidusskolu. Puses ir vienojušās, ka ''Dinamo'' uz leju var sūtīt piecus hokejistus, no kā labums tiek arī ''LM''. Baltkrievijas čempionāta nolikumā ir punkts, ja ir atsūtīti uz fārmklubu šie lielās komandas hokejisti, tad viņi drīkst aizņemt t.s. divu jauno vietas un komanda var spēlēt ar pilnām četrām maiņām.

Abu pušu sadarbībā nolemts, ka algu spēlētājam turpina maksāt vecais klubs (komanda?), bet ar ēšanu un dzīvošanu nodrošina jaunais klubs. Loģisks ir jautājums, vai ''Dinamo'' nederīgie neizspiedīs no sastāva jaunos liepājniekus? Skaidrs, ka tas notiks. Bet tā ir bijis vienmēr. Katrs atsevišķs gadījums kādam ir sāpīgs, bet tāds nu reiz ir hokejs. Arī vecā ''Dinamo'' laikos bija daudz puišu, kas netika tālāk par ''Latvijas bērzu'' vai ''RASMS/Energo'' un bija ļoti daudz tādu, kas netika arī otrajā meistarkomandā un profesionāli spēlēt beidza, beidzoties junioru vecumam.

Varbūt labāk būtu, ja šāds fārmklubs - kā ''Rīga 2000'' vai ''Dinamo/Juniors'' - būtu Rīgā, bet tas viss maksā naudu, apmēram 500 000 latu un ''Dinamo'' nav ekonomiski izdevīgs. Bet lai spēlētu KHL, ir prasība, ka jābūt fārmklubam.

''LM'' sporta menedžeris Mihails Vasiļonoks pastāstīja arī, ka viens no 1991. gada labākajiem junioriem Nils Semjonovs brauks uz Ameriku un spēlēs kādā no ASV junioru līgām, ar mērķi nākamgad Amerikā apvienot hokeju ar studijām. Lai puisim veicas.

  +2 [+] [-]

, 2010-08-11 12:44, pirms 14 gadiem
Interesanti,vai uz LČ/BAČ fināliem sūtīs triecienmaiņas.

  -3 [+] [-]

, 2010-08-11 12:46, pirms 14 gadiem
Solis nav īsti loģisks, jo hokeja piramīda nav tikai daži klubi viens zem otra. Piramīdas princips ir, ka katrā zemākajā līmenī ir vairāk komandu kā iepriekšējajā, respektīvi, paralēli LM būtu jābūt vēl vismaz 2 komandām. Un tas jau nav mans izdomājums - paskaties uz to pašu Zviedriju: cik komandas ir tieši zem jebkura SEL kluba! respektīvi, lai būtu kvalitatīva konkurence, ar vienu komandu zemākajā līmenī ir krietni par maz.

Šī Matuļa k-ga tā dēvētā piramīda ļoti atgādina PSRS laiku Dinamo, kad bija Latvijas Bērzs un Dinamo junioru komanda, taču uz Dinamo meistarkomandu tika ņemti no visas plašās Krievzemes, jo tāds Latvijas Bērzs un Dinamo junioru komanda maz ko spēja sagatavot...

  +6 [+] [-]

, 2010-08-11 12:56, pirms 14 gadiem
Matuļa kungs aizmirsa pieminēt, ka Liepājas jauno hokejistu vietas aizņems ne tikai Dinamo spēlētāji, bet arī LM vadības uzaicinātie leģionāri. Tāpēc vainot tajā TIKAI Dinamo nebūtu īsti korekti.

  +1 [+] [-]

, 2010-08-11 12:59, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: Solis nav īsti loģisks, jo hokeja piramīda nav tikai daži klubi viens zem otra. Piramīdas princips ir, ka katrā zemākajā līmenī ir vairāk komandu kā iepriekšējajā, respektīvi, paralēli LM būtu jābūt vēl vismaz 2 komandām. Un tas jau nav mans izdomājums - paskaties uz to pašu Zviedriju: cik komandas ir tieši zem jebkura SEL kluba! respektīvi, lai būtu kvalitatīva konkurence, ar vienu komandu zemākajā līmenī ir krietni par maz.

Šī Matuļa k-ga tā dēvētā piramīda ļoti atgādina PSRS laiku Dinamo, kad bija Latvijas Bērzs un Dinamo junioru komanda, taču uz Dinamo meistarkomandu tika ņemti no visas plašās Krievzemes, jo tāds Latvijas Bērzs un Dinamo junioru komanda maz ko spēja sagatavot...
Kur tad Latvijas apstākļos var izveidot n-tās hokeja komandas? Hokejā tas nav iespējams. Basketbols kā krietni demokrātiskāks sporta veids var pacelt daudzu komandu esamību, bet hokejam nepieciešami krietni lielāki līdzekļi, kuri šajā valstī nav un tuvākajos gados nebūs.

     [+] [-]

, 2010-08-11 13:30, pirms 14 gadiem
Rexis95 rakstīja: Interesanti,vai uz LČ/BAČ fināliem sūtīs triecienmaiņas.
LČ , LM nemaz nepiedalās.

  -3 [+] [-]

, 2010-08-11 13:37, pirms 14 gadiem
EmilS OzerS rakstīja: Kur tad Latvijas apstākļos var izveidot n-tās hokeja komandas? Hokejā tas nav iespējams. Basketbols kā krietni demokrātiskāks sporta veids var pacelt daudzu komandu esamību, bet hokejam nepieciešami krietni lielāki līdzekļi, kuri šajā valstī nav un tuvākajos gados nebūs.
tad ko - mērķtiecīgi ejam uz situāciju, ka RD ar katru gadu pieaugs leģionāru skaits???

  +1 [+] [-]

, 2010-08-11 13:39, pirms 14 gadiem
Lowd1nG rakstīja: LČ , LM nemaz nepiedalās.
Nu tā nosacīti nepiedalās.

Piedalās LM-2 komanda ar nosaukumu "Liepājas Metalurgs", kuru vajadzības gadījumā var papildināt ar spēlētājiem no pirmās komandas. Ierasta prakse spēlētāju kustībai uz/no fārmkluba.

  +5 [+] [-]

, 2010-08-11 13:47, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: tad ko - mērķtiecīgi ejam uz situāciju, ka RD ar katru gadu pieaugs leģionāru skaits???
Ejam tur, kur reāli var aiziet. Kur Tu piedāvā ņemt naudu šīm daudzajām komandām? Vietējām pašvaldībām tādas nav. Valsts budžetā arī nav. Kādi varianti?

Maksātspējīgos naudas devējus nekas mazāks par RD neinteresē un neinteresēs. LM ir izņēmums un labi, ka tāds ir.

  +4 [+] [-]

, 2010-08-11 15:44, pirms 14 gadiem
zzk rakstīja: Ejam tur, kur reāli var aiziet. Kur Tu piedāvā ņemt naudu šīm daudzajām komandām? Vietējām pašvaldībām tādas nav. Valsts budžetā arī nav. Kādi varianti?

Maksātspējīgos naudas devējus nekas mazāks par RD neinteresē un neinteresēs. LM ir izņēmums un labi, ka tāds ir.
Pilnīgi piekrītu, abrags sauc populistisko variantu, kurš gan tam nepiekristu, bet vai sponsorēs pats abraga kungs? Vai abraga nostāja ir, ja nevaram uztiasīt normālu hokeja sistēmu tad valstī hokeju vispār nevajag?

  -1 [+] [-]

, 2010-08-11 17:32, pirms 14 gadiem
Piekrītu Abragam, trīs komandas viena zem otras nav piramīda. Varam sist plaukstas un saukt urā, ka esam atgriezušies pie PSRS laiku sistēmas.

  +2 [+] [-]

, 2010-08-11 22:36, pirms 14 gadiem
ilvins rakstīja: Piekrītu Abragam, trīs komandas viena zem otras nav piramīda. Varam sist plaukstas un saukt urā, ka esam atgriezušies pie PSRS laiku sistēmas.
Liekas Puče (ja nekļūdos), kurš arī ir idejas atbalstītājs to nosauca precīzāk - vertikāle.

  -2 [+] [-]

, 2010-08-12 10:53, pirms 14 gadiem
Ko tie nabagi LM var dot?
Viņi var tikai izmantot LM resursus, un tas arī viss.

     [+] [-]

, 2010-08-13 18:13, pirms 14 gadiem
Labi nav, bet labāk pagaidām laikam nemaz nevar, jo viss atduras pret naudu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja