Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Kapteinis Ozoliņš – tēls vai palīgs?

Kapteinis Ozoliņš – tēls vai palīgs?
Kapteiņa loma Sandim piestāv, turklāt, tā palīdz komandai sasniegt sportiskos mērķus.
Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f-64

Aizvadot pusi no sezonas, Rīgas „Dinamo” menedžeris Normunds Sējējs var aplūkot sava darba augļus un iekarojumus. Par viņa lielāko zivi vasarā tika saukts Sandis Ozoliņš. Kas no šī pārdrošā eksperimenta ir sanācis?

Pierunājot karjeras norietā Rīgā uzspēlēt vienu no deviņdesmito gadu NHL labākajiem uzbrūkošajiem aizsargiem, Sējējs riskēja, taču tajā pašā laikā saprata – zaudēt šo partiju viņš nevar. Toreiz viņam vaicāju – vai nav mazliet pārdroši uzticēties intuīcijai un zemapziņas emocionālajai pusei. Normunds atbildēja – par sportisko neuztraucos, par sadzīvi – tur gan pašam Sandim jāgādā par priekšzīmi. Pēdējās bažas patiešām likvidēja pats Ozoliņš, pašrocīgi iekļaujot līgumā punktu par „sportiskā režīma neievērošanu” un attiecīgām sekām. Tautas valodā runājot – ja sākšu dzert, tad visu līguma naudu atdošu... Atkarības atstāsim viņa paša ziņā, bet, kas notika laukumā un tā tuvumā?

Vispirms Sējējs nolēma, ka Sandis būs komandas kapteinis. Tā bija loģiska izvēle uz papīra, bet dabā tā uzkrāva Ozoliņa pleciem to atbildības slogu, kas bija nepieciešams viņa pašapziņas attīrīšanai, celšanai, iedvesmošanai un attiecīgi – viņa tālākajiem lēmumiem. Gan uz laukuma, gan ģērbtuvē. Sanda rakstura iezīmju sarakstā nav plātība vai tukša muldēšana, varbūt tāpēc viņa izlūkošana ar „K” burtu uz krekla sākās mazliet rezervēti. Manuprāt, bija divi atskaites punkti šajā kapteiņa pārgājienā: pirmais, kad pirms sezonas Ozoliņš kopā ar kluba vadību civilizēti atrisināja spēlētāju darba tiesisko attiecību modeli, otrs – spēle Rīgā pret SKA. Otrā spēle, kad uzvarējām... Vēl pa vidu ir mazie sīkumi, kas kapteiņa kvalitātes un autoritāti spilgti izcēla uz visādā ziņā vēl nenoslīpētā „Dinamo” iekšējo tradīciju fona.

Sandis neņerkst par niekiem, kas neattiecas uz spēli. Pirmo maču savu skatītāju priekšā viņš nospēlēja ar paaugstinātu temperatūru, pēc tam bija nu jau zināmā elkoņa epopeja, kas komandas ārstu un apkalpojošo personālu dzina izmisumā. Citi hokejisti taču redzēja, ka spēļu starplaikos no Ozoliņa kreisās rokas tiek izspiests kārtējais strutu kamols, viņi redzēja – ka kapteinis komandas intereses vērtē augstāk par savu veselību. Viņi dzirdēja, kā ārsti burtiski uz ceļiem lūdzās Sandim gulties zem ķirurga naža, bet viņš tikai atgaiņājas – nu, vēl vienu spēli un tad noteikti...Vai citi varēja uz šī fona iet laukumā savus līgumus atslidot, pamatojot to ar Šuplera argumentiem – mēs neesam stipra komanda, pretinieki ir meistarīgāki utml.? Nevarēja. Pēc operācijas Sējējs piedāvāja Sandim atveseļošanās posmu aizvadīt Amerikā – šo nedēļu laikā viņam tāpat ir liegta fiziskā slodze, pat iesvīšana tiek uzskatīta par atlabšanas procesa rupju pārkāpumu. Ozoliņš mirkli svārstījās, bet tad pieņēma lēmumu – sak, palikšu ar komandu, aizbraukšana nebūs solīda pret biedriem... Sīkums, bet kopējais kaujas gars veidojas arī no šādiem krikumiem. Nojaušu, ka NHL kapteiņa etalons Sandim ir viņa Kolorado „Avalanche” laiku draugs Džo Sakiks – vismaz sarunās mūsējais par kanādieti runā ar lielu cieņu. Kaut kādu līdzību starp abiem var saskatīt – pieticība sportiskajā sadzīvē, maksimāli profesionāla attieksme treniņos, upurēšanās komandas labā, atvērtība pret komandas biedriem.

Ko Sējējs no šīs hokeja personības sagaidīja uz ledus? Ozoliņš savu stilu šajā vecumā nemainīs – tāpat kā to nedarīs uz KHL ledus viņa paaudzes NHL veterāni Zubovs, Žitņiks, Tverdovskis... Ja teica, ka būs kļūdas – tās bija un būs. Riskē viņš mazāk kā savos labākajos NHL gados, lai gan šajā gadījumā labāk piestāvētu vārdkopa – riskē savādāk. Cita vide, cita spēles kvalitāte un izpratne. Kā spēles konstruktors – šādas maņas laikam nav nedz nodzeramas, nedz kārtīs paspēlējamas. Fiziskā kondīcija – negaidīti solīda, ja ņem vērā, ka trīsdesmit sešus gadus vecā līdera spēles stils, atšķirībā no tā paša Zubova, vairāk ir saistīts ar slidošanas apjomu un manevriem. Lai atrastos vietā, kur viņu negaida – līdz tai vietai ir jāizslido... Starp citu, kaut kādu pietuvinātu atblāzmu Ozo labākajiem gadiem varēja vislabāk redzēt uz Liepājas ledus, iespējams, tāpēc, ka šis laukums atbilst NHL standartu izmēriem. Tur viņš ar muguras smadzenēm sajuta uzvaras tuvumu un to arī panāca. Tur vajadzēja ne tikai ātrāk spēlēt fiziskā nozīmē, bet arī uz laukuma ātrāk domāt. Par kapteinim atvēlēto spēles laiku – tur gan treneri mazliet pārspīlē. Tāpat kā viņa loma mazākumā, ko viņš savas NHL karjeras laikā praktiski nav darījis. Priekš kam viņu nodzīt – par to atbild Šuplers.

„Dinamo” kreklā Ozoliņš tagad pielieto dažas tādas iemaņas, ko NHL karjerā no viņa nevarēja un nevajadzēja sagaidīt. Pirmais, kas uzreiz ir redzams – agresivitāte, kas dažubrīd balansē uz rupjības robežas. Starp citu, ar šādu stilu „Dinamo” ir pratuši noslānīt iedomīgos Krievijas klubus, ar šādu stilu savulaik kājā citiem koda arī septiņdesmito gadu „Dinamo”. Līdz ko šo „bacili” sāka pārnēsāt komandas iekšienē citi hokejisti, mēs uz laukuma izskatījāmies cienīgi un stāsts par meistarību paliek fonā. Vēl viena nianse – respekts. Pavērojiet tos brīžus, kad Sandis runā ar tiesnešiem, vai pirms iemetiena izmet pāris frāžu pretspēlētāju virzienā. Tur ķermeņa valoda ne vienmēr palīdz tulkojumā, taču zemteksts ir apmēram sekojošs – ar mums šitā izdarīties nevarēs (tiesnešiem), ja gribi atrauties, panāc pretī (pretiniekiem). Tas strādā!

Kas attiecas uz „Dinamo” mārketingu, Ozoliņa sakarā nav pat vērts gari izplūst – tautai patīk šis pašpuika, kura uzvārds ir atrodams uz Stenlija kausa. Redzēt viņu dzīvajā – tas jebkurā vecumā ar Sandi būtu interesanti, gluži tāpat kā aiziet un paskatīties kādus trikus un driblu pie veterāniem ar savu sirmo galvu rāda Helmuts Balderis. Kādi secinājumi? Ja Normunds Sējējs pavasarī būtu iztēlojies kaut pusi no tā Ozoliņa, ko tagad redzam laukumā, arī tad viņš būtu laimīgs par padarīto, iegūto. Arī tad viņš gribētu šo hokejistu redzēt savā komandā. Ja godīgi, tad liela daļa no līdzjutējiem vasarā arī vairāk runāja par Ozo kā tēlu, nevis kā palīgu. Tagad šīs asociācijas ir nosvērušās par labu darbiem laukumā.

P.S. Kolēģis Matulis šodienas „Sporta Avīzē” ir publicējis rakstu „Vai Ozoliņš ir hokeja Dievs”, papildinot pārdomas ar uzskatāmu statistiku. Interesanti.



     [+] [-]

, 2009-12-08 14:13, pirms 14 gadiem
O Z O un D I N A M O? Tas ir S U P E R.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-12-08 15:04, pirms 14 gadiem
domāju ka jebkuram ir skaidrs, ka Ozoliņš spēlē "dēļ idejas". Par to arī vislielākais respekts!

     [+] [-]

, 2009-12-08 15:28, pirms 14 gadiem
Hokeja gjeenijs...izcila personiiba gan uz laukuma, gan aarpus taa....lielisks raksts Armanda izpildiijumaa....par to tendeciozismu vareetu piekrist, bet nekas samelots nav....izcils raksts, par izcilu hokejistu
Slēpts komentārs: chespis

     [+] [-]

, 2009-12-08 15:54, pirms 14 gadiem
Tu domā, ka man nav jūtu?

     [+] [-]

, 2009-12-08 15:58, pirms 14 gadiem
Ozo taisa suu aizsardziibaa..bet naakamajaas 5 uztaisa golu..reizeem arii pretinieku vaartos, par to arii mees vinju miilam

  +5 [+] [-]

, 2009-12-08 16:06, pirms 14 gadiem
bērnībā, kad vēl skolā gāju, katru rītu ar džekiem pa ceļam uz skolu pārrunājām kārtējo Sharks spēli. Pēc tam tas Kolorado gads, vispār fantastika. Ozo ir leģenda, esvaru būt lepns, ka esmu piedzīvojis laiku, kad spēlē Sandis Ozoliņš. Bet šogad vispār viņš ir īsts Dinamo dzinējs, kas darbina visu komandu, kuru respektē visi, gan tiesneši, gan pretinieki. Tie Ozo draudīgie uzslidojumi pretiniekiem man vispār ieper kārtīgi

  +2 [+] [-]

, 2009-12-08 16:22, pirms 14 gadiem
Man patīk viņa sportiskā nekaunība, ka neļauj uz galvas kāpt.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-08 17:22, pirms 14 gadiem
Tur nav ko piebilst! Ozo - komandas tēls un palīgs!

     [+] [-]

, 2009-12-08 17:46, pirms 14 gadiem
kapee Puce tik interesanti neizsakaas speeles studijaas nekad?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-12-08 18:37, pirms 14 gadiem
Katrs kas interesējas par hoķi un Rīgas Dināmo ir ar savu viedokli ,lai šie patosa raksti ,ko dricelē Puče nebūtu jālasa! Ja es tā sēdētu uz astes šefam ar dziedātu slavas dziesmas Bet visā visumā respekts Ozo !

     [+] [-]

, 2009-12-08 18:56, pirms 14 gadiem
OZO ir vajadziigs dinamo!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-12-08 21:04, pirms 14 gadiem
Visu laiku nepamet sajūta, ka Šuplers viņu nodzen. Nu, tagad arī kompetents eksperts apstiprina manas aizdomas.

  +1 [+] [-]

, 2009-12-08 21:19, pirms 14 gadiem
Ozo ir īsts cīnītājs un kapteinis.Jā kļūdās,bet kurš tad nekļūdas. Ozo veseļojies un man ir prieks,ka varu redzēt Sanda spēli klātienē.

  +2 [+] [-]

, 2009-12-08 21:23, pirms 14 gadiem
Taaa Tauta, kursh par to lai Ozo speeleetu olimpiaaadeee liekam plusus!!!!!!!!!
Ceru ka arii Ivars ieliks savu plusu!!!

     [+] [-]

, 2009-12-08 21:43, pirms 14 gadiem
Man patika,ka Jāgrs teica,ka bijis pamatīgi pārsteigts ,ieraugot lielo Ozoliņa plakātu uz Arēnas sienas,kad ieradās uz spēli Rīgā-viņš neesot zinājis,ka Ozo Dinamo sastāvā-laikam jau Rangeros sevišķi draudzīgi viņi toreiz nešķīrās.Bet visu cieņu Sandim-tikai nevajadzētu tiešām viņu mazākumā nodzīt,jo,kā man teica viens hokejists pirms šīs sezonas, redzot Ozoliņa fizisko kondīciju-ka Sandim būs grūti izturēt visas sezonas spēles KHL tieši fiziskā ziņā.

     [+] [-]

, 2009-12-08 22:25, pirms 14 gadiem
Visiem visiem balsot par Ozoliņu gada sportista nominācijā, viņš to ir pelnījis kā neviens šogad!!!!!!

     [+] [-]

, 2009-12-08 22:47, pirms 14 gadiem
Nu laikam tas viss sarakstits lai ir ko diskutet,
Sporta avize bik savadak,bet nu cik daudzi ir kas noliek ka Sandis nav ta verts utt. Un tagad par to uzsak diskusiju,ir tadi duraki bet neko darit

     [+] [-]

, 2009-12-08 23:33, pirms 14 gadiem
Latvija - uzvarēs rakstīja: Visiem visiem balsot par Ozoliņu gada sportista nominācijā, viņš to ir pelnījis kā neviens šogad!!!!!!
nu tur ir vismaz vēl 4 sportist -i/-e kas ir pelnījuši un pie tam arī ar tiešām reāliem panākumiem kā medaļas. Līdz ar to Ozo var piešķirt tikai par ieguldījumu un sportisko attieksmi.

Pietiek ka Jūs Dinamo fani tur jau esat sabalsojuši par OZO un Masaļski, kuru sniegums uz citu izcīnīto medaļu fona parāda kārtējo neobjektivitāti un vienkarši tādu "prastu" fanošanu.

     [+] [-]

, 2009-12-08 23:35, pirms 14 gadiem
Harington rakstīja: Nu laikam tas viss sarakstits lai ir ko diskutet,
Sporta avize bik savadak,bet nu cik daudzi ir kas noliek ka Sandis nav ta verts utt. Un tagad par to uzsak diskusiju,ir tadi duraki bet neko darit
šeit neviens nekritizē Ozo, runa ir par to cik korekti un ētiski no žurnālistu viedokļa ir rakstīt tādas slavas dziesmas tieši Pučem par savu biznesa priekšnieku, kas viņam maksā algu!!!

Vai ta mazums žurnālistu, kas to var uzrakstīt un kas arī izteiktos tik pat labi par Ozo???

  +1 [+] [-]

, 2009-12-08 23:51, pirms 14 gadiem
Es, personiigi paziistot Sandi, varu piekrist visam kas te raxtiitis Cepuri nost un gaidu Tevi uz ledus, vecais

     [+] [-]

, 2009-12-09 00:07, pirms 14 gadiem
Respect Ozo!

  -1 [+] [-]

, 2009-12-09 00:12, pirms 14 gadiem
Man Davix komentari garastavokli boja. Vinam laikam skaudiba par Sanda & Edgara panakumiem & to,ka vienkarsha tauta vinus vnk mil. Bet ta ir nopelnita atziniba! Bet skaudiba laikam ir ista latvieshu ipashiba...diemzhel

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 00:22, pirms 14 gadiem
Sandis ir, kas vairāk nekā tikai hokejists. Paldies par to ko viņš jau ir devis un paldies Dievam - vēl dos. Leģenda!

     [+] [-]

, 2009-12-09 00:37, pirms 14 gadiem
Alexa.com rakstīja: Man Davix komentari garastavokli boja. Vinam laikam skaudiba par Sanda & Edgara panakumiem & to,ka vienkarsha tauta vinus vnk mil. Bet ta ir nopelnita atziniba! Bet skaudiba laikam ir ista latvieshu ipashiba...diemzhel
kapēc skaudība? vienkārši tur balsojumā var novērot to, ka balso vairāk par tiem sporta veidiem un sportistiem, kas uz doto brīdi ir populārs. Neizvērtējot ko mšuu sportisti ir sasnieguši visa šī gada laikā. Citiem ir medaļas čempionātos, olimpiādēs, citi ir spēlējuši praktiski visu gadu bez brīvdienām, Krievijā, čempionātā un NBA un pie tam veiksīgi un to visu viena gada laikā.

Turklāt Dinamo netiektu ka ir pat tuvu kādām medaļām, pie tam nav tā veiksmīgākā sezona. Tas pats Masaļska incidents Vecrīgā kas bijis, ar izslēgšanu no komandas, melošanu - diezko nevelk uz objektīvi izvērtētu Gada sportista titulu ne???

  -2 [+] [-]

, 2009-12-09 09:20, pirms 14 gadiem
davix rakstīja: kapēc skaudība? vienkārši tur balsojumā var novērot to, ka balso vairāk par tiem sporta veidiem un sportistiem, kas uz doto brīdi ir populārs. Neizvērtējot ko mšuu sportisti ir sasnieguši visa šī gada laikā. Citiem ir medaļas čempionātos, olimpiādēs, citi ir spēlējuši praktiski visu gadu bez brīvdienām, Krievijā, čempionātā un NBA un pie tam veiksīgi un to visu viena gada laikā.

Turklāt Dinamo netiektu ka ir pat tuvu kādām medaļām, pie tam nav tā veiksmīgākā sezona. Tas pats Masaļska incidents Vecrīgā kas bijis, ar izslēgšanu no komandas, melošanu - diezko nevelk uz objektīvi izvērtētu Gada sportista titulu ne???
Nu nezinu, ko tad tu liktu par gada sportistu, Štrombergu, kurš brauc tai savā amerikā un reāli nesporta fans tā īsti nezin, kā un ko, tikai izcinītā vieta, vai Jēkabsone, nu piekrītu WNBA, bet šā vai tā ja pavērot, popularitāti un cilvēku milestību, tad absolūti vairākums, zin un grib zināt kā veicas Dinamo, pat mana vecmamma interesējas!!!!

     [+] [-]

, 2009-12-09 10:50, pirms 14 gadiem
Latvija - uzvarēs rakstīja: Nu nezinu, ko tad tu liktu par gada sportistu, Štrombergu, kurš brauc tai savā amerikā un reāli nesporta fans tā īsti nezin, kā un ko, tikai izcinītā vieta, vai Jēkabsone, nu piekrītu WNBA, bet šā vai tā ja pavērot, popularitāti un cilvēku milestību, tad absolūti vairākums, zin un grib zināt kā veicas Dinamo, pat mana vecmamma interesējas!!!!
nu tad jau ir jautājums ko nozīmē nominācija gada sportists. Vai nu cilvēks kas konkrētajā gadā ir kautko sasniedzis cempionātos un izcīnījis medaļas kā Štrombergs, Pludmales colejbolisti? Vai kuri ir parādījuši vislielāko atdevi sportam gada laikā tā varētu būt noteikti Jēkabsone kas spēlēja var teikt "3 frontēs" jā arī Ozoliņš, jo viņš noteikti spēlē idejas vārdā ne finansiālu apsvērumu dēļ? Vai arī mēs atdodam šo nomināciju vienkārši populārākajam par ko interesējas visvairāk skolnieki, fani, pensionāres, žurnālisti?

Domāju lai populārie iet piedalās šovos un par viņie mlai tad balso ar sms, bet Gada sportista tituls jādos vai nu par reāliem sasniegumiem vai ieguldījumu un pašatdevi sportam konkrētajā gadā!!!!

P.S. visu cieņu tavai vecmāmiņai, bet nu vai būtu pareizi atdot titulu tam kas ieguldījis varbūt visu mūžu un beidzot sasniedzis medaļas vai arī tam sportistam ko atpazīst un par kuru interesējas tava vecmāmiņa?

  +1 [+] [-]

, 2009-12-09 10:54, pirms 14 gadiem
Sandis ir sportists ar lielo burtu, neliela ceriba ka varbut uzspeles olimpiade!

     [+] [-]

, 2009-12-09 12:03, pirms 14 gadiem
Ozo paraadiija visiem,ka var piecelties...Vinjsh ir un buus viens no labaakajiem hokejistiem LV un netikai Lativjaa....Irbe,Zholtoks,Skrastinjsh,Ozolinsh...tas ir(bija)speeks,kas vareetu pabiedeet arii Kanaadu,Krieviju,Zviedriju,utt.
Es zinu,ka taadus talantus mums tgd buus gruuti sagaidiit Latvijaa,taapeec jaacien shie vechi,kas mums tagad ir un jaunajiem jaamaacaas no vinjiem kameer ir taada iespeeja...
Otrs pie kaa gribeetu pieskarties ir uzcelt peec karjeras beigaam,kad shie vechi vairs nespeelees hokji pieminekli visiem 4...tas buutu ljoti pareizi un vinji ir to pelniijushi un liidzjuuteejiem un faniem buutu iespeeja nolikt ziedus vinju dzimshanas dienaa!
viela paardomaam!

     [+] [-]

, 2009-12-09 12:50, pirms 14 gadiem
Jā, tiešām Ozoliņa hokejā paveiktais, ir ievērības cienīgs! Stundām var vērot viņa slidošanas tehniku un baidīt stipros metiens pa vārtiem!

Bet no Pučes kunga man gan paliek pretīgi, agrāk abonēju Sporta Avīzi, bet tagad uz tās pusi vairs neskatos. Tādi cilvēki, kā Puče nekad nemainās, tādēļ nemaz neko neitiekšu, bet, es domāju, viņš saprot, par ko es runāju.

     [+] [-]

, 2009-12-10 00:01, pirms 14 gadiem
davix rakstīja: nu tad jau ir jautājums ko nozīmē nominācija gada sportists. Vai nu cilvēks kas konkrētajā gadā ir kautko sasniedzis cempionātos un izcīnījis medaļas kā Štrombergs, Pludmales colejbolisti? Vai kuri ir parādījuši vislielāko atdevi sportam gada laikā tā varētu būt noteikti Jēkabsone kas spēlēja var teikt "3 frontēs" jā arī Ozoliņš, jo viņš noteikti spēlē idejas vārdā ne finansiālu apsvērumu dēļ? Vai arī mēs atdodam šo nomināciju vienkārši populārākajam par ko interesējas visvairāk skolnieki, fani, pensionāres, žurnālisti?

Domāju lai populārie iet piedalās šovos un par viņie mlai tad balso ar sms, bet Gada sportista tituls jādos vai nu par reāliem sasniegumiem vai ieguldījumu un pašatdevi sportam konkrētajā gadā!!!!

P.S. visu cieņu tavai vecmāmiņai, bet nu vai būtu pareizi atdot titulu tam kas ieguldījis varbūt visu mūžu un beidzot sasniedzis medaļas vai arī tam sportistam ko atpazīst un par kuru interesējas tava vecmāmiņa?
Nu jā būtībā tev ir taisnība un es pilnīgi piekrītu tam, ka vajadzētu šo balvu pasniegt tam, kas šajā gadā ir izcīnījuši medaļas vai godalgotas vietas, bet vai Dinamo projekts, un tā neapšaubamais etalons, Ozoliņš, nav parādījuši ar spēlēm pret Ska, Ak bars (izbraukumā), Spartaku, ka var cīnīties ar jebkuru, tāpēc šīs uzvaras manuprāt ir medaļu vērtas, tik stiprā konkurencē. Piem. pludm. volejbolisti, šo sudrabu dabūja nepiedaloties vairākiem ļoti stipriem pāriem.