Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2840, Did:0, useCase: 3

Prokopčuka Rio maratona svelmē izcīna 12. vietu

Rolands Eliņš

Prokopčuka Rio maratona svelmē izcīna 12. vietu
Jeļena Prokopčuka
Foto:Romāns Kokšarovs, F64

Riodežaneiro olimpisko spēļu sieviešu maratonā Jeļena Prokopčuka ievērojami uzlaboja savu pozīciju distances otrajā pusē un finišēja 12. vietā. Savukārt Ilona Marhele pēdējos kilometros aizcīnījās līdz 61. vietai, bet Ariana Hilborna ieņēma 106. pozīciju.

42.195 kilometrus garajā olimpiskajā maratona distancē sievietēm Latviju pārstāvēja veselas trīs sportistes – panākumiem bagātā un pieredzējušā Jeļena Prokopčuka, kuras ilgajā karjerā šis bija pirmais olimpiskais maratons, 30 gadus vecā olimpiskā debitante Ilona Marhele un pirms pusotra gada Latvijas pilsonību ieguvusī Ariana Hilborna. Viņām konkurenci sastādīja 154 citas sportistes, kuras startēja ļoti silta un tveicīga laika pavadītas.

Distances pirmajā pusē neviena no Latvijas sportistēm līderu vidū nebija. Prokopčuka pirmo kontrolatzīmi (5km) sasniedza 75. vietā, bet pēc tam pamazām uzlaboja savas pozīcijas un distances vidū ieņēma jau 47. pozīciju, no desmit līderu grupas atpaliekot par trim minūtēm. Ap 18. kilometru līderu grupa gan bija kļuvusi mazāka, jo pēkšņi traumu guva Etiopijas pārstāve Tigista Tufa, 2015. gada Londonas maratona uzvarētāja, kas bija spiesta izstāties.

Pēc veiktās pusmaratona distancē labāko simtniekā bija arī Marhele, atpaliekot no līderes gandrīz septiņas minūtes un ieņemot 93. vietu, bet Hilborna bija 107. vietā. Tāpat kā Prokopčuka, Marhele un Hilborna vietu ziņā teju katrā kontrolatzīmē bija uzlabojušas savu vietu.

Prokopčuka būtiski uzlaboja savas pozīcijas posmā no 25km līdz 30km, pakāpjoties no 40. vietas uz 22. vietu, turklāt arī atstatums no līderēm bija nevis pieaudzis, bet gan gluži pretēji – par vienu sekundi sarucis. Atstatums gan joprojām bija gandrīz četras minūtes, bet 15. vieta atradās pusotras minūtes attālumā.

Prokopčuka pēdējos kilometros vēl uzlaboja savu pozīciju un finišēja 12. vietā, no uzvarētājas Jemimas Sumgongas atpaliekot 5:28 minūtes. Sumgonga izcīnīja Kenijas pirmo zelta medaļu šajā distancē, savukārt otrā vieta Bahreinas kenijietei Junisai Kirvai, kura pasniedza Bahreinai otro olimpisko medaļu šīs valsts sporta vēsturē. Piektajā vietā savukārt finišēja baltkrieviete Volha Mazuronaka. Jāpiezīmē, ka līderu finišu apdraudēja skatītāju iejaukšanās - divreiz tika mēģināts izskriet uz trases un tuvoties sportistēm, ko gan novērsa apsardzes darbinieki.

39 gadus vecajai Prokopčukai, kurai šīs, ļoti iespējams, ir pēdējās olimpiskās spēles viņas karjerā, šī nav augstākā olimpiādē iegūtā vieta. Viņas personiskais rekords joprojām ir septītā vieta Atēnu spēlēs, tiesa, 10km distancē. Svelmainajā Rio maratonā augstvērtīgus rezultātus uzrādīt neizdevās arī uzvarētājām, un arī Prokopčuka no sava personiskā rekorda (2:22:56) atpalika gandrīz par septiņām minūtēm. Viņas iegūtā 12. vieta ir visu laiku labākais Latvijas sasniegums olimpiskajā maratona distancē.

Marhele finišēja 61. vietā ar rezultātu 2:41:02, kas bija divas minūtes sliktāks laiks nekā viņas personiskais rekords. Arī Marhele tieši sacensību izskaņā krietni uzlabojas savas pozīcijas, jo vēl 12 kilometrus pirms finiša bija 78. vietā. Hilbornai savukārt distances otrajā pusē īpaši pakāpties uz augšu neizdevās, taču distance tika godam izturēta līdz galam un finišs sasniegts 106. pozīcijā.

Riodežaneiro olimpisko spēļu maratons, sievietēm

V.SportisteValstsRezultāts
1.J. SumgongaKenija2:24.04
2.J. KirvaBahreina2:24.13
3.M. DibabaEtiopija2:24.30
4.T. CegajeEtiopija2:24.47
5.V. MazuronakaBaltkrievija2:24.48
6.Š. FleneganaASV2:25.26
12.J. ProkopčukaLatvija2:29:32
61. I. MarheleLatvija2:41:02
106. A. Hilborna Latvija2:50:51

Startēja 157 sportistes, finišēja 133

Pēdējo OS laureāti vieglatlētikā, maratons sievietēm

OSZeltsSudrabsBronza
2012T. Gelana (Etiopija)P. Džeptū (Kenija)T. Arhipova (Krievija)
2008K. Dita-Tomesku (Rumānija)K. Ndereba (Kenija)Ž. Čunksju (Ķīna)
2004M. Noguči (Japāna)K. Ndereba (Kenija)D. Kastora (ASV)

Izmantotie resursi:
Rio 2016 Olympics - Olympic Tickets, Sports...
Olympic Games | iaaf.org

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:31, pirms 8 gadiem
ehhh,butu Londonaa skreejusi....

  +4 [+] [-]

, 2016-08-14 18:32, pirms 8 gadiem
xxmazinjaaxx rakstīja: vina blata del tika izlase,,,un paskatieties,kads vinai fantastisks rezultats,,,musu istajai latvietei Anitai tas bija labaks,un man prieks,ka Hilborna izgazas.
tev nav kaut kas kārtībā

  +6 [+] [-]

, 2016-08-14 18:32, pirms 8 gadiem
N-tony rakstīja: Hilbornai ir dubultpilsonība. Tāpat kā daudziem gadījumiem LV sportā. Un tagad paskaiti, kuri no viņiem pārstāv mūsu valsti ilgtermiņā un dod kādu ieguldījumu vietējā sportā? Kārtējais one time wonder bez jebkādas perspektīvas.
Tāpat kā vairumam latviešu ilgtermiņā nav nekāda ieguldījuma vietējā sportā. Kas tas vispār ir par mistisku kritēriju? Vieglatlētikā ir vienkārši - brauc tie, kuriem ir Latvijas pase un kuriem ir labākie rezultāti atbilstoši atlases kritērijiem. Ja Kažemāka nespēja izkonkurēt sportiskā ceļā Latvijas pilsoni Hilbornu, tad pati vainīga.

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:33, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Kažemāka, neKažemāka, bet priekš kam naturalizēt ja pašiem ir, kas tādā līmenī skrien, tiešām nav skaidrs.
ja viņai ir tiesības uz pilsonību un iegūst to, tad nav nekāda iemesla viņai liegt iespēju tikt izlasē

  +9 [+] [-]

, 2016-08-14 18:33, pirms 8 gadiem
Nikns Jenots rakstīja: Eu, bet mazie pīļknābji jūsu zināšanai viņa ir krievu tautības, tātad par ko jūs priecājaties? Cik dzirdēts tad Jeļena ir liela Putina atbalstītāja!
Vai mēs priecājamies atkal par to kā krievi kārtējo reizi nes Latvijas vārdu pasaulē!? Kā saka ja Latvijā nebūtu krievu, tad Latvijā sporta vispār nebūtu, jo kā redzams latviešiem sportu nevajag. Visi labākie sportisti paši gatavojas par savu naudu, valsts neko nepalīdz.
Netirs.
Viņai savulaik esot piedāvāta parašas pilsonība, uz ko viņa atbildēja, putleram parādot vidējo pirkstu.

  +3 [+] [-]

, 2016-08-14 18:33, pirms 8 gadiem
zb83 rakstīja: Kamer citas valstis kraj medaljas,mes turpinam ierindoties augstajas desmitajas,divdesmitajas un trsdesmitajas vietas,un priecajamies par tam
Pasaki, ka būt 2 no Eiropas nav iepriecinoša ziņa. Priekšā 3 jeņķenes 2 Koreja un 5 āfrikānes, viena gan pie Āzijas jāpārceļ.

  +5 [+] [-]

, 2016-08-14 18:34, pirms 8 gadiem
N-tony rakstīja: Hilbornai ir dubultpilsonība. Tāpat kā daudziem gadījumiem LV sportā. Un tagad paskaiti, kuri no viņiem pārstāv mūsu valsti ilgtermiņā un dod kādu ieguldījumu vietējā sportā? Kārtējais one time wonder bez jebkādas perspektīvas.
Nu jā, šodien Hilbornai nesanāca starts. Nezinu, cik objektīvi vai neobjektīvi iemesli. Kāds ir viņas ieguldījums? Kaut vai tāds, ka liks Kažemakai sasparoties un trenēties smagāk. Ja būtu tagad tikusi uz Rio ar tūristes rezultātu, tad nevar zināt, kā būtu ar motivāciju turpmāk.

  +5 [+] [-]

, 2016-08-14 18:34, pirms 8 gadiem
es pie sevis klusībā cerēju uz pjedestālu... bet 12. vieta - ir ļoti labs rezultāts.. ļoti labs

  -1 [+] [-]

, 2016-08-14 18:34, pirms 8 gadiem
Real Rebel rakstīja: Ja cilvēkam ir saites ar Latviju un ja iegūst pilsonibu, tad viņai ir pilnas tiesības pretendēt uz vietu izlasē
tieši tā - pretendēt! Ja skatās pēc rezultātiem, vajadzēja braukt Smukulim, bet aizbrauca cita ekipāža. Tā kā nevajag stāstīt par rezultātiem.

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:35, pirms 8 gadiem
N-tony rakstīja: tieši tā - pretendēt! Ja skatās pēc rezultātiem, vajadzēja braukt Smukulim, bet aizbrauca cita ekipāža. Tā kā nevajag stāstīt par rezultātiem.
Es arī viņai priekšroku devu un man nebija iebildumu, ka tika izlasē

  -4 [+] [-]

, 2016-08-14 18:35, pirms 8 gadiem
Jeļenai tikai vieens jautājums.Kur biji tad ,kad vinnēji Bostonu ,Nujorku un nezin vēl kādu maratonu.Kāpēc gadus 10-15 atpakaļ neskrēji olimpiādē?

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:35, pirms 8 gadiem
Priecājos par visām trim mūsējām, ka sasniedza finišu, un noņemu cepuri viņu priekšā, jo es tādu distanci skrietu/ietu stundas 5 Lielas malaces!

  +3 [+] [-]

, 2016-08-14 18:36, pirms 8 gadiem
otins rakstīja: Priecājos par visām trim mūsējām, ka sasniedza finišu, un noņemu cepuri viņu priekšā, jo es tādu distanci skrietu/ietu stundas 5 Lielas malaces!
Es vispār nenoskrietu

  +8 [+] [-]

, 2016-08-14 18:36, pirms 8 gadiem
xxmazinjaaxx rakstīja: vina blata del tika izlase,,,un paskatieties,kads vinai fantastisks rezultats,,,musu istajai latvietei Anitai tas bija labaks,un man prieks,ka Hilborna izgazas.
Vispār Hilbornai rezultāts, lai kvalificētos RIO, bija labāks nekā Kažemākai, tāpēc viņu arī paņēma.
Slēpts komentārs: Arturs Onzuls
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2016-08-14 18:38, pirms 8 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Nu jā, šodien Hilbornai nesanāca starts. Nezinu, cik objektīvi vai neobjektīvi iemesli. Kāds ir viņas ieguldījums? Kaut vai tāds, ka liks Kažemakai sasparoties un trenēties smagāk. Ja būtu tagad tikusi uz Rio ar tūristes rezultātu, tad nevar zināt, kā būtu ar motivāciju turpmāk.
Ieguldījums nav tikai dalība olimpiādē vai jauns rekords. Paliekošas ir lietas, ko radi te uz vietas. Un cilvēkam no ārzemēm pa lielam ir pie kedas, kas te uz vietas notiek.

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:38, pirms 8 gadiem
Arturs Onzuls rakstīja: Jeļena malacis, 12 vieta ir labs rezultāts tāda kompānija, jaņēm vērā ka Jelena jau nav labākajos gados. Ilona ari malacis, perfekts rezultāts priekš OS debitantes. Nu bet Ariana... to jau daudzi prognozēja.. pilnīga izgāšanas, 106 vieta, 10 min no SB, pat "meistaru" neizskrēja. LVS malači, tā vietā lai popularizēt vieglatlētiku Latvijā un aizsūtīt Anitu, sūta amerikānieti. Varbūt mums vajag tirgot tas OS kvotas? Lai tie kas no savas valstīs nevar aizbraukt - naturalizējas un pērk OS dalību? Arinana tagad droši vien uz Latvija pat nebrauks, mission compleated. Sapnis piepildējas. Reāli, besi visa šī situācija. Es saprotu ka mēs naturalizējam ukraini, kur var cīnīties par medaļam, bet priekš kam mums tādas...
beidz raudāt, viņai bija pilnas tiesības uz izlasi!!!

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:39, pirms 8 gadiem
Real Rebel rakstīja: ja viņai ir tiesības uz pilsonību un iegūst to, tad nav nekāda iemesla viņai liegt iespēju tikt izlasē
Ja viņa ieguva pilsonību citu iemeslu pēc, nevis, lai tiktu uz RIO, tad pilnīgi tev piekrītu, citādi neatbalstu šādas lietas. Manā uztverē valsts ir jāpārstāv tiem sportistiem, kas, vai nu šeit ir jauniešu līmenī kļuvuši par sportistiem, vai arī vēlāk ieguvuši pilsonību ar sportu nesaistītā ceļā. Tāda vismaz ir mana subjektīvā nostāja.

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:39, pirms 8 gadiem
N-tony rakstīja: tieši tā - pretendēt! Ja skatās pēc rezultātiem, vajadzēja braukt Smukulim, bet aizbrauca cita ekipāža. Tā kā nevajag stāstīt par rezultātiem.
Smukulis nebrauca, jo Skujiņam kalnaina trase bija daudz piemērotāka (lai gan beigās Saramotins pat apsteidza Skujiņu, neizdevās Skujiņam īsti), maratonā reljefs nemaina tik ļoti spēku samēru.

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:40, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Ja viņa ieguva pilsonību citu iemeslu pēc, nevis, lai tiktu uz RIO, tad pilnīgi tev piekrītu, citādi neatbalstu šādas lietas. Manā uztverē valsts ir jāpārstāv tiem sportistiem, kas, vai nu šeit ir jauniešu līmenī kļuvuši par sportistiem, vai arī vēlāk ieguvuši pilsonību ar sportu nesaistītā ceļā. Tāda vismaz ir mana subjektīvā nostāja.
Man pa lielam nesatrauc, ka tiek uz RIO pārstāvot Latviju, jo tam ir diezgan labi plusi, kā piemēram, vietējiem smagāk strādāt, kas ilgtermiņā var labāku rezultātu sniegt
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:44, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Ja viņa ieguva pilsonību citu iemeslu pēc, nevis, lai tiktu uz RIO, tad pilnīgi tev piekrītu, citādi neatbalstu šādas lietas. Manā uztverē valsts ir jāpārstāv tiem sportistiem, kas, vai nu šeit ir jauniešu līmenī kļuvuši par sportistiem, vai arī vēlāk ieguvuši pilsonību ar sportu nesaistītā ceļā. Tāda vismaz ir mana subjektīvā nostāja.
Ar katru gadu pieaugs dubultpilsoņu skaits un prieks par katru rietumos dzimušu latvieti ,kurš grib pārstāvēt Latviju,arī politiski rietumu latviešu balsojums Saeimas vēlēšanās ir ļoti svarīgs.Bet runājot par soļošanu man par Marheli tik pat liels prieks kā par Jeļenu un arī Hilborna normāli tomēr kādas 40 sportistes noskrēja.

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:45, pirms 8 gadiem
alguns rakstīja: Jeļenai tikai vieens jautājums.Kur biji tad ,kad vinnēji Bostonu ,Nujorku un nezin vēl kādu maratonu.Kāpēc gadus 10-15 atpakaļ neskrēji olimpiādē?
Lielo pilsētu maratonos ir labs balvu fonds. Piemēram, Ņujorkas 2016. gada maratona balvas.
Prize Money and Bonus Awards | TCS New York...

Ja, viss ir pareizi, tad Latvija dod 8. lielāko prēmiju par zelta medaļu OS.
Rio Olympics 2016 Medal Value & Cash Prizes...

  +1 [+] [-]

, 2016-08-14 18:47, pirms 8 gadiem
Quo vadis? rakstīja: Ja tu iesaki viņu diskriminēt tikai tādēļ, ka viņa ir amerikāniete, tas nozīmē, ka tu iesaki pārkāpt Pilsonības likumu. Viņai ir Latvijas pase, viņa sportiskā rezultāta dēļ bija pelnījusi ceļazīmi uz Rio. Ja viņu nepaņemtu, lūk, tas būtu absurds un tiesas darbu vērts gadījums.
Tad, no izskanējušajām ziņām mēdijos, sieviešu peldētājām būtu jāsāk tiesu darbi, jo netika paņemta labākā rezultāta īpašniece.

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:47, pirms 8 gadiem
Real Rebel rakstīja: Man pa lielam nesatrauc, ka tiek uz RIO pārstāvot Latviju, jo tam ir diezgan labi plusi, kā piemēram, vietējiem smagāk strādāt, kas ilgtermiņā var labāku rezultātu sniegt
Var jau būt, ka kādam īpaši spītīgam cilvēkam tāds uzmetiens liks strādāt vēl smagāk, bet diezgan droši saku, ka lielākajam vairumam tas drīzāk liks domāt, vai ir baigā jēga tā plosīties, ja beigās tevi tā pat uzmet.

  +4 [+] [-]

, 2016-08-14 18:48, pirms 8 gadiem
Arturs Onzuls rakstīja: Jeļena malacis, 12 vieta ir labs rezultāts tāda kompānija, jaņēm vērā ka Jelena jau nav labākajos gados. Ilona ari malacis, perfekts rezultāts priekš OS debitantes. Nu bet Ariana... to jau daudzi prognozēja.. pilnīga izgāšanas, 106 vieta, 10 min no SB, pat "meistaru" neizskrēja. LVS malači, tā vietā lai popularizēt vieglatlētiku Latvijā un aizsūtīt Anitu, sūta amerikānieti. Varbūt mums vajag tirgot tas OS kvotas? Lai tie kas no savas valstīs nevar aizbraukt - naturalizējas un pērk OS dalību? Arinana tagad droši vien uz Latvija pat nebrauks, mission compleated. Sapnis piepildējas. Reāli, besi visa šī situācija. Es saprotu ka mēs naturalizējam ukraini, kur var cīnīties par medaļam, bet priekš kam mums tādas...
Nebija te nekādas naturalizēšanas, ja ar to saprot pilsonības piešķiršanu ar īpašu lēmumu, savu pilsonību Ariana ieguva vispārējā kārtībā. LVS var pārmest, ka nebija publiskoti skaidri atlases nosacījumi, bet atkal- ja viņi ierakstītu kritēriju "popularizēt vieglatlētiku Latvijā", neviens to nesaprastu.

  +6 [+] [-]

, 2016-08-14 18:49, pirms 8 gadiem
Galvenais ir tas, ka neviens nezina, kā būtu noskrējusi Kažemāka. Maratonu ietekmē laikapstākļi, trase utt utt, tāpēc tagad teikt, ka Hilbornas 2:50 ir izgāšanās, bet Kažemāka nu gan būtu noskrējusi labāk - tas ir absurds.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-14 18:50, pirms 8 gadiem
marka3x3 rakstīja: Tad, no izskanējušajām ziņām mēdijos, sieviešu peldētājām būtu jāsāk tiesu darbi, jo netika paņemta labākā rezultāta īpašniece.
Peldēšanā neviena neizpildīja normatīvu, Ribakova aizbrauca ar ielūgumu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:53, pirms 8 gadiem
ellja rakstīja: Galvenais ir tas, ka neviens nezina, kā būtu noskrējusi Kažemāka. Maratonu ietekmē laikapstākļi, trase utt utt, tāpēc tagad teikt, ka Hilbornas 2:50 ir izgāšanās, bet Kažemāka nu gan būtu noskrējusi labāk - tas ir absurds.
Neviens jau neko tādu neapgalvo, vnk izsaka viedokli, ka labāk būtu paticis, ja startējusi būtu vietējā.

  +2 [+] [-]

, 2016-08-14 18:54, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Var jau būt, ka kādam īpaši spītīgam cilvēkam tāds uzmetiens liks strādāt vēl smagāk, bet diezgan droši saku, ka lielākajam vairumam tas drīzāk liks domāt, vai ir baigā jēga tā plosīties, ja beigās tevi tā pat uzmet.
Neviens jau netika uzmests, ieguva pilsonību un šķiet viņai arī labāks rezultāts bija....Tā saucas konkurence un ja nespēj to turēt, tad sportā nav ko darīt

  +5 [+] [-]

, 2016-08-14 18:54, pirms 8 gadiem
Par Hilborni te varētu daži muti nevērt vaļā,jo LVS bija nospraudusi striktus noteikumus un kā par brīnumu, tos arī ievēroja.Viss.Uz olimpiādi aizbrauca trīs labāko rezultātu īpašnieki.Kāds vēl var būt jautājums?

     [+] [-]

, 2016-08-14 18:55, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Neviens jau neko tādu neapgalvo, vnk izsaka viedokli, ka labāk būtu paticis, ja startējusi būtu vietējā.
tādā gadījumā nevajadzētu pie argumentiem piesaukt Hilbornas šodienas rezultātu. par to, ka aizbrauca viņa nevis Anita - par to gana izcepās jau pirms Rio. šodienas sniegumam kontekstu nevajadzētu mainīt, tātad arī - uzjundīt kārtējo ''kāpēc tā'' vilni

  +3 [+] [-]

, 2016-08-14 18:55, pirms 8 gadiem
neputns rakstīja: Neviens jau neko tādu neapgalvo, vnk izsaka viedokli, ka labāk būtu paticis, ja startējusi būtu vietējā.
Atkārtošu, viņa ieguva pilsonību un uzrādīja, ja nemaldos, labāku rezultātu, kur problēma?