Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:129, Did:0, useCase: 3

Haidfelds: ''Tādos laika apstākļos vēl nebiju braucis''

Haidfelds: ''Tādos laika apstākļos vēl nebiju braucis''
Niks Haidfelds
Foto: AFP/Scanpix

Pēc Korejas F1 posma, kurš norisinājās nelabvēlīgos laika apstākļos, ''Sauber'' komandas pilots Niks Haidfelds atzina, ka tādos laika apstākļos viņš vēl nebija braucis.

Atgādināsim, ka Korejas F1 posms sākās ar lietu. Tas bija tik spēcīgs, ka braukšana bija apgrūtināta, tāpēc tiesneši nolēma izkārt sarkanos karogus, kas nozīmēja to, ka sacīkstes ir atceltas. Fernando Alonso tobrīd ”Ferrari” komandas radio ziņoja: ”Šie ir sliktākie laika apstākļi, kādos man jebkad nācies braukt.” Taču nedaudz vēlāk lietus mitējās un sacīkstes atsākās.

Uz jautājumu, vai Haidfelds piekrīt Alonso izteikumiem, pilots atbildēja: ''Piekrītu. Tas ir tas, ko arī es teicu radio, jo tobrīd visu pilotu ziņas klausījās arī FIA sacīkstes direktors. Domāju, ka viņš dzirdēja 24 vienādas atbildes. Pateicu, ka šie bija paši sliktākie laika apstākļi, kādos man nācies braukt. Īsi pirms trasē parādījās sarkanie karogi, biju jau pateicis, ka sacīkstes ir jāatceļ. Protams, pārējiem to bija grūti saprast. Kad apstājāmies un izkāpām no formulas, tad lietus tikai smidzināja, taču, sēžot formulā, neko nevarēja redzēt. Protams, braucot trasē vienam, viss būtu kārtībā.''

''FIA sacīkstes direktors Čārlijs Vitings nebija vieglā situācijā. Protams, visi gribēja turpināt sacīkstes, taču viņam uz to bija jāskatās no drošības pozīcijām. Salīdzinot vietu, kurā sēž viņš, ar mūsu pozīcijām, tad ir liela atšķirība, tāpēc viņam to lēmumu bija pieņemt grūtāk. Uzskatu, ka tas bija pareizi uzsākt sacīkstes aiz drošības mašīnas. Bieži negadās, kad sacīkstes sākās aiz drošības mašīnas un pēc tam seko sarkanie karogi, tāpēc jāpasakās Vitingam, jo viņš pieņēma pareizo lēmumu,'' tā Haidfelds.

Izmantotie resursi:
autosport.com - the authority on Formula One,...

  +5 [+] [-]

, 2010-10-26 16:28, pirms 14 gadiem
visi izņemot Hamiltonu ņaudēja, viņš vienīgais bija gatavs braukt jebkādos laikapstākļos

  +3 [+] [-]

, 2010-10-26 16:38, pirms 14 gadiem
vislabākais brīdis bija pēc otrā starta aiz SC. vispirms pa komandas radio runā Batons ''trase veljoprojām ir neizbraucama, es pat neredzu savus priekšējos riteņus'', pēctam runā Fettels ''Situācija ir nedaudz uzlabojusies, bet vienalga vēl nevar atsākt sacīksti'' pēc pāris sekundēm notiek pieslēgšanās Hamiltona radio, kur Hamis sajūsminātā balsī saka ''varam sākt, ideālā trajektorija jau gandrīz sausa, te jau var braukt ar vidēji slapjā laika riepām"
vot tas ir cilvēks kurš grib sacensties un kurš arī bauda sacīkstes!

  +3 [+] [-]

, 2010-10-26 16:47, pirms 14 gadiem
Skatoties pa TV neizskatijās nemaz tik drausmīgi. 2008. gads Nirburgringā manuprāt bija daudz aizraujošāks

  +3 [+] [-]

, 2010-10-26 16:48, pirms 14 gadiem
playthegame rakstīja: vislabākais brīdis bija pēc otrā starta aiz SC. vispirms pa komandas radio runā Batons ''trase veljoprojām ir neizbraucama, es pat neredzu savus priekšējos riteņus'', pēctam runā Fettels ''Situācija ir nedaudz uzlabojusies, bet vienalga vēl nevar atsākt sacīksti'' pēc pāris sekundēm notiek pieslēgšanās Hamiltona radio, kur Hamis sajūsminātā balsī saka ''varam sākt, ideālā trajektorija jau gandrīz sausa, te jau var braukt ar vidēji slapjā laika riepām"
vot tas ir cilvēks kurš grib sacensties un kurš arī bauda sacīkstes!
lai gan hamiltons diez ko nesimpatizee, bet nevar neatziiit, jaa, vinjs ir palicis vienigais no tiem, kuri riskee un kljuust par iistiem cempioniem( taadu, kuru neaizmist, par fetelu - vinjsh riksee tur, kur pilniigi nav nepiecieshams un tas jau paraada tikai vinja stulbuma pakaapi)... + vel vareetu pieskaitiit dazhus vecos kaa shuumi utml, kursh nebaidaas riskeet ( kaa piemeers, barichello apdziishana starta/finisha taisnee, kur abi buutu vareejushi nosisties )

     [+] [-]

, 2010-10-26 16:58, pirms 14 gadiem
playthegame rakstīja: vislabākais brīdis bija pēc otrā starta aiz SC. vispirms pa komandas radio runā Batons ''trase veljoprojām ir neizbraucama, es pat neredzu savus priekšējos riteņus'', pēctam runā Fettels ''Situācija ir nedaudz uzlabojusies, bet vienalga vēl nevar atsākt sacīksti'' pēc pāris sekundēm notiek pieslēgšanās Hamiltona radio, kur Hamis sajūsminātā balsī saka ''varam sākt, ideālā trajektorija jau gandrīz sausa, te jau var braukt ar vidēji slapjā laika riepām"
vot tas ir cilvēks kurš grib sacensties un kurš arī bauda sacīkstes!
Batons par to, ka neredz riepas teica pēc pirmā starta - pirms sarkano karogu izkāršanas. Pēc otrā starta viņš teica, ka nekādu īpašo atšķirību nemanot no tā kā ir tagad un kā pirms tam. Otrkārt par Hamiltona entuziasmu - nu tas ir pilnīgi un skaidri saprotams, ņemot vērā kādā situācijā viņš atradās. Vispārēji skatoties pa lietu viņš parasti caurmērā uzrādījis ļoti labus rezultātus, kopvērtējumā jāatgūst daudz punkti, lai nopietni būtu vēl cīņā....tad kur nu vēl labāks gad'jums par to kāds tur bija. Pats jau viņš teica, ka zaudēt neko nevar, var tikai iegūt. Līdz ar to viņa doma bija - brauks riskēs un ja veiksies tad būs atkal zirgā - ja neveiksies nu tad ko, nekas būtiski sliktāks jau kā ir pašlaik nebūs...Ja teiksim Hamiltons būtu Vēbera situācijā kopvērtējumā tajā brīdī, tad gan jau ka arī būtu teicis, ka neko nevar redzēt un šausmīgi bīstami utt...

  +2 [+] [-]

, 2010-10-26 17:03, pirms 14 gadiem
Par_muuseejiem rakstīja: lai gan hamiltons diez ko nesimpatizee, bet nevar neatziiit, jaa, vinjs ir palicis vienigais no tiem, kuri riskee un kljuust par iistiem cempioniem( taadu, kuru neaizmist, par fetelu - vinjsh riksee tur, kur pilniigi nav nepiecieshams un tas jau paraada tikai vinja stulbuma pakaapi)... + vel vareetu pieskaitiit dazhus vecos kaa shuumi utml, kursh nebaidaas riskeet ( kaa piemeers, barichello apdziishana starta/finisha taisnee, kur abi buutu vareejushi nosisties )
Fettels nav stulbs, vins ir nemakuligs. Sebs ir loti talantigs, vins spej no formulas izspiest pedejo, bet vins nav diezko veikls stures grozitajs
vins butu lielisks pilots rallija, kur neviens vinam nemaisas pa kajam un kur nevienu nevajag apdzit

     [+] [-]

, 2010-10-26 17:19, pirms 14 gadiem
killo2000 rakstīja: Batons par to, ka neredz riepas teica pēc pirmā starta - pirms sarkano karogu izkāršanas. Pēc otrā starta viņš teica, ka nekādu īpašo atšķirību nemanot no tā kā ir tagad un kā pirms tam. Otrkārt par Hamiltona entuziasmu - nu tas ir pilnīgi un skaidri saprotams, ņemot vērā kādā situācijā viņš atradās. Vispārēji skatoties pa lietu viņš parasti caurmērā uzrādījis ļoti labus rezultātus, kopvērtējumā jāatgūst daudz punkti, lai nopietni būtu vēl cīņā....tad kur nu vēl labāks gad'jums par to kāds tur bija. Pats jau viņš teica, ka zaudēt neko nevar, var tikai iegūt. Līdz ar to viņa doma bija - brauks riskēs un ja veiksies tad būs atkal zirgā - ja neveiksies nu tad ko, nekas būtiski sliktāks jau kā ir pašlaik nebūs...Ja teiksim Hamiltons būtu Vēbera situācijā kopvērtējumā tajā brīdī, tad gan jau ka arī būtu teicis, ka neko nevar redzēt un šausmīgi bīstami utt...
Nu, bet protams, ka viņš to darīja savtīgos nolūkos, nejau labdarības dēļ ''ei veči, ko čakarējamies, mūsu mazie faniņi Taivānā grib redzēt kā mēs sacenšamies, nevis kā mēs ripojam''.
bet nedomāju, ka ja viņš būtu citādākā situācijā tad darītu krasi savādāka. Lietus vienmēr ir bijis Hamiltona lielais trumpis. viņš jau kopš kartingu laikiem lietū ir bijis neuzvarams. atleik kautvai atcerēties 2008 gada Italiju, liebritāniju un protams Monako, kur viņš bija divas galvas tiesas labāks par pārējiem. vienīgi kopš Mclaren vadītāja amatu ieņēmis Vitmāršs ir mainijusies arī formulasveidošānas filosofiju, mclaren cenšās būt atšķirīgi un pēdējos divus gadus būvē formulas, kas ir pārliecinoši ātrākās, bet zaudē uz piespiedējspēka rēķina. Ātrajās trasēs viņi ir ieguvēji, bet lēnajās trasēs un lietus sacīkstēs viņi ir smagi zaudētāji.
var jau būt, ka ja viņš būtu līderis kopvērtējumā tad viņš tik entuziastiski nemestos cīņā un padomātu par kopvērtējumu, bet galu galā Hamis ir sķīet pēdējais no F1 pilotiem, kam F1 visu pirms ir bauda un sacenšānās burvība un tikai pēctam darbs.
Der atcerēties kautvai pagājušā gada itāliju, kad 2 apļus pirms beigām Hamis ar konkurētespējīgo mclaren bija otrajā vietā, kas tobrīd bija sensācija, bet Hamis vēl cerēja divu apļu laikā atspēlēt Batonam 1.5 sek. un pēdējos līkumos skrienot kā nenormāls ierāva sienā.

     [+] [-]

, 2010-10-26 17:39, pirms 14 gadiem
KaraLis rakstīja: Skatoties pa TV neizskatijās nemaz tik drausmīgi. 2008. gads Nirburgringā manuprāt bija daudz aizraujošāks
Tas bija 2007. gadā

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 17:41, pirms 14 gadiem
Par_muuseejiem rakstīja: lai gan hamiltons diez ko nesimpatizee, bet nevar neatziiit, jaa, vinjs ir palicis vienigais no tiem, kuri riskee un kljuust par iistiem cempioniem( taadu, kuru neaizmist, par fetelu - vinjsh riksee tur, kur pilniigi nav nepiecieshams un tas jau paraada tikai vinja stulbuma pakaapi)... + vel vareetu pieskaitiit dazhus vecos kaa shuumi utml, kursh nebaidaas riskeet ( kaa piemeers, barichello apdziishana starta/finisha taisnee, kur abi buutu vareejushi nosisties )
Hamiltonam nekas cits neatlika, kā riskēt, jo ja sacīkste tā būtu beigusies (Fetels, Vēbers, Alonso, Hamiltons), tad Hamiltonam būtu ļoti, ļoti niecīgas izredzes. uz titulu, tāpēc jau viņš arī teica, ka varam sākt. Un to viņš ir pierādījis, ka pa lietu viņš prot braukt

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 17:42, pirms 14 gadiem
playthegame rakstīja: Nu, bet protams, ka viņš to darīja savtīgos nolūkos, nejau labdarības dēļ ''ei veči, ko čakarējamies, mūsu mazie faniņi Taivānā grib redzēt kā mēs sacenšamies, nevis kā mēs ripojam''.
bet nedomāju, ka ja viņš būtu citādākā situācijā tad darītu krasi savādāka. Lietus vienmēr ir bijis Hamiltona lielais trumpis. viņš jau kopš kartingu laikiem lietū ir bijis neuzvarams. atleik kautvai atcerēties 2008 gada Italiju, liebritāniju un protams Monako, kur viņš bija divas galvas tiesas labāks par pārējiem. vienīgi kopš Mclaren vadītāja amatu ieņēmis Vitmāršs ir mainijusies arī formulasveidošānas filosofiju, mclaren cenšās būt atšķirīgi un pēdējos divus gadus būvē formulas, kas ir pārliecinoši ātrākās, bet zaudē uz piespiedējspēka rēķina. Ātrajās trasēs viņi ir ieguvēji, bet lēnajās trasēs un lietus sacīkstēs viņi ir smagi zaudētāji.
var jau būt, ka ja viņš būtu līderis kopvērtējumā tad viņš tik entuziastiski nemestos cīņā un padomātu par kopvērtējumu, bet galu galā Hamis ir sķīet pēdējais no F1 pilotiem, kam F1 visu pirms ir bauda un sacenšānās burvība un tikai pēctam darbs.
Der atcerēties kautvai pagājušā gada itāliju, kad 2 apļus pirms beigām Hamis ar konkurētespējīgo mclaren bija otrajā vietā, kas tobrīd bija sensācija, bet Hamis vēl cerēja divu apļu laikā atspēlēt Batonam 1.5 sek. un pēdējos līkumos skrienot kā nenormāls ierāva sienā.
Visumā piekrītu, vienīgi vēlējos norādīt, ka šajā situācijā Hamiltona uzvedību vistiešākajā mērā noteica situācija kopvērtējumā. Savādāk lasot komentārus pēc Korejas posma visi tadā starā un vispārējā noskaņa, ka Hamiltons tik ir vecis ar pa*tiem, bet pārējie mī*stie bezmazvai, kas tomēr piekritīsi ir bišķi aplami...

     [+] [-]

, 2010-10-26 17:51, pirms 14 gadiem
Tiešām līdz šim posmam nebiju ne Hamiltona, ne nīdējs, bet tagad viņš ir mans favorīts... Īsts sacīkšu braucējs, nevis ņaudētājs kā pārējie...
To pašu BBC translācijā visu laiku teica ekspilots Martins Brandls... Pēc viņa vārdiem piloti vienkārši uzvedās kā memmesdēliņi (wussies) un ir bijušas gonkas daudz trakākos apstākļos.
Brandls arī izteicās, ka tad varbūt vispār slapjā laika riepas jāatstāj mājās, jo tikko ir peļķes, tā visi sāk ņaudēt...

Un par pašu trasi - nevis laika apstākļi bija tik traki, bet trase, kura nespēja novadīt visu ūdeni ātri prom no trases. Tāpēc tas tur krājās un veidoja milzīgas peļķes, kas neizraisīja akvaplanēšanu, bet nenormālu ūdens smidzināšanu (spray), kā dēļ bija grūti kaut ko redzēt aizmugurē braucošajiem.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 19:54, pirms 14 gadiem
Problēmas šobrīd rada fakts, ka praktiski visas šīs sacikstes kur bieži līst - pārsvarā Āzija un Okeānija - Japāna, Malaizija, Austrālija un tagad Koreja, ir pārceltas uz pēcpusdienu, lai fani Eiropā varētu vēlāk celties...

Viena lieta ir braukt lietū, kad sacīkste kā parasti sākās 12-13 pēc vietējā laika, kad vismaz ir gaišs, un pavisam kaut kas cits ir braukt pēcpusdienā, kad metas tumšs, un tu neredzi, kur braukt...

Nē jau lietus pēkšņi ir kļuvis par tādu problēmu, bet gan apgaismojums...

Kas attiecās uz Luisu, tad man viņa entuziasms, un teiksim kā ir, arī liela deva humora izjūtas, pasakot ka trase ir bezmaz "sausa" škiet tikai apsveicama rīcība, taču patiešām, nemānīsim sevi - to diktēja viņa pozīcija čempionāta tabulā...

Un ironiskā kārtā tieši Hamiltons bija pirmais, kurš tika apdzīts pēc sacīkstes atsākšanas, kad viņu apdzina Rozbergs...

P.S Ārzemēs daudzi nebeidz brīnīties, kāda velna pēc Fetels sacīkstei, kas bija skaidrs, ka notiks lietū, bija izvēlējies vidēji tumšu vizieri, turklāt kad bija iespēja to nomainīt gaidot re-startu, viņš to joprojām neizdarīja... Un tad nav brīnums, ka šis pa radio sūdzējās, ka nevar redzēt bremzēšanas punktus u.t.t

  +1 [+] [-]

, 2010-10-26 20:58, pirms 14 gadiem
hypnoss66 rakstīja: Problēmas šobrīd rada fakts, ka praktiski visas šīs sacikstes kur bieži līst - pārsvarā Āzija un Okeānija - Japāna, Malaizija, Austrālija un tagad Koreja, ir pārceltas uz pēcpusdienu, lai fani Eiropā varētu vēlāk celties...

Viena lieta ir braukt lietū, kad sacīkste kā parasti sākās 12-13 pēc vietējā laika, kad vismaz ir gaišs, un pavisam kaut kas cits ir braukt pēcpusdienā, kad metas tumšs, un tu neredzi, kur braukt...

Nē jau lietus pēkšņi ir kļuvis par tādu problēmu, bet gan apgaismojums...

Kas attiecās uz Luisu, tad man viņa entuziasms, un teiksim kā ir, arī liela deva humora izjūtas, pasakot ka trase ir bezmaz "sausa" škiet tikai apsveicama rīcība, taču patiešām, nemānīsim sevi - to diktēja viņa pozīcija čempionāta tabulā...

Un ironiskā kārtā tieši Hamiltons bija pirmais, kurš tika apdzīts pēc sacīkstes atsākšanas, kad viņu apdzina Rozbergs...

P.S Ārzemēs daudzi nebeidz brīnīties, kāda velna pēc Fetels sacīkstei, kas bija skaidrs, ka notiks lietū, bija izvēlējies vidēji tumšu vizieri, turklāt kad bija iespēja to nomainīt gaidot re-startu, viņš to joprojām neizdarīja... Un tad nav brīnums, ka šis pa radio sūdzējās, ka nevar redzēt bremzēšanas punktus u.t.t
Punkts nr.1 - Batons, kuram punktus vajadzēja vēl vairāk arī činkstēja, ka nav labi... Praktiski visi činkstēja... Gan tie, kas priekšā, gan tie, kas aizmugurē bija. Nedaudz vīlos Kubicā, jo domāju, ka šams arī ir tas, kurš sitīsies jebkādos apstākļos ar jebkuru...

Punkts nr.2 - Tālās gonkas tiešām vajadzētu organizēt agrāk... Bet tā tiek zaudēts milzīgais Eiropas tirgus, jo tajos četros/piecos celsies tikai īsti entuziasti. Un nauda tomēr formulā svarīga.

Punkts nr.3 - ķiveres stikliņš tur ņepričom... Tumšs bija gan ar gaišu, gan tumšu stikliņu. Kamerās viss izskatījās vēl daudz maz ciešami, bet patiesībā viss bija daudz tumšāks. Un to visu trakāku padarīja formulu stūres, kuras kā zināms mirguļo kā Ziemassvētku eglītes un tādu gaismu dabūjot sejā redzēšana vēl smagāka... Šeit varbūt arī tumšais stikliņš deva kādu priekšrocību... Un Hamiltonam arī bija tumšais ķiveres stikliņš.

     [+] [-]

, 2010-10-26 22:41, pirms 14 gadiem
Robisss rakstīja: Punkts nr.1 - Batons, kuram punktus vajadzēja vēl vairāk arī činkstēja, ka nav labi... Praktiski visi činkstēja... Gan tie, kas priekšā, gan tie, kas aizmugurē bija. Nedaudz vīlos Kubicā, jo domāju, ka šams arī ir tas, kurš sitīsies jebkādos apstākļos ar jebkuru...

Punkts nr.2 - Tālās gonkas tiešām vajadzētu organizēt agrāk... Bet tā tiek zaudēts milzīgais Eiropas tirgus, jo tajos četros/piecos celsies tikai īsti entuziasti. Un nauda tomēr formulā svarīga.

Punkts nr.3 - ķiveres stikliņš tur ņepričom... Tumšs bija gan ar gaišu, gan tumšu stikliņu. Kamerās viss izskatījās vēl daudz maz ciešami, bet patiesībā viss bija daudz tumšāks. Un to visu trakāku padarīja formulu stūres, kuras kā zināms mirguļo kā Ziemassvētku eglītes un tādu gaismu dabūjot sejā redzēšana vēl smagāka... Šeit varbūt arī tumšais stikliņš deva kādu priekšrocību... Un Hamiltonam arī bija tumšais ķiveres stikliņš.
Piekrītu.

Es tikai gribu uzsvērt, ka kritika, ko saņem piloti par "drosmes" trūkumu ir nepelnīta, ņemot vērā apstākļus...

Tad jau drīzāk "mīkstie" ir tie, kas nevar Eiropā pacelties 3 stundas agrāk, taču sauc sevi par baigiem faniem, un noliek tos, kas riskē ar savu dzīvību vadot formulu ar 300 km/h lietū pat neredzot mašīnas priekšējos riteņus, jo ir pārāk tumšs...

Vai arī Bērnijs, kurš ar naudas pelnīšanu pārņemts neieklausās pilotos - vai nu braucam pa dienu, vai arī pa nakti, bet nevar būt tā, kā piemēram pagāsgad Malaizijā, kur sacīksti tumsas dēl nepabeidza, vai kā Korejā, kur stundu bija jāskatās, kā mašinas stāv startā vai riņķo aiz drošibas mašinas.