Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1599, Did:0, useCase: 3

Bolts triumfē arī Londonā - 9,63 sekundes

Didzis Rudmanis
Didzis Rudmanis

Bolts triumfē arī Londonā - 9,63 sekundes
Juseins Bolts lido
Foto: AP/Scanpix

Londonas olimpiskajā stadionā šovakar pienāca viens no olimpisko spēļu centrālajiem notikumiem - 100 metru fināls vīriešiem. Tajā ar jaunu olimpisko rekordu (9,63) par divkārtēju olimpisko čempionu kļuva Juseins Bolts. Sudraba medaļu izcīnīja Johans Bleiks, bet bronzu - Atēnu spēļu čempions Džastins Getlins.

Šis bija visu laiku ātrākais 100 metru skrējiens pasaules vēsturē, septiņiem no astoņiem finālistiem finišu sasniedzot ātrāk nekā 10 sekundēs. Savus personiskos rekordus atkārtoja gan Johans Bleiks, gan arī Džastins Getlins, taču to laboja Raiens Beilijs.

Bolts kļuva tikai par otro divkārtējo čempionu 100 metru distances vēsturē uzreiz aiz leģendārā Karla Luisa, kurš savu otro zeltu izcīnīja 1988. gadā. Ātrāk par 9,63 sekundēm Bolts skrēja vienīgi 2009. gada pasaules čempionāta finālā, kad sasniedza pašreizējo pasaules rekordu - 9,58 sekundes.

Šī bija arī pirmā reize vēsturē, kad dubultuzvaru olimpiskajā finālā svinēja Jamaikas sprinteri, sudrabu izcīnot Bolta treniņu partnerim un vienlaicīgi arī sīvam konkurentam Johanam Bleikam, kuram Juseinu šogad bija izdevies pārspēt divreiz.

Neveiksmi skrējienā piedzīvoja Asafa Pauels, kurš jau tās ievadā guva traumu, finišu sasniedzot vien pēc 11,99 sekundēm.

Londonas olimpiāde. 100 metri vīriešiem

VietaSportistsValstsRez.
1.Juseins BoltsJamaika9.63
2.Johans BleiksJamaika9.75
3.Džastins GetlinsASV9.79
4.Taisons GejsASV9.80
5.Raiens BeilijsASV9.88
6.Hurandijs MartinaNīderlande9.94
7.Ričards TompsonsTrinidada un Tobāgo9.98
8.Asafa PauelsJamaika11.99

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 10:15, pirms 12 gadiem
Dopingeris Getliņš var skriet uz Getliņiem, bet Jamaiku viņam nepanākt.

     [+] [-]

, 2012-08-06 11:13, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Dopingeris Getliņš var skriet uz Getliņiem, bet Jamaiku viņam nepanākt.
Gan jau viņi visi tur kaut ko rij, tikai vai nu maskē ar citām vielām, vai rij kaut ko tik advancētu, ka to vēl ne1 nav paspējis aizliegt.

     [+] [-]

, 2012-08-06 11:24, pirms 12 gadiem
Useins Bolts ir labākais starp visiem 100m skrējējiem..Tagad jūs redzat tie cilvēki kuri teica ka bolts nebūs pirmais..

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 11:36, pirms 12 gadiem
Bolts vinnēs arī 200m

  -1 [+] [-]

, 2012-08-06 11:39, pirms 12 gadiem
Bāros "nedrīkstot" runāt par politiku un reliģiju, pēdējai laiks pievienot šim sarakstam lingvistiku.

  -2 [+] [-]

, 2012-08-06 11:58, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: Nebūtu Bleiks nokavējis startā, būtu tuvāk
Zinatu tu vairak boltu, nerakstitu tadas stulbibas

  +3 [+] [-]

, 2012-08-06 12:41, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: P.S. Pats vari pateikt kāpēc USEINS nebūtu pareizi???
smagi,ja joprojām to neesi sapratis...
kad izdomāsi,kāpēc Iversons, Jordans un Roonejs nav pareizi,tad arī pats atbildēsi uz savu jautājumu. kā izrunā,tā mēs arī rakstam.
Kas vispār ir "Useins"? pēc izrunas Juseins,pēc rakstības Usains. nah kaut ko pa vidu pekšņi domāt?
man jau vienalga,ja saka nepareizi. Bet nesaprotu,kāpēc brūk virsū tam,kurš beidzot uzraksta pareizi. Lūk,tas ir stulbums.

p.s. vari izdomāt kaut VĒL VIENU angļu personvārdu, kuru TU PATS lieto pēc tiem pašiem noteikumiem,kādiem saki "Useins?" Nu kur tu,kā pats saki, "vārdu nekropļo"? Ir kaut vēl viens tāds vārds, vai arī Bolts kā liela zvaigzne ir īpašs izņēmums?

     [+] [-]

, 2012-08-06 14:09, pirms 12 gadiem

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 14:11, pirms 12 gadiem
"Bolts kļuva tikai par otro divkārtējo čempionu 100 metru distances vēsturē uzreiz aiz leģendārā Karla Luisa, kurš savu otro zeltu izcīnīja 1988. gadā."

Bet tikai Boltam izdevies ne vien kļūt par čempionu, bet arī finišēt pirmajam abās reizēs, kad kļuva par čempionu..

Luiss tāds kļuva tikai pateicoties Bena Džonsona diskvalifikācijai..
par tā visa stāsta ētiskumu vēl daudz var diskutēt..
P.S.
Tvaika ielas doktorants - beidz muļķot tautu - nav tev doktora grāda pat tvaika ielā.. pat turp starp savējiem esi viens no aprobežotākajiem un dumjākajiem..

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 15:17, pirms 12 gadiem
sorento68 rakstīja: Vakar olimpiskā studijas raidījuma laikā arāja treneris prognozēja,ka bolts medaļu nedabūšot un nekāds rekords netikšot labots. Sūdīgs prognozētājs Tāds arī treneris
Vecīt,labāk ņem savus vārdus atpakaļ!Kāds vēl sūdīgs treneris?Vispār saproti,kādu viņš darbu ieguldīja pagāšgad,kad Ronalds izskrēja Latvijas rekordu 100m?Ja jau šādus trenerus tu uzskati par sūdīgiem,tad kādus tu uzskati par labiem?

  -1 [+] [-]

, 2012-08-06 17:36, pirms 12 gadiem
Swordsman rakstīja: smagi,ja joprojām to neesi sapratis...
kad izdomāsi,kāpēc Iversons, Jordans un Roonejs nav pareizi,tad arī pats atbildēsi uz savu jautājumu. kā izrunā,tā mēs arī rakstam.
Kas vispār ir "Useins"? pēc izrunas Juseins,pēc rakstības Usains. nah kaut ko pa vidu pekšņi domāt?
man jau vienalga,ja saka nepareizi. Bet nesaprotu,kāpēc brūk virsū tam,kurš beidzot uzraksta pareizi. Lūk,tas ir stulbums.

p.s. vari izdomāt kaut VĒL VIENU angļu personvārdu, kuru TU PATS lieto pēc tiem pašiem noteikumiem,kādiem saki "Useins?" Nu kur tu,kā pats saki, "vārdu nekropļo"? Ir kaut vēl viens tāds vārds, vai arī Bolts kā liela zvaigzne ir īpašs izņēmums?
Labdien! Ok,paņemsim piemēru! Latvietis,kurš nezin nevienu citu valodu kā savu dzimto,skatās tiešraidē 100iņu pa TV,viņš skaidri un gaiši redz ekrānā uzrakstu USAIN BOLT! Kā tavuprāt viņš to vārdu izlasīs??? Atbildi pats sev!!! Nemaz nerunājot par to,ka gan komentētāji,gan cilvēki apkārt Boltu sauc par U S E I N U ! Nekur LV mēdijos neparādās tāds JUSEINS,tikai Sporta Centrā! Būt novatoriem tagad skaitās "kruta"??? Es uzreiz teicu,ka no angliskā viedokļa Tev ir taisnība! P.S. Tad jau zēni āzijas sportistu vārdus arī lūdzu oriģināl izrunā rakstīsim,ok?!

     [+] [-]

, 2012-08-06 18:39, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: Labdien! Ok,paņemsim piemēru! Latvietis,kurš nezin nevienu citu valodu kā savu dzimto,skatās tiešraidē 100iņu pa TV,viņš skaidri un gaiši redz ekrānā uzrakstu USAIN BOLT! Kā tavuprāt viņš to vārdu izlasīs??? Atbildi pats sev!!!
Nesaprotu, kāpēc tu visu laiku izvairies atbildēt uz pavisam konkrētiem jautājumiem. kad tu mācēsi atbildēt,pats sapratīsi,ka 3 priedēs esi apmaldījies.
1. kā latvietis,kurš nemāk nevienu citu valodu, izlasīs Usain Bolt? Usains Bolts atbildi pats sev, kāpēc tad pats neraksti UsAIns, bet gan esi pārmainījis uz UsEIns? Ko? kāds tam iemesls? Nu ja Usains,tad Usains! kāpēc tad "ei" tu pats gribi pārmainīt pa izrunas gaumei?
2. Tā pat vari pats sev(un pie reizes arī man) atbildēt, kā tas pats tikai savu valodu zinošais latvietis izlasīs Allen Iverson, Justin Gatlin, Wayne Rooney.
3. jautāju 5000.reizi (TU ATBILDĒSI VIENREIZ,VAI NĒ!??) - ar ko atšķiras Usain/Juseins no Iverson/Aiversons, Gatlin/Getlins, Johnson/Džonsons, Anthony/Entonijs un tūkstošiem citu vārdu?

4. kāpēc sportacentram jālēkā pakaļ, ja citi dara nepareizi? zinot vidējā latvieša vidējo valodas akcentu, redzot, ka mūžīgi uzrodas tādi,kā tu - nemaz nepārsteidz,ka ir pilns ar portāliem,kas raksta nepareizi. atliek uzrakstīt pareizi - jau pilns ar gudriniekiem,kam tas šķķiet jocīgi.
5. par ķīniešiem un visiem citiem runājot - ja neesi pamanījis,tad arī cenšas rakstīt maksimāli tuvu oriģinālai izrunai. kam ir slinkums,tie vnk uzraksta kā rakstīts,kam nav, tie painteresējas oriģinālo izrunu, par to bieži saņemot pārmetumus.
6. nepagāja ne 10 gadi,kad vislatvijas sporta guru Kreipāns beidzot pateica Čavi, nevis Ksavi,kā bija pats pieradis. Jo beidzot saprata,ka tā ir pareizi. par to SC.com bija tādas pašas diskusijas, tagad tas šķiet pats par sevi saprotams. arī citur raksta un saka čavi, bet,protams, neiztika bez tādiem,kas apsaukā autorus un "zina labāk".
7. 5001.reizi - ar ko atšķiras Usain no jebkura cita angļu vārda,ka tam vienīgajam citi likumi?

     [+] [-]

, 2012-08-06 18:48, pirms 12 gadiem
Kāpēc vispār jāraksta vārda izruna? Kāpēc nevar atstāt orģinālā (nu vismaz angliski)? Katrs izrunās, kā gribēs un kādam gan jau būs taisnība. Bērnudārzs.

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:05, pirms 12 gadiem
Vislabākais variants pēc manām domām ir gan latviskā, gan ārzemju versija. Pat nevar izskaitīt gadījumus, kad nācies atdzejot tulkotās versijas, lai atrastu orģinālu.

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:05, pirms 12 gadiem
Jigsaw rakstīja: Kāpēc vispār jāraksta vārda izruna? Kāpēc nevar atstāt orģinālā (nu vismaz angliski)? Katrs izrunās, kā gribēs un kādam gan jau būs taisnība. Bērnudārzs.
Tu atbildēji manā vietā!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 19:11, pirms 12 gadiem
Jigsaw rakstīja: Kāpēc vispār jāraksta vārda izruna? Kāpēc nevar atstāt orģinālā (nu vismaz angliski)? Katrs izrunās, kā gribēs un kādam gan jau būs taisnība. Bērnudārzs.
Likumdošana. Patiesībā tas arī ir visloģiskākais lēmums. Ja jau visi aprēcam, ka ASV Daugaviņu izrunā kā Dogovenu vai kā tamlīdzīgi, tad rakstīt Useins, Usains vai kā tamlīdzīgi būtu tāda pati muļķība.
Tieši tāpēc domāti mediji, kas atradīs pareizo izrunu (kas būtībā nemaz nav tik grūti, Bolta gadījumā jau noteikti) un pasniegs informāciju kā vajag. Tas, ka lielākajai daļai Latvijas mediju uz to nospļauties, nenozīmē, ka šis pats SC ir vainīgs pie tā, ka dara pareizi.

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:28, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: Labdien! Ok,paņemsim piemēru! Latvietis,kurš nezin nevienu citu valodu kā savu dzimto,skatās tiešraidē 100iņu pa TV,viņš skaidri un gaiši redz ekrānā uzrakstu USAIN BOLT! Kā tavuprāt viņš to vārdu izlasīs??? Atbildi pats sev!!! Nemaz nerunājot par to,ka gan komentētāji,gan cilvēki apkārt Boltu sauc par U S E I N U ! Nekur LV mēdijos neparādās tāds JUSEINS,tikai Sporta Centrā! Būt novatoriem tagad skaitās "kruta"??? Es uzreiz teicu,ka no angliskā viedokļa Tev ir taisnība! P.S. Tad jau zēni āzijas sportistu vārdus arī lūdzu oriģināl izrunā rakstīsim,ok?!
Lv mediji, godīgi sakot, nebūtu labākais piemērs, kam sekot, kad runa ir par ortogrāfiju, interpunkciju un stila kļūdām, bet nu..tā ir maza atkāpīte no tā, ka vēlreiz apsveicu Boltu ar uzvaru!
Skatoties pēc tam Pauela acīs, mazliet asaras saskrēja, žēl viņa.

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:39, pirms 12 gadiem
Ceilons rakstīja: Likumdošana. Patiesībā tas arī ir visloģiskākais lēmums. Ja jau visi aprēcam, ka ASV Daugaviņu izrunā kā Dogovenu vai kā tamlīdzīgi, tad rakstīt Useins, Usains vai kā tamlīdzīgi būtu tāda pati muļķība.
Tieši tāpēc domāti mediji, kas atradīs pareizo izrunu (kas būtībā nemaz nav tik grūti, Bolta gadījumā jau noteikti) un pasniegs informāciju kā vajag. Tas, ka lielākajai daļai Latvijas mediju uz to nospļauties, nenozīmē, ka šis pats SC ir vainīgs pie tā, ka dara pareizi.
Bet tur jau tā lieta,ka mēdiji jau tālajā 2006,2007ajā gadā Boltu sauca pa Useinu! Tad kāpēc tagad kaut ko mainīt,ja tas jau ir tautā aizgājis? Un galu galā Useins,Juseins gandrīz vienādi skan,bet lasot gan tā starpība būs lielāka!

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:40, pirms 12 gadiem
Sportamīlule rakstīja: Lv mediji, godīgi sakot, nebūtu labākais piemērs, kam sekot, kad runa ir par ortogrāfiju, interpunkciju un stila kļūdām, bet nu..tā ir maza atkāpīte no tā, ka vēlreiz apsveicu Boltu ar uzvaru!
Skatoties pēc tam Pauela acīs, mazliet asaras saskrēja, žēl viņa.
Par tiem LV mēdijiem jau vakar izteicos! Citreiz mati stāvus ceļās!

     [+] [-]

, 2012-08-06 19:45, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: Bet tur jau tā lieta,ka mēdiji jau tālajā 2006,2007ajā gadā Boltu sauca pa Useinu! Tad kāpēc tagad kaut ko mainīt,ja tas jau ir tautā aizgājis? Un galu galā Useins,Juseins gandrīz vienādi skan,bet lasot gan tā starpība būs lielāka!
Par tiem medijiem bija domāts, ka normāli mediji to darītu. Mums tādu maz Nesaku, ka SC ir izcils medijs (drīzāk jau nē), bet vismaz šajā ziņā kaut ko dara pareizi
Jā, atšķirība "mežonīga" - Juseins Bolts un Useins Bolts. Kāds noteikti nespēs saprast, kas tas par sportistu Tas, ka tiek labotas pagātnes kļūdas, ir tikai apsveicami. Izmainās viens burts, toties uzreiz ir pareizi.

     [+] [-]

, 2012-08-06 20:27, pirms 12 gadiem
march_2k rakstīja: Gan jau viņi visi tur kaut ko rij, tikai vai nu maskē ar citām vielām, vai rij kaut ko tik advancētu, ka to vēl ne1 nav paspējis aizliegt.
Getliņš jau kopš universitātes laikiem aizrāvies ar aizliegtajām vielām, tas nav nekāds noslēpums. Tam nav nekāda attaisnojuma. Ja vēlāk atklās vēl jaunus dopingus, tad manis pēc lai diskvalificē kaut pus pasaules.

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 20:30, pirms 12 gadiem
Māte Juseinam devā tādu vārdu, kāds viņam ir. Ja dažam labam ntos gadus ir bijis grūti ieiet Vikipēdijā un uzzināt pamatojumu, kāpēc Juseinu sauc tieši tā, tad man žēl tik analfabētisku cilvēku. Protams, ka vieglāk sašutumā īdēt un strīdēties.

  +1 [+] [-]

, 2012-08-06 20:35, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Māte Juseinam devā tādu vārdu, kāds viņam ir. Ja dažam labam ntos gadus ir bijis grūti ieiet Vikipēdijā un uzzināt pamatojumu, kāpēc Juseinu sauc tieši tā, tad man žēl tik analfabētisku cilvēku. Protams, ka vieglāk sašutumā īdēt un strīdēties.
Es lielu daļu vainas lieku arī uz visparastāko latviešu stulbumu un aprobežotību. Nez, varbūt tā domāju tikai es.

     [+] [-]

, 2012-08-06 20:51, pirms 12 gadiem
Ceilons rakstīja: Es lielu daļu vainas lieku arī uz visparastāko latviešu stulbumu un aprobežotību. Nez, varbūt tā domāju tikai es.
Nu, ir tāda lieta. Grūti nepiekrist.

     [+] [-]

, 2012-08-06 20:52, pirms 12 gadiem
"American judo player Nick Delpopolo was expelled from the London Olympic Games after testing positive for marijuana and apologised to organisers, fans and fellow athletes for unwittingly eating a brownie that had been baked with the drug."

  -1 [+] [-]

, 2012-08-06 20:56, pirms 12 gadiem
Varat te vēl diskutēt ilgi un dikti, kamēr Bolts svin savu uzvaru

     [+] [-]

, 2012-08-06 23:16, pirms 12 gadiem
Ceilons rakstīja: Es lielu daļu vainas lieku arī uz visparastāko latviešu stulbumu un aprobežotību. Nez, varbūt tā domāju tikai es.
Āmm, "latviešu stulbums un aprobežotība" kaut kā īpaši atšķiras no citu tautu, vai arī ar to vienkārši vairāk iznācis saskarties?

     [+] [-]

, 2012-08-07 00:38, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: Tu atbildēji manā vietā!
ko!? Diez,uz kuru jautājumu tā ir atbilde?
ok,ja jau oriģinālā vajag, tad gaidu tādu pašu sašutumu no tavas puses, kad rakstīs Džastins Getlins, Džeimss, Felpss utt. Turpmāk rakstīsim: "Lebron James gūst 33 punktus". To tu gribi?

     [+] [-]

, 2012-08-07 00:41, pirms 12 gadiem
gii1981 rakstīja: Par tiem LV mēdijiem jau vakar izteicos! Citreiz mati stāvus ceļās!
Tu jau esi īstais,kuram izteikties par šo tēmu. Ne tu māki "mediji" pareizi uzrakstīt, ne "ceļas". Diez,kāpēc visskaļāk vienmēr bļauj tie,kam tas vismazāk būtu jādara? Ja reiz valoda nav tava stiprā puse - tiešām tik grūti paklusēt?