Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2410, Did:0, useCase: 3

Pusfinālā iekļūst arī Somija

Didzis Rudmanis
Didzis Rudmanis

Pusfinālā iekļūst arī Somija
Petri Kontiola šovakar guva divus vārtus
Foto: AFP/Scanpix

Šovakar Helsinku Hartwall Arena ceturtdaļfināla spēli aizvadīja laukuma saimnieki somi, kas ar 4:3 pārspēja Slovākijas hokejistus. Mača gaitā mājinieki nonāca vadībā ar 3:0, taču slovāki rezultātu izlīdzināja, bet trešā perioda vidū uzvaras vārtus guva Juhamati Āltonens. Ar diviem vārtiem un rezultatīvu piespēli maču noslēdza Petri Kontiola.

Jau mača otrajā minūtē Somijas izlases hokejistiem izdevās atklāt mača rezultātu, kad no zilās līnijas precīzs bija aizsargs Osi Vēnenens. Arī perioda turpinājumā nedaudz aktīvāki bija somi, perioda desmitajā minūtē slovāku vārtos stāvošo Rastislavu Staņu individuāli apspēlējot un 2:0 panākot Petri Kontiolam. Īsi pirms perioda izskaņas Kontiola izdevās gūt vēl vienus vārtus, periodam noslēdzoties jau ar 3:0 somu labā.

Otrās trešdaļas ievadā iniciatīva piederēja slovākiem, kas jau visnotaļ drīz to pārvērta vārtu guvumā, no zilās līnijas Anti Rāntu pārspējot Mihelam Miklīkam. Perioda turpinājumā slovāki pretinieku uzbrukumu bija veiksmīgi neitralizējuši. Trešdaļas otrajā pusē lielisku izdevību gūt vārtus neizmantoja Libors Hudāčeks, taču vien mirkli vēlāk 2:3 ar metienu no zilās līnijas panāca Andrejs Sekera.

Neizšķirtu slovākiem izdevās panākt vien 30 sekundes pēc trešā perioda sākuma, kad vārtu priekšā precīzi nospēlē Tomāšs Surovijs. Mača turpinājumā labas vārtu gūšanas iespējas radās abām komandām, taču vārtus perioda devītajā minūtē guva somi, kad pirmais pie vārtu priekšā atlēkušās ripas nonāca Juhamati Āltonens.

Slovākiem bija atlikušas vairāk nekā 11 minūtes, lai atspēlētos, taču lielisks Somijas izlases vārtos bija Anti Rānta. Divarpus minūtes pirms pamatlaika beigām slovāki uzsāka spēlēt ar sešiem laukuma spēlētājiem, taču arī tas nepalīdzēja pietuvoties pusfinālam, uzvaru mačā ar 4:3 izcīnot Somijai.

Somijas izlases pretiniece pusfinālā tiks noskaidrota šovakar, kad pēdējā ceturtdaļfināla spēlē spēkiem mērosies Zviedrijas un Kanādas hokejisti.

Somija - Slovākija 4:3 (3:0, 0:2, 1:1)

Vārti: 01:31 Vēnenens 1:0, 09:49 Kontiola (Pesonens, Āltonens) 2:0, 15:44 Kontiola (Āltonens) 3:0, 25:03 Miklīks (Mezejs, Kukumbergs) 3:1, 32:17 Sekera (Mezejs, Hudāčeks) 3:2, 40:30 Surovijs (Radivojevičs, Mezejs) 3:3, 48:13 Āltonens (Kontiola, Pesonens) 4:3
Soda minūtes: 8 - 10
Metieni: 25 - 36
Vārtsargi: Anti Rānta - Rastislavs Staņa

Izmantotie resursi:
Start

  -2 [+] [-]

, 2013-05-16 20:43, pirms 12 gadiem
Viss ir skaidrs. Finaals Canada - ASV
pa 3.v - Sveice - Somija

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:43, pirms 12 gadiem
Negatīvi. Bija prieks, kad slovāki atspēlējās no 0-3, bet tas arī bija viss. Somi tomēr mājinieki un spēcīgāki. Žēl, ka zviedri tik švaki. Diez vai pret Kanādu kas spīd. Pēc šīs dienas ceturtās spēles man šķiet turnīrs būs beidzies.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:46, pirms 12 gadiem
Piggy_ rakstīja: Viss ir skaidrs. Finaals Canada - ASV
pa 3.v - Sveice - Somija
Fināls Kanāda - Šveice... ASV netiks tik tālu)

  +1 [+] [-]

, 2013-05-16 20:47, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Negatīvi. Bija prieks, kad slovāki atspēlējās no 0-3, bet tas arī bija viss. Somi tomēr mājinieki un spēcīgāki. Žēl, ka zviedri tik švaki. Diez vai pret Kanādu kas spīd. Pēc šīs dienas ceturtās spēles man šķiet turnīrs būs beidzies.
Zviedriem brāļi sedini, kuri čempjos nav sen spēlējuši, tā kā cerības uz viņiem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:48, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: Zviedriem brāļi sedini, kuri čempjos nav sen spēlējuši, tā kā cerības uz viņiem.
Mans pēdējais salmiņš. Joprojām ceru uz zviedriem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:49, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Mans pēdējais salmiņš. Joprojām ceru uz zviedriem.
Bet tajā paša laikā kan'dai pievienojies subbans, ļoti labs uzbrūkošais aizsargs.

  +2 [+] [-]

, 2013-05-16 20:49, pirms 12 gadiem
Piggy_ rakstīja: Viss ir skaidrs. Finaals Canada - ASV
pa 3.v - Sveice - Somija
Vankūveras atkārtojums - Kanāda čempioni, 3. vieta somiem, bet krieveļiem pa mizu 1/4

  -1 [+] [-]

, 2013-05-16 20:52, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: Bet tajā paša laikā kan'dai pievienojies subbans, ļoti labs uzbrūkošais aizsargs.
Viņš no NBA play-off izkrita?

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:52, pirms 12 gadiem
redzēju tikai pēdējās 10minūtes...šķiet būšu palaidis garām trilleri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:53, pirms 12 gadiem
Tikpat labi varēja arī būt Slovākija, spēle bija negaidītu pavērsienu pilna

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:53, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: Bet tajā paša laikā kan'dai pievienojies subbans, ļoti labs uzbrūkošais aizsargs.
Zviedriem jau ar labs papildinajums ir - bralji Sedini un aizsargs Edlers!

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:53, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Viņš no NBA play-off izkrita?
tas tapēc,ka afro-amerikānis?

starpcitu,kanādai tādi divi ir tagat.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:54, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Zviedriem jau ar labs papildinajums ir - bralji Sedini un aizsargs Edlers!
a ,ko es teicu pirmīt?

edlers arī debitē

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:55, pirms 12 gadiem
Tas tik butu kuriozi ja abas turnira rikotajvalstis speletu finala - Somija-Zviedrija! Bet ne, gribas lai finala speles Kanada un iespejams USA!

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:55, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: a ,ko es teicu pirmīt?

edlers arī debitē
Sorry nelasiju ko pirmit rakstiji!

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:56, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: tas tapēc,ka afro-amerikānis?

starpcitu,kanādai tādi divi ir tagat.
Nav gan nekāds jaunums, bet pēc skata vairāk pēc NBA čaļa izskatās Agrāk tas bija kas īpašs. Grants Fīrs, Kārters, Iginla...joprojām nedaudz dīvaini šķiet, gluži kā Jamaikas bobsleja izlase.

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:56, pirms 12 gadiem
Nja un Kontiola turpina spridzinat 2+1 shodien!

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:57, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Nav gan nekāds jaunums, bet pēc skata vairāk pēc NBA čaļa izskatās Agrāk tas bija kas īpašs. Grants Fīrs, Kārters, Iginla...joprojām nedaudz dīvaini šķiet, gluži kā Jamaikas bobsleja izlase.
Nu un stolji ka vinsh melnadainais?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:57, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Nav gan nekāds jaunums, bet pēc skata vairāk pēc NBA čaļa izskatās Agrāk tas bija kas īpašs. Grants Fīrs, Kārters, Iginla...joprojām nedaudz dīvaini šķiet, gluži kā Jamaikas bobsleja izlase.
iginla ne tik izteikti,tomēr

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:58, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: iginla ne tik izteikti,tomēr
Iginla jau taka Nolans, pec indianja izskatas!

     [+] [-]

, 2013-05-16 20:59, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: iginla ne tik izteikti,tomēr
Nu jā, tikai pa pusei. Nigēriešu asinis.

  +2 [+] [-]

, 2013-05-16 20:59, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Iginla jau taka Nolans, pec indianja izskatas!
Jarome Arthur-Leigh Adekunle Tig Junior Elvis Iginla

Labs vārds

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:01, pirms 12 gadiem
Ai lab vechi, musu izlases speles beigushas, tagad jasak ta pa istam baudiit hokejs!

Nu ko jaiet skatities Kanada-Zviedrija! Ceru uz ljoti aizraujoshu speli!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:02, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Ai lab vechi, musu izlases speles beigushas, tagad jasak ta pa istam baudiit hokejs!

Nu ko jaiet skatities Kanada-Zviedrija! Ceru uz ljoti aizraujoshu speli!
Kanāda ir iekšā, tas ir bez variantiem, zviedri var braukt mājās.

  +1 [+] [-]

, 2013-05-16 21:02, pirms 12 gadiem
Piggy_ rakstīja: Viss ir skaidrs. Finaals Canada - ASV
pa 3.v - Sveice - Somija
Kas tev skaidrs.... lai CAN tiek pāri SWE tūlīt un tad varēsi murgot.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:02, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Kanāda ir iekšā, tas ir bez variantiem, zviedri var braukt mājās.
Nja baigi talu Zviedriem bus jabrauc! Bet nz mani bazhigu dara Kanadieshu pedeja spele pret Sloveniju, taja vinji izskatijas nekadi!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:03, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Kanāda ir iekšā, tas ir bez variantiem, zviedri var braukt mājās.
50:50

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:03, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Iginla jau taka Nolans, pec indianja izskatas!
Es arī agrāk domāju, ka viņam ir indiāņu asinis. Bet tomēr nav.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:04, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: 50:50
Nu es liktu 51-49!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:04, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Nu un stolji ka vinsh melnadainais?
Vienkārši nedaudz neierasti. Nemaz tik daudz melnādaino hokeju nespēlē.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:04, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Es arī agrāk domāju, ka viņam ir indiāņu asinis. Bet tomēr nav.
mammai ir

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:04, pirms 12 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Nja baigi talu Zviedriem bus jabrauc! Bet nz mani bazhigu dara Kanadieshu pedeja spele pret Sloveniju, taja vinji izskatijas nekadi!
Lai tikai kanādieši pamēģina izbojāt ZA finālu!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:04, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: Bet tajā paša laikā kan'dai pievienojies subbans, ļoti labs uzbrūkošais aizsargs.
Šajā sezonā labākais uzbrūkošā tipa aizsargs, jo daudz nespēlēja Erick Karlsson.. Pilnā sezonā,domāju Karlsson saliks visu pa plauktiņiem, jau pēc traumas 17 spēlēs 14 punkti, ir daudz. Aizsargam!

Bet nu paši zviedri (parastie) lūkojas pesimistiski uz savas izlases izredzēm pret CAN, iespaidojoties no pirmajā spēlē redzētā. Bet ja Pirmo maiņu izveidos no Loui Eriksson un Sediniem, varētu būt ka iespaidīgākā maiņa cempionātā.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:05, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vienkārši nedaudz neierasti. Nemaz tik daudz melnādaino hokeju nespēlē.
ne nu ja, tas gan!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:06, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: mammai ir
Beidzot rēbuss priekš manis atrisināts. Tad jau ir tieši tā, kā izskatās Man vispār patīk ģenētika.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:06, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Lai tikai kanādieši pamēģina izbojāt ZA finālu!
piekritu! Gribu Vankuveras finala atkartojumu!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:06, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vienkārši nedaudz neierasti. Nemaz tik daudz melnādaino hokeju nespēlē.
List of National Hockey League players of black...

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:07, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Lai tikai kanādieši pamēģina izbojāt ZA finālu!
ZA fināls ir priekš ziemeļamerikāņiem. Mums arī vajag, par ko just līdzi. Un mūsējie ir eiropieši

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:08, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: ZA fināls ir priekš ziemeļamerikāņiem. Mums arī vajag, par ko just līdzi. Un mūsējie ir eiropieši
Nepiekrītu.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:09, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_National_Hockey_League_players_of_black_African_descent
diezgan daudz

Ko diez krievi teikti par to,ka khl tik daudz būtu

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:09, pirms 12 gadiem
Ļoti jauki Tagad tikai Kanādai jāņem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:10, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_National_Hockey_League_players_of_black_African_descent
Tiešām nav bijis daudz, bet skaits pieaug. Jo interesantāk. Visamizantākais, protams, ir Džonijs Oduja -zviedrs

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:10, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tiešām nav bijis daudz, bet skaits pieaug. Jo interesantāk. Visamizantākais, protams, ir Džonijs Oduja -zviedrs
nemaz tik maz nav, biju domājis ap 10

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:11, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Nepiekrītu.
Nu, nevienam nav aizliegts just līdzi arī citu kontinentu pārstāvjiem, tomēr es esmu eiropietis, tāpēc izvēlos atbalstīt savējos

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:13, pirms 12 gadiem
es parasti esmu par kanādu, tad zviedriem, un nav nekas pretī ja uzvarētu šveice,somi,asv

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:13, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: nemaz tik maz nav, biju domājis ap 10
Es parasti mēdzu uzsvērt atmiņā paliekošus spēlētājus. Bet nu jā, šajā ziņā, laikam jau katrs precedents ir vērā ņemams.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:15, pirms 12 gadiem
Es esmu par zviedriem, tad par Vāciju, Šveici vai Slovākiju. Par Kanādu esmu tikai tad, ja tie spēlē pret ASV...varbūt arī Somiju. Agrāk bieži biju par Krieviju, bet nu tas šovinisms pat man jau ir apnicis.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:15, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: es parasti esmu par kanādu, tad zviedriem, un nav nekas pretī ja uzvarētu šveice,somi,asv
Man tas pats - Kanāda,tad Zviedri,tad ASV un pēctam jau tā vienalga principā.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:17, pirms 12 gadiem
Sākums pagaidām nesola interesantu spēli,bet nu tādai tai vajadzētu būt.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:19, pirms 12 gadiem
Zviedru publikai gan fui,vispār nevar dzirdēt atbalstu.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:21, pirms 12 gadiem
jureks rakstīja: Zviedru publikai gan fui,vispār nevar dzirdēt atbalstu.
Tu vienkārši nepazīsti zviedrus. Es ar viņiem tiekos diendienā.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:21, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tu vienkārši nepazīsti zviedrus. Es ar viņiem tiekos diendienā.
Un kas ar viņiem ir ?

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:23, pirms 12 gadiem
jureks rakstīja: Un kas ar viņiem ir ?
Lai zviedru publika sāktu aurot, tai jāizdzer ļoti daudz alus Nosvērtie ziemeļnieki.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:25, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Lai zviedru publika sāktu aurot, tai jāizdzer ļoti daudz alus Nosvērtie ziemeļnieki.
Skaidrs latvieši principā arī tie paši ziemeļnieki,bet atšķirība gan ir

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:30, pirms 12 gadiem
jureks rakstīja: Skaidrs latvieši principā arī tie paši ziemeļnieki,bet atšķirība gan ir
Latvieši priekš zviedriem ir tādi kā dienvidnieki Un mēs ilgāk turam litrabolā

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:32, pirms 12 gadiem
Gaidīju interesantāku spēli,pagaidām fifty,fifty.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:34, pirms 12 gadiem
Pagaidām vārtsargi velk.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:35, pirms 12 gadiem
Vispār nekādu asumu. Priekš manis tieši tāda spēlē kā vajag - taktiska un bez liekiem asumiem. Patīk
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:37, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Vispār nekādu asumu. Priekš manis tieši tāda spēlē kā vajag - taktiska un bez liekiem asumiem. Patīk
Bez asuma spēle pārāk vienmuļa sanāk. Gribētos lielākus ātrumus un vairāk spēka spēles.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:38, pirms 12 gadiem
Ui, ku sāpīgi! Nabaga Joriks! Tiešām nevajadzīgs pārkāpums. Nevarēja saprast, vai bija apzināti. Ceru, ka nē.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:39, pirms 12 gadiem
Neglīti...

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:41, pirms 12 gadiem
Ferdinands Lieliskākais rakstīja: Hose to hoķī arī ar sirdi un dvēseli fano pa itāļiem un vāciešiem? Vai esi pielīdis pie ZA atbalstīšanas?
Kopš bērnības par zviedriem. Pret ZA un somiem. Un Tu, tikai par Vāciju?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:44, pirms 12 gadiem
Atkal jau izceļas tiesāšana,vienkārši psc.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:45, pirms 12 gadiem
Dīvains lēmums par kanādieša noraidījumu, bet varbūt arī bija mikroskopisks pārkāpums. Pēc turēšanas gan neizskatījās.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:45, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Kopš bērnības par zviedriem. Pret ZA un somiem. Un Tu, tikai par Vāciju?
Kā pret somiem?! Bet viņi taču ir eiropieši!

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:47, pirms 12 gadiem
Ferdinands Lieliskākais rakstīja: Skaidrs, tā jau domāju. Kur tad tu itāļus te aizstāvēsi..
Man ir tikai LV un Kanāda, bet ASV ar nenolieku vismaz šogad
Itālieši tie paši kanādieši hoķī
ASV nav par ko nolikt, jo šī izlase tikai progresē un progresē...bet man tāpat nepatīk. Vismaz izbeidza krievu ciešanas.

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:47, pirms 12 gadiem
MrEmeschEmess rakstīja: Kā pret somiem?! Bet viņi taču ir eiropieši!
Pēc valodas nav Man vienkārši nepatīk somugri, un nedaudz arī igauņi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:50, pirms 12 gadiem
jureks rakstīja: Atkal jau izceļas tiesāšana,vienkārši psc.
ar Bulanova piedalīšanos tāds ir katrs otrais mačs

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:51, pirms 12 gadiem
edleram gan veiksmīgi

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:52, pirms 12 gadiem
Ferdinands Lieliskākais rakstīja: Jāāā
Kas var būt labāks kā ASV ieliek kārtīgu kloķi Krievu balamutēm
Šie jau ir gandrīz kā neatkarības dienas svētki vismaz man
Bet nekas nebija labāks par Francijas uzvaru 9.maijā. Tas mani uzlādēja visai dienai, lai arī pašu spēli neredzēju Viss kas notika pēc tam jau bija kā gulbja dziesma. Un gulbis izrādes beigās, protams, arī nomira

     [+] [-]

, 2013-05-16 21:53, pirms 12 gadiem
forge rakstīja: edleram gan veiksmīgi
Man arī šķita, ka bija netīšām, bet noraidījums pamatots, neko darīt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:01, pirms 12 gadiem
Maxvell Smart rakstīja: mani uzlādēs Šveices uzvara pusfinālā pār ASV

neitrālākā valsts pret lielāko okupantu -ASV
Lielākais okupants ir Lielbritānija
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:03, pirms 12 gadiem
Ferdinands Lieliskākais rakstīja: Tā jau ir lielākā okupētā teriorija
Kurš tad okupēja? Latvieši, lietuvieši un poļi?

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:04, pirms 12 gadiem
Njā, labi pielaboja. Tagad spēlei jākļūst interesantākai.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:07, pirms 12 gadiem
Slēdzam uz Eirovīziju? Gribu redzēt, kā mūs "nopērs"

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:23, pirms 12 gadiem
bet Kontiola tak ir KHL speletajs un ir rezultativakais turniraa, kur tad tas KHL vaajums palika

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:42, pirms 12 gadiem
žēl, ka neieskaitīja beigās, bet, protams, pamatoti. Paveicās zviedriem. Pašlaik ir bez variantiem, zviedriem nav momentu gandrīz nemaz.

     [+] [-]

, 2013-05-16 22:58, pirms 12 gadiem
mana prognoze čempja sākumā bija, ka Somija vinnēs PČ. Pagaidām viss ir iespējams!

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:01, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Pēc valodas nav Man vienkārši nepatīk somugri, un nedaudz arī igauņi.
Vecīt, puse latviešu ir somugri. Tāpat krieviem liels šoks, kad ģenētiskie pētījumi parādīja, ka Krievijas ziemeļu un rietumu (sākot no Rietumsibīrijas) ļautiņi ir nevis slāvu haplogrupas, bet gan somugru.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:08, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Vecīt, puse latviešu ir somugri. Tāpat krieviem liels šoks, kad ģenētiskie pētījumi parādīja, ka Krievijas ziemeļu un rietumu (sākot no Rietumsibīrijas) ļautiņi ir nevis slāvu haplogrupas, bet gan somugru.
Pētījumi ik pa laikam kau ko atklāj, bet tas nemaina mentalitāti, kam ar ģenētiskajiem pētījumiem ne vienmēr ir tik liels sakars.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:26, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Pētījumi ik pa laikam kau ko atklāj, bet tas nemaina mentalitāti, kam ar ģenētiskajiem pētījumiem ne vienmēr ir tik liels sakars.
Kultūra un mentalitāte ar somiem un igauņiem mums ir gandrīz identiska. Atšķiras tikai Latgale un pāris vietas viscaur Latvijai, kur vēsturiski saglabājās katoļu kopienas. Plus, protams, mūsdienās krievu piejaukums.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:31, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Kultūra un mentalitāte ar somiem un igauņiem mums ir gandrīz identiska. Atšķiras tikai Latgale un pāris vietas viscaur Latvijai, kur vēsturiski saglabājās katoļu kopienas. Plus, protams, mūsdienās krievu piejaukums.
Mentalitāte mums noteikti nav identiska igauņiem un somiem. Kultūras nianses Baltijas valstīm patiešām ir līdzīgas, bet īpaši jau ar somiem mums mentalitātes ziņā ir maz kopīga. Esmu bieži ticies ar somiem un igauņiem neformālā atmosfērā, un atšķirīgās mentalitātes ir acīmredzamas.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:33, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Pētījumi ik pa laikam kau ko atklāj, bet tas nemaina mentalitāti, kam ar ģenētiskajiem pētījumiem ne vienmēr ir tik liels sakars.
Un Tu TIEŠĀM domā, ka mēs pēc mentalitātes esam tuvāki lietuviešiem nekā igauņiem? Tu esi izlasījis kaut vienu igauņu grāmatu? Tur viss ir viens pret vienu ar mums. Ko galīgi nevar teikt par leišiem. Un, vispār, vēsturiski mēs vienmēr esam bijuši tajā pašā laivā, kurā igauņi. Tikai visādi pseidovēsturnieki, dzīdamies pēc kaut kādas idealizētās INDOeiropiešu bildes, ir radījuši šo maldīgo priekšstatu, ka latviešu tauta ir latgaļu vai kuršu veidojums, ignorējot faktu, ka 2/5 patreizējās Latvijas teritorijas bija lībiešu apdzīvotas. Kuri pēcāk sajaucās ar citiem, veidojot to tautu, kuru šodien sauc par latviešiem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:36, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Mentalitāte mums noteikti nav identiska igauņiem un somiem. Kultūras nianses Baltijas valstīm patiešām ir līdzīgas, bet īpaši jau ar somiem mums mentalitātes ziņā ir maz kopīga. Esmu bieži ticies ar somiem un igauņiem neformālā atmosfērā, un atšķirīgās mentalitātes ir acīmredzamas.
Es arī esmu ticies, identiskās mentalitātes ir acīmredzamas.

Viena cilvēka subjektīvais priekšstats te ir diezgan bezvērtīgs. Par mentalitāti spriež sociologi, etnologi, kulturologi, sociālpsihologi. Ja palasa pētījumus, tad mēs patiešām esam viens otram ļoti līdzīgi. Introvertums un nosvērtība, pieticība, arī luterāņu darba tikums un atturīgums ir diezgan tipiski.

Nezinu gan kāds šeit sakars ar Baltijas valstīm, t.i., Lietuva šajā ziņā ir vairāk piederīga Polijai un katoļu valstīm, Centrāleiropai.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:38, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Un Tu TIEŠĀM domā, ka mēs pēc mentalitātes esam tuvāki lietuviešiem nekā igauņiem? Tu esi izlasījis kaut vienu igauņu grāmatu? Tur viss ir viens pret vienu ar mums. Ko galīgi nevar teikt par leišiem. Un, vispār, vēsturiski mēs vienmēr esam bijuši tajā pašā laivā, kurā igauņi. Tikai visādi pseidovēsturnieki, dzīdamies pēc kaut kādas idealizētās INDOeiropiešu bildes, ir radījuši šo maldīgo priekšstatu, ka latviešu tauta ir latgaļu vai kuršu veidojums, ignorējot faktu, ka 2/5 patreizējās Latvijas teritorijas bija lībiešu apdzīvotas. Kuri pēcāk sajaucās ar citiem, veidojot to tautu, kuru šodien sauc par latviešiem.
Patiesībā proto-somi apdzīvoja visu Latvijas teritoriju. Vairums latviešu ir šo tautu tiešie pēcteči, kas valodas maiņas ceļā izgāja cauri daļējai kultūras asimilācijai un šobrīd runā baltu valodā ar spēcīgu somu akcentu (piemēram, uzsvars uz katru zilbi) un somisko vārdu/gramatiskās struktūras piejaukumu.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:42, pirms 12 gadiem
Lietuviešus ar mums saista kopīga pirmvaloda. Vēsturiskās atšķirības mūs patiešām ir attālinājušas mentalitātē, turklāt reliģiskās atšķirības ir viena no lietām, kas mūs šķir visvairāk. Tomēr atšķirības mentalitātē starp mums un igauņiem ir vairāk jūtamas. Valoda pilda arī kultūras nesējas funkcijas, tāpēc valodu līdzības vieno mūs un lietuviešu, bet šķir mūs no igauņiem. Un nevajag kaut ko zīst no pirksta par pseidovēsturniekiem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:43, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Patiesībā proto-somi apdzīvoja visu Latvijas teritoriju. Vairums latviešu ir šo tautu tiešie pēcteči, kas valodas maiņas ceļā izgāja cauri daļējai kultūras asimilācijai un šobrīd runā baltu valodā ar spēcīgu somu akcentu (piemēram, uzsvars uz katru zilbi) un somisko vārdu/gramatiskās struktūras piejaukumu.
Zinu, vecīt. Man meita izstudēja somugrus LU. Un pa to laiku es ļoooti daudz ko uzzināju , par ko agrāk būtu pasmīkņājis un neticējis.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:47, pirms 12 gadiem
Patiesībā man ļoti nepatīk tieši tās nianses, kuras mūs saista ar igauņiem.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:48, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Lietuviešus ar mums saista kopīga pirmvaloda. Vēsturiskās atšķirības mūs patiešām ir attālinājušas mentalitātē, turklāt reliģiskās atšķirības ir viena no lietām, kas mūs šķir visvairāk. Tomēr atšķirības mentalitātē starp mums un igauņiem ir vairāk jūtamas. Valoda pilda arī kultūras nesējas funkcijas, tāpēc valodu līdzības vieno mūs un lietuviešu, bet šķir mūs no igauņiem. Un nevajag kaut ko zīst no pirksta par pseidovēsturniekiem.
Tad tam ir tikai viens izskaidrojums - Tu esi čangalis. Jā, viņu mentalitāte tiešām būtiski atšķiras no latviešu mentalitātes.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:52, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Tad tam ir tikai viens izskaidrojums - Tu esi čangalis. Jā, viņu mentalitāte tiešām būtiski atšķiras no latviešu mentalitātes.
O jā, sasmējos Ar šo Tu "noraki" savu autoritāti šajā diskusijā

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:54, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Lietuviešus ar mums saista kopīga pirmvaloda. Vēsturiskās atšķirības mūs patiešām ir attālinājušas mentalitātē, turklāt reliģiskās atšķirības ir viena no lietām, kas mūs šķir visvairāk. Tomēr atšķirības mentalitātē starp mums un igauņiem ir vairāk jūtamas. Valoda pilda arī kultūras nesējas funkcijas, tāpēc valodu līdzības vieno mūs un lietuviešu, bet šķir mūs no igauņiem. Un nevajag kaut ko zīst no pirksta par pseidovēsturniekiem.
Kāda pirmvaloda?

Man nav ne jausmas, ko tu tikko pateici.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:54, pirms 12 gadiem
Rīga vispār ir latviešu un latgaliešu mentalitātes hibrīds ar krievu piejaukumu

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:55, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Patiesībā man ļoti nepatīk tieši tās nianses, kuras mūs saista ar igauņiem.
Asinis, vēsture, reliģija, politika, ekonomika, ģeogrāfija - tās nianses?

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:55, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: O jā, sasmējos Ar šo Tu "noraki" savu autoritāti šajā diskusijā
Tev ir kas iebilstams par otro teikumu?

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:55, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: O jā, sasmējos Ar šo Tu "noraki" savu autoritāti šajā diskusijā
Viņam gan ir pilnīga taisnība. Čangaļi ir pilnīgi atšķirīga kulturāla grupa.

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:57, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Tev ir kas iebilstams par otro teikumu?
Vienkārši sasmējos Patiesībā ko tādu arī gaidīju

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:58, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Viņam gan ir pilnīga taisnība. Čangaļi ir pilnīgi atšķirīga kulturāla grupa.
Un kas tad ir rīdzinieki?

     [+] [-]

, 2013-05-16 23:59, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Rīga vispār ir latviešu un latgaliešu mentalitātes hibrīds ar krievu piejaukumu
Rīga vispār ir augonis Latvijas miesā.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:04, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Un kas tad ir rīdzinieki?
Rīdzinieki visos laikos pārsvarā ir bijuši okupētājtautu pārstāvji + kādi 40% bauru strādnieki.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:04, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Rīga vispār ir augonis Latvijas miesā.
Es pats esmu dzimis un audzis Rīgā. Esmu pa pusei zemgalietis, pa pusei latgalietis. Būtībā esmu pa pusei no katra

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:05, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Un kas tad ir rīdzinieki?
Diskusija ir par mentalitāti un etniskām grupām. Pilsēta-lauki, piederība dažādām paaudzēm un tamlīdzīgi uzslāņojumi tam visam nāk pa virsu un paralēli spēlē patiesībā vēl lielāku lomu.

Taču, ja runājam par vidējo latvieti, vidējo igauni un vidējo somu, it sevišķi *vēsturiski* mēs esam ļoti līdzīgi pēc kultūras un mentalitātes.

Mūsdienās tās atšķirības samazinās starp visām tautām, it sevišķi pilsētās un starp jaunāko paaudžu pārstāvjiem.

Savukārt, ja skatāmies uz Rīgas vēsturi, tad nospiedošs vairākums rīdzinieku ir rīdzinieki tikai 1., 2., varbūt 3. paaudzē. Ja tev vecvecāki ir no Latgales, tava audzināšana un kultūras iezīmes tāpat saglabājas caur vecākiem un tā joprojām.

Attiecīgi rīdzinieki ir pilnīgs sajaukums starp vēsturiski "latvisko", latgalisko, protestantisko, katolisko, vācisko un tā joprojām.

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:08, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Rīdzinieki visos laikos pārsvarā ir bijuši okupētājtautu pārstāvji + kādi 40% bauru strādnieki.
Tāpat Rīga allaž bijusi Latvijas kultūras centrs, kur visa Latvija saplūst kopā. Man ir draugi, kuri cenšas biedroties ar igauņiem un domā, ka mentalitātes ir līdzīgas. Bet rezultāts ir tāds, ka šie cilvēki ar caur saviem centieniem aizvien vairāk atšķiras no kolektīva. Varbūt agrāk arī mums bija daudz kā kopīga ar somugriem, bet šis kopīgais laika gaitā zūd, un man prieks par to.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:12, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Ja tev vecvecāki ir no Latgales, tava audzināšana un kultūras iezīmes tāpat saglabājas caur vecākiem un tā joprojām.
Es patiesībā vairāk esmu dzīvojis tieši kopā ar vecvecākiem no Iecavas, tāpēc es labi ja pa retam esmu dzirdējis latgaliešu valodu, par mentalitāti nemaz nerunājot. Man drīzāk kā negatīvais piemērs vienmēr ticis uzsvērts viss latgaliskais. Un žēl, ka tā, jo Latgale arī ir Latvija un vidējais latvietis mūsdienās ir arī vismaz nedaudz latgalietis.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:12, pirms 12 gadiem
MachimoI rakstīja: Diskusija ir par mentalitāti un etniskām grupām. Pilsēta-lauki, piederība dažādām paaudzēm un tamlīdzīgi uzslāņojumi tam visam nāk pa virsu un paralēli spēlē patiesībā vēl lielāku lomu.

Taču, ja runājam par vidējo latvieti, vidējo igauni un vidējo somu, it sevišķi *vēsturiski* mēs esam ļoti līdzīgi pēc kultūras un mentalitātes.

Mūsdienās tās atšķirības samazinās starp visām tautām, it sevišķi pilsētās un starp jaunāko paaudžu pārstāvjiem.

Savukārt, ja skatāmies uz Rīgas vēsturi, tad nospiedošs vairākums rīdzinieku ir rīdzinieki tikai 1., 2., varbūt 3. paaudzē. Ja tev vecvecāki ir no Latgales, tava audzināšana un kultūras iezīmes tāpat saglabājas caur vecākiem un tā joprojām.

Attiecīgi rīdzinieki ir pilnīgs sajaukums starp vēsturiski "latvisko", latgalisko, protestantisko, katolisko, vācisko un tā joprojām.
Par mentalitāti. Būtiskākā atšķirība starp somiem un latviešiem ir tā, ka somi lepojas ar to, ka cēlušies no zemniekiem, latvieši par to kaunas un cenšas izlikties par grāfiem.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:13, pirms 12 gadiem
Piggy_ rakstīja: Viss ir skaidrs. Finaals Canada - ASV
pa 3.v - Sveice - Somija
Kur palika "viss skaidrs"? 1/4 finālā?

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:15, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tāpat Rīga allaž bijusi Latvijas kultūras centrs, kur visa Latvija saplūst kopā. Man ir draugi, kuri cenšas biedroties ar igauņiem un domā, ka mentalitātes ir līdzīgas. Bet rezultāts ir tāds, ka šie cilvēki ar caur saviem centieniem aizvien vairāk atšķiras no kolektīva. Varbūt agrāk arī mums bija daudz kā kopīga ar somugriem, bet šis kopīgais laika gaitā zūd, un man prieks par to.
Tu nonāc līdz pārāk tālejošiem un vispārinātiem secinājumiem pēc ļoti ierobežotas subjektīvas pieredzes.

Identitātes un mentalitāte ir mainīga un tās mainās visur. Globālā masu/patērētāju kultūra, vienoti simboli un vērtības, ekstravertuma veicināšana mūsdienu ekonomiskās organizācijas dēļ, ko pastiprina ļoti augsts urbanizācijas līmenis, plašas svešvalodu zināšanas viss mazina atšķirības, tā kā šīs visas runas kļūst arvien mazāk aktuālas jebkurā gadījumā.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:16, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tāpat Rīga allaž bijusi Latvijas kultūras centrs, kur visa Latvija saplūst kopā. Man ir draugi, kuri cenšas biedroties ar igauņiem un domā, ka mentalitātes ir līdzīgas. Bet rezultāts ir tāds, ka šie cilvēki ar caur saviem centieniem aizvien vairāk atšķiras no kolektīva. Varbūt agrāk arī mums bija daudz kā kopīga ar somugriem, bet šis kopīgais laika gaitā zūd, un man prieks par to.
Rīga nav allaž bijusi LATVIEŠU kultūras centrs. Tā ir bijusi pilnīgi atšķirta no latviešiem, pārsvarā baltvācu, kultūrvide.

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:17, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Par mentalitāti. Būtiskākā atšķirība starp somiem un latviešiem ir tā, ka somi lepojas ar to, ka cēlušies no zemniekiem, latvieši par to kaunas un cenšas izlikties par grāfiem.
Somi joprojām ir "zemnieki", bet mēs tomēr esam tuvāk "Eiropai"

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:18, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Rīga nav allaž bijusi LATVIEŠU kultūras centrs. Tā ir bijusi pilnīgi atšķirta no latviešiem, pārsvarā baltvācu, kultūrvide.
Es teicu Latvijas kultūras centrs. Un šobrīd tieši tā arī ir.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:26, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Somi joprojām ir "zemnieki", bet mēs tomēr esam tuvāk "Eiropai"
Noteikti. Kā esam bijuši provinciāļi muļķi, kuriem svarīgāk braukt ar džipu, lai izrādītos, nekā domāt, kas būtu labāk mūsu bērniem, tā arī esam palikuši. Bet somu ''zemniekiem'' ir labākā izglītības sistēma Eiropā...

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:28, pirms 12 gadiem
Es ikdienā daudz tiekos ar zviedriem, retāk ar somiem. Mani novērojumi ir tādi, ka ar zviedriem man kā latvietim ir vieglāk kontaktēties, nekā ar somiem. Un ar somiem kontaktēties ir vieglāk nekā ar igauņiem. Starp sevi un igauņiem es jūtu izteiktu barjeru.

     [+] [-]

, 2013-05-17 00:28, pirms 12 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Somi joprojām ir "zemnieki", bet mēs tomēr esam tuvāk "Eiropai"
Latvija ir aizaudzis, reti apdzīvots mežs, kas iespiedies Krievijas ķermenī, bet ko ar Eiropu savieno 50 km plats koridors ar Poliju.

Eiropai tuvāk mēs neesam nekādā šī vārda nozīmē - ne ideoloģiski, ne ekonomiski, ne politiski, ne ģeogrāfiski, ne kulturāli. Esam provinciāli postsociālisti ar nelielu identitātes krīzi - daļa grib būt ar krieviem, daļa ar ES, daļa ar Ziemeļvalstīm. Faktiski latviešus tādā ārpolitikas redzējumā vieno galvenokārt nepatika pret krieviem, kas arī ir bijusi galvenā motivācija pēdējos 20 gados uzņemtajam kursam.

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:31, pirms 12 gadiem
hypocrisy rakstīja: Noteikti. Kā esam bijuši provinciāļi muļķi, kuriem svarīgāk braukt ar džipu, lai izrādītos, nekā domāt, kas būtu labāk mūsu bērniem, tā arī esam palikuši. Bet somu ''zemniekiem'' ir labākā izglītības sistēma Eiropā...
Esmu romiešu sistēmas piekritējs. Mums būtu jāpaņem labākais no citiem un tas jāattīsta. Lai mums būtu labākā izglītības sistēma, mums nav jābūt kā somiem, mums vienkārši jāpaņem labākais no viņiem. Somiem savā ziņā ir paveicies gan ģeogrāfiski, gan vēsturiski.

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:35, pirms 12 gadiem
Mēs pat varētu apgalvot, ka mūsu problēma ir lielais cittautiešu skaits valstī, bet tā kā viņi šeit ir, tad tā vairs nav problēma, bet gan "situācija", ar kuru jārēķinās. Ir ļoti grūti, ja mums jābaidās par savas identitātes saglabāšanu, lai tā vietā varētu vēl vairāk tuvoties "Eiropai".

  -1 [+] [-]

, 2013-05-17 00:37, pirms 12 gadiem
Bet ja nopietni, tad es neredzu risinājumu pašreizējai situācijai valstī. Uzskatu, ka lielu daļu vainas jāuzņemas inteliģencei, kura nespēj vienoti pārņemt varu valstī un palīdzēt latviešu tautai atrast sevi.

Labi, atgriežoties pie sporta, apsveicu visus Zviedrijas izlases atbalstītājus ar ļoti svarīgu uzvaru! Ar labu nakti!

     [+] [-]

, 2013-05-17 07:30, pirms 12 gadiem
Bija laba vēstures stunda! Paldies Jums!