Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:320, Did:0, useCase: 3

Pret Krieviju bezspēcīgi

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Pret Krieviju bezspēcīgi
Edgars Masaļskis bezspēcīgs
Foto: AP

Šodien Latvijas izlase pasaules hokeja čempionātā aizvadījusi spēli pret Krievijas valstsvienību. Diemžēl tika piedzīvots zaudējums - 1:6. Mūsējiem vienīgos vārtus guva Herberts Vasiļjevs.

Punktu vajag, bet pretī Krievija...

Latvijas izlase pirmajās piecās spēlēs nodemonstrēja lielisku sniegumu, izcīnot veselas četras uzvaras. Tomēr pat tas vēl negarantēja latviešiem vietu ceturtdaļfinālā - pavisam droši varējām būt vienīgi tad, ja šodien izdotos izcīnīt vismaz vienu punktu pret Krievijas komandu. Vieglāk pateikt nekā izdarīt - krievi ir šī brīža pasaules čempioni un arī šajā turnīrā piecos mačos viņiem tikai uzvaras.

Daudz iespēju mums, vārti krieviem

Krievija sāka spēli aktīvi, mūsējie piesardzīgi. Labākā iespēja sākumā mūsu pretiniekiem bija, kad Aleksejs Morozovs pielaboja tālu partnera metienu - garām. Mūsējie atbildēja vēl bīstamāk - Miķelis Rēdlihs meta, vārtu priekšā Lauris Dārziņš atkārtoja, krievi izglābās. Vēl vairāk kriviem paveicās, kad Jānis Sprukts no labas pozīcijas trāpīja pa vārtu stabiņa. Pēc brīža arī Aleksandra Ņiživija metiens nebija slikts. Citā epizodē arī Oļegs Sorokins varēja gūt vārtus. Ļoti varens sākums latviešiem! Diemžēl Sorokins pēc minētās epizodes nopelnīja divas soda minūtes. Un krievi šo vairākumu realizēja - Sergejs Mozjakins piespēlēja Antonam Kurjanovam, kurš no asa leņķa bija precīzs. Droši var teikt, ka Krievijas iegūtā vadība nebija pelnīta. Un turpināja neveikties - Sorokins ar tālu piespēli viens pret vienu ar vārtsargu izvirzīja M.Rēdlihu, kurš viltīgi mēģināja izlaist ripu starp kājām vārtsargam, tomēr nekā. Krievija varēja gūt arī otros vārtus, taču pēc skaistas saspēles vairākumā Iļja Kovaļčuks neprata trāpīt pustukšos vārtos. Pēc pirmā perioda - 1:0 Krievijas labā.

Otrais periods - liktenīgais

Otrās trešadaļas pats sākums nepadevās. Vienā no epizodēm aizsardzībā bija paspējuši visi mūsējie, taču tas netraucēja Kovaļčukam veikt reidu, iespēlēt Aleksejam Tereščenko, kurš bija precīzs - 0:2. Roberts Jekimovs nopelnīja nevajadzīgas divas minūtēs, un krievi ātri panāca 3:0 - Oļegs Tverdovskis visu paveica vienatnē... Haoss aizsardzības spēlē turpinājās, un Krievija iemeta arī ceturtos vārtus - tas viņiem nāca viegli, jo Kurjanovs noslēgumā meta jau pa tukšiem vārtiem (4:0). Tikai otrā perioda vidū mūsējie nopelnīja savu pirmo vairākumu - latvieši spēja radīt satraukumu pie krievu vārtiem, taču neko vairāk. Otrais vairākums padevās labāk - Guntis Galviņš uzmeta no zilās līnijas, un Herberts Vasiļjevs šo uzmetienu veiksmīgi pielaboja (4:1). Gandrīz uzreiz Kārlim Skrastiņam bija izdevība vēl vairāk samazināt vārtu starpību, taču garām.

Nobeigumā sagrāve

Pie 1:4 varbūt mazas cerības Latvijas komandai bija, taču arī tās ātri izzuda, jo noslēdzošā perioda sākumā skaistus vārtus ar nūjas neērto pusi guva Aleksandrs Frolovs - 1:5. Latviešu graušana atsākās pavisam drīz. Pēc pāris minūtēm Sergejs Zinovjevs piespēlēja Tverdovskis, kurš nekavējoties raidīja ripu vārtos - jau 6:1. Atlikušajā laikā mūsējie mēģināja atspēlēt kādus vārtus, taču krievi spēlēja pārliecinoši. 6:1 - pārliecinoša Krievijas uzvara.

Rīt jājūt līdzi ASV!

Latvijas izlases šīs dienas zaudējums nozīmē, ka jorpojām neesam sasnieguši ceturtdaļfinālu, un ka tagad viss ir atkarīgs no ASV - Šveices spēles rīt, kas sāksies plkst.21:15. Latvijai der jebkurš rezultāts, tikai ne Šveices uzvara pamatlaikā. Jāpiebilst, ka amerikāņi (tieši pēc Latvijas zaudējuma Krievijai) jau ir kvalificējušies ceturtdaļfinālam, taču nav pamata domāt, ka viņi taupīsies - pamatlaika zaudējums pret Šveici amerikāņiem liks spēlēt pret otras grupas uzvarētājiem, visticamāk, Kanādu. Bez tam ziemeļamerikāņi parasti, spēlējot hokeju, neko nerēķina.

Pasaules čempionāts hokejā, E apakšgrupa (cīņa par iekļūšanu ceturtdaļfinālā)

Krievija - Latvija 6:1 (1:0, 3:1, 2:0)
Vārti: 1:0 Kurjanovs (Mozjakins, vair.) 11:43, 2:0 Tereščenko (Kovaļčuks, Kaļiņins) 21:01, 3:0 Tverdovskis (vair.) 23:04, 4:0 Kurjanovs (Perežogins) 23:50, 4:1 Vasiļjevs (Galviņš, Cipulis, vair.) 36:05, 5:1 Frolovs (Žerdevs, Tverdovskis) 43:38, 6:1 Tverdovskis (Zinovjevs, Frolovs) 46:28.
Vārtos: Jeromenko - Masaļskis.
Soda minūtes: 8:14.
Metieni: 37:26 (15:9, 16:7, 6:10)

Pasaules čempionāts hokejā

E apakšgrupa (cīņa par iekļūšanu ceturtdaļfinālā)

VIzlaseSP
1.Krievija514
2.ASV47
3.Latvija57
4.Zviedrija47
5.Šveice44
6.Francija40

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:17, pirms 16 gadiem
karsums pedeejaa laikaa nevienu nav hospitalizeejis....laikam kjuust vecs

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:17, pirms 16 gadiem
Zel,Masalska kurs ir cempionata labakais vartsargs(nebaidos teikt), aizsargi nulles saja spele, lai piedod man aizsargi,bet nevar ta atstat brivus speletajus,Frolovs-Galvinu apspeleja ka puiseli,Jekimovs arii jauns budams,atrs,netiek lidz un kjeksee!

Vienu ko nekad nesapratiisu,KO LATVIESI VAR CIIKSTET VARDU TIESAKAJA NOZIME PAR - NOGURUMU????!!!!! visiem ir vienadi spele,pec speles,kads nogurums????!!!!5speles nevar nospelet cempionata???!!!!nevajag ciiksteet,bet spelet!!!krievi arii vakar smagu speli aizvadiija,bet rotalajaas pa laukumu!!!!paldies par 4 uzvaram un USA=Latvija ar jums!

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:17, pirms 16 gadiem
pujacs nespīd šajā čempī. kā atnāca uz dinamo tā viss kautkur nozuda. izskatījās ka ladas sastāvā bija zvaigžņu stunda.....

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:18, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Par cik esmu noguris,tad īpaši gari nerakstīšu!
Vari mani uzskatīt par pesimistu,bet teikšu to,ka mums vel ļoti ilgi nekas pasaules hokeja Elitē nespīd,jo patreizējā situācija hokejā (nav runa tikai par RD) mūs atmetīs labus gadus atpakaļ+ ja nemaldos, tad jau gadus divus neviens no mūsējiem nav pat draftēts NHL,kas agrāk bija normāla parādība katru vasaru!
Jā,mums arī jaunieši cīnās savās A grupās, bet kā un ar ko par palikšanu tajās cīnās!
Un tag tu grib teikt, ka NHL ir kkas taaaads?! nav 2000shie gadi, vecit. tagad, par citk NHL ir ielikti griezti, tad daudzi nemaz neraujas uz turieni, bet iet uz somijas, chehijas un visam perajam ligam, vairak vai mazak visi, kur ir saturigs hojkjis un labis maxa. + tuvu majam (vismaz tie kas eiropa spele).

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:18, pirms 16 gadiem
A ne viens negrib lielāko sensāciju čempī - Zviedrija - Francija 1-2 , es baigi gribu !Kā jums tāds variants ? I žurnālistiem pa ko rakstīt , i mums labums tiek !!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:19, pirms 16 gadiem
par nogurumu piekrītu. to arī teiks pēc gadiem 10.

  -3 [+] [-]

, 2009-05-04 00:20, pirms 16 gadiem
hokeja_specs rakstīja: Jā, bet ar Lietuvu nevajadzētu salīdzināt, jo tur basketbols bija lietuviesiem populārs jau kopš neatkarības. Pie mums bija pārrāvums- laiks, kad Tihonovs ieradās Rīgā ar saviem krieviem un vilka pagrimušo komandu uz augšu. tad kādu laiku latviešu augstā līmenī bija maz, bija daudz ievestu krievu u.c. Tikai ap 90-to gadu sākumu faktiski hokejs atkal kļuva par latviešu sportu.

Bez tam hokejā daudz ko izšķir nauda, tas tomēr ir vairāk tehniskais sporta veids. Ja mums 90-to sākumā jau būtu 10 halles, hokeja federācijā pareizie cilvēki un ekonomika būtu apm. Slovēnijas līmenī palikusi, tad domājams, ka mēs pa sešiniekā pasaulē varbūt pat arī būtu. Bet ir tā, kā ir.

Un futbols bija tīrākais brīnums, nekas vairāk. Vnk fantastisks brīnums. Var minēt kaut vai Sanmarīno spēlētāja kāju spēlē Sanmarīno, Albeka 11-nieku pēc piena, ātros vārtus pēc 0-2 Turcijā u.t.t. Tas bija brīnums, nekas vairāk.

Rūgtā pieredze ar gaidīšanu ir tāpēc, ka mums tā gaidīšana parasti bija vai nu: slovāki zaudēs angļiem (laikam 95. gads), zviedri zaudēs šveicei vai krievi zaudēs Šveicei. Šogad tomēr ir mazliet cerīgāks gadījums.
Mums hoķi spēlē vel no 30-tiem gadiem, un tieši mēs iemācijām krieviem spēlēt hokeju ar ripu! Par tradīcijām būtu grēks žēloties! Vienīgais par ko mēs varam žēloties, ir mūsu hokeja federācija,kas ne tuvu nedara visu,lai mēs būtu tur kur mums patiesībā jabūt hokejā!
Sorry! Šodien vairāk nerakstīšu,bet kādu citu reizi labprāt padiskutēšu!
Ar labu nakti!

  -1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:20, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Vecīt,somi to vienu reizi uzspēlēt EČ finālā,būtu gatavi mainīt pret kādu no savām bronzas medaļām PČ hokejā!
Nekas nesalīdzini PČ hokejā ar EČ futbolā,par PČ futbolā pat nerunājot!
pats to visu iesaki

  -2 [+] [-]

, 2009-05-04 00:22, pirms 16 gadiem
kopsh Irbuliitis nav lv vartos, dikti maz vartus ielaizham gamakaa
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:24, pirms 16 gadiem
Ivars77 rakstīja: Varbūt tas nav hokejā,bet basketbolā-Lietuva! Šī valsts man būs par piemēru vienmēr tiem,kas teiks-ko tad mēs ar saviem cilvēku un finansu resursiem! Latvijai ,atšķirībā no Tevis pieminētām valstīm, hokejs ir starp Top 2 sporta veidiem, un tad šiem sporta veidiem vismaz vajadzētu būt līmenī! Futbols vismaz vienreiz sevi ir pierādijis,takā būtu laiks arī hokejam!
Kas attiecās uz gaidīšanu,tad mums ir baigi rūgtā pieredze uz šādu procesu! Zinot,kas vada IIHF es nebrīnīšos,ka jeņķi pēkšņi zaudēs! Arī tādi brīnumi ir pavisam reāli!
Nē nu stulbs, kas stulbs

Kā var salīdzināt hokeju ar basketbolu?

Tie ir divi atšķirīgi sporta veidi pēc to pieejamības(telpa, finanses, resursi,tradīcijas)

Kā to vispār var salīdzināt?

Basketbolā pietiek ar vienu Novicki, lai tiktu uz PČ,OS, bet ar hokejā vienu Kopitaru ir par maz, lai noturētos A grupā. Saprati atšķirību?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:26, pirms 16 gadiem
Krievi šodien visos komponentos bija stiprāki par mūsējiem,nebija Masaļska diena,kuru brīžiem aizsargi pameta zem tanka,atkal neizmantojām savas izdevības,atkal pietrūka spēka,bet tas nenozīmē,ka tulīt vajāg meklēt vainīgos,lamāt trenerus un tiesnešus.Jābūt realistiem un jāpriecājās par to,ka mēs tomēr,neskatoties uz grūtībām,esam progresejuši,dažās spēlēs esam parādijuši labu sniegumu.Ko tagad darīt Slovākiem,Vaciešiem,kuriem ir laba hokeja skola un infrastruktūra,pakarties?Nē,viņi izanalizēs kļūdas un strādās tālāk,lai šo lietu uzlabotu.Mums ir jādara tas pats,jāiet uz priekšu,jāaudzina jaunus spēlētājus,jāmācās no kļūdām,tomēr mēs esam sasnieguši nemaz.Nevajāg aizmirst to,ka mums ir pavisām cita komanda,ir notikusi paāudžu maiņa,un tam liels nopelns ir Znarokam.Būs jau labi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:27, pirms 16 gadiem
Willis rakstīja: Vai kāds zin, no kurienes rīt raidīs pa TV spēli USA-SUI un cikos ?
21:15. pagaidam vel nau nekur raktits, kur vares redzet neta... vienig pa viasat, bet nez.

  +2 [+] [-]

, 2009-05-04 00:28, pirms 16 gadiem
Willis rakstīja: Ja USA zaudē SUI vai tā mums ir vienīgā cerība ieklūt 1/4 finālā ?
pats saprati ko uzrakstiji?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:30, pirms 16 gadiem
Nekas US uzvarēs un LV tiks 1/4 un tur paņemsim Kanādu. Lai vai kā šis PČ vēlreiz pierāda - Latviaj ir cienīgs pretinieks jebkurai hokeaj lielvalstij un var sagādāt ļoti nepatīkamus pārsteigumus saviem pretiniekiem.

Hokeja svētki turpinās
kas to var, kas to var, Latvijai ir jāuzvar!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-05-04 00:32, pirms 16 gadiem
Willis rakstīja: Ja USA zaudē SUI vai tā mums ir vienīgā cerība ieklūt 1/4 finālā ?
Lūdzu ej gulēt!

  -3 [+] [-]

, 2009-05-04 00:33, pirms 16 gadiem
kestl rakstīja: Россия УРА!
kā grieķi(maza valsts) izdrāza krieviju baskatbola....!!!!ha-ha!!!

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:33, pirms 16 gadiem
Willis rakstīja: Man gan liekās ka Krievija nemaz tik izcili nespēlēja, paskaties vārtu metienu starpību, drīzāk mūsējie nebija ne morāli, ne fiziski gatavi uzvarēt Krieviju , plus vēl nevajdzīgie noraidījumi un Masaļska nepārliecinošā spēle. Vienīgais kurš labi šodien spēlēja bija Saška Ņizevijs !
ja tu mulkjis,saprastu kas ir neparliecinosa spele,

neviena gola Masalskis nebija vainigs,tu "ekspert"!!!

  -1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:33, pirms 16 gadiem
hokeja_specs rakstīja: ja nemaldos, tad gados, kad mums vienu vai divus draftēja NHL, mūsu attiecīgās u-18 vai u-20 izlases bija 18. vai 20. vietā pasaulē.

Godīgi sakot, es no tā drafta baigo jēgu neredzu. Jo mums ir draftēti Štāls, Bērziņš, Daņiličs, arī Jēkabs un Krišjānis Rēdlihi un Pujacs. Bet vai tāpēc viņi ir klasi pārāki par Miķeli Rēdlihu, Jerofejevu, Cipuli, to pašu Andersonu Čehijā vai Sotnieku, kas tagad ir izlasē. Kur tad ir tā Štāla, Bērziņa, Daņiliča superprasme? Un vai savs AHL komes aizsargs Bārtulis (un ne tikai spēles ziņā izlasē) ir pārāks par RD aizsardzības spēlētāju Sotnieku?

No drafta ir jēga, ja esi paņemts pirmajā līdz trešajā kārtā pārsvarā. Citādi ir nu tā, šaubīgi.
Reizes kad spēlētājs bija uz laukuma un tika ielaisti vārti
Cipulis 4
Galviņš 4
Sotnieks 3

Bārtulis, Skrastiņš,K.Rēdlihs ir uz 0

Ok, tas nav īsti korekti, bet vispār Cipulis-Vasiļejvs-Ņiživijs baigi nolažoja, jo daudzviet uzbrucēji nepalīdzēja aizsargiem piem. Tverdovska vārti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:34, pirms 16 gadiem
Nav liela starpība:
7v.-1020punkti
9v.-960 punkt
Norvēģus apdzenam un esam 10 rangā.

  +3 [+] [-]

, 2009-05-04 00:34, pirms 16 gadiem
Willis rakstīja: Jā es kļudijos rakstot , USA zaudēs,
bet vai tad mums tas dos ceļu uz 1/4 finālu
vai mēs ja USA vinnē SUI jau busim 1/4 finālā ?
par daudz alus tev shovakar izdzerts.ej atputies,rit parunasim.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-05-04 00:36, pirms 16 gadiem
Eriksrudzitis rakstīja: KO ATZINA PAR LABĀKO - VAI TIEŠĀM NEVIENS to NEVAR pateikt?? DIemžēl, izslēdzu TV uz PSRS himnu... Bet pavisam aizmirsu, ka taču arī labākais spēlētājs tiek nosaukts pēc spēles... DIEMŽĒL, NEKUR TAS NAV RAKSTĪTS, LŪDZU, kāds, kurš ZINA, BEIDZOT, UZRAKSTIET!!!
Ultrapatriots nolāpītais! Varu derēt ka PSRS laikus esi piedzīvojis maksimums autiņos! Un vispār rekomendēju visos sporta veidos slēgt ārā TV kad atskaņo Zviedrijas, Vācijas, Polijas himnas.

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:36, pirms 16 gadiem
nesu tik droš par USA uzvaru visadi var but , taču ceresim
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:38, pirms 16 gadiem
Cerams jeņķi mūs nepievils, kā jau tas ir pāris (vismaz 1 reizi čista) sanācis

     [+] [-]

, 2009-05-04 00:38, pirms 16 gadiem
hokeja_specs rakstīja: ja nemaldos, tad gados, kad mums vienu vai divus draftēja NHL, mūsu attiecīgās u-18 vai u-20 izlases bija 18. vai 20. vietā pasaulē.

Godīgi sakot, es no tā drafta baigo jēgu neredzu. Jo mums ir draftēti Štāls, Bērziņš, Daņiličs, arī Jēkabs un Krišjānis Rēdlihi un Pujacs. Bet vai tāpēc viņi ir klasi pārāki par Miķeli Rēdlihu, Jerofejevu, Cipuli, to pašu Andersonu Čehijā vai Sotnieku, kas tagad ir izlasē. Kur tad ir tā Štāla, Bērziņa, Daņiliča superprasme? Un vai savs AHL komes aizsargs Bārtulis (un ne tikai spēles ziņā izlasē) ir pārāks par RD aizsardzības spēlētāju Sotnieku?

No drafta ir jēga, ja esi paņemts pirmajā līdz trešajā kārtā pārsvarā. Citādi ir nu tā, šaubīgi.
Pilnībā piekrītu. Katrā gadījumā Bārtulis neizskatās daudz ko ieguvis spēlējot dīķa tajā pusē. Junioros viņš Sočam bija krietnu gabaliņu priekšā, bet tagad? Baidos, ka var iznākt tāds Saviela variants. Tas ka Kulda spēlēs NHL-par to es nešaubos, bet Bārtulim manuprāt variantu pagaidām nav.