Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3

Kāpēc Kanāda nav fināla favorīte

Juris Miņins
Juris Miņins

Kāpēc Kanāda nav fināla favorīte
Roberto Luongo un Raiens Millers
Foto: AP/Scanpix

Jau šovakar Kanādas rietumkrastā, Vankūverā notiks, iespējams, viena no pēdējā laika svarīgākajām spēlēm pasaules hokejā – Olimpisko spēļu hokeja turnīra fināls, kurā tiksies Kanādas un ASV valstsvienības. Favorīti, pēc daudzu atzinumiem, šajā duelī ir kanādieši, taču... .

Pirms Olimpiādes sākuma daudzi hokeja eksperti, pazinēji un vienkārši līdzjutēji turnīra nobeigumā paredzēja divu nesamierināmo pretinieku, Krievijas un Kanādas, dueli, kas vienlaicīgi varēja kalpot kā "KHL pret NHL" duelis. Taču, kā visiem zināms, Kanādas izlase uzveica krievus vēl ilgi pirms izšķirošās spēles un finālā būs redzams "NHL pret NHL", jeb ASV pret Kanādu, kas arī nav nekādā ziņā mazāk principiāls duelis. Ziemeļamerikas hokeja eksperti šo spēli jau paspējuši nodēvēt "Visu laiku nozīmīgāko un svarīgāko hokeja maču" un, iespējams, tā arī ir, jo savā starpā sacentīsies tie hokejisti, kas Vankūveras turnīra apstākļos varēs parādīt pašu labāko spēli.

Protams, daudzus jau pirms spēles interesē tas, ko no šīs cīņas varēs sagaidīt, kas ir tie punkti, kurus abām komandām būtu jāievēro, lai viņi spētu gūt panākumu un kuriem spēlētājiem būtu jāpievērš īpaša uzmanība. Tāpēc to arī apskatīsim.

Runājot par gaidāmo spēli, vispirms ir jāatgriežas aptuveni nedēļu vecā pagātnē, kad grupu turnīra ietvaros Kanāda un ASV jau mērojās spēkiem. Mačā ar 5:3 uzvarēja amerikāņi un tas var izrādīties atslēgas faktors arī šajā spēlē, jo ASV, lai vai kas tika runāts pirms turnīra, bija tikai "vieni no" pretendentiem uz medaļām, kā pretendenti uz zeltu, pat neskatoties uz visai neslikto sastāvu, viņi tika izskatīti vēl retāk. ASV bija pastarīši starp favorītiem. Grupu turnīra spēlē amerikāņi tieši tā arī spēlēja – nevis spēlēja paši, bet vairāk reaģēja uz Kanādas hokejistu darbībām. Pašlaik, kad viņi ir uzvarējuši gan Kanādu, gan tikuši līdz finālam (pa ceļam "sasitot" vēl pārīti komandu) bez zaudējumiem emocijas, psiholoģiskā sagatavotība un motivācija arī ir pilnīgi cita.

Otrs punkts, kas izriet no pirmā, ir koncentrēšanās spēlei no pirmās minūtes (sekundes). Kā atzīmē daudzi eksperti, tad šajā spēlē uzvarēs tas, kurš pirmais gūs vārtus. Personīgi es gan tā nedomāju, taču atslābināties kādā spēles epizodē, tiešām, nevajadzētu, jo, tā kā abas komandas viena otru pazīst ĻOTI labi, meistarība abām komandām ir ļoti augsta, tāpēc visu izšķirs psiholoģija un pat mazākā kļūda var otrai komandai radīt to, ko Ziemeļamerikā sauc par "momentum" (pacēlums, pārsvars, situācijas veiksmīga izmantošana) un komandas ar NHL TOP līmeņa spēlētājiem šādas situācijas izmanto ļoti labi.

Treškārt, runājot par šīvakara spēli, ir jāmin vārtsargi. Raiens Millers un Roberto Luongo. Amerikānis Millers, kurš arī NHL sezonā, Bufalo "Sabres" rindās rādīja lielisku sniegumu, Olimpiskajā turnīrā rāda vēl labāku spēli un kanādiešu uzbrucējiem ir jāizdomā kaut kas jauns, lai Millers tiktu pārspēts jo visas "ņemamās" ripas viņš ņem, tāpat kā ar ļoti lielu daļu "neņemamo". Tieši viņš ir tas spēlētājs, kurš ASV izlasi var "pacelt saulītē".
Savukārt par Roberto Luongo ir atsevišķs stāsts. Kā zināms Roberto ir NHL elites vārtsargs, taču brīžiem ļoti nestabils, jo, kā tautā saka, ir "noskaņojuma cilvēks". To parādīja arī viņa gaitas NHL, sevišķi šīs sezonas sākums, kurš, maigi izsakoties, bija vienkārši katastrofāls. Šajā turnīrā, gan, Luongo, pēc tam kā pārņēma pirmā vārtsarga posteni no ne visai veiksmīgi spēlējošā Martina Brodēra, rāda stabilu un pārliecinošu spēli, taču fināls ir fināls. Fināls savās mājās ir fināls savās mājās, fināls savās mājās pret ASV un fināls pilsētā, kuras komandu spēlētājs pārstāv ikdienā ir kaut kas pavisam cits, nekā "ierindas" spēles (lai arī par "tikšanu tālāk"). Paaugstināta stresa apstākļos notikt var visādi, pie tam vārtsargam, kurš šāda līmeņa finālspēlēs nav spēlējis nekad.

Apkārtējās publikas spiediens arī ir lieta, ko nevar nepieminēt. Un šajā aspektā amerikāņi arī ir nedaudz priekšā, jo, ja ASV izlase izcīnīs sudraba medaļas, viņiem tas tāpat būs lielisks sasniegums, ja pie sudraba medaļām tiks Kanāda, viņiem tā būs nacionālā traģēdija, jo pēdējo triju gadu laikā mājās tiktu zaudēti divi atbildīgi fināli (vēl - PČ'08 fināls), kas izlasei, kas ne tik sen bija visu galveno hokeja turnīru čempione (PČ vīriešiem, Olimpiskās spēles, Pasaules kauss) čempione ir nepiedodami, sevišķi ja hokejs šajā valstī ir kā reliģija un ledus arēnas ir baznīcas vietā (kā saka paši kanādieši).

Taču, lai vai kā viss iepriekš rakstītais neizskatītos smuki un skaisti (no ASV līdzjutēju puses) ir jāņem vērā faktu, ka pirms šī turnīra tika paziņots, ka ASV savu izlasi gatavo 2014. gada Olimpiādei (kurā NHL spēlētāju dalība gan nav apstiprināta), līdz ar to komandā iekļaujot mazāk pieredzējušus spēlētājus. Kanādas sastāvā ir "pieredzējuši buki", kuriem visaugstākā līmeņa spēles (Starptautisko turnīru fināli, Stenlija kausu fināli) ir ja ne ikdiena, tad nekas jauns noteikti. Pieredze ir Kanādas pusē, taču kā izteicās Džonatans Teivzs: "Amerikāņiem ir jauna kaomanda, taču viņiem nekas nebūtu pretī no šīs olimpiādes uz mājām atvest pāris "suvenīrus"." Jā, zelta medaļas būs labi "suvenīri", noteikti.

Un visbeidzot par mājas spēlēm un "atriebšanos". 2002. gada ziemas Olimpiāde notika ASV, Soltleiksitijā. Hokeja turnīra finālā, šo pašu komandu savstarpējā cīņā, uzvarēja Kanāda. Pēc astoņiem gadiem amerikāņiem ir lieliska iespēja sabojāt svētkus kanādiešiem... .

1 2 44 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: burbulīte

 +11 [+] [-]

, 2010-02-28 10:45, pirms 15 gadiem
Bukmeikerus nevar uzskatīt par ''daudziem''. Atšķirībā no parastiem runātājiem viņi tomēr riskē ar naudu. Favorīti ir Kanāda un punkts.

  +5 [+] [-]

, 2010-02-28 10:48, pirms 15 gadiem
Ruck&Maul rakstīja: Bukmeikerus nevar uzskatīt par ''daudziem''. Atšķirībā no parastiem runātājiem viņi tomēr riskē ar naudu. Favorīti ir Kanāda un punkts.
Juris Miņins ir gudrāks par visiem bukmeikeriem, to jau takā vajadzētu zināt un likt aiz auss

  -2 [+] [-]

, 2010-02-28 10:49, pirms 15 gadiem
principa bloga rakstitajam piekritu visos punktos...
Patikami lasit zinosa cilveka rakstus...
Vismaz pasa ASV uz so speli skatas: bus-bus,nebus-nebus, un ipasi nesaspringst... Tas ta no skatitaju puses... Bet tani pat laika atbalsts ir milzigs...
Tomer domaju,ka Kanada uzvares,jo ar koncentresanos problemu nebus...
Asv var uzvaret tikai pie izcilas Millera speles un, ja realizes vismaz 30% no savam izdevibam...

  +6 [+] [-]

, 2010-02-28 10:53, pirms 15 gadiem
kopumā piekrītu autoram!
man personīgi jau pēc pirmās turnīra kārtas radās paŗliecība, ka USA ir galvenais favorīts šajās OS
Viņu priekšrocība attiecībā pret CAN ir jaunība, jo pat, ja kopumā meistarības līmenis ir pat milimetru mazāks kā kanādiešiem, tad jaunības azarts un pašatdeve to ne tikai kompensē pilnībā..
Pie līdzīga līmeņa starp laukuma spēlētājiem tieši vārtusargi ir tas faktors, kas kopumā nosvērs uzvaras kausus par labu USA!

  +7 [+] [-]

, 2010-02-28 10:55, pirms 15 gadiem
Būšu par Kanādu, taču ASV rāda līdz šim labāko hokeju OS un būtu pelnījuši braukt mājup ar zelta medaļām kaklā..

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 11:28, pirms 15 gadiem
Raptor rakstīja: Kanāda ir fināla favorītkomanda un to pierāda bukmeikeri...vienīgais, ka Kanāda ir diezgan nestabila šajās OS, atšķirībā no amerikāņiem...
Nemuldi !
Bukmeikeri prognozēja arī finālu Kanada vs Krievija !

Bet kur tad ir Ovechkins un CO ?
Mājās vilnas zeķēs sēž uz dīvāna un CER KA USA SASITĪS KANĀDU.!:p:p

taka bukmeikeriem ........................!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +8 [+] [-]

, 2010-02-28 11:37, pirms 15 gadiem
Witch king of Angmar rakstīja: latvija zaudeja tikai 0-4 ASV, pč 2008, ASV tad bija tads pats sastavs kaa tagad, kanadai zaudeja 0-7, tā ka uzvarēs kanāda
Nebij tāds pats sastāvs ..!
Ja nezini nerunā!

  +2 [+] [-]

, 2010-02-28 11:56, pirms 15 gadiem
Raptor rakstīja: Kanāda ir fināla favorītkomanda un to pierāda bukmeikeri...vienīgais, ka Kanāda ir diezgan nestabila šajās OS, atšķirībā no amerikāņiem...
Bukmeikeri nekad neko nepierāda

     [+] [-]

, 2010-02-28 11:59, pirms 15 gadiem
Millers ļoti nozīmīgs faktors. Līdzīgi kā Hašeks 98.gadā. ASV var ļoti reāli uzvarēt.

     [+] [-]

, 2010-02-28 12:17, pirms 15 gadiem
Tā kā šeit visu izšķir viena spēle atšķirībā no Stenlija Kausa sērijām, ļoti liela nozīme būs pieredzei. Uzskatu, ka situācijā, ja scenārijs aizies līdz papildlaikam, Kanādas pusē būs priekšrocības, jo šādās epizodēs spēles likteni bieži izšķir pieredze un koncentrēšanās spējas. Tāpēc piem nav brīnums, ka pirms Stenlija Kausa (OK - pēdējam transfēru datumam) komandas bieži "savāc" pieredzējušus spēlētājus, kuri sezonas laikā kalnus negāž (piem Šatans Pitsburgā). Kanādas izlasē ir Iginla, tas pats Luongo vai Brodērs, Vēbers, Pronžērs, Torntons, Nīdermaijers, USA šķiet vienīgais "vecais" ir Drūrijs ...

     [+] [-]

, 2010-02-28 12:21, pirms 15 gadiem
UN vēl - nebūs pārsteigums, ja vārtos būs Brodērs Brodēram tomēr lielāka finālu pieredze.

  -1 [+] [-]

, 2010-02-28 12:33, pirms 15 gadiem
Lai arī tēma ar bārdu, bet vēlreiz - kāds, pie velna, KHL vs NHL duelis Krievijas un Kanādas kontekstā? Cik tad to KHL komandu spēlētāju bija krievu sastāvā un kādas lomas viņi tajā komandā spēlēja???

  +4 [+] [-]

, 2010-02-28 12:40, pirms 15 gadiem
14:9 NHL labā, par krieviem runājot.
Bet lomas tiem 9 spēlētājiem, manuprāt, diezgan nozīmīgas.

  +3 [+] [-]

, 2010-02-28 12:47, pirms 15 gadiem
Witch king of Angmar rakstīja: latvija zaudeja tikai 0-4 ASV, pč 2008, ASV tad bija tads pats sastavs kaa tagad, kanadai zaudeja 0-7, tā ka uzvarēs kanāda
Daudz no Hokji saproti
kaadaa sakaaraa tu tgd saliidzini kkadus 208 gada chempjus un shaa gada Olimpiaadi? pirmkaart sastaavi ir savaadaaki, un nejau komandu stiprumu reekjina peec taa kaa uzvareejushi muuseejos

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 12:50, pirms 15 gadiem
Reekjeens rakstīja: Daudz no Hokji saproti
kaadaa sakaaraa tu tgd saliidzini kkadus 208 gada chempjus un shaa gada Olimpiaadi? pirmkaart sastaavi ir savaadaaki, un nejau komandu stiprumu reekjina peec taa kaa uzvareejushi muuseejos
Piekrītu + arī nevajag vispār vadīties pēc iepriekšējām spēlēm, kas ir notikušas. Vienalga kāda turnīra ietvaros.

     [+] [-]

, 2010-02-28 12:56, pirms 15 gadiem
Witch king of Angmar rakstīja: latvija zaudeja tikai 0-4 ASV, pč 2008, ASV tad bija tads pats sastavs kaa tagad, kanadai zaudeja 0-7, tā ka uzvarēs kanāda
A tagad grupas turnīrā ASV uzvarēja kanādu 5:3 , tā ka uzvarēs ASV In your face , TEV un tavai kanādai !!!

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 12:57, pirms 15 gadiem
kashels rakstīja: A tagad grupas turnīrā ASV uzvarēja Kanādu 5:3 , tā ka uzvarēs ASV
Nav noteicošais.

     [+] [-]

, 2010-02-28 12:59, pirms 15 gadiem
Raptor rakstīja: Kanāda ir fināla favorītkomanda un to pierāda bukmeikeri...vienīgais, ka Kanāda ir diezgan nestabila šajās OS, atšķirībā no amerikāņiem...
Par to nestabilitaati runaajot atceries kaa bija Soltleiksitijaa, tad Kanaada jau pirmajaa speelee pagruuda Zviedrijai ar 2:5 un grupu turniiraa raadiija nestabilu sniegumu, kameer iespeeleejaas un uz play ofiem un finaalu neatstaaja nekaadas ceriibas konkurentiem

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 13:01, pirms 15 gadiem
Sportamīlule rakstīja: Nav noteicošais.
es saprotu jā es arī tā vienkārši tad salīdzinu kā Angmars to teica ;DD

  +3 [+] [-]

, 2010-02-28 13:30, pirms 15 gadiem
Mača sākums būs grandiozs. RUS-CAN arī sākās nenormālā ātrumā ar neidomājamu spēka spēli. Raksts labs, bet domāju, ka izredzes ir 50:50. Noteikt, kas ir favorīti šajā māčā ir ļoti subjektīvi (blogā to var) un tikpat labi var vēl vairāk argumentus salasīt par Kanādu. Pats esmu par ASV un domāju, ka tas ir reāli. Spēli varētu izšķirt Melona tipa spēlētāji, kas ir izteikti kapātāji, var iemest un šādu spēlētāju ASV izlasē ir vairāk. Ja būtu PO līdz 2 vai 3 uzvarām, uzvarētu Kanāda, bet šajā finālā uzvaru izkapās ASV.

     [+] [-]

, 2010-02-28 13:46, pirms 15 gadiem
Es ar liktu 50/50, bet tomer ņemot vērā ka komandas jau turnīrā spēlēja un uzvarēja ASV, tad 52/48 Kanādai

     [+] [-]

, 2010-02-28 14:06, pirms 15 gadiem
Es tomēr vairāk par Kanādu.
Gribētos gan redzēt lai viss aiziet līdz papildlaikam.

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 14:19, pirms 15 gadiem
Es par Kanādu, bet arī aizdomas, ka ASV uzvarēs. Kanādieši tādi piesardzīgi. Izredzes liek 50 uz 50. Tas man darbā nevis bukmeikeru kantoros. Un bažīgus dara tieši Luongo, kas var nostāvēt tiešām super, bet var arī smagi izgāzties. Uzvarētajā spēlē pret Krieviju, daudzi kanādieši nebija apmierināti ar Luongo sniegumu, lai gan Kanāda pārliecinoši uzvarēja. Es nespriedelēju kā Miņins, bet saku, ko tiešām domā vienkāršie kanādieši. Tas man šķiet objektīvāks skatījums par visiem žurnālistiņiem.
Ja par dueli, tad šis duelis ir krietni pat principiālāks nekā CAN vs RUS. CAN ir kā Igaunija Latvijai. Un jā, Vankūvera ir ļoti tuvu USA, līdzjūteju no abām pusēm būs daudz. Un biļetes pat trakāk kā uz RUS vs CAN ies. Esmu drošs. Uz CAN vs RUS biļetes pat par 5000 CAD (apmēram 2500 Ls) gāja. A šis ir fināls, turklāt vēlreiz uzsveru, krietni principiālāks duelis. Vienkārši pirms Olimpiādes neviens negaidīja tik pārliecinošu USA sniegumu.

  +2 [+] [-]

, 2010-02-28 14:29, pirms 15 gadiem
Witch king of Angmar rakstīja: latvija zaudeja tikai 0-4 ASV, pč 2008, ASV tad bija tads pats sastavs kaa tagad, kanadai zaudeja 0-7, tā ka uzvarēs kanāda
Tu spried vnk fanstastiski nestrādā kāda bukmeikeru kantorī?

     [+] [-]

, 2010-02-28 14:39, pirms 15 gadiem
Es par amisiem! jaatdara svaas majas zaudeta olimpiade, un tikai tapec par viniem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-02-28 15:17, pirms 15 gadiem
Pirms Kanāda-Krievija spēles kolēģim teicu, ka sirdī esmu par Kanādu, taču, ja būtu jāliek personīgā naudiņa, tad liktu uz Krieviju. Tagad atkal tāda pati sajūta iekšā - naudu liktu uz ASV. Tad jau viss laikam beigsies labi - Kanādai tiks zelts.

     [+] [-]

, 2010-02-28 15:22, pirms 15 gadiem
Yo rakstīja: Lai arī tēma ar bārdu, bet vēlreiz - kāds, pie velna, KHL vs NHL duelis Krievijas un Kanādas kontekstā? Cik tad to KHL komandu spēlētāju bija krievu sastāvā un kādas lomas viņi tajā komandā spēlēja???
Ja atmiņa neviļ, tad Krievijas izlasē bija 8 KHL spēlētāji: divas uzbrucēju troikas un divi aizsargi. Tāpēc Krievijas izlasi par KHL komandu īsti nevar nosaukt.

     [+] [-]

, 2010-02-28 16:03, pirms 15 gadiem
Katraa zinjaa speelei vajadzeetu buut skataamai. Domaaju, ka priekshrociibas tomeer ir Kanaadai, ja vien vinji kaadaa situaacijaa (Millera lieliska speele, sava vaartsarga vai kaada pashu kljuuda) neapjuks.

  -1 [+] [-]

, 2010-02-28 16:08, pirms 15 gadiem
NHL v KHL? kanādieši KHL krievus spaidīja zonā kā meitenes aktu zāles stūros devītās klases izlaidumā

  +1 [+] [-]

, 2010-02-28 16:33, pirms 15 gadiem
''Taču, kā visiem zināms, Kanādas izlase uzveica krievus vēl ilgi pirms izšķirošās spēles.''

Tā vai tad nebija izšķirošā spēle?

     [+] [-]

, 2010-02-28 17:13, pirms 15 gadiem
bembists rakstīja: Juris Miņins ir gudrāks par visiem bukmeikeriem, to jau takā vajadzētu zināt un likt aiz auss
Zini kā šādus cilēkus kā Tu sauc?
Dirsālīdēji !
1 2 44 komentāri