Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

"Atstāj diktatoru uz ledus." Štjastnijs vāc parakstus pret čempionātu Baltkrievijā

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

"Atstāj diktatoru uz ledus." Štjastnijs vāc parakstus pret čempionātu Baltkrievijā
Aleksandrs Lukašenko ar dēlu Nikolaju 2011. gada 3. jūlijā
Foto: AFP/Scanpix

Eiropas Parlamenta deputāts no Slovākijas, divkārtējais Pasaules čempions hokejā Peters Štjastnijs ceturtdien, 1. martā, kopā ar poļu kolēģi Mareku Migaļski sāka parakstu vākšanu internetā pret 2014. gada Pasaules čempionāta rīkošanu Baltkrievijā.

Štjastnijs un Migaļskis aicināja atņemt čempionāta rīkošanas tiesības valstij, kuras priekšgalā jau astoņpadsmito gadu atrodas Aleksandrs Lukašenko. Baltkrievija čempionāta rīkošanas tiesības ieguva 2009. gadā.

“Lukašenko režīms nedrīkst tikt atalgots ar 2014. gada Pasaules čempionāta rīkošanu laikā, kad Baltkrievijas pilsoņi atrodas cietumā par dalību mierīgās protesta akcijās savu pilsonisko tiesību aizstāvībai,” teikts paziņojumā.

“Mēs pieprasām Starptautiskajai hokeja federācijai (IIHF) atcelt lēmumu par čempionāta rīkošanu Baltkrievijā 2014. gadā, ja Aleksandrs Lukašenko – diktators, kurš jau sen kontrolē varu valstī, neatbrīvos visus politiski ieslodzītos un neatcels nāves sodu,” aicina Štjastnijs un Migaļskis.

Deputāti izveidojuši mājas lapu Start , kurā iespējams parakstīties pret čempionāta norisi Baltkrievijā.

Minskas fizkultūras, sporta un tūrisma pārvaldes priekšnieks Aleksejs Prokopovičs paziņojis, ka pilsēta necietīs zaudējumus gadījumā, ja čempionāts tiks atcelts, jo turnīra vajadzībām paredzēto objektu celtniecība un rekonstrukcija bijusi iekļauta pilsētas attīstības ģenerālplānā.

Jautājums par čempionāta rīkošanas tiesību atņemšanu Baltkrievijai var tikt iekļauts IIHF kongresa darba kārtībā, 27. februārī Zviedrijas laikrakstu “Svenska Dagbladet” informēja IIHF komunikācijas un sabiedrisko attiecību menedžeris Simons Šembergs.

Pastiprinoties diplomātiskajām nesaskaņām, 29. februārī Baltkrieviju uz laiku atstāja visu Eiropas Savienības dalībvalstu vēstnieki.

Izmantotie resursi:
Дважды чемпион мира по хоккею призывает к...

  +9 [+] [-]

, 2012-03-02 15:59, pirms 13 gadiem
simex rakstīja: Belari neko sliktu nav izdarījuši! Tad jau ASV vsp būtu jāapmētā ar atombumbām, ņemot vērā ka viņu karavīri Irākā,Afganistānā,Vjetnamā nogalināja nevainīgus iedzīvotājus, nesaudzējot ne sievietes , ne bērnus un tagad to joprojām dara Afganistānā kopā ar latviešu rīkļurāvēju bataljonu!
Tu tak esi pilnīgs muļķis!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2012-03-02 16:13, pirms 13 gadiem
Ir cilvēki kuriem diktatūra liekas pieņemama un pat atbalstāma... kamēr tā neattiecās uz viņiem pašiem.

  +2 [+] [-]

, 2012-03-02 16:17, pirms 13 gadiem
Merkis jau nav atnemt Minskai cempionatu, bet panakt Baltkrievija demokratiju. Sis ir mazs solitis uz prieksu, bet tomer specigs sitiens pa Batjkas sapigo vietu, jo hokejs ir vina muza milestiba. Tadu basketbola cempionatu vinam butu zel upuret, bet hokeja cempionats vinam ir loti svarigs.

  +3 [+] [-]

, 2012-03-02 16:18, pirms 13 gadiem
kreicakungs rakstīja: da ko var jaukt politiku ar sportu joptv,
shoreiz es piekritiishu BATJKAS izteikumam - atnjemot cempionaatu man - juus to atnjemat gan visai baltkrievijas tautai gan hokeja cieniitaajiem gan pashiem sportistiem.
jaa esmu pret vinja reziimu bet nu kakova figa jaapin sportaa politika smirdiigaa?
Muļķības! Paskaties, parakstu vākšanā lielākā daļa, kas par to parakstās ir paši baltkrievi! Jo šāda situācija nav normāla, kas notiek viņu valstī! Un ja jau viņi paši protestē pret notiekošo šādā veidā, tad es baltkrievu tautu atbalstu un pats arī parakstījos, un aicinu visus rīkoties tā, kā paši uzskata par pareizu!

  +4 [+] [-]

, 2012-03-02 16:20, pirms 13 gadiem
Sports politikā tiek pīts tādēļ ka vienmēr atrodas padauzas kas par $ gatavi uz visu

  +4 [+] [-]

, 2012-03-02 16:24, pirms 13 gadiem
Atbalstu Štastniju & co, es arī negribētu ne sekundi atrasties valstī, kuru vada kkāds psihopāts, hitlera fans.

Absolūti nesaprotu to IIHF izvēli čempionātu rīkošanā, kāpēc netiek veikti kādi eksperimenti, lai spēli popularizētu vairāk uz Eiropas dienvidiem, a to tikai un vienīgi Zviedrija, Krievija, Čehija utt. Tieši tāpēc hokejs nekad nekļūs tik populārs kā ir basis vai fūzis.

  +1 [+] [-]

, 2012-03-02 16:29, pirms 13 gadiem
Jā, baigi jau atšķiras, Putina režīms no Belarus. Tad jau uz Sočiem ar šie nevar braukt?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-03-02 16:40, pirms 13 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Pastāsti par NHL un prestižo Stenlija kausu,kas pārsver izlasi un tās intereses. Un tad pastāsti cik sazombēts esi tu !
Tu gribi teikt, ka Stenlija kauss nav prestižāks par uzvaru PČ? Man jau liekas tur jautājumi ir lieki, tā pat kā Uzvara NBA čempionātā ir augstākais sasniegums basketbolā. Vienīgi futbolā augstākie sasniegumi ir Eiropas čempionāts un PČ, tāpēc es vēl joprojām uzskatu Latvijas futbola izlases piedalīšanos EČ par lielāko Latvijas sporta sasniegumu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-03-02 16:51, pirms 13 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Lūk Rietumnieciski nesazombētā domu gājiens.
Vēl saka ka prestiži savu sievu uz nakti SC ieguvējam atdot.
Sorry, bet tu mani nepazīsti tāpēc nezini, kas mani ir nozombejis. Es tikai pateicu visiem zināmu faktu, ka augstakais hokeja līmenis ir NHL un basī NBA, ja tu vari pierādīt pretējo tad, lūdzu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-03-02 16:55, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Tu gribi teikt, ka Stenlija kauss nav prestižāks par uzvaru PČ? Man jau liekas tur jautājumi ir lieki, tā pat kā Uzvara NBA čempionātā ir augstākais sasniegums basketbolā. Vienīgi futbolā augstākie sasniegumi ir Eiropas čempionāts un PČ, tāpēc es vēl joprojām uzskatu Latvijas futbola izlases piedalīšanos EČ par lielāko Latvijas sporta sasniegumu.
Ja runā par hokeju, tad augstākais sasniegums neapšaubāmi ir zelts olimpiskajās spēlēs! Par Stenlija kausu un PČ... Jāsaprot, ka amerikāņi ir pietiekoši iedomīgi un vīzdegunīgi, un priekš viņiem pasaules čempionāts ir NHL, pietam visas sezonas garumā! Un kaut kādi IIHF rīkotie PČ viņiem tik tiešām ir dziļi pie kājas! Kas attiecās uz mums tb. Eiropu, tad te katrs pats izlemj kas viņam ir nozīmīgāks: PČ, NHL, KHL, utt....

     [+] [-]

, 2012-03-02 16:56, pirms 13 gadiem
startsome rakstīja: Muļķības! Paskaties, parakstu vākšanā lielākā daļa, kas par to parakstās ir paši baltkrievi! Jo šāda situācija nav normāla, kas notiek viņu valstī! Un ja jau viņi paši protestē pret notiekošo šādā veidā, tad es baltkrievu tautu atbalstu un pats arī parakstījos, un aicinu visus rīkoties tā, kā paši uzskata par pareizu!
tad jau Sochu olimpiaadi ar boikotee
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:07, pirms 13 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Godīgi sakot,nebrīnītos,ja pašas demokrātiskās no demokrātiskajām valstīm šo kārti izspēlētu.
Vēl laika daudz uzrīkot kādā pierobežā nemierus.
Tos pašus Gruzīņus var vēlreiz uzrīdīt uz tām divām autonomijām.
Un lieta darīta.
Miurikāņiem nekas nav svēts,izņemot " viņu " demokrātiju. Toreiz tos nemierus sarīkoja Pekinas Olimpiādes laikā.
Atceros, kad sākās konflikts Gruzijā, tad diženie demokrātijas nesēji ara Kondolīzu Raisu priekšgalā ne pirkstu nepakustināja, lai aizstāvētu savus sabiedrotos! Vienīgie bija franči kuri Sarkozī personā meģināja noregulēt šo situāciju un panākt izlīgumu!

  -1 [+] [-]

, 2012-03-02 17:08, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Ja runā par hokeju, tad augstākais sasniegums neapšaubāmi ir zelts olimpiskajās spēlēs! Par Stenlija kausu un PČ... Jāsaprot, ka amerikāņi ir pietiekoši iedomīgi un vīzdegunīgi, un priekš viņiem pasaules čempionāts ir NHL, pietam visas sezonas garumā! Un kaut kādi IIHF rīkotie PČ viņiem tik tiešām ir dziļi pie kājas! Kas attiecās uz mums tb. Eiropu, tad te katrs pats izlemj kas viņam ir nozīmīgāks: PČ, NHL, KHL, utt....
Jā labi Olimpisko zeltu var vērtēt ļoti augsti tam piekrītu. Ne tikai amerikāņiiem ir pofig par PČ, bet arī kanādiešiem, kuriem tomēr ir arī labāka izlase. Bet tas arī ir saprotams, jo PČ notiek katru gadu, tāpēc tas neliekas nekas īpašs, par Olimpiādi ir pavisam cits stāsts.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:15, pirms 13 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Man draugs tev nekas nav jāpierāda. Ja tavu prāt ir kāds kauss kas ir augstāks kā valsts intereses,izlase,tad pie tā arī pieturies.
Un tadam Spruktam vēlāk nepārmet,vai citam Sporta centra apmeklētājam kam viņaprāt ir kads cits kauss kas analoģiski ir interesantāks prestižāks par izlasi.
Savādāk sanāk iet pretrunā pašam ar sevi.
Līdzīgi kā ar Lukošenko diktatūru.
Es saku tikai to, ka Stenlija kauss ir augstākais sasniegums pasaules hokejā gluži tāpat kā NBA, vienīgi Olimpiāde ir svarīga izlašu mērogos. Kāds tam visam sakars ar valsts interešu aizstāvēšanu?
Ļoti daudzi spēlētaji pēc NBA, NHL sezonas spēlē izlasē bez problēmām. Te nav runa par to, kurš turnīrs ir svarīgāks.
Un par Spruktu un citiem, kas nespēlē izlasē man ir vienalga, jo vienmēr būs kāds cits, kas varēs spēlēt viņa vietā. Un, ja viņš nav gatavs vai negrib palīdzēt komandai tad, lai to nedara, man no tā sliktāk nepaliek.

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:16, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Jā labi Olimpisko zeltu var vērtēt ļoti augsti tam piekrītu. Ne tikai amerikāņiiem ir pofig par PČ, bet arī kanādiešiem, kuriem tomēr ir arī labāka izlase. Bet tas arī ir saprotams, jo PČ notiek katru gadu, tāpēc tas neliekas nekas īpašs, par Olimpiādi ir pavisam cits stāsts.
Par kanādiešiem tā gan vis nesaki! Protams, ka Stenlija kausa izcīnīšana tiek vērtēta augstāk nekā, pemēram PČ zelts, taču tas lielā mērā ir tāpēc, ka NHL kā turnīrs ir augstākas raudzes nekā pasaules čempionāts( piedalās spēcīgāki hokejisti utt.)! Taču nekādā mērā nevar teikt, ka kanādiešiem ir pofig uz PČ! Arī ažiotāža ap pasaules čempi Kanādā ir nesalīdzināmi lielāka, nekā ASV!

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:22, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Es saku tikai to, ka Stenlija kauss ir augstākais sasniegums pasaules hokejā gluži tāpat kā NBA, vienīgi Olimpiāde ir svarīga izlašu mērogos. Kāds tam visam sakars ar valsts interešu aizstāvēšanu?
Ļoti daudzi spēlētaji pēc NBA, NHL sezonas spēlē izlasē bez problēmām. Te nav runa par to, kurš turnīrs ir svarīgāks.
Un par Spruktu un citiem, kas nespēlē izlasē man ir vienalga, jo vienmēr būs kāds cits, kas varēs spēlēt viņa vietā. Un, ja viņš nav gatavs vai negrib palīdzēt komandai tad, lai to nedara, man no tā sliktāk nepaliek.
Drīkst tev uzdot jautājumu? Kas tev būtu svarīgāks? Rīgas Dinamo izcīnītais Gagarina kauss, vai Latvijas izlases iegūtā zelta medaļa PČ?

  +1 [+] [-]

, 2012-03-02 17:25, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Par kanādiešiem tā gan vis nesaki! Protams, ka Stenlija kausa izcīnīšana tiek vērtēta augstāk nekā, pemēram PČ zelts, taču tas lielā mērā ir tāpēc, ka NHL kā turnīrs ir augstākas raudzes nekā pasaules čempionāts( piedalās spēcīgāki hokejisti utt.)! Taču nekādā mērā nevar teikt, ka kanādiešiem ir pofig uz PČ! Arī ažiotāža ap pasaules čempi Kanādā ir nesalīdzināmi lielāka, nekā ASV!
Protams, ka ir ažiotāža milzīga Kanādā, jo tā tomēr ir krūtākā hokeja valsts pasaulē, tur nav jautājumu, es vienkārši to teicu tādā kontekstā, ka viņi uz PČ nesavāc labāko sastāvu, bet tas protams lielā mērā ir dēļ tā, ka NHL playofi pārklājas ar PČ. Un tieši tā ir IIHF problēma, ka netiek meklēti variantī kā izveidot kalendāru, lai varētu savākt uz saviem turnīriem labakos spēlētajus un popularizetu spēli.

  -1 [+] [-]

, 2012-03-02 17:31, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Drīkst tev uzdot jautājumu? Kas tev būtu svarīgāks? Rīgas Dinamo izcīnītais Gagarina kauss, vai Latvijas izlases iegūtā zelta medaļa PČ?
Bez jautājiem PČ, kautvai bronzas medaļa. Es fanoju par visām LV izlasēm. Es tikai izteicu viedokli, ka NHl turnīrs ir augstāka līmeņa un tas ir viss. Un Gagarina kauss man diži neinteresē, regulāra sezona liekas pamatīgi garlaicīga, kautkāda interese parādas tikai uz playofiem.

  +6 [+] [-]

, 2012-03-02 17:35, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Es saku tikai to, ka Stenlija kauss ir augstākais sasniegums pasaules hokejā gluži tāpat kā NBA, vienīgi Olimpiāde ir svarīga izlašu mērogos.
pačukstēšu tev noslēpumu- pašlaik labākajam NHL spēlētājam Malkinam (tāpat kā Ovi, Kovi u.t.t.) noteikti PČ tituls ir svarīgāks par k-kādu Stenlija ziepju trauku, bet Soču olimpiādes dēļ pat, ja Betmens nolems aizliegt NHListiem tur piedalīties, viņi uz to sezonu domāju, ka liela daļa tad pārcelsies uz KHL, lai tikai varētu spēlēt Sočos....

tas, ka amerikānim vai kanādietim PČ tituls neko nenozīmē tā ir cita lieta, bet Eiropā PČ titulam ir ne mazāks prestižs par Stenlija kausu...Bet OS zeltu grib visi, arī amerikāņi un kanādieši

  +3 [+] [-]

, 2012-03-02 17:37, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Es tikai izteicu viedokli, ka NHl turnīrs ir augstāka līmeņa
Par OS tas noteikti nav augstāka līmeņa

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:40, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Bez jautājiem PČ, kautvai bronzas medaļa. Es fanoju par visām LV izlasēm. Es tikai izteicu viedokli, ka NHl turnīrs ir augstāka līmeņa un tas ir viss. Un Gagarina kauss man diži neinteresē, regulāra sezona liekas pamatīgi garlaicīga, kautkāda interese parādas tikai uz playofiem.
Es tikai mēģināju vilkt paralēles starp dažādu valstu attieksmi pret dažadiem turnīriem! Ja mēs būtu kanādieši vai amerikāņi tad arī mums SC būtu nozīmīgaks par PČ, bet tā kā esam tie kas esam, tad priekš mums svarīgaks ir pasaules čempionāts un sasniegumi tajā! Neskatoties uz to ka NHL ir augstāka līmeņa turnīrs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:44, pirms 13 gadiem
Spaceman rakstīja: Es tikai mēģināju vilkt paralēles starp dažādu valstu attieksmi pret dažadiem turnīriem! Ja mēs būtu kanādieši vai amerikāņi tad arī mums SC būtu nozīmīgaks par PČ, bet tā kā esam tie kas esam, tad priekš mums svarīgaks ir pasaules čempionāts un sasniegumi tajā! Neskatoties uz to ka NHL ir augstāka līmeņa turnīrs.
Jā, protams, interese par PČ un it sevišķi OS ir lielāka pie mums par NHL, tas tikai dabīgi. Man personīgi vienīgais izņēmums bija, kad Irbe spēlēja NHL finālā, tad fanoju par Huricanes vairāk nekā par Dinamo KHL tagad

  +5 [+] [-]

, 2012-03-02 17:44, pirms 13 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Ja Belariem atnāktu pie varas kāds ASV pakaļas laizītājs,tad mēdijos par Baltkrieviju mēs uzzinātu daudz skaista un patīkama.
Protams, tāpēc, ka tur arī būtu daudz skaista un patīkama. Cik valstis ASV ir ''sagandējusi'' ar savu ''okupāciju''? Vācija, Francija, Dienvidkoreja, Japāna, Puertoriko u.t.t. tās ir visas tās valstis, kur ASV kādreiz ir bijušas kā okupētājas vai atbrīvotājas un tās ir starp līderiem savos reģionos arī pa daļai to principu dēļ, ko ASV iedibināja tur vai finansiālās palīdzības (Māršala plāns rietumeiropā) dēļ. Un neviena no tām nav šobrīd ''okupēta''. Tāpat kā Irāka vai Afganistāna nav okupētas....

Un tad tu vari paskatīt analoģiju ar Krieviju...... Man nav nekas pret belariem, lai viņi dzīvo kā dzīvojuši un labprāt aizbraukšu uz PČ tur, bet šitā dir*ana uz Ameriku man jau ir tik ļoti apnikusi. Un galvenais, ka nevienam nav argumentu kāpēc, tik Putinam līdzīga retorika.....

NAV TĀDAS VALSTS, KURĀ ASV KĀDREIZ BŪTU BIJUSI UN LĪDZ GALAM SPĒJUSI REALIZĒT SAVU PLĀNU BEZ VISĀDU ''brīvības cīnītāju-teroristu'' iejaukšanās, kur šobrīd būtu slikta dzīvošana...

     [+] [-]

, 2012-03-02 17:45, pirms 13 gadiem
Par ko jūs te diskutējat tantiņas? Raksts bij par ko citu

  -1 [+] [-]

, 2012-03-02 17:46, pirms 13 gadiem
Dude88 rakstīja: Jā, protams, interese par PČ un it sevišķi OS ir lielāka pie mums par NHL, tas tikai dabīgi. Man personīgi vienīgais izņēmums bija, kad Irbe spēlēja NHL finālā, tad fanoju par Huricanes vairāk nekā par Dinamo KHL tagad
es pēdējo 5 gadu laikā neesmu redzējis pilnu NHL spēli...