Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Latvijas izlase uguņo un gūst pēdējo 19 gadu lielāko uzvaru

Rolands Eliņš

Latvijas izlase uguņo un gūst pēdējo 19 gadu lielāko uzvaru
Kaspars Daugaviņš
Foto: Romāns Kokšarovs/F64

Latvijas hokeja izlase olimpiskā kvalifikācijas turnīra pirmajā mačā ar 8:1 pārspēja Austriju. Kasparam Daugaviņam un Rodrigo Ābolam katram trīs punkti uzvarā, par kuru lielāku Latvija oficiālā mačā nebija guvusi kopš tālā 1997. gada.

Latvijas hokeja izlase galvenā trenera Haralda Vasiļjeva vadībā uzsāka OS atlases turnīru, kurā no Latvijas, Austrijas, Vācijas un Japānas izlasēm uz 2018. gada olimpiādi dosies tikai grupas uzvarētāja. Mūsu izlases vārtos pirmajā mačā vārtos stājās Kristers Gudļevskis, kamēr ārpus pieteikuma palika valstsvienības veterāns Edgars Masaļskis, bet pirmo oficiālo spēli šosezon aizvadīja KHL sezonas sākumu izlaidušais Oskars Bārtulis.

Lai arī spēles pirmais bīstamais vārtu moments piederēja Austrijai, kurai šajā turnīrā nepalīdz izlases lielākā zvaigze Tomass Vaneks, taču sākums krietni veiksmīgāks padevās Latvijai. Kaspars Daugaviņš ar precīzu metienu izvirzīja Latviju vadībā, bet nesatraukties par diviem Latvijas noraidījumiem aicināja Andris Džeriņš, mazākumā iespaidīgi realizējot ātro uzbrukumu.

Perioda izskaņā gan austrieši vienus vārtus atguva, kad ripa sāpīgi trāpīja pa Mārtiņu Karsumu un nelielo apjukumu Latvijas rindās izmantoja Tomass Hunderfunds, iemetot no brīvas pozīcijas vārtu priekšā. Taču otrā perioda vidū Roberts Bukarts acīgi nospēlēja pēc iemetiena pretinieku zonā un panāca 3:1, bet drīz pēc tam netverams izrādījās Daugaviņa metiens. Daugaviņš sezonu iesācis patiešām fantastiski, jo pirmajās četrās spēlēs (KHL un izlasē) guvis jau piecus vārtus un astoņus punktus.

Līdz otrā perioda beigām austrieši vairākkārt iekrita pretuzbrukumos, un latvieši par to sodīja – 39. minūtē Ronalds Ķēniņš panāca jau graujošo 5:1. Latvijas izlasei ar to gan nepietika, un trešā perioda sākumā vārtus teju guva Zemgus Girgensons, trāpot pa vārtu stabiņu, bet 44. minūtē uz maiņu nākušo austriešu vārtsargu Davidu Madleneru pārspēja Miks Indrašis. Atzīmējās arī izlasē otro maču aizvadošais Mārtiņš Dzierkals, kurš nokārtoja 7:1, bet spēles izskaņā Rodrigo Ābols guva vēl vienus vārtus, precīzi metot izgājienā divi pret vienu. Viņam tas bija trešais punkts šodienas mačā.

Plašāks aizvadītās spēles pārskats pieejams šeit Teksta tiešraide: Latvija - Austrija 8:1 (spēle galā).

Šī bija Latvijas izlases rezultāta ziņā iespaidīgākā uzvara oficiālā spēlē kopš 1997. gada, kad pasaules čempionātā ar 8:0 tika pārspēta Vācija. Ar septiņu vārtu pārsvaru guvusi uzvaru oficiālā mačā Latvija bija arī 2002. gada olimpiskajās spēlēs, kad ar 9:2 pārspēja Ukrainu. Jāatgādina, ka tieši pret Vāciju pēc trim dienām Latvijas izlase aizvadīs, iespējams, izšķirošo spēli par tikšanu uz olimpiskajām spēlēm, bet vispirms domas būs jāvelta rītdienas mačam pret Japānu.

Latvija - Austrija 8:1 (2:1, 3:0, 3:0)

Vārti: 5:41 Daugaviņš (Indrašis) 1:0, 11:23 Džeriņš (Dārziņš, maz.) 2:0, 16:39 Hunderfunds (Geiers, Herburgers) 2:1, 25:18 Bukarts (Meija) 3:1, 27:36 Daugaviņš (M. Rēdlihs, Dārziņš, vair.) 4:1, 38:48 Ķēniņš (Ābols, K. Rēdlihs) 5:1, 43:57 Indrašis (Karsums, Daugaviņš) 6:1, 46:11 Dzierkals (Ābols) 7:1, 56:45 Ābols (Ķēniņš, Bārtulis) 8:1
Metieni: 31:23
Soda minūtes: 12:16
Vārtsargi: Kristers Gudļevskis - Davids Kikerts (no 40:00 Davids Madleners)

Latvijas izlases lielākās uzvaras OS, OS kvalifikācijā un PČ elitē

GadsTurnīrsRezultāts
19978:0 pret Vāciju
2016OS kv.8:1 pret Austriju
2002OS9:2 pret Ukrainu
20018:2 pret Japānu
20097:1 pret Franciju
20125:0 pret Itāliju

Latvijas izlases sastāvs:

Vārtsargi: Edgars Masaļskis, Kristers Gudļevskis, Elvis Merzļikins.
Aizsargi: Arvīds Reķis - Georgijs Pujacs, Krišjānis Rēdlihs - Kristaps Sotnieks, Artūrs Kulda - Oskars Bārtulis Ralfs Freibergs.
Uzbrucēji: Miks Indrašis - Kaspars Daugaviņš - Mārtiņš Karsums, Gints Meija - Zemgus Girgensons - Roberts Bukarts, Mārtiņš Dzierkals - Rodrigo Ābols - Ronalds Ķēniņš, Lauris Dārziņš - Andris Džeriņš - Miķelis Rēdlihs Vitālijs Pavlovs.

Olimpiskā kvalifikācijas turnīra spēļu grafiks un rezultāti

DatumsLaiksSpēleRezultāts
01.09.2016.15:30Vācija – Japāna5:0
01.09.2016.19:30Austrija - Latvija1:8
02.09.2016.15:30Vācija – Austrija
02.09.2016.19:30Latvija - Japāna
04.09.2016.14:00Japāna – Austrija
04.09.2016.18:00Latvija - Vācija

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:32, pirms 8 gadiem
Dvuļu_spridzinātājs rakstīja: ir kaut kur oficiālie skaitļi ?
Vari mēģināt iihf mājaslapā atrast. Varbūt tur ir.

  +2 [+] [-]

, 2016-09-01 22:32, pirms 8 gadiem
VitaPita rakstīja: nevis nevajadzīgie, bet tie, ko nemāk izmantot/nevar atļauties! ja komandā ģenerālmenedžeris vienlaicīgi ir arī treneris, pavārs, šoferis, masieris un karsējmeitene (un piepūšamā sieviete Savickim), tad spēlētāju selekcija un ierobežotās finansiālās iespējas rezultējās veģetēšanā tabulas lejasdaļā vienā pašvakā līgā
Personīgi man Dinamo ir kaut kāda kluba komanda, bet veči šī ir mūsu valsts Latvijas Republikas izlase!!! Kurš gan zina cik vēl augstākais ir atvēlējis mums dzīvot sava valstī?

  +3 [+] [-]

, 2016-09-01 22:33, pirms 8 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Neiztika arī bez Kirova Lipmana izrādes preses konferencē. Jānim Matulim veltīja vārdus: Tev ir divu klašu izglītība, maksimums trīs

No Twittera.
Vīrs, kurš spēlē pret Dāniju demonstrēja plakātu "Lipman, atkāpies", šodien spēli skatījās ar aizskočotu muti

No Twitera

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:33, pirms 8 gadiem
Daņ fox rakstīja: kur lai paskatas? gribu kadu seriju noskatiites
Nav ne jausmas.
Pirms kāda gada A-komandu meklēju, bet nevienu sakarīgu linku neatradu.
Tak parocies google.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:34, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Personīgi man Dinamo ir kaut kāda kluba komanda, bet veči šī ir mūsu valsts Latvijas Republikas izlase!!! Kurš gan zina cik vēl augstākais ir atvēlējis mums dzīvot sava valstī?
Nebur drāmu! Esmu drošs, ka sev atvēlēto laiku mēs nodzīvosim Latvijas Republikā!

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:35, pirms 8 gadiem
7ww7 rakstīja: Bet tai pat laikaa otrai skaitliski mazai tautai beedas. Un arii tai pat laikaa otrai skaitliski lielai tautai, Vaacijas izlases vieniibai arii ir liela mandraazha redzot shaadu Peerienu, un shiem kaiminiem vienam otru labi zinot, lielam kaiminam jaapakasa, nezinu ko tie kasa shaados gadiijumos,- ko shiem taalaak dariit?
Tā otrā " skaitliski mazā tauta" ir piecas reizes lielāka par mūsējo. Un no
sarkano bandītu 50 gadu okupācijas tika paglābta. Ko tā pārdzīvo par austriešiem? Par Vāciju nav ko runāt, apbižotie nabadziņi.....

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:35, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Dieva miers lai mūsu kaimiņiem, kāpēc negribi papriecāties par L A T V I J A S uzvaru?
Es priecaajos par muusu LATVIJAS Izlases sniegumu, bet kapeec negribi lasiit uzmaniigaak rakstiito? Tur nav nekaada politika.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:35, pirms 8 gadiem
po iedzeršu lacplesi extra

  -2 [+] [-]

, 2016-09-01 22:35, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Prieks arī,ka es nekļūdījos, kad agrāk izteicos, ka Mārtiņš Dzierkals ir talantīgākais no jaunajiem latviešu hokejistiem, protams arī Ābols.
Šī mūsu izlase ir labāka par to, kur spēlēja Znaroks, Maticins, cita lieta, ka nenormāli ir audzis hokeja līmenis tādās valstīs kā Dānija, Norvēģija, Austrija, Francija u. c. Manuprāt sporta veida līmenis ir atkarīgs pirmkārt no masveidības, otrkārt no sporta veida piramīdas organizācijas. Un ne vis no Kirova Lipmana, Rīgā jau haļļu pietiek laikam, ļoti slikta atdeve no Daugavpils( laikam tikai Pavlovs).Varbūt vairāk hokeja skola stalantīgākajiem jauniešiem?
tīri individuāli ņemot pa pozīcijām, šībrīža uzbrucēji gandrīz visi ir krietni vājāki par 90 gadu beigu un 2000 sākuma modeli, bet komandas gara, mikroklimata ziņā, viņi ir krietnu soli priekšā, to šodien arī varēja redzēt, spēle aizgāja un atvērās visa komanda, cerams, pret japānu un vāciju izdosies saglabāt šo te pašu emocinālo pacēlumu un ticību saviem spēkiem. Un šodienas spēle tiešām nav rāditājs. Tā laika komandas modelis uzbrukuma ziņā bija starp rezultatīvākajiem pasaules čempionātā.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:36, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Tā otrā " skaitliski mazā tauta" ir piecas reizes lielāka par mūsējo. Un no
sarkano bandītu 50 gadu okupācijas tika paglābta. Ko tā pārdzīvo par austriešiem? Par Vāciju nav ko runāt, apbižotie nabadziņi.....
Ja par apbižošanu runā, tad apbižota tika Austrijas hokeja auditorija. Esmu puslīdz drošs, ka tā ir mazāka nekā Latvijā. Tātad maza tauta.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:41, pirms 8 gadiem
>janijs56 Ir, Karogs liidziigs Ja nopietni, frichiem ir iesleegusies mandraazha par Sveetdienas speeles iznaakumu.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:42, pirms 8 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Neiztika arī bez Kirova Lipmana izrādes preses konferencē. Jānim Matulim veltīja vārdus: Tev ir divu klašu izglītība, maksimums trīs

No Twittera.
Jankam gan izglītība. Un augstākā. Vēstures un filozofijas faķis.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:44, pirms 8 gadiem
tādsnesportists rakstīja: tīri individuāli ņemot pa pozīcijām, šībrīža uzbrucēji gandrīz visi ir krietni vājāki par 90 gadu beigu un 2000 sākuma modeli, bet komandas gara, mikroklimata ziņā, viņi ir krietnu soli priekšā, to šodien arī varēja redzēt, spēle aizgāja un atvērās visa komanda, cerams, pret japānu un vāciju izdosies saglabāt šo te pašu emocinālo pacēlumu un ticību saviem spēkiem. Un šodienas spēle tiešām nav rāditājs. Tā laika komandas modelis uzbrukuma ziņā bija starp rezultatīvākajiem pasaules čempionātā.
Labi, varbūt Tev taisnība, ka tās izlases uzbrucēji bija spēcīgāki, bet mana galvena tēze, ka toreiz austrieši un vācieši, nerunājot par francūžiem bija vājāki par šo valsu pašreizējiem spēlētājiem. Ideja- ne tik daudz mēs regresējuši, kā tie progresējusi.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:48, pirms 8 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tai piezīmei vajadzētu nedaudz piezemēt sapņotājus
tā ir tāda misija, kults, reliģija, sociālais darbs vai azarts "piezemēt sapņotājus"? "Neuzdrīkstaties sapņot! Neceriet! Pat nedomājiet!" Kāpēc mēs nedrīkstam nedaudz pasapņot? Kādi ir tavi argumenti? Kam sapņotāji ar to nodara ļaunu?

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:48, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Tā otrā " skaitliski mazā tauta" ir piecas reizes lielāka par mūsējo. Un no
sarkano bandītu 50 gadu okupācijas tika paglābta. Ko tā pārdzīvo par austriešiem? Par Vāciju nav ko runāt, apbižotie nabadziņi.....
Bija tāds puisis - Ādolfs Šiklgrūbers. Piedzima Austrijā.

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 22:49, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Ja par apbižošanu runā, tad apbižota tika Austrijas hokeja auditorija. Esmu puslīdz drošs, ka tā ir mazāka nekā Latvijā. Tātad maza tauta.
Ko nozīmē auditorija? Vai Tu domā līdzjutējus? Manuprāt galvenais skaitlis ir sportisku skaits, kuri nodarbojas ar doto sporta veidu valstī. Par nožēlu man nav pieejama šāda informācija. Ja par līdzjutējiem- 1600 skatītāju spēlē pret Daniju ir antirekords pēdējo 25 gadu vēsturē. Kura ir Tava hokeja auditorija? Varu saderēt, ka gan Dānijā, gan Austrijā atnāktu vairāk skatītāju.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:50, pirms 8 gadiem
Vienmer atceros H.V. teikto par izlases vadisanu,ka tranerim nav lielaka goda,ka vadit savas valsts izlasi.
Varam atcereties ari to,kadel vinam toreiz nacas aiziet.....
Toreiz speletaji sadalijas divas frontes,jo:
Izlase viss notika tikai latviski.
Netika panemts Znaroks.

Ka trenerim H.V. ir visadi gajis,bet vienmer cienu vinu par patriotismu.Jacer ka tas nospeles loti lielu lomu-izlase tomer pilna jauniem latvju caliem,kuriem tas var labu ladinu iedot.Iespejams ari tadel sirokovam tika kurvitis-veca gvarde...

  +2 [+] [-]

, 2016-09-01 22:51, pirms 8 gadiem
Malači, baigi labi sakrita, bet nevar teikt, ka spēlējam labi - vairākums galīgi nekāds, vispār neko nevarējām izveidot vairākumā, Austrieši vairākumā izskatījās labāk par mums, mēs realizējām vienu vairākumu, bet to bija grūti nosaukt par kādu izspēli un nenormāli daudz stūlbu kļūdu un veicas ar to, ka Austrieši neprata izmantot šīs kļūdas, uz līdzenas vietas savā zonā zaudējām ripu. Vāciešus ar tādu spēli būs grūti uzvarēt, ja vienīgi atkal tā nesakrtitīs.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:53, pirms 8 gadiem
Reinis00 rakstīja: Gribās dzirdēt ko teiks visi nolicēji trakie
Kā es gaidīju tavu komentāru...es pat paredzēju tieši tādu formulējumu

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:53, pirms 8 gadiem
7ww7 rakstīja: >janijs56 Ir, Karogs liidziigs Ja nopietni, frichiem ir iesleegusies mandraazha par Sveetdienas speeles iznaakumu.
Lai tā būtu... galvenais, ka mūsējiem nepiemetas mandrāža, jo redzot kā mūsējie var spēlēt, galvenā vaina ir psiholoģijā vai motivacijā, ja ne viens ne otrs, tad fiziskajā sagatavotībā. Protams ja ir labākais sastāvs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2016-09-01 22:55, pirms 8 gadiem
B,le visi kas Te zirgs , zirgensons utt iemacieties rakstit vinu vardu Zemgus Girgensons aunu bars .. Sasniedziet Ko vins tad cikstat

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:55, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Labi, varbūt Tev taisnība, ka tās izlases uzbrucēji bija spēcīgāki, bet mana galvena tēze, ka toreiz austrieši un vācieši, nerunājot par francūžiem bija vājāki par šo valsu pašreizējiem spēlētājiem. Ideja- ne tik daudz mēs regresējuši, kā tie progresējusi.
tas protams arī, sevišķi attiecināms uz vāciju, kā arī īpaši šveici, abas komandas pēdējos 10 turas stabili augstāk par mums reitingā. tomēr šobrīd izskatās, ja ar galvām viss būs kārtībā, mūsējie var izkapāt abas nākamās spēles. ar šādu spēli, kā šodien būtu pelnījuši.

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:56, pirms 8 gadiem
žurnaļuga rakstīja: Bija tāds puisis - Ādolfs Šiklgrūbers. Piedzima Austrijā.
Nu un, viņi gandrīz nokļuva sarkano rokās, bet kaut kādā veidā, krievi piekāpās. redzi pats, kā dzīvo viņi šodien, kā somi un kā baltkrievi, bulgāri u.c.

  +4 [+] [-]

, 2016-09-01 22:56, pirms 8 gadiem
Šāda LV izlase nebija redzēta kopš , iepriekšējo OS spēles pret Kanādu.
Malači čaļi , turaties mēs jums ticam !!

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:58, pirms 8 gadiem
RuncisPuncis rakstīja: tā ir tāda misija, kults, reliģija, sociālais darbs vai azarts "piezemēt sapņotājus"? "Neuzdrīkstaties sapņot! Neceriet! Pat nedomājiet!" Kāpēc mēs nedrīkstam nedaudz pasapņot? Kādi ir tavi argumenti? Kam sapņotāji ar to nodara ļaunu?
latvieši vienkārši ir ļoti māņticīga tauta - daudz māņticīgāka par jebkuru Klusā okeāna saliņas pamatiedzīvotāju - nedod Dievs nejauši izbērt sāli, sasist spoguli, nogriezt matus grūtniecības laikā vai sapriecāties par savas izlases uzvaru - latvju meža, pļavu, pludmales, asfalta un ledus dievības ļauni atriebsies!!!

     [+] [-]

, 2016-09-01 22:59, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Prieks arī,ka es nekļūdījos, kad agrāk izteicos, ka Mārtiņš Dzierkals ir talantīgākais no jaunajiem latviešu hokejistiem, protams arī Ābols.
Šī mūsu izlase ir labāka par to, kur spēlēja Znaroks, Maticins, cita lieta, ka nenormāli ir audzis hokeja līmenis tādās valstīs kā Dānija, Norvēģija, Austrija, Francija u. c. Manuprāt sporta veida līmenis ir atkarīgs pirmkārt no masveidības, otrkārt no sporta veida piramīdas organizācijas. Un ne vis no Kirova Lipmana, Rīgā jau haļļu pietiek laikam, ļoti slikta atdeve no Daugavpils( laikam tikai Pavlovs).Varbūt vairāk hokeja skola stalantīgākajiem jauniešiem?
Ir jau viss pareizi! Pārslēdzos uz otru datoru,šeit komentāru skaitā pazudi.

  -1 [+] [-]

, 2016-09-01 23:03, pirms 8 gadiem
A-Burts-DR73 rakstīja: Ja tas notiks, mums atliks uzvarēt Japānu un pret Vāciju neciest sagrāvi
Ka man nepatīk cerēt uz citu komandu uzvarām pret mūsu galvenajiem konkurentiem.Ja ar tādu domu iet laukumā, zaudējums garantēts...
Ar tādu spēli kā šodien pret dāņiem būtu 3:0 mūsējo labā, arī vāciešiem nebūtu cerību uzvarēt. protams, ja ielaiž no iemetiena, tad ,kaut vai lienot uz vēdera ,neuzvarēt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-09-01 23:14, pirms 8 gadiem
janijs56 rakstīja: Ka man nepatīk cerēt uz citu komandu uzvarām pret mūsu galvenajiem konkurentiem.Ja ar tādu domu iet laukumā, zaudējums garantēts...
Ar tādu spēli kā šodien pret dāņiem būtu 3:0 mūsējo labā, arī vāciešiem nebūtu cerību uzvarēt. protams, ja ielaiž no iemetiena, tad ,kaut vai lienot uz vēdera ,neuzvarēt...
Šim turnīram ir pārāk liela likme lai pārbaudes spēlē (vienīgajā!) tagad būtu sākuši mēģināt ko pierādīt. Es (daļēji, 1per. pilnu) noskatījos spēli Batkrievija-Dānija(šiem 30min ātrāk sākas) ar "NHL sastāva spēcīgo Dāniju" Baltkrievi norādija vietu. Nekas traks bet 3-1

     [+] [-]

, 2016-09-01 23:15, pirms 8 gadiem
stulbais krokodils reiz teica ka austriesi esot prieksa lv tacu izradas ka atpaliek gaismas gadu attaluma. Tikai nopietnos turniros kad nolasas labakie var redzet patieso khl speku. Apsveicu ari baltkrievus un kazahus.

     [+] [-]

, 2016-09-01 23:21, pirms 8 gadiem
elninjo2 rakstīja: Nolaižamies uz zemes. Svētdien vēl viena vācu valodā runājoša izlase.
Tāda ka esi Komandanas kapteinis un visi paārējie sc.com lietotaji ir pārējie izlases spēlētāji

  -1 [+] [-]

, 2016-09-01 23:21, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Ja par apbižošanu runā, tad apbižota tika Austrijas hokeja auditorija. Esmu puslīdz drošs, ka tā ir mazāka nekā Latvijā. Tātad maza tauta.
Paldies Dievam,ka Latvijaa ir maza futbola auditorija