Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Kas ir KHL līderi?

Juris Miņins
Juris Miņins

Kas ir KHL līderi?
Aleksandrs Radulovs
Foto: AP/Scanpix

Mūsdienās sportā daudz ko izsaka personības. Tādas izvirza praktiski katrs sporta veids un organizācija. Kontinentālā hokeja līga (KHL) strādā jau trešo sezonu, taču kas ir šī turnīra galvenie spēlētāji un vai tādi vispār ir?

Ja kādam hokeja līdzjutējam pavaicātu – Kas ir NHL labākie spēlētāji, līderi? Neapšaubāmi, tiktu nosaukti vismaz pāris uzvārdi, piemēram, Krosbijs, Stemkoss, Ovečkins, Tomass, iespējams, vēl kāds. Taču, ja tādu pašu jautājumu uzdotu KHL sakarā, kādas tad būtu atbildes? Protams, vispirms ir jāizvirza kritēriji pēc kuriem šos līderus noteikt, pašā vienkāršākajā gadījumā tas varētu būt publiskais tēls + spēle + statistika. Mēģinot atbildēt uz šo jautājumu pats, prātā pārcilāju vismaz pāris desmitus hokejistu, taču tikai retajam varēja likt labas un teicamas atzīmes visos trijos komponentos. Tad kur ir problēma šādā situācijā? Vai tā vispār ir problēma? Un kā to risināt?

Hokejs parasti tiek pozicionēts kā komandas sporta veids, kur individuālie talanti ir tikai vieni no visas sistēmas "zobratiem", tāpēc, salīdzinot ar citiem sporta veidiem hokejisti parasti ir mazliet "apdalītāki". Ne viņiem tiek milzīgi reklāmas līgumu (salīdzinot ar citu sporta veidu pārstāvjiem), ne pienācīga uzmanība no sabiedrības puses. Pat Nacionālā hokeja līga necenšas izcelt kādu vienu spēlētāju pār citiem. Vienmēr ir bijis Greckis, Mesjē, Kurri, Kofijs un Fūrs, vai arī Sakiks, Forsbergs, Ruā, tāpat kā Aizermans, Šenehens, Fjodorovs.... arī mūsdienās, lai vai kā, bet ir Krosbijs, Malkins, Flerī, Stāls, vai Teivzs, Keins un Kīts.

Jo vēl vairāk šī tendence ir novērota tā sauktajā "padomju hokejā", kad, lai arī cik talantīgs būtu katrs hokejists, vienalga izcelta tiek Harlamovs-Petrovs-Mihailovs maiņa, vai arī slavenais KLM trijnieks, Krutovs-Larionovs-Makarovs, kas kopā ar Kasatonovu un Fetisovu vispār ir hokeja fundamentālā un nedalāmā vērtība.

No vienas puses, protams, tas nav slikti, jo hokejs ir smags sporta veids, kur katra spēlētāja ieguldījums kopējos panākumos ir ļoti svarīgs, taču no otras (t.i., biznesa) puses, tomēr, organizācijai ir jāveido tēls un jāizvirza "hedlaineri", kas popularizē to vai citu projektu/produktu. Tieši tāpēc NHL (kā sabiedrība, nevis organizācija), tomēr, izvēlas līderus, kas arī tiek virzīti līgas popularizācijai. Pārsvarā tie ir spēlētāji, kas simbolizē "jauno ēru". 90-tajos, kad līgā lielā daudzumā ienāca ārzemnieki, tie bija vadošie Eiropas spēlētāji, pēclokauta ērā tie ir jaunie talanti, kas simbolizē "jaunā NHL" ideju – nevajag tērēt daudz naudas, lai sasniegtu rezultātus.

Taču atgriezīsimies atpakaļ pie KHL tēmas. Šis ir ļoti jauns projekts, jo šī ir tikai trešā līgas sezona. Čempionāta izveides sākumā mērķi, kā jau parasti, bija lieli – izveidot pārliecinoši labāko hokeja līgu Eiropā, sakārtot vietējo hokeja sistēmu, pataisīt hokeju par biznesu, nevis bagātnieku vaļasprieku un beigu beigās arī konkurēt ar NHL.

Ja ar pirmajiem diviem punktiem, īstenībā, nebija nekādu lielo problēmu arī Krievijas Superlīgas laikā, tad pēdējie divi gan kliboja, jo tas noteikti nebija vizuāli pievilcīgākais projekts uz ko cilvēki plūstu straumēm. Lai situāciju mainītu, bija (un ir!) nepieciešams veidot līgas tēlu. Un te mēs atkal nonākam pie līderu izvirzīšanas.

Protams, ir neslikti, ka Rīgā bija Hosa un ir Ozoliņš, vai Kazaņā Morozovs un Ņikuļins, taču tie ir lokāla mēroga "stāri", kas cilvēkam no malas (pat citas KHL pilsētas) neizsaka praktiski neko. KHL pirmsākumos par līgas "hedlaineri" tika izvēlēts neviens cits kā hokeja rokzvaigzne un viens no līgas apmaksātākajiem spēlētājiem (kā tika baumots) Jaromirs Jāgrs, taču ar "vēlēšanām" viss popularizācijas process praktiski arī apstājās (pāris reklāmas klipi gan tika izveidoti) un nekas cits vietā nav nācis. Līdz ar to ir čempionāts ar daudziem maziem "līderīšiem", bet neviens nav tāds, kas simbolizētu visu KHL. Līdz ar to KHL ir līga bez "sejas" un šāda situācija noteikti nepalielina čempionāta popularitāti kopumā (arī ārpus "KHL zonas").

Kā šo situāciju uzlabot? Ļoti vienkārši! Ir jāmeklē stāsti. Piemēram, Ziemeļamerikā (visos sporta veidos, ne tikai hokejā) katru gadu tiek sacelts milzīgs troksnis ap draftētajiem pirmajiem numuriem. KHL ir notikuši divi drafti un, līdz ar to, ir bijuši divi pirmie numuri. Jautājums – kāds vēl vispār atceras, kas tie bija par puišiem? Tāpat stāstus var un vajag atrast izvirzot ne tikai jaunās zvaigznes un zvaigznītes, bet arī jau pieminētos "hedlainerus". Domāju, ka daudzi piekritīs, ka Ufas "Salavat Yulaev" pārstāvis Aleksandrs Radulovs varētu būt viens no šiem līderiem – vēl samērā jauns, talantīgs, sportiski agresīvs un nekaunīgs hokejist, kurš "pasūtīja trīs mājas tālāk" NHL, ar skandālu pievienojās Ufas komandai un pašlaik ir viens no līgas visu laiku rezultatīvākajiem spēlētājiem (140 regulārās sezonas mačos 60+100 punkti). Šāds spēlētājs arī lieliski atbilst pašai līgas koncepcijai – jauns projekts, kas strauji un jau ar zināmiem panākumiem sevi piesaka pasaules sportā.

Tāpat pie negatīvajiem piemēriem var minēt Marcelu Hosu, kurš bija iepriekšējās sezonas labākais vārtu guvējs KHL. Pēc pareiza mārketinga likumiem loģiski būtu, ja par viņu regulāri rakstītu visa hokeja prese un viņa pāreja no Rīgas "Dinamo" uz Kazaņas "AK Bars" tiktu bez maz vai translēta tiešraidē. Kaut kas vismaz uz to pusi ir bijis?

KHL vadība labāk "aizsedzas" ar "nopelniem bagātajiem" – Jāgru, Jašinu, Nabokovu (līdz neilgam laikam), Zubovu, Morozovu, Demitru un, jā, arī Ozoliņu, bet vēlāk brīnās kāpēc čempionātu dēvē par veco ļaužu pansionātu... .

Arī to pašu visu nemīlēto Čehovas "Vityaz" var izmantot līgas tēla veidošanai. Skandaloza, asa un brīžiem pārmērīgi rupja komanda, kuru "nevar ciest" visa līga – savā laikā NHL tāda bija Filadelfijas "Flyers" (šobrīd tas ir novērots mazākā mērā), un viņi arī simbolizēja sava laika NHL hokeju. T.i., nevajag vairīties arī no nosacīti negatīvās reklāmas, vienkārši to ir jāprot izmantot savā labā.

Kāds, iespējams, teiks, ka tas viss ir ārišķības, kas vajadzīgas tikai "burgerēdājiem-amerikāņiem". Savukārt es tam kategoriski nepiekrītu – tā ir kopējās intereses "kurināšana", kas palīdz ievilināt skatītājus arēnā, kas palielina interesi par KHL arī ārpus čempionāta dalībvalstīm utt. . Ja KHL grib augt un attīstīties, tad nevajag skatīties komandu skaita palielināšanas virzienā, vispirms par skatāmu un interesantu projektu ir jāpadara tas, kas jau ir izveidots.

Vai KHL būtu jāizvirza "reklāmas sejas"?

  • 334

  • 28

  • 30


  +1 [+] [-]

, 2010-12-16 20:07, pirms 14 gadiem
domāju ka šogad būs Mozyakins, sezonas sākums bija pagalam vājš, bet tagad acīmredzami uzlabots sniegums, regulāri tiekot pie rezultativitātes punktiem, vopšem manliekas atlanta kapteinis.

  +6 [+] [-]

, 2010-12-16 20:09, pirms 14 gadiem
vai arī slavenais KLM trijnieks, Krutovs-Larionovs-Mihailovs, kas kopā ar Kasatonovu un Fetisovu vispār ir hokeja fundamentālā un nedalāmā vērtība.
Mihailova vietā jābūt, manuprāt, Makarovam
Slēpts komentārs: sticky

 +12 [+] [-]

, 2010-12-16 20:16, pirms 14 gadiem
Malacis Juri + 1 tev!

  +1 [+] [-]

, 2010-12-16 20:25, pirms 14 gadiem
Nevaru nepiekrist piemēram tiešām tas pats Mozjakins jau 20 golus ielicis un nav viņš vecs,28 gadi ja nemaldos un to vajag skaļāk akceptēt ka lūk ir līgas labākais snaiperis kam jāseko līdz.

     [+] [-]

, 2010-12-16 20:37, pirms 14 gadiem
Filadelfijas Flyers ar Ronu Hextālu?

  +5 [+] [-]

, 2010-12-16 20:39, pirms 14 gadiem
100% taisnība Miņinam par to ka KHL izreklamē veterānus- bijušās zvaigznes, kas tuvojas karjeras norietam nevis šī brīža labākos spēlētājus kkā neesmu pamanījis, ka KHL cenšas izcelt Mozjakinu, Morozovu, arī Radulovu un galu galā Hossu-kā nekā līgas labākais snaiperis pagājušajā sezonā, bet ja reklamē tad Nabokovu, Jāgru vai Jašinu neviens no šiem nerāda to labāko sniegumu. Protams, Mozjakins vai Morozovs nav tik labi kā Malkins vai Ovečkins, bet ja necentīsies viņis izcelt kurš viņus ievēros?

  +6 [+] [-]

, 2010-12-16 20:43, pirms 14 gadiem
silk182 rakstīja: Filadelfijas Flyers ar Ronu Hextālu?
Filadelfijas "Flyers" ar Bobiju Klārku, Deivu Šulcu, Edu Van Impu, Bērniju Parentu, Andrē Dupontu utt., t.i., 70-to gadu "Flyers".
Hekstāls Filadelfijā spēlēja 80-to beigās, 90-to sākumā un 90-to otrajā pusē.

     [+] [-]

, 2010-12-16 20:47, pirms 14 gadiem
Atbildot uz jautājumu: "Vai KHL būtu jāizvirza "reklāmas sejas"?"
Man vienalga, kas notiek ar svešu biznesu!

  +4 [+] [-]

, 2010-12-16 21:09, pirms 14 gadiem
Atliek tikai šo te pārrakstīt krieviski un sūtīt KHL vadībai, lai lasa.

  +1 [+] [-]

, 2010-12-16 21:34, pirms 14 gadiem
pilnigi piekrītu autoram. tikai viena replika: krievi ar hokeju biznesu veel ilgi netaisiis, jo vieglaak ir pumpeet naftu un gaazi!

  -2 [+] [-]

, 2010-12-16 21:36, pirms 14 gadiem
Autors nav pieminējis svarīgu niansi - Krievijā Nr.1 un visa galvenā publicitāte ir sporta karalim - Futbolam. Tāpat kā Kanādā Nr.1 (un tikai) ir hokejs (un vietējām futbola zvaigznītēm tur ir maz cerību pagrūstīties).

Nav tik traki - Jāgrs, Jašins, Morozovs, Mozjakins, Mareks u.c. ir skaļi vārdi. NHL jau arī nav tik spīdoši ar superzvaigznēm - Krosbijs, Ovečkins, pieslīpēs Stemkosu un .. jāsāk domāt.

Bet ar reklāmu un mārketingu protams KHL vēl bērnu autiņos, pat centīgajā Rīgā ..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-12-16 22:21, pirms 14 gadiem
Komandas jau pašas izvēlas sev spēlētājus un bonusam ir ārzemnieku limits un algu griesti(kurus tāpat neviens neievēro). tāpēc labāk samaksāt daudz kaut kādam pavecam krievam!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-12-16 23:27, pirms 14 gadiem
pilnīgi un galīgi piekrītu Jurim...labs raksts!

  +1 [+] [-]

, 2010-12-16 23:46, pirms 14 gadiem
Vityaz ar Flyers salīdzināt ir tāpat kā G.Pasti ar Maksorliju var Laraku. Protams, ka to var darīt.

     [+] [-]

, 2010-12-16 23:49, pirms 14 gadiem
Ja KHL kaut nedaudz grib kļūt populārāka arī ārpus padomju savienības robežām, pats pirmais, kas jādara- jāaizmirst par kirilica rakstību!!!

     [+] [-]

, 2010-12-17 02:31, pirms 14 gadiem
Laba tēma - šo rakstu derētu iztulkot uz krievu valodu un ielikt, kādā lielākā .ru saitā. Kautkā tam lielajam lācim ir jāsaka priekšā, kas jādara lietas labā, savādāk nauda kaudze - bet fantāzija nulle!

     [+] [-]

, 2010-12-17 03:43, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Filadelfijas "Flyers" ar Bobiju Klārku, Deivu Šulcu, Edu Van Impu, Bērniju Parentu, Andrē Dupontu utt., t.i., 70-to gadu "Flyers".
Hekstāls Filadelfijā spēlēja 80-to beigās, 90-to sākumā un 90-to otrajā pusē.
Labs piemērs, cik daudz spēj izdarīt pāris youtube klipiņi, visai viduvējs vārtsargs (Ron Hextall) tiek pataisīts par nez kādu stāru!
Toties tevis nosauktos spēlētājus kurus lieliski vadīja Fredijs Šero ar saviem "15 likumiem", diez vai kāds var nosaukt!

     [+] [-]

, 2010-12-17 09:09, pirms 14 gadiem
Izbrinija ka pa visu blogu nav pieminets realajs KHL zvaigzne, runa iet par A. Radulovu.
Vina popularitati taisa vien NHL klubi un skauti, meginot vinu dabut.
Vina statistika ja kuru gadu ir top 10 un vina spele ir loti skaista.

     [+] [-]

, 2010-12-17 09:16, pirms 14 gadiem
ALKO rakstīja: Ja KHL kaut nedaudz grib kļūt populārāka arī ārpus padomju savienības robežām, pats pirmais, kas jādara- jāaizmirst par kirilica rakstību!!!
Kadel? tas ir ligas valoda, tapat ka Anglu (pat amerikanu) NHL.
Es bi teiktu ka vajag vairak profinus meklet ne uz ledus bet personala.
Skauti un agenti ir neredzami bet vinu darbs liels, nesakot pa menedzeriem.

  +2 [+] [-]

, 2010-12-17 11:09, pirms 14 gadiem
Night Mage rakstīja: Kadel? tas ir ligas valoda, tapat ka Anglu (pat amerikanu) NHL.
Es bi teiktu ka vajag vairak profinus meklet ne uz ledus bet personala.
Skauti un agenti ir neredzami bet vinu darbs liels, nesakot pa menedzeriem.
tapēc ka citās valstīs KHL spēles deļ krievu burtiem varētu arī neintresēt, jo kāda jēga skatīties spēli, ja tu pat uzvārdus nevari izlasīt, un nezini kas tur par spēlētājiem laukumā..
kāda jēga izvirzīt kādu zvaigzni, ja neviens viņa uzvārdu nevar izlasīt ārpus valstīm kur saprot krieviski..
tu skatītos līgu kur uzvārdi uz muguras būtu hieroglifos?
arī all star balsojums tāds patizls, ka citu valstu līdzjutēji nemaz nevar nobalsot par savas valsts spēlētājiem ja nesaprot Krieviski..
itkā tie visi ir sīkumi... bet deļ tiem sīkumiem arī tā līga nav tik pievilcīga ārpus bijušās PSRS..

     [+] [-]

, 2010-12-17 13:33, pirms 14 gadiem
Īsti nesaprotu autora domu ,uzcepjot šo rakstu.Jā tā bija ar domu,ka KHL
vāji spodrina savu tēlu,šajā gadījumā ar hokejistu vārda palīdzību,negribētu īsti piekrist.Viņi gluži vienkārši reklamē to,kas viņiem ir.Vārdu un slavu hokejisti pārsvarā iegūst ,spēlējot pasaules labākajā līgā-NHLTā tas bija, ir un būs!Par to nav ne mazāko šaubu.Var nezin ko KHL reklamēt un slavēt un bļaut halva,halva.Tik un tā mutē no tā saldāks nepaliks.Kas attiecās uz zvaigznēm,zvaigznītēm vai superzvaigznēm,tad manuprāt pat NHL superzvaigznes var saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem,bet zvaigznes un zvaigznītes ir katrā komandā.Tām vēl ir jāaug un sevi jāapliecina daudzu gadu garumā.Hokejā ir notikusi globāla paaudžu maiņa,kad aizgājuši gandrīz visi varenie(Greckis Lemjē Aizermans Sakiks Forsbergs Sundins utt),bet viņiem līdzvērtīgu hokejistu izauguši vēl nav.Ne Krosbijs,ne Ovečkins ne Malkins vēl nav savus labākos gadus sasnieguši un superlīmenis būs jānotur un jāpierada gadus 10-15,lai vismaz iekļūtu labāko NHL visu laiku rezultatīvāko spēlētāju trīsdesmitniekā,bet tas ir 1327 punkti.Bet pārmetumi KHL,ka uzaicina " nopelniem bagātos" nu galīgi nebūtu vietā,jo pateicoties tam ,mēs šobrīd redzam gan Jagru,gan Ozoliņu,gan Fjodorovu dzīvajā ,ne tikai pa TV un no tā iegūst visi,gan skatītāji,gan jaunie hokejisti,jo meistarība nekur nav zudusi.

     [+] [-]

, 2010-12-17 14:33, pirms 14 gadiem
Ja godīgi, viss Jura rakstītais ir diezgan liels fufelis... atvaino, Juri, bet tā tas ir.
Kamēr KHL nebūs pilnīgs biznesa projekts - tā nu tas ir. Savukārt, kļūstot par biznesa projektu, KHL līmeni automātiski savā vietā noliks Krievijas dzīves līmenis. Tā kā hokejs ir "masu produkts", tad tas ir pilnīgi atkarīgs no skatītājiem (protams, ja runājam par līgu, kas spēj pati sevi atpelnīt), to dzīves līmeņa un pārējā "fona".
Ja runā par nu jau banālo NHL un KHL salīdzināšanu, tad ir vēl viena ļoti būtiska nianse - NHL tā ir Amerika, KHL - Krievija. Amerika lielākā vai vai mazākā mērā pēdējos 200 gadus eiropiešiem ir bijusi "sapņu vai lielo iespēju zeme", kamēr Krievija tikai tāds "lielais lācis" (visādās nozīmēs un nebūt tajās pozitīvajās). Līdz ar to, arī pati Krievijas politika kā tāda vienmēr ietekmēs arī KHL tēlu starptautiskajā telpā.

Pagaidām KHL vēl ir jācīnās, lai skatītāji nāktu uz spēlēm pašu mājās - Maskavā un pat Kazaņā tas apmeklējums ir dramatiski zems... Par popularitāti aiz robežām vispār tuvākos gadus būtu jāaizmirst - līdz tam vēl tai līgai ir daudz ko augt un diez vai pat reāli izaugt.

     [+] [-]

, 2010-12-17 16:07, pirms 14 gadiem
Night Mage rakstīja: Kadel? tas ir ligas valoda, tapat ka Anglu (pat amerikanu) NHL.
Es bi teiktu ka vajag vairak profinus meklet ne uz ledus bet personala.
Skauti un agenti ir neredzami bet vinu darbs liels, nesakot pa menedzeriem.
Tad arī līga var vārīties savā sulā un necerēt, uz kādu auditoriju no citām valstīm. Angļu valoda, tomēr ir DAUDZ internacionālāka!

     [+] [-]

, 2010-12-20 15:00, pirms 14 gadiem
Nu nezinu, vai Tomass būtu liekams vienā sarakstā ar Krosbiju un Ovečkinu - kaut vai atceroties, ka pagājušajā sezonā viņš bija otrais gk nebūt ne līgas līdervienībā Bostonā, un vai Morozovu nezin ārpus Kazaņas, tomēr viņam aiz muguras neslikta karjera NHL, Krievijas izlasē, kuras kapteinis viņš bija. Bet tā kopumā raksts interesants.