Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1624, Did:0, useCase: 3

Slovākija pēc 10 gadu pārtraukuma iekļūst finālā

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Slovākija pēc 10 gadu pārtraukuma iekļūst finālā
Slovākijas hokejisti pēc panākuma līksmoja
Foto: AP/Scanpix

Šovakar pasaules hokeja čempionāta finālā pēc 10 gadu pārtraukuma iekļuva Slovākijas valstsvienība, kas, pateicoties veterāna Miroslava Šatana vārtiem mazākumā, ar 3:1 pārspēja Čehijas izlasi. Slovāki rīt 20:30 finālā spēlēs pret Krievijas hokejistiem.

Pirmā trešdaļa čehiem izvērtās neveiksmju pārpilna. Mihaels Frolīks izrāvās pa kreiso malu, taču trāpīja pa tuvo vārtu stabiņu. Arī aizsarga Miroslava Blatjāka no distances raidītā ripa atsitās pret slovāka Jāna Laco sargāto vārtu stabiņu. Starp abiem neprecīzajiem raidījumiem savainojumā iedzīvojās uzbrucējs Martins Erats, kurš cieta no nekrietna spēka paņēmiena, kuru mača arbitri palaida garām.

Savukārt slovāki nezaudēja jau septīto pirmo trešdaļu pēc kārtas. 16. minūtē Andrejs Sekera iegāja sāncenšu zonā un piespēlēja Miroslavam Šatanam. Slovākijas izlases vecākais hokejists no šaura leņķa meta pa ledu, pārsteidzot čehu Jakubu Kovāržu un panākot 1:0. 37 gadus vecajam uzbrucējam tas bija trešais rezultatīvais raidījums čempionātā.

31. minūtē Čehijas valstsvienība rezultātu izlīdzināja. Pēc izlases kapteiņa Tomāša Plekaneca uzvarētā iemetiena zibenīgu un rezultatīvu metienu izdarīja Frolīks – 1:1. Laco slovāku vārtos pat nepaspēja noreaģēt. Jāatzīmē, ka Frolīks bija viens no trim otrajā periodā cietušajiem hokejistiem. Lai gan viņš laukumu pameta ārstu pavadībā, pēcāk Frolīks atgriezās spēlē.

Tomēr noslēdzošais periods čehiem sākās pagalam neizteiksmīgi. 56. sekundē veterāns Šatans mazākumā izrāvās vienatnē pret Kovāržu, viegli izrēķinoties ar vārtsargu un gūstot otros vārtus. Pēc trim minūtēm atkal rupji kļūdījās Čehijas izlases aizsargi, un Libors Hudāčeks dubultoja slovāku pārsvaru – 3:1!

Šatanam bija divas iespējas, lai ietu izcilā Krievijas uzbrucēja Jevgeņija Malkina pēdās un pusfinālā atzīmētos ar "hat-trick". Abas palika neizmantotas. Nepaveicās arī Tomāšam Tataram – 47. minūtē laukumā nākušais Jakubs Štepāneks ripu nenoturēja, bet tā aizslīdēja dažus centimetrus garām vārtiem.

Čehi kārtīgu spiedienu sarīkoja vien pēdējā minūtē, nomainot vārtsargu pret sesto laukuma spēlētāju. Tomēr Laco problēmu ar tālo metienu tveršanu nebija. Slovākija pēc 10 gadu pārtraukuma iekļuvusi pasaules čempionāta finālā. 2002. gadā izdevās iegūt zeltu.

Rīt par sasnieguma atkārtošanu jāspēlē pret Krievijas izlasi. Spēle 20:30. Par bronzu spēlēs pašreizējā čempione Somija un pērnā bronzas medaļniece Čehija.

Pasaules čempionāts hokejā. Pusfināls. 19. maijs, Helsinki

Čehija – Slovākija 1:3 (0:1, 1:0, 0:2)

Vārti: 15:52 Šatans (Sekera, Baranka) 0:1, 30:45 Frolīks (Plekanecs) 1:1, 40:56 Šatans (Handzušs, maz.) 1:2, 44:23 Hudāčeks (Surovijs) 1:3
Soda minūtes: 0:6
Metieni: 37:28
Vārtsargi: Jakubs Kovāržs (no 46:24 Jakubs Štepāneks) – Jāns Laco

  -1 [+] [-]

, 2012-05-19 23:05, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Štrunts ar tām Holivudas filmuškām.... maijiem nebija Holivudas filmu, bet astronomijā un astroloģijā viņi orientējās labāk par tagadējiem mūsu zinātnes pārvēderiem un laikam vienkārši "aizmirsa" paturpināt to savu kalendāru?
Ak dievs, Tu tiešām tici tām muļķībām par pasaules galu?

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:07, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: pagajuso gadu bija cita spelu sistema, manuprat saja sistema ar znaroku sasniegru vel labakus rezultatus ka ar tedziku, jo pagajusaja cempi tika atnemti punkti gan no daniem gan somiem
Varam tikai zīlēt, ko Znaroks sasniegtu ar mūsu šī gada sastāvu. Šogad mums bija iespējams visnetalantīgāka izlase, kopš neatkarības atjaunošanas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:12, pirms 12 gadiem
Le Saint rakstīja: Varam tikai zīlēt, ko Znaroks sasniegtu ar mūsu šī gada sastāvu. Šogad mums bija iespējams visnetalantīgāka izlase, kopš neatkarības atjaunošanas.
tas tapec ka tedzikam stils ir uz energiju un skriesanu nevis talantu, kamer ir emocijas un jauda 3 speles var noskriet, bet kas notiek talak redzejam. notureties elite var, bet neko vairak

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:14, pirms 12 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Ak dievs, Tu tiešām tici tām muļķībām par pasaules galu?
Ieteiktu kādreiz iziet ārpus standarta domāšanas rāmjiem, tas ļoti palīdz

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:16, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: tas tapec ka tedzikam stils ir uz energiju un skriesanu nevis talantu, kamer ir emocijas un jauda 3 speles var noskriet, bet kas notiek talak redzejam. notureties elite var, bet neko vairak
Piekrītu. Bet nevar spēlēt uz talantu bez talanta. Sitāmies kā dulli arī pārbaudes spēlēs, tā kā nevar teikt, ka tikai četrām spēlēm spēka pietika. Varam argumentēt, ka varbūt bija par daudz pārbaudes spēļu, bet tas jau arī ir muļķīgi, ne?

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:19, pirms 12 gadiem
Kharlamovs 32 rakstīja: Pekstiņi. Lai tautai galvu skalot. Cik to pasaules galu jau nav bijis ?
Mana neilgajā laikā ko pavadu uz planētas zeme jau reizes 3-4 noteikti
Da nē, man ir savi iemesli to teikt.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:20, pirms 12 gadiem
Apbrīnoju dažu komentētāju nekaunību. Personīgi es būšu par Slovākiju (tīri ''mazo'' politika. Vienmēr patīk ne-favorītus atbalstīt), bet tik nicīgi izteikties par Krievijas izlasi... Sportu nevajag saistīt ar kaut kādiem citiem grēkiem. Varat saukt par utainiem, cik tik uziet, bet spēlē viņi lieliski. Malkins vispār zvērs...

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:21, pirms 12 gadiem
Kastiels rakstīja: Daudzi prognozē vieglu pastaigu krieviem, nu ko lai saka, tieši Slovākija izsita spēcīgo Kanādu, kurai arī paredzēja vieglu pastaigu.
Krievija nav šītā gaada pienapuiku Kanāda ar psihu Geclafu.... tici man.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:22, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Ieteiktu kādreiz iziet ārpus standarta domāšanas rāmjiem, tas ļoti palīdz
Kā Tu to domā?

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:25, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: Krievija nav šītā gaada pienapuiku Kanāda ar psihu Geclafu.... tici man.
Psihu?

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:26, pirms 12 gadiem
Krievija šogad ir izdarījusi visu lieliski, atzīšos, ka es arī par Biļaļetdinova taktiku šaubījos, bet nu viss strādā un bez Tarasenko ar Kuzņecovu pat vēl labāk kā ar šiem... arī ar tādu-nekādu Dacjuku...

Protams, var teikt, ka Malkins u.t.t., bet nu arī Malkinam vajag labus partnerus un Omskas duets viņam labi ir palīdzējis...

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:29, pirms 12 gadiem
Le Saint rakstīja: Psihu?
nu ok es tā ''nedaudz'' pārspīlēju

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:30, pirms 12 gadiem
als rakstīja: Štrunts ar tām Holivudas filmuškām.... maijiem nebija Holivudas filmu, bet astronomijā un astroloģijā viņi orientējās labāk par tagadējiem mūsu zinātnes pārvēderiem un laikam vienkārši "aizmirsa" paturpināt to savu kalendāru?
Nesen Tvneta bija raksts ka Gvatemalā tip tika atrasts....pasaules gals atceļās vismaz par 7000 gadiem Taka gatavojies kārtējam Ziemassvētku dāvānu bumam un jaunā gada sagaidīšanas kodienam ā, pareizi, otrais tev nav aktuāls

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:30, pirms 12 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Kā Tu to domā?
tā, ka jātic pasakām laikam... tāpat kā tam, ka Latvija var vinnēt čempi Nolana versijā

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:31, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: tā, ka jātic pasakām laikam... tāpat kā tam, ka Latvija var vinnēt čempi Nolana versijā
Nolana versijai nav ne vainas. Aktieru trupu gribētu/vajadzētu citu (labāku)

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:32, pirms 12 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Kā Tu to domā?
Neiešu sīkumos, bet vienkārši jāpaskatās uz visu no cita skatu punkta.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:32, pirms 12 gadiem
Le Saint rakstīja: Piekrītu. Bet nevar spēlēt uz talantu bez talanta. Sitāmies kā dulli arī pārbaudes spēlēs, tā kā nevar teikt, ka tikai četrām spēlēm spēka pietika. Varam argumentēt, ka varbūt bija par daudz pārbaudes spēļu, bet tas jau arī ir muļķīgi, ne?
godigi sakot kad panema tedziku es biju domajis ka vina stils bus ka rautukalim, daudzie metieni, aizsargu pieslegsanas, dinamka vienmer nometaja pretiniekus, bet rezultata neka tada nebija. virziba uz vartiem vispar bija loti maza. ar jasiem un staliem var skriet pakal un fohecingot, bet cik ilgi, goli no ta nenaks

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:32, pirms 12 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Ak dievs, Tu tiešām tici tām muļķībām par pasaules galu?
pasaules gals ir neizbēgams, tev kā astronomijas mīļotājai to vajadzētu zināt šogad gan tas visticamāk nepienāks, varbūt pēc kādiem gazilions gadiem

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:34, pirms 12 gadiem
mvp222 rakstīja: godigi sakot kad panema tedziku es biju domajis ka vina stils bus ka rautukalim, daudzie metieni, aizsargu pieslegsanas, dinamka vienmer nometaja pretiniekus, bet rezultata neka tada nebija. virziba uz vartiem vispar bija loti maza. ar jasiem un staliem var skriet pakal un fohecingot, bet cik ilgi, goli no ta nenaks
Nu, bet nevar Tedu vainot, ka mums uzbrukumā nav 12 Balderu. Ko mums vajadzēja ņemt Jasa un Štāla vietā? Variantus studijā!

Rautakallio vismaz bija Karsums, Hossa, Lucenius, Vargs.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:34, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Harļik, tagad tas hokejs šausmīgi mainās, paliek fiziskāks, ne jau tas ir mans izdomājums, tu to vari redzēt uz laukuma. Es domāju, ka, ja Kanādas un ASV dominance Sočos turpināsies, tad tas apstiprināsies par visiem 100%. Un tie laukumi, var jau ieviest somu laukumus, tas būtu diezgan optimāli manuprāt.
Pēc Soltleiksitijas (kur pie tam vēl tika spēlēts uz lielajiem laukumiem) gan jau arī runāja par ''dominances turpinājumu'' līdz Turīnai, kad kanādieši uz 4 gadiem atkal ieslīga sevis meklējumos un uzmanījās no visiem...

Nedomāju, ka Sočos vinnēs ASV vai Kanāda. Loģiski būtu, ka zviedri vai krievi, bet nu redzēs... krievi var sev visu rojali sačakarēt, viņiem uz to talants ir...

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:36, pirms 12 gadiem
neputns rakstīja: pasaules gals ir neizbēgams, tev kā astronomijas mīļotājai to vajadzētu zināt šogad gan tas visticamāk nepienāks, varbūt pēc kādiem gazilions gadiem
Nu jā, es biju domājusi tieši par šo gadu. Tas jau skaidrs, ka pēc n-miljardiem gadu Saule uzsprāgs un kaput Zemei būs. Domāju, ka tad mēs jau dzīvosim kaut kur citur, ja no cilvēku rases vispār kaut kas būs palicis

Starp citu, ko Tu teiktu par to, ka Hara, pēc tā, ka pagājšgad cēla virs galvas Stenliju, tagad kārs kaklā zelta medaļas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-05-19 23:39, pirms 12 gadiem
ARAGONS rakstīja: tev nav taisniba! ne jau Maiji to visu izdomaja! tur bija CITI PRATI! nekada pasaules gala NEBUS! busi SAKUMS kaut kam jaunam un lidz sim neizdibinamam
Aragon, no tavas mutes Dieva ausī, kā sacīt jāsaka

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:39, pirms 12 gadiem
Le Saint rakstīja: Nu, bet nevar Tedu vainot, ka mums uzbrukumā nav 12 Balderu. Ko mums vajadzēja ņemt Jasa un Štāla vietā? Variantus studijā!
Jasa vietā dajebkuru... viņam stati kazahos laikam bija siktāki pat kā tam zviedru 3.līgu Ozoliņam... Štāls?! Štālam 26 spēlēs izlases rindās PČ ir 0+2.... Pat Sotniekam mūžīgajam ultra stay at home aizsargam ir gols un arī kādas piespēles.... ta ko tu var gribēt? Štāls jau nav vairs arī kāds jaunais

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:39, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: tā, ka jātic pasakām laikam... tāpat kā tam, ka Latvija var vinnēt čempi Nolana versijā
Nu, pasakām ticēt var, bet ir lietas, kuras var zinātniski pierādīt, novērot un izskaitļot un pasaules gals ir viena no tādām lietām. Ja nu vienīgi mēs paši sevi nenobeidzam, Zemei un cilvēcei tuvākajā laikā nekas nedraud.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:40, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: Jasa vietā dajebkuru... viņam stati kazahos laikam bija siktāki pat kā tam zviedru 3.līgu Ozoliņam... Štāls?! Štālam 26 spēlēs izlases rindās PČ ir 0+2.... Pat Sotniekam mūžīgajam ultra stay at home aizsargam ir gols un arī kādas piespēles.... ta ko tu var gribēt? Štāls jau nav vairs arī kāds jaunais
Štālu tač kādreiz pats Mesjē uzslavēja Viņš vienmēr būs jaunais un perspektīvais!

  +1 [+] [-]

, 2012-05-19 23:41, pirms 12 gadiem
Le Saint rakstīja: Nu, bet nevar Tedu vainot, ka mums uzbrukumā nav 12 Balderu. Ko mums vajadzēja ņemt Jasa un Štāla vietā? Variantus studijā!

Rautakallio vismaz bija Karsums, Hossa, Lucenius, Vargs.
mans uzskats ir tads ka tedziks parak aizraujas ar aizsardzibu un pretinieku neitralizesanu, tapec ari nem nevis bukartu, bet tadus ka jass kas skrienu un jauc speli, bet par vartiem tiek aizmirsts
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:47, pirms 12 gadiem
Lāsma21 rakstīja: Nu jā, es biju domājusi tieši par šo gadu. Tas jau skaidrs, ka pēc n-miljardiem gadu Saule uzsprāgs un kaput Zemei būs. Domāju, ka tad mēs jau dzīvosim kaut kur citur, ja no cilvēku rases vispār kaut kas būs palicis

Starp citu, ko Tu teiktu par to, ka Hara, pēc tā, ka pagājšgad cēla virs galvas Stenliju, tagad kārs kaklā zelta medaļas?
kaut kur lasīju, ka mūsu pikantrops esot arī neliels filantrops.. šai informācijai vēl piekabina klāt to, ka Bostonas krekls novilkts, un mani vairs nepārņem vēlme novērsties, kad viņš parādas zilajā ekrānā lai tiek, tikai priecāšos. bet, ja zeltu paņem krievi, tad Malkinam vismaz savas piecas sešas vajadzētu kaklā kārt

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:48, pirms 12 gadiem
ARAGONS rakstīja: nebutu tris sausas speles! tas ka minimums ar Jassiem, Staliem,Sauliesiem un Keniniem KA VADOSAJIEM, si sausa serija var turpinaties lidz bezgalibai! kaut ari ar "izteiksmigu un centigu" speli!
Sauļetis pagājušogad nu gan pēc ''sausā'' neizskatījās, bet šogad nezinu... pats pagājušā gada sevi neatgādināja...

īstenībā nav jau tik traki, 10. vieta, zem mums vāci un šveicieši... belari. Cita lieta tik, ka otrā daļa čempja tika katastrofāli izgāzta un es nezinu kas pie tā vainīgs... Labi vismaz, ka Jučers tika iespēlēts izlasē un kaut ielaida 4 golus no zviedriem, bet nu kaunā nekādi nekrita....

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:50, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: Jasa vietā dajebkuru... viņam stati kazahos laikam bija siktāki pat kā tam zviedru 3.līgu Ozoliņam... Štāls?! Štālam 26 spēlēs izlases rindās PČ ir 0+2.... Pat Sotniekam mūžīgajam ultra stay at home aizsargam ir gols un arī kādas piespēles.... ta ko tu var gribēt? Štāls jau nav vairs arī kāds jaunais
Tu domā, ka ar Ozoliņu Jasa vietā mēs būtu paņēmuši norvēģus? Ne taču. Varam mēs tur ceturtās maiņas grainderīšus pamainīt, bet tas nemainīs faktu, ka mums joprojām uzbrukumā būs talanta bads.

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:52, pirms 12 gadiem
Ikrnpk rakstīja: Sauļetis pagājušogad nu gan pēc ''sausā'' neizskatījās, bet šogad nezinu... pats pagājušā gada sevi neatgādināja...
Visi jau aizmirsuši, ka divas no trim viņa šaibām bija identiskas pļuhas spēlē pret austriešiem (belariem?) izkrišanas grupā? Trešo golu vairs neatceros.

P.S. Un es esmu pārliecināts Saulieša fans, manuprāt, viņš ir apgreidota Štāla versija.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-05-19 23:54, pirms 12 gadiem
neputns rakstīja: kaut kur lasīju, ka mūsu pikantrops esot arī neliels filantrops.. šai informācijai vēl piekabina klāt to, ka Bostonas krekls novilkts, un mani vairs nepārņem vēlme novērsties, kad viņš parādas zilajā ekrānā lai tiek, tikai priecāšos. bet, ja zeltu paņem krievi, tad Malkinam vismaz savas piecas sešas vajadzētu kaklā kārt
Bostonas, Slovākijas vai jebkāds cits krekls mugurā neko nemaina. Anyway, es arī būšu par Slovākiem, bet gribu, lai arī Malkins beidzot izcīnītu zeltu. Žēl, ka viņš spēlē Krievijas izlasē
ā, un čehiem bronza