Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:844, Did:0, useCase: 3

KHL soda "Dinamo" par kāškrusta izmantošanu priekšnesumā

Agris Suveizda

KHL soda "Dinamo" par kāškrusta izmantošanu priekšnesumā
Brīdis no 17. novembra priekšnesuma
Foto: Agris Semēvics, Easyget.lv

Kontinentālā hokeja līga nolēmusi sodīt Rīgas "Dinamo" par priekšnesumu pirms mājas spēles pret Hantimansijskas 'Yugra", vēsta līgas mājaslapa. Klubam tika piespriesta viens miljons rubļu (15.8 tūkstošu latu) liela soda nauda.

"Jebkādu iztēles līdzekļu izmantošana nacistisko zīmju un simbolu, kā arī tiem līdzīgu simbolu demonstrācijai no KHL klubu un to līdzjutēju puses ir nepieņemama," teikts paziņojumā KHL mājaslapā. "Saistībā ar to, Rīgas "Dinamo" par KHL Tehniskā reglamenta rupju pārkāpumu un savstarpējas cieņas principu, kas ir KHL, kā starptautiskas organizācijas, pamatā, pārkāpšanu tiek piespriestas soda sankcijas viena miljona rubļu apmērā," paziņojumā turpināts.

"Rīgas "Dinamo" tiek brīdināts, ka par tamlīdzīgu pārkāpumu atkārtošanu nākotnē var tikt izslēgts no KHL dalībnieku loka," teikts līgas mājaslapā. "Vienlaikus ar šo KHL paziņo, ka iespējamu provokatorisku darbību pret Rīgas "Dinamo", tā pārstāvjiem, līdzjutējiem un valsti, kuru tas pārstāv, gadījumā līga vainīgajiem piespriedīs bargas soda sankcijas. Līga aicina klubus un to līdzjutējus būt uzmanīgākiem, atbildīgākiem un neaprobežoties tikai ar nacionālajām interesēm," paziņojumā noslēgts.

Jau vēstījām, ka KHL pēc spēles pret "Yugra" pieprasīja no "Dinamo" paskaidrojumus saistībā ar pirmsspēles priekšnesumu, kurā, viņuprāt, varētu būt attēlots nacistiskais simbols - proti, svastika. Tika izveidota speciāla komisija no neatkarīgiem ekspertiem, kura gan lēma, ka priekšnesuma laikā neesot bijis nekādu pārkāpumu."

"Ļaujiet man izraut no Bībeles vienu teikumu, un es pierādīšu, ka tās autors ir jāpakar," toreiz teica KHL viceprezidents Vladimirs Šalajevs. "Šoreiz bija tāds pats gadījums. No liela un laba pasākuma tika izrautas divas sekundes, kuras kāds pasniedza pa savam. Materiāli tika iesūtīti KHL, un mums tie bija jāizvērtē. Komisija izvērtēja, piesaistīja speciālistus un atzina, ka nekā slikta šajā priekšnesumā nav bijis."

"Nekādas svastikas tur nebija. Redzēju laukumā senu nacionālo ornamentu un katrā gadījumā latviešu tautas. Šīs zīmes pastāvēja arī pirms Ādolfa Hitlera, un viņš tās nozaga. Mēs sniegsim savus paskaidrojumus arī KHL vadībai," pirms piecām dienām teica kluba padomes priekšsēdētājs Juris Savickis. Pēc šāvakara mača priekšnesumu aizstāvēja arī "Dinamo" galvenais treneris Artis Ābols: "Katrs redz, ko vēlas. Svastikas tur nebija, un to apstiprināja arī KHL komisija. Nevajag meklēt to, kā nebija."

""Mēs redzējām šī šova mēģinājumus, bet nevarējām iedomāties, ka tas izraisīs tādu reakciju. Priekšnesumā tika parādīts latviešu tradicionālais simbols, kurš tiek izmantots mūsu nacionālajā apģērbā, visos ornamentos. Tam ir daudz nosaukumu, bet tā nav svastika. Mēs nekādā ziņā negribējām šo šovu saistīt ar 2.pasaules kara notikumiem, tas ir pārpratums," medijiem sacīja "Dinamo" preses sekretārs Jānis Stepītis.

Svastiku savā simbolikā pagājušajā gadsimta vidū iekļāva nacisma ideoloģijas pārstāvji, taču latviešu tautas vēsturē svastikai ir daudz senāka un pavisam cita nozīme, un tā tiek dēvēta arī par ugunskrustu un kāškrustu. Dejas iestudētāja ir Latvijā labi pazīstamā horeogrāfe Taiga Ludborža, savukārt deju izpildījušas Nacionālo bruņoto spēku deju kopas „Bramaņi” un „Dižbramaņi”.

Izmantotie resursi:
KHL.RU - официальный сайт : Континентальная...

     [+] [-]

, 2013-11-27 08:54, pirms 11 gadiem
alguns rakstīja: Vēlreiz aizstāvēšu savu versiju ar parastu tēzi."Kuram tas bija izdevīgi"
Grozies kā gribi,lielā Krievija starptautiskajā mērogā tika "apbižota"ar šo latviešu rīcību.Savas mājās iespējams atkal sacelt traci par "nepateicīgiem latviešiem-fašistiem".Tieši tā es to redzu.Neaizmirstiet,ka šo kori Latvija vada izbijušais čekists ,bet vecie tikumi nezūd.Ja kāds doma ,ka Krievijas politika un metodes ir savādākas kā padomju laikā ,tas gluži vienkārši maldās.Un nemaz nešaubos ,ka saeimā pietiks darboņu,kas svilpos meldiņu,kādu pasūta Maskavā.
It kā pareizi, bet man vienalga negribētos īsti ticēt, ka čekisti sarunāja ar deju ansambļa horeogrāfu, lai iekļauj tādu elementu (vai pat uzaicināja tieši to ansambli, kurš šādu elementu bija rādījis Dziesmu un Deju svētkos) - ar vienu mērķi baigi diskreditēt. Kāds Savickim no tā labums?

Drīzāk tika izmantots izdevīgs gadījums.
Vispirms saceļ jezgu. Tad neko neatrod. Tad tomēr atrod. Ar katru reizi tauta uzkurinās, pieprasa RD izmest, Rīgu bombardēt (Liepāju nē, no tās visai Krievijai bail! Īpaši, kad uzkāpj uz halles ledus - baidās ielūzt).
Tādu virteni var turpināt, jezga ies tikai plašumā. Pēc pāris dienām var paziņot, ka nē, tomēr liks maksāt tikai pusmiljonu. Atkal ziņa visos portālos, visi aurē.

     [+] [-]

, 2013-11-27 09:12, pirms 11 gadiem
Kad šo izlasīju, gandrīz aizrijos ar tēju
Bet no otras puses, īpaši sprēgāt meš ar nevaram, ja Dinamo varētu kaut mazliet izdzīvot bez krievu naudas, tad jau varētu iet prom no tā KHL, bet ja aizietu, tad tie paši vidusmēra spēlētāji (nerunāsim par zvaigznēm) pamestu Dinamo kā grimstošu kuģi. Nu nepelna šī organizācija, varbūt pēc 2-3 gadiem...

  +2 [+] [-]

, 2013-11-27 09:19, pirms 11 gadiem
Krievs uzliek sodu, krievs samaksā. Jēgas nav, bet mietpilsoņiem prieki lieli.

  -2 [+] [-]

, 2013-11-27 09:45, pirms 11 gadiem
st. Jurim & Co vajadzētu domāt ar galvu mazliet. Esam 3 vietā, mūs baro ar krievu naudu, pret mums līgā ir pozitīva attieksme. Priekš kam vajag krievus tracināt? Viņi uz šīm lietām ir jūtīgi un pilnīgi normāla situācija, ka šis tiek izrauts no jebkāda konteksta un pagriezts viņiem vēlamā virzienā. Ar galvu vajag domāt...

     [+] [-]

, 2013-11-27 09:56, pirms 11 gadiem
Zemekis rakstīja: st. Jurim & Co vajadzētu domāt ar galvu mazliet. Esam 3 vietā, mūs baro ar krievu naudu, pret mums līgā ir pozitīva attieksme. Priekš kam vajag krievus tracināt? Viņi uz šīm lietām ir jūtīgi un pilnīgi normāla situācija, ka šis tiek izrauts no jebkāda konteksta un pagriezts viņiem vēlamā virzienā. Ar galvu vajag domāt...
Tu domā ka viņi izdomāja to priekšnesumu? Pats domā ar galvu.

  -3 [+] [-]

, 2013-11-27 10:00, pirms 11 gadiem
Ja spēlējam krievu KHL, tad tas jādara pēc viņu noteikumiem un nav ko ta daudz cepties. Ja esam iestājušies ES, tad ko viņi teiks to arī darīsim. Pabijām neilgu laiku brīvi un itkā neatkarīgi, pietiks.

     [+] [-]

, 2013-11-27 10:08, pirms 11 gadiem
tas paziņojuma teksts visvairāk šokē! Pie velna to KHL!

     [+] [-]

, 2013-11-27 10:10, pirms 11 gadiem
Es brīnītos, ja tas tā nebūtu noticis!

     [+] [-]

, 2013-11-27 10:12, pirms 11 gadiem
Domāju sods ir uzlikts spiediena rezultātā! Nelasu RUS portālus, bet domāju, ka prese un sabiedrība sacēla traci, tāpēc arī beigās sods ir.

  +2 [+] [-]

, 2013-11-27 10:54, pirms 11 gadiem
Sportacentrs arī gudrinieki. Es liktu nosaukumu šim rakstam "KHL soda Dinamo par ugunskrusta izmantošanu priekšnesumā."

     [+] [-]

, 2013-11-27 11:16, pirms 11 gadiem
Domāju, ka šajā sakarā Arēnai vajadzētu piešķirt tādu kā austrumu kaimiņa vēstneicības statusu, lai pavisam legāli tur varētu rīkoties saskaņā ar kaimiņvalsts likumiem un tikumiem. Citādi tāda dīvaina situācija - it kā esam Latvijā, bet padomju simbolika un pat himna Arēnā rullē uz nebēdu (kaut arī tā LV teritorijā ar likumu ir aizliegta), vēl visādi kaimiņvalsts censoņas mēģina saskatīt vai nesaskatīt Arēnā "kriminālas" lietas (interesanti pēc kuras valsts likumiem kriminālas?). Visu nelāgo situāciju atrisinātu vēstniecības statusa piešķiršana Arēnai, tik jāizdomā atvieglots režīms iekļūšanai uz spēlēm, bet tur ir vairāki varianti. Sīkāk nekomentēšu, jo konsultācijas tomēr ir maksas pakalpojums.

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 11:18, pirms 11 gadiem
vispar jau sviests - kā viens tipiņš var sačakarēr kādu simbolu, ko simtiem gadu izmatojusi pus-pasaule!! Ko pasaule darītu, ja Hitleram ienāktu prātā uz sava pleca uzlikt olimpiskos riņķus vai Eifeļa torna siluetu? aizliegtu olimpiskās spēles un nojauktu Eifeli??

     [+] [-]

, 2013-11-27 11:20, pirms 11 gadiem
FUNS rakstīja: Es rīkoju savu jubileju, kas grib tas atnāk, mēs svinam, es uzvelku kreklu ar ugunskrustu-viss kārtībā.
Es rīkoju jubileju, uzaicinu ebreju speciāli uz savu jubileju un uzvelku kreklu ar ugunskrustu-tā jau ir cita situācija.
Latvija svin svētkus savā zemē-tas ir viens, Latvija svin svētkus starptautiskā pasākumā - tas jau ir kas cits.
Kaut vai visas brīvdienas svinam savā zemē kā gribam, bte ja tajos ir obligāti jāpiedalās no citas valsts, tad pieklājīgi cilvēki , pieklājīgas tautas, valstis domā par ētiku.
Kad es aicinu ciemiņus - es domāju lai viņus neaizvainotu kaut kā un speciāli nedaru to kas otram var nepatikt.
Kā būtu ja uzaicinātu Latviju kādā pasākumā un Maskavā būtu dziesmas kas slavinātu Staļinu un dziedātu PSRS himnu ar tās vārdiem.
Es to uztvertu kā apvainojumu Latvijai. Tie kuri uzskata ka Latvija starptautiskos pasākumos savā zemē var darīt ko grib, protams tas liktos normāli jo Maskavā var darīt ko grib, kaut vai GULAG nometnes slavināt.
Tu domā to pašu padomju laiku himnu, kas šobrīd ir Krievijai, un kura tiek dziedāta pirms katras Dinamo spēles?! Jā, jā, piekrītu. Vajag būt smalkjūtīgiem...

  +4 [+] [-]

, 2013-11-27 11:25, pirms 11 gadiem
bikovs77 rakstīja: debiliki jus tas ir vacu krusts ja latviesiem nav savas zimes tad nevajag izmantot nacistu debilie latviesi jus bl..... vajag pie sienas un saut nahren nost
Ko tu bikov tads uzvilcies? semkām cenas augšā?

  +4 [+] [-]

, 2013-11-27 11:25, pirms 11 gadiem
Interesanti,ka vēl viņi nevar nomierināties- Koževņikovs atkal intervijas dod-allhockey.ru...Nu jau par Latvijas izlases krekliem viens otrs arī sāk uztraukties-tur tak arī Jumja zīmes ir-tās taču ar var ne tā uztvert olimpiādē Sočos!Diemžēl viss nostājas savās vietās-jāatzīst,ka Dinamo tomēr ir Kremļa maigās okupācijas produkts un tiek izmantots,lai diskreditētu Latviju,ja tāda izdevība rodas...Un izdevība radās nejauši-neticas,ka tās figūras uzvedumā tika speciāli izveidotas.Par Savicki kā personību nekādas šaubas man nebija,jo ir tāds teiciens,ka no tās iestādes,kurā viņš strādāja tā vienkārši neaiziet atlūgumu uzrakstot.To viņa glumumu jau varēja ļoti labi pēdējā TV intervijā redzēt,kad jautāja par okupāciju.

  -2 [+] [-]

, 2013-11-27 11:31, pirms 11 gadiem
Katreiz kad atskaņo to krievu himnu,gribas slēgt ārā,bet ko var gribēt no Savicka kas čekists būdams savus čekas tīklus vilka pa eiropu un cilvēkus pazemoja...nožēlojama līga.

  -1 [+] [-]

, 2013-11-27 11:37, pirms 11 gadiem
smakulaacis rakstīja: Tu domā to pašu padomju laiku himnu, kas šobrīd ir Krievijai, un kura tiek dziedāta pirms katras Dinamo spēles?! Jā, jā, piekrītu. Vajag būt smalkjūtīgiem...
Izlasi vēlreiz manu rakstīto "PSRS himnu ar tās vārdiem". ES domāju himnas vārdus , kuri bija PSRS laikā.

  -1 [+] [-]

, 2013-11-27 12:07, pirms 11 gadiem
FUNS rakstīja: Izlasi vēlreiz manu rakstīto "PSRS himnu ar tās vārdiem". ES domāju himnas vārdus , kuri bija PSRS laikā.
Nu jā.. Šī jau ir pavisam cita lieta! (cik tur vārdi nomainīti? Pieci?!) Mūsu ugunskrusts gan ir viens pret viens no Ādolfa nospiests.

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 12:17, pirms 11 gadiem
SLunOptikum - Неча на зеркало пенять, коли... .... re ku patiesība par ugunskrustu

     [+] [-]

, 2013-11-27 12:20, pirms 11 gadiem
Kolhozā jau nav grāmatu, ko lasīt, lai izglītotos, tikai "skotņiku" apmācības plāns.
Varbūt vajag pašiem izstāties no KHL, domāju savu ietekmi negribēs pazaudēt mūspusē KHL un to nepieļaus, bet tadejadi mums būtu iespēja pieprasīt, lai šo, principiāli, atceļ!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-11-27 12:39, pirms 11 gadiem
kad es biju Japānā, viņiem pat uz ielām ir ugunskrusts.
japāņiem ir uzlikt mīksto tiem krievi urlām.
lai visa žīdkrievu varza mēģina pamācīt kā japāņiem pareizi dzīvot
';

  -1 [+] [-]

, 2013-11-27 12:53, pirms 11 gadiem
FUNS rakstīja: Izlasi vēlreiz manu rakstīto "PSRS himnu ar tās vārdiem". ES domāju himnas vārdus , kuri bija PSRS laikā.
Nu, un mums ir attiecīgās krāsās, rombs vidū, cilvēki tautastērpos, nevis vācu formās, gribi teikt, ka priekšnesumam ar kāškrustu bija lielāks sakars nekā šai himnai ar toreizējo? Es gan teiktu, ka otrādi.

     [+] [-]

, 2013-11-27 13:11, pirms 11 gadiem
Karver rakstīja: kad es biju Japānā, viņiem pat uz ielām ir ugunskrusts.
japāņiem ir uzlikt mīksto tiem krievi urlām.
lai visa žīdkrievu varza mēģina pamācīt kā japāņiem pareizi dzīvot
Kā tur Japānā ir ar armiju, ja nemaldos viņiem WW2 rezultātā, nopietnus bruņotos spēkus ir aizliegts uzturēt. Viņiem ir neliela, labi ekipēta pašaizsardzības armija, tas ir sods par WW2. Ja viņi gribēs palielināt viņu, tad ir vajadzīgas izmaiņas konstitūcijā un ANO atļauja.

     [+] [-]

, 2013-11-27 13:32, pirms 11 gadiem
Kolhozins

     [+] [-]

, 2013-11-27 13:32, pirms 11 gadiem
Vajag samaksāt viņiem viensantīmniekos - nosūtīt konteineru sīkaļu. Tāpat santīmi drīz būs jāiznīcina. Tad lai vismaz šie pārskaita visu to kaudzi un pēc tam vēl meklē kur apmainīt pret kaut ko derīgu.
Nākamreiz padomās pirms liks maksāt jocīgas soda naudas.
-a-
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 13:50, pirms 11 gadiem
Ļoti interesanta situācija. Krievi uzliek sodu, bet Latvieši samaksā sodu ar Krievu naudu. ; )

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 13:58, pirms 11 gadiem
Krievu stulbumam nav robežu!
Žēl ka nav tada Eiropas Hokeja Līga kur spēlētu Rīgas Dinamo, es gribēju teikt Rīgas Daugava! Lūk tas būtu interesants hokejs!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 14:01, pirms 11 gadiem
Te labs raksts par šo gadījumu no Krievijas blogera (ar komentāriem no LV arī). Protams, krieviski.

SLunOptikum - Неча на зеркало пенять, коли...

     [+] [-]

, 2013-11-27 14:02, pirms 11 gadiem
Sveiki!
Skatos ka diskusija rit pilna spara!

     [+] [-]

, 2013-11-27 14:10, pirms 11 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Sveiki!
Skatos ka diskusija rit pilna spara!
...un nedomā, ka drīz norims.

  +1 [+] [-]

, 2013-11-27 14:23, pirms 11 gadiem
Ar šo tika parādīts, ka nebūs tā, kā DR iedomāsies cīnīties par Gagarina kausu. Ar to viss tika norādīts. Vēl pie tam minēt, ka klubs tiks izslēgts no KHL..... Tā tiek iedarbināta vajadzīgā politika. Bet tagad, lai viņi klausās uzmanīgi. Nākošajā spēlē, kura notiks Arēnā un ja tiks atskaņota PSRS himna 1: Iesūdzēšu tiesā arēnu Rīga par aizliegtu elementu demonstrēšanu, 2: pieprasīšu soda sankcijas pret klubu, kurš izmanto šo PSRS himnu.
Un lai neviens no apsargiem policistiem neiedomājas mani celt kājās vai vēl cepuri noņemt, atskaņojot šo AIZLIEGTO himnu... Jā, un šķiet, ka sašķobījies GAZPROM bizness Latvijā....

     [+] [-]

, 2013-11-27 14:23, pirms 11 gadiem
Būs jāuzdāvina Urļukiem Omes tautisko sienas segu.