Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

Hokejam nepieciešamas emocijas

Kopš pagājušās nedēļas spēles starp Bufalo un Otavas komandām, kad Kriss Nīls ar apšaubāmu spēka paņēmienu notrieca uz ledus Krisu Druriju, tā izraisot vairākus kautiņus starp abām komandām, ir pagājusi vairāk kā nedēļa, taču joprojām līgā nerimst diskusijas ap notikušo.

Daudzos televīzijas sporta kanālos izraisījās interesantas diskusijas un hokeja analītiķi no daudziem sporta mēdijiem izteica diezgan pretrunīgas atsauksmes par notikušajām rupjībām laukumā. Visam pa vidu atradās parastie hokeja līdzjutēji, kuri neapšaubāmi bija ieintriģēti par notikušo un arvien ātrāk vēlējās redzēt nākamo šo divu komandu savstarpējo spēli. Jāpiebilst, ka biļetes uz atbildes spēli tika izķertas zibenīgā ātrumā. Pamats šim satraukumam ir ļoti vienkāršs – emocionālā spriedze, kuru varēja izjust pat hokeja skatītājs, kurš vēroja abas spēles televīzijā. Tā pati emocionālā spriedze, kura katastrofāli pietrūkst mūsdienu hokejam un kuras trūkuma dēļ ir arvien grūtāk un grūtāk piepildīt hokeja arēnas ar faniem.

Pārāk bieži hokeju komandu darbība laukumā ir par daudz “iestudēta”. Vienādos sastāvos komandas spēle “trap” , pēc tam ātri vien kāda no komandām nonāk vairākumā vai mazākumā par nejaušu kontaktu ar nūju. Tiklīdz kāds no komandas spēlētājiem pielieto kādu spēka paņēmienu un spēlē var notikt kāds emocionāls uzplaiksnījums, tā uzreiz seko vesela piešķirto sodu virtene, kura momentā nokauj gan spēles ritmu, gan tās tempu. Citā gadījumā spēles tiesneši dodas tieši pie komandu soliņiem nomierināt abas komandas, tādējādi atņemot spēlei to, ar ko agrāk tā pievilināja daudzus hokeja fanus.

Šis nebūt nav ieteikums, lai katrā spēlē mēs nepārtraukti redzētu kautiņus. Nebūt nav arī patīkami redzēt, ka tāds spēlētājs kā Drurijs gūst traumu. Taču jaunie noteikumi un pārāk skarbā Nacionālās hokeja līgas (NHL) vadības metode “turēt visas lietas grožos”, atņem hokeja spēlei kaut ko ļoti būtisku. Tieši šī pārliekā lietu kontrolēšana traucē līgai izveidot jaunus komandu dueļus savā starpā. Pārāk sīkumainā tiesāšana un nepārtrauktās tiesnešu bailes “izlaist spēli no rokām” vienkārši atņem spēlei jebkādu emocionālo spriedzi. Šis tiešām nav izmisuma sauciens, lai NHL līgā atgrieztu “vecos labos laikus”, taču būtu kardināli jāmaina sīkumaino pārkāpumu sodīšanas sistēma un jāļauj fiziskajai spēlei dominēt, kā arī ļaut spēlē ieplūst vairāk emocijām.

Austrumu konferences komandās spēlē ļoti daudz jaunu un talantīgu hokejistu, kas piedod spēlei savu intrigu, taču joprojām daudzas no aizvadītajām spēlēm ir pārlieku garlaicīgas, kad ik pēc pāris sekundēm atskan tiesneša svilpe par nelielu kontaktu divu spēlētāju starpā. Rietumu konferences komandas, tuvojoties izslēgšanas kārtas spēlēm, arvien biežāk un biežāk “ierokas” aizsardzībā, un tikai nepārtrauktie spēles vairākumi un mazākumi spēj nodrošināt komandai nepieciešamos uzvaras vārtus. Spēlei pietrūkst intrigas, un, nepārtraukti vērot, kā kāds spēlētājs atkal dodas uz noraidīto soliņu, nemaz nav interesanti.

NHL līgas vadībai ir jāatrod ceļš, kā atgriezt spēlē emocijas, lai pēc pāris gadiem šis periods nepaliktu hokeju fanu atmiņās, kā garlaicīgais, bez emocijām izspēlētais vairākuma vai mazākuma hokejs.
1 2 62 komentāri

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:05, pirms 18 gadiem
hokejs bez spēka paņēmieniem nebūs vairs hokejs!!!!

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:09, pirms 18 gadiem
Nu tipiska paraugspēle bija LAT - CAN pagājušajā čempī! Iemācītos vēl hokejisti lekt gaisā piruetes un akseļus, būtu īsta daiļslidošana ar ķiverēm un nūjām.

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:09, pirms 18 gadiem
Nu te neko pielikt ne ko atņemt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:13, pirms 18 gadiem
tā viņš ir... šitas jāiztulko angliski un jāaizsūta betmenam. bet vai tas ko līdzēs...

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:13, pirms 18 gadiem
labs raksts
speelei ir jaaabuut agresiivai, bet ne rupjai!
maz esmu redzeejis NHL speeles, bet eiropaa tiesneshu leemumi biezhi vien ir nesaprotami! jaunie noteikumi laikam ir lai palielinaatu rezultivitaati, bet es labaak skatos speeli kur komanda uzvar smagaa ciinjaa kaut vai ar rezultaatu 2:1! bet taa rezultivitaate praktiski ir maaklsiigi radiita
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:13, pirms 18 gadiem
nu... ljaujiet tachu dzjekiem speeleet...

hmm... nez, kaa pie shaadas tiesaashanas veiktos LV izlases 97' gada modelim... Kercham, Beljavskim un citiem to tikai vajadzeetu savaa laikaa...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:14, pirms 18 gadiem
drīz hokejs pārvērtīsies par basketbolu
labi, ka vēl handbolā netieisā kā basī...

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:17, pirms 18 gadiem
TAS IR HOKEJS, nevis balets!
Hokejisti paši labi apzinās kādu sporta veidu viņi pārstāv... traumas ir jebkura sporta veida neatņemama sastāvdaļa...
Tad ja ierobežos spēka paņēmienu pielietojumu, tad moš i ieviesīs ierobežojumu, ka mest ver tikai uzbrucēji un piespēlēt tikai aizsargi? ...Vnk Smieklīgi un stulbi...

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:20, pirms 18 gadiem
a bet ja paliek atminjaa kaa kautinjsh tad daudz labaak par emozionaalu hokeju
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:23, pirms 18 gadiem
Man arī tas "balets uz ledus", ko tagad par hokeju sauc ne visai patīk! Arī traumatisms tagad kopumā ir lielāks(!!!) nekā pirms noteikumu izmaiņas, jo tagad ir pieauguši ātrumi un nereti spēlētāji gūst traumas nevis piem. no pretinieku spēka paņēmiena vai rupjās spēles, bet lāga nenobremzējot, nenokoordinējoties un ietriecoties piem. bortā vai vārtos, vai (sliktākajā gadījumā) vārtu stabā! Un spēka paņemieni (kā suga) ir un vienmēr ir bijuši hokeja sastāvdaļa un "rival games" - principiālie pretinieki savulaik bija NHL neatņemama sastāvdaļa piem. tie paši Red Wings vs Avalanche! Kas pa mačiem bija savulaik!!!! Gandrīz vai katrā otrajā mačā bija kāds lielāks vai mazāks rubaks, jo visi bija kā uzvilkti un viens otram ceļu nevienā metrā uz laukuma negrieza! Atmosfēra gan uz laukuma, gan tribīnēs bija vienkārši elektrizēta!

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:29, pirms 18 gadiem
nu nav jau tā ka spēka paņēmieni ir aizliegti, precīzi un pareizi pielietoti spēka paņēmieni ir atļauti. tagad nedrīkst turēt, nedrīkst ķeksēt. tas ir labi. vienīgi par tiem kautiņiem, pret tiem gan varēja būt pielaidīgāki, lai čaļi iztrakojas.

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:31, pirms 18 gadiem
nu, ja ierobezhotu speeka panjeemienus, shaubos vai hokejam naakotne buutu!
hokejists reekjinaas ar to! tad jaw karaviirs arii nevar dariit savu darbu, jo tas ir biistams!
tapeec hokejs ir tik interesants. es neskatos kkaadu teaatri, bet skatos hokeju! un man naw nekas preti, ja kaads izkaujas vai kko taml. izdara! un domaaju, pashiem hokejistiem arii pret to naw nekas pretii.
tgd tik zin Krosbiju un Ovechkinu, bet tos ciiniitaajus, kas patieshaam ciinaas par katru laukuma centimetru aizmirst, jo noteikumi stipri ierobezho vinju speeli!

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:35, pirms 18 gadiem
Pilnībā piekrītu..

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:36, pirms 18 gadiem
Varu derēt, ka hokeja izgudrotāji arī nebija domājuši šo spēli padarīt par tādu, kāda tā ir mūsdienās.. nedrīkst veidot "jaunu" spēli.

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:38, pirms 18 gadiem
>Hose
Tagad traumatisms NHL ir lielāks nekā pirms noteikumu izmaiņas! Tas ir FAKTS! Vārtsargu traumatisms vispār ir ja ne pat dubūltojies, jo viņi tagad dabū rauties pa 10 mēmajiem (paņem un paskaties kaut vai, kas tagad Minesotai ir Nr. 1 vārtos...Hardings -3 komandas kīpers, jo abi pamata veči- Fernandess un Bakstrems ir traumēti!) komandas tagad var uzbrukumā darboties aktīvāk un agresīvāk, bet aizsargiem vairs nav tik daudz ieroču, lai apturētu uzbrukumu bez soda!

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:39, pirms 18 gadiem
Paldies par foršo rakstu!

JL

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:39, pirms 18 gadiem
iisteniibaa labs raxts

un patieshaam buutu labi ja atgrieztu vecos noteikumus par tiem noraidiijumiem!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:44, pirms 18 gadiem
īstenībā visas vainas jau sākās no tā, ka viņi (Z-Amerikā) spēlē uz mazākiem laukumiem kā Eiropā
Kā pretargumentu minēšu vēl PSRS laikus - hokeju ko pats savām acīm skatīju 80-tajos gadus. Un kas, iespējams, tolaik bija vēl skatāmāks kā pat NHL. Un, nu nebija kautiņi ikdienas sastāvdaļa tolaik Eiropas hokejā. Jā, protams, arī izkāvās, taču tas bija daudz ierobežotāk kā Z-Amerikā.

A problēmas sakne jau ir tā, ka mūsdienās ir ievērojami pieauguši hokeja ātrumi un jebkura pretdarbība pret ātrumā slidojošu hokejistu jau ir bīstama. Tāpēc ir pilnīgi saprotama gan NHL gan IIHF vēlme ierobežot un stingrāk vērsties pret noteikumu pārkāpumiem. Cita lieta, ka ir pieaudzis tiesnešu subjektīvisms un ir ļoti daudz epizodes, kad tiesneši var ļoti dažādi reaģēt (respektīvi, viens noraidīs, taču cits viņa vietā ne).

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:45, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis ghettostar
Varu derēt, ka hokeja izgudrotāji arī nebija domājuši šo spēli padarīt par tādu, kāda tā ir mūsdienās.. nedrīkst veidot "jaunu" spēli.



nezinu vai hokeja izgudrotāji bija ieplānojuši vārtusargiem ķiveres, kautiņus, un vēl daudz ko, jo pirmie mači nu nekādi nelīdzinās hokejam ko mēs pazīstam....

man leikas ka jaunie noteikumi varētu drīzāk mums palīdzēt nekā traucēt. protams mūsu aizsargi priekš jaunajiem noteikumiem ir par lēnu un netiekot līdzi pretspēlētājam rodas noraidījumi. bet no otras puses, mūsējiem uzbrucējiem, kuri ir maziņi un ātri ir vieglāk ar pretinieku spēlētājiem. atceros kādreiz kad pret baltkrieviem močījāmies. ieiet zonā mazie tambijevs un pantiks, bet lielie lukašenko gorillas pielīmē pie borta un tur kamēr atslidinās otrs un atņem ripu. katram kokam divi gali. ir gan plusi ir mīnusi.
lielāka problēma iekš NHL ir komandu pārlieka aizraušanās ar spēli aizsardzībā. kā jau autors teica, ka komandas spēlē tādu taktiku. kādreiz tādas bija devils un hurricanes, kas sēdēja aizsardzībā un uz pretuzbrukumiem ķēra pretiniekus, tagad visas komandas tādas paliek.

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:45, pirms 18 gadiem
pilnībā piekrītu

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:46, pirms 18 gadiem
Nu nez, nez...

Man ar patika labāk vecie labie laiki, bet... 2min., cik skatos hoķi, nedod par spēka paņēmieniem, bet par netīru spēli - ķeksēšanas kaut vai. protams, tas piederās pie hokeja, tomēr tagad lielāka cena ir veiklākiem un tehniskiem uzbrucējiem, savukārt aizsargam nepietiek būt lielam lempim, jo arī viņam jābūt samērā veiklam, lai tiktu līdzi. Turklāt daudzi par jaunajiem noteikumiem nemaz nesūdzas. Kopumā es ar gribētu, lai nebūtu balets, bet te ir arī otra puse, kas nav tik slikta... kopējais līmenis, manuprāt, ceļas...

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:48, pirms 18 gadiem
Visā visumā piekrītu rakstā paustajam viedoklim, taču ar dažām atrunām.
Kad ne hokejisti, ne arbitri vēl nebija pieraduši pie jaunajiem noteikumiem, noraidījumu tiešām bija par daudz, taču tagad vairs tā gluži nav. Atliek tikai noskatīties kādu spēli vai kaut vai ieskatīties tās protokolā, lai to secinātu. Kā kurā spēlē, protams, visādi gadās, bet kopumā es nerunātu par noraidījumu virteni. Daļēji tas ir saistīts ar to, ka pie daudz kritizētajiem noteikumiem ir pierasts.
Trūkst emocionālās spriedzes? Nesaprotu, šo argumentu vienkārši nesaprotu. Gribās boksu vai regbiju, ejiet skatīties boksu vai regbiju, nevis hokeju, bet hokeja cienītājiem atstājiet to privilēģiju skatīties tieši hokeju.
Kas attiecas uz augstākminēto Latvijas - Kanādas spēli, tad te gan es nevilktu paralēles. Tā kā tiesāja tas tiesnesis, NHL netiesā. Pie tam starp abu komandu meistarības līmeni bija vienkārši grandioza atstarpe, kas NHL nemaz nav iedomājams.
Šie noteikumi ir ienesuši vairākus plusus NHL. Spēles kļuvušas mazāk prognozējamas, rezultatīvākas, un tieši to jau mēs arī gribam redzēt. Golus, nevis rupju spēli. Skaistas kombinācijas, nevis asinis uz ledus. Tehnisku, ātru spēli, kāda arī parāda hokejistu īsto spēlētprasmi. Jā, ir jābūt spēka paņēmieniem, un tie arī ir. Gadās arī pa rupjai spēlei, kas nesen pierādījās Maple Leafs un Devils cīņā. Par maz, vēl vajag?

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:49, pirms 18 gadiem
protams hokejs ir vīru spēle un kontaktam jābūt. bet es arī negribu redzēt kā pāris gadus atpakaļ "slazdus", tizlo ķeksēšanu - kad viena komanda iemoka golu un tad ierokas aizsardzībā. un pie reizes vēl slēdz zvaigznes ārā. visu laiku priekšrocības bija dotas aizsargiem, tagad uzbrucējiem - loģiski. hokejā tomēr liela nozīme ir taktikai un disciplīnai. ja nejēdz spēlēt disciplinēti, tad raujies mazākumā. bet ja piem nedrīksti stumt pretinieku nost no petačoka tas gan pastulbi. manuprāt emociju trūkums ir nejau tiesāšanas dēļ. tāpat pastulbi bija kad NAS jaunulim A.Radulovam deva norādījumu priecāties mazāk emocionāli par golu..

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:54, pirms 18 gadiem
pilnīgi piekrītu Trasher!

     [+] [-]

, 2007-03-05 15:56, pirms 18 gadiem

Citāts:

Publicējis Abrags
īstenībā visas vainas jau sākās no tā, ka viņi (Z-Amerikā) spēlē uz mazākiem laukumiem kā Eiropā
Kā pretargumentu minēšu vēl PSRS laikus - hokeju ko pats savām acīm skatīju 80-tajos gadus. Un kas, iespējams, tolaik bija vēl skatāmāks kā pat NHL. Un, nu nebija kautiņi ikdienas sastāvdaļa tolaik Eiropas hokejā. Jā, protams, arī izkāvās, taču tas bija daudz ierobežotāk kā Z-Amerikā.

A problēmas sakne jau ir tā, ka mūsdienās ir ievērojami pieauguši hokeja ātrumi un jebkura pretdarbība pret ātrumā slidojošu hokejistu jau ir bīstama. Tāpēc ir pilnīgi saprotama gan NHL gan IIHF vēlme ierobežot un stingrāk vērsties pret noteikumu pārkāpumiem. Cita lieta, ka ir pieaudzis tiesnešu subjektīvisms un ir ļoti daudz epizodes, kad tiesneši var ļoti dažādi reaģēt (respektīvi, viens noraidīs, taču cits viņa vietā ne).



NU tad jau peec siis sezonas maniis kaadas izmainjas tiks pienjemtas( ja tiks pienjemtas) jo nu kautkas ir jaamaina lai liidzjuteeji izkjertu biljetes lidzigi kaa uz OTT vs BUF speeli! par aatrumu pieaugumu domaju ka tas ir saistiits ar mainju ilgumu uz laukuma - tagad jau ir reaals sprints, dinamo laikos ja mani atminja nevilj, nemeedza mainiit mainju pec 40 sekundeem ja speele netiek partraukta un jaanaak PK vai PP mainjaam...
dzivosim redzesim...
BTW - visiem ridziniekiem aicinu pievienoties Rigas sporta pilii uz riga-20 vs latgale tresdien! vajadzeetu tac mums uztaisiit vienu pamatiigu puuli junioru atbalstam!

     [+] [-]

, 2007-03-05 16:01, pirms 18 gadiem
Lūk, ar to ķeksēšanu u.tml. lietām, pilnīgi skaidrs, vajadzēja kaut kā cīnīties. Spēles dēļ tā visa dažkārt bija vienkārši nebaudāmas un viegli paredzamas. Aizsardzībā iesēdās un viss. Lielisks "šovs", bet gan jau ir cilvēki, kam tas patika. Priekšrocībām ir jābūt uzbrucējiem, nevis aizsargiem, tas ir skaidrs. Tajā pašā laikā ir dažas fineses, ar kurām būtu jātiek galā, kaut vai jau pieminētais vārtsargu traumatisms. Noteikumos dažas nelielas korekcijas būtu jāievieš, bet kopumā atgriešanās pie vecā hokeja nebūtu atbalstāma rīcība.

     [+] [-]

, 2007-03-05 16:32, pirms 18 gadiem
Nu nav jau tie jaunie noteikumi tik traki - ir pietiekami daudz golu, spēka paņēmienu, noraidījumi jau arī nav tik daudz. Nu nav arī kā agrāk, kad varēja ar nūju raut aiz kakla vai pautiem un nekas par to nesekoja. Kau vai nesenais incidents ar Kaberli - nu nedomāju, ka tādus vajadzētu pēc iespējas vairāk. Un policisti jau arī NHL nav maz, katrā komandā ir kādi divi. Ir izteiktas rupjās komandas kā Fīniksa, Otava un ir tehniskās - Red wings, Našvila. Nav jau tik garlaicīgi un ja gribi redzēt tikai asinis, izsistus zobus un kautiņus, tad var arī uzspiest boksu un aurot uz nebēdu, hokejā katram jādara savs darbs - Krosbijam, St.Louī jāmet goli, Ivanānam un Parošam jākaujas (Parošam vēl no Ivanāna jādabū pa muti).

     [+] [-]

, 2007-03-05 16:40, pirms 18 gadiem
viniem tur amerikaa ir paaraak liela emociju kontroles maanija.. nejau tikai hokejaa..

     [+] [-]

, 2007-03-05 16:49, pirms 18 gadiem
Kurš hokeja speciālists ir ši raksta autors? Man liekas ka šeit ir sajauktas divas dažādas lietas. Tā dēvētie "jaunie" noteikumi neierobežo spēka spēli, bet gan novērš turēšanu ar nūjām, ar rokām, bloķēšanu utt. ļaujot meistarīgākiem spēlētājiem izcelties ar savu tehniku, ātrumu. Vīru spēle nenozīmē, ka var aizķeksēt pretinieku ar nūju un vilkties tam līdzi pa laukumu. Ja NHL tiek izdarīts tīrs spēka paņēmiens pie borta neviens par to nost neraida. TAs ka šādi noteikumi ir izdevīgāki meistarīgākām un tehniskākām komandām un spelētājiem tas gan ir skaidrs. Ja NHL kaut ko vajadzētu mainīt noteikumos tad tas ir atcelt "instigator penalty" lai spēlētāji paši var biežāk ieviest kārtību laukumā tad arī emocionālā spriedze būs pietiekami.

     [+] [-]

, 2007-03-05 17:42, pirms 18 gadiem
Labs raksts, visaa visumaa piekriitu!
1 2 62 komentāri