Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Pētījums: kādas algas tiek maksātas Virslīgas futbolistiem?

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

2015.gads klauvē pie durvīm, bet par Virslīgas futbolu mēs jums stāstām pat Vecgada dienā. Šoreiz par lietu, kas tradicionāli interesē daudzus - cik tad pelna sportisti? Ir iespēja ielūkoties Virslīgas futbolistu maciņos...

Priekšvārds
Daudziem noteikti šķitīs jocīgi, ka materiāls par Virslīgas futbolistu algām tiek publicēts šādā datumā - 31.decembrī. Īsumā paskaidrošu, kāpēc tā. Pirmkārt, runā taču, ka nav labi iesāktos darbus vecā gadā nepabeigt un atlikt uz nākamo. Tāpēc steidzu "finišēt" šodien. Savukārt īstais iemesls ir tāds, ka šis materiāls, par 90% tapis jau vasarā, nekādi netika pabeigts, jo iztrūka dažu informācijas posmiņu (lasi: datu par pāris klubu spēlētāju algām). Cerēju šos posmiņus "izķert", taču tā arī neizdevās. Ņemot vērā, ka šī materiāla tapšanā ieguldīts liels darbs, publicēju to, kas ir manā rīcībā, tagad. Skaidrs, ka 2015.gadā daudz kas no zemāk minētā vairs nebūs aktuāls un Latvijas nestabilajā futbola vidē varbūt nebija aktuāls jau rudenī (kā jau teicu, datus lielākoties ievācu vasarā - to paturiet prātā, lasot šīs rindas), taču kopējo priekšstatu, kopējo "garšu" par Latvijas futbola algu cipariem, ceru, iegūsiet.

Turpinot ievadu, sacīšu, ka savus avotus neatklāšu un klubiem, kuriem varbūt varētu nepatikt konkrētu algu ciparu publicēšana, raganu medības sākt nav jēgas, jo šī materiāla tapšanā tika aptaujāts patiešām liels skaits Latvijas futbola cilvēku un tikai šādā veidā ieguvu daudz maz precīzas algu aprises Latvijas Virslīgā. Materiāla mērķis bija noskaidrot un salīdzināt pamatsastāva spēlētāju vidējās algas (uzsvēršu – algas „uz rokas”, jo nevēlos iegāzt klubus un skaidrot/publicēt informāciju saistībā ar aploksnēm un tamlīdzīgām lietām) starp Virslīgas klubiem, tiesa, gala rezultātā šo salīdzinājumu izdarīt ir grūti, jo ir daži klubi, kuros algu amplitūda ir liela, tāpat ir klubi, kur algas lielā mērā ir virtuālas (solītas, taču nemaksātas). Noteikti ņemiet arī vērā, ka skaitļos var būt neprecizitātes, jo paļāvos uz saviem avotiem. Par vienu gan varat būt droši - pats neko neizfantazēju, informācija iekrāta no patiešām futbolam tuviem cilvēkiem. Bet par visu pēc kārtas.

Algas

Neskatoties uz "Ventspils" direktora Andreja Butrika apgalvoto, ka viņa klubā algas nav lielākās Latvijā, mana pētnieciskā darbiņa rezultāti tomēr liecina, ka līdere algu ziņā ir tieši "Ventspils", kas turklāt pozitīvi izceļama ne tikai algu lieluma, bet arī visādā citādā ziņā – algas ir stabilas, paredzamas, to izmaksa allaž notiek laicīgi, godīgi tiek maksāti visi nodokļi utt. Vidējās algas pamatsastāva vīriem svārstās robežās no 1 000 līdz 1 500 eiro. Tas ir uzskatāms par vidējo līmeni, tomēr ir arī vismaz divi futbolisti (Latvijas izlases dalībnieki), kuri saņem 2 500 eiro. Piemēram, viens no "Ventspils" vasaras transfēru perioda ieguvumiem tika pie 1 600 eiro algas. Savukārt mazāk par vidējo līmeni saņem gados jaunie futbolisti, kuri tikai pakāpeniski iekāpj lielajā komandā – viņu alga ir "piesieta" spēles laikam, taču tiem, kas daudz maz spēlē, "saskrienot" aptuveni 600 eiro. Kas attiecas uz prēmijām, tad par uzvarām atsevišķās spēlēs tās nepienākoties, bet ir prēmijas par iegūtu čempionu titulu.

Pagājušās un šīs sezonas vicečempiones "Skonto" vidējās algas esot ap 1 000 eiro, kā arī ir paredzētas visnotaļ būtiskas prēmijas par labiem rezultātiem. Ņemot vērā finansiālās problēmas, "Skonto" gadījumā ir vērts mazliet atskatīties pagātnē un noskaidrot, kā tad visa šī situācija attīstījās. Pēdējais "normālais" gads bija 2011., kad kavējumu neesot bijis. Pirmās problēmas parādījās 2012.gadā, tomēr pēcāk futbolistiem vairums parādu tika atmaksāts un palika vienīgi "astīte" par trim mēnešiem. Savukārt 2013.gadā problēmas jau sāka žmiegt pamatīgāk un par šo gadu velkas sešu mēnešu parāds [atkārtoju - tāda bija situācija 2014.gada vasarā]. Līdz ar to, piemēram, 2013.gada algas droši var dalīt ar divi – līdz 2014.gada rudenim bija samaksāta tikai puse no 2013.gadā solītā. Kā jau esat lasījuši mūsu portālā, šīs sezonas beigās visi parādi it kā esot nomaksāti.

2013.gada bronzas medaļniecei Daugavpils "Daugavai" samaksas sistēma esot itin komplicēta, un algas lielā mērā atkarīgas no… tā cilvēka garastāvokļa, kurš "mīl Latvijas futbolu". Tomēr pienāk ziņas, ka uzticamākie komandas dalībnieki, kuru vārdi Latvijas futbolā komentārus neprasa (Ignatāns, Solovjovs), vai arī ilggadējie pamatsastāva spēlētāji (daugavpilieši, piemēram, Kokins) saņemot algu robežās 1 000 – 1 500 eiro. Līderis Kosmačovs, iespējams, vēl vairāk. Tādu ļoti labi apmaksāto gan nav daudz, un, runājot par pamatsastāva vidējo algu, tā varētu būt ap 600 eiro. Piemēram, vietējie futbolisti, kuri tik augstu nekotējas, saņem zem 1 000 eiro, jaunieši vispār tikai ap 200 eiro. Leģionāri saņem vismaz 716 eiro, kas ir minimālā summa, kas jāmaksā, lai saņemtu uzturēšanās atļauju Latvijā (vismaz oficiāli). Tiesa, pirmkārt, dzirdēts, ka tieši gruzīni algas prasību ziņā ir pieticīgāki salīdzinoši ar citu tautību pārstāvjiem un piekrīt arī 600 eiro piedāvājumam. Otrkārt, ar leģionāriem gadās tā, ka sākotnēji piesola (un varbūt arī maksā) solīdu 1 500 eiro algu, bet pēcāk, pamatojot ar ne tik spilgtu sniegumu kā gaidīts, summa nosacīti tiek izdalīta ar divi.

Attiecībā uz "leišu" Rīgas "Daugavu" izdevās iegūt datus par latviešu futbolistiem, bet liels noslēpumainības plīvurs slēpa lietuviešu algas. Var nojaust, ka Rīgas "Daugava" atšķiras no citiem Virslīgas klubiem ar to, ka šeit ārzemnieki pelna vairāk nekā vietējie, un, iespējams, šī starpība ir būtiska. Tā gan vairāk tāda zīlēšana, taču zināms, ka "vidējais latvietis", kurš ir "Daugavas" pamatsastāvā, pelna 400-700 eiro. Skaidrs, ka tādam Mantam Savenam cipari ir krietni iespaidīgāki. Jāpiebilst, ka dzirdēts par nelieliem aizkavējumiem algu izmaksā arī Rīgas "Daugavā" – tiesa, viens mēnesis uz tā paša "Skonto" fona ir totāls nieks.

Lai gan algas nav lielas, toties par to saņemšanu nekad nav jāraizējas "Jelgavā" – šai klubā jautājums ir labi sakārtots un kavējumi netiek pieredzēti. Sešiem pamata spēlētājiem (sauciet par līderiem, ja vēlaties) alga ir 600-700 eiro, bet pārējiem tā sauktajiem rotācijas futbolistiem 400-500 eiro. Vislabāk apmaksātais esot Artis Lazdiņš, kura alga ir aptuveni 1 000 eiro. Kas attiecas uz prēmijām, tad vasarā tika mainīta sistēma - uzvaras pret TOP4 komandām tiek novērtētas dāsnāk nekā uzvaras pret otro ešelonu. Nesenā pagātnē katrs par jebkuru uzvaru saņēma 30 eiro.

Diemžēl par "Liepāju" neuzzināju praktiski neko. Nojaušams tikai tas, ka jauniešiem algas ir salīdzinoši pieticīgas un var pieļaut, ka pieredzes bagātajiem, piemēram, Grebim un Afanasjevam, tās ir solīdākas. Tāpat jau vasarā dzirdēju šādas tādas runas par nelieliem algu aizkavējumiem, ko nesenā intervijā mūsu portālam atzina arī kluba prezidents Māris Verpakovskis. Atgriežoties pie algām, vienīgais, ko spēju uzzināt, bija kāda citas komandas pārstāvja minējumi - sak, pirmo gadu nopietnā līmenī spēlējošie jaunieši varētu pelnīt 350 eiro, pieredzējušie 500-600 eiro. Kā zināms, Ivanovam algu maksāja individuālie sponsori, un, visticamāk, tā bija ievērojami lielāka nekā pārējiem komandas spēlētājiem. Jebkurā gadījumā Ivanova gadījums ir izņēmums un skaidrs ir tas, ka "Liepāja" visā visumā būvē jaunus pamatus un sāk no salīdzinoši zema algu līmeņa, jo vēl 2013.gadā vislabāk apmaksātais "Liepājas metalurga" spēlētājs saņēma divus tūkstošus eiro.

Ļoti grūti bija iegūstamas ziņas par "Spartaku", un nojaušams, ka šai klubā algas ļoti atšķiras. Sezonas sākumā lielākajām zvaigznēm Edgaram Gauračam un krievam Aleksejam Sapogovam maksāja 5 000 eiro mēnesī(!), un tas, visticamāk, ir šīs sezonas absolūtais rekords starp visiem klubiem. Citi saņem krietni mazāk, tomēr, piemēram, Latvijas čempions Vitālijs Smirnovs arī saņēma (saņem?) pieklājīgu summu - 2 000 eiro. Skaidrs, ka gados jaunajiem, kā arī vēl neko nepierādījušajiem leģionāriem algas ir ievērojami mazākas. Diemžēl pat aptuvenus datus par "pārējiem" iegūt neizdevās. Toties noskaidroju, ka "Spartakā" mēdz būt savdabīga pieeja algu izmaksā kā tādā – ja komanda, piemēram, zaudē divas spēles pēc kārtas, tad algas mēdz "iesaldēt", proti, nopelnītais tiek uzskaitīts, taču netiek izmaksāts. Ja komanda "labojas" un uzvar divas spēles pēc kārtas, tad tiek izmaksātas gan attiecīgā mēneša algas, gan "iesaldētās". Šādu un tamlīdzīgu pieeju labi ilustrē arī šāds notikums - šī gada pēdējā Jūrmalas derbijā pēc zaudēta puslaika (0:1) "Spartaka" futbolistiem no vadības piedraudēts ar algu neizmaksāšanu zaudējuma gadījumā, un 2.puslaiku "Spartaks" nospēlēja nesalīdzināmi labāk un uzvarēja maču ar 2:1.

Smagi gāja arī ar informācijas iegūšanu par "Jūrmalu". Izdevās uzzināt, ka pirms sezonas tika solītas sapņu pilis, kas dažam labam pārvērtās par murgu (lasi: solītā nepildīšanu). Proti, vietējā futbolā labi zināmajiem Pāvelam Mihadjukam, Maksimam Rafaļskim (varbūt vēl kādam) tika solītas 1200-1500 eiro mēnešalgas, tomēr, solīto nesaņemot, bija bēdīgi slavenais spēles boikots un galu galā kluba pamešana. Varam tikai pieņemt, ka arī leģionāriem, kuru CV lielākoties Latvijas līmenim bija ļoti pieklājīgs, solīja ko līdzīgu. Pēc vasaras pārkārtošanās (būtībā sezonas otrajā pusē spēlēja pavisam cita komanda) algas it kā tiekot maksātas, taču to lielums, visticamāk, ir būtiski mazāks nekā pieminētie/solītie skaitļi sezonas sākumā. Piemēram, no Rīgas "Daugavas" paņemtā Edgara Kārkliņa darba samaksa it kā esot bijuši 600 eiro.

"Metta"/LU, kas sevi pozicionē kā studentu komandu, attiecīgi arī maksā - jaunieši mēnesī saņem 200 eiro. Tomēr lielākais ieguvums ir bezmaksas studijas "Latvijas Universitātē" - šādā veidā var ietaupīt aptuveni 1 500 eiro vienā studiju gadā. "Mettai" šogad pievienojās arī pāris pieredzējuši futbolisti ar spēcīgu CV (Kalns, Hščanovičs), un viņi esot saņēmuši ap 700 eiro ik mēnesi. Visiem futbolistiem tika solītas arī prēmijas par labiem rezultātiem, taču šo rezultātu nebija.

Virslīgas jaunpienācēja "Daugavpils" spiež uz jaunatnes ievešanu lielajā futbolā un ar algām neaizraujas (nevar atļauties aizrauties…). Algas saņem retais. Leģionāri būtībā samaksu nesaņem (uzturēšanās algu būtībā maksā paši par sevi) un pārstāv "Daugavpili" ar mērķi izsisties augstāk. Izņēmums ir Nakano Rjotaro, kuram bija cietā ~300 eiro alga, kā arī viens no jaunajiem talantiem (minimālā alga), plus pieredzējušais Pāvels Riževskis, kuram tiek piemesti šādi tādi "pabalsti". Lielākais ieguvums futbolistam, pārstāvot "Daugavpili", ir bezmaksas treniņprocess (tai skaitā ēdināšana pēc treniņiem, pirms/pēc spēlēm, medicīniskie pakalpojumi, ekipējums, apdrošināšana utt.), tiem pāris pieredzējušajiem ir iespējas kļūt par treneriem BFC sistēmā, savukārt jaunajiem, protams, ir iespēja sevi pierādīt un izsisties augstāk.

Bija arī trekni laiki…
Latvijas klubu futbols piedzīvo smagus laikus un pašsaprotams, ka pirms vairākiem gadiem algas bija daudz, daudz lielākas (pat stabilajā "Ventspilī" tās esot bijušas piecreiz lielākas, kā to nesen mums atzina Butriks). Varētu vēl ieguldīt ļoti lielu pētniecisko darbu, lai noskaidrot vēsturiskos algu lielumus, taču šobrīd došu vien pavisam minimālu ieskatu.

Pārstāvot "Skonto", vēl 2006.gadā varēja nopelnīt 50 tūkstošus eiro sezonā! Aptuveni 38 tūkstoši no tā bija "cietā alga", 12 tūkstoši prēmijās. Uzvarot niknākās sāncenses "Liepājas metalurgu", "Ventspili", tika izmaksātas prēmijas dažu tūkstošu dolāru apmērā! Treknajos 2006./07.gados pat pieveicot pastarīti "Olimpu", pienācās 900 eiro prēmija. Tajos laikos nopelnīt mēnesī, piemēram, 2 500 eiro bija ļoti pieticīgs un vājš "rezultāts"...

"Ventspils" aptuvenos algas skaitļus "treknajos gados" arī varat nojaust, kaut vai primitīvi pareizinot šī brīža algu skaitļus, kas publicēti šai materiālā, ar pieci. Piemēram, gruzīns Mentešašvili Ventspilī pelnīja ap 10 tūkstošiem eiro. "Liepājas metalurgā" labākajos gados maksāts ap 4 000 eiro, bet pirms gadiem četriem, kad pirmoreiz parādījušās "problēmas" (pēdiņās tāpēc, ka tagad visi par tādām "problēmām" un algām būtu stāvā sajūsmā), tika maksāti 2 800 eiro mēnesī. Daugavpils "Daugavā" "ziedu laikos" leģionāri saņēma 2 000 - 2 500 eiro mēnesī. Tādi, lūk, bija laiki.

Iespējams, vidējā alga Virslīgas pamatsastāva spēlētājam

KlubsMēnešalga (€)Piezīmes
Ventspils1 300pāris futbolistiem ir 2 500; jauniešiem ap 600
Skonto1 000algas pēdējos gados tika būtiski kavētas
Daugava D1 000algas mēnesi no mēneša svārstās
Daugava R500minētais skaitlis attiecas uz Latvijas futbolistiem; leiši visdrīzāk saņem vairāk
Jelgava500
Daugavpils-trīs spēlētāji „izņēmuma kārtā” saņem nelielas algas; pārējie nesaņem neko
Spartaksamplitūdano dažiem simtiem vietējiem bez stipra CV līdz vairākiem tūkstošiem zvaigznēm
Jūrmala500sezonas 1.pusē solītas 1200-1500; 2.pusē reāli maksātas ap 500-600
Liepāja400ļoti aptuvens skaitlis
Metta/LU200par velti studijas; pāris pieredzējušajiem algas ap 700

Pēcvārds
Noteikti atradīsies kāds, kurš ar bravūrību skandinās, ka pelna vairāk nekā vairums Virslīgas spēlētāju (kuriem teorētiski īsās karjeras laikā būtu jāpagūst sapelnīt visai dzīvei), tomēr aicinātu paturēt prātā, ka Latvijas futbola klubi ir nerentabli, un, neskatoties uz to, Virslīgas klubos tiek ieguldīts daudz privātu līdzekļu. Latvijas sporta līdzjutējs finansiālā ziņā klubiem daudz nespēj dot, līdz ar to mūsu sportā lielākie/varenākie klubi ir tie, kam izdodas piesaistīt cita veida naudu, proti, politisko naudu („Dinamo”, VEF). Atliek vien cerēt, ka Latvijas futbola klubu līmenī ne tikai sportiskā ziņā, bet arī finansiālā ziņā 2014.gadā tika sasniegts zemākais līmenis...

     [+] [-]

, 2014-12-31 16:33, pirms 10 gadiem
fans366 rakstīja: Eiropā Dinamo ir pilnīgas pakaļpuses
Un Krievijā nav? ...ne jau par to, kādas puses viņi ir, ir stāsts. Saku, ka "Dinamo" var nepazust arī tad, ja nobrūk viss khl, jo "Dinamo" galu galā ir tikai nosaukums - firmas zīme. Kaut vai Latvijas čempī parādīsies dinamo!
Tā ir atbilde uz tiem spriedelējumiem, kas te visur izskan par dinamo, vef, utt. nākotni. Da jebkas var notikt! Rīt nobrūk rublis, un vispār nav ne futbola, ne hokeja Latvijā un uz austrumiem no tās. Kurš te ir spējīgs kaut ko precīzi prognozēt?!?
Bet ja filozofejam, tad filozofejam!

  +2 [+] [-]

, 2014-12-31 16:33, pirms 10 gadiem
Limpompo rakstīja: Nu Tu pateici "...tad jau skolotāji saņem vairāk kā lielākā daļa virslīgas futbolisti". Skolotāji ir arī REĀLA darba darītāji, un pasaulē būtu jābūt tā, ka skolotājs vienmēr saņem vairāk, nekā kāds izklaides industrijas darbinieks (vienalga vai sportists, vai dziedātājs, vai dejotājs...). Es saprotu, ka profesionālais sports ir aizraujoša lieta, bet tās algas, kas grozās pasaules līmenī, NAV normālas. Ja futbolists, kas būtībā nav nekas vairāk kā izklaidētājs ("entertainer"), saņem 5 miljonus gadā, tad labam skolotājam, pēc visiem saprāta un taisnības principiem, būtu jāsaņem vismaz 8 miljonus.
Vienkārši ir profesijas, kuru darbs ir reāli vajadzīgs un noderīgs (skolotāji - tajā skaitā sporta skolotāji, ārsti, celtnieki utt.), un ir profesijas, kas pa lielam ir "cirks" cilvēku izklaidēšanai visdažādākajos veidos.
Diemžēl mūsdienu pasaules sistēmā tāda filozofēšana izskatās kā "no citas planētas", un pa lielam visiem šķiet, ka džeks, kurš prot spēlēt vienu vai otru SPĒLI, ir pilnīgi pelnīti tiesīgs saņemt vājprātīgas naudiņas, kamēr skolotājiem, ārstiem un pārējiem "standarta" profesionāļiem jāiet protestos ap finanšu ministrijas ēku. Paskumji.
Man tev ir divi jautājumi. 1) Vai tu būtu gatavs maksāt naudu, lai no malas vērotu, kā skolotājs vada mācību stundu? (vai vērotu, kā strādā ārsts vai policists utt) 2) Vai tu maksā naudu, apmeklējot teātri, kino, sportu, koncertu vai kādu citu izklaides veidu? Atbildes uz šiem diviem jautājumiem arī ir iemesls, kāpēc vieniem algas ir tādas, bet citiem tādas.

  +5 [+] [-]

, 2014-12-31 16:35, pirms 10 gadiem
Limpompo rakstīja: Un Krievijā nav? ...ne jau par to, kādas puses viņi ir, ir stāsts. Saku, ka "Dinamo" var nepazust arī tad, ja nobrūk viss khl, jo "Dinamo" galu galā ir tikai nosaukums - firmas zīme. Kaut vai Latvijas čempī parādīsies dinamo!
Tā ir atbilde uz tiem spriedelējumiem, kas te visur izskan par dinamo, vef, utt. nākotni. Da jebkas var notikt! Rīt nobrūk rublis, un vispār nav ne futbola, ne hokeja Latvijā un uz austrumiem no tās. Kurš te ir spējīgs kaut ko precīzi prognozēt?!?
Bet ja filozofejam, tad filozofejam!
Aizmirsti - ja pazudīs krievu nauda, pazudīs arī Dinamo. Kāds vēl tev brends? Lai pastāvētu, ir jābūt naudai. Bet krievi naudu maksās tikai, lai Dinamo spēlētu KHL, nevis LČ, Somijas, Zviedrijas vai kādā citā līgā.

  +1 [+] [-]

, 2014-12-31 16:38, pirms 10 gadiem
Limpompo rakstīja: Nu Tu pateici "...tad jau skolotāji saņem vairāk kā lielākā daļa virslīgas futbolisti". Skolotāji ir arī REĀLA darba darītāji, un pasaulē būtu jābūt tā, ka skolotājs vienmēr saņem vairāk, nekā kāds izklaides industrijas darbinieks (vienalga vai sportists, vai dziedātājs, vai dejotājs...). Es saprotu, ka profesionālais sports ir aizraujoša lieta, bet tās algas, kas grozās pasaules līmenī, NAV normālas. Ja futbolists, kas būtībā nav nekas vairāk kā izklaidētājs ("entertainer"), saņem 5 miljonus gadā, tad labam skolotājam, pēc visiem saprāta un taisnības principiem, būtu jāsaņem vismaz 8 miljonus.
Vienkārši ir profesijas, kuru darbs ir reāli vajadzīgs un noderīgs (skolotāji - tajā skaitā sporta skolotāji, ārsti, celtnieki utt.), un ir profesijas, kas pa lielam ir "cirks" cilvēku izklaidēšanai visdažādākajos veidos.
Diemžēl mūsdienu pasaules sistēmā tāda filozofēšana izskatās kā "no citas planētas", un pa lielam visiem šķiet, ka džeks, kurš prot spēlēt vienu vai otru SPĒLI, ir pilnīgi pelnīti tiesīgs saņemt vājprātīgas naudiņas, kamēr skolotājiem, ārstiem un pārējiem "standarta" profesionāļiem jāiet protestos ap finanšu ministrijas ēku. Paskumji.
Vienmēr pasaulē bijis tā, ka svarīgi specializēties kādā šaurākā nišā, būt kaut kam īpašam. Skolotāji tomēr ir samērā viendabīga masa, ļoti daudz viņu ir, vairāk nekā futbolistu.

     [+] [-]

, 2014-12-31 16:38, pirms 10 gadiem
Limpompo rakstīja: Nu Tu pateici "...tad jau skolotāji saņem vairāk kā lielākā daļa virslīgas futbolisti". Skolotāji ir arī REĀLA darba darītāji, un pasaulē būtu jābūt tā, ka skolotājs vienmēr saņem vairāk, nekā kāds izklaides industrijas darbinieks (vienalga vai sportists, vai dziedātājs, vai dejotājs...). Es saprotu, ka profesionālais sports ir aizraujoša lieta, bet tās algas, kas grozās pasaules līmenī, NAV normālas. Ja futbolists, kas būtībā nav nekas vairāk kā izklaidētājs ("entertainer"), saņem 5 miljonus gadā, tad labam skolotājam, pēc visiem saprāta un taisnības principiem, būtu jāsaņem vismaz 8 miljonus.
Vienkārši ir profesijas, kuru darbs ir reāli vajadzīgs un noderīgs (skolotāji - tajā skaitā sporta skolotāji, ārsti, celtnieki utt.), un ir profesijas, kas pa lielam ir "cirks" cilvēku izklaidēšanai visdažādākajos veidos.
Diemžēl mūsdienu pasaules sistēmā tāda filozofēšana izskatās kā "no citas planētas", un pa lielam visiem šķiet, ka džeks, kurš prot spēlēt vienu vai otru SPĒLI, ir pilnīgi pelnīti tiesīgs saņemt vājprātīgas naudiņas, kamēr skolotājiem, ārstiem un pārējiem "standarta" profesionāļiem jāiet protestos ap finanšu ministrijas ēku. Paskumji.
Pilnīgi nepiekrītu. Pat nepieļauju domu, ka skolotājam būtu jāsaņem vairāk kā futbolistam. Profesionāli futbolisti upurē veselību, ģimeni sava darba dēļ, viņiem noteikti ir jāsaņem nevis vienkārši vairāk, bet noteikti daudzas reizes vairāk par skolotājiem. Redzot. ka futbolisti Latvijā pat 1000 eiro nevar nopelnīt...pat grūti raksturot savas izjūtas..totāla nabadzība.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-12-31 16:42, pirms 10 gadiem
FUNS rakstīja: Pilnīgi nepiekrītu. Pat nepieļauju domu, ka skolotājam būtu jāsaņem vairāk kā futbolistam. Profesionāli futbolisti upurē veselību, ģimeni sava darba dēļ, viņiem noteikti ir jāsaņem nevis vienkārši vairāk, bet noteikti daudzas reizes vairāk par skolotājiem. Redzot. ka futbolisti Latvijā pat 1000 eiro nevar nopelnīt...pat grūti raksturot savas izjūtas..totāla nabadzība.
Ekonomiskam pamatojumam jābūt- ja šovbiznesa pārstāvim nav ne sponsoru, ne skatītāju, kas tad vainīgs, ka veselība beigta.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2014-12-31 16:48, pirms 10 gadiem
Limpompo rakstīja: Tu tā apgalvo, it kā zinātu Dinamo varētu arī turpināt pastāvēt gadījumā, ja khl nobrūk. Naudiņu iedos arī citur - europā!
Paldies par šo jautro joku!

  +1 [+] [-]

, 2014-12-31 16:52, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Cel tak galdā! Jebšu tu arī jebkuru kritisku vārdu pret sevi attiecini uz Liepājas futbolu?
!Gaskoins_2, 2014-12-05 15:56, pirms 4 nedēļām, ignorēt, atbildēt
Andri, tu Ikauniekam papucis esi, vai kā? Ne tu zini, ne es, kas tur no viņa izvērtīsies. Atbalstīt un aizstāvēt vajag, taču ar mēru.
-----------
Reku ir viens tavs koments!
Un ko es sacīju toreiz bez mēra???
starp citu šis tavs koments bija pēc mana garā komenta(iepriekšējā komentā biju minējis) sakarā ar izlasi!
Vēlreiz prasu tev ,kaut ko nepareizi toreiz rakstīju?

  -3 [+] [-]

, 2014-12-31 16:55, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: Es arī pirms kluba pastāvēšanas biju tādās pat domās (ka šie slēpa daudz ko) sakarā ar Liepājas futbola nakotni,diezgan asi braucu virsū visiem kuri nemitīgi pieminēja kaut ko par to ka grib ko vairāk zināt kas un kā!Sāci tik pļurkstēt......
Es sagaidīju to ko es arī vēlējos pat prognozēju,Liepājniecisku klubu kurš ar gadiem mūs priecēs eirokausos!
Un tādam kā tev kuram latvisks futbolista uzvārds izraisa riebumu,vēl jo mazāk būtu jāzina kaut ko par šo klubu!
Vai šie ir taisnības cīnītāja cienīgi vārdi? Cienu Liepāju un vēl jo vairāk Māri, bet, ja piesegt nedrīkst Jūrmalu, Skonto vai DR, tad Liepāja nav un nedrīkst būt izņēmums. Citādi brauc auzās un dubultstandartos!

Par latviskajiem uzvārdiem - papētīju DR dublierus, kur arī 80% ir latviski vārdi un uzvārdi šogad. Bet vai tas var būt attaisnojošs iemesls, ja atklātos kkas saistībā ar toto?

Likumam jābūt vienādam visiem, negaidīju, ka sludināsi pretējo.

  -3 [+] [-]

, 2014-12-31 17:02, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: !Gaskoins_2, 2014-12-05 15:56, pirms 4 nedēļām, ignorēt, atbildēt
Andri, tu Ikauniekam papucis esi, vai kā? Ne tu zini, ne es, kas tur no viņa izvērtīsies. Atbalstīt un aizstāvēt vajag, taču ar mēru.
-----------
Reku ir viens tavs koments!
Un ko es sacīju toreiz bez mēra???
starp citu šis tavs koments bija pēc mana garā komenta(iepriekšējā komentā biju minējis) sakarā ar izlasi!
Vēlreiz prasu tev ,kaut ko nepareizi toreiz rakstīju?
Ne jau uz to vienu komentu tas tika adresēts, bet uz daudzu mēnešu slavinājumiem. Nevar taču nemitīgi pusotru spēli aprakstīt, izcelt pozitīvās darbības un kliegt, ka zvaigzne ir dzimusi. Vai tad es nolieku Ikaunieku vispār? No malas kritiski arī jāskatās.
Starp citu pēc Ernesta Gulbja, viņš man šosezon bija sportists nr.2, tas nekas, ka ar slavas dziesmu dziedāšanu neaizraujos.

     [+] [-]

, 2014-12-31 17:08, pirms 10 gadiem
reikons rakstīja: Vai šie ir taisnības cīnītāja cienīgi vārdi? Cienu Liepāju un vēl jo vairāk Māri, bet, ja piesegt nedrīkst Jūrmalu, Skonto vai DR, tad Liepāja nav un nedrīkst būt izņēmums. Citādi brauc auzās un dubultstandartos!

Par latviskajiem uzvārdiem - papētīju DR dublierus, kur arī 80% ir latviski vārdi un uzvārdi šogad. Bet vai tas var būt attaisnojošs iemesls, ja atklātos kkas saistībā ar toto?

Likumam jābūt vienādam visiem, negaidīju, ka sludināsi pretējo.
Liepāja atrodās TOTO midzenī ja neesi ievērojis!Alkatīgas plēsoņas ir ik uz soļa!Es atbalstu jebkuru soli ko dara Liepāja!Viņi mani nav pievīluši!Pilnīgi vienādās domās pat esam!
Par Latviskajiem uzvārdiem tu pat neierubījies tai tekstā ko es rakstīju!
Ja likumiem jābūt vienādiem tad arī tiesāšanai jābūt neitrālai!bet guņa nostāda pret Liepājas futbolu soģu armiju visā tā krāšnumā no sen seniem laikiem!
Pārāk daudz puis gribi zināt kas darās iekš Liepajas futbola!Tieši tev es toreiz visstingrāk uzbraucu pirms 2014 gada sezonas!

  +2 [+] [-]

, 2014-12-31 17:15, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Ne jau uz to vienu komentu tas tika adresēts, bet uz daudzu mēnešu slavinājumiem. Nevar taču nemitīgi pusotru spēli aprakstīt, izcelt pozitīvās darbības un kliegt, ka zvaigzne ir dzimusi. Vai tad es nolieku Ikaunieku vispār? No malas kritiski arī jāskatās.
Starp citu pēc Ernesta Gulbja, viņš man šosezon bija sportists nr.2, tas nekas, ka ar slavas dziesmu dziedāšanu neaizraujos.
Reku jau nonākam pie finiša!
Ko teica Liepājas prezidents jankas sakarā?
ko teica Metz prezidents jankas sakarā?
kas bija labākais špīleris guņas līgā?
kas bija labākais laukuma špīleris visā LV(neskaitot koļinku)? Šeit es Vaņinam būtu devis bet ak vai LFF par tādu pat i nezināja!

Ja LV parādās kāds talants tad par to nav grēks runāt,un es tieši sakarā ar izlasi kur netika iesaistīts janka vasarā es minēju un bieži!Un tas tev to prātu sagrozīja!
Un esi par LV futbolu?

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 17:20, pirms 10 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Kādā valstī dzīvojam, ka šādi dati žurnālistam jāmedī turpat pusgadu... Normālā valstī un čempionātā tam jābūt absolūti atklātai informācijai, un jābūt izvietotai federācijas vai čempionāta mājaslapā, kā tas ir profesionālajos čempionātos pieņemts.
Tas pats attiecas arī uz basketbola čempionātu un vēl dažiem, kur tiek maksātas algas par spēlēšanu!

Vnk aizdomājieties!
Patīk skaitīt svešu naudu? Sāc ar sevi: nosauc savu vārdu uzvārdu, darba vietu un algu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 17:48, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: Liepāja atrodās TOTO midzenī ja neesi ievērojis!Alkatīgas plēsoņas ir ik uz soļa!Es atbalstu jebkuru soli ko dara Liepāja!Viņi mani nav pievīluši!Pilnīgi vienādās domās pat esam!
Par Latviskajiem uzvārdiem tu pat neierubījies tai tekstā ko es rakstīju!
Ja likumiem jābūt vienādiem tad arī tiesāšanai jābūt neitrālai!bet guņa nostāda pret Liepājas futbolu soģu armiju visā tā krāšnumā no sen seniem laikiem!
Pārāk daudz puis gribi zināt kas darās iekš Liepajas futbola!Tieši tev es toreiz visstingrāk uzbraucu pirms 2014 gada sezonas!
Slepeni klubu finansējumi un TOTO problēmas. Tas taču iet roku rokā.

  -2 [+] [-]

, 2014-12-31 17:51, pirms 10 gadiem
Ko jus nemas algas ir atbilstosi limenim, ja kads rodas spejigaks, tas tacu uzreiz paiet uz citu valstu klubiem, musu diemzel slaveno TOTO ligu ir jauskata ka atsperiena punktu, ja labi spelesi nepamanits nepaliksi, doma ka afrikas banu republikas vai kadas citas nabagu valsts ir kadas algas, ne tacu, bet vinu speletaji ir pilna eiropa un ka to panak - protams ar darbu, tas ka vinu intelekts zemaks jau ir cits stats.

  -2 [+] [-]

, 2014-12-31 18:01, pirms 10 gadiem
Nu kā Jūs tā Latviajs futbola tēlu bojājat. Nevajadzēja tak neko teikt, jo tēls ir jāuztur mānīgs - viss čotka.

     [+] [-]

, 2014-12-31 18:02, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Slepeni klubu finansējumi un TOTO problēmas. Tas taču iet roku rokā.
saprati cik bezcerīgi ir pret manīm karot 1 vs1 šeit?Bet barā esi varonis!

Kāpēc tu domā ka ir slepeni?Priekš tādiem kā tev tie ir slepeni!Gadu laikā apskat kāds milzu daudzums negatīvu komentu SC ir vērsts pret klubu?pat Zuntners bija atklāti rakstījis!
Pārāk daudz gribat!

     [+] [-]

, 2014-12-31 18:03, pirms 10 gadiem
Nezinu, algas izskatās ļoti vājas, Latvijas Telpu futbola virslīgas klubā FK NIKARS ir spēlētāji, kam algas ir virs 5000 eiro!Un salīdzinot ar šīm algām, tās liekas debesis!

  -2 [+] [-]

, 2014-12-31 18:11, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: saprati cik bezcerīgi ir pret manīm karot 1 vs1 šeit?Bet barā esi varonis!

Kāpēc tu domā ka ir slepeni?Priekš tādiem kā tev tie ir slepeni!Gadu laikā apskat kāds milzu daudzums negatīvu komentu SC ir vērsts pret klubu?pat Zuntners bija atklāti rakstījis!
Pārāk daudz gribat!
Godīgi sakot, neesmu centies pētīt. Par pašu principu runāju- miglā tīti sponsori izraisa aizdomīgumu.
Par to cīņu- dabīgi, ka bezcerīgi, tāpat kā ķiegeli par kaut ko pārliecināt. Maļ tik savu maļamo. Debašu klubā nekāds cīnītājs tu vis nebūtu.

     [+] [-]

, 2014-12-31 18:40, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Par to cīņu- dabīgi, ka bezcerīgi, tāpat kā ķiegeli par kaut ko pārliecināt. Maļ tik savu maļamo. Debašu klubā nekāds cīnītājs tu vis nebūtu.
Tas ir viedoklis,ko es rakstu!Es nemētājos kā pulksteņa pendele no vienas puses uz otru!Un tas ka neesmu pārliecināms-pareizi pieminēji,tā kā tīri labi zini par maniem komentiem!
Bet par to maļ savu maļamo tādiem trollīšiem kā fans366,totoansis u.t.t. vari norādīt!Es eju LV futbolam līdzi un mani komenti mainās gadu no gada,,ne tu man norādīsi kā man domāt bet pats zināšu ko pieņemt,ko nē!
Šoreiz izbrauci vēlreiz mūsu sarakstei un skati ar ko viss sākās....un paskaties ar ko viss beidzās,šai tēmā par ko diskutējām tu smagi zaudēji!
Redzi es nelienu ne savās lietās un kaut kādos debašu klubos tāpēc nelienu iekšā,es komentēju par to kas man ir vistuvāk, tāpēc tev šeit nekādu variantu.....

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 18:48, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Godīgi sakot, neesmu centies pētīt. Par pašu principu runāju- miglā tīti sponsori izraisa aizdomīgumu.
Liepājas uzņēmēji ieinteresēti atbalstīt...
------------
Kāpēc miglā tīti?suveizda raksta par miglā tītiem investoriem,bet par to ka Liepājai sola palīdzēt ne vārda!
Šeit mēs runājām par Liepāju un tur tev ir tumša bilde!

  +2 [+] [-]

, 2014-12-31 18:57, pirms 10 gadiem
Nu, Andri, rezumē to saraksti, pa punktiem sadod, kā tu izsvērti argumentējot savu virsroku paturēji.

  +3 [+] [-]

, 2014-12-31 19:09, pirms 10 gadiem
Paldies par rakstu labs darbs.

Uzzinot par šādām algām es esmu vēl lielākā neizpratnē par vietējo jauno futbolistu slinkumu - redzot kāda perspektīva uz vietas, vajadzēja trenēties ar vēl lielāku enerģiju, lai varētu izsisties uz ārzemēm un pelnīt krietni lielāku naudu, nevis smērēt matos želeju ...

  +3 [+] [-]

, 2014-12-31 19:09, pirms 10 gadiem
Edmund, šito laikam tu zinādams atstāji kā odziņu gada pēdējai dienai! Ne par velti gada labākais futbola žurnālists! Lielisks darbs, prieks lasīt!

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 19:10, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Nu, Andri, rezumē to saraksti, pa punktiem sadod, kā tu izsvērti argumentējot savu virsroku paturēji.
Es tev vnk iedevu vienu rakstiņu ,ka Fk Liepāja netiek pamesta novārtā!Pilsētas dome ir kopā ar klubu,tur ar viss pārējāis,tiek piesaistīti uzņēmumi(Tramvajs pat ir klubam kurš sponsorēs un daudz ko citu jaunajā sezonā caur tramvaju tiks pasākts),Ivanovam personīgs sponsors,ko šķiet Tu pat nezini!Tiek divas spēles translācijas nodrošinātas pa TV-6(tie ir miglā tīti sponsori kas apmaksāja?)!
Tu sākotnēji rakstīji ka esi par LV futbolu,bet kā sanāk???Esi standartTrollis,kuru neinteresē LV futbols!

  +1 [+] [-]

, 2014-12-31 19:16, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: Es tev vnk iedevu vienu rakstiņu ,ka Fk Liepāja netiek pamesta novārtā!Pilsētas dome ir kopā ar klubu,tur ar viss pārējāis,tiek piesaistīti uzņēmumi(Tramvajs pat ir klubam kurš sponsorēs un daudz ko citu jaunajā sezonā caur tramvaju tiks pasākts),Ivanovam personīgs sponsors,ko šķiet Tu pat nezini!Tiek divas spēles translācijas nodrošinātas pa TV-6(tie ir miglā tīti sponsori kas apmaksāja?)!
Tu sākotnēji rakstīji ka esi par LV futbolu,bet kā sanāk???Esi standartTrollis,kuru neinteresē LV futbols!
Par finansējumiem, es teorētiski runāju, abstrahējoties no reālās situācijas Liepājā. Sāls jau tajā, ka es esot Ikaunieka un Liepājas nelabvēlis, tapēc, ka kritiski izsakos vai ar humoru pieeju. Tavi komentāri visi kā dzirnakmeņi. Un vēl taisnvirziena.

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 19:39, pirms 10 gadiem
Gaskoins_2 rakstīja: Par finansējumiem, es teorētiski runāju, abstrahējoties no reālās situācijas Liepājā. Sāls jau tajā, ka es esot Ikaunieka un Liepājas nelabvēlis, tapēc, ka kritiski izsakos vai ar humoru pieeju. Tavi komentāri visi kā dzirnakmeņi. Un vēl taisnvirziena.
Tad kādi ir tavi komenti,ja mani ir taisnvirziena?
Pamats būtībā ir tāds:
Es rakstu savu tekstu(viedokli),tavs mērķis ir kaut kādā veidā sagrozīt manu rakstīto!Jo nepatīk tas ko es rakstu!
Un viss aizsākas būtībā no vienas sīkas nianses,un tad beigās kad esi pamatīgi zaudējis(kā šoreiz) kaut kādi akmeņi ,taisni virzieni .... tev sāk rādīties!
Būtībā es aizstāvu un pamatoju savu domu!Un tu tur netieci klāt,tas tevi aizkaitina!

Bet par finansējumiem tādam kā tev nav jāzina!Tavs mērķis ir troļļot,tad dari to!

p.s.
Andris5, 19:10, pirms 25 minūtēm
(Tramvajs pat ir klubam kurš reklamēs un daudz ko citu jaunajā sezonā caur tramvaju tiks pasākts)

Tā bija domāts

     [+] [-]

, 2014-12-31 19:39, pirms 10 gadiem
Brīnums, ka par tādām algām vēl kāds vispār spēlē. Tad jau sanāk, ka metinātājs vairāk nopelna nekā virslīgas futbolists. Un brīnās, kāpēc līmenis tik zems. Futbols - populārākais sports Latvijā? Rīgas Dinamo spēlētājiem būs par ko pasmieties...

  +1 [+] [-]

, 2014-12-31 19:47, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: Tad kādi ir tavi komenti,ja mani ir taisnvirziena?
Pamats būtībā ir tāds:
Es rakstu savu tekstu(viedokli),tavs mērķis ir kaut kādā veidā sagrozīt manu rakstīto!Jo nepatīk tas ko es rakstu!
Un viss aizsākas būtībā no vienas sīkas nianses,un tad beigās kad esi pamatīgi zaudējis(kā šoreiz) kaut kādi akmeņi ,taisni virzieni .... tev sāk rādīties!
Būtībā es aizstāvu un pamatoju savu domu!Un tu tur netieci klāt,tas tevi aizkaitina!

Bet par finansējumiem tādam kā tev nav jāzina!Tavs mērķis ir troļļot,tad dari to!
Akmenis- ir epitets. Tavi pamatojumi ir tādi, taisnība vai nē, konstruktīviem dialogiem vienmēr pāri pārripos. Tāpat ar Sietiņa medībām.
Man poh tas finansējums, bet ja tas ir neskaidrs, tad nav ko brīnīties, ka pie negaidītiem zāģiem par toto runā, kas met ēnu uz visu LV futbolu.
Labi, man uz lustēm jātaisās. Laimīgu tev nākamo gadu!

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 19:47, pirms 10 gadiem
Andris5 rakstīja: Es nemētājos kā pulksteņa pendele no vienas puses uz otru!
Ūja, līdz brīdim, kad parādījās runas par to, ka Māris dibinās klubu, viņš tev bija Liepājas nodevējs un mājās nebija gaidīts. Kas tad tā ir, ja ne mētāšanās no vienas puses uz otru?

     [+] [-]

, 2014-12-31 20:49, pirms 10 gadiem
FUNS rakstīja: Pilnīgi nepiekrītu. Pat nepieļauju domu, ka skolotājam būtu jāsaņem vairāk kā futbolistam. Profesionāli futbolisti upurē veselību, ģimeni sava darba dēļ, viņiem noteikti ir jāsaņem nevis vienkārši vairāk, bet noteikti daudzas reizes vairāk par skolotājiem. Redzot. ka futbolisti Latvijā pat 1000 eiro nevar nopelnīt...pat grūti raksturot savas izjūtas..totāla nabadzība.
Toties uz skolotāju pleciem ir atbildība izaudzināt normāli domājošus cilvēkus. Redz, piemēram ar tevi tas laikam nav izdevies.

  -1 [+] [-]

, 2014-12-31 20:55, pirms 10 gadiem
Cilvēks Parastais rakstīja: Toties uz skolotāju pleciem ir atbildība izaudzināt normāli domājošus cilvēkus. Redz, piemēram ar tevi tas laikam nav izdevies.
Par laimi tieši tas man ir ļoti labi izdevies. Ļoti priecē mani bijušie skolēni - labestīgi, optimistiski ir lielākā daļa no viņiem.