Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Ak vai, cik žēl, ka "Skonto" nav kur likt savu spēku...

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Viedoklis: Ak vai, cik žēl, ka "Skonto" nav kur likt savu spēku...
"Skonto" dodas laukumā, lai atkal nevainojami paveiktu darbiņu.
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, F64

Šogad mūsu Virslīgas futbolā ir komanda, kas patiesi pelnījusi uzmanību - Rīgas "Skonto". Tamaza Pertija vienība rāda brīnišķīgu futbolu. Vien žēl, ka šai komandai nav iespējas pacīnīties augstāka ranga sacensībās - Virslīgā tai, manuprāt, šobrīd ir par seklu...

Dominējoši skaistais "Skonto" futbols
Lai gan "Ventspils" Virslīgas tabulā tur līdzi un zelta liktenis patiešām vēl ne tuvu nav skaidrs, "Skonto" snieguma kvalitātes ziņā pilnīgi un totāli dominē. "Skonto" futbols ir ne tikai efektīvākais rezultātu ziņā, bet arī vizuāli baudāmākais, skaistākais. "Skonto" šosezon ir mūsu "Barcelona"!

Kas personīgi man šķiet pārsteidzošākais un neticamākais - "Skonto" šo acij tīkamo futbolu demonstrē ne jau ar milzu budžetu un zvaigžņotiem spēlētājiem, bet (lai neapvainojas spēlētāji!) ar pieklājīgu sastāvu, taču ne vairāk! Pirms sezonas prognozēju "Skonto" 4. vietu un atklāšu - vadījos tīri pēc sastāva. Acīmredzot komandas izcilais sniegums ir skaidrojams ar galvenā trenera Tamaza Pertijas futbola redzējumu un spējām - citu variantu nav. Viņš ar smagu darbu panācis to, ka Virslīgas futbolā ir tik krāšņa komanda, kāda nav bijusi sen.

Jā, "Ventspils" 2009./10. gada sezonā iekļuva Eiropas līgas grupu turnīrā un tās komandas panākumu pamatā arīdzan bija trenera darbs (Romāna Grigorčuka paveiktais pirms neizprotamās atlaišanas), taču toreiz viss lielākoties balstījās uz disciplīnu, spēles organizāciju, kārtību. Arī šī brīža "Skonto" modelī var runāt par šiem svarīgajiem futbola elementiem (bez tiem vispār futbolā nav, ko darīt, ja runa ir par augstiem mērķiem), tomēr priekšplānā izvirzās krāšņums - fantastiska saspēle, lieli ātrumi, kombinacionāla spēle, uzbrūkošs un moderns futbols, daudzveidība, darbspējīgs presings, neapstāšanās pie 1:0 vai 2:0.

Kur lai liek savu spēku?
Un tomēr vismaz divu faktoru dēļ man "Skonto" ir ļoti, ļoti žēl. Pirmais ir tas, ka "Skonto" seklajos (piedod, Virslīga!) Latvijas futbola ūdeņos nav, kur likt savu šī brīža milzu spēku. Gandrīz visas pretinieces ir vismaz par divām svara kategorijām vieglākas. Vien ieklausieties - pirmajos divos apļos tikai "Spartaks" ne reizi nav apspēlēts ar vismaz trīs vārtu starpību! Jā, reizi pa reizei gadās neizšķirti (tādi ir pieci), taču pārējie fakti ir vienkārši iespaidīgi - neviena zaudējuma, vārtu attiecība 51:5(!!!), cīņās ar TOP5 komandām kopējā vārtu attiecība 19:1(!!!), 19 kārtās nevieni(!!!) ielaisti vārti 2. puslaikos, četru rezultatīvāko spēlētāju sarakstā ir trīs skontieši (Artūrs Karašausks, Valērijs Šabala, Ruslans Mingazovs), kuriem kopā 35 vārti - ja runājam par veselām komandām, par mata tiesu vairāk ir tikai "Ventspilij" (36).

Kur lai "Skonto" liek savu spēku? Jā, cīņa par zeltu konkurencē ar "Ventspili" solās būt sīva un patiešām nav iecirsts, ka Pertijas komanda kļūs par čempioni, taču Virslīgā palikušas vairs tikai astoņas kārtas un līdz nākamajiem futbola priekiem atkal būs jāgaida līdz pat marta beigām/aprīļa sākumam... Līdz tam laikam ar šo spēku viss kas var notikt. Kā gribētos, lai šis "Skonto" modelis tieši šobrīd cīnās Eirokausos! Jāpiekrīt "Jūrmalas" trenerim Mihailam Koņevam, kurš pēc 0:5 pret "Skonto" (starp citu, "Skonto" šai mačā izpildīja neaptveramu sitienu skaitu - 39!) no sirds sacīja, ka Pertijas komanda šobrīd mierīgi varētu spēlēt Eiropas līgas grupu turnīrā un tur nebūt nepazustu.

Teiksiet, kas traucēja to paveikt Eiropas līgas kvalifikācijā? Eh, taisnība vien ir, kaut līdz Čehijas "Slovan" pieveikšanai trūka tik maz! Patiešām divas līdzīgas spēles un summā 2:2. Tiem, kas palaiduši garām, atgādināšu, ka turpinājumā tik cienīga pretinieka kā "Skonto" čehiem Eiropas līgā vairs nebija - "Slovan" pēcāk ar 2:1 un 2:1 (summā 4:2) pārspēja Šveices 4. labāko komandu "Zurich", bet vēlāk ar 3:1 un 1:1 (summā atkal 4:2) arī Itālijas 5. labāko komandu "Udinese"! Negribas bezjēdzīgi minēt, bet pieļauju, ka "Udinese", "Zurich", arī "Slovan" budžeti ir n-tās reizes lielāki nekā "Skonto", bet futbola laukumā (vismaz, ja runājam par "Skonto" - "Slovan" dueli) to nevarēja manīt. Esmu pārliecināts, ka daudzi Latvijā šos faktus nespēj pienācīgi novērtēt...

Cilvēki nenāk skatīties mūsu "Barcelona"
"Skonto" nav ne tikai, kur likt spēku (lasi: daudz cienīgu pretinieku), kā uzsvērts šī materiāla virsrakstā, bet arī nav īsti, kam šo spēku parādīt (lasi: skatītāju). Tātad otra lieta, kuras dēļ "Skonto" ir ļoti, ļoti žēl, ir spēļu apmeklētība. Uz tās pašas "Slovan" mājas spēlēm Čehijas čempionātā nāk 5-7 tūkstoši skatītāju (Liberecā ir tikai 100 tūkstošu iedzīvotāju!), mums labi zināmajā Polijā vēl vairāk (nupat Gdaņskā uz vienu spēli sanāca vairāk nekā 24 tūkstoši). "Skonto" vidējais apmeklējums, kas raksturo arī visas Virslīgas popularitāti, ir... 405 skatītāji. Tā ir īsta neraža, postaža, izšķērdība!

Esmu saņēmis pārmetumus, ka tik bieži uzsveru mazo apmeklējumu (šos pārmetumus pieņemu un centīšos laboties!) un norādījumus, ka citos sporta veidos Latvijā apmeklējums ir vēl mazāks. Kas arī ir taisnība. Tāpat apzinos, ka tamlīdzīga raudāšana neko nemainīs - tā teikt, vai nu ir, vai nu nav. Par to jau tāpat runāts bezgala. Tomēr gribu vēlreiz konstatēt faktu - šāds mūsu futbola un jo īpaši "Skonto" augstas klases demonstrētā futbola apmeklējums ir nepelnīti mazs. Tas, ka uz hokeju un basketbolu (nerunāju par "uzpūstajiem" "Dinamo" un VEF projektiem) nāk vēl mazāk cilvēku, nenozīmē, ka ar skatītāju skaitu viss ir kārtībā. Tā nav, ir nedabiski maz, ja skatāmies uz proporciju "skatītāju skaits/futbola kvalitāte" un salīdzinām ar citām valstīm.

Nesāciet, lūdzu, stāstīt par lamāšanos, netīrajiem soliņiem, klubu mārketingu vai tamlīdzīgi - lielākoties tās ir tikai atrunas nevietā. Vai... vietā, ja vienkārši nemīl futbolu. Vai vietā, ja mīl futbolu, bet tikai virtuālo - TV un internetā skatoties miljonāru spēles, sēžot uz sava dīvāna. Tad, jā, var izdomāt dažnedažādus iemeslus. Pats jau arī daudz skatos ārzemju futbolu, taču tai pašā laikā regulāri dodos uz Virslīgas spēlēm, un man nekādas apkārtlietas īpaši netraucē - vien gribētos dalīties šai priekā, proti, gribētos, lai tribīnes ir būtiski pilnākas. Futbolisti to ir pelnījuši.

Tāpat kritiku neiztur arī citi stereotipi, piemēram, ka mūsu komandas "nevar atdot vairāk par trim precīzām piespēlēm". "Skonto" šobrīd spēj izpildīt nevis trīs, bet 33 un vairāk precīzas piespēles pēc kārtas. Tādi "Slovan" (un atļaušos apgalvot - arī "Zurich", Gdaņskas "Lechia" utt.) nerāda labāku futbolu nekā šobrīd "Skonto", Liberecā un Gdaņskā ir ievērojami mazāk iedzīvotāju, bet futbola līdzjušana... eh, pietiek par to.

Būs jau labi
Šai materiālā par daudz pesimisma, jo būtībā ir jāpriecājas - kaut arī dažādu mīnusu netrūkst, Virslīgas futbols ir interesants, un "Skonto" ir turnīra skaista rota. Atliek tikai cerēt, ka garajā starpsezonu periodā (Latvijas klimats...) mūsu futbola klubi nepazudīs pārāk dziļā ziemas miegā, bet gan tieši otrādi - stiprināsies un kals lielus plānus 2014. gadam.

Ja "Skonto" kļūs par čempioni un joprojām rādīs tikpat foršu futbolu kā tagad, objektīvi ņemot, arī nākamgad tai būs dikti mazas cerības paturpināt Eirokausu sezonu rudenī, jo būs jāpārvar divas kārtas, kurās tā būs neizsētā - pretī, piemēram, varētu nākt Skotijas un Šveices čempiones. Skaidrs, ka vismaz tuvākajā nākotnē, redzot, cik naudīgs ir pārējās Eiropas klubu futbols, mūsu komandām tikt Eirokausu rudens daļā (grupu turnīros) būs ļoti smagi. Tomēr svarīgākais, lai pamazām progresējam, ejam uz priekšu, un "Skonto" un citi mūsu klubi spēj cīnīties kā līdzīgs ar līdzīgu vismaz pret vidusmēra futbola valstu klubiem. Soļojam uz priekšu!

P.S. Piedod, "Ventspils", ka tu šai materiālā paliec ēnā, kaut Latviju Eirokausos (tiesa, ar izlozes rokas dāsnu palīdzību) pārstāvēji vislabāk un arī Virslīgā vismaz punktu ziņā neesi sliktāka par "Skonto"!

1 2 3 95 komentāri

 +13 [+] [-]

, 2013-09-02 08:55, pirms 11 gadiem
Ne vienmēr pirms "kur" ir liekams komats.
Bet principā piekrītu - Pertija tomēr ir labi pastrādājis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2013-09-02 08:59, pirms 11 gadiem
Ne jau skonto ir spēks,bet līmenis starp skonto un pārējām komandām ir kļuvis nožēlojams

 +27 [+] [-]

, 2013-09-02 09:01, pirms 11 gadiem
Varbūt uz spēlēm vajag kaut vai izprintēt elementāras programmiņas un tad brīnīties, ka skatītāji nenāk. Piemēram, mans kaimiņš nav bijis uz futbolu, bet grib atnākt. Kā viņš var zināt, kurš ir Mingazovs, Siņeļņikovs vai kāds cits gribojedovs, varbūt ivanovs. Bet Latvijas futbola klubi jau nesaprot, ka viņi ir futbola klubi, kur programmiņa ir elementāra lieta no futbola kultūras. Bet ja negrib, tad lai nebrīnās, ka neviens neiet uz virslīgas spēlēm!
Slēpts komentārs: andris1052
Slēpts komentārs: Skudriniekss

 +15 [+] [-]

, 2013-09-02 10:10, pirms 11 gadiem
Līme rakstīja: Varbūt uz spēlēm vajag kaut vai izprintēt elementāras programmiņas un tad brīnīties, ka skatītāji nenāk. Piemēram, mans kaimiņš nav bijis uz futbolu, bet grib atnākt. Kā viņš var zināt, kurš ir Mingazovs, Siņeļņikovs vai kāds cits gribojedovs, varbūt ivanovs. Bet Latvijas futbola klubi jau nesaprot, ka viņi ir futbola klubi, kur programmiņa ir elementāra lieta no futbola kultūras. Bet ja negrib, tad lai nebrīnās, ka neviens neiet uz virslīgas spēlēm!
Jelgavu varētu uzslavēt.
';
Slēpts komentārs: Reaktors2
Slēpts komentārs: Skudriniekss

  +9 [+] [-]

, 2013-09-02 10:20, pirms 11 gadiem
Līme rakstīja: Varbūt uz spēlēm vajag kaut vai izprintēt elementāras programmiņas un tad brīnīties, ka skatītāji nenāk.
Paradoksāli, taču kamēr DK nesāks izrakstīt drastiskus sodus par programmiņu neesamību, diez vai kaut kas mainīsies.

  +5 [+] [-]

, 2013-09-02 10:30, pirms 11 gadiem
vispār jau sviests. La Liga lielākā daļa komandu, Real ieskaitot, nekādas progtammiņas nedrukā. Portugālē un lielā daļā Eiropas tas pats. par netīrajiem krēsliem - Anglija, Spānija utt -visur ir tieši tas pats. Real spēlē vispār sēdēsiet līdz potītēm saules puķu sēklās, kuras grauž katrs spānis. lielākā daļa atrunu par neiešanu ir pašu iedomātas - gandrīz nekur citur tā nav. taču mēs pieprasām

 +12 [+] [-]

, 2013-09-02 10:31, pirms 11 gadiem
Skudriniekss rakstīja: OK, daudzi tagad man zvana un lūdz lai uzrakstu arī pozitīvāku viedokli. OK, lai būtu.
Vispirms gribētos uzzināt autora viedokli, par tēmu, kāpēc Latvija nevar pāriet uz normālu futbola sezonas izspēles kārtību Rudens->Pavasaris.
Sezonai būtu jāsākas Augusta beigās un jābeidzas Jūnija beigās vai Jūlija sākumā.
Šāda sistēma ļautu labi sagatavotām komandām (kuras izcīna medaļvietas iepriekšējā čempionātā) bez stresa sagatavoties jaunai sezonai un labi nostartēt.
Tagad kopš čempionāta beigām līdz jaunajai Eurokausu sezonai ir pārāk daudz laika, pa tiem 7-8 mēnešiem jau sastāvs un spēle pajūk.

Atbalstu pāreju uz čempionātu Rudens->Pavasaris! Tāda sistēma varētu bišķi pacelt augšā futbola līmeni vietējā čempionātā, domāju arī skatītāju interese varētu pieaugt. Atkal jāsaka, ka ne būtiski, bet tas ir NORMĀLI, ja visās valstīs čempionāts sākas aptuveni vienā laikā - vai tā būtu Anglija, vai tā būtu Krievija vai Latvija.
Krievija šo reformu uztaisīja, un nemaz nesūdzas, ir OK, kaut gan pirms tam bija pretinieki, kas tagad kaut kur nolīduši kā āpši alās!
Ko teiktu par atbildi, nevar pāriet jo tāds klimats?
Pa rudens un pavasara dubļiem spēlētāji mocīsies. Varēs redzēt skaistu dubļu futbolu
Un vēsajos rudens vējos skatītāji būs vēl mazāk, pavasaris arī tāds neprognozējams...

  -4 [+] [-]

, 2013-09-02 10:32, pirms 11 gadiem
un par skatītājiem - un Jauno Rīgas teātri nāk 370 skatītāji. tik liela ir zāle. bet visi zina, ka JRT ir kaut kas populārs. Latvija ir neliela valsts, apmeklētība ir tāda kāda ir

 +11 [+] [-]

, 2013-09-02 10:33, pirms 11 gadiem
Skudriniekss rakstīja: OK, daudzi tagad man zvana un lūdz lai uzrakstu arī pozitīvāku viedokli. OK, lai būtu.
Vispirms gribētos uzzināt autora viedokli, par tēmu, kāpēc Latvija nevar pāriet uz normālu futbola sezonas izspēles kārtību Rudens->Pavasaris.
Sezonai būtu jāsākas Augusta beigās un jābeidzas Jūnija beigās vai Jūlija sākumā.
Šāda sistēma ļautu labi sagatavotām komandām (kuras izcīna medaļvietas iepriekšējā čempionātā) bez stresa sagatavoties jaunai sezonai un labi nostartēt.
Tagad kopš čempionāta beigām līdz jaunajai Eurokausu sezonai ir pārāk daudz laika, pa tiem 7-8 mēnešiem jau sastāvs un spēle pajūk.

Atbalstu pāreju uz čempionātu Rudens->Pavasaris! Tāda sistēma varētu bišķi pacelt augšā futbola līmeni vietējā čempionātā, domāju arī skatītāju interese varētu pieaugt. Atkal jāsaka, ka ne būtiski, bet tas ir NORMĀLI, ja visās valstīs čempionāts sākas aptuveni vienā laikā - vai tā būtu Anglija, vai tā būtu Krievija vai Latvija.
Krievija šo reformu uztaisīja, un nemaz nesūdzas, ir OK, kaut gan pirms tam bija pretinieki, kas tagad kaut kur nolīduši kā āpši alās!
Un spēlēsim tikai uz mākslīgā laukuma?

  -3 [+] [-]

, 2013-09-02 10:35, pirms 11 gadiem
kegums rakstīja: Ko teiktu par atbildi, nevar pāriet jo tāds klimats?
Pa rudens un pavasara dubļiem spēlētāji mocīsies. Varēs redzēt skaistu dubļu futbolu
Un vēsajos rudens vējos skatītāji būs vēl mazāk, pavasaris arī tāds neprognozējams...
Spēles jau nenotiktu ziemā, bet tajos pašos termiņos, kā tagad! Starp 2.un 3.apli pārtraukums - Novembris-Marts, tāpat kā tagad. Tad taču skaidrs, ka nespēlē Ziemā!

  -4 [+] [-]

, 2013-09-02 10:37, pirms 11 gadiem
Zelta sietiņš rakstīja: Un spēlēsim tikai uz mākslīgā laukuma?
Nav runa par to, ka es piedāvāju spēlēt Ziemas mēnešos... Es to nepiedāvāju. Sistēma Rudens->Pavasaris nozīmē to, ka ir nevis ļoti ilga starpsezona, bet sezonas laikā ir ilgāks pārtraukums, un spēles atsākas atkal Aprīlī, kā ir bijis arī līdz šim!

Klimats pilnīgi noteikti nav traucēklis pārejai uz Rudens->Pavasaris, drīzāk futbola ierēdņu nevēlēšanās kaut ko progresīvi mainīt.

  +5 [+] [-]

, 2013-09-02 10:49, pirms 11 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Spēles jau nenotiktu ziemā, bet tajos pašos termiņos, kā tagad! Starp 2.un 3.apli pārtraukums - Novembris-Marts, tāpat kā tagad. Tad taču skaidrs, ka nespēlē Ziemā!
Un tagad padomā, kā pie pašreizējā grafika, kad ir 5 mēnešu pauze ziemā vēl iekombinēt būtisku pauzi vasarā. Pāriesim uz 2 apļiem? Atteiksimies no priekšrocības, ko dod ejošā sezona Eirokausu sākumposmā?
Slēpts komentārs: Skudriniekss

  +2 [+] [-]

, 2013-09-02 11:03, pirms 11 gadiem
Ja sads skonto sastavs saglabasies uz nakamo sezonu tad viss kartiba ,var meiginat par eiro kausa grupu turniru pacinities,bet mazs ticams ,gan jau speletaji tiks izpardoti kodols pajuks ,un izlidos pirmaja karta,jo tas ir vienas sezonas bizness visticamak

  +4 [+] [-]

, 2013-09-02 11:06, pirms 11 gadiem
Diemžēl futbols Latvijā zaudējis popularitāti. Iemesli ir vairāki. Viens noteikti, ka latviešu skatītājiem pārkrievotais, visumā diezgan zemas klases futbols neiet pie sirds, Latvijas futbolā valda krievu valoda! Nav runa, ka futbola komandās nevarētu spēlēt cittautieši, tā Spartakā kolumbieši un vēl viens otrs rāda tehniski skaistu spēli, bet parasti labākie spēlētāji Latvijā ilgi neuzturas. Cik 10 virslīgas komandās ir latviešu futbolistu? Vai divām komandām pietiks spēlētāju? Kāpēc lai latviešu skatītājs ietu skatīties kā spēlē divas stipri viduvēja līmeņa krievu komandas? Kādreiz mūsu komandās spēlēja daudz latviešu futbolistu, bet Liepājas Metalurgā pat gandrīz visi spēlētāji bija latvieši!
Par čempionātu. Nesaprotami kāpēc čempinātā, kurā ir tik maz komandu nespēlē četrus apļus? Pertija, kā jau gruzīns, izskatās, ka no futbola kaut ko saprot. Lai sekmīgāk spēlētu Eiropā, varbūt pietrūka pāris laba līmeņa spēlētāju(bet ne jau no Krievijas)?!

  +7 [+] [-]

, 2013-09-02 11:18, pirms 11 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Nav runa par to, ka es piedāvāju spēlēt Ziemas mēnešos... Es to nepiedāvāju. Sistēma Rudens->Pavasaris nozīmē to, ka ir nevis ļoti ilga starpsezona, bet sezonas laikā ir ilgāks pārtraukums, un spēles atsākas atkal Aprīlī, kā ir bijis arī līdz šim!

Klimats pilnīgi noteikti nav traucēklis pārejai uz Rudens->Pavasaris, drīzāk futbola ierēdņu nevēlēšanās kaut ko progresīvi mainīt.
Futbola kvalitāte būtu vēl bēdīgāka.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +14 [+] [-]

, 2013-09-02 11:23, pirms 11 gadiem
Ja Skonto spēlētu Krievijas virslīgā,tad ar apmeklētāji būtu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-09-02 11:37, pirms 11 gadiem
Sermulītis rakstīja: P.S. Bet virslīgā tomēr ir bardaks, aizvada kārtas spēlējot sniegā, bet D Daugava jūlījā aizvadīja tikai vienu spēli. Tas ir normāli?
Tas ir sekas tam, ka spēlētāji vasarā vēlas atvaļinājumus, ar ģimenēm, kā normālās līgās, nevis spēlēt.

  +7 [+] [-]

, 2013-09-02 11:49, pirms 11 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Paradokss jau ir tāds, ka gan federācija, gan klubi jau patreiz neizmanto to vasaru baigai spēlēšanai! Spēļu grafiks galīgi nav blīvs, tā kā mierīgi karsto laiku (kad pie mums ir +25-30), var arī izmantot pauzei čempionātā.
Ja domā par skatītājiem, tad atvaļinājumu laikā jau arī mazāk nāk nekā Pavasarī, Rudenī!

Ietekme uz Eirokausiem tikai tāda, ka uz starptautisko spēļu sākumu komanda saglabās savu "seju" un "rokrakstu", nevis pa 7-8 mēnešiem nomainīs sastāvu.
Ja godīgi jāsaka, nekādas Eirokausu priekšrocības ne pie vecās, ne pie jaunās sistēmas neredzu. Ja tā būtu, tad kāda mūsu komanda pa padsmit gadiem līdz Čempionu līgas vai Eirokausu grupu turnīram būtu izsitusies. Diemžēl priekšrocību nav. Lai sakautu Farērus vai Luksemburgu, ir pilnīgi vienalga, kāda mums tā sezona.
Pa pieciem mēnešiem ziemas sezonā ui kā sastāvs varētu nomainīties!
Interesanti būtu paskaitīt kādas ir skatītāju izmaiņas pa nedēļām sezonas gaitā.

  +8 [+] [-]

, 2013-09-02 11:51, pirms 11 gadiem
Par to, ka nav kur likt spēku, un, ka nākamgad visticamāk Skoto tomēr būs cita komanda es piekrītu, bet par skatītajiem, tas ir baigi sarežgīts jautājums. Es pats it kā labprāt aizeju, bet parasti vienam negribās iet, savukārt visi potenciālie līdznācēji diezgan iesmej par šādu ideju (Neskatoties, uz to, ka daudzi draugi ar Futbolu ir uz Tu). Un te problema manuprāt ir līmenis - gan spēlu, gan organizētības. Pat hokeja LAC(varbūt nepareizs slidzinajums), vai gaisotne nav tik drūma, ka dažos stadionos(esmu bijis tikai Rīgā, un vienreiz, pasen Lipājas Met. stadionā). Pie tam iet skatītīes kā VIENA komanda spēlē, bet otra tiešām liekas par 2 līmeniem zemāka, vai arī kā spēlē divas 2.līgas komandas arī nav baigi interesanti. Uz eirokausiem gan eju +/- regulāri, tad tribīnes ir pilnākas(bet tuksas tapat), ir arī žurnālisiti, kautkādas programmas, pretinieku fani u.c. + "Bārinš" (skonto stadionā Eiro-spēlēs netirgoja Alu!!!!!)

P.S. šībrīža Skonto spēle tiešām nebeidzami priecē

  +8 [+] [-]

, 2013-09-02 12:01, pirms 11 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Diemžēl futbols Latvijā zaudējis popularitāti. Iemesli ir vairāki. Viens noteikti, ka latviešu skatītājiem pārkrievotais, visumā diezgan zemas klases futbols neiet pie sirds, Latvijas futbolā valda krievu valoda! Nav runa, ka futbola komandās nevarētu spēlēt cittautieši, tā Spartakā kolumbieši un vēl viens otrs rāda tehniski skaistu spēli, bet parasti labākie spēlētāji Latvijā ilgi neuzturas. Cik 10 virslīgas komandās ir latviešu futbolistu? Vai divām komandām pietiks spēlētāju? Kāpēc lai latviešu skatītājs ietu skatīties kā spēlē divas stipri viduvēja līmeņa krievu komandas? Kādreiz mūsu komandās spēlēja daudz latviešu futbolistu, bet Liepājas Metalurgā pat gandrīz visi spēlētāji bija latvieši!
Par čempionātu. Nesaprotami kāpēc čempinātā, kurā ir tik maz komandu nespēlē četrus apļus? Pertija, kā jau gruzīns, izskatās, ka no futbola kaut ko saprot. Lai sekmīgāk spēlētu Eiropā, varbūt pietrūka pāris laba līmeņa spēlētāju(bet ne jau no Krievijas)?!
Tieši tā. Aiz neko darīt pāris reizes biju uz savas dzimtās pilsētas futbola mačiem, kur spēlē amatieri šķiet otrajā līgā. Komandā praktiski visi krievi, atbalstītāji tribīnē arī krievi. Atbrauc pretinieku komanda, kurā, kāds brīnums, vairums ir latviešu un uz laukuma komunikācija arī notiek latviski un tad sēdi un domā, kurus atbalstīt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2013-09-02 12:10, pirms 11 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Diemžēl futbols Latvijā zaudējis popularitāti. Iemesli ir vairāki. Viens noteikti, ka latviešu skatītājiem pārkrievotais, visumā diezgan zemas klases futbols neiet pie sirds, Latvijas futbolā valda krievu valoda! Nav runa, ka futbola komandās nevarētu spēlēt cittautieši, tā Spartakā kolumbieši un vēl viens otrs rāda tehniski skaistu spēli, bet parasti labākie spēlētāji Latvijā ilgi neuzturas. Cik 10 virslīgas komandās ir latviešu futbolistu? Vai divām komandām pietiks spēlētāju? Kāpēc lai latviešu skatītājs ietu skatīties kā spēlē divas stipri viduvēja līmeņa krievu komandas? Kādreiz mūsu komandās spēlēja daudz latviešu futbolistu, bet Liepājas Metalurgā pat gandrīz visi spēlētāji bija latvieši!
Par čempionātu. Nesaprotami kāpēc čempinātā, kurā ir tik maz komandu nespēlē četrus apļus? Pertija, kā jau gruzīns, izskatās, ka no futbola kaut ko saprot. Lai sekmīgāk spēlētu Eiropā, varbūt pietrūka pāris laba līmeņa spēlētāju(bet ne jau no Krievijas)?!
Daļēji piekrītu, jo, pirmkārt, nav ko ņaudēt, ka latvieši savus bērnus uz futbolu trenēties neved, vai arī tur vainīgi krievi? It īpaši, ja runājam par reģioniem. Otrkārt, iebilstu, ka latvieši agrāk bija vairāk. Kad agrāk? visus 90.gadus latvieši Virsligā bija retums.

  +5 [+] [-]

, 2013-09-02 12:14, pirms 11 gadiem
MTM88 rakstīja: Par to, ka nav kur likt spēku, un, ka nākamgad visticamāk Skoto tomēr būs cita komanda es piekrītu, bet par skatītajiem, tas ir baigi sarežgīts jautājums. Es pats it kā labprāt aizeju, bet parasti vienam negribās iet, savukārt visi potenciālie līdznācēji diezgan iesmej par šādu ideju (Neskatoties, uz to, ka daudzi draugi ar Futbolu ir uz Tu). Un te problema manuprāt ir līmenis - gan spēlu, gan organizētības. Pat hokeja LAC(varbūt nepareizs slidzinajums), vai gaisotne nav tik drūma, ka dažos stadionos(esmu bijis tikai Rīgā, un vienreiz, pasen Lipājas Met. stadionā). Pie tam iet skatītīes kā VIENA komanda spēlē, bet otra tiešām liekas par 2 līmeniem zemāka, vai arī kā spēlē divas 2.līgas komandas arī nav baigi interesanti. Uz eirokausiem gan eju +/- regulāri, tad tribīnes ir pilnākas(bet tuksas tapat), ir arī žurnālisiti, kautkādas programmas, pretinieku fani u.c. + "Bārinš" (skonto stadionā Eiro-spēlēs netirgoja Alu!!!!!)

P.S. šībrīža Skonto spēle tiešām nebeidzami priecē
te nu pamatīgi jāpiekrīt - līdzi nācējus ir baigi grūti atrast uz Virslīgu. smieklīgākais ir fakts, ka uz 2. līgas dažu labu spēli nācējus ir vieglāk dabūt, tā parastā fakta dēļ, ka spēlē pazīstami čaļi gandrīz visās komandās. un tas nekas, ka līmenis it kā ir zemāks, bet daža laba spēle tieši ar to ir interesanta, ka ir līdzīga cīņa ar daudz momentiem.

Liekas, ka Ola vienreiz intervijā teica, ka parasti pasaulē tāda līmeņa čempionātos kā Latvijā, tik dziļi no aizsardzības reti kad spēlē. Parasti spēlējot atklātāku, uzbrūkošāku futbolu, jo tieši tas vairāk piesaista skatītājus.

Tādā ziņā labi ir redzams, ka uz Virslīgas fona izceļas Spartaks, kura sniegums varbūt nav medaļu cienīgs, bet vienmēr saņem uzslavas par skaistu futbolu. Ja tādu komandu Virslīgā būtu vismaz puse, tad, domājams, skatītāju skaits arī ar katru gadu augtu. Ne velti Bundeslīga ir viena no skatītākajām līgām pasaulē, jo vienas kārtas ietvaros tiek gūti visvairāk vārti salīdzinot ar citām pasaules TOP līgām.

  +6 [+] [-]

, 2013-09-02 12:20, pirms 11 gadiem
es bērnus uz skonto spēlēm vairs nevedīšu 2X ir iets un
1) skatītāji nereti ir dzēruši un pat piedzērušies
2) skatitāju tribinēs smeķē
3) futbolisti, treneri ļoti smagi lamājas, kas nav pieņemams.
Dzeltenās kartītes par B.. lietošanu atri atsvaidzinātu kulturas lietošanu ftubol/a

  +4 [+] [-]

, 2013-09-02 13:03, pirms 11 gadiem
Par Skonto spēles stilu un tā pārākumu pilnībā piekrītu.
Nepiekrītu raksta autoram ka netīrie soli, marketings, lamāšanās ir tikai atrunas par neapmeklēšanas iemesliem. Kādreiz 80-tos gados gāju uz visām Daugavas spēlēm 1.līgā, arī izlases pārbaudes un oficiālām spēlēm.
Tagad regulāri eju Dinamo Rīga spēlēm (neslēpju ka hokejs kā spēle man patīk vairāk, bet tas nenozīmē , ka futbols patiktu daudz mazāk).
Vasarā ir pietiekši daudz brīvā laika un patiešām gribas iet uz Latvijas čempionāta spēlēm futbolā. Arī tādu līmeni kā virslīgā es varu skatīties. Pa retam kādu spēli aizeju apskatīt, bet...nu es nevaru ciest lamāšanos laukumā vai skatītāju vidū, nepatīk tīrība dažos citos stadionos (Skonto vēl tīrība būtu pieņemama), pietrūkst tomēr nedaudz marketings, informatoru grūti saprast, kopējā atmosfēra nav tāda kā gribētos.
Nevajag man sadzērušos skatītājus, citi atļaujas smēķēt, un visu spēli klausīties rupjības... Var kāds iebilst vai tad DR tā nav. Protams ka uz tiem tūkstošiem kas iet uz hokeju arī būs rupjības, bet kopumā ļoti reti dzirdu skaļus, rupjus bļāvienus(tie vairāk ir pieklusināti un ja atkārtojos esmu manījis ka aizrāda kādam, tiesa tas nav redzēts bieži, bet tomēr kaut cik seko līdzi atšķirībā no futbola kur nekad neesmu manījis, ka kādam aizrādītu par nekulturālu uzvedību).
Kādreiz bija 2 komandas ko vienmēr apmeklēju kad vien bija iespējas -Daugava Rīga un Dinamo Rīga. Tagad palikusi viena komanda, bet ļoti gribas iet regulāri uz futbola spēlēm jo pa tv tomēr tik precīzi spēles zīmējumu neredz un nianses arī paslīd garā, bet ... pietrūkst kulturāla uzvedības normu ievērošana un marketings. Varbūt citi ar to aizbildinās, nezinu, es nespēju klausīties visu spēli nenormēto leksiku.
1 2 3 95 komentāri