Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Rīgas dome lems par vairāk nekā 10 hektāru piešķiršanu futbola stadionam Lucavsalā

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Rīgas dome lems par vairāk nekā 10 hektāru piešķiršanu futbola stadionam Lucavsalā
Foto: Sanita Ieva Sparāne/LFF

LETA. Rīgas dome lems par vairāk nekā 10 hektāru zemes piešķiršanu nacionālā futbola stadiona būvniecībai Lucavsalā.

Šodien Rīgas domes Pilsētas īpašuma komiteja atbalstīja zemes nodošanu bezatlīdzības lietošanā Latvijas Futbola federācijai. Zeme tiks nodota lietošanā līdz brīdim, kad nekustamais īpašums būs nepieciešams pašvaldībai tās funkciju nodrošināšanai, bet ne ilgāk kā uz pieciem gadiem.

Piecu gadu laikā LFF jāizstrādā stadiona būvniecības dokumentācija un pašvaldībai būs jālemj par turpmāko rīcību ar šo zemi, piemēram, to atsavinot par labu federācijai.

Kā komitejas sēdē teica deputāts Kaspars Spunde (NA/LRA), uzbūvējot stadionu un uzbūvējot jaunu ielu savienojumu caur Kazas sēkli, cietīs daļa mazdārziņu, kuri būs jālikvidē. Līdz ar to pašvaldībai būs jāpiedāvā iedzīvotājiem cita teritorija, kur iekopt dārziņus.

Vairāki deputāti pauda šaubas, vai Lucavsala ir piemērotākā vieta šāda stadiona būvniecībai. Viņu ieskatā, stadions, līdzīgi kā savulaik hokeja arēna Skanstes apkaimē, būtu jāceļ kādā no Rīgas nomalēm, tādējādi dodot iespēju šai apkaimei attīstīties. Savukārt Lucavsalā attīstības iespējas esot ierobežotas, jo tā ir sala.

Lēmumprojekta virzību uz Rīgas domes sēdi neatbalstīja "Progresīvo" deputāti - Alija Turlaja balsoja pret, savukārt Mārtiņš Kossovičs un Igors Kļaviņš balsojumā atturējās.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvā pieejamā informācija, tieši "Progresīvo" mēra Mārtiņa Staķa laikā tika parakstīts nodomu protokols par nacionālā mēroga stadiona būvniecību.

Būdams mērs, Staķis preses konferencē informēja, ka nacionālā mēroga futbola stadions Rīgā varētu tikt būvēts Lucavsalā vai Uzvaras parkā. Viņš atklāja, ka sākotnēji tika izskatīti 10 dažādi varianti, bet pēc tam palika trīs. Divas no iespējamām stadiona vietām tika apsvērtas Lucavsalā, bet viena - Uzvaras parkā.

Staķis tolaik atzina, ka viņam pieņemamākais variants šķiet Lucavsala, taču tas esot tikai viņa viedoklis un par to, kur šādu stadionu būvēt, būs jālemj Rīgas domes deputātiem.

Kā šodien komitejas sēdē uzsvēra Kossovičs, viņš cerot, ka domes sēdē varēs balsot par stadiona būvniecību Lucavsalā.

Viņš norādīja, ka ir par šāda projekta īstenošanu Rīgā, taču nepieciešams ievērot visu iesaistīto pušu intereses, lai stadions tiktu uzbūvēts vislabākajā vietā.

Komitejas sēdē Kossovičs neesot dzirdējis atbildes uz daudziem jautājumiem, tostarp par investoriem. Viņa ieskatā, nepieciešama kvalitatīva diskusija, lai apsvērtu citas alternatīvās vietas stadiona būvniecībai.

Gala lēmums par zemes piešķiršanu bezatlīdzības lietošanā LFF būs jāpieņem Rīgas domei.

Balstoties uz pēdējiem publiskotajiem aprēķiniem, nacionālā futbola stadiona projekta realizēšana varētu izmaksāt apmēram 44 miljonus eiro, iepriekš Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas Sporta apakškomisiju informēja LFF prezidents Vadims Ļašenko. No šīs summas 12 miljonus jeb nedaudz vairāk kā ceturto daļu segtu Eiropas Futbola federāciju asociācija (UEFA). Papildu finansējums no citiem avotiem nepieciešams nepilnu 32 miljonu eiro apmērā. Šīs aplēses balstītas uz to, ka sadarbībā ar Rīgas domi nepieciešamā zemes gabala iegādei nebūs nepieciešami papildu līdzekļi.

Apmēram trešā daļa no šīs summas jeb nepilni 16 miljoni eiro ir nepieciešami papildu funkcionalitātei, lai izveidotu kopā strādāšanas telpas, birojus, konferenču zāles, viesnīcu un restorānus.

Pēc projekta realizēšanas objekts ik gadu varētu ģenerēt piecus miljonus eiro ienākumus, tādējādi nosedzot visas uzturēšanas izmaksas, lēsa Ļašenko. Arī LFF viceprezidents un valdes loceklis Olafs Pulks (JV), kurš ir arī Rīgas domes deputāts, atzīmēja, ka stadions pēc darbības sākšanas neprasīs papildu investīcijas.

Pēc deviņu potenciālo stadiona atrašanās vietu izvērtēšanas nonākts pie secinājuma, ka visatbilstošākā vieta, kur būvēt 16 000 sēdvietu stadionu, ir Lucavsala.

UEFA un Starptautiskās Futbola federāciju asociācijas (FIFA) rekomendētā Vācijas arhitektu biroja "Fiebiger GMBH" izveidotā vizualizācija paredz, ka multifunkcionālā sporta kompleksa projekta kopējā platība varētu būt nepilni 119 000 kvadrātmetru, no kuriem stadions aizņemtu nedaudz vairāk kā 66 000 kvadrātmetru.

Pēc LFF aprēķiniem, realizējot šādu projektu, Latviju apmeklētu vismaz par 40 000 vairāk tūristu katru gadu, kas Latvijas ekonomikā katru gadu ienestu papildu 35 miljonus eiro. Ik gadu stadionā varētu notikt vairāk nekā 35 starptautiska līmeņa futbola spēles, kā arī desmit koncerti vai cita veida pasākumi.

Projekts šobrīd ir pirmajā no trīs attīstības posmiem, un tā noslēgums, kas paredz arī projekta nodošanu ekspluatācijā, iecerēts ne ātrāk par 2027. gadu.

Latvijā patlaban nav ceturtās kategorijas stadiona, kā dēļ var izveidoties situācija, ka nacionālajai izlasei jāaizvada spēles kādā citā valstī, piemēram, Lietuvā vai Igaunijā.

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 18:15, pirms 8 mēnešiem
varēs brazīlija un angola braukt uz kazas sēkli sist bumbu jaunajā stadionā

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 18:22, pirms 8 mēnešiem
Vai tad jau nebija atrasti kaut kādi arābi, kas bija gatavi būvēt stadionu?

  -1 [+] [-]

, 2024-04-02 18:24, pirms 8 mēnešiem
tak visiem skaidrs ka ar visu apisīs. Latvijā futbolā valda krievu mentalitāte visu nozagt un sadalīt, kas nav piesiets

     [+] [-]

, 2024-04-02 18:29, pirms 8 mēnešiem
Atkal atpirks par smieklīgi cenu un kāds nopelnīs

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 18:30, pirms 8 mēnešiem
Papis_Diane rakstīja: tak visiem skaidrs ka ar visu apisīs. Latvijā futbolā valda krievu mentalitāte visu nozagt un sadalīt, kas nav piesiets
Gribi teikt, ka arābs saprata, ka te viņu apčakarēs, nevis viņš pats čakarēs, kā bija iedomājies?

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 18:34, pirms 8 mēnešiem
35 lielie mači gadā? Tās ir visu dzimumu un vecumu izlašu spēles un klubu eirokausu spēles?

Katrs atbraukušais alkoholiķis te atstās vidēji 875 eiro? Klasiskā utopija.

     [+] [-]

, 2024-04-02 19:01, pirms 8 mēnešiem
Damokla_zobens_23 rakstīja: 35 lielie mači gadā? Tās ir visu dzimumu un vecumu izlašu spēles un klubu eirokausu spēles?

Katrs atbraukušais alkoholiķis te atstās vidēji 875 eiro? Klasiskā utopija.
Principā neko tur utopisku neredzu. 35 spēles mierīgi gadā salasās - domāju,ka 6-8 nacionālās izlases spēlētu šādā stadionā, plus klubu eirokausu spēles. Cipars atbilstošs. Arī tūristu atstātā nauda nav nekāds kosmoss, vairs nav laiki,kad pa 100 eur atbraukt, izgulēt un notusēt 2-3 un pat vairāk dienas kā to pierādīja kaut vai Velsas fani, no kuriem ja ne visi, tad kaut kāds daļa bez maz vai nedēļu Vecrīgā dzīvoja. Saprotu,ka LFF un valdība jau ir, maigi sakot - zaibal - ar visu šo stadionā epopeja, bet tomēr kaut kā gribas ticēt, ka ir loģiski domājoši deputāti tur vēl palikuši un šāds stadions jebkurai sevis cienošai valstij ir nepieciešams. Nezinu gan vai mums vajag 16k skatītāju lieku stadionā, iepriekš manuprāt runa bija par daudz mazāku. Bet no otras puses - nu ja ceļam, tad ceļam, nevis pēc vēl 5-10 gadiem atkal citu vajadzēs.

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 19:45, pirms 8 mēnešiem
5 ļimoni gadā no 44 ļimonu ieguldījuma? Kur pieteikties investīcijām?

  +2 [+] [-]

, 2024-04-02 19:48, pirms 8 mēnešiem
Ja tur nebūs tā skaļā bļaušana, saukta par koncertu, tad ok. Ir taču Mežaparka estrāde visiem koncertiem. Un vēl. Tie fani. Būvējat stadinu ārpus pilsētas centra, bet ar labu satiksmi.

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 20:13, pirms 8 mēnešiem
Petrus rakstīja: Ja tur nebūs tā skaļā bļaušana, saukta par koncertu, tad ok. Ir taču Mežaparka estrāde visiem koncertiem. Un vēl. Tie fani. Būvējat stadinu ārpus pilsētas centra, bet ar labu satiksmi.
Tāpēc jau grib tik lielu, jo rīkos arī koncertus. Naivi cerēt, ka tādu stadionu būvēs tikai futbolam.

  +3 [+] [-]

, 2024-04-02 20:20, pirms 8 mēnešiem
Būtu labāk Uzvaras laukumā cēluši.Uzblieztu tur stadionu lai pēc tam nevienam muļķim neienāktu prātā kādu pieminekli vai tirzniecības centru uzcelt.Būtu forši visiem ,viegla piekļušana un domāju visi būtu apmierināti.Lai uz salas dzīvo un audzē gurķus cilvēki/
Slēpts komentārs: roliksis40

  +2 [+] [-]

, 2024-04-02 22:40, pirms 8 mēnešiem
Petrus rakstīja: Ja tur nebūs tā skaļā bļaušana, saukta par koncertu, tad ok. Ir taču Mežaparka estrāde visiem koncertiem. Un vēl. Tie fani. Būvējat stadinu ārpus pilsētas centra, bet ar labu satiksmi.
Nepiekrītu!
Pēc lokācijas, šī būtu arī laba vieta koncertiem. Tuvu sabiedriskais transports, var izbūvēt normālu Parkingu, kā arī atrodas pilsētas vidū. No Mežaparka tikt prom aizņem 2 stundas pēc kāda pasākuma, ielas šauras, mašīnas nekustās - stāv korķī. Tramvajos tā visi spiežas, ka acis sprāgst ārā un brauc tikai un centru, tad atkal jāmeklē taksis, jo naktī citu transportu nav. Ja traucē skaņa pilsētas centrā, jāpārvācas uz piepilsētu.
Turklāt, esat bijuši Lucavsalas dārziņu rajonā? Vieni alkāni un visi Rīgas bezpajumtnieki tur nakšņo, nesakopta vide pašā Rīgas centrā, kas sen jau prasās pēc investīcijām. Stadionam tur būtu īstā vieta. Vienīgi, izlases līmenis pašlaik ir tāds, ka nezinu vai 16k varētu salasīt pilnu, ja nedalīt brīvbiļetes pa labi un pa kreisi.
Man kā futbola cienītājam apmierinošs šķiet arī Skonto stadions, tuvu laukumam, atmosfērisks, ir jumts. Jāpielabo, jāsakārto iekšējās un apkārtējā infrastruktūra, izbūvēt tukšā galā vēlvienu tribīni un būs ok. Paldies Dievam, esam tikuši ārā (ar izlasi) no tā p0rn0grāfiskā Daugavas stadiona, kur spēle jāskatās ar binokli un futbola atmosfēra ir 0 !

  +1 [+] [-]

, 2024-04-02 22:48, pirms 8 mēnešiem
bosslv rakstīja: Nepiekrītu!
Pēc lokācijas, šī būtu arī laba vieta koncertiem. Tuvu sabiedriskais transports, var izbūvēt normālu Parkingu, kā arī atrodas pilsētas vidū. No Mežaparka tikt prom aizņem 2 stundas pēc kāda pasākuma, ielas šauras, mašīnas nekustās - stāv korķī. Tramvajos tā visi spiežas, ka acis sprāgst ārā un brauc tikai un centru, tad atkal jāmeklē taksis, jo naktī citu transportu nav. Ja traucē skaņa pilsētas centrā, jāpārvācas uz piepilsētu.
Turklāt, esat bijuši Lucavsalas dārziņu rajonā? Vieni alkāni un visi Rīgas bezpajumtnieki tur nakšņo, nesakopta vide pašā Rīgas centrā, kas sen jau prasās pēc investīcijām. Stadionam tur būtu īstā vieta. Vienīgi, izlases līmenis pašlaik ir tāds, ka nezinu vai 16k varētu salasīt pilnu, ja nedalīt brīvbiļetes pa labi un pa kreisi.
Man kā futbola cienītājam apmierinošs šķiet arī Skonto stadions, tuvu laukumam, atmosfērisks, ir jumts. Jāpielabo, jāsakārto iekšējās un apkārtējā infrastruktūra, izbūvēt tukšā galā vēlvienu tribīni un būs ok. Paldies Dievam, esam tikuši ārā (ar izlasi) no tā p0rn0grāfiskā Daugavas stadiona, kur spēle jāskatās ar binokli un futbola atmosfēra ir 0 !
Skonto ir privātīpašums un pēdējā dzirdētā cena visam kompleksam ar zemi vēl krietni vairāk nekā stadions bija kaut kas ap 15-20 citroniem. Noooo way, ka UEFA dos naudu,lai nopirktu tādu īpašumu. Nemaz nerunājot, cik tur būtu jāinvestē. Īsumā, tas vispār nav variants. Jā, LV futbolam laikam pietiktu ar 7-10k vietām, bet, ja lielāko ieņēmumu faktiski veidotu koncerti un pasākumi, tad tie 16k laikam tomēr izklausās daudz labāk.

  +2 [+] [-]

, 2024-04-02 22:50, pirms 8 mēnešiem
varenais_eksperts rakstīja: 5 ļimoni gadā no 44 ļimonu ieguldījuma? Kur pieteikties investīcijām?
Pirmkārt, vismaz 12 citronus dod UEFA. Otrkārt, vajag vēl Pasaulē pameklēt stadions, kurš uztur pats sevi. It īpaši mūsu platuma grādos. Ja pat tas izdodas, tas ir sasniegums. Galvenais, lai tad, kad uztaisīs, LFF spētu viņu apsaimniekot. Stāstīt un skaistas summas saukt arī es māku, bet realitātē katru gadu 5 citronus piesaistīt vēl gribēšu redzēt.

     [+] [-]

, 2024-04-02 23:05, pirms 8 mēnešiem
Vismaz mazs solītis uz priekšu!

  +2 [+] [-]

, 2024-04-02 23:22, pirms 8 mēnešiem
cerams nekad nenotiks, no sava laika cik padzīvoju Rīgā mazdārziņu teritorija Lucavsalā ir burvīga zaļa pērle Rīgas centrā, kur laiski un neticami nomaļus pavadīt laiku.. lai ceļ kur uzvaras piemineklis bija, tur daudz vietas un labi iederētos

  +2 [+] [-]

, 2024-04-03 08:05, pirms 8 mēnešiem
Jautājums kritiķiem un pesimistiem? Mums ir vajadzīgs beidzot Nacionālais stadions,vai nē,jeb turpināsim dzenāt bumbu pagājušā gadsimta stadioniņos un treniņlaukumos.Ja jā,tad kāpēc tik kritiski un pesimistiski.Vai tāpēc,ka tas mums ir dabā.Kritizēt visu jauno un perspektīvo.Apzagsies? Ne jau pirmā reize,bet varbūt tomēr uzcels.Un ja uzcels,tad šo objektu futbola saimei neviens vairs neatņems un izlasei,jeb labākajiem klubiem,nebūs jāmeklē spēļu vieta ārpus valsts,gadījumā ,ja iekļūtu augstākā līmeņa mačos. Kaut kā tā.

  +1 [+] [-]

, 2024-04-03 15:29, pirms 8 mēnešiem
alguns rakstīja: Jautājums kritiķiem un pesimistiem? Mums ir vajadzīgs beidzot Nacionālais stadions,vai nē,jeb turpināsim dzenāt bumbu pagājušā gadsimta stadioniņos un treniņlaukumos.Ja jā,tad kāpēc tik kritiski un pesimistiski.Vai tāpēc,ka tas mums ir dabā.Kritizēt visu jauno un perspektīvo.Apzagsies? Ne jau pirmā reize,bet varbūt tomēr uzcels.Un ja uzcels,tad šo objektu futbola saimei neviens vairs neatņems un izlasei,jeb labākajiem klubiem,nebūs jāmeklē spēļu vieta ārpus valsts,gadījumā ,ja iekļūtu augstākā līmeņa mačos. Kaut kā tā.
Ir vajadzīgs.
Nav vajadzīgs Lucavsalā.

     [+] [-]

, 2024-04-03 16:13, pirms 8 mēnešiem
un te kāds tic ka kāds kaut kur , kaut kad , uzcels stadionu , smieklīgi un skumji

     [+] [-]

, 2024-04-05 20:24, pirms 7 mēnešiem
Petrus rakstīja: Ja tur nebūs tā skaļā bļaušana, saukta par koncertu, tad ok. Ir taču Mežaparka estrāde visiem koncertiem. Un vēl. Tie fani. Būvējat stadinu ārpus pilsētas centra, bet ar labu satiksmi.
Stadionu koncerti un brīvdabas estrādes koncerti ir pavisam atšķirīga atmosfēra. Ne tā, ka labāki vai sliktāki, bet vienkārši savādāki. Tāpat kā redzēt vienu un to pašu grupu festivālā vai klubā ir pilnīgi cita lieta. Nevajag gudri spriest, ja nesaproti.