Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2738, Did:0, useCase: 3

Polija pret Portugāli – "Euro 2016" pirmais ceturtdaļfināls

Rolands Eliņš

Polija pret Portugāli – "Euro 2016" pirmais ceturtdaļfināls
Roberts Levandovskis un Krištianu Ronaldu
Foto: SIPA/Scanpix

Šovakar 22:00 ar Polijas un Portugāles izlašu cīņu sāksies UEFA Eiropas čempionāta futbolā ceturtdaļfināla izspēle. Mača tiešraide LTV 7 kanālā.

Polijas izlase jau šobrīd sasniegusi savu visu laiku labāko panākumu Eiropas čempionātos, taču līdz kopumā lielākajam sasniegumam vēl tāls ceļš ejams, jo poļu rēķinā ir divas bronzas medaļas pasaules čempionātu finālturnīros. Astotdaļfinālu pret Šveici poļu mediji raksturoja kā svarīgāko spēli pēdējo 30 gadu laikā, līdz ar to nav grūti iztēloties, cik milzīga nozīme ir šodienas ceturtdaļfināla mačam ar Portugāli.

Abas izlases astotdaļfināla kārtu pārvarēja pēc pamatlaika beigām. Portugāle pēc ļoti neizteiksmīgas spēles papildlaikā pieveica daudzsološo Horvātiju, bet poļi pendelēs tika galā ar Šveici. Abas komandas vēl ne reizi „Euro 2016” nav zaudējušas, taču portugāļu problēma ir tāda, ka pagaidām arī nevienā pamatlaikā nav izcīnīta uzvara – grupu turnīrs tika pārvarēts ar trīs neizšķirtu palīdzību.

Portugāle ar superzvaigzni Krištianu Ronaldu ierindā gan tāpat būs šodienas mača favorīte, taču nebūt ne tik izteikta kā bija, piemēram, Anglija pret Islandi vai Francija pret Īriju. Portugāle pagājušajā Eiropas čempionātā ieņēma dalītu trešo vietu un sasniegusi ceturtdaļfinālu sesto reizi pēc kārtas, bet vēl ne reizi nav kļuvusi par čempioni.

Atšķirībā no Portugāles, poļiem ir jau divas uzvaras pamatlaikā – pār Ukrainu un Ziemeļīriju. Polija arī prata neielaist pret pasaules čempioni Vāciju, nospēlējot cienīgu 0:0, turklāt tas panākts bez Roberta Levandovska vārtu guvumu palīdzības. Poļi nebaidās pret favorītēm spēlēt ar augstu presingu un censties atbildēt ne tikai ar pretuzbrukumiem, un Levandovska „klusēšana” pagaidām var kalpot arī kā apliecinājums izlases potenciālam, sak, kaut kad jau viņš sāks sist iekšā.

Protams, Eiropas čempionātā Levandovskis arī saskaras ar daudz lielāku pretinieku aizsargu uzmanību nekā Minhenē, kur viņš tomēr ir tikai viens no draudiem pretinieku vārtiem. Polijas izlasē tam teorētiski vajadzētu pavērt brīvākas rokas otram uzbrucējam Arkadiušam Milikam, kurš pagaidām guvis vienus vārtus un izniekojis vairākas teicamas iespējas, ieskaitot spēlēs pret Vāciju un Šveici.

Pret Šveici savu nacionālā varoņa statusu nostiprināja Jakubs Blaščikovskis, 39. minūtē atklājot rezultātu, lieliski spēlēja Kamils Grosickis, taču kritiskus jautājumus pēc tam izpelnījās izlases treneris Adams Navalka, proti, kāpēc Polija, šķietami kontrolējot spēli 1. puslaikā, ar vadību 1:0 izlēma tik dziļi iesēsties aizsardzībā. Tāpat izbrīnu radīja pirmās maiņas veikšana tikai 101. minūtē, lai arī jau iepriekš bija jūtams, ka Blaščikovskis labajā flangā ir pārguris, bet Levandovskim šajā spēlē nesanāk pilnīgi nekas. Šodienas mačā pēc diskvalifikācijas izciešanas atkal varēs piedalīties jaunais talants Bartošs Kapustka, bijušais Denisa Rakela komandas biedrs Krakovā, kurš diez vai dosies pamatsastāvā, taču otrajā puslaikā var piedāvāt spilgtu darbību kreisajā flangā.

Arī Portugāle pēc astotdaļfināla neizvairījās no kritikas par savu parādīto futbolu, jo mačā pret Horvātiju pirmais sitiens vārtu rāmī tika izdarīts tikai papildlaika beigās... Šī spēle bija pagaidām lielākā vilšanās „Euro 2016” finālturnīrā parādītā futbola skatāmības ziņā, taču arī šodien Ronaldu negaida vieglas dienas, jo poļu aizsardzība ar Kamilu Gliku un Mihalu Pazdanu pagaidām pierādījusi sevi pārsteidzoši labi. Ielaisti tikai vieni vārti, tie paši pēc Džerdana Šačiri negaidītā supersitiena.

„Ticu, ka iekļūsim pusfinālā,” izteicies Portugāles treneris Fernandu Santušs, „taču tā ir tikai mana pārliecība, jo favorītu šeit nav. Abām komandām ir vienādas iespējas tikt tālāk. Visi runā par Ronaldu, un tam ir iemesls – viņš ir izcils spēlētājs. Ir simtiem spēlētāju, par kuriem ikdienā nerunā, taču Ronaldu un Levandovskim tā ir pierasta lieta, un viņi zina, kā ar to tikt galā.”

Polijas un Portugāles mačs norisināsies Marseļā, bet šī dueļa uzvarētājs iegūs iespēju pusfinālā spēkoties ar Beļģijas un Velsas pāra uzvarētāju.

”Euro 2016” ceturtdaļfināli

DatumsKomandas
30.jūnijsPolija-Portugāle
1. jūlijsVelsa-Beļģija
2. jūlijsVācija-Itālija
3. jūlijsFrancija-Islande

Izmantotie resursi:
UEFA EURO 2016 - UEFA.com

Pirmajā ceturtdaļfināla spēlē...

  • 269

  • 64

  • 154

  • 49


  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:02, pirms 8 gadiem
lovelyyy rakstīja: Nu un tev ir?!
Es tikai konstateeju faktu - vaartas pa zemi, kriit, luudzas tiesnesim sodu, pendeli
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:04, pirms 8 gadiem
FUNS rakstīja: Raudāšana tieši ir cilvēciskuma pazīme. Ja redzu ka kārtīgs vīrietis raud brīdī kad sasniedz vai nesasniedz kādu lielu dzīves mērķi man pret viņu rodas cieņa. Viņš pirmkārt nebaidās raudāt (jo vīrieši gļēvuļi baidās izrādīt asaras), otrkārt redzams ka viņš ir cilvēks ar lielo burtu jo viņam ir mērķis kam veltī savu dzīvi. Ronaldu man nepatīk iedomības un savu izteikumu dēļ (kaut kas līdzīgs tikai daudz mazākā mērā ir mūsu vadošā tenisa zvaigzne).
Šeit varu piekrist, tā itkā vīrieši nebūtu cilvēki un nevarētu raudāt?! tās ir emocijas, tas ir normāli, neviens jau nav no dzelzs. Kautkāds stulbs stereotips, tas ir tikai normāli, ja pie lieliem sasniegumiem, zaudējumiem u.c, cilvēks apraudas. Vienalga kur - sportā, kultūrā utt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:05, pirms 8 gadiem
FUNS rakstīja: Raudāšana tieši ir cilvēciskuma pazīme. Ja redzu ka kārtīgs vīrietis raud brīdī kad sasniedz vai nesasniedz kādu lielu dzīves mērķi man pret viņu rodas cieņa. Viņš pirmkārt nebaidās raudāt (jo vīrieši gļēvuļi baidās izrādīt asaras), otrkārt redzams ka viņš ir cilvēks ar lielo burtu jo viņam ir mērķis kam veltī savu dzīvi. Ronaldu man nepatīk iedomības un savu izteikumu dēļ (kaut kas līdzīgs tikai daudz mazākā mērā ir mūsu vadošā tenisa zvaigzne).
Un ja runā par futbolu piekritīšu komentētājam, ka spēlētāji meklē tikai cr un paši neuzņemas izdarīt sitienus!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:05, pirms 8 gadiem
SportaFansNR1 rakstīja: Es tikai konstateeju faktu - vaartas pa zemi, kriit, luudzas tiesnesim sodu, pendeli
Nu, šajā gadījumā, manuprāt, tur bija pendele. Tas, ka varbūt tiesnesis nedaudz pievēra acis, jo tur bij CR, tas jau ir cits stāsts.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:06, pirms 8 gadiem
Sāniņš rakstīja: Un ja runā par futbolu piekritīšu komentētājam, ka spēlētāji meklē tikai cr un paši neuzņemas izdarīt sitienus!
Sančess pierādīja pretējo! Un tas ir super, 18 gados uzņemties jau kuro spēli iniciatīvu!

  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:08, pirms 8 gadiem
lovelyyy rakstīja: Šeit varu piekrist, tā itkā vīrieši nebūtu cilvēki un nevarētu raudāt?! tās ir emocijas, tas ir normāli, neviens jau nav no dzelzs. Kautkāds stulbs stereotips, tas ir tikai normāli, ja pie lieliem sasniegumiem, zaudējumiem u.c, cilvēks apraudas. Vienalga kur - sportā, kultūrā utt.
Jā, emocijas nav nekas nosodāms vai nesaprotams, bet ir viens bet. Ja minētais vīrietis ir ļoti pielaizīts un spīdīgs kā Ronaldu, kas puslaikā ir pat frizūru mainījis, tad raudāšana uzdzen papildus nelabumu.

  -1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:09, pirms 8 gadiem
cultivate rakstīja: Kādēļ '"Spļaut virsū", cilvēkam tāds raksturs, ko darīt pirmie nejau viņi sāka
Tas, ka viņš pasaka, ka viņš ir labāks par kautkādu Islandi utt, vai tam var nepiekrist? Ok, varbūt iedomība un lecīgums, bet.. viņš to ir sasniedzis sūrā darbā, nav bijusi tā vieglākā bērnība, tas viss tomēr ietekmē psiholoģisko pusi. Tāds viņš ir, un var tikai apbrīnot , cik lielisks futbolists, man piemēram, pajāt ko viņš dara ārpuslaukuma, futbola laukumā - cita lieta.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:10, pirms 8 gadiem
Daņa Fox rakstīja: aldari ipasi daudz nedzeru ,tas keponu dzeriens
Aldaris brauc ar fūri pakaļ pudelēm, domāju tā.

  -2 [+] [-]

, 2016-06-30 23:11, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Jā, emocijas nav nekas nosodāms vai nesaprotams, bet ir viens bet. Ja minētais vīrietis ir ļoti pielaizīts un spīdīgs kā Ronaldu, kas puslaikā ir pat frizūru mainījis, tad raudāšana uzdzen papildus nelabumu.
Pielaizīts, toties ar to savu izskatu, viņš var, es nešaubos, ka dabūt 90 no 100 meitenēm, why not?! Un tas ,ka viņš spēles beigās raud, kad komanda zaudē, viņš apzinās uz ko ir spējīgs, ja nav iesitis golu utt, tad emocijas, kas iznāk uz augšu, tas nav nekas slikts.. citi ir emocionālāki, citi mazāk ... tā ir jebkur un ar jebkuru.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2016-06-30 23:14, pirms 8 gadiem
Sāniņš rakstīja: Un ja runā par futbolu piekritīšu komentētājam, ka spēlētāji meklē tikai cr un paši neuzņemas izdarīt sitienus!
Piekrītu, pārāk daudz paļaujās uz Ronaldu, bet... lai kā Ronaldu nepatiktu , viņš tomēr ir lielisks futbolists un viņam ir izcili labs sitiens. Es Ronaldu liktu mūsdienās otrā vietā aiz Messi. Starpība tikai tā ka jūtu parasti līdzi Messi un vēlos lai viņš gūst vārtus bet par Ronaldu man pilnīgi pretējas domas.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:16, pirms 8 gadiem
lovelyyy rakstīja: Pielaizīts, toties ar to savu izskatu, viņš var, es nešaubos, ka dabūt 90 no 100 meitenēm, why not?! Un tas ,ka viņš spēles beigās raud, kad komanda zaudē, viņš apzinās uz ko ir spējīgs, ja nav iesitis golu utt, tad emocijas, kas iznāk uz augšu, tas nav nekas slikts.. citi ir emocionālāki, citi mazāk ... tā ir jebkur un ar jebkuru.
Nu varbūt, tāpat to noskaidrot nav iespējams. Bet te, SC, daudz siekalu pilinātājus savācis, ko vērts ir Zigfrīds vien

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:17, pirms 8 gadiem
FUNS rakstīja: Piekrītu, pārāk daudz paļaujās uz Ronaldu, bet... lai kā Ronaldu nepatiktu , viņš tomēr ir lielisks futbolists un viņam ir izcili labs sitiens. Es Ronaldu liktu mūsdienās otrā vietā aiz Messi. Starpība tikai tā ka jūtu parasti līdzi Messi un vēlos lai viņš gūst vārtus bet par Ronaldu man pilnīgi pretējas domas.
Man atkal bij prieks, ka Argentīna atkal palika ar pliku d.. Nedaudz iedomība no viņa tur pavīdēja, bet tas vienkārši jo man kaitina Barsas (Spānijas izlases) futbola stils.

  -2 [+] [-]

, 2016-06-30 23:18, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Nu varbūt, tāpat to noskaidrot nav iespējams. Bet te, SC, daudz siekalu pilinātājus savācis, ko vērts ir Zigfrīds vien
Vai tu to kaut kādā mērā saisti ar homoseksuālismu?

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:19, pirms 8 gadiem
lovelyyy rakstīja: Tas, ka viņš pasaka, ka viņš ir labāks par kautkādu Islandi utt, vai tam var nepiekrist? Ok, varbūt iedomība un lecīgums, bet.. viņš to ir sasniedzis sūrā darbā, nav bijusi tā vieglākā bērnība, tas viss tomēr ietekmē psiholoģisko pusi. Tāds viņš ir, un var tikai apbrīnot , cik lielisks futbolists, man piemēram, pajāt ko viņš dara ārpuslaukuma, futbola laukumā - cita lieta.
Nu un, kas viņš vienīgais pasaulē, kurš kaut ko sasniedzis? Visi jau nepaliek par impjiem.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:20, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Nu varbūt, tāpat to noskaidrot nav iespējams. Bet te, SC, daudz siekalu pilinātājus savācis, ko vērts ir Zigfrīds vien
Man jau patīk lasīt, es nebiju komentējis jau n'tos gadus no vidusskolas, agrāk arī patika paķēpāties ar šitiem pokemoniem, bet te kad lasu rakstus, saprotu, ka vidējais vecums, manuprāt, ir apmēram 14-16 Ko var gribēt. Reti kurš ir loģiski domājošs un normāli diskutē.

  -1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:20, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Vai tu to kaut kādā mērā saisti ar homoseksuālismu?
Negribētu steigties ar secinājumiem.

  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:23, pirms 8 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Negribētu steigties ar secinājumiem.
to drīzāk varētu saistīt ar to, ka latviešu dabā ir izgāzt žulti uz otru. + pumpaino seju sindroms, ja vienam patīk spānija, tad tas ir par katru vari jaizrāda un jānoliek visi pārējie un otrādi. Klasiski.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:24, pirms 8 gadiem
Tā neitrāli vērojot, nekas no tiem poļiem tur nav. Iesita pirmos uz pārsteiguma un tagad tik tur bezmērķīgi spārda bumbu. Pret Šveici bija tas pats. Portugāļi ar daudz lielāku mērķtiecību spēlē. Labāk redzētu portugāļus tālāk.

  -1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:25, pirms 8 gadiem
GreenUprise rakstīja: Tā neitrāli vērojot, nekas no tiem poļiem tur nav. Iesita pirmos uz pārsteiguma un tagad tik tur bezmērķīgi spārda bumbu. Pret Šveici bija tas pats. Portugāļi ar daudz lielāku mērķtiecību spēlē. Labāk redzētu portugāļus tālāk.
Pirmais loģiskais komentārs laikam, + portugāle beidzot spēlē kā 1. numurs.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:27, pirms 8 gadiem
Poļiem momenti ir, tikai tie ir arī jārealizē...

  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:28, pirms 8 gadiem
Pepe pa kāju trāpija Milikam, bet šis nekrita gar zemi. Pendele bija

  +1 [+] [-]

, 2016-06-30 23:30, pirms 8 gadiem
GreenUprise rakstīja: Tā neitrāli vērojot, nekas no tiem poļiem tur nav. Iesita pirmos uz pārsteiguma un tagad tik tur bezmērķīgi spārda bumbu. Pret Šveici bija tas pats. Portugāļi ar daudz lielāku mērķtiecību spēlē. Labāk redzētu portugāļus tālāk.
Mērķtiecības un momentu ziņā Portugālei vispār nevajadzēja tagad spēlēt, bet gan Horvātijai 101%

  -2 [+] [-]

, 2016-06-30 23:30, pirms 8 gadiem
chubaki rakstīja: Pepe pa kāju trāpija Milikam, bet šis nekrita gar zemi. Pendele bija
Tev čupačupu noņēma, vai kas tev pa sāpīti?! Māte kabatas naudu neiedeva? Varbūt centrā arī var pendeli dot?

  -3 [+] [-]

, 2016-06-30 23:32, pirms 8 gadiem
Kols rakstīja: Mērķtiecības un momentu ziņā Portugālei vispār nevajadzēja tagad spēlēt, bet gan Horvātijai 101%
Horvāti 118 minūtēs ne reizi vārtu rāmi netrāpīja, kādi tur momenti tai spēlē?! Tur tajā spēlē viss bija vienlīdzīgi.

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:35, pirms 8 gadiem
lovelyyy rakstīja: Horvāti 118 minūtēs ne reizi vārtu rāmi netrāpīja, kādi tur momenti tai spēlē?! Tur tajā spēlē viss bija vienlīdzīgi.
Ja nav vārtu rāmī, bet aizsargs nobloķē, aiziet mazliet garām vārtiem arī uzreiz nav moments? Horvātiem nevajadzēja pret portugāļu atsišanos pārspīlēt pirms 11m, par ko arī tika sodīti.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:37, pirms 8 gadiem
Jo ilgāka intriga,jo labāk! Lai kā man nepatiktu Ronaldu izlēcieni, bet sajūta tāda it kā dažam labam Kristianu Ronaldu butu senčus uz Sibīriju sūtijis

     [+] [-]

, 2016-06-30 23:37, pirms 8 gadiem
Kols rakstīja: Ja nav vārtu rāmī, bet aizsargs nobloķē, aiziet mazliet garām vārtiem arī uzreiz nav moments? Horvātiem nevajadzēja pret portugāļu atsišanos pārspīlēt pirms 11m, par ko arī tika sodīti.
Ja komanda pieļauj tik rupju kļūdu, zinot kā Portugāle var aizskriet pretuzbrukumā, tad viss ir loģiski, papildlaikā 2x vairāk jākoncentrējas, te arī pierādas, kurš ir labāk, tu aizsargājies lieliski, pieļauj mazāk kļūdas un uzvari. Pieredze, veiksme. Nekas nenotiek nepelnīti, un pretuzbrukums bij skaists.