Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:128, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Nekāda traģēdija nav notikusi

Agris Suveizda

Viedoklis: Nekāda traģēdija nav notikusi
Pols Ešvorts
Foto: Romans Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Vakardien diemžēl no Eirokausiem izkrita visas trīs Latvijas pārstāves Eiropas līgā - "Liepājas metalurgs", "Skonto" un "Dinaburg". Daudzi futbola mīļotāji jau steidz nozākāt mūsu futbolistus, taču vai tas nav nedaudz pārsteidzīgi?

Vakardien zaudējumus Eirokausos piedzīvoja visi trīs mūsu klubi - "Liepājas metalurgs" Tbilisi zaudēja ar 1:3, "Skonto" Ziemeļīrijas pilsētā Derijā ar 0:1, savukārt Daugavpils "Dinaburg" savā laukumā ar 0:1 piekāpās "Bnei Yehuda". Ja Latgales komandai izredžu uz nākamo kārtu praktiski nebija, tad gan metalurgiem, gan skontiešiem šie zaudējumi aizcirta durvis uz nākamo posmu.

Gan pēc izlozes, gan pēc pirmajām spēlēm valdīja tāds kā neliels optimisms - sak, nedz gruzīnu, nedz ziemeļīru klubs nav tik varens, lai to neuzvarētu. Tomēr tas neizdevās, un pēc spēles komentāros komandām tika veltīti ne tie patīkamākie vārdi. Šie rezultāti tika saukti pat par apkaunojumu. Man ir jautājums - kādēļ? Kopš kura laika tā ir traģēdija, ja daudz maz līdzvērtīgam pretiniekam divu spēļu summā zaudēts tikai par vārtu tiesu?

Jā, vēl pirms pavisam neilga laika Īrijas Premjerlīgas bronzas medaļniece mums netiktu uzskatīta par pārāk nopietnu šķērsli, taču der arī atcerēties, ka vecie laiki, kad "Skonto" līdzvērtīgi spēja spēkoties pat ar Londonas "Chelsea") ir garām un ka pašiem tik labi vis neiet. Jāmēģina tomēr paskatīties uz situāciju reāli. Jā, daudziem tas nepatīk, ka "Skonto" pirms Eirokausiem pārdod labākos spēkus, tomēr tā nu tas ir, ka tieši šis laiks ir tas karstākais transfēru tirgū. Nešaubos, ka ar Lukjanovu, Dvališvili un Kožanu sastāvā "Derry City" barjera tiktu pārvarēta. Tomēr situācija bija tāda, ka komandā viņu vairs nebija, bet savainojumus ārstēja arī Perepļotkins, Blanks, kā arī vēl visai negatavs bija Aleksandrs Cauņa (tiesa, neba savainojumu, iespējams, ka komandā nebūtu arī Perepļotkina un Cauņas), tādēļ "Skonto" Rīgā pat nācās spēlēt bez nominālajiem uzbrucējiem. Šādā sastāvā "Skonto" nebija cīnītājs. Tomēr puiši atdeva visus savus spēkus, bet ar to diemžēl nepietika - divu spēļu summā zaudējums ar 1:2.

Tāpat tikai ar vienu vārtu starpību zaudēja "Liepājas metalurgs". Ļoti iespējams, izšķirošo lomu nospēlēja Liepājā 68.minūtē ielaistie vārti, kad izgājienā kļūdījās Viktors Spole. Būtu uz Gruziju liepājnieki devušies ar divu vārtu handikapu un nullīti ielaisto vārtu ailē, spēle būtu pavisam citādāka un tāpat skats uz dzīvi pirms šī mača. Tomēr tas atkal ir no sērijas "Kā būtu, ja būtu...". Izbraukumā uz īsu brīdi Maksims Rafaļskis panāca tik vēlamo 1:1, tomēr jau pēc 14.minūtēm rezultātu tablo rādīja 1:3. Ar vieniem vārtiem būtu pieticis, taču ne Karlsons, ne Prohorenkovs nespēja iedabūt bumbu vārtu tīklā. Atkal var gauzties par vārtsarga Spoles neveiklo darbību, kurš kļūdījās pat pie visiem trim vārtu guvumiem. Taču fakts paliek fakts - uzvara divu spēļu summā nebūt nebija tālu. Tiem, kas apgalvo, ka pretinieks nebūt nebija no tiem stiprākajiem, iesaku paskatīties "Dinamo" sasniegumu ailē - pirms pieciem gadiem iekļūts tur, kur neviens Latvijas klubs nav līdz šim ticis - UEFA kausa grupu turnīrā, tāpat arī uzvarēta Baltkrievijas "BATE", no kuras daudzi futbola cienītāji Latvijā tik ļoti baidās.

Arī paskatoties, kā gājis mūsu kaimiņiem, aina paveras visai līdzīga - praktiski visi klubi cīnījās kā līdzīgs ar līdzīgu ar pretinieku, taču tikai Lietuvas "Vētra" spēja pārvarēt otrās kvalifikācijas kārtas barjeru. Šādā turnīrā, kur viss ir atkarīgs no divām spēlēm, bieži vien daudz ko izšķir vismazākie sīkumi un nianses, visu var izšķirt tikai vieni gūti vārti, pat tikai viena veiksmīga vai neveiksmīga epizode. Bieži vien tālāk tiek veiksmīgākais. Taču, kā zināms, veiksme smaida stiprākajiem. Mūsu klubiem ir akūts līdzīgu spēļu trūkums, kas izpaužas tieši Eirokausos. Tāpat, piemēram, "Skonto" spēlēja ar pat ļoti jaunu sastāvu, kas vēl tikai pilnveido sevi un mācās, tātad - trūkst pieredzes.
Lai nu kā - nekāda traģēdija nav jātaisa. Nav taču zaudēts Fēru salu vai Sanmarīno pārstāvēm (vai zaudēts bezcerīgā cīņā), bet gan visai līdzvērtīgiem pretiniekiem. Bet tagad turēsim īkšķus par "Ventspili". Par lielu Latviju!

  +7 [+] [-]

, 2009-07-24 15:55, pirms 15 gadiem
jaa laba atruna,kautgan taads jau ir tas limenis mums.bet aceroties ka skonto kadrezi speeleja.

  +8 [+] [-]

, 2009-07-24 15:58, pirms 15 gadiem
kādam klubam gan vajadzēja tikt tālāk. Skonto varbūt būtu ticis, ja Māliņš nebūtu nolažojies, Metalurgs ja Spole nebūtu kļūdijies, bet Dinaburg jau zaudēja cerības pēc spēles viesos. tagad jājūt līdzi Ventspilij, lai viņi uzveic BATE, un kas būtu labāks par to ka Ventspils spēlētu UČL grupu turnīrā vēlu veiksmi Ventspilij ČL, un Latvijas klubiem LMT Virslīgā

     [+] [-]

, 2009-07-24 16:00, pirms 15 gadiem
Fart on fingers?

     [+] [-]

, 2009-07-24 16:01, pirms 15 gadiem
Kādreiz,šodien neder! Kādreiz nebija ekenomiskā krīze,kādreib bija karšs,bet vēsture futbolu nespēlē - diemžzēl!

  +5 [+] [-]

, 2009-07-24 16:08, pirms 15 gadiem
Ikvienā sporta veidā 50% izšķir veiksme. Ja tie ir, tad arī ir.
Kaut vai nesenie Šurkušas meiteņu U20 divi trijnieki pēdējā minūtē, vai Jēkabsones vai Baško neiemestie 2nieki pēdējās sekundēs...

  -1 [+] [-]

, 2009-07-24 16:08, pirms 15 gadiem
nožēlojami....

  +1 [+] [-]

, 2009-07-24 16:13, pirms 15 gadiem
kas bijis, bijis -> pashi vainigi, ka zaudeja, un lai meklee tagad kljudas un gatavojas turpinat LMt virsligas chempionatu...

Tagad tikai par "lielu" ventspili
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2009-07-24 16:17, pirms 15 gadiem
EB rakstīja: Tikt tālāk protams ir labi, prestižs, lielaks sponsoru atbalsts, popularitāte, pieredze.
Bet jo tālāk, jo arī lielāki izdēvumi, un klubiem šajās "Lielas ķibeles" dienās maciņš arī nav diezko biezs. Tāpēc tikšana talāk nevienmēr iz izdevīgi.
Nezinu kā citos sporta veidos, bet futbolā ir gan visai izdevīgi tikt tālāk. Ja var ticēt Derry trenerim, par iekļūšanu nākamajā kārtā klubs saņem 90k (skat, Derry vismaz būs, par ko algas samaksāt )

  +3 [+] [-]

, 2009-07-24 16:19, pirms 15 gadiem
EB rakstīja: Tikt tālāk protams ir labi, prestižs, lielaks sponsoru atbalsts, popularitāte, pieredze.
Bet jo tālāk, jo arī lielāki izdēvumi, un klubiem šajās "Lielas ķibeles" dienās maciņš arī nav diezko biezs. Tāpēc tikšana talāk nevienmēr iz izdevīgi.
Par katru pārvarēto kārtu klubs saņem naudu no uefa, un šī nauda ir pietiekama lai tiktu galā ar šiem izdēvumiem. Ka piemēru var nosaukt to pašo Derry City, nebūtu naudas izmaksāt speletāju ālgas, ja Skonto netiktu pārvarēta...

  +5 [+] [-]

, 2009-07-24 16:24, pirms 15 gadiem
Katru gadu viens un tas pats!Manu prāt ir gan traģēdija.

     [+] [-]

, 2009-07-24 16:30, pirms 15 gadiem
bet es domaju butu labaak ja komandu nebuutu pametusi vairaki pamata spiileri.

  +2 [+] [-]

, 2009-07-24 16:38, pirms 15 gadiem
Ja mūsu klubi darbojas tikai kā jauno spēlētāju fabrikas, tad kam lai jūt līdzi? Kas gūs panākumus?

  +2 [+] [-]

, 2009-07-24 16:38, pirms 15 gadiem
Uz papīra jau apskatot sastāvu tiešām liekas, ka varbūt Skonto zaudējums bija likumsakarība un nemaz citu variantu nebija, bet kas vēroja pirmo spēli Rīgā klātienē, tad bija skaidri redzams, ka Skonto zaudēja nevis Īru klubs vinnēja. Īri neko neparādīja līdz Skonto pats atdeva iniciatīvu un atkāpās pilnīgā aizsardzīvā savā vārtu laukumā.

  +2 [+] [-]

, 2009-07-24 16:39, pirms 15 gadiem
tragēdija, ne traģēdija, bet besis tāpat ir

  +1 [+] [-]

, 2009-07-24 16:41, pirms 15 gadiem
Traģēdija? - maigi teikts...
"Skonto" - Vārtusargs + nevarīgie uzbrucējis kas 94 minūšu laikā nespēj izveidot pāris bīstamus uzbrukumus... "Derry city" pilnīgi tur nepielika savu roku (kāju) ! uzbrukums 0es līmenī !
Liepājas "Metallurgs" - Spoles faktors un pretinieks jau nu nebija nekādi iesācēji...Uzvara bija kā uz paplātes...
"Dinaburga" - Līmenis + ļoti neveiksmīgas izbraukuma spēles...
Nav notikusi traģēdija ? Divās no trim spēlēm bija iespējama uzvara, bet zaudēja visas 3 komandas...

  +5 [+] [-]

, 2009-07-24 16:43, pirms 15 gadiem
Ronaldi rakstīja: Ja mūsu klubi darbojas tikai kā jauno spēlētāju fabrikas, tad kam lai jūt līdzi? Kas gūs panākumus?
Cik nācies lasīt komentārus, ļoti daudziem nepatīk, ka Skonto izpārdod savus jauniešus. Patīk vai nepatīk, bet Skonto piekopj tādu politiku. Ja šādi nepelnītu, šaubos, cik ilgi Indriksons ieguldītu naudu Skonto.
Nezinu kā citi, bet es tomēr atbalstu šādu taktiku. Jā, skumji skatīties, kā Eirokausos Skonto mīcās, bet man daudz lielāku prieku rada tas, ka mūsu spēlētāji tiek labākos klubos un var turpināt attīstīties.
Gan arī kādreiz šo krīzes brīdi pārvarēsim, un Virslīgas līmenis atkal celsies. Tad atkal varēsim ar prieku gaidīt Eirokausus.

  -1 [+] [-]

, 2009-07-24 16:43, pirms 15 gadiem
visu muuzu lmt v liiga audzees jaunos itka labi bet vini iip nebuus labaki pat tad kad izaugs jo vinsim nav laba prakse pret norm komandaam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-07-24 16:47, pirms 15 gadiem
EB rakstīja: Tikt tālāk protams ir labi, prestižs, lielaks sponsoru atbalsts, popularitāte, pieredze.
Bet jo tālāk, jo arī lielāki izdēvumi, un klubiem šajās "Lielas ķibeles" dienās maciņš arī nav diezko biezs. Tāpēc tikšana talāk nevienmēr iz izdevīgi.
klāt jau arī nāk reitinga punkti

  +3 [+] [-]

, 2009-07-24 16:48, pirms 15 gadiem
enjoyz rakstīja: Nekāda traģēdija nebūtu arī, ja tāds klubs "Skonto" beigtu pastāvēt.
So?
nebūtu nekas labs

  +2 [+] [-]

, 2009-07-24 16:49, pirms 15 gadiem
pilnībā piekrītu rakstam nesaprotu tos ņurņikus kas vakar dirsaa virsū bērneļi

     [+] [-]

, 2009-07-24 16:50, pirms 15 gadiem
harjax rakstīja: jaa laba atruna,kautgan taads jau ir tas limenis mums.bet aceroties ka skonto kadrezi speeleja.
Nu un "kur" tad kādreiz spēlēja ?

     [+] [-]

, 2009-07-24 17:14, pirms 15 gadiem
Ir ,ir trageedija! Ja gribam audzinaat jaunos un taalaak paardot, tad priekshkam man jaaiet uz stadionu just liidzi taadai komandai??? Es gribu iet just liidzi komandai, kurai ir augsti meerki un kas grib kaut ko sasniegt! Tad labaak juutu liidz Tukumam2000. Vinjiem ar paardoshanu ar diezgan labi veicas!

  +4 [+] [-]

, 2009-07-24 17:19, pirms 15 gadiem
Trešdien tiksies vienīgais palikušais Latvijas klubs un vienīgais palikušais
Baltkrievijas klubs.Tad ko lai saka Baltkrievu līdzjutēji par saviem klubiem,kur sportu atbalsta valsts?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-07-24 17:44, pirms 15 gadiem
Labs raksts! Domāju, te viss ir pateikts. Autoram jāpiekrīt - saceltā brēka esporta vidē ir nevietā.

     [+] [-]

, 2009-07-24 18:31, pirms 15 gadiem
davix rakstīja: Uz papīra jau apskatot sastāvu tiešām liekas, ka varbūt Skonto zaudējums bija likumsakarība un nemaz citu variantu nebija, bet kas vēroja pirmo spēli Rīgā klātienē, tad bija skaidri redzams, ka Skonto zaudēja nevis Īru klubs vinnēja. Īri neko neparādīja līdz Skonto pats atdeva iniciatīvu un atkāpās pilnīgā aizsardzīvā savā vārtu laukumā.
1. puslaiks vēl nebija tik traki, bet otrais bija diezgan garlacīgs.. Saprotu ka jaunie, bet nu nedaudz sakarīgāku futbolu jau mājās varēja parādīt...

  -2 [+] [-]

, 2009-07-24 18:49, pirms 15 gadiem
viennozīmīgi ir jānozākā mīkstie!

  -3 [+] [-]

, 2009-07-24 18:51, pirms 15 gadiem
asais4444 rakstīja: pilnībā piekrītu rakstam nesaprotu tos ņurņikus kas vakar dirsaa virsū bērneļi
dirsā LV futbolu - tu oats ņurņiks!

  -1 [+] [-]

, 2009-07-24 19:14, pirms 15 gadiem
Futbolu LV likvidet! attistam hokji! ta i ka katram sportam pa bishkji un beigas sanak tas ko vakar redzejam, dzirdejam utt

  +3 [+] [-]

, 2009-07-24 19:47, pirms 15 gadiem
kalcium rakstīja: Futbolu LV likvidet! attistam hokji! ta i ka katram sportam pa bishkji un beigas sanak tas ko vakar redzejam, dzirdejam utt
Futbols ir sporta karalis, bet hoķi normālā līmenī spēlē kādās 8-10 valstīs... un futbols ir krietni lētāks sporta veids..

     [+] [-]

, 2009-07-25 15:58, pirms 15 gadiem
kalcium rakstīja: Futbolu LV likvidet! attistam hokji! ta i ka katram sportam pa bishkji un beigas sanak tas ko vakar redzejam, dzirdejam utt
Attīstam vieglatlētiku. Gadījumā neesam vienīgā valsts Eiropā bez sava normāla startptautiskiem mačiem piemērota stadiona?