Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2, Did:0, useCase: 3

Platinī pret ārvalstu investīcijām Eiropas klubos

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Platinī pret ārvalstu investīcijām Eiropas klubos
Mišels Platinī
Foto: SCANPIX SWEDEN

UEFA prezidents Mišels Platinī nosoda ārvalstu investīciju ieplūšanu Anglijas futbola klubos, apgalvojot, ka angļu klubi tādā veidā zaudējot savu identitāti. Francūzis ir noraizējies par to, ka Anglijas situācija varētu kļūt par tendenci visā Eiropā.

Augusta beigās ''Abu Dhabi United Group'' iegādājās ''Manchester City'', kas nu kļuvis par kārtējo Anglijas klubu, kas pieder ārzemju īpašniekiem. Anglijas Premjerlīgā tādu klubu skaits aizvien pieaug - ''Manchester United'', ''Aston Villa'' un ''Liverpool'' pieder amerikāņiem, ''Chelsea'' krievam, ''West Ham'' īpašnieks ir no Islandes...

Platinī uzskata, ka klubiem būtu jādara viss, lai tie nezaudētu savu identitāti: ''Piemēram, ja Liverpūles vai Mančestras klubu iegādājas Kataras biznesmenis, un kluba pārvaldē vairs nav neviens pārstāvis no minētajām pilsētām, tad klubs zaudē savu identitāti. Domāju, ka tas nav labi, katariešiem ir jāiegulda nauda sava futbola attīstībā.''

UEFA prezidents nevēlas, lai tāda situācija, kāda šobrīd novērojama Anglijā, izplatītos pa visu Eiropu: ''Vai mēs varam ar to cīnīties? Es centīšos. Vai jūs vēlaties Liverpūles prezidenta amatā arābu šeihu, par treneri brazīlieti un komandā 11 Āfrikas spēlētājus? Kāds tam visam būtu sakars ar Liverpūli? Mums ir jāizdomā jauni noteikumi, lai izvairītos no tādām lietām.''

Izmantotie resursi:
skysports.com

Slēpts komentārs: reiniksrobis

  -4 [+] [-]

, 2008-10-09 15:36, pirms 16 gadiem
Beidzot Mishels saacis raizeeties par kaut ko nopietnu, bet vai vinsh arii saprot, ka neko nespeej mainiit?

  +1 [+] [-]

, 2008-10-09 15:37, pirms 16 gadiem
Nekad nebiju tā iedziļinājies ,bet tā patiešām sanāk!

     [+] [-]

, 2008-10-09 15:40, pirms 16 gadiem
Tas jau buutu labi jo tad nepieaugtu speleetaju tranfeers ,tad jau varees ta maksaat par kaadu speleetaaju,jo katarieshi uzliks summinju kaadu vajadzzes bez probleemama a pareejie varees kost pirkstos un visss.
Slēpts komentārs: chuhs

  +4 [+] [-]

, 2008-10-09 15:45, pirms 16 gadiem
Fui Belokonjam!!!

     [+] [-]

, 2008-10-09 15:47, pirms 16 gadiem
Domāju, ka pie vainas ir FRA izlase, francijas klubi eiropas līmenī. Kad Romans nopirka Chelsia, kad AIG nopirka MU, kad Arsenal tika pārdots? Kāpēc Mišels tikai tagad reaģē? Nedomāju, ka Mišelam būtu iebildumi pret ārvalstu investīcijām francijā...

  -7 [+] [-]

, 2008-10-09 15:50, pirms 16 gadiem
kemrausis rakstīja: Domāju, ka pie vainas ir FRA izlase, francijas klubi eiropas līmenī. Kad Romans nopirka Chelsia, kad AIG nopirka MU, kad Arsenal tika pārdots? Kāpēc Mišels tikai tagad reaģē? Nedomāju, ka Mišelam būtu iebildumi pret ārvalstu investīcijām francijā...
AIG Kāds sakars???

  +2 [+] [-]

, 2008-10-09 15:50, pirms 16 gadiem
es gan gribetu lai kadu LV klubu nopirktu sheihi

  -1 [+] [-]

, 2008-10-09 15:53, pirms 16 gadiem
domaju Platini droshi vien vairak noraizejies par savas dzimtenes Francijas klubu pedejo gadu slikto speleshanu eirokausos
Un no franchu klubirm aiziet pashmaju labakie speletaji un nevar iegadaties labakos pasaules speletajus... tieshi tadelj ka nepietiek finansejuma, jo vinjiem nav multi miljardieru iipashniku....
Labak lai tas pljapa aizdomajas, kapeec franchu klubi ir tik nepopulari prieksh lielajam naudas investicijam!!!
Slēpts komentārs: Tu saki?

  +6 [+] [-]

, 2008-10-09 15:57, pirms 16 gadiem
starpcitu Fulham pieder vecam sheiham, Portsmouth francija dzimushajam krievam (Abramovicha draugam), Arsenal lielakas akciju paketes turetajs ir krievs Usmanovs....
domaju ja paintereseties lielakajai dalju klubiem butu kada saistiiba ar arzemem!!!

  +2 [+] [-]

, 2008-10-09 16:01, pirms 16 gadiem
Valdis Bērziņš rakstīja: AIG Kāds sakars???
Ok AIG nopirka logo reklāmas vietu uz krekla...bet tāpat MU pieder amerikānim:
" The deal comes only months after Florida businessman Malcolm Glazer, president and CEO of First Allied Corp. and the majority owner of the NFL's Tampa Bay Buccaneers, bought a controlling stake in Man United, a deal that angered many local fans"

  -4 [+] [-]

, 2008-10-09 16:07, pirms 16 gadiem
latgaliits rakstīja: domaju Platini droshi vien vairak noraizejies par savas dzimtenes Francijas klubu pedejo gadu slikto speleshanu eirokausos
Un no franchu klubirm aiziet pashmaju labakie speletaji un nevar iegadaties labakos pasaules speletajus... tieshi tadelj ka nepietiek finansejuma, jo vinjiem nav multi miljardieru iipashniku....
Labak lai tas pljapa aizdomajas, kapeec franchu klubi ir tik nepopulari prieksh lielajam naudas investicijam!!!
tev praats straadaa???tu vispaar zini kas ir Platini?es nerunaaju par izcelsmi ( jo no Francijas TIIRI vinsh nav ) bet taadaa futbola meerogaa?kkaadus aizliegumus vajadzeetu ieviest?nezinu vai that's possible...

  -5 [+] [-]

, 2008-10-09 16:08, pirms 16 gadiem
kemrausis rakstīja: Ok AIG nopirka logo reklāmas vietu uz krekla...bet tāpat MU pieder amerikānim:
" The deal comes only months after Florida businessman Malcolm Glazer, president and CEO of First Allied Corp. and the majority owner of the NFL's Tampa Bay Buccaneers, bought a controlling stake in Man United, a deal that angered many local fans"
Tieši tā - Gleizeriem, bet ne jau AIG. Nevajag jaukt divas dažādas lietas

  +3 [+] [-]

, 2008-10-09 16:12, pirms 16 gadiem
Valdis Bērziņš rakstīja: Tieši tā - Gleizeriem, bet ne jau AIG. Nevajag jaukt divas dažādas lietas
Lietas būtību tas nemaina: kontrolpakete ir amerikānim.

  -4 [+] [-]

, 2008-10-09 16:18, pirms 16 gadiem
Mishel, tad saac ar savu tautieti A,Vengeru
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-10-09 16:31, pirms 16 gadiem
kaada starpiiba kam klubs pieder? vienkaarshi vajag uzlikt salary cap piemeeram kkadus 60limakus eur. Izveidot liidziigi kaa asv nba nfl utt redzams ka sisteema darbojas[nu ar dazhiem iznjeemumiem nhl]

  -3 [+] [-]

, 2008-10-09 16:37, pirms 16 gadiem
11 afrikāņi.....ja viņš nav pamanijis, ka daudzos klubos reti kur ir kads anglis starp 11

  -1 [+] [-]

, 2008-10-09 16:43, pirms 16 gadiem
Govermenc rakstīja: Mishel, tad saac ar savu tautieti A,Vengeru
Iet runa pa īpašniekiem, galvenokārt!

  -1 [+] [-]

, 2008-10-09 16:46, pirms 16 gadiem
tagad rakstīja: 11 afrikāņi.....ja viņš nav pamanijis, ka daudzos klubos reti kur ir kads anglis starp 11
šie daudzie klubi ir ''Arsenal'' un ''Liverpool''. ''Man United'' un ''Chelsea'' situācija nav tik sāpīga. Viens no, ja ne pats, pozitīvākais piemērs šajā sakarā ir ''Aston Villa'', kur no 11 spēlētājiem parasti tik kādi 3-4 nav angļi. Tāpat, cerīgi izskatās ''West Ham'', ''Sunderland'' un virkne lejasgala klubu, atskaitot ''Spurs''

     [+] [-]

, 2008-10-09 16:52, pirms 16 gadiem
Atkal kārtējā plikā muldēšana un populisms! Tad Blaters pļāpā ka kaut ko vajag darīt, tagad to pašu Platinī, bet nevienu kaut nedaudz reālu priekšlikumu neredz. Tas taču ir saprotams, ka EPL ir pasaulā populārākā futbola līga, tur apgrozās milzīgas naudas un tāpēc tā līga ir interesanta visiem tiem miljardieriem. Kāpēc tad Platinī kungs grib tikai īpašniekus vietējos? Tad jau aizstāvot klubu identitāti varēja ieteikt lai Liverpool klubā spēlē tikai spēlētāji ar Liverpūles pierakstu, Mančesterā arī vietējie utt. Un protams varēja turpināt, ka tie 11 spēlētāji no Āfrikas drīkst spēlēt tikai un vienīgi Āfrikā... Interesanti kādas domas Platinī kungu ir vadījušas sarunājot šitādu sviestu par identitāti, ja visi tie pieminētie klubi regulāri paaugstina biļešu cenas, bet tāpat visas skatītāju vietas ir aizpildītas. Par kādu identitāti viņš tur runā???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-10-10 01:12, pirms 16 gadiem
Piekrītu ABa. Platinī šeit mē'gina bīdīt utopiju, kurā īpašnieki, treneri un spēlētāji būtu no rajona ~100 km rādiusā ap klubu. Mūsdienu apstākļos (globalizācija un kapitāla brīva kustība) tas vairs nav reāli. Ikvienam, kam ir nauda, ir tiesības to likt, kur viņš to vēlas. Nevienam nevar tā vienkārši pateikt "Tu nevari iegādāties šo uzņēmumu, mēs tev to neļausim" - arī tad, ja šis uzņēmums būtu futbola klubs.
Valdis Bērziņš jau pieminēja, ka Aston Villa ir viens no klubiem, kas iegādājas angļu spēlētājus (Šorijs, Sidvels), sagatavo angļu spēlētājus (Jangs, Agbonlahors) un ļauj spēlēt angļu spēlētājiem, un uzminiet, kas ir kluba īpašnieks? Amerikānis - Rendijs Lērners. Tā kā ne vienmēr īpašnieks no ārzemēm nozīmē slikto klubu angļu futbolam, viss atkarīgs no kluba izvēlētās politikas.
Hose, tā dēvētā "angļu" futbola jau kā tāda vairs nav. Premjerlīgā ir Premjerlīgas futbola spēles maniere, kas nebūt nenozīmē to, ka tā būtu angliska. Ārzemju spēlētāji, īpašnieki un treneri (protams, pārspīlējums, bet lielā mērā tā arī ir). Tradīcijas ir palikušas galvenokārt fanos un klubu brendos, futbola klubu tēlā. Tieši šis spēcīgais tēls + lielie ienākumi no TV translācijām manuprāt ir tas, kas vilina ārzemju investorus.
Ja kaut kur varbūt vēl ir saglabājies īsti britisks futbols, tad tas ir Skotijā un zemākajās līgās Anglijā. Pat izlasē Kapello dresē angļus spēlēt kontinentālo futbolu.
Pilnībā piekrītu wtmm par algu griestiem. Platinī sava populisma vietā varētu ķerties pie reāliem risinājumiem. Vai tiešām no jauna jāizgudro divritenis? Amerikā tas darbojas, kāpēc lai nedarbotos Eiropā? Nekas, apdomāsies riņķī un apkārt, un gan jau arī līdz tam aizdomāsies.

  +1 [+] [-]

, 2008-10-10 01:32, pirms 16 gadiem
Nav jau obligāti jābūt ārvalstu investoriem,lai būtu Eiropas mērogā konkurētspējīgs superklubs. Paskatieties kaut vai uz REAL un BARCELONA. Abi pilnībā pašfinansējas,kā tam ideālā pasaulē būtu jābūt visos klubos. Spānijā neatbalstu nevienu no tiem,bet eiropā gan - daudz labāk,lai uzvar tādi,nekā tā pati chelsea,piemēram..

  +1 [+] [-]

, 2008-10-10 03:36, pirms 16 gadiem
AllBlacks,
Tu šeit runā par labākajiem no labākajiem, elites spici Un Tu domā ka visi pēkšņi kļūs par superklubiem?
Bet padomā lūdzu, kāpēc tad Tavuprāt Real un Barca ir tādi superklubi, kas var pašfinansēties. Tāpēc, ka viņiem ir tāds brends kā reti kam. Daudzi spēlētāji sapņo tur spēlēt. Santjago Bernabeu ir 80 tūkstoši skatītāju vietu, Camp Nou 98 tūkstoši, un šie klubi šos stadionus piepilda. Miljoniem cilvēku visā pasaulē pērk viņu atribūtiku. VĀRDS, tradīcijas, prestižs un nenormāla atpazīstamība - tas tukšā vietā nerodas.
Lai kaut ko tādu radītu (t.i., iegūtu trofejas, slavu, slavenākos un labākos spēlētājus), "taisnākais ceļš" ir pumpēt nenormālo naudu kā Čelsī un M.City gadījumā, jo mūsdienās ar dažiem izņēmumiem visi sagaida rezultātus tūlīt un tagad.

  -1 [+] [-]

, 2008-10-10 09:06, pirms 16 gadiem
vajag lasīt Delfi sports, tad zinātu, ka FIFA prezidents Blaters (kas neapšaubāmi ir krutāks džeks kā UEFA prezidents Platinī) šitādus tekstus bīdīja jau nedēļas sākumā

  +1 [+] [-]

, 2008-10-10 09:19, pirms 16 gadiem
elfss,
vajag lasīt esportu, tad zinātu, ka tā ziņa ir arī te:
Blaters: Jāievieš klubu iegādes noteikumi

     [+] [-]

, 2008-10-10 11:40, pirms 16 gadiem
šitā nomāzēju

     [+] [-]

, 2008-10-10 12:11, pirms 16 gadiem
Blackburn chairman John Williams wants to see the introduction of a salary cap to make the Premier League more competitive. "To make everything equal really excites me," he said. (The Times)

Jau sākas.. pirmās vēsmas, hehe

  +1 [+] [-]

, 2008-10-10 16:13, pirms 16 gadiem
march_2k rakstīja: Blackburn chairman John Williams wants to see the introduction of a salary cap to make the Premier League more competitive. "To make everything equal really excites me," he said. (The Times)

Jau sākas.. pirmās vēsmas, hehe
Tas aju ir skaidrs, ka visi vidusmēra un lejasgala klubi grib salary cap. Bet kā tad to tik pēkšņi ieviesīs? Klubi masveidā sāks atlaist spēlētājus, jo vairs nav naudas līgumiem? Diezgan dīvaini. Ja ko tādu dara tad tas ir jādara pakāpeniski un vairāku gadu laikā. Lai gan domāju, ka nekas nemainīsies...

  +1 [+] [-]

, 2008-10-10 17:12, pirms 16 gadiem
Muse777 rakstīja: Tas aju ir skaidrs, ka visi vidusmēra un lejasgala klubi grib salary cap. Bet kā tad to tik pēkšņi ieviesīs? Klubi masveidā sāks atlaist spēlētājus, jo vairs nav naudas līgumiem? Diezgan dīvaini. Ja ko tādu dara tad tas ir jādara pakāpeniski un vairāku gadu laikā. Lai gan domāju, ka nekas nemainīsies...
Es jau arī nesaku, ka tas ir obligāti un uzreiz vajadzīgs, un ka 1 kluba vadītāja izteikums uzreiz nozīmē, ka ir gaidāms apvērsums.
Bet šis man izskatās bezmaz vai vienīgais reālais veids, kā izlīdzināt konkurenci, un manuprāt, federācijas līdz tam logiskā ceļā nonāks kaut kādos 5 gados, tieši kā Tu rakstīji - pakāpeniski un nesasteigti, un ka lūk, šis izteikums liecina, ka par to jau tiek domāts, bet pagaidām tikai atsevišķu personu ideju līmenī.