Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:14, Did:0, useCase: 3

Video: Diskusija: kāpēc Latvijas sportisti no citiem atpaliek fiziskajā sagatavotībā?

Andris Liepa
Andris Liepa
Jau ilgāku laiku Latvijas sporta treneri gan darbā ar jauniešiem, gan pieaugušajiem publiskajā vidē min mūsu sportistu nepietiekamo atlētismu un fizisko sagatavotību, saskaroties ar pretiniekiem starptautiskajā arēnā. Sportacentrs.com Apaļā galda diskusijā šoreiz par bērnu, jauniešu un profesionālu sportistu fizisko sagatavotību piedalās Sportacentrs.com pārstāvji Jānis Celmiņš un Andrejs Siliņš, kā arī nozares eksperti basketbola treneris Kristaps Zeids, hokeja treneris Oļegs Sorokins, fiziskās sagatavotības treneris Ēriks Visockis, kā arī Latvijas Olimpiskās komitejas ģenerālsekretārs Žoržs Tikmers.

Fragments no diskusijas šeit: Karstas diskusijas par jauniešu un profesionālu...

Audio formātā klausies diskusiju:
"SoundCloud" ŠEIT;
"Apple Podcast" ŠEIT;
"Spotify" ŠEIT.
Vērtējums: +7

     [+] [-]

, 2019-07-30 23:23, pirms 5 gadiem
ļoti laba tēma. ne jau Latvijā ar to visu ir problēmas, bet arī globāli. Paskatieties, kas notiek tajā pašā NBA, visiem plīst krusteniskās, meniski, lūzt kauli uz pusēm. Arī tur ir problēmas. Mēs dzīvojam laikā, kad ir mainījies uzturs, dzīvesveids un jāatrod veids, kā tam pielāgoties. Viss sākas galvā un sevis disciplinēšanā. Savam dēlam mācu paiet garām čipsu pakām un kolas pudelēm, mīlēt dārzeņus un gulēt vismaz 7-8 stundas. Vienkārši jāinteresējas par to visu vecākiem pašiem un pamazām jāievieš, sākot ar sevi.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:26, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Tu ieraudzīji štangu un pie tās arī paliki. Es atkārtošos - tas nav ne galvenais šādā sistēmā, ne arī mērķis, lai bērns cilā stieni. Tas ir tikai viens no posmiem (izlasi komentāru, es minēju, ka stieņi ir jāiekļauj tikai pamatskolas beigās un vidusskolā, t.i., jau pēc 16 gadu sasniegšanas, pirms tam ir darbs ar savu svaru, pievilkšanās utml.), kas tiek izmantots, lai apmācītu pusaudzi pareizai pietupiena (arī vilkmes vai spiešanas) kustībai. Kāds pacilā tukšu stieni, pareizi izpilda kustību, bet saprot, ka tas nav viņa sportiskās pašizteiksmes veids un turpina, teiksim, skriet garās distances. Viss kārtībā, taču viņš zinās, kā celt smagumus, ka ir svarīga stabila pozīcija pirms kustības, ka ir jādomā par to, lai mugura ir taisna utt.
Citam tas, iespējams, pavērs ceļu uz lielo sportu un rekordsvariem, kamēr skriešana viņam būs vidēji trenēta iesācēja līmenī, kas arī ir normāli, jo tā jau ir specializācija.
nu nav vispār tur stieņi jāiekļauj......Cik tuvu tu esi sportam un fizkultūrai vispār? Redzu, ka sajēga ir minimāla

  +1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:27, pirms 5 gadiem
Aigaro rakstīja: ļoti laba tēma. ne jau Latvijā ar to visu ir problēmas, bet arī globāli. Paskatieties, kas notiek tajā pašā NBA, visiem plīst krusteniskās, meniski, lūzt kauli uz pusēm. Arī tur ir problēmas. Mēs dzīvojam laikā, kad ir mainījies uzturs, dzīvesveids un jāatrod veids, kā tam pielāgoties. Viss sākas galvā un sevis disciplinēšanā. Savam dēlam mācu paiet garām čipsu pakām un kolas pudelēm, mīlēt dārzeņus un gulēt vismaz 7-8 stundas. Vienkārši jāinteresējas par to visu vecākiem pašiem un pamazām jāievieš, sākot ar sevi.
nu ne jau visiem plīst....

     [+] [-]

, 2019-07-30 23:33, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: nu ne jau visiem plīst....

visiem neplīst, bet tomēr daudziem arī tiem, kas ir baigie profesionāļi, atrodas sistēmās, ar nereālāko medicīnu apkārt, krutākiem fizioterapeitiem un modernākajām datu sistēmām, kas mēra Tevi no galvas līdz papēžiem, pēc tam tos datus analizējot un izmetot, kas tev jādara vai nav jādara (Kavajs Lenards).

Labi, tas par traumām, te vairāk par atlētismu tomēr

  -1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:33, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: nu nav vispār tur stieņi jāiekļauj......Cik tuvu tu esi sportam un fizkultūrai vispār? Redzu, ka sajēga ir minimāla
Nu kāda sajēga - no rīta desmit reizes atspiežos, ja esmu savas formas pīķī. Vairāk nevaru, sirds klapē un galva reibst.

Atkal - iespējams kļūdos, bet tā totālā stieņu noliegšana ir kas? Es jau rakstīju, ka netiek prasīti rezultāti. Ir kustības apmācība. Vai, tavuprāt, ir kāds labāks variants ar ko aizstāt pietupienus vai vilkmi kā kustību apmācošos vingrinājumus?

Ja kāds var un droši ceļ 100 kg, lai ceļ. To jāskatās skolotājam (kurš ir speciālists ar izglītību un var noteikt var vai nevar konkrētais cilvēks celt šādus svarus). Taču, ja vesels vidusskolnieks, kurš pēc 8-12 gadiem plānveidīgi vadītu sporta stundu, nevar pietupties ar 20 kg uz pleciem vai tādu pašu svaru pacelt no zemes, tad man ir ļoti, ļoti, ļoti sliktas ziņas.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:36, pirms 5 gadiem
Aigaro rakstīja: visiem neplīst, bet tomēr daudziem arī tiem, kas ir baigie profesionāļi, atrodas sistēmās, ar nereālāko medicīnu apkārt, krutākiem fizioterapeitiem un modernākajām datu sistēmām, kas mēra Tevi no galvas līdz papēžiem, pēc tam tos datus analizējot un izmetot, kas tev jādara vai nav jādara (Kavajs Lenards).

Labi, tas par traumām, te vairāk par atlētismu tomēr
ok. ir tā....piekrītu! te gan jāsaka, ka ir daudzi faktori - pāragra specializācija, neslīdoši apavi un neslīdoši zāles klājumi (lakas). domāju, ka daudz kas iespaido... arī pārtika, protams. tas viss kopumā...

  +1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:40, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Nu kāda sajēga - no rīta desmit reizes atspiežos, ja esmu savas formas pīķī. Vairāk nevaru, sirds klapē un galva reibst.

Atkal - iespējams kļūdos, bet tā totālā stieņu noliegšana ir kas? Es jau rakstīju, ka netiek prasīti rezultāti. Ir kustības apmācība. Vai, tavuprāt, ir kāds labāks variants ar ko aizstāt pietupienus vai vilkmi kā kustību apmācošos vingrinājumus?

Ja kāds var un droši ceļ 100 kg, lai ceļ. To jāskatās skolotājam (kurš ir speciālists ar izglītību un var noteikt var vai nevar konkrētais cilvēks celt šādus svarus). Taču, ja vesels vidusskolnieks, kurš pēc 8-12 gadiem plānveidīgi vadītu sporta stundu, nevar pietupties ar 20 kg uz pleciem vai tādu pašu svaru pacelt no zemes, tad man ir ļoti, ļoti, ļoti sliktas ziņas.
nemaz nestrīdos, ka sportistam ir jāceļ stienis. bet uzskatu, ka vienkāršam skolniekam, priekš pietiekamas fiziskās sagatavotības, stienis nav vajadzīgs. ja gribi celt stieni, ej uz papildus nodarbībām vai treniņiem. Skolā to nevajag. nu nav tik vienkārši. man jaunākajam puikam skolotājs lika grūst stieni, kurš ir 80% no viņa svara.... stieni, līdz tam viņš nebija vispār cēlis....

  -1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:55, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: nemaz nestrīdos, ka sportistam ir jāceļ stienis. bet uzskatu, ka vienkāršam skolniekam, priekš pietiekamas fiziskās sagatavotības, stienis nav vajadzīgs. ja gribi celt stieni, ej uz papildus nodarbībām vai treniņiem. Skolā to nevajag. nu nav tik vienkārši. man jaunākajam puikam skolotājs lika grūst stieni, kurš ir 80% no viņa svara.... stieni, līdz tam viņš nebija vispār cēlis....
Nu, tavam jaunākajam puikam skolotājs, acīmredzami, ir... ne pārāk augsti kvalificēts speciālists. Tā tam, protams, nav jābūt.

Es runāju par PILNĪGI citu pieeju - kvalitatīvi jaunu sporta stundu satura vīziju (ļoti vienkāršotu, protams). Lai būtu saprotams, vēlreiz - sākot no pamatskolas (5. klase) bērniem notiek kā teorētiskas, tā praktiskas nodarbības par tēmu "Fiziskā kultūra", t.i., viņi paralēli, protams, arī bumbojas un ne katru nedēļu nāk jauna informācija, bet ar zināmu periodiskumu zināšanu bāze tiek audzēta, tāpat kā pakāpeniski palielinās uzsvars uz VFS, jeb vispārējo fizisko sagatavotību. Sākumā tā noteikti ir vieglatlētika un vingrinājumi ar savu svaru. Iespējams, ka arī peldēšana ir jāpaturpina ilgāk nekā vienu gadu (man bija 3. klasē, nez kā tagad ir).

Klasē devītajā skolēns tiek iepazīstināts ar spēka treniņiem - teorija, mazliet anatomijas, informācija par pareizu uzturu. Vieglatlētika nekur nepazūd, bumbošanās tāpat. Tikai parādās spēka treniņi un mainās proporcijas. Speciālista vadībā, no sākuma, visdrīzāk, ar vieglajiem 10-15 kg stieņiem, vai pat slotaskātu, jau pusaudzim iemāca un nostiprina pietupiena/vilkmes/spiešanas guļus/spiešanas stāvus kustības tehniku.

Tāpat, protams, ideālā gadījumā būtu brīnišķīgi, ja jau vidusskolā pusaudzim būtu iespēja kaut kādām izvēlēm. Teiksim, no 3 stundām, kas eventuāli tiek plānotas, vienā viņš varētu izvēlēties ko darīt - kačāties, skriet, bumboties, vai, piemēram, papildus mācīties par uzturu/anatomiju (tas, protams, ir ļoti stipri sapņojot).

Kāpēc te svaru stienim ir jābūt kā bubulim, nezinu.

Tāpat arī, teikšu godīgi, teju nekas no tā, ko esmu izklāstījis nav kaut kāds "nou-hau", bet gan paņemtas idejas no citās valstīs jau ieviestā. Tur neviens neķeras pie galvas, kad skolnieki sporta stundā aiziet pacilāt svaru stieni.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-30 23:59, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Nu, tavam jaunākajam puikam skolotājs, acīmredzami, ir... ne pārāk augsti kvalificēts speciālists. Tā tam, protams, nav jābūt.

Es runāju par PILNĪGI citu pieeju - kvalitatīvi jaunu sporta stundu satura vīziju (ļoti vienkāršotu, protams). Lai būtu saprotams, vēlreiz - sākot no pamatskolas (5. klase) bērniem notiek kā teorētiskas, tā praktiskas nodarbības par tēmu "Fiziskā kultūra", t.i., viņi paralēli, protams, arī bumbojas un ne katru nedēļu nāk jauna informācija, bet ar zināmu periodiskumu zināšanu bāze tiek audzēta, tāpat kā pakāpeniski palielinās uzsvars uz VFS, jeb vispārējo fizisko sagatavotību. Sākumā tā noteikti ir vieglatlētika un vingrinājumi ar savu svaru. Iespējams, ka arī peldēšana ir jāpaturpina ilgāk nekā vienu gadu (man bija 3. klasē, nez kā tagad ir).

Klasē devītajā skolēns tiek iepazīstināts ar spēka treniņiem - teorija, mazliet anatomijas, informācija par pareizu uzturu. Vieglatlētika nekur nepazūd, bumbošanās tāpat. Tikai parādās spēka treniņi un mainās proporcijas. Speciālista vadībā, no sākuma, visdrīzāk, ar vieglajiem 10-15 kg stieņiem, vai pat slotaskātu, jau pusaudzim iemāca un nostiprina pietupiena/vilkmes/spiešanas guļus/spiešanas stāvus kustības tehniku.

Tāpat, protams, ideālā gadījumā būtu brīnišķīgi, ja jau vidusskolā pusaudzim būtu iespēja kaut kādām izvēlēm. Teiksim, no 3 stundām, kas eventuāli tiek plānotas, vienā viņš varētu izvēlēties ko darīt - kačāties, skriet, bumboties, vai, piemēram, papildus mācīties par uzturu/anatomiju (tas, protams, ir ļoti stipri sapņojot).

Kāpēc te svaru stienim ir jābūt kā bubulim, nezinu.

Tāpat arī, teikšu godīgi, teju nekas no tā, ko esmu izklāstījis nav kaut kāds "nou-hau", bet gan paņemtas idejas no citās valstīs jau ieviestā. Tur neviens neķeras pie galvas, kad skolnieki sporta stundā aiziet pacilāt svaru stieni.
un.... pie kā nonācām? Vai tad pietiek ar divām stundām nedēļā? tas ir viens. un otrs, kur tad ņemsim tos vispusīgi sagatavotos sporta skolotājus???? ko darīs meitenes tajā laikā? sit mani nost, bet stieni ņemam ārā! Pārējais ir ok! Sorry! man patīk diskusija. pārējiem, laikam vienalga! paldies, vecīt!

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:13, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: un.... pie kā nonācām? Vai tad pietiek ar divām stundām nedēļā? tas ir viens. un otrs, kur tad ņemsim tos vispusīgi sagatavotos sporta skolotājus???? ko darīs meitenes tajā laikā? sit mani nost, bet stieni ņemam ārā! Pārējais ir ok! Sorry! man patīk diskusija. pārējiem, laikam vienalga! paldies, vecīt!
Neticēsi, bet ideālā gadījumā arī ar sešām stundām būtu par maz. Es vienkārši pieņēmu, ka ir 3 stundas. Tikpat labi tās var būt arī divas. Protams, viss būtu daudz saspiestāk.

Par sporta skolotājiem - idejiski, ja visi izdarītu savu darbu kā nākas, jau tagad no LSPA katru gadu būtu jānāk ārā šādiem speciālistiem, jo tas nav nekas tāds EXTRA, tā ir prasta vispārējā fiziskā sagatavotība, kas ir pat ļoti neslikti aprakstīta visās vecajās PSRS laiku mācību grāmatās. Tas ir jāzina KATRAM trenerim un sporta skolotājam. Pamatu pamats.

Ar ko meitenes sliktākas par puišiem? Protams, ka viņas, fizioloģisku apstākļu dēļ, ne vienmēr var pilnvērtīgi piedalīties sporta stundās, taču tā ir arī pie esošās sistēmas. Atkal - teiksi, ka meitenēm stienis nepiestāv un viņas paliks par "mužikiem" pat reizi nedēļā paceļot 15 kg stieni? Nē, nepaliks, jo tā pati fizioloģija to nepieļaus.

Tomēr, pat ja tiek ieviests viss tas ko rakstu, protams, ka ar to ir daudz par maz, lai skolēns varētu būt labā fiz. formā. Godīgi sakot, arī šajā gadījumā tas nav skolas uzdevums. Skolas uzdevums ir mācīt, skolēna un viņa vecāku - izdarīt pareizās izvēles. Skolēns tiktu apmācīts KĀ un KĀPĒC darīt, bet KO darīt, viņš izvēlētos pats un ārpusstundu formātā.

3 sporta stundas, kā minēju, ir 120 minūtes. 2 astronomiskās stundas. Normāli tas būtu viena treniņa laiks (ar iesildīšanos un atsildīšanos).

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:20, pirms 5 gadiem
Bļāviens! Jau sāc apnikt! Tu saproti, par ko raksti? lai celtu stieni, ir jāiemāca viņš pareizi celt. cik tam vajag laika? tālāk, lai to celtu ir pareizi jāiesildās. cik tam vajag laika? Lai visi 30 paspētu viņu pacelt... vajag 30 stieņus un 30 skolotājus, kas sekos, kā tas stienis tiek pacelts! Tu novadi vienu treniņu vai kaut vienu sporta stundu, gudrīt! mūsu problēma ir tā, ka ir daudz demagogu, kas domā, ka ir speci visur! Kas ir saklausījušies pasakas par laimes zemi!

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:36, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: Bļāviens! Jau sāc apnikt! Tu saproti, par ko raksti? lai celtu stieni, ir jāiemāca viņš pareizi celt. cik tam vajag laika? tālāk, lai to celtu ir pareizi jāiesildās. cik tam vajag laika? Lai visi 30 paspētu viņu pacelt... vajag 30 stieņus un 30 skolotājus, kas sekos, kā tas stienis tiek pacelts! Tu novadi vienu treniņu vai kaut vienu sporta stundu, gudrīt! mūsu problēma ir tā, ka ir daudz demagogu, kas domā, ka ir speci visur! Kas ir saklausījušies pasakas par laimes zemi!
Mūsu problēma ir tā, ka daudzi elementāras lietas mēģina maksimāli sarežģīt un absolūti ignorē to informāciju, kas ir pret viņu pārliecību.

Es jau vairākas reizes esmu rakstījis - neviens nevienam skolēnam neļaus tupties, ja nebūs normāla tehnika. Tāpat arī pirms skolēns pieies pie stieņa, viņš tiks vairākus gadus apmācīts, vispirms bez nekā, tad, kaut vai ar plastmasas trubu un tikai tad dos to stieni. Pārāk sarežģīti, ja?

Cik ilgs laiks nepieciešams, lai iemācītu cilvēku pareizai tehnikai? Var sākt filozofēt un runāt par gadiem un mūžīgo pilnveidošanos, taču tas ir pilnīgi cits līmenis. Lai cilvēks celtu bez kritiskām (tūlītēji traumatiskām) tehnikas kļūdām, nemaz tik daudz laika nevajag (protams, ka tas arī ir individuāli, taču, atkal, ja skolēns ir ticis līdz tai celšanai, tad gan lokanība, gan visi pārējie "mezgli" viņam ir pietiekoši labi attīstīti, lai nevajadzētu mocīties ar to "labošanu").

30 stieņus un 30 skolotājus - gadījumā kaut kādā valsts vai pašvaldības slauktuvē nestrādā? Tur tādus "projektus" raksta. Pietiek ar klases plūsmas dalīšanu. Jā, finansējumu vajadzēs lielāku, jo parādīsies papildus stundas gan sporta, gan veselības mācības skolotājiem. Vai viņu vajadzēs vairāk? Nezinu, iespējams, taču pašlaik nebūt ne visi šajā procesā iesaistītie skolotāji spēj salasīt pilnu slodzi.

Atkārtošos - es neko jaunu neesmu izdomājis, citur pasaulē tā strādā.

Neesmu speciālists. Arī dokumentu šajā jomā man nav. Taču esmu labi un no iekšas pazīstams ar izglītības sistēmu un šo to nojaušu par to kā notiek cilvēka fiziskā attīstība, kā arī nedaudz ir sanācis pārbaudīt to dzīvē.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:40, pirms 5 gadiem
lai to tavu stieni pareizi celtu 30 cilvēkiem, vienam sporta skolotājam, vajadzīgs milzīgs stundu skaits, kā rezultātā nevarēs darīt neko citu... liec stienim mieru un labāk tad aicini ģimenes sportot, kas arī nav iespējams. Iedomājies, māte strādā lielveikalā, bet tēvs ir jūrnieks vai celtnieks....kad viņi sportos ar saviem bērniem????

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:46, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Mūsu problēma ir tā, ka daudzi elementāras lietas mēģina maksimāli sarežģīt un absolūti ignorē to informāciju, kas ir pret viņu pārliecību.

Es jau vairākas reizes esmu rakstījis - neviens nevienam skolēnam neļaus tupties, ja nebūs normāla tehnika. Tāpat arī pirms skolēns pieies pie stieņa, viņš tiks vairākus gadus apmācīts, vispirms bez nekā, tad, kaut vai ar plastmasas trubu un tikai tad dos to stieni. Pārāk sarežģīti, ja?

Cik ilgs laiks nepieciešams, lai iemācītu cilvēku pareizai tehnikai? Var sākt filozofēt un runāt par gadiem un mūžīgo pilnveidošanos, taču tas ir pilnīgi cits līmenis. Lai cilvēks celtu bez kritiskām (tūlītēji traumatiskām) tehnikas kļūdām, nemaz tik daudz laika nevajag (protams, ka tas arī ir individuāli, taču, atkal, ja skolēns ir ticis līdz tai celšanai, tad gan lokanība, gan visi pārējie "mezgli" viņam ir pietiekoši labi attīstīti, lai nevajadzētu mocīties ar to "labošanu").

30 stieņus un 30 skolotājus - gadījumā kaut kādā valsts vai pašvaldības slauktuvē nestrādā? Tur tādus "projektus" raksta. Pietiek ar klases plūsmas dalīšanu. Jā, finansējumu vajadzēs lielāku, jo parādīsies papildus stundas gan sporta, gan veselības mācības skolotājiem. Vai viņu vajadzēs vairāk? Nezinu, iespējams, taču pašlaik nebūt ne visi šajā procesā iesaistītie skolotāji spēj salasīt pilnu slodzi.

Atkārtošos - es neko jaunu neesmu izdomājis, citur pasaulē tā strādā.

Neesmu speciālists. Arī dokumentu šajā jomā man nav. Taču esmu labi un no iekšas pazīstams ar izglītības sistēmu un šo to nojaušu par to kā notiek cilvēka fiziskā attīstība, kā arī nedaudz ir sanācis pārbaudīt to dzīvē.
viss skaidrs. dzīvo ilūziju pasaulē. nu nav viss tik vienkārši. nu nevajag celt stieni! Mans dēls ir fiziski ļoti attīstīts, bet stieni celt sāka tikai ap gadiem 17. un ne jau skolā, bet treniņos. ir tik daudz visa kā interesantāka un pieejamāka, ko darīt sporta stundās. 30 cilvēki skatīsies kā viens ceļ stieni? tad nākošais cels, tad jau būs zvans...

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:48, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Mūsu problēma ir tā, ka daudzi elementāras lietas mēģina maksimāli sarežģīt un absolūti ignorē to informāciju, kas ir pret viņu pārliecību.

Es jau vairākas reizes esmu rakstījis - neviens nevienam skolēnam neļaus tupties, ja nebūs normāla tehnika. Tāpat arī pirms skolēns pieies pie stieņa, viņš tiks vairākus gadus apmācīts, vispirms bez nekā, tad, kaut vai ar plastmasas trubu un tikai tad dos to stieni. Pārāk sarežģīti, ja?

Cik ilgs laiks nepieciešams, lai iemācītu cilvēku pareizai tehnikai? Var sākt filozofēt un runāt par gadiem un mūžīgo pilnveidošanos, taču tas ir pilnīgi cits līmenis. Lai cilvēks celtu bez kritiskām (tūlītēji traumatiskām) tehnikas kļūdām, nemaz tik daudz laika nevajag (protams, ka tas arī ir individuāli, taču, atkal, ja skolēns ir ticis līdz tai celšanai, tad gan lokanība, gan visi pārējie "mezgli" viņam ir pietiekoši labi attīstīti, lai nevajadzētu mocīties ar to "labošanu").

30 stieņus un 30 skolotājus - gadījumā kaut kādā valsts vai pašvaldības slauktuvē nestrādā? Tur tādus "projektus" raksta. Pietiek ar klases plūsmas dalīšanu. Jā, finansējumu vajadzēs lielāku, jo parādīsies papildus stundas gan sporta, gan veselības mācības skolotājiem. Vai viņu vajadzēs vairāk? Nezinu, iespējams, taču pašlaik nebūt ne visi šajā procesā iesaistītie skolotāji spēj salasīt pilnu slodzi.

Atkārtošos - es neko jaunu neesmu izdomājis, citur pasaulē tā strādā.

Neesmu speciālists. Arī dokumentu šajā jomā man nav. Taču esmu labi un no iekšas pazīstams ar izglītības sistēmu un šo to nojaušu par to kā notiek cilvēka fiziskā attīstība, kā arī nedaudz ir sanācis pārbaudīt to dzīvē.
kāda ir Tava profesija? Varbūt, par to kaut ko? Vispirms jāmācās un jāsaprot tā lieta, par ko diskutē!

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:50, pirms 5 gadiem
Pietiek ar klases plūsmas dalīšanu. - kā Tu to iedomājies?

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 00:58, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: lai to tavu stieni pareizi celtu 30 cilvēkiem, vienam sporta skolotājam, vajadzīgs milzīgs stundu skaits, kā rezultātā nevarēs darīt neko citu... liec stienim mieru un labāk tad aicini ģimenes sportot, kas arī nav iespējams. Iedomājies, māte strādā lielveikalā, bet tēvs ir jūrnieks vai celtnieks....kad viņi sportos ar saviem bērniem????
Apgūstot tehniku laiku, protams, vajadzēs vairāk, bet citādi - lai nebūtu konveijers pie stieņa, tad viens piegājiens ir 1,5 min. Ar visu iesildīšanos pa 2 mācību stundām visi 30 (tās tagad skaitās lielas klases un reģionos ir retums) būs satupušies vismaz pa reizei pat ja skolā ir tikai viens stienis. Sadalot klasi 2 plūsmās un uzstādot 3 stieņus, problēmu vispār nav un tur pat normāls treniņš var sanākt.

Visa stunda ar stieņi! Ārprāts! Savukārt viss pusgads ar futbolu - brīnišķīgi (tā ir situācija no dzīves) ! Es par to, ka katrai disciplīnai ir jāatvēl kāds laiks un tagad šādas mono-stundas arī ir un tas ir normāli. Kāpēc nebļauj, ka stundā visu laiku skrien?

Ģimeņu sportošana nav iespējama, i piemēri labi. Vēl vari piemest nepilnās ģimenes vai tās kur vecāki ir ārzemēs, bet bērnus pieskata vecvecāki un tad vispār būs briesmīga aina.

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:01, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: Pietiek ar klases plūsmas dalīšanu. - kā Tu to iedomājies?

Tas ir ļoti sarežģīti - puse spēlē bumbu, otri - ceļ stieņi. Tas ir kaut kas tik unikāls, ka vēl nekad skolās nav izmēģināts. (joks - piemums tā arī notika)

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:04, pirms 5 gadiem
Sadalot klasi 2 plūsmās un uzstādot 3 stieņus, problēmu vispār nav un tur pat normāls treniņš var sanākt. ----------------ko tajā laikā dara otra plūsma, ja ir viens skolotājs??? Es Tev saku, ka ir ok ar skriešanu, futbolu, lēkšanu, slēpošanu un vingrošanu... varbūt, specifiskajai stieņa celšanai atstājam laiku treniņiem un ārpusklases nodarbībām? Lūdzu....

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:04, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: kāda ir Tava profesija? Varbūt, par to kaut ko? Vispirms jāmācās un jāsaprot tā lieta, par ko diskutē!
Tad mūsu IzM vadītāja neko nevar teikt par sporta stundām, jo nav mācījusies lspa par fizruku?

P. S. Tava pieeja skaidra. nevajag stieni, jo manam dēlam nevajadzēja.

  -1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:06, pirms 5 gadiem
stuba rakstīja: Sadalot klasi 2 plūsmās un uzstādot 3 stieņus, problēmu vispār nav un tur pat normāls treniņš var sanākt. ----------------ko tajā laikā dara otra plūsma, ja ir viens skolotājs??? Es Tev saku, ka ir ok ar skriešanu, futbolu, lēkšanu, slēpošanu un vingrošanu... varbūt, specifiskajai stieņa celšanai atstājam laiku treniņiem un ārpusklases nodarbībām? Lūdzu....
Skolotāju trūkums un kadru jautājums jārisina skolai. Manās skolās vienmēr ir bijuši vismaz divi.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:13, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Skolotāju trūkums un kadru jautājums jārisina skolai. Manās skolās vienmēr ir bijuši vismaz divi.
vecīt, kas tā par mazpilsētu, kurā bija baseins jau 90tajos? kur ir tās skolas mazpilsētās, kurās ir divi skolotāji uz vienu klasi? mums viena nav īsti... valsts palīdzība nav vajadzīga?

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:14, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Tad mūsu IzM vadītāja neko nevar teikt par sporta stundām, jo nav mācījusies lspa par fizruku?

P. S. Tava pieeja skaidra. nevajag stieni, jo manam dēlam nevajadzēja.
mana pieeja ir tāda tāpēc, ka viņš ir fiziski attīstīts vairāk kā teicami. viņš ir Latvijas izlases dalībnieks. Es esmu treneris... vai tas ir maz? katram, protams , sava pieeja... bet masveidā - stienis ir stulbi

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:17, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Skolotāju trūkums un kadru jautājums jārisina skolai. Manās skolās vienmēr ir bijuši vismaz divi.
pie kam, vismaz divi... tātad, arī vairāk bija? mūrjāņi?

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 01:28, pirms 5 gadiem
Tonna rakstīja: Skolotāju trūkums un kadru jautājums jārisina skolai. Manās skolās vienmēr ir bijuši vismaz divi.
super variants! Vari padalīties kādā veidā tas iespējams?

     [+] [-]

, 2019-07-31 07:45, pirms 5 gadiem
Pilnīgi piekrītu- skolas vainojamas tikai daļēji. Jā, ir neieinteresēti skolotāji un inventāra trūkums, kas varbūt, nemotivē vairāk sportot. Bet tas nav galvenais iemesls.
Galvenais un svarīgākais tomēr sākas ģimenē- ja es izeju uz sporta laukumu kopā ar saviem bērniem sportot, lauju viņiem darīt, kļūdīties un pamācu kā kas ir darāms, tad lielākā daļa vecāku vispār neko nerāda bērnam, sēž telefonos. Atsevišķa kategorija ir sievietes (īpaši vecmāmiņas), kuras vispār neļauj bērniem raptiws, lekt utt.

     [+] [-]

, 2019-07-31 08:51, pirms 5 gadiem
kaspars_kalnberzs_10153530924362614 rakstīja: Pilnīgi piekrītu- skolas vainojamas tikai daļēji. Jā, ir neieinteresēti skolotāji un inventāra trūkums, kas varbūt, nemotivē vairāk sportot. Bet tas nav galvenais iemesls.
Galvenais un svarīgākais tomēr sākas ģimenē- ja es izeju uz sporta laukumu kopā ar saviem bērniem sportot, lauju viņiem darīt, kļūdīties un pamācu kā kas ir darāms, tad lielākā daļa vecāku vispār neko nerāda bērnam, sēž telefonos. Atsevišķa kategorija ir sievietes (īpaši vecmāmiņas), kuras vispār neļauj bērniem raptiws, lekt utt.
ok. bet kā to panākt?

  +1 [+] [-]

, 2019-07-31 10:22, pirms 5 gadiem
Mūsdienas vnk bērniem ir citas prioritātes,un lielākai daļai neinteresē,kā pareizi kaut kādu nolāpītu stieni celt.Kādreiz sporta stundas reāli bija svētki vienai pusei,bet otrai galvenais bija atsēdēt..Reāli,lai kaut ko iemācītu stundā uz vienu skolotāju max var piedalīties 10 cilvēki.

Mūsdienās vnk ir pārāk daudz blakus lietu ko var darīt.Vasarās normāli sev fizisko varēja sagatavot,jo visu vasaru to vien darīji,kā no rīta līdz vakaram braukāji ar riteni,un peldējies.Protams arī bumbas dauzīšana līdz brīdim,ka to bumbu nevar vairs redzēt tumsas dēļ

Tgd notup visu vasaru pie pc un nodzeras pa to laiku.

     [+] [-]

, 2019-07-31 16:32, pirms 5 gadiem
Man puikam 10 gadi. Trenējas basketbolā.
Par sporta stundām skolā. Ko darīji? Spēlējām tautas bumbu. Un tā visu laiku. Sporta stundā jāmāca vieglatlētikas pamati - pareizi skriet, lekt, pievilkties, pumpēties, utt. Futbols, tautasbumba vai vēl kaut kas - saldajā ēdienā. Manā bērnībā vispār futbolu fizkultūrā atļāva spēlēt tikai kādas 2 reizes gadā. Tad visi bija laimīgi. Un izskatās, ka šobrīd neviens nekontrolē ko tie LSPA beigušie sporta skolotāji liek bērniem darīt skolā.

     [+] [-]

, 2019-07-31 16:35, pirms 5 gadiem
Par fiziskās sagatavotības treniņiem. Pagājušo gadu, paralēli basketbola treniņiem, meklējām puikam vieglatlētikas treniņus lai var pamatus ielikt. Domā atradām? Sporta manēža, kurā vispār būtu jābūt 24/7, vispār bija ciet. neatceros iemeslu. Pamēģiniet atrast vieglatlētikas treniņus pieejamā laikā lai 10 g vecu bērnu aizvestu trenēties pie nosacījuma, ka tu strādā algotu darbu un pa dienu nevari izrauties.

     [+] [-]

, 2019-07-31 16:40, pirms 5 gadiem
Un te es vēl nerunāju par finansēm. Tagad vedam pie fiziskās sagatavotības trenera un individuālajiem treniņiem. Ciparu nesaukšu, bet nav mazs. Un tas viss vēl paralēli basketbola treniņiem, individuālajiem basketbola treniņiem, spēlēm (turnīriem) un mācībām.
Tie kas te rakstīja par vecāku vainu, pilnīgi piekrītu. Mūsu komandā to vecāku, kas nāk uz spēlēm, atbalsta un šad tad arī paskatās treniņus, bērni arī ir galvas tiesu pārāki par pārējiem. Dažreiz pat nesaprotu, kā var būt tik slinki vecāki un neatbalstīt savas atvases, bet tā vietā tajā laikā izvēlēties kādas izklaides.

     [+] [-]

, 2019-08-01 11:00, pirms 5 gadiem
Noskatījos visu raidījumu. Pārsteidza Zeida nekompetence par mūsdienu sporta stundām. Viņu pārsteidz ka sportā par centību paaugstina skolēnu vērtējumus. Pamatskolas klasēs jāņem vērā centība visos priekšmetos tajā skaitā arī Zeida minētajā matemātikā. Par attieksmi paaugstina vērtējumu. Ja sportā skolēns nevar, bet cenšas viņš saņem pozitīvu vērtējumu.

     [+] [-]

, 2019-08-01 12:33, pirms 5 gadiem
da tie sikie vispar bez attieksmes, izskaidiet tos telefonus, un dod sportot visu dienu, ap 14 gadiem lai stangu sak cilat, pietupieni, viegatletika, lecieni, sprinti un tikai, lai hujari. mizalas par daudz, nav shitas un tas pamacaties no bobslejistiem kas ziemaa -20 grados taisa pietupienus ar svaru stieni. Viss ir attieksmee, gribesi izdarisi, ja nee tad atradisi kadu attaisnojumu ka parak gruti, viss grib kaut kadus rezultatus bet kur smagais iegulditais darbs, basketbola jaunieshi visi tirlini, svaru zalee beztolkaa mashinas cila un sapno par nba, pizgec

     [+] [-]

, 2019-08-01 12:37, pirms 5 gadiem
es zinu labāk rakstīja: da tie sikie vispar bez attieksmes, izskaidiet tos telefonus, un dod sportot visu dienu, ap 14 gadiem lai stangu sak cilat, pietupieni, viegatletika, lecieni, sprinti un tikai, lai hujari. mizalas par daudz, nav shitas un tas pamacaties no bobslejistiem kas ziemaa -20 grados taisa pietupienus ar svaru stieni. Viss ir attieksmee, gribesi izdarisi, ja nee tad atradisi kadu attaisnojumu ka parak gruti, viss grib kaut kadus rezultatus bet kur smagais iegulditais darbs, basketbola jaunieshi visi tirlini, svaru zalee beztolkaa mashinas cila un sapno par nba, pizgec
Pirms fiziskā vispirms jāiemācās normāli izteikties, lai citi saprastu, kaut cik normāli veidot teikumus un galvenais būt Cilvēkam un iemācīties rakstīt komentārus bez rupjībām, apvainojumiem. Nevajag reklamēt pretlikumisku darbību - izšķaidīt mobilos.

     [+] [-]

, 2019-08-01 12:41, pirms 5 gadiem
Bieži runājam kad mēs augām, mums bija tā. Tie ir cilvēki ,kuri neprot pielāgoties laikmetam. Jā fiziski jaunieži ir vājāki un būs vājāki-tā ir laikmeta iezīme, tas ir process. Fiziskais spēks vairs nav tik vajadzīgs kā padomju laikos. Tā ir realitāte un mākslīgi neko jaunu neizveidos. Viduslaikos cilvēki bija fiziski daudz spēcīgāki par padomju laika cilvēkiem. 19.gs. bija daudz izturīgāki par padomju laikiem. Arī padomju laikos bieži teica kad mēs augām, tad... Tas bija , ir un droši vein būs vēl ilgi. Arī pēc gadiem 50 tā teiks.