Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:132, Did:0, useCase: 3

NBA lokauts: oficiāli tiek atceltas pirmās divas sezonas nedēļas

Andrejs Siliņš

NBA lokauts: oficiāli tiek atceltas pirmās divas sezonas nedēļas
NBAPA prezidents Dereks Fišers
Foto: AP/Scanpix

Pēc kārtējām neveiksmīgi aizvadītajām sarunām starp līgas vadību, īpašniekiem un Spēlētāju asociāciju (NBPA) Nacionālās Basketbola Asociācijas (NBA) vadība oficiāli paziņojusi, ka atcels spēles, kas bija paredzētas pirmajās divās sezonas nedēļās - no 1. līdz 14. novembrim.

"Sarunas esam pārtraukuši. Šobrīd mūs [īpašniekus un spēlētājus] šķir bezdibenis," diezgan konkrētu salīdzinājumu, raksturojot pašreizējo situāciju mēģinājumā parakstīt kolektīvo līgumu, izvēlējās NBA komisārs Deivids Sterns. "Joprojām atrodamies ļoti, ļoti tālu viens no otra." Aizvadītajā nedēļas nogalē galvenais temats bija ar basketbolu saistīto ienākumu (BRI) sadale.

NBA puse gan apgalvo, ka galvenās problēmas ir nevis BRI, bet gan visa sistēma - līguma garums un dažādi ar nodokļiem saistīti jautājumi. Īpašnieki piedāvājuši piekāpties šajos jautājumos, ja spēlētāji piekristu BRI sadalei uz pusēm (pa 50% katram). Sarunas šajā virzienā arī notikušas un lielākoties spriests par "mid-level" līgumu nosacījumu izmaiņām. Īpašnieki vēlējušies šādu līguma veidu izskaust pilnībā.

Spēlētāji uzsākuši visai agresīvu kampaņu sociālajos tīklos,piemēram, "Twitter", aicinot visus palikt vienotiem ("StandUnited") un ļaut spēlēt ("Let us play"). Pēc pēdējās sanāksmes NBAPA prezidents Dereks Fišers un direktors Bilijs Hanters ne par mata tiesu nebija mainījuši savu pozīciju. "Joprojām ticu, ka esam bijuši vairāk, nekā godīgi un saprātīgi savās vēlmēs," norādīja Fišers. "Šādu notikumu attīstību jau paredzējām, un tagad tas ir arī noticis."

Abas puses gan nav atsvešinājušās un turpinās uzturēt kontaktu. Kāds kluba ģenerālmenedžeris, raksturojot radušos situāciju, bija tiešs: "Tagad tas kļūs neglīti. Lai Dievs mums palīdz. Domāju, labākajā gadījumā tiksim pie 50 spēlēm, bet pieņemu,ka nāksies iztikt bez sezonas."

Sterns aicinājis spēlētājus kļūt piezemētākiem, jo, lokautam turpinoties, jauna kolektīvā līguma piedāvājums noteikti nekļūs NBAPA pievilcīgāks, gluži otrādi. "Mūsu ekonomiskā situācija kļūst aizvien sliktāka, un mēs to nedrīkstam neņemt vērā," norādīja Sterns.

1 2 40 komentāri

  +8 [+] [-]

, 2011-10-11 09:43, pirms 13 gadiem
ieteiktu Sternam pakonsultēties ar Dombrovski - kā pareizi vajag atrast kompromisu bezcerīgā situācijā!
ja nopietni, tad man ir nelabas aizdomas, ka NBA basīti mums neredzēt, kā minimums, līdz pat gadu mijai...

  -3 [+] [-]

, 2011-10-11 10:00, pirms 13 gadiem
Nožēlojamais Ēbrejs atstās visus bez basketbola uz gadu!!

  +3 [+] [-]

, 2011-10-11 10:13, pirms 13 gadiem
Oficiali : Kuru ta pārsteda?

  +6 [+] [-]

, 2011-10-11 10:20, pirms 13 gadiem
Paši lika parakstus uz vienas lapas ar Biedriņu zem astronomiskiem skaitļiem...

  +2 [+] [-]

, 2011-10-11 10:35, pirms 13 gadiem
Taisnība ir abiem - spēlētājiem ir taisnība, jo, ja komandas ievērotu algu griestus, tad pilnīgi visiem klubiem būtu peļņa.
Komandu īpašniekiem ir taisnība - lai savāktu konkurētspējīgu komandu, alga ir virs algu griestiem, ir jāmaksā lux nodoklis, kas veido papildus izmaksas, sākas zaudējumi.
Komandu īpašniekiem ir taisnība - spēlētāki par daudz prasa, un pēc tad atdeves nav nekādas, jo līgums ir garantēts.
Spēlētājiem ir taisnība - daudziem klubs ir spēļmantiņa, kuru galvenais mērķis ir nežēlojot līdzekļus dabūt čempionu (Dalasa)

  -3 [+] [-]

, 2011-10-11 11:06, pirms 13 gadiem
Jo labāk. Tā pat pēdējos gados vairs neskatos šo afroamerikāņu līgu. Garlaicīga līdz riebumbam. Dažu spēlētāju dēļ vērts paskatīties tikai kādas no "play-off" spēlēm.

  -3 [+] [-]

, 2011-10-11 11:17, pirms 13 gadiem
Basketbols manis pēc var iet un iznīcināt pats sevi.

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 11:20, pirms 13 gadiem
M rakstīja: Paši lika parakstus uz vienas lapas ar Biedriņu zem astronomiskiem skaitļiem...
Runa jau tagad ir par spēles noteikumiem. Parakstus lika tāpēc, ka tad bija tādi spēles noteikumi un pēc tiem tad klubi arī savā starpā cīnījās par spēlētājiem un savu atļauto iespēju robežās izejot no konkurentu iespējām arī maksāja. Loģiski ka pārmaksāja un ne tikai par Biedriņu, ja skatamies no loģikas puses. Bet NBA ir atsevišķa Pasaule ar saviem spēles noteikumiem, kur nevar salīdzināt nedz ar Eiropu, ne futbolu vai ražošanu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 11:40, pirms 13 gadiem
Emilio rakstīja: ieteiktu Sternam pakonsultēties ar Dombrovski - kā pareizi vajag atrast kompromisu bezcerīgā situācijā!
ja nopietni, tad man ir nelabas aizdomas, ka NBA basīti mums neredzēt, kā minimums, līdz pat gadu mijai...
nekādi kompromisi jau netika meklēti...vnk nogrieza visu un pacēļa nodokļus!

     [+] [-]

, 2011-10-11 11:44, pirms 13 gadiem
Emilio rakstīja: ieteiktu Sternam pakonsultēties ar Dombrovski - kā pareizi vajag atrast kompromisu bezcerīgā situācijā!
ja nopietni, tad man ir nelabas aizdomas, ka NBA basīti mums neredzēt, kā minimums, līdz pat gadu mijai...
nu un? mēs visi esam no tikai ieguvēji. būtu ļoti labi, ja tas NBA vispār izputētu, visi spēlētāji spēlētu šeit un varētu ar vienu reisu, tos arī paskatīties, nevis celties pus4 naktī un lūrēt pa TV.. tā kā...

     [+] [-]

, 2011-10-11 11:45, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Ja neskaties NBA, tad neskaties basketbolu vispār.
noņem klapes no acīm...

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 11:49, pirms 13 gadiem
Stīvens Sigals rakstīja: nekādi kompromisi jau netika meklēti...vnk nogrieza visu un pacēļa nodokļus!
es šeit domāju par koalīcijas izveidi!

     [+] [-]

, 2011-10-11 11:50, pirms 13 gadiem
beidzot melnie vares uzrepot, nevis garlaicigi dzit to bruno bumbu pa laukumu. jautra dzive ir sakusies.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-11 12:02, pirms 13 gadiem
.............. rakstīja: nu un? mēs visi esam no tikai ieguvēji. būtu ļoti labi, ja tas NBA vispār izputētu, visi spēlētāji spēlētu šeit un varētu ar vienu reisu, tos arī paskatīties, nevis celties pus4 naktī un lūrēt pa TV.. tā kā...
absolūti nepiekrītu!
1. ja izputēs NBA kā tāds, tas būs liels trieciens jau tā nestabilajai ASV ekonomikai(un attiecīgi efekts būs jūtams visā pasaulē). to varētu pielīdzināt lielas bankas bankrotam. NBA nav tikai prasta basketbola līga - tā ir milzīga, vēsturiska impērija - milzu bizness, kas caurvij visu ASV! sakot, ka visi no tā būs ieguvēji, jādomā, ka vai nu Tu izliecies par muļķi, vai arī tāds tiešām esi... (no offence)
2. kas teica, ka visi spēlētāji spēlētu šeit? un ko vispār nozīmē termins - šeit? - Rīgu, Liepāju, Valmieru? tas, ka piemēram, Braients vai Lebrons reklāmas nolūkos pamērkaķosies kkur Spānijā vai Itālijā, nozīmē, ka Tu vai es uzreiz brauksim uz viņu skatīties? domāju, ka nē! labākajā gadījumā arī skatīsimies viņa spēli pa tv! man, personīgi, ir daudz vieglāk piecelties agrāk no rīta un paskatīties NBA maču pa tv, nevis patērēt 2 dienas + naudu, speciāli braucot skatīties maču kkur Valensijā, Romā vai Stambulā!

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 12:04, pirms 13 gadiem
Taa vien izskataas peec situaacijas,ka tiks izlaista visa 2011-2012 gada sezona

     [+] [-]

, 2011-10-11 12:09, pirms 13 gadiem
vispār nba mirst , nesen nolādēju nba 2k12 , un vienkārši nebija komandas ko izvēlēties , neskaitot lakers , heat , celtics, magic , būtībā nav vairs kā piemēram 2006-2007 gadā , katrā komandā bija vismaz 2 augstākās klases spēlētāji un dažās pat 3 tagad ir tas augšgals , bet apakšgala un vidsumēra komandās dažās pat nav vairs neviena tāda superstāra utt

     [+] [-]

, 2011-10-11 12:20, pirms 13 gadiem
Emilio rakstīja: absolūti nepiekrītu!
1. ja izputēs NBA kā tāds, tas būs liels trieciens jau tā nestabilajai ASV ekonomikai(un attiecīgi efekts būs jūtams visā pasaulē). to varētu pielīdzināt lielas bankas bankrotam. NBA nav tikai prasta basketbola līga - tā ir milzīga, vēsturiska impērija - milzu bizness, kas caurvij visu ASV! sakot, ka visi no tā būs ieguvēji, jādomā, ka vai nu Tu izliecies par muļķi, vai arī tāds tiešām esi... (no offence)
2. kas teica, ka visi spēlētāji spēlētu šeit? un ko vispār nozīmē termins - šeit? - Rīgu, Liepāju, Valmieru? tas, ka piemēram, Braients vai Lebrons reklāmas nolūkos pamērkaķosies kkur Spānijā vai Itālijā, nozīmē, ka Tu vai es uzreiz brauksim uz viņu skatīties? domāju, ka nē! labākajā gadījumā arī skatīsimies viņa spēli pa tv! man, personīgi, ir daudz vieglāk piecelties agrāk no rīta un paskatīties NBA maču pa tv, nevis patērēt 2 dienas + naudu, speciāli braucot skatīties maču kkur Valensijā, Romā vai Stambulā!
atbildēšu Tev mazliet vēlāk, daudz darba...

     [+] [-]

, 2011-10-11 12:38, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Jā, un pasaki, ka NBA nav pats skatāmākais basketbols ?
Es nesaku, ka Eirolīgā nespēlē basi, bet NBA spēlē skatāmu, ātru, atlētisku! Man tas vairāk patīk. Šis ir gaumes jautājums!

Bet ja par spēku samēriem - USA izlase visu izsaka. Tā kā pats vien noņem savas Eiropas klapes no acīm. NBA ir basketbola ikona.
es Tev vēlreiz varu pateikt - uz frāzi, tēzi vai sauc kā gribi - "Ja neskaties NBA, tad neskaties basketbolu vispār.", es atbildu - "klapes nost no acīm".

es gribēju pateikt, ka Tu spried ļoti šauri, ko nozīmē neskatīties basketbolu vispār? Un nākamjā komentārā nonāc pretrunās pats ar sevi, tā kā... izdari secinājumus.
es nesaku, ka NBA ir slikts basketbols, kā arī neapgalvoju,ka citur spēlē sliktāk vai labāk... vienkārši es neuzskatu, ka fanot par NBA, cel;ties naktī ir tas pats, kas iet uz VEF klātienē... "fani" saucamie...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 12:54, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Par to var strīdēties ilgi. Pateicu, ka tas ir gaumes jautājums par ko skatīties. Un basketbols neaprobežojas arī tikai no Eiropas basketa. Būtu stulbi ignorēt NBA kā tādu.
NBA - basketbola pasaules ikona. Tātad, ja neskatās NBA, tad neskatās basketu vispār. Saproti domu? Pa lielam visi basketbola fani arī skatās NBA.

Un kāpēc nevarētu būt kādas NBA komandas fans, kaut klātienē nevari tikt? Tas takā nozīmē, ka neesi fans? Muļķības tagad Tu te lej!

Cilvēks fano un skatās to, kas viņam patīk. Un jūt līdzi daudz vairāk nekā varbūt, kāds kas tur aizgājis klātienē tikai tāpēc, ka tur kkas notiek. Katram ir savas robežas naudas ziņā un iespēju.
ak Dievs, viss kārtībā... ir ir Tev taisnība, man vienk. nav laika - jāpulē raķešu mašīna
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-11 13:13, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Pavisam neinteresē kā Tu pavadi savu brīvo laiku!
ja godīgi - Tu esi jefiņš, jokus nesaproti, atslābsti dzīvē vienreiz!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-10-11 13:35, pirms 13 gadiem
archdevil rakstīja: Taisnība ir abiem - spēlētājiem ir taisnība, jo, ja komandas ievērotu algu griestus, tad pilnīgi visiem klubiem būtu peļņa.
Komandu īpašniekiem ir taisnība - lai savāktu konkurētspējīgu komandu, alga ir virs algu griestiem, ir jāmaksā lux nodoklis, kas veido papildus izmaksas, sākas zaudējumi.
Komandu īpašniekiem ir taisnība - spēlētāki par daudz prasa, un pēc tad atdeves nav nekādas, jo līgums ir garantēts.
Spēlētājiem ir taisnība - daudziem klubs ir spēļmantiņa, kuru galvenais mērķis ir nežēlojot līdzekļus dabūt čempionu (Dalasa)
Zini, man šķiet, ka problēmas ir tiem klubiem, kas nepārkāpj tos algu griestus, nevis kā saki, ja visi ievērotu, tad visi pelnītu, tie, aks neievēro tapēc tieši pārmaksā, ka pelna un grib pelnīt vēl vairāk...

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 13:43, pirms 13 gadiem
Emilio rakstīja: absolūti nepiekrītu!
1. ja izputēs NBA kā tāds, tas būs liels trieciens jau tā nestabilajai ASV ekonomikai(un attiecīgi efekts būs jūtams visā pasaulē). to varētu pielīdzināt lielas bankas bankrotam. NBA nav tikai prasta basketbola līga - tā ir milzīga, vēsturiska impērija - milzu bizness, kas caurvij visu ASV! sakot, ka visi no tā būs ieguvēji, jādomā, ka vai nu Tu izliecies par muļķi, vai arī tāds tiešām esi... (no offence)
2. kas teica, ka visi spēlētāji spēlētu šeit? un ko vispār nozīmē termins - šeit? - Rīgu, Liepāju, Valmieru? tas, ka piemēram, Braients vai Lebrons reklāmas nolūkos pamērkaķosies kkur Spānijā vai Itālijā, nozīmē, ka Tu vai es uzreiz brauksim uz viņu skatīties? domāju, ka nē! labākajā gadījumā arī skatīsimies viņa spēli pa tv! man, personīgi, ir daudz vieglāk piecelties agrāk no rīta un paskatīties NBA maču pa tv, nevis patērēt 2 dienas + naudu, speciāli braucot skatīties maču kkur Valensijā, Romā vai Stambulā!
Līga kā tāda nebankrotēs, ja arī bankrotēs, tad tikai juridiski, lai taptu no jauna.
Kā jau minēji, tas ir bizness visas valsts mērogā, un to nepieļaus miljoniem tai biznesā iesaistītie cilvēki. Uskatu, ak noteicējiem šajās sarunās ir jābūt līgai un komandu īpašniekiem, viņi pērk/algo darbiniekus, kas ir arī spēlētāji. Viņi diktē noteikumus. Neviens nekur eiropā tādam Kobem nemaksās tos 15 miljonus, ko viņš prasa trīs četru gadus no vietas. Un Amerikā visas skolas sistēmas un valsts labklājības celšanas nolūki ir cieši saistīti ar sportu, jo tam mlenādajam nevar iestāstīt, ka ir jāmačās, viņš sportos, lai nebūtu jā'dzīvo graustos, bet viņš nemācīsies. Līga būs vienmēr, vai tā būs ar 60+ gadu pieredzi, var būt visādi, bet basketbols tur būs.
Un diezgan dumji un tuvredzīgi ir tie, kas saka, ja NBA projekts pajuks, tad visi jeņķi spēlēs Eiropā. Nē viņi spēleš amerikā tikai zem cita logo. Amerika bez basketbola nepaliks, un arī NBA nekur enpazudīs, ja tā godīgi. Turklāt visas pasaules basketa līmenis smagi no tā cietīs, ja NBA pazudīs. Mērķis un iespēja ir diezgan liels motivators jaunam puikam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 14:25, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Līga kā tāda nebankrotēs, ja arī bankrotēs, tad tikai juridiski, lai taptu no jauna.
Kā jau minēji, tas ir bizness visas valsts mērogā, un to nepieļaus miljoniem tai biznesā iesaistītie cilvēki. Uskatu, ak noteicējiem šajās sarunās ir jābūt līgai un komandu īpašniekiem, viņi pērk/algo darbiniekus, kas ir arī spēlētāji. Viņi diktē noteikumus. Neviens nekur eiropā tādam Kobem nemaksās tos 15 miljonus, ko viņš prasa trīs četru gadus no vietas. Un Amerikā visas skolas sistēmas un valsts labklājības celšanas nolūki ir cieši saistīti ar sportu, jo tam mlenādajam nevar iestāstīt, ka ir jāmačās, viņš sportos, lai nebūtu jā'dzīvo graustos, bet viņš nemācīsies. Līga būs vienmēr, vai tā būs ar 60+ gadu pieredzi, var būt visādi, bet basketbols tur būs.
Un diezgan dumji un tuvredzīgi ir tie, kas saka, ja NBA projekts pajuks, tad visi jeņķi spēlēs Eiropā. Nē viņi spēleš amerikā tikai zem cita logo. Amerika bez basketbola nepaliks, un arī NBA nekur enpazudīs, ja tā godīgi. Turklāt visas pasaules basketa līmenis smagi no tā cietīs, ja NBA pazudīs. Mērķis un iespēja ir diezgan liels motivators jaunam puikam.
piekrītu, ka tīri teorētiski līga var bankrotēt, bet ne jau šī lokauta, kā arī ne šobrīd esošo zaudē'jumu dēļ!
kas attiecas uz noteicējiem - domāju, ka starp līgas vadītājiem un komandu īpašniekiem, muļķu nav! galu galā - viņiem pieder NBA brends(līgai) un viņiem pieder komandu brendi(īpašniekiem), bet spēlētājiem nepieder nekas - viņi pieder paši sev! nianses nezinu, bet man domāt, ka šobrīd Sterns un komandu īpašnieki var mierīgi vilkt laiku un uzpīpēt, jo trumpji ir viņu rokās, savukārt bumba ir spēlētāju puses rokās(tā ļoti tēlaini izsakoties)! domāju, tas ir laika jautājums, kad NBAPA ar Hanteru un Fišeru priekšgalā piekāpsies. un galvenokārt tieši Tevis minēto iemeslu dēļ - lai vai kā arī nebūtu - Eiropā viņiem nekad nemaksās tādu naudu kā ASV - nekad! un arī nekad Eiropā vai Ķīnā nebūs spēlēt tik prestiži kā NBA(vismaz priekš amīšiem jau nu noteikti) cita lieta - cik ilgi spēlētāji spītēsies - mēnesi, divus, sezonu, divas...

  +1 [+] [-]

, 2011-10-11 14:35, pirms 13 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Jo labāk. Tā pat pēdējos gados vairs neskatos šo afroamerikāņu līgu. Garlaicīga līdz riebumbam. Dažu spēlētāju dēļ vērts paskatīties tikai kādas no "play-off" spēlēm.
Ko tu vsp saproti no basketbola. Pirms pāris gadiem jā NBA bija palicis garlaicīgs, bet tgd jau viss gāja uz labo pusi. Ar katru sezonu palika interesantāk. Piemēram pēdējā sezona man bija viena no patīkamākajām ko esmu redzējis. Spēles ziņā.

     [+] [-]

, 2011-10-11 14:46, pirms 13 gadiem
MIIKLA rakstīja: vispār nba mirst , nesen nolādēju nba 2k12 , un vienkārši nebija komandas ko izvēlēties , neskaitot lakers , heat , celtics, magic , būtībā nav vairs kā piemēram 2006-2007 gadā , katrā komandā bija vismaz 2 augstākās klases spēlētāji un dažās pat 3 tagad ir tas augšgals , bet apakšgala un vidsumēra komandās dažās pat nav vairs neviena tāda superstāra utt
Tu joko. Reāli katrā komandā ir 1 vai 2vas zvaigznes. Tas ja tu zini tikai pašus populārākos un uzpūstākos spēlētājus nenozīmē, ka citās komandās nekā nav. Latvija pilna ar tādiem Mr Kobēm
1 2 40 komentāri