Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Kāpēc cilvēki nenāk uz basketbolu?

Andrejs Siliņš

Viedoklis: Kāpēc cilvēki nenāk uz basketbolu?
Pat uz Eirolīgas komandas viesošanos Rīgā skats plašajās tribīnēs diezgan nožēlojams...
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Pēdējā laikā uzvirmojis jautājums – kāpēc cilvēki vairs neapmeklē basketbolu klātienē? Atbilde uz to nav vienkārša. Tas ir vairāku lietu, notikumu un darbību rezultāta kopsavilkums...

Ja atbilde būtu tik vienkārša, tad tikpat vienkāršs būtu arī šīs problēmas risinājums, un statistikai nebūtu jāmelo par to, cik skatītāju ieradušies uz vienu vai otru spēli.

Pirmkārt, mums ir hokeja komanda, kura spēlē pasaules otrajā spēcīgākajā līgā un spēlē labi. Man nepatīk vārds "projekts", taču "Dinamo" tomēr tāds ir un, kamēr krievi būs ieinteresēti Rīgā redzēt komandu, tikmēr basketbolam būs jāsamierinās ar otro vietu popularitātes rangā, lai cik sāpīgi to nebūtu atzīt...

Otrkārt, savulaik līdzjutēji tika pieradināti iet uz basketbolu par velti, kas no šodienas līmeņa šķiet vēl jo absurdāk – tad, kad baskets Latvijā patiešām dzīvoja līdz trauciņā, kurā tauki lija pāri malām. Tagad, kad trauciņš saplīsis un gar tā sieniņām palikusi vien sastāvējušos tauku smarža, proti, klubi nespēj piedāvāt tādu basketbolu, kādu tolaik, na haļavu basketbolā neviens vairs netiek...

Treškārt, "Tagad vai nekad" vasara atstāja ilglaicīgas sekas līdzjutēju attieksmē pret šo Latvijā izsenis mīlēto sporta veidu. Tomēr ne jau tas vien ir pie vainas, jo arī Lietuvai 2009. gada rudens basketbolā nebija pats labākais laiks, ko atcerēties, taču nav dzirdēts, ka kāds pēc tam būtu sūdzējies par krasu aktīvo līdzjutēju skaita samazināšanos.

Ceturtkārt, kad politiķi dibina jaunas partijas, tad tautā mēdz teikt "tie jau tie pasi vēži citā kulītē". Šobrīd Latvijas ambiciozākais klubs groza bumbas līdzjutējiem piedāvā tās pašas konfektes, tikai nevis sarkanbaltā, bet melnbaltā papīrītī. Protams, ne visi VEFā esošie Latvijas izlases līmeņa spēlētāji ir lielākie tās vasaras grēkāži, taču deguma (viesnīcas durvju vai kā cita) smaka jūtama. VEF māk izveidot tiešām stilīgas reklāmas, bet arī tas sasaucās ar "Tagad vai nekad" vasaru, kad reklāmas kampaņa bija krietni iespaidīgāka nekā sniegums laukumā...

Piektkārt, atsevišķi basketbola sabiedrības darboņi laikā, kad basketam patiešām nav ziedu laiki, nepārtraukti tiražē, cik viss ir slikti un cik vēl sliktāk būs. Laikā, kad "Dinamo" nosūc visu krējumu, basketbolā būtu tieši vēl vairāk jātiražē pozitīvais, nevis otrādi. Lai kāds būtu vietējā čempionāta līmenis, paši basketa cilvēki nedrīkst par to izteikties nievājoši vai nosaukt par amatieriem. Kāpēc gan lai cilvēks, kurš varbūt pats uzspēlē basketu amatiera līmenī, nāktu skatīties, kā to dara citi tādi paši? Un tad vēl, nedod Dievs, kāda no stiprā gala komandām atļaujas cīnīties līdz ar pēdējiem elpas vilcieniem ar kādu no šīm "amatieru" komandām, vai pat pazaudēt tai...

Sestkārt, ja ir iespēja, tad jāiegādājas labi ārzemju spēlētāji – tādi, kuri spēs piesaistīt publiku, atraktīvi, emocionāli, tai pat laikā labas klases spēlētāji. Šajā virzienā šobrīd stūrē tikai ventspilnieki, piesaistot Latvijā jau iepriekš iepazīto un kolorīto personību Štimacu, kā arī Adrijas līgas MVP puisi Meisonu. Tomēr otrs "miledžs" Latvijā vairs nav redzēts...

Septītkārt, LBL šosezon ir mācījusies no kļūdām un kalendārs, vismaz uz sezonas sākumu, šķiet sastādīts daudz veiksmīgāk. Jau pirmajās kārtās savā starpā jāizspēlē visām trim vadošajām valsts komandām (pēc pagājušā gada rezultātiem). No otras puses nav tā, ka man būtu spilgti iespiedusies atmiņā kāda reklāma TV vai radiostacijā, vai kaut draugos, kas uzbāzīgi liktu atcerēties, ka trešdienas vakarā man jāiet uz basketbolu. Ne jau tamdēļ pat Anglijā cilvēki iet uz basketbolu un maksā par to labu naudu, ka tur būtu augsts basketbola līmenis. Iet tāpēc, ka nepārtraukti tiek tiražēts, ka pēc pāris gadiem pie mums būs olimpiāde un mums būs "uhh, cik laba" basketbola komanda tajā. Latvijā olimpiādes nebūs, bet gan jau arī šeit, saliekot galvas kopā, varētu nonākt pie kāda viena liela notikuma vai tml, ar ko sasaistīt...

Visus šos iemeslus nevar sarindot secībā, kurš vairāk, kurš mazāk. Problēma ir visu šo iemeslu kopums. Lai to risinātu, nepieciešama izdoma, iespējas, realizācija, arī veiksme, taču pats galvenais – laiks. Bet varbūt arī to, ko pieredzējām pirms pāris gadiem, ekonomiski treknajā laikā, var saukt tikai par sava veida uzplaiksnījumu un normālos apstākļos latviešu līdzjutējam tas basketbols bijis nebijis...

Kāds basketbols interesē latviešiem?

  • 206

  • 34

  • 44

  • 85

  • 380

  • 61


Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2010-10-19 19:44, pirms 14 gadiem
CNNn rakstīja: Nu ja tu esi lohs, tad neej, bet beidz visur bāzt to Dinamo, kas spēlē ar krievu uzvārdiem uz muguras, patriot.
Pirms sac lamat citus apskaties kaut vai vartu video no vakardienas speles ar Spartaku un parbaudi ka ir uzrakstiti uzvardi uz Dinamo speletaju krekliem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-10-19 19:47, pirms 14 gadiem
Vai ir kas jauns? rakstīja: pff, kādi 4ls. Aizbraucu uz VEF 5min pirms spēles sākuma, 150m no Arēnas ielas malas tukšas. Ja esi gatavs maksāt 4Ls par stāvvietu, tad šis 1-2Ls nav pilnīgi nekāds arguments.
Kam 1-2Ls ir arguments, tas i nemaz ar mašīnu nebrauc.
Es laikam tapec ari teicu, ka lieku par velti, bet ir cilveki, kas liek stavvieta, baidoties par autinu utt. Redz Matulis rakstija, ka ap Arenu masinas sitot Es gan neesmu ar to saskaries (tfu, tfu, tfu) un neesmu neko tadu no pazistamiem dzirdejis, bet varbut soreiz taisniba usainajam bebram.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:47, pirms 14 gadiem
Pedejais_vacietis rakstīja: aha,14 kļūdas pirmajā puslaikā,paldies.
aizejot uz izlases spēlēm,iztērēju naudu,lai apskatītos kā Strēlnieks neprot izmest pat autu?!
vakar vēl viens vecis zvanīja un izteica repliku Valdim,kas tā par spēli Vef izpildījumā,pilns ar kļūdām,liekas,ka kļūdīties basketbolā jau nav cilvēciski,bet rupji un bezatbildīgi,kāds tur prieks skatītājam,nervus tik čakarē.
novelku NBA pārbaudes spēli, un paskatos,cik tur kļūdas?! lai arī ir,tomēr izpildījums iedot to,ka nemaz neredz tās kļūdas.
nesalidzini nba ar eiropas basi ...

  -1 [+] [-]

, 2010-10-19 19:48, pirms 14 gadiem
un par to pashu dinamo un hokeju un izlasi, ja piemeeram nakamaja chempii muuseejie piedzersies un dabuus pa muguru, vai dinamo fanu pulks saruks?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2010-10-19 20:12, pirms 14 gadiem
ronaldinho10 rakstīja: un par to pashu dinamo un hokeju un izlasi, ja piemeeram nakamaja chempii muuseejie piedzersies un dabuus pa muguru, vai dinamo fanu pulks saruks?
protams ne jo ja gagarina kauss bus musu dzers visu vasaru kopa ar faniem

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 20:16, pirms 14 gadiem
Vai ir kas jauns? rakstīja: 1-2ls jau nu gan nav arguments
Nav jau gluži tā, ka visi var tikt uz basi par latu vai diviem. Piemēram mēs kādreiz regulāri braucām uz ASK un tas bija laikā, kad 10Ls bākā uz diviem vai trijiem nebija nekas. Tagad, ja jāizvēlas prioritātes, tad pats zini.... Viens no iemesliem, kas sačakarēja apmeklētību meklējams arī pašos klubos- vienā, kas aizgāja pa skuju taku un otrā, kurš nākošo mājas spēli aizvadīs Saulkrastos. Runa ir par līdzjutēju šķirošanu. Kamēr es ar pāris džekiem, kurus uzskatu par basketa faniem braucām uz ASK, maksājām par ceļu, stāvvietām, biļetēm, tikmēr kaut kādi nodzērušies tirliņi tika vesti par velti, laisti par brīvu un vēl dzirdīti ar kluba akceptu, faktiski par mūsu naudu, kuru maksājām šim klubam par biļetēm. Jautājums Kāpēc?

  +4 [+] [-]

, 2010-10-19 20:16, pirms 14 gadiem
Kad Edgars Šneps beigs sildīt silto krēslu un pārtrauks tādu absurdu darījumu politiku, kāda pašreiz ir starp LBS un Viasat, bet tā vietā domās progresīvus instrumentus, kā piesaistīt auditoriju sporta veidam kopumā, tad arī lietas ies uz priekšu. Viens pats VEF te neko neizmainīs, ja vien nespēlēs Eirolīgā. Spēlēšana VTB pati par sevi neko nedod, ja regulāri tiek uzvarēt Barons un Kalev, bet zaudēts poļiem, leišu grandiem.
Savulaik strādāju basketbola sistēmā Skonto laikos. No tiem laikiem atceros, cik primitīva domāšana ir basketbola funkcionāriem - bijušajiem basketbolistiem un viņu kundzēm.
Ar mārketingu ir jānodarbojās cilvēkiem, kuri no tā kaut ko saprot. Tomēr basketbola klubi nespēj mārketologiem atbilstoši maksāt.

Kopumā situācija šķiet visnotaļ bezcerīga basketbolam.

Lielā mērā pie tā atbildīgs ir arī Kehris, lielais shēmotājs, kurš neko labu basketa labā neizdarīja.

     [+] [-]

, 2010-10-19 20:18, pirms 14 gadiem
Banzai rakstīja: Oi.... atceros ASK laikus pirms gadiem 3-4. Gāju uz tik daudāmm spēlem, nesaskaitīt. ASK mačos savi 6-7, pat 8 štuki citreiz, skatītāju bija normala lieta pirmajas div sezonās.
Tad arī bija cits līmenis, daudz naudas, intriga, labi leģionāri, šovi u.t.t. Kā nekā rīgas derbiji, ask atņēma čempi venteļiem pec ilga pārtraukuma. Tas viss saistīja. Bet nu ar krīzi bruka viss, sportu iekaitot.
Cik es atceros pirmajā ASK sezonā, viņi spēlēja tikai daugavas sporta namā un skatītāji bija tiešām maz kaut gan ieeja uz spēlēm bija par brīvu. Tad otrajā sezonā skatītāji bija visvairāk un tas notika pēc uzvaras pār LR, nostrādāja arī tas, ka biļetes maksāja studentiem 1ls, pieaugušajiem 2ls. Savu daļu skatītāju piesaistīja arī Miledžs un Sandis Valters.
Kad Vefam būs lielas uzvaras un skatītājs ejot uz spēlēm jutīsies, kā ejot uz svētkiem tad arī skatītāji būs.
Hokejs jau arī palika nereāli populārs tikai pēc uzvaras pār Krieviju. Un tagad cilvēki tiešām iet uz Dinamo spēlēm, kā uz svētkiem. Tie, kas neiet uz spēlēm tie skatās pa tv. Un tas jau nekas, ka lielai daļai no šiem skatītājiem, faniem hokejs pats par sevi neintresē, un tieši piesaistot šos cilvēkus rodas vislielākais pamats bezgalīgai auditorijai.

  -1 [+] [-]

, 2010-10-19 20:23, pirms 14 gadiem
Arī piekrītu tam, ko citi te saka, ka līmenis nekāds. Ar hoķi negribu salīdzināt, bet ja Dinamo spēlētu kādā 7ajā pasaules līgā, arī neviens neietu skatīties.

Kad es ietu skatīties? Es noteikti ietu, ja latviešiem būtu kāds jauniņais ar cerībām tikt NBA draftā. Koledžas basketbolu labprāt skatos, lai izvērtētu jaunos prospektus. Piemēram, to jauno leišu centru Jonasu Valanciunasu es labprāt uz kādu spēli apskatītu, bet ja latviešiem būtu kāds top prospekts, sekotu visām spēlēm!

Tādā ziņā klubi varētu sekot AJAX piemēram - jauno talantu ražotne, dabū tādu, būtu izcils mārketings un latviešu izlasei palīdzētu, bet jaunie jau neinteresē klubiem.

  +8 [+] [-]

, 2010-10-19 20:26, pirms 14 gadiem
Vislielākais paldies jau nu jāsaka Šnepam, kurš nopludināja to atskaiti. Otrs paldies visai LBS bezdarbībai pēdejā desmitgadē, jo kopš Valtera aiziešanas no VBS jaunas zvaigznes praktiski nav izaugušas un redzēt ko nav.
LBL arvien vairāk virzās uz amatieru pusi un tā ir pelnījusi tieši tikpat daudz skatītājus, cik Latvijas čempionāti futbolā, volejbolā, rokasbumbā jeb visu mīlētajā hokejā. Ap 100 uz spēli - ļoti normāls rādītājs. Es labāk aizbraucu uz Kauņu un paskatos Eirolīgas maču kā eju uz, piemēram, Barons - Liepāja.

  -3 [+] [-]

, 2010-10-19 20:30, pirms 14 gadiem
vaig speeles reklameet pa TV tad buus tie skatiitaaju vairaak

     [+] [-]

, 2010-10-19 20:37, pirms 14 gadiem
ar ko Te atšķiras ASK no VEF ????????????????????
J.L.#15 rakstīja: Ja tagad atkal parādītos ASK, tad pavisam noteikti ietu uz basketbolu, pat neskatoties uz tā kādi būtu spēlētāji.
VEFs varbūt arī ir sastāva/ambīciju ziņā līdzvērtīgs agrākajam ASK, taču man kā līdzjutējam, VEF vārds neko daudz neizsaka, neatceros tos laikus kad V. Valters spēlēja, par PSRS laiku panākumiem arī tikai faktu ziņā zinu, tāpēc man neko šī komanda nenozīmē.
ASK man vairāk šķita kā Broču/Skonto mantinieks, un šo veco klubu laiki bija tie, kad mazs būdams biju kā pielipis ekrānam.
Tādas lūk manas domas, un domāju daudziem ir līdzīgi..

  +8 [+] [-]

, 2010-10-19 20:45, pirms 14 gadiem
Nav basketā nekāda intriga.Klubi katru gadu apmainās ar spēlētājiem un nav spēlētāji ar kuriem asociējās klubs,jo spēlētāji parādās te vienā te otrā klubā .Leģionāri no sākuma tika ņemti divi amerikāņi ,kas ar savām kvalitātēm pacēla līmeni .Tagad katrs treneris redz sevī dižu selekcionāru un leģionārus vāc pa lētajām sociālisma skartajām zemēm un mēģina izveidot NBA līmeņa sportistus.Man piemēram ir vienalga vai divi viduvēji melnie,divi lietuvieši un ukrainis spēlējot lietuviešu trenera vadībā apspēlē otru komandu ,kura veidota pēc līdzīga principa un pārstāv to pilsētu,kuras politiķiem dotajā mirklī ir vairāk naudas.Nav intrigas.Nav starptautisku sasniegumu.Nav lepnuma par nāciju.

  +3 [+] [-]

, 2010-10-19 20:53, pirms 14 gadiem
edmunds777 rakstīja: ar ko Te atšķiras ASK no VEF ????????????????????
Laikam melnā krāsa vainīga.

  +7 [+] [-]

, 2010-10-19 20:53, pirms 14 gadiem
LATVIJAS basī nav zvagznes, nav harizmatisku spēlētāju,nav ko redzēt.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 21:03, pirms 14 gadiem
Kurmiitis rakstīja: Skatoties Dinamo spēles vienalga kāds tur uzraksts uz muguras, bet tur mūsu puiši cīnās un kā cīnās! Salīdziniet to cīņassparu ar basketbolistu cīņas sparu, tad arī sapratīs, ko skatītājs grib redzēt.
+10000000

  +6 [+] [-]

, 2010-10-19 21:05, pirms 14 gadiem
Lai cilvēki ietu skatīties basketbolu ir jāceļ tā līmenis, komandā jābūt aukstas klases spēlētājiem. Pie mums tie nēģēri tiek pirkti tikai krāsas pēc, kā spēlētāji viņi ir nekādi, tā vietā lai pirktu trīs spēlētājus būtu labāk nopirkuši vienu, bet augstas klases.
Slēpts komentārs: kalnietis
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 21:31, pirms 14 gadiem
kalnietis rakstīja: Pilnībā piekrītu un tie kuri tev salika mīnusus ir lohi.
Futbolistiem ir pietiekami daudz sīkzvaigžņu, bet skatītāju kā nav bijis tā arī nav. Vienalga cik naudas ieguldi, ja nav kvalitātes nebūs arī skatītāju. Kuram patīk iet skatīties uz lūzeriem?

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 21:36, pirms 14 gadiem
Dinamo tā ir dzīve kad basketbolisti būs pasaules desmitniekā tad arī būs skatītāji nevis pēdējā vietā eiropā.

  -4 [+] [-]

, 2010-10-19 21:37, pirms 14 gadiem
pagaidiet vēl nedaudz, Rīgas Dinamo nebūs un tad atkal būs kruta skatīties basketbolu

  +2 [+] [-]

, 2010-10-19 21:53, pirms 14 gadiem
kasagrande rakstīja: pagaidiet vēl nedaudz, Rīgas Dinamo nebūs un tad atkal būs kruta skatīties basketbolu
Tu salauzīsi Dinamiešiem nūjas un nozagsi slidas un Dinamo vairāk nebūs.

  +2 [+] [-]

, 2010-10-19 22:03, pirms 14 gadiem
Iesākumam pietiktu pāris reizes nomizot žalgiri ar rītiem un tauta atkal
pavilktos,bet pagaidām visi gaida,ja būs rezultāti ārpus sava varžu dīķa,publika palēnām savilksies.
Ja rezultātu nebūs-secinājums viens:tur tak nav ko redzēt!

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 22:38, pirms 14 gadiem
tāpēc, ka pelmeņi nevar savas kājas pavilkt.. nezinu, kas ar viņiem noticis, bet grūti pat skatīties.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 22:53, pirms 14 gadiem
Drīz basketbols Latvijā pagaisīs kā pirdiens vējā...

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 23:03, pirms 14 gadiem
hokejists77 rakstīja: Tu salauzīsi Dinamiešiem nūjas un nozagsi slidas un Dinamo vairāk nebūs.
Es tiešām nesaprotu, ko var šitā safanoties, ka nu tik būs saules mūžs? Visu laiku taču ir bāzta informācija, ka krievi dod naudu pirmajām trīs sezonām, bet pēc tam nekas nebūs, ne velti Ulmanis ar Kalvīti raud pa visām malām, ka bez krievu naudas Dinamo nebūs. Var jau būt, ka Tev ir slepena informācija par kādu sponsoru, kurš gatavs likt galdā kādus 10 ļimonus.

     [+] [-]

, 2010-10-19 23:12, pirms 14 gadiem
Kā Kurtinaitis teica SS, tak vajag aizpildīt tās tukšās vietas ar jauniešiem no sporta skolām, vismaz būs kkada dzīvība zālē, arī paši sīkie kādreiz spēlēs turpat arēnā, lai tik skatās
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja