Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Kāpēc cilvēki nenāk uz basketbolu?

Andrejs Siliņš

Viedoklis: Kāpēc cilvēki nenāk uz basketbolu?
Pat uz Eirolīgas komandas viesošanos Rīgā skats plašajās tribīnēs diezgan nožēlojams...
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Pēdējā laikā uzvirmojis jautājums – kāpēc cilvēki vairs neapmeklē basketbolu klātienē? Atbilde uz to nav vienkārša. Tas ir vairāku lietu, notikumu un darbību rezultāta kopsavilkums...

Ja atbilde būtu tik vienkārša, tad tikpat vienkāršs būtu arī šīs problēmas risinājums, un statistikai nebūtu jāmelo par to, cik skatītāju ieradušies uz vienu vai otru spēli.

Pirmkārt, mums ir hokeja komanda, kura spēlē pasaules otrajā spēcīgākajā līgā un spēlē labi. Man nepatīk vārds "projekts", taču "Dinamo" tomēr tāds ir un, kamēr krievi būs ieinteresēti Rīgā redzēt komandu, tikmēr basketbolam būs jāsamierinās ar otro vietu popularitātes rangā, lai cik sāpīgi to nebūtu atzīt...

Otrkārt, savulaik līdzjutēji tika pieradināti iet uz basketbolu par velti, kas no šodienas līmeņa šķiet vēl jo absurdāk – tad, kad baskets Latvijā patiešām dzīvoja līdz trauciņā, kurā tauki lija pāri malām. Tagad, kad trauciņš saplīsis un gar tā sieniņām palikusi vien sastāvējušos tauku smarža, proti, klubi nespēj piedāvāt tādu basketbolu, kādu tolaik, na haļavu basketbolā neviens vairs netiek...

Treškārt, "Tagad vai nekad" vasara atstāja ilglaicīgas sekas līdzjutēju attieksmē pret šo Latvijā izsenis mīlēto sporta veidu. Tomēr ne jau tas vien ir pie vainas, jo arī Lietuvai 2009. gada rudens basketbolā nebija pats labākais laiks, ko atcerēties, taču nav dzirdēts, ka kāds pēc tam būtu sūdzējies par krasu aktīvo līdzjutēju skaita samazināšanos.

Ceturtkārt, kad politiķi dibina jaunas partijas, tad tautā mēdz teikt "tie jau tie pasi vēži citā kulītē". Šobrīd Latvijas ambiciozākais klubs groza bumbas līdzjutējiem piedāvā tās pašas konfektes, tikai nevis sarkanbaltā, bet melnbaltā papīrītī. Protams, ne visi VEFā esošie Latvijas izlases līmeņa spēlētāji ir lielākie tās vasaras grēkāži, taču deguma (viesnīcas durvju vai kā cita) smaka jūtama. VEF māk izveidot tiešām stilīgas reklāmas, bet arī tas sasaucās ar "Tagad vai nekad" vasaru, kad reklāmas kampaņa bija krietni iespaidīgāka nekā sniegums laukumā...

Piektkārt, atsevišķi basketbola sabiedrības darboņi laikā, kad basketam patiešām nav ziedu laiki, nepārtraukti tiražē, cik viss ir slikti un cik vēl sliktāk būs. Laikā, kad "Dinamo" nosūc visu krējumu, basketbolā būtu tieši vēl vairāk jātiražē pozitīvais, nevis otrādi. Lai kāds būtu vietējā čempionāta līmenis, paši basketa cilvēki nedrīkst par to izteikties nievājoši vai nosaukt par amatieriem. Kāpēc gan lai cilvēks, kurš varbūt pats uzspēlē basketu amatiera līmenī, nāktu skatīties, kā to dara citi tādi paši? Un tad vēl, nedod Dievs, kāda no stiprā gala komandām atļaujas cīnīties līdz ar pēdējiem elpas vilcieniem ar kādu no šīm "amatieru" komandām, vai pat pazaudēt tai...

Sestkārt, ja ir iespēja, tad jāiegādājas labi ārzemju spēlētāji – tādi, kuri spēs piesaistīt publiku, atraktīvi, emocionāli, tai pat laikā labas klases spēlētāji. Šajā virzienā šobrīd stūrē tikai ventspilnieki, piesaistot Latvijā jau iepriekš iepazīto un kolorīto personību Štimacu, kā arī Adrijas līgas MVP puisi Meisonu. Tomēr otrs "miledžs" Latvijā vairs nav redzēts...

Septītkārt, LBL šosezon ir mācījusies no kļūdām un kalendārs, vismaz uz sezonas sākumu, šķiet sastādīts daudz veiksmīgāk. Jau pirmajās kārtās savā starpā jāizspēlē visām trim vadošajām valsts komandām (pēc pagājušā gada rezultātiem). No otras puses nav tā, ka man būtu spilgti iespiedusies atmiņā kāda reklāma TV vai radiostacijā, vai kaut draugos, kas uzbāzīgi liktu atcerēties, ka trešdienas vakarā man jāiet uz basketbolu. Ne jau tamdēļ pat Anglijā cilvēki iet uz basketbolu un maksā par to labu naudu, ka tur būtu augsts basketbola līmenis. Iet tāpēc, ka nepārtraukti tiek tiražēts, ka pēc pāris gadiem pie mums būs olimpiāde un mums būs "uhh, cik laba" basketbola komanda tajā. Latvijā olimpiādes nebūs, bet gan jau arī šeit, saliekot galvas kopā, varētu nonākt pie kāda viena liela notikuma vai tml, ar ko sasaistīt...

Visus šos iemeslus nevar sarindot secībā, kurš vairāk, kurš mazāk. Problēma ir visu šo iemeslu kopums. Lai to risinātu, nepieciešama izdoma, iespējas, realizācija, arī veiksme, taču pats galvenais – laiks. Bet varbūt arī to, ko pieredzējām pirms pāris gadiem, ekonomiski treknajā laikā, var saukt tikai par sava veida uzplaiksnījumu un normālos apstākļos latviešu līdzjutējam tas basketbols bijis nebijis...

Kāds basketbols interesē latviešiem?

  • 206

  • 34

  • 44

  • 85

  • 380

  • 61


1 2 3 4 106 komentāri

     [+] [-]

, 2010-10-19 18:58, pirms 14 gadiem
Tur nav ko redzet , es labak maksaju par biletem uz Dinamo , neka eju par brivu uz VEF .

  +6 [+] [-]

, 2010-10-19 18:58, pirms 14 gadiem
Barona bezmaksas ielūgumi daudz paveica un jā piekrītu.Dr.lv nekd neesmu manījis paziņojumus par kādu svarīgu spēli,tikai cik pāris aktīvākie līdzjutēji ieraxta savās Dgrāmatās.

  +3 [+] [-]

, 2010-10-19 19:01, pirms 14 gadiem
pareizi, tur nav ko redzet, futbola starp citu vel bedigaka situacija

 +38 [+] [-]

, 2010-10-19 19:06, pirms 14 gadiem
Oi.... atceros ASK laikus pirms gadiem 3-4. Gāju uz tik daudāmm spēlem, nesaskaitīt. ASK mačos savi 6-7, pat 8 štuki citreiz, skatītāju bija normala lieta pirmajas div sezonās.
Tad arī bija cits līmenis, daudz naudas, intriga, labi leģionāri, šovi u.t.t. Kā nekā rīgas derbiji, ask atņēma čempi venteļiem pec ilga pārtraukuma. Tas viss saistīja. Bet nu ar krīzi bruka viss, sportu iekaitot.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +13 [+] [-]

, 2010-10-19 19:07, pirms 14 gadiem
Ja LV klubs spēlētu Eirolīgā, tas piesaistītu skatītājus!

  +5 [+] [-]

, 2010-10-19 19:07, pirms 14 gadiem
par maz reklāmas un ažiotāžas!

  -4 [+] [-]

, 2010-10-19 19:09, pirms 14 gadiem
linardsb rakstīja: Tur nav ko redzet , es labak maksaju par biletem uz Dinamo , neka eju par brivu uz VEF .
Nu ja tu esi lohs, tad neej, bet beidz visur bāzt to Dinamo, kas spēlē ar krievu uzvārdiem uz muguras, patriot.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2010-10-19 19:10, pirms 14 gadiem
Par reklāmām piekrītu, tur tiešām menedžmentam arī vajag vairāk pacensties, nevis rokas uz kules salikušam gaidīt, kad cilvēks nāks uz spēlēm.
Domāju, ka uz spēlēm ejot gan jau skatītāji arī nāks vismaz uz Vef spēlēm Eiropas līgās noteikti, protams, tas būs arī atkarīgs no VEF rezultātiem.
Ar vairāk skatītājiem domāju, arī spēlētāji vairāk dzītos uz priekšu, ka fani viņiem liks to darīt, kā arī liks vairāk censties katram spēlētājam.

  +4 [+] [-]

, 2010-10-19 19:10, pirms 14 gadiem
Kādreiz biju biežs viesis basketbola spēlēs, jaunībā arī pats uzspēlēju. Tagad... nav uz ko paskatīties, līmenis nekāds, metienu precizitāte ap 20%. Ko tur darīt?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: balderuska

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:13, pirms 14 gadiem
Par cik neesu no lielpilseetas un liidz tai jaabrauc 100km tad vienoziimiigi es ierodos areenaa uz Dinamo speeli nevis to dzeeraaju pleziiru.

  +6 [+] [-]

, 2010-10-19 19:14, pirms 14 gadiem
nu vieteejais chempis nav interesants, ja buutu kaads eiropas cieniigs klubs tad daudzi arii ietu. nesaprotu vispaar jautaajuma jeegu, viss ir skaidrs. ja kaut dinamo speeleetu latvijas chempii es vairaak speeles neskatiitos... diezgan logjiski
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2010-10-19 19:15, pirms 14 gadiem
Vēl viens arguments: cilvēkiem vienkārši nav naudas, tāpēc arī neiet.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2010-10-19 19:18, pirms 14 gadiem
Vai ir kas jauns? rakstīja: 1-2ls jau nu gan nav arguments
prieks tadas amatieru ligas tas ir daudz turklat tados laikos
Slēpts komentārs: enrijs

  +3 [+] [-]

, 2010-10-19 19:25, pirms 14 gadiem
Nu ir jau daudz to faktoru kāpēc skatītāji neiet uz basketbolu. Nu daudz jau sačakarēja mūsu dzērāji,kas atļāvās pa naktīm pa krogiem,bet nākamā dienā spēlēt. Paies laiks un aizmirsīsies,bet savu iespaidu jau tas atstāja. Ar to jau jāsamierinās,ka hokejs ņem virsroku un noslauc lielāko daļu skatītāju. Nu bet "Vefiņš" jau tos leģionārus arī savācis nu nekādus,nu pa lēto,izņemot baltkrievu. Nu "Baronēni" jau viss OK,bet es kaut kā negribu iet uz to jauno spēlētāju kalvi,gribās jau redzēt gatavus. Tā lūk!

  +4 [+] [-]

, 2010-10-19 19:26, pirms 14 gadiem
kada spele, attiecigi maz skatitaju, spelesies labak, kvalitativak, iespejams radisies vismaz nojauta ka basketbols vel nav miris, savadak tadus setas machus atskatits pietiekami
vel jamin tada lieta ka basketbola popularizesana valsti, ta ir 0 limeni, nekadas aziotazas, afisu, reklamas, skatitaji brivaja laika labak izvelas to ko attiecigais sporta veids spej pasniegt, nerunajot par katru interesem, tapec nav jabrinas un kopuma sis raksts neko neatklaja tas tikai konstateja faktu

  -2 [+] [-]

, 2010-10-19 19:29, pirms 14 gadiem
njaaaa raksts itka labs, bet jega itnekada! jo pagaidam realizet planu - basketbola pilnas tribines ir tikai viens veids ka to izdarit, bet tad bus atkal pusvalstij seras u.t.t.t vnk ir jaiznicina Dinamo un tad basketbolam bus skatitaju mosk! reali ir runats ar daudziem un tiks vel runats - vnk skatitajam ir japaskaidro pret ko tieshi spele cik specigi pretinieki cik labi speletaji, cik maksa bilete, jaieliek mosk salidzinajumam cik tada bilete uz speli maksa pretinieka valsti u.t.t. un japasaka ka sheit vel ir diezgan cilveciga situacija pret skatitajiem un pie tam tiek gatavoti interesanti pasakumi u.t.t. prieksh skatitaja, bet ja pat tas viss netiek pasniegts ka vajag, tad ir bedigi!!! plus vajag vienu skalu uzvaru un buss ok ! un reali viena lieta kas trukst ari VEFam vajag skaistu basketbolu, bet tas isti nedarbojas Kurtinaisha basketbola sistemas, lidz ar to nezinu ko darit lietas laba
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:33, pirms 14 gadiem
Dollars rakstīja: necieshu basletbola noteikumus un tiesneshu ricibas.. kaa uzbrukums taa sods, soda soda galaa.. stulbi..
nu noteikumi ir noteikumi-ta ir speles sastavdala bet tiesasanai ari varetu pieversties, spilgts piemers latisevs, treneris labi pazistams eiropa, ne velti tiesajis eiroliga un pc, bet latvija pavisam cits cilveks, kuram nerup nekas, ne skatitaji ne speletaji bet lielakais ego ir vinjs pats

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:34, pirms 14 gadiem
Banzai rakstīja: Oi.... atceros ASK laikus pirms gadiem 3-4. Gāju uz tik daudāmm spēlem, nesaskaitīt. ASK mačos savi 6-7, pat 8 štuki citreiz, skatītāju bija normala lieta pirmajas div sezonās.
Tad arī bija cits līmenis, daudz naudas, intriga, labi leģionāri, šovi u.t.t. Kā nekā rīgas derbiji, ask atņēma čempi venteļiem pec ilga pārtraukuma. Tas viss saistīja. Bet nu ar krīzi bruka viss, sportu iekaitot.
3 táda veida klubi Latvijai bija par daudz, butu vai nebutu krize...

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 19:35, pirms 14 gadiem
Es gan labprāt aizeju uz basīti. Tagad var mierīgi pasēdēt, paanalizēt...Apmeklēju arī hoķi, man tikai liekas, ka uz hokeju lielāko ties iet bļaut, dzert alu un kad kādam no tīnīšiem uzprasa nosauc kādu spēlētāju, tad vien zin kā pateikt Ozoliņš! Protams, tas neattiecas uz visiem faniem.

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:37, pirms 14 gadiem
Nu un arī par to basketbola popularizēšanu masu informācijas līdzekļos. Iedomājaties,valsts,kas uzskata,ka mums basketbols ir augstā vērtē,netranslē pasaules čempionātu kā vīriešiem tā sievietēm. Sievietēm,tāda Circene, aizbildinās,ka nespēlējot Jēkabsone,bet par vīriešiem ne vārda. Nu ko te teikt. Nu jaunieši jau sen ir aizmirsuši tos Semjonovas un Valdmaņa sasniegumus! Vai tad viņi vien varēja un tagad neko nevar. Te vispār ir jānāk cilvēkam ar lielu enerģiju,kas varētu daudz ko sakārtot.

  +8 [+] [-]

, 2010-10-19 19:37, pirms 14 gadiem
ASK klubam kaut kaada specifiska harizma, kas piesaistīja daudzus basketbola draugus. un ne tikai fanus bet arii niideejus, kas kopumaa uzdzina basketa prestizhu diezgan augstu. starp citu agraak uz basi taisija valjaa abus staavus areenaa un abi bija diezgan pilni, iipashi ASK-Barons speelees. es nedomaaju ka tagad miledzs paliidzeetu ieveerojami atjaunot interesi par basketbolu, bte tajaa laikaa tas bija tieshi tas kas vajadziigs, jo vpils dominance daudziem jau saaka apnikt un jaunas veesmas, it iipashi riigaa, bija pashaa laikaa. tomeer arii liidz ASK laikiem barons neko ieveerojamu nedariija, saaka stiprinaaties taa nopietnaak vien 2007/2008 sezonaa.

katraa zinjaa ja tagad atgrieztu pusliidz konkureetspeejiigu ASK, basketam taa buutu otraa jauniiba apmekleetiibas zinjaa, bet tas tikai mans personiigais viedoklis.

p.s. pie tam par ASK pozitiivi izsakaas visi bijushie speeleetaaji, pat neskatoties uz visiem nesmukumiem ar naudaam utt.

  -4 [+] [-]

, 2010-10-19 19:39, pirms 14 gadiem
buutu eroligas klubs ,,varbut'' kaut kas buutu!

Bet sudi sakas jau tad kad bija krizes sakums un vel + ta izlases princu dzerstisanas!

Bet ir un BUUS hokis pirmais un basi SAMIERINIES AR PAARPALIKUMU
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +11 [+] [-]

, 2010-10-19 19:41, pirms 14 gadiem
Lai nu kā negribētos cilāt visas tās negācijas, tomēr varu pateikt, kas man personīgi vēlmi skatīties basketbolu nosita. Zināšanai - iepriekš gan skatījos vietējā čempionāta spēles, gan starptautiskās, gan izlases. Turklāt, kad vēl Brocēni spēlēja.
Ko es pēdējos gados redzu kā līdzjutējs? Tos puišeļus, kas pie naudas tikuši uz basketbolu iet kā uz hobiju un nevis atdod sevi sportam, bet atdod sevi kaut kādai iedzertuvei, kur nodzeras un izklaidējas tā, ka normāli pat nospēlēt nevar, ja rokas trīc. Te nav runa par 1 gadījumu, 2viem, bet tie ir netie gadījumi, kur pirms un pēc spēlēm to vien lasi, dzirdi, redzi, kā mūsu basketbolistu zvaignez un ne zvaignes to vien dara kā dzer. Tad kāda velna pēc, ja es vēlos redzēt profesionālu izpildījumu un, ja meistarība varbūt vēl nav augsta, tad vismaz centību un degsmi to sasniegt. Diemžēl neredzu, tāpēc arī vairs neskatos. Vismaz tie pāris lati no manas kabatas neaizies tiem klubiem un netiks maksāti tām "zvaigznēm".

Runājot par Dinamo - krievu vai nekrievu projekts, bet būtu vismaz priecājušies, ka mūsu pašu vīriem ir iespēja gan daudz kopā spēlēt, gan augstā līmenī spēlēt. Kas tad bijam, kad Dinamo nebija? Pāris spēles BAČ, kur neko spīdošu nerādīja? Spēlētāji spēlēja citu valstu līgās un ne tajās spēcīgākajās, tikai, lai būtu nauda ko saņemt? Skatoties Dinamo spēles vienalga kāds tur uzraksts uz muguras, bet tur mūsu puiši cīnās un kā cīnās! Salīdziniet to cīņassparu ar basketbolistu cīņas sparu, tad arī sapratīs, ko skatītājs grib redzēt.

  +1 [+] [-]

, 2010-10-19 19:41, pirms 14 gadiem
Vai ir kas jauns? rakstīja: 1-2ls jau nu gan nav arguments
+ stavvieta autinam, kas ir 4 Ls (es gan atrodu blakus ielas vietu, kur nolikt par velti, bet tas prasa laiku un daudzi tomer maksa par stavvietu). Tad uzreiz doma vai velies maksat tadu naudu par viduvejiem basketbolistiem, dazi no kuriem vel ied....sa dvesele visiem lidzjutejiem, kas ne tajos vieglakajos laikos atrada naudu un iespejas aizbraukt atbalstit dzekus uz Eiropas cempi.

     [+] [-]

, 2010-10-19 19:41, pirms 14 gadiem
Nu piemeram personigi..mans iemesls ir limenis..nejau tadlj kad hokejs vai biletes dargas vai tadelj kad tur spele dzeki kuri izlase sudus sataisijushi..
Limenis nav..speles nav aizraujohsas un tur nav ko redzet un par ko maksat tos pashus 2ls..pasha basketbola ka sporta veida nav nevainas..kad spele sievieshu izlase uhh..!!tur ir ko redzet spriedze azarts cina..pret grandiem cinamies..ir verts iet par jebkadu cenu jo zini kad bus verts..
A virieshu basi nee..un vel tas VEF reklamas uzkritoshas..nu ja ir labas!!bet nu neviens neies uz spelem ja komanda neparadis speli laba limenui pret ari labakam komandam par ventspili..
ja godigi pat nevaru noskatities spelei nevienu basketbola lidz galam....nezinu kadel jta bet nu..
1 2 3 4 106 komentāri