Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Lomažs, Jakovičs un Gulbis nomētā vefiešus, Ventspils triumfē Tallinā

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

Lomažs, Jakovičs un Gulbis nomētā vefiešus, Ventspils triumfē Tallinā
Rihards Lomažs ir Latvijas-Igaunijas līgas "Četru fināla" MVP, čempioni "BK Ventspils". Foto: Latvijas-Igaunijas līga

Ventspils basketbolisti (31-1) sestdien, 6. aprīlī, Tallinā uzvarēja "VEF Rīga" (29-3) ar 102:80 un kļuva par "Olybet" Latvijas-Igaunijas līgas pirmajiem čempioniem. Rihards Lomažs uzvarētāju labā guva 26 punktus.

Roberta Štelmahera trenētie ventspilnieki līdz finālam izcīnīja 30 (!) uzvaras pēc kārtas, tai skaitā divreiz apspēlēja Rīgas klubu – 13. oktobrī viesos ar 90:89 un 29. decembrī mājās ar 61:59. VEF izcīnīja 29 uzvaras, pret citām komandām nezaudējot ne reizi.

Abu komandu savstarpējā duelī rezultāts kļuvis 43-40 Ventspils labā. Vēl 2018. gada jūnija sākumā rīdziniekiem bija trīs uzvaru pārsvars, taču pēc tam kurzemnieki guvuši panākumus sešās spēlēs pēc kārtas. Vispirms viņi Latvijas finālā atspēlējās no 1-3, pēc tam uzvarēja trīs apvienotās līgas cīņās.

Starta piecinieki

Ventspils: Jakovičs, Lomažs, Ārledžs, Zaķis, Gulbis
VEF: Durems, Ate, Janičenoks, Gražulis, Zeks

Rīdzinieki pirmie centās uzņemties iniciatīvu, radot spiedienu groza apakšā. Stīvs Zeks uzvarēja divcīņas groza apakšā un lieliski cīnījās par atlēkušajām bumbām, bet Andrejs Gražulis īsā laikā sagādāja divas piezīmes Džonatanam Arledžam. VEF divreiz izrāvās priekšā (0:6, 13:17), taču drīz situācija mainījās. Pirmkārt, uzbrukumā rezultatīvi nospēlēja Rihards Lomažs, līdz ceturtdaļas beigām trāpot trīs tālmetienus un gūstot 13 punktus. Otrkārt, Drame sekmīgi aizvietoja Arledžu. Desmitminūtes izskaņā Jakoviča trīspunktnieks pabeidza 10:0 izrāvienu – 23:17.

Nākamās ceturtdaļas sākumā ventspilnieku ofensīva turpinājās. Jakovičs un Vītols precīzi meta no distances – līdz trīspadsmitās minūtes vidum kurzemnieki realizēja 7 no 9 trīspunktu metieniem, turklāt izdevās trāpīt arī tuvāk grozam. Izrāviens 15:4 ļāva panākt lielāko pārsvaru – 38:21. VEF atguvās, turpinot pacietīgi spēlēt zem groziem. Lieliski darbojās sasaite Kouzijs-Zeks, bet astoņpadsmitās minūtes sākumā notika vēl viens pavērsiens. Kouzijs, skrienot garām Arledžam un Jakovičam, izprovocēja nesportisko piezīmi. Aizsargs realizēja abus brīvmetienus, savukārt bumbas kontrole beidzās ar Ates tālmetienu no labā stūra – 44:37.

Kādu brīdi rezultāts svārstījās 7-9 punktu robežās. Ventspilniekiem izdevās 5:0 mini izrāviens. Jānis Bērziņš palika brīvs labajā stūrī un realizēja komandas astoto tālmetienu, bet Lomažs, izprovocējis kārtējo piezīmi, realizēja abus brīvmetienus – 53:41. Tobrīd ventspilniekiem bija 80% precizitāte tālmetienos (8/10) un ne tik laba situācija cīņā par atlēkušajām bumbām (11-14, uzbrukumā 0-7, otrās iespējas punkti 0-10). VEF pēdējā uzbrukumā pirmajā puslaikā Kouzijs perimetrā sameklēja Kristapu Janičenoku. Uzbrucēja tālmetiens atrada grozu – 53:44.

Jakovičs un Lomažs pirmajā puslaikā divatā sakrāja 28 punktus, bet nākamās divdesmitminūtes sākumā deva nākamo triecienu. Cesvainietis iemeta trešo tālmetienu pēc kārtas, pēc tam izprovocēja piezīmi perimetrā un realizēja trīs brīvmetienus – 59:44. Sekoja piecu punktu sērija talsenieka izpildījumā. Lomaža tālmetiens 25. minūtes izskaņā palielināja pārsvaru līdz 18 punktiem – 64:46! VEF mazie spēlētāji, piecas minūtes noskatījušies pretinieku dzīrēs, sagatavoja atbildi. Kouzijs iesāka izrāvienu, piecus punktus pēc kārtas pievienoja Artūrs Ausējs – 64:53. Jūs mums 0:7? Mēs jums 7:0! Māris Gulbis guva četrus punktus, kapteinim perimetrā piebalsoja Arledžs – 71:53. Zaķis panāca plus deviņpadsmit (74:55), bet pusstundas izskaņa pieci punkti Duremam – 74:60.

VEF turējās līdz 33. minūtes beigām (82:68), taču nākamajās minūtēs saņēma savā grozā tālmetienu zalvi. Ingus Jakovičs bija precīzs vienreiz, Māris Gulbis divreiz, Arledžs guva divus punktus pēc Andra Mistera kļūdas. Izrāviens 11:0 un piecas minūtes pirms pamatlaika beigām jautājums par Latvijas-Igaunijas līgas pirmo čempionu bija atrisināts – 93:68. Rīdzinieki cīnījās, bet trīsarpus minūtes pirms pamatlaika beigām saņēma nesportisko piezīmi. Gulbis realizēja abus brīvmetienus, bumbas kontrole beidzās ar kļūdu, taču pārsvars atkal pieauga – 97:71. Visi ventspilnieki tika laukumā, visi guva punktus.

Fināls, 6. aprīlis, Saku Suurhall

Ventspils – VEF 102:80 (23:17, 30:27, 21:16, 28:20)
Ventspils: Lomažs 26 (2p 4/4, 3p 4/5, 1p 6/6; 5rp, 8ip, eff 38), Gulbis 21 (2p 6/11, 3p 3/5, 1p 6/6; 6ab), Jakovičs 18 (2p 1/1, 3p 4/6, 1p 4/5; 4rp), Drame 10 (8ab), Arledžs 8, Vītols 7 (4rp), Zaķis 6, Grinbergs 3, Bērziņš 3 (5ab, 3rp).
VEF: Zeks 19 (2p 7/8, 1p 5/6; 6ab, 4ip), Kouzijs 15 (2p 4/8, 3p 1/6, 1p 4/5; 7rp), Ate 11 (2p 2/3, 3p 2/6, 1p 1/2), Durems 10 (6ip), Gražulis 9 (8ab), Ausējs 5, Čavars 5, Janičenoks 3, Kohs 3, Misters.
Tiesneši: Rain Peerandi, Tanel Suslov, Mihkel Manniste.
Komisārs Andres Tobi.
350 skatītāju.

Statistika. Ventspils 102, VEF 80

Metieni no spēles: 32/50 (64%) vs 29/59 (49%)
2p: 17/25 vs 22/38
3p: 15/25 vs 7/21
1p: 23/25 vs 15/20
AB: 25 (3/22) vs 27 (10/17)
RP: 19 vs 20
Kļ.: 10 vs 11
PB: 6 vs 4
BM: 2 vs 1
Personiskās piezīmes: 22 vs 23
Punkti pēc kļūdām: 21 vs 13
Punkti soda laukumā: 30 vs 38
Otrās iespējas punkti: 4 vs 14
Punkti ātrajos uzbrukumos: 4 vs 5
Starta piecinieki: 79 vs 52
Rezerves: 23 vs 28

Slēpts komentārs: blitkotajs

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:29, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Es pilnībā piekrītu. Arī dēļ tā, ka treneriem ir jāaug un Gailītim vajadzētu doties ārpus Latvijas trenēt. Kaut vai to pašu Kalev, budžets lielāks un cita atbildība tomēr.
Diezin vai Kalev tādu Gailīti gaida... Kaut arī nevar noliegt, ka atsevišķas spēles sezonā viņam pavisam labas sanākušas, piemēram, pret Zenit.

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:29, pirms 6 gadiem
Wwe kur Tu esi salātlapa?
Ieriji labi dziļi? Aizveries un izklisti #PaKrūmiem!
Izskoloja VEFogradu pēc pilnas programmas!
Kepka #PaKrūmiem

  +5 [+] [-]

, 2019-04-06 22:30, pirms 6 gadiem
hokejaentuziasts rakstīja: Pelnīta uzvara! Ventspils komanda ar lielo burtu! Perfekts lomu sadalījums un ļoti pārliecinošs sniegums! Lomažs MVP, Jakovičs lielisks, Gulbis kā vīns, jo vecāks, jo labāks! Bonis savukārt paveica fantastisku melno darbu, viņam ari lielākais spēles laiks. Savas minūtes labi pavadīja arī Vītols, Aldredžs un Drame, labāks sniegums kā vakar Zaķim, bet Grīnberga tālmetiens kā ķirsītis uz kūkas! Un Štelmahera emocijas vnk Bomba! Apsveicu visu komandu, trenerus, vadibu un pārējo personālu ar pirmo titulu jaunizveidotajā līgā! Pelnīti!
ļoti labs koments! piekrītu visam tavam teiktajam!

  +3 [+] [-]

, 2019-04-06 22:30, pirms 6 gadiem
Vefa rindas jāuzteic Ate par kārtējo nesavtiguma paraugstundu!

  +1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:30, pirms 6 gadiem
blitkotajs rakstīja: LBL tik un tā VEFS vinees, vienkārši ar garo soliņu neredzu nekādus variantus ventiņiem... Es neesmu VEF liidzjutējs, bet tur paredzu VEF UZVARU sērijā ar 4:2.
ka tik ne arī. liela daļa jau tagad paredzēja drošu vefa uzvaru

  +3 [+] [-]

, 2019-04-06 22:31, pirms 6 gadiem
ventinji malachi apspeleja psrs klubu vienos vartos prieks ka latvieshu komanda vinneja chempi

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:31, pirms 6 gadiem
valjero rakstīja: Vefa rindas jāuzteic Ate par kārtējo nesavtiguma paraugstundu!
Lomazs un Zakis pēc kārtēja titula!

  -1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:31, pirms 6 gadiem
wolmar rakstīja: Diezin vai Kalev tādu Gailīti gaida... Kaut arī nevar noliegt, ka atsevišķas spēles sezonā viņam pavisam labas sanākušas, piemēram, pret Zenit.
Man vismaz šķiet tas, ka Gailītim tas trenera sols ir visai drošs sezonas laikā bijis. Arī tajā brīdī, kad pavisam slikti gāja. Tad man arī tā, caur maniem kanāliem, lika saprast, ka pat domas nebija par Gailīša atstādināšanu...Tas rezultējas tajā, ka nav tik liela tā dzinuļa, tā teikt. Šajā spēlē arī, iespējams, ka viņš nepareizu taktiku izvēlējās, jo, pirmo reizi, es viņu tik mierīgu redzēju, bļin, pat pret Jēkabpili viņš tik mierīgs nebija

  +3 [+] [-]

, 2019-04-06 22:32, pirms 6 gadiem
Štelmahers sūdīgs, nemāk noskaņot sevi un komandu izšķirošajās kaujās...
Atkal nopēra un visai pārliecinoši visas spēles garumā, ta ka nomierinās puišeļi un iet gulēt.

  +1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:33, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Un tās komandas nav vājākas par VTB komandām, diezgan komandas pat ir spēcīgākās...Es atšķirība no jums, pieņemu to, ka VEF tur ir bonusu pēc, lai spētu to budžetu normālu turēt un vismaz kādu intrigu šeit....Ja mums būtu jāatgriežas pie vienas komandas, tad piedodiet un atvainojiet, lai tā LBS iet bekot...
Tu kādreiz arī saproti pats savu domu gājienu?jo dažkārt škiet mans skapis loğiskāk domā....

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:33, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Man vismaz šķiet tas, ka Gailītim tas trenera sols ir visai drošs sezonas laikā bijis. Arī tajā brīdī, kad pavisam slikti gāja. Tad man arī tā, caur maniem kanāliem, lika saprast, ka pat domas nebija par Gailīša atstādināšanu
bet Gailītis ja paliks tad viņam jāparskata vietējie spēlētāji sastāvā jo sezonas laikā bija tādi kas tikai lielākoties aizpildīja vietu nevis deva rezultātu -Janičēnoks un Čavars +vairāk tika gaidīts arī no Ausēja un Mistera.

  -1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:33, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Skatījos un pa lielam piekrītu, bet, ir viens bet, divcīņā ar Zaķi, Čavars bija labāks...Protams, tālāk jautājums, kā pats Zaķis izskatījās visa final4 laikā
Nu, tur patiešām bija tikai Zaķītis, kuram reizi pa spēli ir iespèja lepni parādīt savus bicepsus. Saplakušam pūpēdim līdzīgs Final Four bija Zaķis...

  +1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:35, pirms 6 gadiem
Witslenamitea rakstīja: bet Gailītis ja paliks tad viņam jāparskata vietējie spēlētāji sastāvā jo sezonas laikā bija tādi kas tikai lielākoties aizpildīja vietu nevis deva rezultātu -Janičēnoks un Čavars +vairāk tika gaidīts arī no Ausēja un Mistera.
Tieši tā. Izņemot Janičenoks, cik var saprast, tad laikam pēdējā sezona viņam. Man patiktu, ja būtu jauns galvenais treneri un viņš kā palīgs paliktu

  -1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:36, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Njā tev labāk pa krievu guberņām ceļot un spēlēt spēles bez prestiža vērtībām ,nekā kapāt punkts punktā ar itāļu ,spāņu ,turku u.c. komandām
nu bet psrs klubam tak jaspele psrs chempi vinjiem tadu jevropu nevaig mosh tapat ka ushakovs ies tagad tiesaties uz jevropas tiesu ka shos apbizho

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:36, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Tu kādreiz arī saproti pats savu domu gājienu?jo dažkārt škiet mans skapis loğiskāk domā....
Kas tur tieši neloģisks? Konkrēti, kas?

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:37, pirms 6 gadiem
abs-1982 rakstīja: nu bet psrs klubam tak jaspele psrs chempi vinjiem tadu jevropu nevaig mosh tapat ka ushakovs ies tagad tiesaties uz jevropas tiesu ka shos apbizho
Kāpēc Lembi nepiemini? VIņš tak vēl lielāks Maskavai draugs kā pats Ušaks

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:38, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Tieši tā. Izņemot Janičenoks, cik var saprast, tad laikam pēdējā sezona viņam. Man patiktu, ja būtu jauns galvenais treneri un viņš kā palīgs paliktu
Gailītis šaubos ka paliktu kā palīgs ja grib augt tad jāiet uz ārzemēm par galveno.

  +2 [+] [-]

, 2019-04-06 22:39, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Man vismaz šķiet tas, ka Gailītim tas trenera sols ir visai drošs sezonas laikā bijis. Arī tajā brīdī, kad pavisam slikti gāja. Tad man arī tā, caur maniem kanāliem, lika saprast, ka pat domas nebija par Gailīša atstādināšanu...Tas rezultējas tajā, ka nav tik liela tā dzinuļa, tā teikt. Šajā spēlē arī, iespējams, ka viņš nepareizu taktiku izvēlējās, jo, pirmo reizi, es viņu tik mierīgu redzēju, bļin, pat pret Jēkabpili viņš tik mierīgs nebija
Nezinu, kā ar VEFa taktiku, bet viņu puikām šodien acis nedega. Toties ventiņi laida ar baigo iedvesmu un gandrīz visi! Vienīgi Zaķis tāds nekāds...

  -2 [+] [-]

, 2019-04-06 22:39, pirms 6 gadiem
Sētas turnīrā Lomažs ir karalis,bet kad valstvienībai viņa spēli vajadzēja,tad viņš bija nulle. VEF ar gailīti ir bomži ar savu krievu līgu. No vietējiem treneriem tikai Štelmahers atbilst valstvienības kritērijiem kā galvenais treneris. I

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:39, pirms 6 gadiem
Witslenamitea rakstīja: Gailītis šaubos ka paliktu kā palīgs ja grib augt tad jāiet uz ārzemēm par galveno.
Es domāju Janičenoku kā palīgu, ja viņš botes uz nagliņas kar

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:40, pirms 6 gadiem
wolmar rakstīja: Nezinu, kā ar VEFa taktiku, bet viņu puikām šodien acis nedega. Toties ventiņi laida ar baigo iedvesmu un gandrīz visi! Vienīgi Zaķis tāds nekāds...
Iespējams, ka tomēr pārdega no vakardienas, bet tur jau arī trenera darbs

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:40, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kāpēc Lembi nepiemini? VIņš tak vēl lielāks Maskavai draugs kā pats Ušaks
nez kapec gan klubs gan pilseta lidzinas normalai eiropas pilsetai atskjiriba no rigas gan klubs gan pilseta lidzinas kautkadam krievijas miestam

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:41, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kas tur tieši neloģisks? Konkrēti, kas?
Tas ,ka tu tupi dien dienā gvelz kaut kādas neloğiskas sarunas.kāda ir tava izvēle personiskā - eirokauss vai vtb? Zini,vienubrīd likās,ka tu tiešām esi kaut kāds pietuvināts un uzpirkts vef trollis...bet nu ,apskatijos tavu FB profilu un secināju ,ka prasts lauku puika vien esi

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:42, pirms 6 gadiem
abs-1982 rakstīja: nez kapec gan klubs gan pilseta lidzinas normalai eiropas pilsetai atskjiriba no rigas gan klubs gan pilseta lidzinas kautkadam krievijas miestam
Kas Ventspilī ir bez klondaikas un govīm ziemā? Velies Eiropas pilsētu, lūdzu Pērnava, Tallina...Latvijā Valmiera varētu tā būt, nedaudz pavelk Liepāja un par klubiem runajot, abi ir vienādi ja skatāmies uz administratīvo izpildījumu un struktūru...

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:43, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Tas ,ka tu tupi dien dienā gvelz kaut kādas neloğiskas sarunas.kāda ir tava izvēle personiskā - eirokauss vai vtb? Zini,vienubrīd likās,ka tu tiešām esi kaut kāds pietuvināts un uzpirkts vef trollis...bet nu ,apskatijos tavu FB profilu un secināju ,ka prasts lauku puika vien esi
Mana personiskā ir Uleb....Teiksim, ja spēlētu ČL, protams fanotu par komandu, bet nu es vēlos Ulebu...Ja jāizvēlas starp ČL un VTB, tad VEF ņem naudu un spēlē VTB

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:43, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kas tur tieši neloģisks? Konkrēti, kas?
Jā ,un šosezon 3-0 ventiņu labā,kas tev leik domāt ,ka LBLfinālā būs savādak?

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:46, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Jā ,un šosezon 3-0 ventiņu labā,kas tev leik domāt ,ka LBLfinālā būs savādak?
Pirmkārt, tas, ka divas spēles sezonā bija ar 2 punktu starpību, basketbolā tas praktiski ir nekas...Šovakar paši VEF spēlēja bez enerģijas, nebija gatavi spēlei. Gaidīt, ka viņi tā nospēlē visu LBL finālu ir nedaudz naivi, tas pats, kas gaidīt, ka BKV sametīs 64% katrā spēlē.....Protams, ka ir iespēja, ka VEF ir BKV klienti, tāpat kā Kalev ir VEFa klienti

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:46, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Mana personiskā ir Uleb....Teiksim, ja spēlētu ČL, protams fanotu par komandu, bet nu es vēlos Ulebu...Ja jāizvēlas starp ČL un VTB, tad VEF ņem naudu un spēlē VTB
Aha ,lai vef ņem naudu ,ja? Un kāds tev no tā labums kā līdzjutējam?

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:47, pirms 6 gadiem
Kur mutes bajārs wwe?
Pareiz, #PaKrūmiem

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:49, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Aha ,lai vef ņem naudu ,ja? Un kāds tev no tā labums kā līdzjutējam?
Saproti, man patīk paskatīties tās Eirolīgas komandas un arī Uleb kausa + ir strukturāli vairāk spēļu, ko vef var uzvarēt nekā teiksim ČL grupā....Es protams saprotu arī tos, kas nevelas vtb, bet ignorēt labo līmeni tur arī nevajadzētu....Pret ČL man vairāk ir iebildumi par to, kā tā līga tika veidota + paņemu nedaudz klāt tās izlašu logu muļķības, ko fiba realizēja

  -1 [+] [-]

, 2019-04-06 22:49, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Mana personiskā ir Uleb....Teiksim, ja spēlētu ČL, protams fanotu par komandu, bet nu es vēlos Ulebu...Ja jāizvēlas starp ČL un VTB, tad VEF ņem naudu un spēlē VTB
VEFam ir tikai divas problēmas - vtb un jaunpups

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:50, pirms 6 gadiem
Real Rebel rakstīja: Pirmkārt, tas, ka divas spēles sezonā bija ar 2 punktu starpību, basketbolā tas praktiski ir nekas...Šovakar paši VEF spēlēja bez enerģijas, nebija gatavi spēlei. Gaidīt, ka viņi tā nospēlē visu LBL finālu ir nedaudz naivi, tas pats, kas gaidīt, ka BKV sametīs 64% katrā spēlē.....Protams, ka ir iespēja, ka VEF ir BKV klienti, tāpat kā Kalev ir VEFa klienti
Gailītis kā treneris nav treneris uzvarētājs,kā asistents vai video skautings viņs varētu būt .bet ne galvenais.

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:51, pirms 6 gadiem
mtz08 rakstīja: Gailītis kā treneris nav treneris uzvarētājs,kā asistents vai video skautings viņs varētu būt .bet ne galvenais.
Sen jau par daudz zaudētu spēļu un titulu viņam!
Moska Bagijs jāņem?

     [+] [-]

, 2019-04-06 22:52, pirms 6 gadiem
valjero rakstīja: VEFam ir tikai divas problēmas - vtb un jaunpups
Daļēji, otra problēma ir tā, ka tās Spaliņas ievārītās ziepes, gan Jahovičam, gan Bērziņam ir neskaitāmas sezonas jāizstrēbj, lai kaut cik normalizētu situāciju. Tur būtu ļoti noderīgs labs un tiešs mārketings, tikai tam nav tik daudz līdzekļu....Nākamsezon būs vēl grūtāk. To haosu, ko radīja Ozola, nesīs savus augļus diemžēl...