Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvija kapitulē zem groziem, nespējot atkost smagnējo Bosniju

Emils Ozerinskis

Latvija kapitulē zem groziem, nespējot atkost smagnējo Bosniju
Rihards Lomažs. Foto: FIBA

Eiropas čempionāta kvalifikācijas spēlē Sarajevas "burbulī" neveiksmi piedzīvoja Latvijas basketbola izlase, pamatīgi zaudējot cīņā zem groziem pret Bosniju un Hercegovīnu. Ar rezultātu 73:79 latvieši piedzīvoja otro zaudējumu pret bosniešiem, kuriem jau sanāca piekāpties arī Rīgā.

Sarajavā pret otrā Eiropas čempionāta kvalifikācijas sabraukuma spēles uzņemošo Bosniju un Hercegovīnu Roberts Štelmahers savas komandas sākumpieciniekā sūtīja tos pašus vīrus, kuri sāka maču pret Grieķiju - Kristeru Zoriku, Aigaru Šķēli, Mārtiņu Laksu, Mareku Mejeri un Mārtiņu Meieru.

Piektdienas mača varonis Laksa arī pret mājiniekiem turpināja iepriekšējā mačā iesākto, jau ar savu pirmo metienu pierakstot Latvijas izlasei trīs gūtus punktus. Bosniešiem cenšoties spiest uz groza apakšu, latviešu mazie spēlētāji piezagās palīgā un vairākkārt aplaupīja pretinieku spēlētājus, iesākot uzbrukumu ātrās pārejas. Uz brīdi Latvijas izlase sasniedza septiņu punktu vadību, taču pēc vairākiem latviešu netrāpītajiem trejačiem Bosnijas komanda spēja ar spiedienu uz apakšu izlīdzināt rezultātu - 9:9. Pirmās ceturtdaļas otrajā pusē mājinieki pirmo reizi mačā ieguva vadību, trāpot grozā divus trejačus pēc kārtas. Pēc Štelmahera pieprasītā minūtes pārtraukuma Rihards Lomažs iešāva grozā trejaci un realizēja pustālo metienu, taču citi punktu guvēji desmitminūtēs izskaņā sarkanbaltsarkanajiem nepieteicās, liekot pēc pirmā ceturkšņa būt iedzinējos ar 18:20.

Zem sava groza pretinieku metienus vairākkārt bloķēja Mejeris, taču uzbrukumā otrās ceturtdaļas sākumā punkti nekrājās tik naski kā to varētu vēlēties. Pēc noturētām aizsardzībām Latvijas basketbolisti centās ātri uzsākt uzbrukums, taču vairākkārt tas noveda pie kļūdām, mača otrajai ceturtdaļai ritot bosniešiem parocīgā smagnējā spēles stilā. Tiklīdz šķita, ka sāk atvērties Latvijas uzbrukums, uzliesmoja Bosnijas uzbrukums, naturalizētajam amerikānim Džonam Robertsonam iešaujot grozā tālmetienu. Sagaidot puslaika beigas rezultāts kļuva visai nepatīkams - 28:40.

Otro puslaiku Latvijas izlase iesāka ar pārtvertu bumbu un ātru Šķēles uzbrukumu, kas deva divus punktus, bet Robertsons atbildēja ar precīzu trejaci. Lai gan Latvijas uzbrukums izskatījās saturīgāk nekā otrajā ceturksnī, taču trešais periods arī aizritēja ar Bosnijas sekmēm no tālmetienu līnijas, kas neļāva sarkanbaltsarkanajiem pietuvoties rezultāta starpībā. Četras minūtes līdz ceturkšņa beigām Latvija bija iedzinējos ar 40:55. Kamēr Latvijas komanda turpināja izšķērdēt brīvas metienu iespējas, bosniešu metienus viesnīcas konferenču zālē uzstādītie grozi labprāt sūca iekšā. Noslēdzoties trešajam periodam latvieši bija trāpijuši vien trīs no 14 izdarītajiem trejačiem, bet uz tablo dega nelabvēlīgais 45:60.

Pēdējo spēles nogriezni izdevās sākt ar veiksmīgu kombinācijas izspēli uz zem groza pazaudēto Lomažu, bet pretiniekus nākamajā uzbrukumā pārleca Mejeris, samazinot starpību līdz 11 punktiem. Pēcāk Mejeris divas reizes īsā brīdī satricināja groza konstrukciju, panākot rezultātu 56:64. Ceturtdļas vidū Lomažs veiksmīgi novērtēja situāciju, ka Sarajevē vēl ne reizi garām grozam nav metis Laksa, kuram Francijas čempionātā spēlējošais Eirolīgas basketbolists nogādāja bumbu ātrajā pārejā. Laksa laida groza virzienā tālmetienu, kas četras minūtes un 20 sekundes līdz pamatlaika beigām panāca rezultātu 64:69.

Pēc Lomaža tālmetiena Latvijas deficīts saruka līdz tikai četriem punktiem (67:71), bet bosnieši pacietīgi spieda uz groza apakšu, turpinot savu nospiedošo pārsvaru zem groziem, kur Latvijas izlase atdeva 18 atlēkušas bumbas zem sava groza. Kopumā pamatīgi Latvijas izlase zaudēja atlēkušo bumbu kategorijā (33 pret 46) vienīgās uzbrukuma bumbas izcīnot vien pēdējās noslēdzošās ceturtdaļas minūtēs, kamēr visa mača gaitā Bosnijas izlase šajā kategorijā dominēja. Pietrūkstot sekmēm vairākos atslēgas mirkļos, Latvijas izlase piekāpās ar rezultātu 73:79, tādējādi piedzīvojot trešo zaudējumu četrās Eiropas kvalifikācijas turnīra spēlēs. Tas ļāvis Grieķijai un Bosnijai jau nodrošināt spēlēšanu Eiropas čempionātā, kamēr pēdējo ceļazīmi savā starpā sadalīs Latvijas un Bulgārijas vienības februārī.

Ar 19 punktiem Latvijas izlases rindās rezultatīvākais bija Rihards Lomažs, bet Aigars Šķēle sakrāja 16 punktus. Uzvarētāju rindās pie 19 punktiem tika Edins Antičs un Kenans Kamenjass.

29. novembris, Sarājeva

Bosnija un Hercegovīna - Latvija 79:73 (20:18, 20:11, 20:17, 19:28)
Bosnija: Antičs 19, Kamenjass 19, Robertsons 12, Sulejmanovičs 10, Lazičs 9, Milosevičs 6, Gegičs 2, Penava 2, Vravačs, Campara.
Latvija: Lomažs 19, Šķēle 16, Meiers 15, Mejeris 8, Laksa 8, Zoriks 4, Ate 3, Čavars, Vītols, Fremanis.

Eurobasket 2022 kvalifikācijas H grupa

V.KomandaU-Z+/-
1.Grieķija3-1+10
2.Bosnija3-1+41
3.Bulgārija1-3-49
4.Latvija1-3+4

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:21, pirms 3 gadiem
Nu, lūk. Atkal esam nonākuši līdz 'visu vai neko' sakramentālajai spēļu ciklu beigu formulai, kuru neviena Latvijas izlase nevienā sportā nav spējusi veiksmīgi pārvarēt. Visas likmes uz 1 - pēdējo spēli? Aizmirstam.
Atā, EČ!
Pozors...
Vārdu trūkst. Paldies FIBAi par "burvīgajām" attiecībām ar ULEBu.
Slēpts komentārs: otins

  +2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:22, pirms 3 gadiem
Kasparens rakstīja: Pret bulgāriem tik +7 tagad der. Nebūs viegli, redzot kā grieķi ar viņiem šodien mocījās. Jāpasaka paldies Zorikam par veltīto laiku, bet izlases tuvumā, vismaz pagaidām, negribētos viņu redzēt. Štelmahers arī varētu labāk nākamo spēli- mājās pie TV noskatīties. Domāju, ka Helmanis varētu viņu aizvietot.
Zorikam pāris dienas pirms izlases mačiem mazāk derētu dzert un jandalēt ar draugiem savā skanstes dzīvoklī, tad varbūt, ka varētu normāli nospēlēt.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:23, pirms 3 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Kad Vecais izgāza PK atlases izšķirošo maču, likās sliktak nevar būt. Iecēla Robi - biju domājis - viņam ir pieredze, ir šo to uzvarējis būs ok. Izskatās, ka ir tikpat traki kā ar Veco - tie paši jocīgie lēmumi. Par treneri gan, joprojām labaku uzskatu Robi, jo viņam vismaz līdz šim nav bijušas iespējas spēlēt ar EL sastāvu un Dāvi... LBS jādara viss, lai uz pēdejo sabraukumu no EL dabūtu ko vairāk kā tikai Lomažu (kurš gan nospēlēja labi)
Tur parādās problēma, jo izlasei, lielākoties nebūs labākie spēlētāji

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:24, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Vecvagars neko neizgāza, pēdējo PK atlases maču Latvija uzvarēja, tikai mazliet pietrūka 2 spēļu summā.
Vecvagars izgāza - neizmantojot visus spēlētājus, kas bija pieejami arī neieguva nepieciešamo pārsvaru. Un tas, ka pirmajās spēlēs tika zaudēts Ukrainai un Melnkalnei nav trenera vaina? Jo īpaši ņemot vērā, ka arī tad bija pieejami neslikti spēlētaji. Tāpat puiciskais kašķis ar Blūmu - tīra trenera izgāšanās. Tieši tāda pati, kā šobrīd draud štelmaheram, tikai Štelmaheram tas sastāvs ir vēl bēdīgāks, kā vecajam.

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:25, pirms 3 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Varbūt LBS beidzot vajadzētu saņemt olas rokās un atlaist galveno treneri? 1:3 arī Āfrikā ir 1:3. Spēlētāju pieejamība bija pietiekami laba. Ja treneris neko nespēj mainīt visu spēli un neko izdarīt pret Bosnijas presingu. Kāpēc mēs neatbildejam pret lenajiem bisniesiem ar presingu? Kāpēc? Mēs turam laukumā sastāvu, kas visi ir skrējēji, bet liekam viņiem spēlēt serbu skolas basketbolu. Mēs spēlējam ar īso sastāvu, kad mēs uzbrukumā esam 3 ceturtdaļās izcīnījuši vienu bumbu!! Vienu bumbu uzbrukuma. Bet mēs spēlējam ar īso Lomažs, Zoriks, Ate sastāvu. Tā vietā garākie Jako un Bonis sezh malā. Kas tas bija? Tad kad mūsējie saaka spēlēt savu basi 4. Ceturtdaļā metot pie pirmaas iespējas, tad mēs pievilkaam un lauzaam speeli. Kauns bija skatīties uz šo spēles stilu. Nu nav Stelmahers augsta līmeņa treneris, un jo sevišķi na treneris kas spēlēs gaitā spēj būt elastīgs un mainīt savu spēles plānu. Cirvis.
Tas viss ir skaidrs, domāju ka daudzi basketbola lietpratēji saprot, kas šovakar notika. Man tāda sajūta, ka viņš nezin ko darīt minūtes pārtraukumos. Piekrītu, ka LBS vajadzētu izdarīt drastiskus lēmumus. Ko dara Muižnieks, Vētra? Varbūt Mazurs, Gailītis - viņi pat ir lielāki motivatori. Ir viela pārdomām... ko te vispār dara Feldmanis par asistentu? Visur salīdis...

  -2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:26, pirms 3 gadiem
Karlo rakstīja: Nu, lūk. Atkal esam nonākuši līdz 'visu vai neko' sakramentālajai spēļu ciklu beigu formulai, kuru neviena Latvijas izlase nevienā sportā nav spējusi veiksmīgi pārvarēt. Visas likmes uz 1 - pēdējo spēli? Aizmirstam.
Atā, EČ!
Pozors...
Vārdu trūkst. Paldies FIBAi par "burvīgajām" attiecībām ar ULEBu.
Nu nav tā, ka vienmēr zaudē izšķirošo..Ja par visu LV sportu. Gan futenes, gan hokeja izlases laiku pa laikam izšķirošās spēles ir uzvarējušas. Ja nebūtu - nebūtu EČ 2004 un sen jau hokejā maltos "b divīzijā" un OS būtu spēlējuši krietni mazāk.
Basketā gan izšķirošo spēļu uzvara nenāk prātā.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:28, pirms 3 gadiem
Jūs ko, galvu esat pazaudējuši? Kādus lēmumus? Nekādus lēmumus par trenera nomaiņu nevajag, ja tiktu nomainīts treneris un šie 12 spēlētāji arī paziņotu par solidaritāti ar Robertu Štelmaheru un atteiktos spēlēt, jūs zināt - kāds tad būtu tas nākamais 12nieks?
Ja šie čaļi kopā ar treneri sataisīja sūdus šajā ciklā, tad viņiem KOPĀ arī no tā ir jāiziet. Šādā pozīcijā nekāda trenera maiņa, tas tikai sačakarēs!

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:28, pirms 3 gadiem
Karlo rakstīja: Nu, lūk. Atkal esam nonākuši līdz 'visu vai neko' sakramentālajai spēļu ciklu beigu formulai, kuru neviena Latvijas izlase nevienā sportā nav spējusi veiksmīgi pārvarēt. Visas likmes uz 1 - pēdējo spēli? Aizmirstam.
Atā, EČ!
Pozors...
Vārdu trūkst. Paldies FIBAi par "burvīgajām" attiecībām ar ULEBu.
Nav pareizas formulas, bet nu jāpiesaista A.Gražulis, kas varētu kapāties, atpūtināt Mejeri. Jako jāsamaina ar Zoriku, varbūt Žagaru var piesaistīt. Un kā minēju, izmantot Bērzu ar Jako...

  +3 [+] [-]

, 2020-11-30 00:28, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Vecvagars neko neizgāza, pēdējo PK atlases maču Latvija uzvarēja, tikai mazliet pietrūka 2 spēļu summā.
uj svētā nevainība.... skaidrs, ka Vecvagars neko neizgāza, jo viņš pašreiz trenē NBA un Eirolīgas klubus, kamēr viņa izčakarētais Radions Kurucs pašreiz krāmē preču vilcienus centrālstacijā vai ne?

  +2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:29, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Jūs ko, galvu esat pazaudējuši? Kādus lēmumus? Nekādus lēmumus par trenera nomaiņu nevajag, ja tiktu nomainīts treneris un šie 12 spēlētāji arī paziņotu par solidaritāti ar Robertu Štelmaheru un atteiktos spēlēt, jūs zināt - kāds tad būtu tas nākamais 12nieks?
Sorry, vecais. Ir laiks izlīst no alas

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:29, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Jūs ko, galvu esat pazaudējuši? Kādus lēmumus? Nekādus lēmumus par trenera nomaiņu nevajag, ja tiktu nomainīts treneris un šie 12 spēlētāji arī paziņotu par solidaritāti ar Robertu Štelmaheru un atteiktos spēlēt, jūs zināt - kāds tad būtu tas nākamais 12nieks?
Pēc tavas loģikas nekur, nekad nedrīkst atlaist treneri. Jo ja nu "paziņo ka nespēlēs ar citu treneri". Kaut kas liek domāt ka tā varētu notikt? Izlasē tomēr pamatā spēlē izlases dēļ nevis trenera.

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:29, pirms 3 gadiem
Basis09 rakstīja: Tas viss ir skaidrs, domāju ka daudzi basketbola lietpratēji saprot, kas šovakar notika. Man tāda sajūta, ka viņš nezin ko darīt minūtes pārtraukumos. Piekrītu, ka LBS vajadzētu izdarīt drastiskus lēmumus. Ko dara Muižnieks, Vētra? Varbūt Mazurs, Gailītis - viņi pat ir lielāki motivatori. Ir viela pārdomām... ko te vispār dara Feldmanis par asistentu? Visur salīdis...
Ne tikai motivatori. Gailītis ar Mazuru redz spēlētājus un redz, ko izdarīt viņi var. Spēlē viņi vienkārši tos spēlētājus ieliek un liek darīt to, ko māk. Štelmahers ir vairāk sistēmas basketbola treneris, viņam ir sistēma, kur spēlētāji jāvar izpildīt to, ko viņš prasa

  +7 [+] [-]

, 2020-11-30 00:30, pirms 3 gadiem
bārda un sifons rakstīja: Varbūt LBS beidzot vajadzētu saņemt olas rokās un atlaist galveno treneri? 1:3 arī Āfrikā ir 1:3. Spēlētāju pieejamība bija pietiekami laba. Ja treneris neko nespēj mainīt visu spēli un neko izdarīt pret Bosnijas presingu. Kāpēc mēs neatbildejam pret lenajiem bisniesiem ar presingu? Kāpēc? Mēs turam laukumā sastāvu, kas visi ir skrējēji, bet liekam viņiem spēlēt serbu skolas basketbolu. Mēs spēlējam ar īso sastāvu, kad mēs uzbrukumā esam 3 ceturtdaļās izcīnījuši vienu bumbu!! Vienu bumbu uzbrukuma. Bet mēs spēlējam ar īso Lomažs, Zoriks, Ate sastāvu. Tā vietā garākie Jako un Bonis sezh malā. Kas tas bija? Tad kad mūsējie saaka spēlēt savu basi 4. Ceturtdaļā metot pie pirmaas iespējas, tad mēs pievilkaam un lauzaam speeli. Kauns bija skatīties uz šo spēles stilu. Nu nav Stelmahers augsta līmeņa treneris, un jo sevišķi na treneris kas spēlēs gaitā spēj būt elastīgs un mainīt savu spēles plānu. Cirvis.
Pievienojos, zema līmeņa speciālists pēc kura pakalpojumiem rindā neviens nestāv...domāju, ja Kalevam šogad nebūtu naudas problēmas (nav naudas labam trenerim) , Štelmahers visticamāk sēdētu bez darba... Par Bērziņu un Jahoviču piekrītu, jau iepriekš izteicos.

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:31, pirms 3 gadiem
Basis09 rakstīja: Nav pareizas formulas, bet nu jāpiesaista A.Gražulis, kas varētu kapāties, atpūtināt Mejeri. Jako jāsamaina ar Zoriku, varbūt Žagaru var piesaistīt. Un kā minēju, izmantot Bērzu ar Jako...
Žagars tak traumēts. + Šosezon ir nekāds. Zoriks vismaz klubā labi spēlē.. Tad jau drīzak jācer, ka vesels būs Kurucs. + neizprotu kāpēc neņēma Strautiņu. Lai arī ja Jakoviču nelaida pie iespējas - ja paņemtu to no tās pašas Italijas varbūt arī nomarinētu.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:31, pirms 3 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Pēc tavas loģikas nekur, nekad nedrīkst atlaist treneri. Jo ja nu "paziņo ka nespēlēs ar citu treneri". Kaut kas liek domāt ka tā varētu notikt? Izlasē tomēr pamatā spēlē izlases dēļ nevis trenera.
Nu ne jau pirms pēdējām divām spēlēm. Kurš tad treneris būs tas, kurš nāks vietā un pa dažiem mēnešiem iepazīs spēlētājus, kandidātu loku? Izstrādās atkal jaunu sistēmu, kurai būs spēlētājiem jāpielāgojas? To nevar darīt tagad, kad līdz izšķirošām spēlēm nepilni 3 mēneši.

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:32, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Nu ne jau pirms pēdējām divām spēlēm. Kurš tad treneris būs tas, kurš nāks vietā un pa dažiem mēnešiem iepazīs spēlētājus, kandidātu loku? Izstrādās atkal jaunu sistēmu, kurai būs spēlētājiem jāpielāgojas? To nevar darīt tagad, kad līdz izškirošām spēlēm nepilni 3 mēneši.
Nekāda sistēma te nav jāizstrādā. Cikli ir īsi, sistēmas te tieši neder. Sistēma jau zaudēja šo spēli

  +6 [+] [-]

, 2020-11-30 00:32, pirms 3 gadiem
J. Bērziņš ar savu augumu būtu palīdzējis bumbas savākt!! Te laiž laukumā zābakus Ati un zoriku, ārprāts, spītīgais štelmahers, freimi ar rausta kā mazu puišeli. Nesavāksi stipru sastāvu uz Februāri, vari iet sēdēt bunkurā vai trenēt LU. Nabags

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:32, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Nu ne jau pirms pēdējām divām spēlēm. Kurš tad treneris būs tas, kurš nāks vietā un pa dažiem mēnešiem iepazīs spēlētājus, kandidātu loku? Izstrādās atkal jaunu sistēmu, kurai būs spēlētājiem jāpielāgojas? To nevar darīt tagad, kad līdz izškirošām spēlēm nepilni 3 mēneši.
Ja uz to skatās šādi - ok. Bet teikt, ka "spēlētāji solidarizēsies", kā pamatojumu neatlaist - nu tas izklausās pēc kaut kā no PSRS virtuves. A, ja nu spēlētājiem Robis besī? Ko tad?

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:33, pirms 3 gadiem
Real Rebel rakstīja: Absolūti nē. Pie ātrā basketbola un ātras spēles kā tādas to var kompensēt ar defu un to enerģiju pārnest uzbrukumā... Kā pirms cikla minēju, šis izlases modelis ir līdzīgs tam pašam VEF, kur Gailītis pat nedomā pozicionālo basi laist, tikai shoot and run basketbols. Tad nu paskaties kā tur sastāvs darbojas un salīdzini kā darbojās izlases sastāvs šajā mačā

Pirms izlases spēlēm jau paudu savu viedokli, ka Štelmahers der izlasei vecajā izspēles sistēmā, jo tur ir laiks ielikt savu sistēmu utt. Šeit tā laika nav un Robis nav tik elastīgs tremeris.
Pirmajā puslaikā pēc labām epizodēm aizsardzībā mēģināja skriet uz priekšu un vairumā gadījumu tas beidzās ar kļūdu. Bet brīžos, kad bosnieši vairāk vai mazāk paguva atpakaļ nācās spēlēt pozicionali un ja mums komandā nav spēlētāja, kas stabili var apspēlēt 1:1 tad nekadu saasinājumu ar nevar gribēt līdz ar to uzbrukums bija stipri samocīts.

  -4 [+] [-]

, 2020-11-30 00:34, pirms 3 gadiem
Onka rakstīja: uj svētā nevainība.... skaidrs, ka Vecvagars neko neizgāza, jo viņš pašreiz trenē NBA un Eirolīgas klubus, kamēr viņa izčakarētais Radions Kurucs pašreiz krāmē preču vilcienus centrālstacijā vai ne?
Vecvagara vadībā izlase palika nieka 3 punktu attālumā no dalības PK, tātad viņa vadībā ir sasniegts visaugstākais rezultāts visā LV izlases pastāvēšanas vēsturē. Neviens cits treneris tik tuvu PK nav bijis.

  -2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:35, pirms 3 gadiem
Real Rebel rakstīja: Nekāda sistēma te nav jāizstrādā. Cikli ir īsi, sistēmas te tieši neder. Sistēma jau zaudēja šo spēli
Pag, tu piedāvā tādu variantu, ka ieceļ treneri X. Treneris X neliekas ne zinis, nekomunicē ne ar vienu, jo "sistēmas tak neder" un tad vienkārši nāk uz spēli un saka, sarauj - spēlējam?
Kāda tad jēga trenerim, ja viņš neizstrādā stratēģiju, spēles plānu, nepiemeklē pretinieku un savas komandas vājās vietas, neveic analīzi, nepaskaidro to spēlētājiem un tā tālāk?

  +6 [+] [-]

, 2020-11-30 00:36, pirms 3 gadiem
Njā, te ir tiešām tā pretrunīgi. Tik labs man likās Štelmahers kā spēlētājs, turklāt saspēlnieks, spēlējis augstā līmenī, bet kā treneris viņš nekad nav spējis pārliecināt, tieši, kā gudrs treneris. Vairāk kā uz disciplīnu un noskaņošanu spējīgs, nekā taktiski.
Nu un gluži kā daudzi citi, nevar saprast, kā viņš redzēja spēli no savas vietas, kura ir daudz tuvāk laukumam, mana elementārā loģika saka, ka Jakovičam ir priekšrocība(tā ir visai racionāli izskaidrojama un balstīta uz faktiem, nevis simpātijām) pret Zoriku(lai gan, man ir liels prieks par to, ka viņš ir pamanīts, uzaicināts) vai Vītolu(vēljovairāk). Tātad, mana loģika saka, balstoties uz iepriekšpieredzēto, ka pie slikta rezultāta, kāds uzradās jau ap 2/4, Jako otro desmitminūti vai kaut pēdējās piecas, varēja droši dzīt laukumā. Tur ir divi scenāriji, Jako var savārīt ziepes(nost no laukuma), Jako visai bieži var īsā laikā samest kaudzīti grozu, tad var paturēt laukumā. Bet nekas tāds nenotika. Radīt konkrētas izspēles uz izteiktiem snaiperiem, kā bija pie Bagatska, laikam pie Štelmahera nekad nespīd. Poļu Bērziņš laukumā vispār netika. Arī nav saprotami. Labi, es saprotu, piemēram, man radās iespaids, ka Laksam bija vairākas zaudētas fiziskās divcīņas aizsardzībā. Ok. Nu izlasei būtu noderējis Strautiņš priekš fiziskās spēles ar stumdīšanos un kontaktu, tas ir tas, ar ko izlasei vienmēr ir bijusi problēma. Tāds spēlētājs ir Lomažs, kurš sevi labi apliecinājis. Tāds var būt arī Strautiņš, jo viņam gan patīk, gan sanāk piezīme/soda metiens situācijas radīšana. Paši spēlētāji bieži kļūdījās un apjuka. Tas bija ļoti acīmredzami. Nespēja dabūt atlekošās ar katastrofāla. Nespēja iemest sapelnītos sodus, vispār bez komentāriem

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:37, pirms 3 gadiem
basis89 rakstīja: Pirmajā puslaikā pēc labām epizodēm aizsardzībā mēģināja skriet uz priekšu un vairumā gadījumu tas beidzās ar kļūdu. Bet brīžos, kad bosnieši vairāk vai mazāk paguva atpakaļ nācās spēlēt pozicionali un ja mums komandā nav spēlētāja, kas stabili var apspēlēt 1:1 tad nekadu saasinājumu ar nevar gribēt līdz ar to uzbrukums bija stipri samocīts.
Un bosnieši paguva atpakaļ, jo mēs vienkārši lēnāk spēlējām. Mums ir pietiekoši 1:1 spēlētāju. Tik traki nav. Lai vinnētu šodien, mums bija viņi jānoskroen, jau no pirmās minūtes. Mēs to neizdarījā

  +2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:37, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Vecvagara vadībā izlase palika nieka 3 punktu attālumā no dalības PK, tātad viņa vadībā ir sasniegts visaugstākais rezultāts visā LV izlases pastāvēšanas vēsturē. Neviens cits treneris tik tuvu PK nav bijis.
Nejauc putru. Izspēles sistēma arī nekad tāda nebija bijusi. Piemēram uz PK 2014 vienkārsi kvalificējās Eurobasket top7 komandas.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:38, pirms 3 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Ja uz to skatās šādi - ok. Bet teikt, ka "spēlētāji solidarizēsies", kā pamatojumu neatlaist - nu tas izklausās pēc kaut kā no PSRS virtuves. A, ja nu spēlētājiem Robis besī? Ko tad?
Nesaku, ka spēlētāji tiešā tekstā pateiks tā, ka treneru maiņas dēļ nebrauks - bet mēs taču zinām, kā ar to tikšanu ir no spēlētāju klubiem. Var gadīties, ka kādiem būs "svarīgākas spēles" neilgi pirms vai pēc sabraukuma, un tad tiem automātiski attā?
Vārdu sakot, treneri var mainīt pēc tām 6 spēlēm, ne jau pēc 4ām.
Lai cīnās, lai strādā tagad.
Paņemot jaunu treneri, kurš potenciāli atnāks un zaudēs pēdējās 2 spēles, tikai sevi par izsmieklu parādīsim pasaulei.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:39, pirms 3 gadiem
Kadas izskirosas speles bus februari tadam top izlasem
Danija-Lietuva
Turcija-Zviedrija
Latvija-Bulgarija

Un varbut Serbijai ari bus

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:39, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Pag, tu piedāvā tādu variantu, ka ieceļ treneri X. Treneris X neliekas ne zinis, nekomunicē ne ar vienu, jo "sistēmas tak neder" un tad vienkārši nāk uz spēli un saka, sarauj - spēlējam?
Kāda tad jēga trenerim, ja viņš neizstrādā stratēģiju, spēles plānu, nepiemeklē pretinieku un savas komandas vājās vietas, neveic analīzi, nepaskaidro to spēlētājiem un tā tālāk?
Analīzes veikšana neko nedod, jo spēlē neko nepamainīsi grandiozu. Tikai uzsvarus pamainīsi un izvēlēsies spēles plānu, kas jāpieskaņo sastāvam, jo pašu ciklu laikā, treneris praktiski neko izmainīt vairs nevar

  +4 [+] [-]

, 2020-11-30 00:40, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Vecvagara vadībā izlase palika nieka 3 punktu attālumā no dalības PK, tātad viņa vadībā ir sasniegts visaugstākais rezultāts visā LV izlases pastāvēšanas vēsturē. Neviens cits treneris tik tuvu PK nav bijis.
Nu šitā demagoģēt ir jāmāk

  -2 [+] [-]

, 2020-11-30 00:40, pirms 3 gadiem
Real Rebel rakstīja: Paldies Štelmahera basketbolam. Nu kur tādu taktiku izvēlēties var pie šāda sastāva
Taktika bija pareiza. Mums bija īsāks sastāvs, salīdzinot ar pretiniekiem, tāpēc bija liels uzsvars uz izspēli līdz brīviem tālmetieniem. Tikai šoreiz nekrita.

  -1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:41, pirms 3 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Nejauc putru. Izspēles sistēma arī nekad tāda nebija bijusi. Piemēram uz PK 2014 vienkārsi kvalificējās Eurobasket top7 komandas.
Tieši tā, pēc vecās sistēmas mēs ar Bagiju jau brauktu uz PK.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:41, pirms 3 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Nesaku, ka spēlētāji tiešā tekstā pateiks tā, ka treneru maiņas dēļ nebrauks - bet mēs taču zinām, kā ar to tikšanu ir no spēlētāju klubiem. Var gadīties, ka kādiem būs "svarīgākas spēles" neilgi pirms vai pēc sabraukuma, un tad tiem automātiski attā?
Vārdu sakot, treneri var mainīt pēc tām 6 spēlēm, ne jau pēc 4ām.
Lai cīnās, lai strādā tagad.
Paņemot jaunu treneri, kurš potenciāli atnāks un zaudēs pēdējās 2 spēles, tikai sevi par izsmieklu parādīsim pasaulei.
Kāds svarīgākām spēlēm sakars ar tavu pirmo argumentu par spēlētāju atbalstu trenerim? Ja spēlētājs nevarēs tad nevarēs, lai kas būtu treneris. Un tai pat laikā -ja kādam nepatīk Robis, tad ar citu treneri tikšanas vēlme būtu lielāka.
Pretējs arguments - a ja paņems uz 2 spēlēm citu un tiks uz EČ, tad visiem pasaulē būs wow, malači, ka noriskējāt.

     [+] [-]

, 2020-11-30 00:42, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Taktika bija pareiza. Mums bija īsāks sastāvs, salīdzinot ar pretiniekiem, tāpēc bija liels uzsvars uz izspēli līdz brīviem tālmetieniem. Tikai šoreiz nekrita.
Nebija nekā pareiza. Īso sastāvu noskrēja, jo mums bija vairāk pozicionāla spēle.... Tad kur kas pareizs bija?
Slēpts komentārs: otins

  +1 [+] [-]

, 2020-11-30 00:43, pirms 3 gadiem
Swordsman rakstīja: Tieši tā, pēc vecās sistēmas mēs ar Bagiju jau brauktu uz PK.
Otiņš vienmēr ir aizstāvējis 2 tautā nemīlētus trenerus - Veco un Ankī. Tikai tie argumenti ar katru reizi dīvaināki.