Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvija pretargumentus Austrālijas ātrumam neatrod: sagrāve ar -45

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Latvija pretargumentus Austrālijas ātrumam neatrod: sagrāve ar -45
Toms Skuja. Foto: FIBA

Latvijas U19 izlase šodien aizvadīja sliktāko spēli turnīrā, neatrodot nekādus pretargumentus pret Austrāliju un piedzīvojot neveiksmi ar 45 punktu starpību - 44:89. Rītdien Latvija noslēgs turnīru ar spēli par 11. vietu pret Irānu vai Turciju.

Latvijas izlase cīņu par devīto vietu iesāka ar pārliecinošu uzvaru pār Koreju ar 90:67. Tajā rezultatīvāko spēli turnīrā aizvadīja Krišs Helmanis, kurš izmantoja savu auguma priekšrocību un guva 30 punktus. Austrālija, kura turnīrā bija mērķējusi iekļūt vismaz ceturtdaļfinālā, cīņu par devīto vietu uzsāka ar graujošu panākumu pār Puertoriko 95:52. Uzvarētāja svētdien cīnīsies par devīto vietu, bet zaudētāja 11. vietu. To pretinieces būs Turcijas vai Irānas valstsvienības.

Sākumsastāvi
Latvija: Skuja, Macoha, Helmanis, Feierbergs, Šulcs
Austrālija: Denielss, Gaks, Gelovejs, Džounss, Beilss

Jau pirmajā ceturtdaļā Austrālija nodemonstrēja savu spēku. Pirmajās divās minūtēs Austrālija pierādīja, ka tai ir spēcīgs aizsargu duets, gūstot divus tālmetienus (10:2), uz ko Latvija atbildēja ar precīzu Rodija Mačohas caurgājienu. Redzami bija iepriekšējie trūkumi - neprecīzas piespēles, kuras rezultējās kļūdās un ātrās pretinieku pārejās. Iniciatīvu Austrālija neizlaida, piedāvājot ātras pārejas no aizsardzības uzbrukumā, kam tempa ziņā Latvija nespēja turēt līdz. Pieļautās piecas kļūdas rezultējās tikai sešos gūtos punktos un -19 (6:25) pēc pirmās ceturtdaļas.

Otrajā ceturtdaļā Austrālija samazināja apgriezienus uzbrukumā, kas deva iespējas izcelties mājiniekiem. Trīs minūšu laikā, pateicoties Skujas, Helmaņa un Vanaga punktiem, Latvija bija guvusi vairāk punktus kā visas pirmās ceturtdaļas laikā. Latvija turpināja iekrist aizsardzībā, nenostrādājot līdz galam, lai nosegtu tālmetienu līniju. Austrālija bija uzķērusi ritmu, pirmā puslaika laikā realizējot sešus trejačus un no tālās distances metot ar 35% precizitāti. Puslaika izskaņā Austrālija sodīja latviešus par lēno lēmuma pieņemšanu pat atrodoties labākajās metiena pozīcijās, otrā laukuma galā izceļoties. Pirmais puslaiks neiepriecināja - 18:46.Atkārtojās turnīrā novērotās problēmas spēlēt pret komandām, kurām ir gari un atlētiski spēlētāji. Metieni no distances tika realizēti ar 22.58 % precizitāti (7/31), kā arī pieļautas desmit kļūdas pret tikai divām Austrālijas.

Otro puslaiku Nikolajs Mazurs iesāka ar izmaiņu pamatsastāvā, Viljamsonu sūtot Helmaņa vietā. Lai arī latvieši uzlaboja spēli aizsardzībā, pirmos astoņus punktus puslaikā guva pretinieki (18:54). Arī Austrālija atbildēja ar presingu par visu laukumu, izprovocējot trīs mūsējo kļūdas minūtes laikā. Uzbrukumā nedienas turpinājās, visas ceturtdaļas laikā gūstot tikai četrus punktus, kamēr aizsardzībā tika pieļauta viena taktiska kļūda pēc otras. Ceturtdaļas izskaņā saķērās Šulcs ar vienu no Austrālijas spēlētājiem, pēc kā situācijā iesaistījās Slivackis, saņemot tehnisko piezīmi.

Ceturtā ceturtdaļa iesākās ar -47 (22:69). Pēdējās desmit minūtes atgādināja treniņspēli. Vienā no epizodēm kritienu piedzīvoja Rodijs Mačoha, kurš laukumu pamest spēja tikai ar komandas biedru palīdzību. Paviršāk sāka darboties arī Austrālija, ļaujot latviešiem gūt visvairāk punktu kādā no ceturtdaļām (22).

Latvija - Austrālija 44:89 (6:25, 12:21, 4:23, 22:20)
Latvija: Viljamsons 8 (11 atl.b), Vanags 7, Skuja 6, Mačoha 6, Feierbergs 5, Helmanis 4, Denafs 3, Kļanskis 3, Slivackis 2, Briedis, Šulcs
Austrālija: Denielss 19, Gaks 16, Smits 12, Dengdits 11, Beilss 8, Ārmstrongs 7, Gelovejs 5, Vigness 5, Adebajo 4, Jāks 2, Okvera, Džounss

Latvijas U19 izlase

#SpēlētājsPoz.Dzimš.d.AugumsKlubs 2021
4Noa ViljamsonsF/C18.04.2002213Latvijas Universitāte
5Toms SkujaPG02.01.2002189Fuenlabrada (Spānija)
6Kristiāns FeierbergsF26.08.2002203GBA Sojky Pelhrimov (Čehija)
7Rodijs MačohaF29.10.2002201Fuenlabrada (Spānija)
8Valters BriedisG28.01.2003184Ādaži
9Rihards ParādnieksSG04.01.2002188A.Kraukļa VEF skola
10Kristiāns ŠulcsG/F26.09.2002194BK Ventspils
11Ričards Daniels VanagsSG29.12.2002201A.Kraukļa VEF skola
12Noels Enrijs SlivackisG01.09.2003194VEF BA Valkā/DSN
13Ričards KļanskisF02.10.2003201Orlandina (Itālija)
14Dāvis DenafsSG25.03.2002191Ogre
15Krišs HelmanisF/C07.04.2002211Joventut Badalona (Spānija)

Galvenais treneris: Nikolajs Mazurs (Ogre)
Treneri: Jānis Butāns, Uldis Švēde, Artūrs Bērziņš
Vingruma treneris Dāvis Feikners
Fizioterapeite Sintija Priede
Menedžeris Jānis Laganovskis

     [+] [-]

, 2021-07-10 22:52, pirms 3 gadiem
Bet tas viens no nedaudzajiem neafrofrančiem tīri labi spēlēja, labas kustības uzbrukumā ap grozu

     [+] [-]

, 2021-07-10 23:01, pirms 3 gadiem
MrMaybe rakstīja: Kāda valsts, tāds arī sports. Nespējīga valsts un pateicoties arī tam tāds arī ir sports. Tālu tiek tikai tie kuriem ir daudz naudas un sakaru.
Laimīgi ir tie kuri aizmukuši no šīs "pomoikas".
Spriežot pēc leksikas, tu esi aizlaidies uz Krieviju. Malaģec! Tādi cilvēki, kas noniecina Latviju, šeit nav vajadzīgi.

  -2 [+] [-]

, 2021-07-10 23:03, pirms 3 gadiem
otins rakstīja: Spriežot pēc leksikas, tu esi aizlaidies uz Krieviju. Malaģec! Tādi cilvēki, kas noniecina Latviju, šeit nav vajadzīgi.
Tu pamatīgi maldies, Latvijai ir vajadzīgi pilnīgi visi tās iedzīvotāji, pusmiljons aizmūk no valsts, tas nav tā tīri aiz slinkuma un prieka pēc, tas ir pamatīgs krahs. Jo izmirstošā valstī nekas neaug un neattīstās

  +2 [+] [-]

, 2021-07-10 23:09, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Tu pamatīgi maldies, Latvijai ir vajadzīgi pilnīgi visi tās iedzīvotāji, pusmiljons aizmūk no valsts, tas nav tā tīri aiz slinkuma un prieka pēc, tas ir pamatīgs krahs. Jo izmirstošā valstī nekas neaug un neattīstās
Nepiekritīšu. Ja aizmucējs ir tāds, kas sēz, neko nedara, nīd un vel saņem pabalstus - nu tādi labumu arī nedod. Un es nerunāju par invalīdiem vai bezdarbniekiem. Es runāju par tādiem, kam nekad nekas nav labi, kas pat necenšās neko darīt, lai uzlabotu savu, tuvinieku dzīvi, nemaz nerunājot par valsti. Tikai sēž, saņem piķi un nīd. Tāds labumu nerada nu nekā, toties atņem naudu, kādam, kam tā būtu vairāk vajadzīga.

  -1 [+] [-]

, 2021-07-10 23:17, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Nepiekritīšu. Ja aizmucējs ir tāds, kas sēz, neko nedara, nīd un vel saņem pabalstus - nu tādi labumu arī nedod. Un es nerunāju par invalīdiem vai bezdarbniekiem. Es runāju par tādiem, kam nekad nekas nav labi, kas pat necenšās neko darīt, lai uzlabotu savu, tuvinieku dzīvi, nemaz nerunājot par valsti. Tikai sēž, saņem piķi un nīd. Tāds labumu nerada nu nekā, toties atņem naudu, kādam, kam tā būtu vairāk vajadzīga.
Bet Tu jau noteikti zini, ka tas ir visai greizi kultivēts mīts, ko populāri skandēt Latvijā? Nu par tiem, kas aizlaidās no Latvijas, jo ar savu slinkumu nespēja sevi pienācīgi nodrošināt, tad aizlaidās uz anglijām, īrijām, vācijām, lai tur var turpināt darīt neko, par to saņemot naudu?
Realitātē ir tā, ka valsts pazaudēja pusmiljonu, no kuriem lielāka daļa ir darboties spējīgā vecumā, gandrīz visi strādā algotus darbus un maksā nodokļus to valstu kasēs, atbalsta šo valstu ekonomikas iepērkoties veikalos. Sūta savus bērnus šo valstu skolās, līdz ar to, tā paaudze vairs nepapildinās Latvijas iedzīvotāju skaitu, to aizņems krāsainie kebabi un citu dīvainu kultūru slinķi

  -1 [+] [-]

, 2021-07-10 23:19, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: Nepiekritīšu. Ja aizmucējs ir tāds, kas sēz, neko nedara, nīd un vel saņem pabalstus - nu tādi labumu arī nedod. Un es nerunāju par invalīdiem vai bezdarbniekiem. Es runāju par tādiem, kam nekad nekas nav labi, kas pat necenšās neko darīt, lai uzlabotu savu, tuvinieku dzīvi, nemaz nerunājot par valsti. Tikai sēž, saņem piķi un nīd. Tāds labumu nerada nu nekā, toties atņem naudu, kādam, kam tā būtu vairāk vajadzīga.
Jo šie Tevis aprakstītie, kā bija Latvijā, tā arī palika, tādi nekad nekur nebrauc, aizbrauca tie, kuri gatavi darīt, strādāt

     [+] [-]

, 2021-07-10 23:19, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Nezin gan, es teiktu, ka visai labu tiesnešu palīdzību saņēma franči
Kādi 3-4 sodi pilnīgi līdzīgās situācijās, kur franči dabūja sev par labu, bet serbi nedabūja neko
Par tiesnešu darbību vienmer var diskutēt. Bet franči mača beigās daudz nopietnāk krampēja, kas arī bija galvenais iemesls, kapēc serbiem vairs tik labi spēle nevedās. Tur jau 3/4daļā bija arī diezgan daudz sodu par labu serbiem, tā ka tiesnešiem grūti kaut ko pārmest. Iespējams, ka beigās dažas epizodes bija strīdīgas, bet baigos gļukus no tiesnešiem gan nemanīju. Skatos, ka frančus labi apmāca stāvēt aizsardzībā. Tapēc tik daudz sodu serbiem saskrājās tieši uzbrukumā. Jaunatnes treneriem jāizpēta šīs spēles video. Te var pamācīties, kā franči ieņem aizsardzības pozīcijas.

     [+] [-]

, 2021-07-10 23:24, pirms 3 gadiem
ak68 rakstīja: Par tiesnešu darbību vienmer var diskutēt. Bet franči mača beigās daudz nopietnāk krampēja, kas arī bija galvenais iemesls, kapēc serbiem vairs tik labi spēle nevedās. Tur jau 3/4daļā bija arī diezgan daudz sodu par labu serbiem, tā ka tiesnešiem grūti kaut ko pārmest. Iespējams, ka beigās dažas epizodes bija strīdīgas, bet baigos gļukus no tiesnešiem gan nemanīju. Skatos, ka frančus labi apmāca stāvēt aizsardzībā. Tapēc tik daudz sodu serbiem saskrājās tieši uzbrukumā. Jaunatnes treneriem jāizpēta šīs spēles video. Te var pamācīties, kā franči ieņem aizsardzības pozīcijas.
Nu tur bija pārāk uzkrītošas epizodes vienpusēji. Nu pilnīgs kopī peist ar atšķirīgu iznākumu.
Bet aizsardzībā abas komandas dūšīgi un nopietni sitās, frančiem tuč tuč pārsvars augumos un atlētismā, bet serbi tāpat apņēmīgi ikvienu uzbrukumu gāja, spēlēja līdz galam.
Man serbi patika vairāk, jā. Labi sagatavoti džeki

     [+] [-]

, 2021-07-10 23:34, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Jo šie Tevis aprakstītie, kā bija Latvijā, tā arī palika, tādi nekad nekur nebrauc, aizbrauca tie, kuri gatavi darīt, strādāt
To ko tu apraksti - jā tas tiešām ir. Liela daļa aizbraukušo aizbrauc tādi, kas varētu būt vērtīgi šeit uz vietas (ar izņēmumiem protams, jo aizbrauc arī tādi, kas tiešām gaida, ka nu tik viņiem visu dos utt.) Bet runa manā komentārā bija par to, ka ne visi pilsoņi ir tādi bez kuriem nevar iztikt. Ir sauja (liela vai maza - par to neņemos spriest), kuri ja aizbrauktu - sliktāk noteikti nebūtu.

     [+] [-]

, 2021-07-10 23:57, pirms 3 gadiem
vai tad tagad meitenes spēlē kopā ar pušu izlasēm kāpēc Latviju pārstāv skuķi..

  -1 [+] [-]

, 2021-07-10 23:59, pirms 3 gadiem
Kā vai tad Mazurs vēl ir šīs izlases treneris? Kauns, ja pats neprotas ar godu atkāpties. Vējoni, Vējoni! Raimi, galu galā-dari kaut ko!

     [+] [-]

, 2021-07-11 00:03, pirms 3 gadiem
Čaļi, saprotiet, ja gribat ko sasniegt, jāsāk beidzot trennēties 😉
Lai izdodas, no sirds novēlu 💪

  -1 [+] [-]

, 2021-07-11 00:08, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: To ko tu apraksti - jā tas tiešām ir. Liela daļa aizbraukušo aizbrauc tādi, kas varētu būt vērtīgi šeit uz vietas (ar izņēmumiem protams, jo aizbrauc arī tādi, kas tiešām gaida, ka nu tik viņiem visu dos utt.) Bet runa manā komentārā bija par to, ka ne visi pilsoņi ir tādi bez kuriem nevar iztikt. Ir sauja (liela vai maza - par to neņemos spriest), kuri ja aizbrauktu - sliktāk noteikti nebūtu.
Pēc manis pieredzētā vadoties, tad to, no kuriem vajadzētu atkratīties, ir ļoti ļoti maz. Viņi lielākā daļa nav nemaz spējīgi uz tik krasām pārmaiņām.

  -2 [+] [-]

, 2021-07-11 00:27, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Bet Tu jau noteikti zini, ka tas ir visai greizi kultivēts mīts, ko populāri skandēt Latvijā? Nu par tiem, kas aizlaidās no Latvijas, jo ar savu slinkumu nespēja sevi pienācīgi nodrošināt, tad aizlaidās uz anglijām, īrijām, vācijām, lai tur var turpināt darīt neko, par to saņemot naudu?
Realitātē ir tā, ka valsts pazaudēja pusmiljonu, no kuriem lielāka daļa ir darboties spējīgā vecumā, gandrīz visi strādā algotus darbus un maksā nodokļus to valstu kasēs, atbalsta šo valstu ekonomikas iepērkoties veikalos. Sūta savus bērnus šo valstu skolās, līdz ar to, tā paaudze vairs nepapildinās Latvijas iedzīvotāju skaitu, to aizņems krāsainie kebabi un citu dīvainu kultūru slinķi
Pirms 11gadiem sēdējām Vecrīgā bārā un viens no tuvākajiem draugiem paziņoja, ka aizbrauc no Latvijas (viņam tas bija veids kā izšķirties no draudzenes, savādāk nespēja) es tobrīd pateicu, ka būšu pēdējais kas jebkad aizbrauks no valsts, izaudzis kā nacionālists, patriots. Nedaudz vēlāk es sāku domāt, analizēt, kas un kā palieku vecāks, LV politikas virtuve man zināma, vecumā gribas sociālās garantijas, LV daudzas lietas notiek tikai savtīgu interešu vadītas, jābrauc prom Šobrīd jau 10 gadu dzīvoju Anglijā. Nebiju ekonomiskais bēglis, pirmos divus gadus pelnīju mazāk nekā Latvijā. Šobrīd mums ar sievu ir savs bizness, sievai savs veikals, man savs. Neesmu bijis Latvijā jau gandrīz 6 gadus. Tā kā

     [+] [-]

, 2021-07-11 00:33, pirms 3 gadiem
Nu ko, arī basketbols Latvijā, kā futbols izsit caurumu tur, kur zemāk nav kur krist. Palielam šai spēlei rādot pa TV bija jāliek ierobežojums + 18, adult ne basketbols, bezrakstura spēlētāji, bezmugurkaula komanda. Puišu maksimālais līmenis ir iet par sētniekiem.

  +2 [+] [-]

, 2021-07-11 00:36, pirms 3 gadiem
Geralt of Rivia rakstīja: To ko tu apraksti - jā tas tiešām ir. Liela daļa aizbraukušo aizbrauc tādi, kas varētu būt vērtīgi šeit uz vietas (ar izņēmumiem protams, jo aizbrauc arī tādi, kas tiešām gaida, ka nu tik viņiem visu dos utt.) Bet runa manā komentārā bija par to, ka ne visi pilsoņi ir tādi bez kuriem nevar iztikt. Ir sauja (liela vai maza - par to neņemos spriest), kuri ja aizbrauktu - sliktāk noteikti nebūtu.
Nu apmēram 70-80% aizbraukušo iz zemas kvalitātes, kodēji, sliņķi, diedelnieki.

Bet zinu tādus, kuri aizbraucot tik tiešām ir zaudējums valstij (tādi, kas aizbraucot citā valstī tiešām kaut ko sasniedz, iekārtojas, izaug arī kā personības), tā tas ir bijis un būs daudz kur.

     [+] [-]

, 2021-07-11 01:07, pirms 3 gadiem
vnk_fans rakstīja: Cilvēkiem šeit vajadzētu beidzot saprast, cik rets talants ir Porziņģis.
...garš

     [+] [-]

, 2021-07-11 01:13, pirms 3 gadiem
ak68 rakstīja: Bet ko jūs gribējāt no mūsu puišiem? Rīt spēlēsim par 11. veitu, kas arī Latvijai bija atvēlēta pirms turnīra pēc spēka ranga, ko tur kadi eksperti bija izveidojuši. Viss objektīvi. Pēc sportiskiem principiem mūsu komanda nebija atlasījusies uz čempionātu, piedalījās tikai kā rīkotāja. Tas, ka šie gadi puišu basī ir tukšie, tas jau tāpat bija zināms. Pie tam pēdejā sezonā nenotika ne LBL2, ne jauniešu turnīru. Lielākā daļa puišu pēdejā gada laikā spēlējuši ļoti maz un, saprotams, ka nekāds progress viņu meistarībai šajā laikā nebija. Nezinu, ko gaidīja cita, bet es arī gaidīju vietu ar 11.-13. Tā ka nejūtos nemaz īpaši piečakarēts. Galu galā 2019. gadā bez variantiem U18 izlidoja no A.divīzijas. Kādi vēl te jautājumi?
Un??? Kāpēc Lietuva spēlēja, bet antiņi nē? Pavļuti, Vējoņi, Kariņi...ATKĀPJAS!!!

     [+] [-]

, 2021-07-11 02:11, pirms 3 gadiem
balts rakstīja: Un??? Kāpēc Lietuva spēlēja, bet antiņi nē? Pavļuti, Vējoņi, Kariņi...ATKĀPJAS!!!
Ir citi turnīri un citi sporta veidi, kur mēs esam un būsim priekšā leišiem. Tā ir bijis arī pagātne un tā būs arī nākotnē. Te gan tāda piezīme - basketbols nav Latvijā galvenais sports, lai gan dažiem liekas ka tā ir. Ta ir atšķirība no Lietuvas. Mums ir hokejs, florbols (veidi kur Lietuva stipri atpaliek), esam viņiem arī priekšā volejbolā (ne tikai bīčā, arī klasiskajā, reku tagad arī ļoti laba, perspektīva U17 puišu izlase), handbols un futbols mums līdzīgs, sieviešu basī pēdējos 20 gados daudz labāki panākumi Latvijai, un atsevišķos turniros esam dažreiz priekšā leišiem arī veču basī. Tā ka nevajag te? Tokijā Latvija būs parstāvēta 3x3, kamēr Lietuva tur nebūs. Vispār Tokijā mums ir 33 sportisti, Lietuvai -37, Igaunijai -33. Visai līdzīgi rādītāji. Tad kāpēc jāraksta, ka nevaram? Visu varam. Te ir runa tikai par vienu jaunatnes izlasi. Nāks citas jaunatnes izlases un rezultāti būs citi.

     [+] [-]

, 2021-07-11 02:35, pirms 3 gadiem
backtofire rakstīja: Nu apmēram 70-80% aizbraukušo iz zemas kvalitātes, kodēji, sliņķi, diedelnieki.

Bet zinu tādus, kuri aizbraucot tik tiešām ir zaudējums valstij (tādi, kas aizbraucot citā valstī tiešām kaut ko sasniedz, iekārtojas, izaug arī kā personības), tā tas ir bijis un būs daudz kur.
Pilnīgs totāls sviests, tas ko Tu sauc, tas, ko Tu sauc par kodējiem, sliņķiem un diedelniekiem, tas ir katras valsts galvenais pamatslānis, kurš pie totālas sistēmas aizlaistības pajūk un dodas prom. Tā ir ļaužu pamatmassa, Tu viņiem dod darbu ar pienācīgu atalgojumu, viņi nodrošina darba ražīgumu, ienākumus uz vietas Latvijā,Tu viņus turi badā, iestājas panīkums, pasaule mūsdienās ir daudz brīvāka, viņi čakli strādā citur, papildina citas valsts kasi. No visa aizbraukušo bara tikai 5-10% ir izteikti diedelnieki, pārējie visi pārtop par ļoti čaklām prasmīgām darba rokām

     [+] [-]

, 2021-07-11 03:16, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Pilnīgs totāls sviests, tas ko Tu sauc, tas, ko Tu sauc par kodējiem, sliņķiem un diedelniekiem, tas ir katras valsts galvenais pamatslānis, kurš pie totālas sistēmas aizlaistības pajūk un dodas prom. Tā ir ļaužu pamatmassa, Tu viņiem dod darbu ar pienācīgu atalgojumu, viņi nodrošina darba ražīgumu, ienākumus uz vietas Latvijā,Tu viņus turi badā, iestājas panīkums, pasaule mūsdienās ir daudz brīvāka, viņi čakli strādā citur, papildina citas valsts kasi. No visa aizbraukušo bara tikai 5-10% ir izteikti diedelnieki, pārējie visi pārtop par ļoti čaklām prasmīgām darba rokām
Es saprotu, ka aizverot acis šis sapnis Tev tiešām rādās, jauki, ka ir sapņi.

Es Turu badā? Mīļo cilvēk, mani darbinieki saņem krietni vairāk, nekā minimālā alga šeit, un es stipri šaubos, ka mani darbinieki, kuru algas ir virs 1500 pēc nodokļiem sūdzās par badu, rēķinot, ka daudzus ikdienas tēriņus, pat hobijus, ārpus darba mācības un aktivitātes sedz viņiem uzņēmums.
Otrkārt, ja ir vēlēšanās un centība, mācīšanās gribēšana arī Latvijā var pelnīt labu naudu, šie 70-80% nevēlās to darīt, viņiem nav izglītības (ne tāpēc, ka nebija ar ko mācīties, bet tāpēc ka pīpot, dzerstīties, slapstīties bija svarīgāk),, arī nav vēlēšanās, bet prasības tādas, ka maz neliekās, ir norma neierasties darbā pat nebrīdinot, sataisīti kredītu mazo un lielo parādi un tad nu bēg to piepelnīt anglijā darot visu melno darbu, kurus paši angļi u.c.valstu iedzīvotāji nevēlās darīt, ir norma viņiem tur pa 5-10 cilvēki īrēt istabu un dzīvot kā bezpajumtnieki, lai gan īrēt barā arī šeit varētu un nauda paliktu tēriņiem vairāk.

Tu saki, ja labi maksā tas mudina labāk strādāt esi devis kādam darbu? Apmācījis viņu? Nesaukšu pilsētu un konrētu uzņēmumu, piemērs, ražotnē mazpilsētā cilvēkam dod algu pēc nodokļiem 1400 , bet viņš aizdzeras un neierodas darbā uz ko apstājas viņa maiņas darbs cehos, tā ir norma bet darba devējs vēl ir P IIIIII jo redz gudriniekam dēļ tā ka jau visas blakus pilsētas zin šī superstrādīgā manieres nevēlas ņemt darbā. Izglītības nav un uzzinot viņa superstrādīgā panākumus anglijā viņš tur arī mētājās no darba uz darbu, atbrauc reizi gadā uzsauc pusmazpilsētas draugiem tusuuu un saka, cik labi tur, bet te sūdīgi, bet anglijā leeepni dzīvo istabā ar trim indusiem.

Varētu jau teikt nu labi daži tādi, zinu anglijā, Dānijā, Somijā, Norvēģijā utt. cilvēkus, kuri ir darba devēji un zinu, kādi tur ir tie "strādīgie, motivētie pat pie labām algām. piedod, statistika nav labvēlīga".

Ja es zinu arī tādus, kuri izsitušies, taču viņiem arī bija mērķis paplašināt zināšanas, rast lielākas iespējas, un viņi arī šeit izsistos, taču izdarīja izvēli tur, jo elementāri ir biznesi, kuri šeit piemēram nebūs ejoši un super peļņas pilni, bet tur dēļ tirgus lieluma var to panākt (piemērs: auto aplīmēšanas biznes, aplīmē ne tikai auto, busus, kraviniekus, tehnsiskos objektus un daudz ko citu, šeit tam nav superpieprasījuma, a tur nespēj visus pat apkalpot. Tādi cilvēki izsitās, tas nav viegli, bet par tiem man no sirds prieks.

Tāpat zinu, jaunieti, kurš vēlējās mācīties valodu, iemācījās un sākot no parasta apstrādes ceka mazgātāja, tagad ir galvenaisatbildīgais par vairākām ražotnēm, jo sevi pierādījis, daudz to piemēru, bet diemžēl absolūti nepiekrītu teicienam, aizbrauc labākie.

Runājot par basi, nav jau problēma tajā ka zaudēja, problēma ir tā, kā zaudē mūsu šī izlase.

  -1 [+] [-]

, 2021-07-11 03:37, pirms 3 gadiem
backtofire rakstīja: Es saprotu, ka aizverot acis šis sapnis Tev tiešām rādās, jauki, ka ir sapņi.

Es Turu badā? Mīļo cilvēk, mani darbinieki saņem krietni vairāk, nekā minimālā alga šeit, un es stipri šaubos, ka mani darbinieki, kuru algas ir virs 1500 pēc nodokļiem sūdzās par badu, rēķinot, ka daudzus ikdienas tēriņus, pat hobijus, ārpus darba mācības un aktivitātes sedz viņiem uzņēmums.
Otrkārt, ja ir vēlēšanās un centība, mācīšanās gribēšana arī Latvijā var pelnīt labu naudu, šie 70-80% nevēlās to darīt, viņiem nav izglītības (ne tāpēc, ka nebija ar ko mācīties, bet tāpēc ka pīpot, dzerstīties, slapstīties bija svarīgāk),, arī nav vēlēšanās, bet prasības tādas, ka maz neliekās, ir norma neierasties darbā pat nebrīdinot, sataisīti kredītu mazo un lielo parādi un tad nu bēg to piepelnīt anglijā darot visu melno darbu, kurus paši angļi u.c.valstu iedzīvotāji nevēlās darīt, ir norma viņiem tur pa 5-10 cilvēki īrēt istabu un dzīvot kā bezpajumtnieki, lai gan īrēt barā arī šeit varētu un nauda paliktu tēriņiem vairāk.

Tu saki, ja labi maksā tas mudina labāk strādāt esi devis kādam darbu? Apmācījis viņu? Nesaukšu pilsētu un konrētu uzņēmumu, piemērs, ražotnē mazpilsētā cilvēkam dod algu pēc nodokļiem 1400 , bet viņš aizdzeras un neierodas darbā uz ko apstājas viņa maiņas darbs cehos, tā ir norma bet darba devējs vēl ir P IIIIII jo redz gudriniekam dēļ tā ka jau visas blakus pilsētas zin šī superstrādīgā manieres nevēlas ņemt darbā. Izglītības nav un uzzinot viņa superstrādīgā panākumus anglijā viņš tur arī mētājās no darba uz darbu, atbrauc reizi gadā uzsauc pusmazpilsētas draugiem tusuuu un saka, cik labi tur, bet te sūdīgi, bet anglijā leeepni dzīvo istabā ar trim indusiem.

Varētu jau teikt nu labi daži tādi, zinu anglijā, Dānijā, Somijā, Norvēģijā utt. cilvēkus, kuri ir darba devēji un zinu, kādi tur ir tie "strādīgie, motivētie pat pie labām algām. piedod, statistika nav labvēlīga".

Ja es zinu arī tādus, kuri izsitušies, taču viņiem arī bija mērķis paplašināt zināšanas, rast lielākas iespējas, un viņi arī šeit izsistos, taču izdarīja izvēli tur, jo elementāri ir biznesi, kuri šeit piemēram nebūs ejoši un super peļņas pilni, bet tur dēļ tirgus lieluma var to panākt (piemērs: auto aplīmēšanas biznes, aplīmē ne tikai auto, busus, kraviniekus, tehnsiskos objektus un daudz ko citu, šeit tam nav superpieprasījuma, a tur nespēj visus pat apkalpot. Tādi cilvēki izsitās, tas nav viegli, bet par tiem man no sirds prieks.

Tāpat zinu, jaunieti, kurš vēlējās mācīties valodu, iemācījās un sākot no parasta apstrādes ceka mazgātāja, tagad ir galvenaisatbildīgais par vairākām ražotnēm, jo sevi pierādījis, daudz to piemēru, bet diemžēl absolūti nepiekrītu teicienam, aizbrauc labākie.

Runājot par basi, nav jau problēma tajā ka zaudēja, problēma ir tā, kā zaudē mūsu šī izlase.
Beidz gvelzt totālu tukšu sviestu. Pat ja Tevis teiktais būtu kaut nedaudz taisnība, tas būtu tikai neliels pārpratums un izņēmums uz kopējā nabadzības fona. Ja Tev ir kaut nedaudz smadzenei spēja redzēt tendenci un kopējo ainu, Tu šito netērētu laiku lai uzrakstītu šo savu sviestu.
Ir elementāra salīdzināšana pa darba kategorijām, vidējà ienākuma līmenis utml, kas it Tevis nosauktie cipari uz reālas ainas fona? Da nekas, mazs spļāviens jūrā. Tātad ir tīrākā mutes bruķēšana bez jebkāda seguma. Cipari ienākumiem ir daudzviet 3-4 reizes zemāko nekā cituviet, cenas nav, tās ir augstākas. Nevajag stāstīt pasaciņas. Ar tādu sapņainu muldēšanu nekur netiksi.

  +1 [+] [-]

, 2021-07-11 03:39, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Beidz gvelzt totālu tukšu sviestu. Pat ja Tevis teiktais būtu kaut nedaudz taisnība, tas būtu tikai neliels pārpratums un izņēmums uz kopējā nabadzības fona. Ja Tev ir kaut nedaudz smadzenei spēja redzēt tendenci un kopējo ainu, Tu šito netērētu laiku lai uzrakstītu šo savu sviestu.
Ir elementāra salīdzināšana pa darba kategorijām, vidējà ienākuma līmenis utml,
Savā atvaļinājumā, es varu izklaidēties kā vēlos, tērēt vai netērēt laiku, tā jau ir mana problēma. Skatos Argentīnas un Brazīlijas spēli, malkoju aukstu alu un baudu laiku.

Tu tak tik gudrs, cik tad Tu dod darba vietas, tīri interesanti palika?

Tu runā par sviestu, tātad Tavu prāt visi šie uzņēmēji, kurus pazīstu d**š par super strādīgajiem latviešiem ? Lai tā būtu.

  -1 [+] [-]

, 2021-07-11 03:52, pirms 3 gadiem
backtofire rakstīja: Es saprotu, ka aizverot acis šis sapnis Tev tiešām rādās, jauki, ka ir sapņi.

Es Turu badā? Mīļo cilvēk, mani darbinieki saņem krietni vairāk, nekā minimālā alga šeit, un es stipri šaubos, ka mani darbinieki, kuru algas ir virs 1500 pēc nodokļiem sūdzās par badu, rēķinot, ka daudzus ikdienas tēriņus, pat hobijus, ārpus darba mācības un aktivitātes sedz viņiem uzņēmums.
Otrkārt, ja ir vēlēšanās un centība, mācīšanās gribēšana arī Latvijā var pelnīt labu naudu, šie 70-80% nevēlās to darīt, viņiem nav izglītības (ne tāpēc, ka nebija ar ko mācīties, bet tāpēc ka pīpot, dzerstīties, slapstīties bija svarīgāk),, arī nav vēlēšanās, bet prasības tādas, ka maz neliekās, ir norma neierasties darbā pat nebrīdinot, sataisīti kredītu mazo un lielo parādi un tad nu bēg to piepelnīt anglijā darot visu melno darbu, kurus paši angļi u.c.valstu iedzīvotāji nevēlās darīt, ir norma viņiem tur pa 5-10 cilvēki īrēt istabu un dzīvot kā bezpajumtnieki, lai gan īrēt barā arī šeit varētu un nauda paliktu tēriņiem vairāk.

Tu saki, ja labi maksā tas mudina labāk strādāt esi devis kādam darbu? Apmācījis viņu? Nesaukšu pilsētu un konrētu uzņēmumu, piemērs, ražotnē mazpilsētā cilvēkam dod algu pēc nodokļiem 1400 , bet viņš aizdzeras un neierodas darbā uz ko apstājas viņa maiņas darbs cehos, tā ir norma bet darba devējs vēl ir P IIIIII jo redz gudriniekam dēļ tā ka jau visas blakus pilsētas zin šī superstrādīgā manieres nevēlas ņemt darbā. Izglītības nav un uzzinot viņa superstrādīgā panākumus anglijā viņš tur arī mētājās no darba uz darbu, atbrauc reizi gadā uzsauc pusmazpilsētas draugiem tusuuu un saka, cik labi tur, bet te sūdīgi, bet anglijā leeepni dzīvo istabā ar trim indusiem.

Varētu jau teikt nu labi daži tādi, zinu anglijā, Dānijā, Somijā, Norvēģijā utt. cilvēkus, kuri ir darba devēji un zinu, kādi tur ir tie "strādīgie, motivētie pat pie labām algām. piedod, statistika nav labvēlīga".

Ja es zinu arī tādus, kuri izsitušies, taču viņiem arī bija mērķis paplašināt zināšanas, rast lielākas iespējas, un viņi arī šeit izsistos, taču izdarīja izvēli tur, jo elementāri ir biznesi, kuri šeit piemēram nebūs ejoši un super peļņas pilni, bet tur dēļ tirgus lieluma var to panākt (piemērs: auto aplīmēšanas biznes, aplīmē ne tikai auto, busus, kraviniekus, tehnsiskos objektus un daudz ko citu, šeit tam nav superpieprasījuma, a tur nespēj visus pat apkalpot. Tādi cilvēki izsitās, tas nav viegli, bet par tiem man no sirds prieks.

Tāpat zinu, jaunieti, kurš vēlējās mācīties valodu, iemācījās un sākot no parasta apstrādes ceka mazgātāja, tagad ir galvenaisatbildīgais par vairākām ražotnēm, jo sevi pierādījis, daudz to piemēru, bet diemžēl absolūti nepiekrītu teicienam, aizbrauc labākie.

Runājot par basi, nav jau problēma tajā ka zaudēja, problēma ir tā, kā zaudē mūsu šī izlase.
Bāc Tu muldi tukši huuu,i…ņu. Nu tā kā reāli aptaurēts ar savu piemēru saukšanu. Tikai aizmirsti vienu lietu, tie, kurus noniecini, tas ir sabiedrības pamatslānis, kodols, sauc kā gribi, tas ir tas, kas veido valsti un čaklās darba rokas. Ar visiem tiem tikumiem un netikumiem. Tikai Tu liec krietni sabiezinātu uzsvaru uz visām sliktākajām izpausmēm, kas gluži neatbilst reālajai ainai. Ne jau tie Tevis lepni sauktie lieliskie piemēri ir sabiedrības kodols un darba rokas, bet tieši tie, kurus to noliec.
Jā, ja viņiem nerada darba vietas un apstākļus, rada pārāk ilgstošu depresīvu bezizejas sajūtu, viņiem ir nosliece sevi izklaidēt ar alkoholu un dīkdienību, tur neko nevar darīt, šāds trūkums ir raksturīgs viņiem kopumā neatkarīgi no valsts, kurā viņi dzimuši, tas nav izteikti raksturīgs tieši mūsu darba roku masai, līdzko bezcerība ieilgst, viņi dodas meklēt laimi un mieru citur, valsts no tā neko neiegūst, tikai zaudē. Jocīgi, ka neesi bijis spējīgs šo vienkāršo likumsakarību saskatīt.

     [+] [-]

, 2021-07-11 03:59, pirms 3 gadiem
backtofire rakstīja: Savā atvaļinājumā, es varu izklaidēties kā vēlos, tērēt vai netērēt laiku, tā jau ir mana problēma. Skatos Argentīnas un Brazīlijas spēli, malkoju aukstu alu un baudu laiku.

Tu tak tik gudrs, cik tad Tu dod darba vietas, tīri interesanti palika?

Tu runā par sviestu, tātad Tavu prāt visi šie uzņēmēji, kurus pazīstu d**š par super strādīgajiem latviešiem ? Lai tā būtu.
Es tak neesmu mazs bērns lai nopietni uztvertu Tavu tukšmuldēšanu.
Britānijā un daudzviet citur strādā kaudzēm Latvijas darba roku, ļoti pat augstu tiek vērtētas, gan darba kvalitātē, gan čaklumā. Viss pārējais ir neveiksminieku biznesmeņu īdēšana, jo izrādās, ka maitas negrib strādāt no sirds par miņimalkām

     [+] [-]

, 2021-07-11 04:02, pirms 3 gadiem
Vienīgais, kur varu piekrist, tajā, ka traki ir nevis tas, ka zaudēja, bet kā vispār spēlēja, kā spēlēja, tā arī zaudēja. Bez rakstura, lielākoties

  +1 [+] [-]

, 2021-07-11 04:07, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Bāc Tu muldi tukši huuu,i…ņu. Nu tā kā reāli aptaurēts ar savu piemēru saukšanu. Tikai aizmirsti vienu lietu, tie, kurus noniecini, tas ir sabiedrības pamatslānis, kodols, sauc kā gribi, tas ir tas, kas veido valsti un čaklās darba rokas. Ar visiem tiem tikumiem un netikumiem. Tikai Tu liec krietni sabiezinātu uzsvaru uz visām sliktākajām izpausmēm, kas gluži neatbilst reālajai ainai. Ne jau tie Tevis lepni sauktie lieliskie piemēri ir sabiedrības kodols un darba rokas, bet tieši tie, kurus to noliec.
Jā, ja viņiem nerada darba vietas un apstākļus, rada pārāk ilgstošu depresīvu bezizejas sajūtu, viņiem ir nosliece sevi izklaidēt ar alkoholu un dīkdienību, tur neko nevar darīt, šāds trūkums ir raksturīgs viņiem kopumā neatkarīgi no valsts, kurā viņi dzimuši, tas nav izteikti raksturīgs tieši mūsu darba roku masai, līdzko bezcerība ieilgst, viņi dodas meklēt laimi un mieru citur, valsts no tā neko neiegūst, tikai zaudē. Jocīgi, ka neesi bijis spējīgs šo vienkāršo likumsakarību saskatīt.
Hui u runā diemžēl Tu pats. Tu meklē un gvelz bērnišķīgas atrunas atgādinot kkādus Gobzema atbalstītājus.

Manis nosauktie nebūt nav vidējā cilvēku daļa, nejauc, un par laimi tas nav pamatslānis.

Lai nu tā būtu, ka Tu esi supergudrais, tikai manis sauktie ir reāli piemēri iz dzīves, un ja Tu man tagad stāsti, ka mazpilsētā laukos, kur pat daži vadītāji mazos kantoros nesaņem pat 600 euro, cilvēkam ir vairāk kā divas reizes lielāka alga, bet viņam šādi apstākļi ir slikti un jākož? Tu joko šiem cilvēkiem nekas un nekur nebūs labi.

Man prieks, ja Tev ir labi piemēri, apsveicu, arī man tādi ir, bet runāju par lielāko daļu un šaj daļai nebūs labi nekad, ne apstākļi nekas.

Un Tu runā par tukšu mūldēšanu? Tu tā arī neatbildēji, cik darbavietas Tu dod cilvēkiem, Tu taču labāk zini no dīvāna tad cik?

  +1 [+] [-]

, 2021-07-11 04:13, pirms 3 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Es tak neesmu mazs bērns lai nopietni uztvertu Tavu tukšmuldēšanu.
Britānijā un daudzviet citur strādā kaudzēm Latvijas darba roku, ļoti pat augstu tiek vērtētas, gan darba kvalitātē, gan čaklumā. Viss pārējais ir neveiksminieku biznesmeņu īdēšana, jo izrādās, ka maitas negrib strādāt no sirds par miņimalkām
Mazs vai liels bērns, nav mana problēma, ko un kā uztver. Ir, piemēri, kur cilvēki no latvijas tiek ņemti ar prieku un, ja lasītu uzmanīgi, saprastu, ka tādus jau minēju ir, taču to ir mazākums, diemžēl.

Nezinu par uzņēmējiem nevieksminiekiem, kā Tu saki, taču pie šiem cilvēkiem strādā gan latvieši, gan igauņi pat, gan poļi, lietuvieši, ukraiņi un viņiem maksā labi. Taču fakts ir tāds, no 5 latviešiem viens nuuu labākajā gadījumā 2 ir tiešām labi darbinieki. No manis personīgi zināmajiem darba devējiem neviens nealgo darbiniekus par minimalku.

Lai nedaudz varbūt attaisnotu arī bēdīgi zināmos vaiantus, jāteic, ka tādu ir gana daudz arī no polijas (kur dzīve itkā labāka nekā Latvijā), ar lietuviešiem iet bēdīgāk nekā ar latviešiem.

     [+] [-]

, 2021-07-11 09:50, pirms 3 gadiem
Kauns, puiši! Vēlreiz atgādinu kā šobrīd ir vajadzīgi cilvēki uz zemeņu laukiem, lai salasītu ražu un pie reizes būtu pilnvērtīgs treniņš 12h, lai saprastu, kas ir reāli strādāt nevis tēlot basketbolistus. Mīkstie, gailēni.

     [+] [-]

, 2021-07-11 10:01, pirms 3 gadiem
ak68 rakstīja: Ir citi turnīri un citi sporta veidi, kur mēs esam un būsim priekšā leišiem. Tā ir bijis arī pagātne un tā būs arī nākotnē. Te gan tāda piezīme - basketbols nav Latvijā galvenais sports, lai gan dažiem liekas ka tā ir. Ta ir atšķirība no Lietuvas. Mums ir hokejs, florbols (veidi kur Lietuva stipri atpaliek), esam viņiem arī priekšā volejbolā (ne tikai bīčā, arī klasiskajā, reku tagad arī ļoti laba, perspektīva U17 puišu izlase), handbols un futbols mums līdzīgs, sieviešu basī pēdējos 20 gados daudz labāki panākumi Latvijai, un atsevišķos turniros esam dažreiz priekšā leišiem arī veču basī. Tā ka nevajag te? Tokijā Latvija būs parstāvēta 3x3, kamēr Lietuva tur nebūs. Vispār Tokijā mums ir 33 sportisti, Lietuvai -37, Igaunijai -33. Visai līdzīgi rādītāji. Tad kāpēc jāraksta, ka nevaram? Visu varam. Te ir runa tikai par vienu jaunatnes izlasi. Nāks citas jaunatnes izlases un rezultāti būs citi.
Piedod, nu kādas citas jaunatnes izlases - pēdējie gadi parāda krasu kritumu sniegumā, fiziskajā sagatavotībā u.tt. Mēs nerunājam tikai par šiem gadiem, bet par ieilgušu tendenci, kā rezultātā - mēs esam sākuši regulāri zaudēt igauņiem U līmenī. Tas ir fakts. Vnk paskaties savstarpējo spēļu rezultātus pēdējos gados. Kkas ir salūzis mehānismā, iepuvis, apstājies. Nevis jācer uz nākamajiem Bertāniem un Porziģiem, bet jāsāk ravēt nezāles!

     [+] [-]

, 2021-07-11 11:59, pirms 3 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Piedod, nu kādas citas jaunatnes izlases - pēdējie gadi parāda krasu kritumu sniegumā, fiziskajā sagatavotībā u.tt. Mēs nerunājam tikai par šiem gadiem, bet par ieilgušu tendenci, kā rezultātā - mēs esam sākuši regulāri zaudēt igauņiem U līmenī. Tas ir fakts. Vnk paskaties savstarpējo spēļu rezultātus pēdējos gados. Kkas ir salūzis mehānismā, iepuvis, apstājies. Nevis jācer uz nākamajiem Bertāniem un Porziģiem, bet jāsāk ravēt nezāles!
Nu Eiropas U18 čempionātā bijām finālā pret serbiem. Tas nemaz nebija tik sen. Protams, ir problēmas jaunatnes sistēmā un tās jārisina. Pandēmijas gadā gan bija grūti kaut kādu kardinālu uzlabojumu tur panākt. Jauniešu komanam spēles pēdējā sezonā nenotika. Skatīsimies, kas būs tālāk. Es gan te par citu. Ir vēl citi sporta veidi, kur mēs esam stipri priekšā lietuviešiem. Tad nosauc tos komandu sporta veidus, kur lietuvieši mums ir priekšā. Basketbolā vīriešiem jā, bet ne jau aŗī gaismas gadu priekšā. Pie tam meiteņu un sieviešu izlases ar dažiem izņēmumiem jau gadus 20 ieliek lietuvietēm.

     [+] [-]

, 2021-07-11 14:44, pirms 3 gadiem
ak68 rakstīja: Nu Eiropas U18 čempionātā bijām finālā pret serbiem. Tas nemaz nebija tik sen. Protams, ir problēmas jaunatnes sistēmā un tās jārisina. Pandēmijas gadā gan bija grūti kaut kādu kardinālu uzlabojumu tur panākt. Jauniešu komanam spēles pēdējā sezonā nenotika. Skatīsimies, kas būs tālāk. Es gan te par citu. Ir vēl citi sporta veidi, kur mēs esam stipri priekšā lietuviešiem. Tad nosauc tos komandu sporta veidus, kur lietuvieši mums ir priekšā. Basketbolā vīriešiem jā, bet ne jau aŗī gaismas gadu priekšā. Pie tam meiteņu un sieviešu izlases ar dažiem izņēmumiem jau gadus 20 ieliek lietuvietēm.
Es še laikam stabili piebiedrojos biedram biedriņam, jo neizskatās pēc tikai neveiksmīga tukšā gada, mums ir izveidojusies sistemātiska iepalikšana spēlētāju meistarībā, vidējais kopējais līmenis zaudē pat pret tuvajiem kaimiņiem. Labi, vairāk kā gads pandēmijas zīmē arī faktors, bet problēma ir jau ilgākā laika posmā.