Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Latvijas izlasei pārbaude pret Lietuvu pabaidījušo Poliju

Rolands Eliņš

Latvijas izlasei pārbaude pret Lietuvu pabaidījušo Poliju
Dairis Bertāns pirms diviem gadiem pārbaudes spēlē pret Poliju
Foto: Romāns Kokšarovs/F64

Šopēcpusdien 16:45 Latvijas basketbola izlase aizvadīs pārbaudes spēli Klaipēdā, tur notiekošajā turnīrā sacenšoties ar Poliju par trešo vietu. Mača tiešraide paredzēta LTV 7 kanālā.

Ja Ainara Bagatska vadītajai izlasei vakar būtu izdevies uzvarēt Gruziju, šodien būtu iespēja izmēģināt spēkus pret Lietuvu un NBA centru Jonu Valančūnu. Tā vietā Latviju šodien sagaida tikšanās ar Polijas izlasi, kas vakar lietuviešiem piekāpās tikai ar viena punkta starpību.

Polijas izlase šobrīd nav ne tuvu savā zenītā, jo karjerai valstsvienībā punktu pielicis tās ilggadējais līderis Marcins Gortats, Vašingtonas “Wizards” centra spēlētājs. Gortats ir poļu vienīgais NBA spēlētājs. Uz lielas jautājuma zīmes arī Maceja Lampes, arī NBA roku iemēģinājuša garā spēlētāja, kurš bijis vairāku Eiropas grandu sastāvos, bet šobrīd pārcēlies uz Ķīnu, piedalīšanās “EuroBasket”. Viņš atgūstas no smagas operācijas un, lai arī vēl pieļauj iespēju palīdzēt izlasei, šovakar pārbaudes spēlē nepiedalīsies pavisam noteikti.

Polijai vakar ar 14 punktiem rezultatīvākais bija Damiens Kuligs, Turcijas kausa ieguvējs kopā ar “Banvit”, bet 12 punkti citam Turcijā sezonu pavadījušam spēlētājam Mateušam Poņitkam, 2016. gada ULEB Eirokausa “Risin Star” laureātam. Pirms viņa šo balvu ieguva Kristaps Porziņģis, pēc viņa – Rolands Šmits. Tieši Poņitka trāpīja svarīgu tālmetienu vakardienas mača izskaņā, un Lietuva vēl četras minūtes pirms beigām bija iedzinējos ar 49:52, taču savu skatītāju priekšā tomēr paspēja atspēlēties. Vēl pēdējās minūtes sākumā poļu naturalizētais spēlētājs A.Dž. Sloters panāca neizšķirtu, taču savas iespējas izraut uzvaru Polija tomēr neizmantoja, zaudējot 58:59.

Spēlē pret Lietuvu Polijas galvenais treneris Maiks Teilors izmantoja ļoti biežas spēlētāju maiņas, kas radīja krietnu haosu pēc tam poļu medijiem atzīstot, ka neko nenožēlo: “Vēlējāmies dot visiem 12 spēlētājiem iespēju un tā arī darījām. Ļoti labi, ja katram sanāk pret tik spēcīgu pretinieku iziet laukumā kaut uz dažām minūtēm. Vai tā būs arī pret Latviju? Šajā spēlē rīkosimies, ņemot vērā notikumu attīstību un rezultātu.”

Tieši pret Polijas izlasi Latvija aizvadīs arī savu nākamo pārbaudes spēli, kas būs pirmā savu līdzjutēju priekšā Arēnā Rīga. Arī Latvijas sastāvā nav visu labāko spēlētāju, vēl nespēlējot Dāvim Bertānam un Kristapam Porziņģim, taču savu iespaidu atstājušas arī traumas – sagatavošanās ciklā gūto savainojumu dēļ treniņnometni jau atstājuši Klāvs Čavars un Jānis Bērziņš.

Vakardienas mačā pret Gruziju ar 23 gūtiem punktiem izcēlās Dairis Bertāns, bet Latvijai kopumā vāji klājās tālmetienos – tika trāpīti tikai seši no 29. Treneris Bagatskis pēc mača gan pauda pārliecību, ka daudzi tālmetieni bijuši pamatoti un turpmākajās spēlēs kļūs precīzāki, taču piekrita, ka vairāk jādodas uz groza apakšu. “Katrā spēles statistikas ailē izpaudās tas, ka visi kopā esam bijuši tikai dažus treniņus. Nav nekādu šaubu par spēlētāju labo fizisko formu, bet vajadzīgs laiks, lai atrastu spēles ritmu un saspēlētos. Tāpēc bija pārāk daudz nesaprašanās brīžu, tāpēc bija slikta metienu precizitāte, arī nepareizi lēmumi, ”sacīja Ainars Bagatskis.

Šodienas mačs pret Poliju sāksies 16:45 un būs pieejams arī LTV 7 tiešraidē.

Latvijas izlases sastāvs Klaipēdas turnīram

NrVārds un UzvārdsPozDz.gAugumsKlubs 16'-17'SpēlesPunktiEČ+OK
2Artūrs Ausējs21990192Liepāja/Triobet26
5Dāvis Lejasmeiers11991192Kings (Zviedrija)25
7Jānis Blūms1/21982190VEF Rīga14110466+1
9Dairis Bertāns1/21989193Darussafaka (Turcija)938773+1
10Jānis Timma31992201Zenit (Krievija)382751+1
11Rolands Šmits3/41995207Fuenlabrada (Spānija)1348
12Kristaps Janičenoks2/31983196Ventspils13213535
21Aigars Šķēle1/21992192Ventspils18820+1
22Iļja Gromovs51994208VEF Rīga21
24Andrejs Gražulis41993202Ventspils523
31Žanis Peiners2/31990203PAOK (Grieķija)16831
33Mārtiņš Meiers51991208VEF Rīga815613+1

Komandas vadība

Vārds un uzvārdsAmats
Ainars BagatskisGalvenais treneris
Arnis VecvagarsTreneris
Artūrs Visockis-RubenisTreneris
Viktors LācisFiziskās sagatavotības treneris
Oskars ErnšteinsFiziskās sagatavotības treneris
Juris SproģisĀrsts
Raivis AršauskisFizioterapeits
Mārtiņš OzoliņšFizioterapeits
Dinārs KvedovsMenedžeris
Māris JučmanisDirektors

Pārbaudes spēļu grafiks

Laiks un vietaSpēleRezultāts
28. jūlijā Tamperēslēgtā treniņspēle ar Somijas izlasi19:20; 18:12; 26:20; 24:15
29. jūlijā 20:00 Tamperēar Somijas izlasi (LTV7 tiešraide)85:81
4. augustā 16:45 Klaipēdāar Gruzijas izlasi (LTV7 tiešraide)69:73
5. augustā 16:45 Klaipēdāar Polijas izlasi (LTV7 tiešraide)
11. augustā 19:30 Arēnāar Polijas izlasi (LTV7 tiešraide)
19. augustā 19:30 Arēnāar Lietuvas izlasi (LTV7 tiešraide)
20. augustā 19:30 Arēnāar Rumānijas izlasi (LTV7 tiešraide)
24. augustā 19:30 Arēnāar Čehijas izlasi (LTV7 tiešraide)
25. augustāslēgtā treniņspēle ar Čehijas izlasi

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:45, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: nevajag būt akliem vai izliekties par tādiem, jo kaut cik apzinoties mūsu valsts izlasei tuvāko spēlētāju kodolu, noteikti var saprast to, cik mums ir maz spēlētāju, kuri spēj būt sekmīgi un agresīvi groza tuvumā, spēj ielauzties ar driblu soda laukumā. tas ilgstoši ir bijis mūsu izlases vājāis punkts un pa lielam arī nav neko īpaši mainījies, tie nedaudzie, kas spēj kaut ko izdarīties groza tuvumā (Dairis, Strēlnieks, Timma, Peineris, Šmits), arī pārsvarā mīl ganīties pa truli un tas tad arī ir mūsu spēles stils.
Dairim atkal problēmas ir ar spēcīgo pusi, ka ja to aiztaisa, tad caurgājiens paliek mazāk draudīgs, lai gan pārvalda driblu arī no otras puses

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:45, pirms 7 gadiem
krekeris rakstīja: Tas, ka mums ir iekalts, ka jāmet truļi, tas arī ir skaidrs...
Caurgājieniem vajag fizuhu un atlētismu...tad kāpēc, piemēram, Timma neiet caurgājienos? Viņš nevar sūdzēties par fizuhu un atlētismu!
Timma izskatās smagnēji! Iespējams, ir patālu no formas. Dairis, kā pats redzi, iet gan. Šmits drusku uz grozu paspiedās. Pārejiem šie elementi ir visai neattīstīti. Vismaz šim līmenim.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:46, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: nevajag būt akliem vai izliekties par tādiem, jo kaut cik apzinoties mūsu valsts izlasei tuvāko spēlētāju kodolu, noteikti var saprast to, cik mums ir maz spēlētāju, kuri spēj būt sekmīgi un agresīvi groza tuvumā, spēj ielauzties ar driblu soda laukumā. tas ilgstoši ir bijis mūsu izlases vājāis punkts un pa lielam arī nav neko īpaši mainījies, tie nedaudzie, kas spēj kaut ko izdarīties groza tuvumā (Dairis, Strēlnieks, Timma, Peineris, Šmits), arī pārsvarā mīl ganīties pa truli un tas tad arī ir mūsu spēles stils.
Tieši tā. Bagijs nevar izspiest ārā to, kā reāli nav.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:47, pirms 7 gadiem
krekeris rakstīja: Tas, ka mums ir iekalts, ka jāmet truļi, tas arī ir skaidrs...
Caurgājieniem vajag fizuhu un atlētismu...tad kāpēc, piemēram, Timma neiet caurgājienos? Viņš nevar sūdzēties par fizuhu un atlētismu!
Tu pārāk primitīvi spried, lai ietu caurgājienā ar vienu tupu fizuhu un atlētismu nekad nav pieticis, tas ir, ja izsakamies precīzāk, iet jau var, tikai sekmīgi noslēgt tāpat nevarēs. Jo vēl vairāk, kā fizuhu un atlētismu, vajag ļoti labu driblu un prasmīgu kāju darbību, lai izraustītu sedzēju un radītu iespēju tikt garām. Ļoti slikti, ja neesi pamanījis, ka tieši sīs lietas ir tās, kuras ļoti bieži trūkst mūsu spēlētājiem. Tāds Navarro un Teodosičs nekad nav bijuši superatlēti, bet caurgājienos vienmēr ir gājuši ļoti labi.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:47, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: Timma izskatās smagnēji! Iespējams, ir patālu no formas. Dairis, kā pats redzi, iet gan. Šmits drusku uz grozu paspiedās. Pārejiem šie elementi ir visai neattīstīti. Vismaz šim līmenim.
ko tu esi gatavs izdqrit par 2l Mieziša 7,1%?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:49, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Tu pārāk primitīvi spried, lai ietu caurgājienā ar vienu tupu fizuhu un atlētismu nekad nav pieticis, tas ir, ja izsakamies precīzāk, iet jau var, tikai sekmīgi noslēgt tāpat nevarēs. Jo vēl vairāk, kā fizuhu un atlētismu, vajag ļoti labu driblu un prasmīgu kāju darbību, lai izraustītu sedzēju un radītu iespēju tikt garām. Ļoti slikti, ja neesi pamanījis, ka tieši sīs lietas ir tās, kuras ļoti bieži trūkst mūsu spēlētājiem. Tāds Navarro un Teodosičs nekad nav bijuši superatlēti, bet caurgājienos vienmēr ir gājuši ļoti labi.
Strēlnieks ir tuvākais, kas mums bijis Navaro un Teodosičam, un domāju, ka labāka mums tuvākajā desmitgadē nebūs.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:51, pirms 7 gadiem
Tādi, kas tiešām labi iet caurgājienos mūsu izlasē nekad nav bijuši daudz, var turpat vai uz pirkstiem uzskaitīt. Visspilgtākie, kurus es liktu apmēram vienā līmenī, Štelmahers pirms daudzo traumu perioda, kā arī Armands Šķēle, labāki par viņiem nav bijis neviens, ir Dairis ļoti labs, Strēlnieks spēj būt ļoti labs, Žanis spēj interesanti nospēlēt, bet tie divi pirmie ārpus konkurences. Bet Štelmahers biji izcili labs un daudzpusīgs, jo gan gāja caurgājienos labi, gan arī meta ļoti precīzi no jebkuras vietas laukumā, plus vēl deva labas piespēles.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:51, pirms 7 gadiem
krekeris rakstīja: Tas, ka mums ir iekalts, ka jāmet truļi, tas arī ir skaidrs...
Caurgājieniem vajag fizuhu un atlētismu...tad kāpēc, piemēram, Timma neiet caurgājienos? Viņš nevar sūdzēties par fizuhu un atlētismu!
Caurgājienam vajag ļoti labu bumbas pārvaldīšanas tehniku un spēju to noslēgt rezultatīvi. Spēja iemest pēc caurgājiena ar kontaktu ir vesela māksla un ar fizuhu un atlētismu vien nepietiek.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:52, pirms 7 gadiem
Blāvs sniegums

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:52, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: Strēlnieks ir tuvākais, kas mums bijis Navaro un Teodosičam, un domāju, ka labāka mums tuvākajā desmitgadē nebūs.
Nepiekrītu, labākais, kas mums būs, ja viss notiks, kā vajag, būs jaunais Žagars, kuram ir izcils dribls un IQ

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:52, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Tādi, kas tiešām labi iet caurgājienos mūsu izlasē nekad nav bijuši daudz, var turpat vai uz pirkstiem uzskaitīt. Visspilgtākie, kurus es liktu apmēram vienā līmenī, Štelmahers pirms daudzo traumu perioda, kā arī Armands Šķēle, labāki par viņiem nav bijis neviens, ir Dairis ļoti labs, Strēlnieks spēj būt ļoti labs, Žanis spēj interesanti nospēlēt, bet tie divi pirmie ārpus konkurences. Bet Štelmahers biji izcili labs un daudzpusīgs, jo gan gāja caurgājienos labi, gan arī meta ļoti precīzi no jebkuras vietas laukumā, plus vēl deva labas piespēles.
Neaizmirsīsim aizsardzību arī, kur pašlaik ir problēmas, jo ir spēlētāji, gan garajā galā, gan īsajā, kuri šķiet ir aizmirsuši ko nozīmē mainīties utt.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:52, pirms 7 gadiem
šķēle kā auns spēlē

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:53, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Tādi, kas tiešām labi iet caurgājienos mūsu izlasē nekad nav bijuši daudz, var turpat vai uz pirkstiem uzskaitīt. Visspilgtākie, kurus es liktu apmēram vienā līmenī, Štelmahers pirms daudzo traumu perioda, kā arī Armands Šķēle, labāki par viņiem nav bijis neviens, ir Dairis ļoti labs, Strēlnieks spēj būt ļoti labs, Žanis spēj interesanti nospēlēt, bet tie divi pirmie ārpus konkurences. Bet Štelmahers biji izcili labs un daudzpusīgs, jo gan gāja caurgājienos labi, gan arī meta ļoti precīzi no jebkuras vietas laukumā, plus vēl deva labas piespēles.
Tātad viss būs pareizi, ja pretiniekam būs piezimju norma, bet mūsējie tik turpinās mētāt neprecīzus truļus, ja?

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:54, pirms 7 gadiem
GreenUprise rakstīja: Caurgājienam vajag ļoti labu bumbas pārvaldīšanas tehniku un spēju to noslēgt rezultatīvi. Spēja iemest pēc caurgājiena ar kontaktu ir vesela māksla un ar fizuhu un atlētismu vien nepietiek.
Vispār jau ne es teicu, ka vajag fizuhu un atlētismu, lai ietu caurgājienā!

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:54, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tātad viss būs pareizi, ja pretiniekam būs piezimju norma, bet mūsējie tik turpinās mētāt neprecīzus truļus, ja?
kāds tam sakars ar pareizi/nepareizi? Es runāju par to,kas mūsu izlases spēlētājiem ir stiprās puses, bet tu runā pavisa par citu?

  +1 [+] [-]

, 2017-08-05 17:55, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Nepiekrītu, labākais, kas mums būs, ja viss notiks, kā vajag, būs jaunais Žagars, kuram ir izcils dribls un IQ
Līdz tam vēl gadi jāgaida.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:55, pirms 7 gadiem
Visai interesanti būs, kad pieslēgsies Porziņģis un Dāvis, varēsim visi 5 stāvēt uz truļa līnijas un izmantot savu lielāko ieroci uzbrukumā

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:55, pirms 7 gadiem
Šķēle acīmredzami maldās pēc aizsegiem

  -1 [+] [-]

, 2017-08-05 17:55, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tātad viss būs pareizi, ja pretiniekam būs piezimju norma, bet mūsējie tik turpinās mētāt neprecīzus truļus, ja?
es tad jautāšu vai būs pareizi, ja spēlētāji, kuri nav sekmīgi caurgājienos, tiks spiesti tagad tā pēkšņi iet caurgājienos? tas dos rezultātu? man liekas, tas vairos pazaudēto bumbu un kļūdu skaitu/.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:56, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: es tad jautāšu vai būs pareizi, ja spēlētāji, kuri nav sekmīgi caurgājienos, tiks spiesti tagad tā pēkšņi iet caurgājienos? tas dos rezultātu? man liekas, tas vairos pazaudēto bumbu un kļūdu skaitu/.
Nu, nevajag pataisīt arī mūsējos par galīgiem nespējniekiem

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:57, pirms 7 gadiem
tādsnesportists rakstīja: es tad jautāšu vai būs pareizi, ja spēlētāji, kuri nav sekmīgi caurgājienos, tiks spiesti tagad tā pēkšņi iet caurgājienos? tas dos rezultātu? man liekas, tas vairos pazaudēto bumbu un kļūdu skaitu/.
Teiksim tādam Gražulim, Meieram vai Gromovam?

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:58, pirms 7 gadiem
nu no metēju izlases mēs esam ļoti tālu.

     [+] [-]

, 2017-08-05 17:59, pirms 7 gadiem
Kas tā par modi garos ignorēt? neskaitāmas epizodes

  -1 [+] [-]

, 2017-08-05 17:59, pirms 7 gadiem
Real Rebel rakstīja: Teiksim tādam Gražulim, Meieram vai Gromovam?
nu apmēram.,.tas pats Meiers ar bumbu sekmīgs tikai tad, ja spēj uzbrukt pēc viena diviem piesitieniem, citādi bumba ir zaudēta.

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:00, pirms 7 gadiem
Ar tādu spēli kā pagaidām pret Poliju čempī nav ko darīt. Nav normāla saspēlnieka, centra un vispār ārprāts.

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:01, pirms 7 gadiem
Amatieri!

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:01, pirms 7 gadiem
elviss56 rakstīja: Ar tādu spēli kā pagaidām pret Poliju čempī nav ko darīt. Nav normāla saspēlnieka, centra un vispār ārprāts.
Centrs ir, nevajag pārspīlēt, tas, ka laukuma spēlētāji nedod piespēles, bet paši laužas vai arī kļūdās piespēlēs ir cita lieta

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:02, pirms 7 gadiem
Timma uz laukuma kā pilnīgs antiņš,ne metiena,ne piespēles un kļūdu jūra...

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:02, pirms 7 gadiem
Es Meiera vietā Šķēlem aizsegu neliktu, kā tā var centru ignorēt?

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:03, pirms 7 gadiem
parasti nerakstu negativo, bet Timma shodien ir zem katras kritikas. Kaads tur Eiroliigas speletajs? Kur? Neredzu! Cerams uz EC viss bus ok

  +2 [+] [-]

, 2017-08-05 18:03, pirms 7 gadiem
Poļi skolo mūsejos kā iesācējus. Leiši laukuma malā ierēc.

  +2 [+] [-]

, 2017-08-05 18:03, pirms 7 gadiem
nevar shito skatiities.... kashmars

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:03, pirms 7 gadiem
gico rakstīja: parasti nerakstu negativo, bet Timma shodien ir zem katras kritikas. Kaads tur Eiroliigas speletajs? Kur? Neredzu! Cerams uz EC viss bus ok
Viņam nav formas, ir jābūt mega optimismam, ka izlasē ieradās labā kondīcijā

     [+] [-]

, 2017-08-05 18:05, pirms 7 gadiem
Labi, ka šī ir tikai pārbaudes spēle un būs papildinājumi, bet no redzētā es Šķēli uz izlasi neņemtu un Bagatskim būs jāizvēlas starp Gražuli un visticamāk Gromovu, jo vajadzēs kā dziļo rezervi vienu garo