Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3039, Did:0, useCase: 3
Autors: Rolands Eliņš

Rodions Kurucs par valodas skandālu: "Par patriotismu vislabāk runā darbi"

Rodions Kurucs par valodas skandālu: "Par patriotismu vislabāk runā darbi"
Rodions Kurucs. Foto: FIBA

Latvijas izlases basketbolists Rodions Kurucs publiskā ierakstā sociālajos tīklos paudis savu viedokli par latviešu valodas izmantošanas jautājumu, kas viņa ģimenes sakarā aktuāls kļuva pēc viņa mātes sociālajos medijos publicētā video, kurā viņa krieviski un nievājoši izteicās par latviešu valodu. Kurucs savā paziņojumā norādīja, ka daudzās ģimenēs ir dažādi pasaules uzskati, taču katrs pieaudzis cilvēks atbild tikai par savu izvēli un rīcību.

Jūnija izskaņā sociālajos tīklos plašāku uzmanību piesaistīja Rīgas 252. pirmsskolas skolotājas Olgas Sokolovas platformā “TikTok” publicētie video, kuros viņa krievu valodā kritizē latviešu valodas lietojumu, apņēmās ar nodomu Latvijā nerunāt latviski un ironizēja par latviešu valodas popularitāti ārzemēs. Sokolova ir pazīstamo basketbolistu Rodiona un Artūra Kurucu māte, un par viņas teikto tika izveidots sižets arī LTV ziņu raidījumā “Panorāma”.

Sociālo tīklu lietotāji aizvadītajās dienās aktīvi vērsās pie Rodiona Kuruca, aicinot viņu paskaidrot savu nostāju šajā jautājumā, ko viņš šodien arī darījis, platformā “X” veicot ierakstu ar virsrakstu “Manas domas, draugi, turpinām gatavoties EČ.”

Publicējam Kuruca viedokli pilnā apjomā.

“Par patriotismu vislabāk runā darbi. Es, tāpat kā mani brāļi un visi mūsu komandas biedri, esam pārstāvējuši, pārstāvam un turpmāk pārstāvēsim savu dzimteni Latviju, darot to, ko protam vislabāk – trenējoties un spēlējot basketbolu. Nežēlojot savus spēkus, brīvo laiku un dažkārt arī veselību, lai sasniegtu augstus sportiskos mērķus un sagādātu labas emocijas mūsu atbalstītājiem.”

“Ar visiem, kuri vēlas komunicēt, to daru vienlīdz brīvi gan latviski, gan dzimtajā krievu valodā, gan arī spāniski un angliski – valodās, kuras esmu apguvis basketbolista gaitās. Šīs zināšanas ir mana bagātība.”

“Daudzās ģimenēs, arī mūsējā, cilvēkiem mēdz būt dažādi pasaules uzskati un viedokļi, taču mēs, kā pieauguši cilvēki, katrs atbildam tikai par savu izvēli un rīcību. Ar darbiem, nevis skaļiem vārdiem.”

Izmantotie resursi:
https://x.com/KurucsRodions/status/...


, 2025-07-03 15:59, pirms 3 nedēļām
kārtējais pierādījums kas ir krievs...savas valsts viņiem nav, bet tajā federācijā kurā dzīvo 200 tautības viņi neieredz viens otru...krievijas impērija sabruka, psrs sabruka, federācijas beigas nav aiz kalniem...
, 2025-07-03 17:01, pirms 3 nedēļām
aureelijs rakstīja: Kas tad nu? Piespieda pie sienas vai sāka loģiski domāt kā tikt ārā no klauna lomas?
Pa šīm dienām jau paspēja lielai daļai komentētāju 🤡 emoji nosūtīt. Pa visām vīlēm līda ārā patiesais Rodions.
Spriežot pēc komentāra, pats gan vēl no klauna lomas neesi ticis āra
Slēpts komentārs: NorchaN
, 2025-07-03 17:06, pirms 3 nedēļām
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Tev nav taisnība, jo katrs ģimenes loceklis, kurš ir pilngadīgs, nes atbildību par citiem ģimenes locekļiem. Atslēgas vārds-ģimene.
Nekas personisks, bet tiieši cilvēki ar šādu domāšanu bieži pamet savus vecākus bezpalīdzīgā stāvoklī, jo neliekas par viņiem ne zinis.
Nedrīkst salīdzināt rūpes par sev tuvajiem ar atbildību par savu radinieku rīcību. Ja tev bērns va kāds no vecākiem izdarīs noziegumu - tu iesi cietumā? Pieauguši cilvēki katrs pats atbild par savu rīcību. Un PUNKTS.
, 2025-07-03 17:18, pirms 3 nedēļām
Geralt of Rivia rakstīja: Klauni ir tie, kas pieprasīja no Rodiona paskaidrojumus. Rodions neatbild par savas mātes tupumu. Tieši tāpat kā jebkurš cits bērns neatbild par savu vecāku grēkiem
Nē, klauns šoreiz rodions ir. Ar visiem saviem emoji. Šis netieši liek domāt, ka viņa apsūdzība ASV bija patiesa
, 2025-07-03 17:33, pirms 3 nedēļām
NorchaN rakstīja: Nedrīkst salīdzināt rūpes par sev tuvajiem ar atbildību par savu radinieku rīcību. Ja tev bērns va kāds no vecākiem izdarīs noziegumu - tu iesi cietumā? Pieauguši cilvēki katrs pats atbild par savu rīcību. Un PUNKTS.
Šajā gadījumā, problēma tā, ka tā vietā, lai normāli atbildētu, viņš uzvedās kā klauns
, 2025-07-03 17:47, pirms 3 nedēļām
Tur nav nekāds brīnums, visa ģimene ( māmiņa un viņas brālīši) vienmēr bijuši vatenieki. Sergejs ( mātes brālis) nemācēja runāt latviski, lai gan spēlēja pie VV, Iļja vispār neadekvāts vatenieks. Vecais Kiseļevs agrākos laikos arī latviski vispār nerunāja. Tagad laiki mainījušies, šo to ir bijis spiests iemācīties
, 2025-07-03 18:31, pirms 3 nedēļām
NorchaN rakstīja: Patiesībā viņam nekas nevienam nebija jāskaidro. Bet, diemžēl, cilvēku trulumam nav robežu, tāpēc arī ir šis Rodija skaidrojums.
Latvijā ir jāpaskaidro, citur noteikti nē.
, 2025-07-03 18:33, pirms 3 nedēļām
Nevainosim Rodi, vienmēr izlasē sitas uz 100%. Viņš neko slikti par LV nav izteicies.
, 2025-07-03 19:37, pirms 3 nedēļām
Piekristu, ka Rodim nav jāatbild par savas mātes izteikumiem ja vien viņš pats būtu turējies un savus pirkstus nebakstītu Twitterī. Šodienas "Storijs" ar tekstu ir vienkārši PR uzdevums, ko viņam ieteica uzrakstīt LBS vai kāds cits tuvāk esošais.
, 2025-07-03 20:47, pirms 3 nedēļām
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Par cik šai pasaulē esmu nodzīvojis 50+ gadus, tad pavisam droši varu rakstīt-šī sieviete ir brāļu Kurucu MĀTE ar visām no tā izrietošajam sekām. Nav pamats domāt, ka viņai šis krievu šovinisms ir radies tikai tagad. Pārējais viss ir tā saucamais ''mātes piena'' efekts. Sabiedrība uztraucas, ka šī sieviete strādā izglītības iestādē, tad ko teikt par abiem brāļiem, kuri dienu dienā atrodas viņas uzskatu iespaidā n-to gadu garumā?
Čaļi ir pieauguši cilvēki un sen jau no mātes krūts ir atrāvušies.Un vispār piekrītu tam,ka sportistiem nav jākomentē visādi stulbi politiski izgājieni no radu,draugu un citu puses.Mūsu vietējie jaunie Staļinisti gatavi saplosīt jebkuru par jebkādu nepareizo viedokli.Man personīgi vairāk uztrauc citu reliģiju,rasu ienākšana mūsu vidē ar straujiem tempiem.Nez kāpēc tiem neviens neprasa viņu viedokli,tapēc ka zin tas būtu ļoti nepatīkams daudziem no mums.
, 2025-07-03 21:15, pirms 3 nedēļām
estijjs rakstīja: Identiska bija arī situācija ar Žaleiko, tad gan te visi bez sāls apēda Gļebu. Un pat gadu pēc visiem noteikumiem liek stulbus banerus stadionā. Kaut kāda mistika ap futbolu notiek.
...tu ākst uzzini ko nozīmē vārds identisks un tad te nāc īdēt..
, 2025-07-03 21:50, pirms 3 nedēļām
Niedomājama šo krieviski domājoša cilvēku daba. Nodzīvo visu mūžu valstī kuru tu ienīsti. Šī lielumānija ir visas krievijas bēda. Smadzenes izskalotas neatgriezeniski. Gan ja arī Itālija pēc laiciņa būs slikta, jo redz nerunās visur ar viņu krieviski. Un nekur nerunās, tikai ''mīļajā'' moskovijā, uz kurieni nezin kāpēc nebrauc dzīvot.
, 2025-07-03 21:52, pirms 3 nedēļām
Māte bija sašutusi par to, ka Latvijas skolā krievu bērniem starpbrīdī savā starpā liek sarunāties latviski. Ceru, ka tā nav taisnība, jo tas nebūtu pareizi. To var ieteikt darīt, lai ātrāk apgūtu latviešu valodu, bet ne likt.
, 2025-07-03 22:05, pirms 3 nedēļām
cookro rakstīja: Čaļi ir pieauguši cilvēki un sen jau no mātes krūts ir atrāvušies.Un vispār piekrītu tam,ka sportistiem nav jākomentē visādi stulbi politiski izgājieni no radu,draugu un citu puses.Mūsu vietējie jaunie Staļinisti gatavi saplosīt jebkuru par jebkādu nepareizo viedokli.Man personīgi vairāk uztrauc citu reliģiju,rasu ienākšana mūsu vidē ar straujiem tempiem.Nez kāpēc tiem neviens neprasa viņu viedokli,tapēc ka zin tas būtu ļoti nepatīkams daudziem no mums.
Kad citu ticību un rasu pārstāvji latviešiem būs nodarījuši tik daudz ļauna kā krievi, tad varēsim padiskutēt par attieksmi pret šiem cilvēkiem. Nav arī dzirdēts, vismaz Eiropā, ka šie migranti pieprasītu kādā valstī, lai tajā notiek komunikācija viņu valodā.
Takā tava trauksme, vismaz šobrīd, ir ne par ko.
, 2025-07-03 23:06, pirms 3 nedēļām
Lieciet viņam mieru! Rodions vienmēr rāvies uz izlasi. Lai arī kādi uzskati valdītu ģimenē, viņi ir izaudzinājuši ne vien Latvijas izlases patriotus, bet arī krietnus cilvēkus. Vienmēr būs sabiedrības daļa, kura tikai gaida, kad kāds iekļūs kaut nedaudz kontroversiālā situācijā. Labāk kādam ir slikti, nevis pašiem strādāt savas labklājības un laimes veicināšanā.
, 2025-07-03 23:10, pirms 3 nedēļām
estijjs rakstīja: Identiska bija arī situācija ar Žaleiko, tad gan te visi bez sāls apēda Gļebu. Un pat gadu pēc visiem noteikumiem liek stulbus banerus stadionā. Kaut kāda mistika ap futbolu notiek.
Žaleiko atšķirībā no Rodiona pats tajā visā iesaistījās.
, 2025-07-03 23:11, pirms 3 nedēļām
Interesanti, ko tiem gudriniekiem Rodis nodarījis, ja jau sociālajos tīklos brauc viņam augumā ar savām stulbībam.
Ejiet un runājiet vai rakstiet tai Sokolovai, kura sarunāja to, ko arī savā prātiņā domā.Ir iestādes, kuras izvērtē šādas runas un pieņem lēmumus.
Bērni par vecāku darbībām neatbild, tik daudz jau nu vajag saprast !!
Ir ļoti daudz te visādu 5.kolonnas iznireļu - lūk, kur jāar, nevis jāpierāda savs "patriotisms" pret sportistu, kurš ne par miligramu nav parādījis savu necieņu pret latviešu valodu(tā mums bija un būs vienmēr jūtīga tēma), ne pret mūsu Latviju.
Interesanti, vai šie murgotāji tepat mūsu Dzimtenē paši vienmēr runā latviski, vai pazemīgi nepāriet uz krievu mēli, lai kāds it kā "labāk " saprastu ? Kā krievi var iemācīties latviski, ja, piemēram, Latvijas veikalos ar viņiem nerunā latviski ?? Nav viņi tik negudri,ja nemāk pateikt elementāras lietas! Tā vnk.ir negribēšana, bet letiņi neuzskata, ka tiek pazemoti !
Slēpts komentārs: Geralt of Rivia
, 2025-07-03 23:13, pirms 3 nedēļām
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Kāpēc nepaprasīt pilngadīgiem bērniem par savas mātes uzvedību, jo tāda ir publisku personu ēnas puse. Un, vispār, bērniem kļūstot pieaugušiem tie nes zināmu atbildību par saviem vecākiem.
Prasīt var, bet to jāprot darīt adekvāti. Kas redzēja to mēslu, kas darījās X, tas ROdiona attieksmi sapratīs.
Bērni atbild par vecākiem viņu vecumdienās, bet ne par viņu viedokli. Bērns nav vainīgs pie tā, ka viņa vecākam ir citi uzskati.
, 2025-07-03 23:15, pirms 3 nedēļām
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Izlasē spēlēšana dod iespēja potenciāliem darba piedāvātājiem paskatīties uz spēlētājiem darbībā. Īpaši spēlētājiem, kuriem nav līgums, un iepriekšējā sezona nav bijusi īpaši veiksmīga.
Mans stāsts nav konkrēti par Kuruciem, bet par situāciju kā tādu kopumā.
Tas palīdz jauniem, mazzināmie spēlētājiem vai spēlētājiem pēc smagas traumas. Pieredzējušam spēlētājam ar normālu sezonu pat bez līguma kabatā no izlases taustāma labuma nav - visi viņa +- skautiem zināmi un pāris mači neko nemainīs.
, 2025-07-03 23:23, pirms 3 nedēļām
Sporta novērotājs rakstīja: Nē, klauns šoreiz rodions ir. Ar visiem saviem emoji. Šis netieši liek domāt, ka viņa apsūdzība ASV bija patiesa
Domā ko gribi, tieši vai netieši .
Rodis precīzi atbildēja, jo savā domāšanā viņi tādi arī ir. Īsi un konkrēti
, 2025-07-03 23:30, pirms 3 nedēļām
Lūdzu naiztiekam Rodionu! Jo nu paskatoties Latvijas izlases spēles, kurš vēl tik ļoti atdod sevi visu Latvijas izlases "kreklam"?! Vai ir bijis vēl kāds ar tik izsvīdušiem krekliem pēc spēles?!
Un es nerunāju tikai par šā brīža izlasi, bet visos laikos...
, 2025-07-03 23:31, pirms 3 nedēļām
striker rakstīja: Domā ko gribi, tieši vai netieši .
Rodis precīzi atbildēja, jo savā domāšanā viņi tādi arī ir. Īsi un konkrēti
Mēs nekad neuzzināsim ( cerams, vienīgi x stundā), kas patiesībā abiem bračkām galvā. Spēlēšana LV izlasē ne par ko neliecina, citas izlases, kur viņiem spēlēt nav...
, 2025-07-03 23:49, pirms 3 nedēļām
Murlāpsis rakstīja: Mēs nekad neuzzināsim ( cerams, vienīgi x stundā), kas patiesībā abiem bračkām galvā. Spēlēšana LV izlasē ne par ko neliecina, citas izlases, kur viņiem spēlēt nav...
Un mums arī to nevag zināt,kas galvās.Ir pazīmes, kuras var atkost tāpat.
Cerams gan, ka X stunda nepienāks
, 2025-07-03 23:54, pirms 3 nedēļām
striker rakstīja: Domā ko gribi, tieši vai netieši .
Rodis precīzi atbildēja, jo savā domāšanā viņi tādi arī ir. Īsi un konkrēti
Viņš neatbildēja, 90%, ka to uzrakstīja un lika publiskot LBS PR cilvēki.

Viņa sākuma atbildes bija tās patiesās. Šī visa nebūtu, ja no pašā sākumā viņš uzrakstītu, ka Latvijā ir viena valsts valoda un viss
, 2025-07-03 23:55, pirms 3 nedēļām
Geralt of Rivia rakstīja: Prasīt var, bet to jāprot darīt adekvāti. Kas redzēja to mēslu, kas darījās X, tas ROdiona attieksmi sapratīs.
Bērni atbild par vecākiem viņu vecumdienās, bet ne par viņu viedokli. Bērns nav vainīgs pie tā, ka viņa vecākam ir citi uzskati.
Viņa attieksme bija pilnīgais mēsls

Un Tu nespēj saprast to, ka viņam tika prasīts dēļ tā, vai viņa to pašu nav ieaudzinājusi tālāk. Un tā vietā, lai viņš normāli vienreiz atbildētu, rīkojās kā aizvainots bērns.
, 2025-07-03 23:59, pirms 3 nedēļām
Sporta novērotājs rakstīja: Viņš neatbildēja, 90%, ka to uzrakstīja un lika publiskot LBS PR cilvēki.

Viņa sākuma atbildes bija tās patiesās. Šī visa nebūtu, ja no pašā sākumā viņš uzrakstītu, ka Latvijā ir viena valsts valoda un viss
, 2025-07-04 00:02, pirms 3 nedēļām
Sporta novērotājs rakstīja: Viņa attieksme bija pilnīgais mēsls

Un Tu nespēj saprast to, ka viņam tika prasīts dēļ tā, vai viņa to pašu nav ieaudzinājusi tālāk. Un tā vietā, lai viņš normāli vienreiz atbildētu, rīkojās kā aizvainots bērns.
, 2025-07-04 00:04, pirms 3 nedēļām
striker rakstīja:
Minēšu, ka esi audzināts bez savas vērtības un viss, ko spēj ir tizli ielikt emoji.
, 2025-07-04 02:11, pirms 3 nedēļām
Rodions Top chalis, brachka arii, tak lieciet vinjus mieraa. Paldies par emocijam Pasaules chempii un gaidam Eiropas chempi. P. S - es Rodiona vieta gan neko nebutu atbildejis, visi normali cilveki saprot ka viss ir bumbas un beidziet naidiit tautu un pienjemat ka krievu valoda ir dalja no mums, dalja no musu pagatnes un dalja no musu nakotnes. Valoda nav problema. Rodions spele basi ar emocijam un bez emocijam tu nekad neko nesasniegsi, vairak mums tadus Kurucus. Fakucis visiem negativajiem.
, 2025-07-04 04:11, pirms 3 nedēļām
archend rakstīja: Rodions Top chalis, brachka arii, tak lieciet vinjus mieraa. Paldies par emocijam Pasaules chempii un gaidam Eiropas chempi. P. S - es Rodiona vieta gan neko nebutu atbildejis, visi normali cilveki saprot ka viss ir bumbas un beidziet naidiit tautu un pienjemat ka krievu valoda ir dalja no mums, dalja no musu pagatnes un dalja no musu nakotnes. Valoda nav problema. Rodions spele basi ar emocijam un bez emocijam tu nekad neko nesasniegsi, vairak mums tadus Kurucus. Fakucis visiem negativajiem.
Krievu valoda ir “daļa no mums, daļa no mūsu pagātnes” tikai un vienīgi PIESPIESTĀ VEIDĀ padumjo laikā veiktās rusifikācijas dēļ! Tātad - bulšits. Un nekādā veidā nav “daļa no mūsu nākotnes”, absolūti nekādā. Šitā bračku Kurucu mutere ir vatņica un 5.kolonnas pavēlniece. Žēl, ka bračkām ar tādu zosi jāsadzīvo….
, 2025-07-04 06:17, pirms 3 nedēļām
Gada patriots ir atrast, klauna tērpā
, 2025-07-04 07:23, pirms 3 nedēļām
Žēl Rodion..tādi pamīksti abi ar bračku izrādījāties....es gan savu mammu aizstāvetu nedomājot..pasūtītu nakuj visus žurnālistus,līdzjutējus un izlases.Tā ir jūsu MAMMA!!!!CILVEKS KAS JŪS AUKLEJIS..MĪLEJIS..LOLOJIS!a jūs te tagad lokaties kā zuši...
Es vēl saprotu ka futbola Gļebs locījās..viņš vēl neko nav nopelnījis lai varētu visus taisni pasūtīt..bet Tev tak Rodion gan karjera jau uz leju iet gan nauda sapelnīta....un Tu locies kad MAMMA jāaizstav...
, 2025-07-04 07:31, pirms 3 nedēļām
archend rakstīja: Rodions Top chalis, brachka arii, tak lieciet vinjus mieraa. Paldies par emocijam Pasaules chempii un gaidam Eiropas chempi. P. S - es Rodiona vieta gan neko nebutu atbildejis, visi normali cilveki saprot ka viss ir bumbas un beidziet naidiit tautu un pienjemat ka krievu valoda ir dalja no mums, dalja no musu pagatnes un dalja no musu nakotnes. Valoda nav problema. Rodions spele basi ar emocijam un bez emocijam tu nekad neko nesasniegsi, vairak mums tadus Kurucus. Fakucis visiem negativajiem.
Tu esi piemērs tam kāpēc ir uzsākta akcija Atkrieviskot Latviju.Sokolova izteica sašutumu ,ka redz bērniem skolā jārunā arī ārpus stundām latviešu valodā,lai gan tāds likums vēl nav pieņemts to ierosina NA.Protams pareizāk būtu tādu likumu pieņemt nevis Saeimai,bet vai nu pašvaldībām,vai skolu iekšējos noteikumos to noteikt.