Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:107, Did:0, useCase: 3

"Dinamo" basketbolā. Celsim Krievijas līmeni?

Māris Noviks
Māris Noviks @MarisNoviks

"Dinamo" basketbolā. Celsim Krievijas līmeni?
Sergejs Černovs
Foto: AP

Angļu teiciens vēsta, ka nevar apēst torti un vienlaicīgi to atstāt uz galda. Līdzīgā krievu izteicienā cilvēkam gribas gan zivi apēst, gan...

Šķiet, vismaz divas lietas reizē grib paveikt cilvēki, kas aizstāv Latvijas dalību Krievijas rosinātājā Apvienotajā basketbola līgā (AL). Proti, izveidot vīriešu basketbola superklubu, kas vienlaikus būtu nacionālās valstsvienības stūrakmens. Doma par savu „Panathinaikos” vai „Maccabi” ir vilinoša, taču krietni vien pārsteidzīga. Īsi izklāstīšu, kāpēc.

Pagājušajā nedēļā jauno līgu Aleksandra Gomeļska turnīra preses konferencē kārtējo reizi piesauca Krievijas Basketbola federācijas šefs Sergejs Černovs. Ilggadējais Austrumu kaimiņvalsts basketbola stūrmanis ideju par kontinentālu basketbola līgu lolo jau gadiem. Pēc 2007. gada pavasara aplēsēm, turnīram vajadzēja startēt jau šoruden, taču decembrī būs vien iesildīšanās sacensības, kurām nākamgad plānoti vairāki turpinājumi. Černovs uzskata, ka jāveido divas līgas. Rietumu līgā piedalītos maksimums sešas Krievijas labākās komandas, kā arī Lietuvas (Kauņas „Žalgiris”), Polijas (Sopotas „Prokom”), Ukrainas (Kijeva, Mariupole) un Latvijas pārstāvji. Austrumu līgā sacenstos klubi no Kazahstānas, Ķīnas, Azerbaidžānas, Irānas. Globāls vēriens, iespējams, Centrālāzijas stilā, kad rezultāta panākšanai līdzekļus neskaita.

Tik tālu viss jauki. Pirmais pārrunu posms noslēdzies, interesenti apzināti. Arī finanšu jautājumā, Černova vārdiem runājot, panākta savstarpēja sapratne ar struktūrām, kas finansētu grandiozo projektu. Līdzās finansējumam galvenais izaicinājums ir turnīra formāta noteikšana, lai...netraucētu Krievijas klubiem piedalīties nacionālajā čempionātā.

Tālāk argumenti sāk atkārtoties. Gan Krievijas federācijai, gan klubiem, pirmkārt, rūp sava līmeņa paaugstināšana. Lieliski, tikai pašu čempionātā stipru klubu trūkst. Ir divas grupas – CSKA, Maskavas „Dinamo”, „Himki”, Ļubercu „Triumf”, Perma, Kazaņa un pārējie. No konkurences trūkuma ciešot līderi, tāpēc jāpiesaista spēcīgi kaimiņvalstu klubi, kas startē Eirolīgā un ULEB Kausā. Te arī potenciālais Latvijas superklubs.

Kur slēpjas ieguvumi? Pareizāk sakot, vispirms kļūtu redzami lielāki izdevumi. Lai nopelnītu naudu, tā jāiegulda. Šajā gadījumā atraujot līdzekļus LBL un SEB BBL. Otrkārt, ar pašreizējiem budžetiem nepietiks, bet līdzināšanās Krievijai nepalīdzēs. Kaimiņu finansiāli un organizatoriski spēcīgākā struktūra – Maskavas CSKA – pērn lepojās ar 50 miljonu dolāru budžetu, no kuriem atpelnīja līdz 20%. Pārējiem krievu klubiem šī attiecība ir daudz sliktāka, lai neteiktu, ka dažreiz gandrīz nav. Papildus divas trešdaļas vienību nāktu no Maskavas un tās apgabala, kur, izņemot CSKA, spēļu apmeklējums nav saucams par spīdošu.

Kaimiņos lielprojektam atsaucies Kauņas „Žalgiris”, taču tas nenozīmē, ka dienvidnieku pēdās jāskrien latviešiem. „Žalgira” gadījumā nereti piesauc vājo kauņiešu interesi par Baltijas līgas latviešu un igauņu komandām, taču sliecos domāt, ka tā vairāk ir nepietiekama vietējo izdarība, arī stereotipi. Ne velti Lietuvā jaunas halles uzslietas Viļņā, Šauļos, tagad Paņevēžā, kamēr Kauņā gaisa pilis vairāk celtas vārdos.

Krievijas čempionāta un konkurētspējas balstīšana, kaimiņu izmaksu/efektivitātes koeficients, pievienošanās gadījumā neskaidrība par LBL/SEB BBL nākotni liek apšaubīt ideju par Latvijas kluba dalību Apvienotajā līgā. Apzināti neminēju sociālpolitisko ietvaru, jo politika pārāk daudz jaukta ar sportu, taču vienu aspektu nevaru neatgādināt. Krievijā pēdējos gados populāra ir ideja par kaimiņvalstu apvienošanu savā orbītā ar sporta palīdzību. 2005. gadā Krievijas sporta ministrs Vjačeslavs Fetisovs vēstīja par priekšlikumu izveidot Eirāzijas hokeja līgu. Divus gadus vēlāk projektu iesaistīt Krievijas čempionātā citvalstu komandas svētīja toreizējais KF prezidents Putins un KHL ieguva reālas aprises. Neiztirzājot hokeja un basketbola atšķirības, piebildīšu, ka arī Černova projektam ir labas izredzes gūt atbalstu Kremlī. Kur līdz politikai nav tālu, bet par svešinieku var kļūt ātri...

Stranger in Moscow

1 2 38 komentāri
Slēpts komentārs: K.Garnettt

 +11 [+] [-]

, 2008-09-22 21:59, pirms 16 gadiem
Latvijaa vajag superklubu,bet es domaaju mums pasiem ir laba liiga -bbl...Un es domaaju,ka ASK buus ULEB cup finaalaa... Laigan esmu ventspils fans!

  +2 [+] [-]

, 2008-09-22 22:00, pirms 16 gadiem
nu nezinu, nezinu

 +33 [+] [-]

, 2008-09-22 22:01, pirms 16 gadiem
Nekādā gadijumā ,lai iet kārties!
Mums ir BBL un tad kad LBl arī sākas veidoties arvien stiprāki klubi ,tad grib izjaukt visu!Ejat kārties!

 +21 [+] [-]

, 2008-09-22 22:02, pirms 16 gadiem
Prieks ka Noviks klausas Maiklu!


bet lai tac tie krievi iet dirs*

 +23 [+] [-]

, 2008-09-22 22:04, pirms 16 gadiem
Stulbums, pilnīgi nevajadzīga lieta. Mums pietiek ar BBL un Eirokausiem augsta līmeņa turnīri, visu sezonu. Basketbols jau nav hokejs, kur pietrūka stipru pretinieku.

 +11 [+] [-]

, 2008-09-22 22:05, pirms 16 gadiem
kāda mums tur interese? krieviem ir jo viņiem dod tikai vienu vietu Eirolīgā

 +22 [+] [-]

, 2008-09-22 22:05, pirms 16 gadiem
tagad, kad mums tiešām ir laba BBL līga, uzrodas kaut kādi pi*ari, kuri grib to visu sačakarēt, izveidojot kaut kādu debīlu AL!
tā ir vnk skaudība vai kas?!
labi, es piekrītu, ka KHL izveide bija laba doma, bet ne jau kaut kādas basketbola līgas izveidošana, kur mums viss šobrīd ir līmenī. labāk, lai padomā par futbolu! basketbols būtu pēdējais, ka ķerties klāt.

  +4 [+] [-]

, 2008-09-22 22:09, pirms 16 gadiem
Nezinu, kas tur notiek aizkulisēs, tomēr skaidrs ir tas, ka basketbolā pašlaik viss ir sakārtots un kautkādu jauninājumu (KBL) ieviešana varētu tikai izjaukt pašreizējo līdzsvaru. KFL gan noderētu

  +4 [+] [-]

, 2008-09-22 22:11, pirms 16 gadiem
Kazahstānas, Ķīnas... un kas tur vēl... nu, no tā nekas labs nesanāktu, manuprāt.

  +5 [+] [-]

, 2008-09-22 22:11, pirms 16 gadiem
man ar kautkaa neliekas ka to vajag,bbl,lbl+eiropas kausi,pietiekosi nopietni un daudz speeles!un lbl arii ar katru gadu celjas...driizaak aastraadaa tajaa pasaa virzienaa un jaaturpina celt lbl

  +6 [+] [-]

, 2008-09-22 22:15, pirms 16 gadiem
NEVAJAG!
Atšķirībā no hokeja, basī ir foršs LBL kas pulcē pilnu arēnu uz fināliem utt. BBL un vēl ULEB

  +2 [+] [-]

, 2008-09-22 22:18, pirms 16 gadiem
skverzaks1 rakstīja: Latvijaa vajag superklubu,bet es domaaju mums pasiem ir laba liiga -bbl...Un es domaaju,ka ASK buus ULEB cup finaalaa... Laigan esmu ventspils fans!
esmu ASK fans, bet domaju, ka nevajag uzstadit nerealus merkjus!! vismaz redzot kas paslaik notiek ar ASK!!

  +7 [+] [-]

, 2008-09-22 22:23, pirms 16 gadiem
pietiks ar dinamo...

  +3 [+] [-]

, 2008-09-22 22:33, pirms 16 gadiem
hammerx rakstīja: esmu ASK fans, bet domaju, ka nevajag uzstadit nerealus merkjus!! vismaz redzot kas paslaik notiek ar ASK!!
nu ar ask viss manuprat uz so bridi ir diezgan labi bet nu tadus merkus jau nu izvirzit nevar

  +4 [+] [-]

, 2008-09-22 22:34, pirms 16 gadiem
Man ar shii doma nevisai par super klubu !!!sevishkji ja vell buss dinamo. pietiek..mums ir klubi...

  +3 [+] [-]

, 2008-09-22 22:40, pirms 16 gadiem
Mums tas tocna NAV vajadziiigs!

  +5 [+] [-]

, 2008-09-22 22:43, pirms 16 gadiem
Pilnīgi piekrītu, ka mums nekas tāds basī nav vajadzīgs. Hokejā mums nebija normāla līmeņa čempis, izlases spēlētāji spēlēja pa Eiropu visušķiras klubos, arī normālu Eiropas turnīru nebij, bet basketbolā tas viss ir - gan LBL ir interesantas cīņas, gan ir starptautiskie turnīri (BBL, ULEB), arī vairāki izlases spēlētāji spēlē jau pašmāju klubos,a tagad visu var sačakarēt. Kaut gan redzot VV sarosīšanos pēdējā laikā un viņa iepriekš izteikumus par superkluba izveidi, gan jau šams mēģinās kaut ko nobīdīt. Žalgiri var saprast, viņiem BBL nav diezin ko interesants un tāpat viņi tur līdz playoff spēlēm dzen haļavu, bet viņiem jau ir šāds superklubs atšķīrībā no mums un nekas nav mākslīgi jāveido.

  +4 [+] [-]

, 2008-09-22 22:44, pirms 16 gadiem
Par kādu superklubu varam runāt, ka tam līmenim mums atbilsti tikai 2-4 spēlētāji. Mūsējie tur būs kā pelnrušķite, kas būs iemaldījusies galma ballē!!! Vispirms vajag apjēgt ko mēs varam pavilkt un ko nē, jo LV nevar uzturēt 2 superklubus gan hokejā gan basītī, jo mums nav tādu resursu (lasīt naudu), tam pašam hoķim knapi sagarbinājām 10 ļimonus dolāru!
Tāpat nevajag domāt, ka uz Krieviju rausies NBA zvaigznes. Ja piem Omskas Avangardā spēlē Jagrs tas būtu tas pats, kas ja Maskavas Dinamo uz sezonu sastāvā pieteiktu Lebronu

  +8 [+] [-]

, 2008-09-22 22:44, pirms 16 gadiem
NEVAJAG!!!

  +7 [+] [-]

, 2008-09-22 22:56, pirms 16 gadiem
NEVAJAG!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-09-22 23:19, pirms 16 gadiem
Līdzīgā krievu izteicienā cilvēkam gribas gan zivi apēst, gan...
ribku sjestj i na.huj sjestj

     [+] [-]

, 2008-09-22 23:33, pirms 16 gadiem
da ko Jūs te mēdaties? Neviens neprasīs ne mums, ne sportistiem. Bizness i bizness, Kehris jau noteikti kāpostu gribēs ievākt, viņam jau ir pieredze! Latvieši šādos brīžos pilnīgi mierīgi var nolikt tādu labu fruktu kā BBL maliņā, lai dabūtu krievu miljonu. Labāk nebūs, skaidrs.

Leišus var saprast- BBL viņiem nav attaisnojusies. Ok, labāk par Lietuvas čempi ir, bet Žalgirim/Rytas/Sauliem derētu ko spēcīgāku.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2008-09-23 00:29, pirms 16 gadiem
Tas taču ir tāds pats Krievijas ģeopolitiskās varenības apliecināšanas projekts kā KHL! Skumji, ka gan jau pēc neilga laika pie mums uzradīsies daudz atbalstītāju.

  +8 [+] [-]

, 2008-09-23 01:11, pirms 16 gadiem
na**j atkal jaabuut krievu apritee? nebuus latvijaa intrigas ja buus kautkaads superklubs. mazaak cilveeku ies uz ask un barona speeleem jo visi skries uz krievijas liigu. tas tgd notiek Samsung premjerliigaa hokejaa. Visi kas bija par Riiga 2000 tagad ir par Dinamo.
mums ir savs chempionaats ar savaam komandaam kuras pacelj intrigu finaalos vai pusfinaalos. pat regulaarajaa...

  +5 [+] [-]

, 2008-09-23 06:36, pirms 16 gadiem
Vienreiz skatījos KHL spēli no Arēnas Rīga, bija tik feina sajūta, ka pirms spēles visa Arēna stāv kājās un klausās PSRS himnu. Kā lai saka, ka politika nav jauacama ar sportu? Mūsdienās tie ir tikši vārdi, sports ir politika.

  +4 [+] [-]

, 2008-09-23 08:37, pirms 16 gadiem
Ceru, ka musu valsts basketbola funkcionari bus sapratigi un nekadas piedalisanas Krevijas basketbola cempionata nebus. Mums ir pietiekami speciga BBL, kura ik gadu attistas un kura nav vajaka par Krievijas ligu. Nafig musu klubiem spelet ar komandam no Azijas, piemeram? Butu liela bezatbildiba, nolaidiba attieciba pret musu valsts basketbolu veidot kaut kadu super klubu un spelet Krievijas liga. Nevajaga mums nekasdu Krievijas ligu un nekadu superklubu! Krievijas liga ir tikai dazas labas komandas, bet, piemeram, tada bijusi Maskavas apgabala Dinamo zaudeja musu Baronam pirm paris sezonam, kad Barons vel nebija tik stiprs.

  -1 [+] [-]

, 2008-09-23 10:00, pirms 16 gadiem
Ko juus tur pinat iekshaa politiku, taa ir laba doma par superkluba izveidi, jo tad jau varees nopelniit naudu. Tikai vajag ierobezhot legionaaru skaitu, lai speelee muusu puikas!

  +5 [+] [-]

, 2008-09-23 10:01, pirms 16 gadiem
lai uz BBL nāk kādi divi krievijas klubi un būs o.k. kapēc mums būtu jāizjauc iesāktais

  -2 [+] [-]

, 2008-09-23 10:58, pirms 16 gadiem
Būtu labi ja izveidotu 2 konferences- Rietumu varētu izveidot uz bbl pamatā (t.i. 4 Latvijas klubi, 4 Lietuvas, 2 Polijas un 2 Igaunijas), bet Austrumu lai spēlē Krievijas, Ukrainas, Aizerbadžana u.t.t. Tādam variantam es piekrītu

     [+] [-]

, 2008-09-23 11:06, pirms 16 gadiem
Apliecināt ģeopolitisko varenību, jāklausās PSRS himna, bla bla bla...

Nekāda varenība viņiem nav jāapliecina, jo tā jau tiem ir. Arī himna, ja kāds vakar neskatījās CSKA spēli nav "Sojuz ņerušimij", bet "Rossija sveščennaja" u.t.t. Protams, politiku vienmēr jauca un arī turpinās jaukt ar sportu, no tā vnk nav iespējams izbēgt, bet ja ir iespējams celt savstarpēji savu līmeni, tad pat tādi ienaidnieki kā bijušies dievidslāvi basketbolā vienā līgā apvienojas...

Bet es to es negribu teikt, ka basketbolā mums ari vajadzīgs superklubs, jo ja jau BBL līmenī labākajām komandām ir puse leģionāru, tad kas būs tur??? Ok, var jau taisīt blici kā MACCABI vai CSKA ar augsta līmeņa leģionāriem, kas priecē ar savu spēli, bet kur mums ir tāda nauda? Nav mums tādas naudas, tāpēc būs jāskatās uz Mazutis, Maceina un Co no saulainajiem ASV dienvidiem, kas pēc sezonas pazudīs uz Irānas čempionātu.
Nav mums līmenis basketbolā, ko saprot arī ASK klubs, kas zinot, ka tagad arēnā spēlēs Rīgas Dinamo nometa ir abonementu, ir biļešu cenas. Kaut vai paskatoties play-off, visu cieņu manai mīļākajai komandai Baronam, arī ASK, bet ja tas ir augsts līmenis, tad es esmu santaklauss... Hokejā ir cita situācija, jo tur izlase mums ir un vienmēr būs spēcīgāka par jebkuru no nac. čempionāta klubiem + vecākajiem skatītājiem vēl ir atminas par veco "Dinamo", tāpēc, lai kāds mārketings te būtu, mūsu hokeja līdzjutējs nepieņems vietējo čempi, jo "tas nav līmenis". Hokeja skatītājs šeit ir tik izlutināts, redzējis klātienē Kanādas, Krievijas, ASV, Somijas, NHL zvaigžņu u.t.t. izlases, ka viņu ar Samsunglīgu nepārsteigsi... Pat tagadējais Rīgas "Dinamo" dažam nešķiet baigais līmenis, tad ko var gribēt par valsts čempionātu

  +1 [+] [-]

, 2008-09-23 11:16, pirms 16 gadiem
Piekrītu viedoklim...
Papildus visam rakstā minētajam, man interesantāk būtu skatīties vietējās sacensības (starp ASK, Ventspili un Baronu) un ar Lietuvas komandām (Žalgiri, Lietuvas Rytas, Šauliai), nekā spēles pret Krievijas komandām, varbūt tikai izņemot CSKA.
Turklāt, ja hokejā tiešām Krievijai ir ļoti spēcīga līga, kur visas komandas ir stiprākas par Latvijas vietējā čempionātā spēlējošajām, tad basketbolā Krievijā bez CSKA ir trīs, četras BBL top līmeņa komandas un pārējās ir vēl stipri vājākas. Ja Latvijā var izveidot pietiekami spēcīgu komandu basketbolā, tad labāk sacensties pret dažādu valstu labākajām komandām Eiropas spēcīgākajā turnīrā - Eirolīgā, nekā spēlēt pret vienām un tām pašām Krievijas komandām.

  +2 [+] [-]

, 2008-09-23 11:31, pirms 16 gadiem
rush|er rakstīja: Arī himna, ja kāds vakar neskatījās CSKA spēli nav "Sojuz ņerušimij", bet "Rossija sveščennaja" u.t.t.
Nu beidz, tāpat visi zina, ka tā ir PSRS himna un zina arī iemslu, kādēļ tā tika atjaunota - lai cilvēki varētu priecāties par savu PSRS varenību, faktiski ar himnas atjaunošanu Putins arī uzsāka poltitku, kas vērta uz Krievijas ietekmes atjaunošanu bijušajā PSRS teritorijā, ar Latviju viņam ir sanācis pat ļoti labi
1 2 38 komentāri