Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Kā izaugt par izcilu basketbolistu?

Lai kļūtu par izcilu basketbolistu, ir nepieciešamas vairākas lietas – sākot ar gēniem un pareizu treniņprocesu agrā jaunībā un beidzot ar spēcīgu motivāciju, kļūstot par profesionāli.

Pirmā fāze ir gēni. Pēc savas pieredzes varu pateikt, ka cilvēkam ir daudz lielākas iespējas kļūt par izcilu basketbolistu, ja viņam ir labi gēni - vecāki un vecvecāki nodarbojušies ar sportu. Daudz retāki ir gadījumi, kad rodas izcils basketbolists bez labiem gēniem, piemēram, Uļjana Semjonova. Otrais moments - ir jābūt labam augumam, garam cilvēkam. Piemēram, Raitim Grafam nav ļoti gari vecāki, bet viņš jau agrā jaunībā bija ļoti garš. Viņu ievēroju, kad viņš gāja vienā bērnudārzā kopā ar Kristapu Valteru. Paņēmu viņu pie sevis uz basketbola skolu, un viss aizgāja.

Kā pareizi trenēties?

Visas darbības ar bumbu un bez bumbas - kustības jātrenē jau 3-8 gadu vecumā. Šajā vecumā ir visvieglāk to iemācīties. Jo cilvēks kļūst vecāks, jo sarežģītāk ir apgūt visas nianses – tehniku, metienu, pareizu driblu. Ja tas nav ''ielikts'' jau bērnībā, tad pēc tam ir ļoti grūti. Tagad galvenā problēma ir tāda, ka jaunajiem basketbolistiem jau bērnībā nav ielikti pareizi pamati. Basketbola pamatā ir trīs lietas – skriešana, mešana un lēkšana. Agrāk skolās sporta nodarbības bija labā līmenī un ar to nebija papildus jānodarbojas. Tagad sporta nodarbības praktiski ir divreiz nedēļā, un tajās nekas netiek darīts – nav plānveidīgas programmas.

Mūsu sporta skolā notika kompleksā sagatavošana – gan basketbola spēlēšana, gan fiziskais un taktiskais, bet lielākajā daļā citu skolu tikai spēlē basketbolu un neko citu netrenē. Piecas reizes nedēļā tikai spēlējot un neko citu nedarot, jaunais sportists kļūst traumatisks. Galvenais savainojumu iemesls ir nepareizi uzlikta slodze. Maniem audzēkņiem nekad nav bijušas problēmas ar ceļgaliem. Tagad daudz savainojumu rodas krusteniskajām saitēm, tas ir nepareizu slodžu rezultātā.

Pārāk daudz uzmanības tiek veltīta spēlēm, kuru skaits ir pārāk liels, bet nepietiekami tiek veltīts laiks individuālajai sagatavotībai, tāpēc mums pēdējā laikā nav daudz labu jauno basketbolistu. Ja sporta skolas neizmainīs savas programmas, tad mums būs arvien mazāk talantīgu basketbolistu. Vēl viena nianse - mēs attīstāmies par 3-4 gadiem lēnāk nekā dienvidu valstīs. Attīstību veicina režīms, ar ko pie mums ir problēmas. Visām Latvijas basketbola skolām vajadzētu izstrādāt vienotu sistēmu kā attīstīt basketbolistu no bērna kājas līdz ieiešanai lielajā basketbolā. Tādas sistēmas mums nav. Katrs strādā pēc sava individuāla plāna. Ja visas sporta skolas strādātu pēc vienotas sistēmas, būtu par vismaz pieciem labiem basketbolistiem vairāk.

Kāds ir izcils basketbolists?

Savulaik ASV 80.gados bija izstrādāta sistēma pēc pieciem kritērijiem desmit baļļu sistēmā.
1) augums. Saspēlēs vadītājam divi metri, otrajam numuram - 2,05 m, 3 .numuram - 2,10 m, 4. numuram - 2,15m un centram 2,20m.
2) ātrums. Galvenais ir starta ātrums.
3) reaģēšanas situācija - cik ātri basketbolists reaģē ar un bez bumbas - piespēļu atdošana, saņemšana un pārtveršana.
4) motivācija. Jābūt mērķim. Basketbola dēļ jāupurē pilnīgi viss, daudz jātrenējas. Režīms, disciplīna. Latvijā motivācijas jautājums ir viszemākā līmenī no visiem šiem kritērijiem, arī daudzu elkam Andrim Biedriņam.
5) adaptācija. Adaptācija pie jaunas komandas, treneriem, slodzēm utt. Es pēc šiem pieciem principiem vienmēr esmu strādājis.

Andra Biedriņa analīze

Analizēsim pēc šīs shēmas Andri Biedriņu. Viņam ir augums 8-9 balles, ātruma īpašības - desmit balles, kā centrs ļoti ātrs. Reaģēšana - 6-7 balles, viņš daudz spēlē bez bumbas. Adaptācija ir uz 9-10. Viņam nebija nekādas problēmas adaptēties NBA. Visvājākais punkts Biedriņam ir motivācija. Motivācija nav tikai laba līguma sasniegšana. Tā ir upurēšanās basketbolam, trenēšanās brīvajā laikā. Andris vasarā neko nedara, ar basketbolu nav nekādas saistības, vienkārši atpūšas. Ja viņš tā turpinās, tad ilgu basketbolista karjeru nesasniegs, jo ķermenis nespēs izturēt. Jau šogad viņam sākās savainojumi. Viņam agrāk vispār nebija savainojumu. Ja tāda tendence turpināsies, tad viņam vasarā būs jāstrādā, jāsagatavo ķermenis. Tā ir motivācija, upurēšanās. Viņam nav blakus trenera, nav autoritātes. Vasarā pie viņa atbrauc 20 draugi... Tā ir lieta, kas viņam traucē. Kas viņam pietrūkst, lai kļūtu par labāku basketbolistu? Viņam ir jāuzlabo sava individuālā tehnika. Kāpēc viņam nedod bumbu? Tāpēc, ka viņam nav metiena. Un tas ir tāpēc, ka viņš to netrenē.

Latvijā ar motivāciju visiem ir švaki. Nezinu nevienu tādu, kurš būtu kā Kobe Braients, kurš nedēļu pēc sezonas beigām jau trenējas nākamajai sezonai. 20 gados neviens neko nedomā. Kad pienāk 30 gadu vecums, tad sāk kaut ko domāt. Tas ir saistīts ar to, kas notiek ģimenē, sabiedrībā. Kas mūsu jaunajiem basketbolistiem ir motivācija? Motivācija ir labi nospēlēt dažas spēles. Kad tas notiek, tad viss apstājas. Pēc tam viņš ir liela personība. Kamēr paiet ''zvaigžņu slimība'', laiks ir zaudēts. Tāpēc ir vajadzīga spēcīga autoritāte, kas šos jaunos basketbolistus vaktētu visu laiku. Un jāteic, ka Latvijā nav pozitīvu piemēru basketbolistu vidū, no kuriem ņemt piemēru. Man nav ideju kā uzlabot jaunajiem basketbolistiem motivāciju. Varbūt viņi jātur internātos stingrā režīmā?

  +4 [+] [-]

, 2009-03-18 16:09, pirms 16 gadiem
Interesants raksts. Citēšu vienu Valda frāzi: "Maniem audzēkņiem nekad nav bijušas problēmas ar ceļgaliem. Tagad daudz savainojumu rodas krusteniskajām saitēm, tas ir nepareizu slodžu rezultātā." Toties divi tavi audzēķņi basīti spēlē citos medību laukos...

 +25 [+] [-]

, 2009-03-18 16:12, pirms 16 gadiem
Par to motivācijas trūkumu vasarās spilgts piemērs bija pirms 2 gadiem, kad hokeja speciālists Matulis rakstīja. Kamēr NHL superzvaigznes Aleksandrs Ovečkins, Jevgēņijs Malkins, Sergejs Sjomins katru dienu pa 6h sviedrus lēju pie viena no labākajiem triatlona treneriem pasaulē, tikmēr mūsu talants Mārtiņš R sviedrus lēja Baltic Beach party, kaujoties ar Siguldieti Elvi

  +7 [+] [-]

, 2009-03-18 16:12, pirms 16 gadiem
Ko te daži tik ļoti piesienas pie tā, ka vairāki izcili saspēles vadītāja ir īsāki par dieviem metriem. Pēc VV norādītās sistēmas viņi šajā rādītājā patiešām saņemtu pamazas balles, tomēr viņiem ir citos rādītājos ir izcili parametri, kas kompensē to faktu, ka garumā viņi nav tik lieli. Ir diezgan muļķīgi piesieties vienai lietai no visas sistēmas, kurā liekas, ka kaut kas nav pareizi un pēc tam malt tikai par to, ka redz tas un tas ir īss, bet spēlē ļoti labi. Tas, kurš ir īsāks parasti ir krietni ātrāks un ar asāku reakciju nekā kāds garāks.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +9 [+] [-]

, 2009-03-18 16:22, pirms 16 gadiem
Pirmkārt Paldies Valdim par rakstu.

Pievienojos Valdim, kā arī komentētājiem kuri uzskata, ka vislielākais mīnuss/ traucēklis ir motivācijas neesamība.

Bet kur lai atrod to motivāciju ?
Kāda Valdim pašam bija motivācija trenēties ? Protams bija citi laiki, tomēr viņam bija motivācija trenēties ? Kāda ? Lūgums E-Sportam palūgt Valdim lai uzraksta par savu motivāciju.

Ko citi domā par to kas ir motivācija ? Un kā lai bērniem/jauniešiem tāda rastos ?

     [+] [-]

, 2009-03-18 16:23, pirms 16 gadiem
Ja godīgi, man jau apnikusi tā Valda Valtera ņaudēšana!
Gudrs jau viņš vells ir, bet nu........ riebjas tā viņa ITKĀ pareizā domāšana, kurā redz neviens neieklausās, bet viņam lūk taisnība. Visi dara nepareizi, viņš gan zin ka pareizāk!
Kādreiz ar interesi lasīju intervijas ar viņu, bet tagad vairāk vai mazāk visās intervijās viņš vienu un to pašu maļ. Nesaku, ka nepareizi, bet man vairs neinteresē viņa domas!
"gudri di**t jau visi māk, tikai lai darbos parāda/pierāda savu taisnību"
paldies
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-03-18 16:34, pirms 16 gadiem
Nešaubos, ka Valids jau nu mums nemelotu, bet nu kā viņš tik sīki zin par Biedriņu?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-03-18 16:49, pirms 16 gadiem
Obs (vecais) rakstīja: Man liekas ka lai kļūtu par izcilu basketbolisu, vispirms ir svarīgi 3g.

Tie ir gēni. gēni. un gēni.

Tas ir materiāls ar ko var strādāt un tāds (sevišķi baltajiem) piedzims 1 no 5000.

Viss pārējais jau strādājams. Lebrons.. Da labi, kāds tur Lebrons, tas pats Šiškauskas-Macijauskas-Ilgauskas arī sētā uzaugtu par Eirolīgas spēlētājiem.

Piemēram - NBA ir papilnam drafta kandidātu un arī draftēto, kas nav līdz vidusskolai (!!!) vispār spēlējuši organizēti basketbolu un tiek līdz visaugstākajma līmenim. Visi viņi ir melnie, protams.

Pie gēniem jau daudzmaz arī varēja palikt.
nezkaapec nezinun envienu eiroligas speletaju kursh "seetaa" buu izaudzis liidz eiroliigai! 1. ir darbs un jo vairaak taa ieliek jo talak tiek! bet tas nav viss ljoti svariga ir apstaaklju sakrita, ai da visi faktori ir svarigi, vai jungaam Valteriem nebija geenu? Kristaps jaunieshu chemjos briinumus raadija, bet taalak nesanaca viss ka vajag, traumas u.c. netika pie pareizajiem cilveekiem, tgd ir liels preiks ka vinsh ir sanjeemies un izdodas, teitk ka tikai geeni tas ir vnk debili

  +6 [+] [-]

, 2009-03-18 16:51, pirms 16 gadiem
76 rakstīja: ja godīgi, es vispār brīnos, ka šodien kāds jaunietis spēj nopietni pievērsties sporta treniņiem. Agrāk mums nebija citas iespējas, kā tikai trenēties, tā bija labākā un gandrīz vai vienīgā laika pavadīšana, ja negribēja tikt cietumā. Šodien ir datori, kafejnīcas, azartspēles, ripas, alkohols, un viss kas cits, tikai ne treniņi līdz devītajiem sviedriem, katru dienu un pat vairākas reizes dienā. Tikai vecāku un trenera autoritāte var kaut ko līdzēt, bet tādu bērnu, kas vienlaikus ir arī talantīgi un ar nesačakarētu veselību, gandrīz vairs nav.
Motivācija. Kas tā tāda? Tāds ir jautājums!!!
He, he PSRS lielakie kodeji bija tieshi sportisti Ari atrak saka par citiem un tas tika uzskatits par normu, jo dzenaja melnas miesas sportistus gandriz jebkura sporta veida (Kandavas "elle" Rigas Dinamo utt.), attiecigi biezhi aizvera acis uz "atslabinashanos" ar alko.

     [+] [-]

, 2009-03-18 16:54, pirms 16 gadiem
OncleSam rakstīja: Es domāju ka cilveks, kurš pats ir bijis pasaules līmeņa basketbolists un izaudzinājis abus brāļus Valterus (lieliskus basketbolistus un sakarīgus cilvēkus) zina ko runā

Manuprāt vajag daudz lielāku valsts atbalstu sportam.
Piemēram (mana fiksā ideja) - ja skolas vecuma bērns nenodarbojas ar sportu (ne skolā notiekošo sviestu, bet reāli treniņi vismaz 3x nedēļā pa 2h), tad visi ārsta apmeklējumi utt - par maksu.
Sportojot tomēr tas ķermenis attīstās un paliek imūnāks pret slimībām.
A tā sanāk ka viena resna mūdža 16gados aptaukojušo sirdi jāmaina par valsts naudu, jo vecākiem patīk dot to, kas bērnam garšo
Treniniem jabut pat visas 6x nedela jo trenejoties katru dienu tu tikai iegusti ja trenejas vairak ne tik lielas slodzes Nedrikst parforset Treneriem jabut savai programai un ta regulari jamaina treninu programai lai trenetu visu

  +1 [+] [-]

, 2009-03-18 17:00, pirms 16 gadiem
gorks13 rakstīja: Treniniem jabut pat visas 6x nedela jo trenejoties katru dienu tu tikai iegusti ja trenejas vairak ne tik lielas slodzes Nedrikst parforset Treneriem jabut savai programai un ta regulari jamaina treninu programai lai trenetu visu
Tev gan vajadzetu pieturzimes "patrennet", praktiski neko nevar saprast no shita
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-03-18 17:11, pirms 16 gadiem
Pa lielam jau VV visās šais analīzēs ir taisnība, bet būtu jau ļoti svētīgi, ja kaut kas tiktu darīts to sistēmu adaptācijai Latvijai ...
parunat un aizmirst un tad tik ik pa laikam vilkt ārā, ka es jau teicu ...
Tas nav kā pārmetums, bet ja jau VV zin, kas jādara, tad lai kaut vai kā M.Luters pienaglo savas idejas LJBL un LBS pie durvīm, ja savādāk nevar vai attiecīgajiem cilvēkiem pie pieres pielīmē ...
nu izkapā to visu ... parāda jaunajiem motivāciju

Daudz ko var izdarīt un tas neko nemaksā. Rakstā tika minēts, ka pa daudz jaunie spēlē, bet pa maz trenējās.
Nu ko gan maksā jaunatnes līgai noteikt noteikumus, ka viena persona var spēlēt tikai vienā līgā un vienā vecuma grupā, vai arī ka drīkst sezonā nospēlēt tikai tik un tik spēles vai ka nevar vienā dienā spēlēt piem. vairāk par vienu spēli u.t.t.
tur vnk ir jāgrib un viss ...
tāpat arī var uzlikt par pienākumu treneriem kā jāorganizē treninprocess.

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:13, pirms 16 gadiem
Valdi, tu noslēgumā rakstīji: "Tāpēc ir vajadzīga spēcīga autoritāte, kas šos jaunos basketbolistus vaktētu visu laiku. Un jāteic, ka Latvijā nav pozitīvu piemēru basketbolistu vidū, no kuriem ņemt piemēru. Man nav ideju kā uzlabot jaunajiem basketbolistiem motivāciju. Varbūt viņi jātur internātos stingrā režīmā?"
Izskatās, ka saviem dēliem tu tā arī neesi bijusi nekāda lielā autoritāte. Jo, nav jau noslēpums, kā sandim un ādolfam ir ar režīma ievērošanu un trenēšanos...

  +1 [+] [-]

, 2009-03-18 17:20, pirms 16 gadiem
Pirmām kārtām vajag VBS (vai kaut ko līdzīgu) atpakaļ, lai jaunos talantus varētu izaudzināt.

  +1 [+] [-]

, 2009-03-18 17:23, pirms 16 gadiem
Pilnībā piekrītu Valtera kungam. Tā patiesi ir problēma un Biedriņam tā pat kā daudziem latviešu basketbolistiem nav motivācijas
Biedriņam patiesi daudz jāstrādā pie metiena, bet ja salīdzina ar to metienu, kas bija pirms tam un tagad tad progress manāms

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:24, pirms 16 gadiem
pilnīgi piekrītu V.V. teiktajam un tieši tāpēc apsveru domu mainīt sporta skolu savai atvasei,jo manuprāt patreizējā sporta skolā nav ne pareizas slodzes nedz arī disciplīnas

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:32, pirms 16 gadiem
es tam visam pilniigi piekriitu jaabuut motivaacijai tikia basketbols nekaadu skolui

un arii vajag lai tevi kaads atbalsta par traumaam ar nepareizas slodzes gadiijumaa taa arii ir.... lieklaakaa dalja jau tgd ar traumaam nodarbojaas..... tas ir vnk tizli jo tie treneri nepareizi trenee...

  +1 [+] [-]

, 2009-03-18 17:33, pirms 16 gadiem
Pareizas lietas saka.

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:34, pirms 16 gadiem
valdim pasam ir jaabraukaa apkaart unj uz katru bs jaapaskaatas kaa trenee un ieteikt kko savaadaku ja ir traumas un taadaa garaa...

jo es varu sadeereet ka gandriiz katraa bs ir kaads ar muguras vai celja traumaam ...

  +1 [+] [-]

, 2009-03-18 17:35, pirms 16 gadiem
Pateicoties W personībai,ir izaudzināti divi labi dēli,kuri tāpat kā tēvs savulaik, priecē mūs ar spēli,liek aizmirst ikdienu un sajūsmināties par basketbolu. Ceru,ka mazdēlam arī būs vēlēšanās trenēties šajā lieliskajā spēlē. Vecāku piemērs bieži vien ir noteicošais,atcerēsimies arī Ozo tēvu,Anetes tēvu utt.
Varbūt Valdis varētu dalīties atmiņās par savu jaunību,par savu metodiku,kas ļāva viņam sasniegt Eiropas labākā spēlētāja titulu?
Jā,toreiz praktiski neniekojās ar pulverīšiem,bet meta jau arī labi,zinām tos,kas tāpēc sportā apstājās. Izklaides iespēju nesalīdzināmi mazāk,tās bija vienveidīgas.

  +3 [+] [-]

, 2009-03-18 17:37, pirms 16 gadiem
Ir vēl dažas lietas, kas nepieciešamas izcilam basketbolistam, ko Valters aizmirsis pieminēt - jābūt asam prātam, labai izdomai, drosmei un lielai nekaunībai. Tieši nekaunības un jau vairākkārt pieminētais motivācijas trūkums, manuprāt, traucē Latvijas labākajiem sportistiem, ne tikai basketbolistiem, kļūt par izcilem.

  +2 [+] [-]

, 2009-03-18 17:39, pirms 16 gadiem
Boykins ir nesekmigs auguma vertejuma

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:40, pirms 16 gadiem
Varbūt vajag vairāk gribēt? Vienam pietiek ar to, ka esītī 20 draugi klanās viņa priekšā, otram ar to, ka saņem X $ nedēļā ... Viņiem ar to pietiek! Vairāk konkrētajiem cilvēkiem nevajag! Izskatās, ka tikai retajam vajag medaļas Eiropas čempī vai spēlēt olimpiādē ... jautājums ir - kā likt sportistiem gribēt vairāk? Nezinu. Jāmaina vērtību sistēma?

     [+] [-]

, 2009-03-18 17:43, pirms 16 gadiem
es neesmu biedrina fans un pilniba piekritu par basketbolista telu latvija, bet man ir jautjaums ! kapec tad savus delus vinsh pat nespeja pienacigi motivet ?

  +2 [+] [-]

, 2009-03-18 17:54, pirms 16 gadiem
PG 2 metri?
Interesanti cik tik garu saspēles vadītāju ir NBA?
Cik tādu vispār ir pasaulē?
Jā, bija Maģiskais Džonsons, kurš varēja spēlēt gandrīz jebkurā pozīcijā.
Ir LeBrons Džeims, kurš arī var spēlēt jebkurā pozīcijā.
Ja runā tieši par Pure Point Guard, tad viņu augums pārsvarā ir no 185 - 195 cm. Kriss Pols vispār 183 cm garš.
Pēc manām domām, jo garāks ir saspēles vadītājs, jo vairāk viņam jāstrādā pie dribla un pareizas kustību koordinācijas.
Nav diez ko pareizi uzskatīt, ka, ja nav auguma, basketbolists nesanāks.
Personīgi, mani ļoti kaitina tas, ka Latvijā spēlēt aicina tikai jauniešus, kuri ir gari. Tad atklājas, ka jaunietis pārāk ātri izaudzis, problēmas ar kauliem utt. Tad arī nekas nesanāk. Jebkuram var iemācīt spēlēt basketbolu. Visu izšķir talants, nevis centimetri.

  +2 [+] [-]

, 2009-03-18 18:00, pirms 16 gadiem
Kāpēc viņam nedod bumbu? Tāpēc, ka viņam nav metiena. Un tas ir tāpēc, ka viņš to netrenē.

Zelta vārdi, te nu noteikti jāpiekrīt valdim

     [+] [-]

, 2009-03-18 18:13, pirms 16 gadiem
Valters ir autoritāte kaut vai tāpēc, ka gandrīz visi šobrīd labākie Latvijas basketbolisti lielajā basketbolā ienāca caur VV vadīto BK "Skonto"! bet Skonto pastāvēja tikai pāris gadus...

gribētos kādreiz dzirdēt Valtera komentu par to, kāpēc viņa trenētie ļoti daudzsološie spēlētāji no KV un Ciprusa paaudzes pēc junioru vecuma pāraugšanas apstājās progresā? vai tas un Jumiķa un Cekula gadījumi neliecina par kļūdām treniņu sistēmā?

     [+] [-]

, 2009-03-18 18:20, pirms 16 gadiem
VV ir malacis un ir jau pierādījis ne reizi vien ,ka spēj ne tikai runāt,bet arī darīt.Jaunatnes basketbols ir palaists pilnīgā pašplūsmā.Man divi dēli trennējās vienā no sporta skolām,tā kā zinu ne tikai no stāstiem.Vienīgais ko sporta skola apmaksā ir treneris un zāle,bet ne jau tā ir problēma. Valtera basketbola skolas laikā bērnu spēles rādija pa televizoru,bija zināma statistika NBA apskatu un spēles rādija laikā,kad bērni vēl negulēja un liela daļa to puiku tagad ir Latvijas labāko basketbolistu vidū.Tagad spēles notiek reizi divos mēnešos-sabrauc kopā četras komandas katrā vecuma grupā un vienā!!! dienā nīkstot zālē visu dienu nospēlē visas trīs spēles. Neviens neskaita statistiku,tiesneši ir mācekļi,nav balvas labākajiem,nav internetā informācijas,statistikas.neviens nevar uzzināt ne šī ne pagājušā gada rezultātus,uzzināt kas ir labākie.Nav motivācijas.Taktiku nemāca vispār.

     [+] [-]

, 2009-03-18 18:20, pirms 16 gadiem
VV ir malacis un ir jau pierādījis ne reizi vien ,ka spēj ne tikai runāt,bet arī darīt.Jaunatnes basketbols ir palaists pilnīgā pašplūsmā.Man divi dēli trennējās vienā no sporta skolām,tā kā zinu ne tikai no stāstiem.Vienīgais ko sporta skola apmaksā ir treneris un zāle,bet ne jau tā ir problēma. Valtera basketbola skolas laikā bērnu spēles rādija pa televizoru,bija zināma statistika NBA apskatu un spēles rādija laikā,kad bērni vēl negulēja un liela daļa to puiku tagad ir Latvijas labāko basketbolistu vidū.Tagad spēles notiek reizi divos mēnešos-sabrauc kopā četras komandas katrā vecuma grupā un vienā!!! dienā nīkstot zālē visu dienu nospēlē visas trīs spēles. Neviens neskaita statistiku,tiesneši ir mācekļi,nav balvas labākajiem,nav internetā informācijas,statistikas.neviens nevar uzzināt ne šī ne pagājušā gada rezultātus,uzzināt kas ir labākie.Nav motivācijas.Taktiku nemāca vispār.

  -1 [+] [-]

, 2009-03-18 18:32, pirms 16 gadiem
W laikam aizmirsis ka Biedrins vasaraa arii izlasee speelee neticu ka Kobe neatpuusas vasaraa kaut kur

     [+] [-]

, 2009-03-18 18:46, pirms 16 gadiem
finkelstains rakstīja: VV ir malacis un ir jau pierādījis ne reizi vien ,ka spēj ne tikai runāt,bet arī darīt.Jaunatnes basketbols ir palaists pilnīgā pašplūsmā.Man divi dēli trennējās vienā no sporta skolām,tā kā zinu ne tikai no stāstiem.Vienīgais ko sporta skola apmaksā ir treneris un zāle,bet ne jau tā ir problēma. Valtera basketbola skolas laikā bērnu spēles rādija pa televizoru,bija zināma statistika NBA apskatu un spēles rādija laikā,kad bērni vēl negulēja un liela daļa to puiku tagad ir Latvijas labāko basketbolistu vidū.Tagad spēles notiek reizi divos mēnešos-sabrauc kopā četras komandas katrā vecuma grupā un vienā!!! dienā nīkstot zālē visu dienu nospēlē visas trīs spēles. Neviens neskaita statistiku,tiesneši ir mācekļi,nav balvas labākajiem,nav internetā informācijas,statistikas.neviens nevar uzzināt ne šī ne pagājušā gada rezultātus,uzzināt kas ir labākie.Nav motivācijas.Taktiku nemāca vispār.
ja tava dela komanda butu labako vidu noteikti speletu finalsacensibas kur noteiktu pirmas vietas un ari vertigakos speletajus...statistika jau no D grupam vispār nekam neder...apsveicami ir tas ka no tādas B grupas sāk rakstīt tehnisko protokolu...spēles 2x mēnesi???!?! nu vecīt laikam tu galigi neinteresejies par to savu bernu jo piem zinu ka iepriekshejais sabraukums bija kkada 28.aja februari bet tgd atkal bus atkal 28 . marta ...nav tur 2meneshi!!!
jebkura gadfijuma tev ir visas iespejas ielikt savu delu cita sporta skola / klubaa..tiesneshu izvelas treneri..ja nav kvalifikaacijas var njemt citu..tik nav daudz kas tiesaa par 3ls