Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3
Autors: Valdis_Valters

Kā izaugt par izcilu basketbolistu?

Lai kļūtu par izcilu basketbolistu, ir nepieciešamas vairākas lietas – sākot ar gēniem un pareizu treniņprocesu agrā jaunībā un beidzot ar spēcīgu motivāciju, kļūstot par profesionāli.

Pirmā fāze ir gēni. Pēc savas pieredzes varu pateikt, ka cilvēkam ir daudz lielākas iespējas kļūt par izcilu basketbolistu, ja viņam ir labi gēni - vecāki un vecvecāki nodarbojušies ar sportu. Daudz retāki ir gadījumi, kad rodas izcils basketbolists bez labiem gēniem, piemēram, Uļjana Semjonova. Otrais moments - ir jābūt labam augumam, garam cilvēkam. Piemēram, Raitim Grafam nav ļoti gari vecāki, bet viņš jau agrā jaunībā bija ļoti garš. Viņu ievēroju, kad viņš gāja vienā bērnudārzā kopā ar Kristapu Valteru. Paņēmu viņu pie sevis uz basketbola skolu, un viss aizgāja.

Kā pareizi trenēties?

Visas darbības ar bumbu un bez bumbas - kustības jātrenē jau 3-8 gadu vecumā. Šajā vecumā ir visvieglāk to iemācīties. Jo cilvēks kļūst vecāks, jo sarežģītāk ir apgūt visas nianses – tehniku, metienu, pareizu driblu. Ja tas nav ''ielikts'' jau bērnībā, tad pēc tam ir ļoti grūti. Tagad galvenā problēma ir tāda, ka jaunajiem basketbolistiem jau bērnībā nav ielikti pareizi pamati. Basketbola pamatā ir trīs lietas – skriešana, mešana un lēkšana. Agrāk skolās sporta nodarbības bija labā līmenī un ar to nebija papildus jānodarbojas. Tagad sporta nodarbības praktiski ir divreiz nedēļā, un tajās nekas netiek darīts – nav plānveidīgas programmas.

Mūsu sporta skolā notika kompleksā sagatavošana – gan basketbola spēlēšana, gan fiziskais un taktiskais, bet lielākajā daļā citu skolu tikai spēlē basketbolu un neko citu netrenē. Piecas reizes nedēļā tikai spēlējot un neko citu nedarot, jaunais sportists kļūst traumatisks. Galvenais savainojumu iemesls ir nepareizi uzlikta slodze. Maniem audzēkņiem nekad nav bijušas problēmas ar ceļgaliem. Tagad daudz savainojumu rodas krusteniskajām saitēm, tas ir nepareizu slodžu rezultātā.

Pārāk daudz uzmanības tiek veltīta spēlēm, kuru skaits ir pārāk liels, bet nepietiekami tiek veltīts laiks individuālajai sagatavotībai, tāpēc mums pēdējā laikā nav daudz labu jauno basketbolistu. Ja sporta skolas neizmainīs savas programmas, tad mums būs arvien mazāk talantīgu basketbolistu. Vēl viena nianse - mēs attīstāmies par 3-4 gadiem lēnāk nekā dienvidu valstīs. Attīstību veicina režīms, ar ko pie mums ir problēmas. Visām Latvijas basketbola skolām vajadzētu izstrādāt vienotu sistēmu kā attīstīt basketbolistu no bērna kājas līdz ieiešanai lielajā basketbolā. Tādas sistēmas mums nav. Katrs strādā pēc sava individuāla plāna. Ja visas sporta skolas strādātu pēc vienotas sistēmas, būtu par vismaz pieciem labiem basketbolistiem vairāk.

Kāds ir izcils basketbolists?

Savulaik ASV 80.gados bija izstrādāta sistēma pēc pieciem kritērijiem desmit baļļu sistēmā.
1) augums. Saspēlēs vadītājam divi metri, otrajam numuram - 2,05 m, 3 .numuram - 2,10 m, 4. numuram - 2,15m un centram 2,20m.
2) ātrums. Galvenais ir starta ātrums.
3) reaģēšanas situācija - cik ātri basketbolists reaģē ar un bez bumbas - piespēļu atdošana, saņemšana un pārtveršana.
4) motivācija. Jābūt mērķim. Basketbola dēļ jāupurē pilnīgi viss, daudz jātrenējas. Režīms, disciplīna. Latvijā motivācijas jautājums ir viszemākā līmenī no visiem šiem kritērijiem, arī daudzu elkam Andrim Biedriņam.
5) adaptācija. Adaptācija pie jaunas komandas, treneriem, slodzēm utt. Es pēc šiem pieciem principiem vienmēr esmu strādājis.

Andra Biedriņa analīze

Analizēsim pēc šīs shēmas Andri Biedriņu. Viņam ir augums 8-9 balles, ātruma īpašības - desmit balles, kā centrs ļoti ātrs. Reaģēšana - 6-7 balles, viņš daudz spēlē bez bumbas. Adaptācija ir uz 9-10. Viņam nebija nekādas problēmas adaptēties NBA. Visvājākais punkts Biedriņam ir motivācija. Motivācija nav tikai laba līguma sasniegšana. Tā ir upurēšanās basketbolam, trenēšanās brīvajā laikā. Andris vasarā neko nedara, ar basketbolu nav nekādas saistības, vienkārši atpūšas. Ja viņš tā turpinās, tad ilgu basketbolista karjeru nesasniegs, jo ķermenis nespēs izturēt. Jau šogad viņam sākās savainojumi. Viņam agrāk vispār nebija savainojumu. Ja tāda tendence turpināsies, tad viņam vasarā būs jāstrādā, jāsagatavo ķermenis. Tā ir motivācija, upurēšanās. Viņam nav blakus trenera, nav autoritātes. Vasarā pie viņa atbrauc 20 draugi... Tā ir lieta, kas viņam traucē. Kas viņam pietrūkst, lai kļūtu par labāku basketbolistu? Viņam ir jāuzlabo sava individuālā tehnika. Kāpēc viņam nedod bumbu? Tāpēc, ka viņam nav metiena. Un tas ir tāpēc, ka viņš to netrenē.

Latvijā ar motivāciju visiem ir švaki. Nezinu nevienu tādu, kurš būtu kā Kobe Braients, kurš nedēļu pēc sezonas beigām jau trenējas nākamajai sezonai. 20 gados neviens neko nedomā. Kad pienāk 30 gadu vecums, tad sāk kaut ko domāt. Tas ir saistīts ar to, kas notiek ģimenē, sabiedrībā. Kas mūsu jaunajiem basketbolistiem ir motivācija? Motivācija ir labi nospēlēt dažas spēles. Kad tas notiek, tad viss apstājas. Pēc tam viņš ir liela personība. Kamēr paiet ''zvaigžņu slimība'', laiks ir zaudēts. Tāpēc ir vajadzīga spēcīga autoritāte, kas šos jaunos basketbolistus vaktētu visu laiku. Un jāteic, ka Latvijā nav pozitīvu piemēru basketbolistu vidū, no kuriem ņemt piemēru. Man nav ideju kā uzlabot jaunajiem basketbolistiem motivāciju. Varbūt viņi jātur internātos stingrā režīmā?


, 2009-03-18 19:47, pirms 16 gadiem
VV, protams, ir autoritaate, tomeer dazhi veel gudraaki cilveeki runaa pavisam kaut ko citu:
krieviski - sports.ru
angliski - sports.ru: How to help your child to become a pro athlete...

Messinas blogs vispaar ir viens no izcilaakajiem sporta blogiem internetaa un ieteiktu tomeer palasiit vinja padomus, ja nav veelmes sajaat beerniem beerniibu.
, 2009-03-18 19:52, pirms 16 gadiem
Valdis kā vienmēr tiešs!
, 2009-03-18 20:15, pirms 16 gadiem
Kādēļ Latvijā ir tik maz izcilu sportistu un pat tiem nedaudzajiem ir motivācijas problēmas? Atbilde ir gaužām vienkārša - Latvijas sabiedrība nav vērsta uz izcilību audzināšanu ne sportā, ne politikā, ne kultūrā. Kāda ir mūsu izglītības sistēma? Cik atceros, skolā vislabāk gāja klusākajiem, tiem kuri nekur neizcelās, atsēdēja savas stundas, saņēma savu 3 vai 7 (kā kurā sistēmā) un netraucēja skolotājus ar jautājumiem. Talantīgākie varēja vienreiz gadā piedalīties kādā pilsētas vai rajona olimpiādē, saņemt kautkādu diplomu un gaidīt gadu, kad skolotājs atkal par viņu atcerēsies. Tas pats universitātē, kur centību atalgo ar 70 ls stipendiju un sarkanas krāsas diplomu. Bet prātīgākie no talantīgākajiem atsēž lekcijas, pat ja uz tām ierodas, strādājot divos darbos, jo visu taču tik un tā noteiks darba tirgus. Vienkārši ne mūsu izglītības, ne sabiedrības mērķis nav izaudzināt izcilas personības. Ja kāds izcilnieks arī brīnumainā kārtā rodas vienalga kādā jomā, tad viņam var izteikt tikai līdzjūtību, redzot kā pret tādiem izturas (vai aiz muguras runā) līdzcilvēki. Tādēļ arī tik maz basketbolistu, kuriem ambīcijas ir lielākas par vietējā čempiona titulu un tā tas ir ne tikai basketbolā. Šķiet, tas ir kaut kas līdzīgs japānai, kur izglītības sistēma arī cenšas apkarot pirmās spēcīgas personības izpausmes un rezultātā ar visiem 100+ miljoniem iedzīvotāju un braientu/bekhemu utt kultu nav neviena (ja nemaldos) NBA spēlētāja un vsp ar izciliem sportistiem ir kā ir. Ja bērnam neieaudzina tieksmi pēc izcilības, vienmēr tiekties būt labākajam, tad vēlāk motivācija labākajā gadījumā būs labs līgums vai piedalīšanās izlases treniņnometnē.
, 2009-03-18 20:28, pirms 16 gadiem
Destructo rakstīja: Vot šoreiz nepiekritīšu, Valdis ir vecās skolas piekritējs, taču nevajag dzīvot tikai pēc astoņdesmito standartiem - basketbols, manuprāt, ir kļuvis par radošāko sporta veidu, cik saspēles vadītājiem tagad ir divi metri? Pirmais prātā nāk Papalukass un tāpat šobrīd par viņa augumu un posteni daudzi labestīgi pasmīkņā, jo skat - 90% saspēles vadītāju un tagad arī aizsargu, ir zem diviem metriem.

es tev peikriit daljeeji par pirmo, bet beigu komentaars par AB gan bija lieks.. manupraat viss tika pateikt taa kaa vajag!

Kā tad tas pats Sandis var par trešo numuru spēlēt ar 190+ cm? Dabas fenomens? Tak basketbols mainās un arī spēlētāji uz vietas nestāv.

Lai arī Valda raksti ir interesanti ir ieteiktu mazāk lietot vārdus man, es, pie mums, manējie...

Par Biedriņu nemaz nelasīšu..
, 2009-03-18 20:31, pirms 16 gadiem
to Janis2404,

superiigs kometaars
, 2009-03-18 20:37, pirms 16 gadiem
interesanti, patika viņa stāstījums
, 2009-03-18 20:48, pirms 16 gadiem
smagi treniņi + Augstkalnes treniņi+ ticiba= the best player
hypoxico.lv
, 2009-03-18 20:59, pirms 16 gadiem
Vai tad ir tik tiešām tik grūti saprast, ka daudz kas Valdis Valters saka ir tikai vārdi ? Vajag sistēmu, nepareiza treniņmetodika utt. , kur tad ir tā pareizā - pēc Valtera domām pašam Valteram un vairāk nevienam. Latvijā vispār visi pēc, Vlada Valtera domām ir tizli treneri, Valdis vienīgais ir vispareizākais un labākais. Labi o.k. ar VEF Valters tiešām strādā labi, lai viņam veicas, taču liela daļa to ko viņš runā ir tik nožēlojama [pasakiet, ka nav nožēlojami sevi slavēt un visus pārējos nolikt], ka tālāk jau nav kur. Un par Biedriņu - interesanti, kā Valters var zināt ko viņš dara un ko nedara vasarā ? Varbūt kādi īpaši spiegi pie Biedriņa ? Varbūt Kriss Mulins, Dons Nelsons ir Valteram vecs čoms ? Apšaubu. Bet eSportā jua Valters uzcelts tronī. Karalis nav gluži kails, tācu papliks gan ! Cik muļķīgi ir to nepamanīt. Ai vispār - kas tad man ? Dažreiz jau arī Valters šo to jēdzīgu pasaka. Un viņam vismaz ir vīzija, tas nekas, ka murgaina, bet tomēr.

p.s. Pirms kāds gatavojas man norādīt, ka es neesmu cienīgs Valteram pat kurpes notīrīt utml. kaut ko atgādinu, ka viss ko saku ir attiecinām tikai un vienīgi Velteru kā basketbola funkcionāru un treneri un ekspertu, nevis, kā spēlētāju.
, 2009-03-18 21:11, pirms 16 gadiem
Latvija ir 2 miljonu iedziv.-nu nebus mums biezi izcili speletaji Kobes limeni/nav to genu.../Liekas ka vina deliem un parejiem tas problemas tomer sakas kad bija prom no pirma trenera.Biedrs-nu liekas ka vinu psihologiski nostumj mala-un tad jebkuram sirmis var aizbraukt ne tikai 22 g vecuma/nedod piespeles , baltais , liguma lielums , nav draugu, meitene no Latvijas , u.t.t/
, 2009-03-18 21:25, pirms 16 gadiem
Lai vai kā, bet V. V. bija, ir un kādu laiku būs visu laiku labākais LV basketbolists. Un viņš ir trenējies pie daudziem gudriem treneriem un līdz ar to uzkrājis pieredzi. Basketbols ir viņa dzīve. Un tie daudzie skeptiķi un skauģi ir lielākā daļa neprofesonāli cilvēki.

Piemēram, celtniekiem viņš padomus nedod kā celt māju...
, 2009-03-18 21:30, pirms 16 gadiem
jā, bet viņam ir motivācija
maize rakstīja: crisam polam cik ir par augumu?? kādas 3-4 balles??
, 2009-03-18 22:07, pirms 16 gadiem
Lieta tāda, ka vajag basketbola internātskolas, piemēram, kā tas ir Amerikā, bet redz atkal atduramies pret to, ka nav līdzekļu un iespēju...
Par to, ka Andris nepiestrādā papildus pie metiena, nepiekritīšu, pie tā viņš strādā individuāli treniņos
, 2009-03-18 22:36, pirms 16 gadiem
Tu esi pilniigs l*hs!!!Tik iedomigs civeks vel nav dzirdets!Visu pareizi dara tikai tu un neviens cits!
, 2009-03-18 22:40, pirms 16 gadiem
Afanasijs rakstīja: Valdi, tu noslēgumā rakstīji: "Tāpēc ir vajadzīga spēcīga autoritāte, kas šos jaunos basketbolistus vaktētu visu laiku. Un jāteic, ka Latvijā nav pozitīvu piemēru basketbolistu vidū, no kuriem ņemt piemēru. Man nav ideju kā uzlabot jaunajiem basketbolistiem motivāciju. Varbūt viņi jātur internātos stingrā režīmā?"
Izskatās, ka saviem dēliem tu tā arī neesi bijusi nekāda lielā autoritāte. Jo, nav jau noslēpums, kā sandim un ādolfam ir ar režīma ievērošanu un trenēšanos...
nuu, diezin vai ar Kristapu kāds baigi auklētos Spānijā,ja viņš neievērotu režīmu!uun to ko dara sportisti savā brīvajā laikā, atvaļinājumā, tā ir viņu pašu darīšana, galvenais,lai neaizraujas!
, 2009-03-18 22:48, pirms 16 gadiem
Ielogojos, lai pateiktu vienu! Viss ir tavā galvā! Ja ir pareiza attieksme, tad uz priekšu! ja saspēles vadītājam ir jābūt ap 2m, tad vienīgais kam šeit varētu dot 10 balles ir Livingstons? Pff...
, 2009-03-19 01:51, pirms 16 gadiem
Simts punkti piekrītu Janis2404.

Bet vēl papildinot. Ir viena slimība, kas no seniem laikiem tiek kultivēta Latvijas bērnu/jaunatnes basketbolā. Pats 9 gadus līdz 16. gadu vecumam vēl padomju laikos gāju vienā Rīgas BJSS. Nu tur komandā bija trenera izvēlēti 2 "stāri". Viss tika pakārtots viņiem, spēles laikā viņi ar bumbu praktiski nedalījās, trenera (un ļoti laba, pat Latvijā slavena trenera) uzstādījums bija nogādāt bumbu pie kāda no viņiem un stāvēt malā. Komandas spēle netika praktizēta. Tā visa rezultātā viens pēc otra visi sāka atbirt (lai gan tur bija pavisam neslikti un treniņos sevi ierādījuši džeki), palika tkai šie 2 trenera izvēlētie, kuri savu karjeru eventuāli sāka un beidza 90tajos gados ļoti viduvējos LBL klubos. rezultātā diezgan taantīgs "iesaukums" beidzās ar neko.

Tagad mans dēls trenējas kādā sporta skolā X. Un redzu tieši to pašu. Komandā ir viens "stārs', kuram ļauj izmest pa 40 metieniem spēlē (pat, ja ir reizes, kad 2/3 ir garam), uz uz kuru tiek spēlēts. Pārējie: atkal statisti. Bet ir problēma: tas puisis var arī nekļūt par labu basketbolistu, toties pārējie tiek norakstīti jau tagad. Tikai tāpēc, lai kādos Latvijas turnīros dabūtu labākas vietas.

ja tā daži treneri turpinās saprast labu spēlētāju attīstišanu, tad nekas tur arī nebūs. daudzi talanti vienkārši iet bojā, jo viņiem nepalīdz, nedod iespēju un psiholoģiski sagrauj.
, 2009-03-19 04:36, pirms 16 gadiem
Tasinība ir tāda, ka profesionālis nedrīkst laist lažu, var kāāāāādreiz pa reteizei brīvdienās atpūsties, moš kādu brīvu nedēļu paņemt, bet pārējais laiks ir trenniņi, jo tāds ir viņu darbs, tā pat kā visiem cilvēkiem - gandrīz katru dienu. Ja ne, tad beigās tādi Šķēles vien sanāk... Lai kļūtu par zvaigzni, ir daudz jāupurē, mos arī 20 draugu vietā jāastāj tikai pārītis.
Argumentēti un pareizi, pilnībā piekrītu.
, 2009-03-19 04:40, pirms 16 gadiem
Janis2404 rakstīja: Kādēļ Latvijā ir tik maz izcilu sportistu un pat tiem nedaudzajiem ir motivācijas problēmas? Atbilde ir gaužām vienkārša - Latvijas sabiedrība nav vērsta uz izcilību audzināšanu ne sportā, ne politikā, ne kultūrā. Kāda ir mūsu izglītības sistēma? Cik atceros, skolā vislabāk gāja klusākajiem, tiem kuri nekur neizcelās, atsēdēja savas stundas, saņēma savu 3 vai 7 (kā kurā sistēmā) un netraucēja skolotājus ar jautājumiem. Talantīgākie varēja vienreiz gadā piedalīties kādā pilsētas vai rajona olimpiādē, saņemt kautkādu diplomu un gaidīt gadu, kad skolotājs atkal par viņu atcerēsies. Tas pats universitātē, kur centību atalgo ar 70 ls stipendiju un sarkanas krāsas diplomu. Bet prātīgākie no talantīgākajiem atsēž lekcijas, pat ja uz tām ierodas, strādājot divos darbos, jo visu taču tik un tā noteiks darba tirgus. Vienkārši ne mūsu izglītības, ne sabiedrības mērķis nav izaudzināt izcilas personības. Ja kāds izcilnieks arī brīnumainā kārtā rodas vienalga kādā jomā, tad viņam var izteikt tikai līdzjūtību, redzot kā pret tādiem izturas (vai aiz muguras runā) līdzcilvēki. Tādēļ arī tik maz basketbolistu, kuriem ambīcijas ir lielākas par vietējā čempiona titulu un tā tas ir ne tikai basketbolā. Šķiet, tas ir kaut kas līdzīgs japānai, kur izglītības sistēma arī cenšas apkarot pirmās spēcīgas personības izpausmes un rezultātā ar visiem 100+ miljoniem iedzīvotāju un braientu/bekhemu utt kultu nav neviena (ja nemaldos) NBA spēlētāja un vsp ar izciliem sportistiem ir kā ir. Ja bērnam neieaudzina tieksmi pēc izcilības, vienmēr tiekties būt labākajam, tad vēlāk motivācija labākajā gadījumā būs labs līgums vai piedalīšanās izlases treniņnometnē.
Vispār 7 tagad dabūt nebūt nav kā dabūt 3 tad senāk. Tagad bieži vien vairāk pa 8 nevar dabūt, ja darbs nav radošs utt, lai gan kas gan radošs var būt algebrā... Tā ka arī 7 ir jānopelna, tagad "caurkritēji" sēž uz 4 vai 5 (pēc 10 ballēm). Tas tā - tīri info!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2009-03-19 08:37, pirms 16 gadiem
xZ rakstīja: Simts punkti piekrītu Janis2404.

Bet vēl papildinot. Ir viena slimība, kas no seniem laikiem tiek kultivēta Latvijas bērnu/jaunatnes basketbolā. Pats 9 gadus līdz 16. gadu vecumam vēl padomju laikos gāju vienā Rīgas BJSS. Nu tur komandā bija trenera izvēlēti 2 "stāri". Viss tika pakārtots viņiem, spēles laikā viņi ar bumbu praktiski nedalījās, trenera (un ļoti laba, pat Latvijā slavena trenera) uzstādījums bija nogādāt bumbu pie kāda no viņiem un stāvēt malā. Komandas spēle netika praktizēta. Tā visa rezultātā viens pēc otra visi sāka atbirt (lai gan tur bija pavisam neslikti un treniņos sevi ierādījuši džeki), palika tkai šie 2 trenera izvēlētie, kuri savu karjeru eventuāli sāka un beidza 90tajos gados ļoti viduvējos LBL klubos. rezultātā diezgan taantīgs "iesaukums" beidzās ar neko.

Tagad mans dēls trenējas kādā sporta skolā X. Un redzu tieši to pašu. Komandā ir viens "stārs', kuram ļauj izmest pa 40 metieniem spēlē (pat, ja ir reizes, kad 2/3 ir garam), uz uz kuru tiek spēlēts. Pārējie: atkal statisti. Bet ir problēma: tas puisis var arī nekļūt par labu basketbolistu, toties pārējie tiek norakstīti jau tagad. Tikai tāpēc, lai kādos Latvijas turnīros dabūtu labākas vietas.

ja tā daži treneri turpinās saprast labu spēlētāju attīstišanu, tad nekas tur arī nebūs. daudzi talanti vienkārši iet bojā, jo viņiem nepalīdz, nedod iespēju un psiholoģiski sagrauj.
neturi sveci zem pūra!!!!! sauc "stārus', sporta skolu!!!!!!
, 2009-03-19 09:21, pirms 16 gadiem
maize rakstīja: crisam polam cik ir par augumu?? kādas 3-4 balles??
cik tad boikinsam?
, 2009-03-19 09:46, pirms 16 gadiem
Valters ir bimbo
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2009-03-19 10:37, pirms 16 gadiem
Stingrā režīma internāts nav risinājums, tas tikai dos papildus stimulu mukt no turienes un dzerstīties pa kaktiem un mežā. Tagad dzerstās centrā, vecrīgā. Manuprāt, tas 4. punkts - motivācija ir visvarīgākais. Jo pašam jaunajam censonim ir jāsaprot, ka ar darbu var panākt vairāk nekā ar labiem gēniem. Diemžēl basketbola jaunatnes problēmas raksturo visas Latvijas jaunatnes problēmas - viņi nedomā par nākotni, bet īstermiņā. Basketbols tādā ziņā ir ļoti nepateicīgs sporta veids, jo pastāvīgi ir mediju un sabiedrības uzmanības centrā un zvaigžņu slimību dabūt droši vien nav pārāk grūti.
Lai situāciju uzlabotu, manuprāt, treneriem ir jāpiestrādā pie morālās trenēšanas un jāapgūst kaut kādi psiholoģijas knifi, lai pareizi motivētu. Speciālā fiziskā sagatavotība ir mazākā daļa no visa kopuma, lai kļūtu par labu sportistu, ne tikai basketbolistu.
, 2009-03-19 12:36, pirms 16 gadiem
Motivāciju cilvēks var rast tikai pats. Tā kā tas,ka kāds te gudri sriedīs, manuprāt, neko īsti nemaina!
, 2009-03-19 14:20, pirms 16 gadiem
Viss Valda minētais ir pilnīga (tāpēc, ka pamatota) patiesība ... Jautājums saglabājas - kādā veidā ir jāmaina basketbola skolu apmācības sistēma ? Ar likumu jāpieprasa obligātie, noteiktie treneru veicamie treniņprocesi, sagatavotība, attieksme ? Kamēr( mazajā !!!) Latvijā nebūs vienotas, atbilstoši izstrādātas shēmas, organizācijas, vienotības, sadarbības - labu, motivētu, starptautiski pieprasītu basketbolistu nebūs ... jo no kurienes tad lai tie rodas mūsu mazajā valstiņā ...
Jautāšu vienkārši un tieši - vai ir kāda reāla nākotnes '''vīzija'' kā izveidot nepieciešamo pamatu ???!
P.s. Motivācija, mērķtiecība, upurēšanās vēlamajam - pirmkārt ir katra personīgā rakstura īpatnība, ko nevar radīt mākslīgi, BET -audzināšanas/treniņ sistēma ir tā, kas neļauj šai īpašībai pazust ...
, 2009-03-19 15:03, pirms 16 gadiem
Ģenerālis tiešām pareizi izklāstījis priekšnoteikumus "Kā kļūt par labu basketbolistu". Te nav ko piebilst.

Kas attiecas uz A.Biedriņa analizēšanu un jo īpaši traumām - te Valdis nepateica galveno. Jā, attieksme ir svarīga pret treniņiem un arī pret līgumu par lielu summu ir svarīga attieksme. Galvenais, ko aizmirst lielie sportisti ir viņu pašu organisma trenētība un pats galvenais, ko aizmirst lielie meistari - tā ir iesildīšanās pirms katras lielās slodzes.
Savā laikā, kad sāku trenēties cīņas sportā, treneris pirmo stundu drakoniski veltīja TIKAI IESILDĪŠANĀS vajadzībām. Un tas ar laiku nostiprinās domāšanā, jo tiešām - pēc pareizi veiktas iesildīšanās nav nekādu locītavu traumu, muguras sastiepumu, mežģījumu, saišu iekaisumu un tamlīdzīgu nelaimju. Es nemaz nebrīnītos, ja izrādīsies, ka Biedriņš ir palaidis novārtā tieši iesildīšanās un fiziskās kondīcijas uzturēšanas lietu.
, 2009-03-19 17:17, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu nez, te kārtējo reizi parādās, ka cilvēks kļūdaini uzskata, ka basketbols ir tikai metieni pa grozu. Basketbols ir arī aizsardzība, rebaundi, stīli. Vienam gan piekrītu - trenerim jāiemāca spēlētājiem, ka basketbols ir KOMANDAS spēle, un nedrīkst puika būt sagrauts par to, ka kāds cits izmetis 40 metienus, un viņš tikai 2 vai 3 pa spēli. Basketbolā viss ir pakārtots komandas interesēm, ja komandas interesēs ir spēlēt uz līderi, tad tā ir jādara. Cita lieta - treniņi. Treniņos gan, savstarpējos matčos jārāda katram uz ko ir spējīgs un jādod iespēju. Bet - ja tu līderi nevari pārspēt treniņos, ja nevari mest precīzāk par viņu, tad sorry, trenējies, kamēr varēsi, tad arī tu varēsi mest 40 metienus spēlē.

Davai - izcīni rebaund pēc tam, kad tas "līders" aizmetis garām... Paņem un tad tā bumba ir TAVA, tu vari to bumbu kaut vai tribīnēs vai griestos iemest (vislabāk jau grozā). Bet tā tad ir tikai TAVA bumba un rīkojies kā gribās, nevis čīkst.
Vai arī pārtver bumbu un aizskrien iemet - ir daudz iespējas, kā parādīt, ka esi labs laukumā, arī ja pozicionālajā uzbrukumā neizspēlē uz tevi.
Uz to treneriem jāstrādā, lai iedvestu pārliecību arī tiem, kas spēlē "otrās vijoles orķestrī".
Piekrītu daļeji , bet ko darīt ja Tu esi labs bet treneris Tevi laizh laukuma 10x mazak kā parējos jo vinjam tu vienkārši nepatīc?! Tā arī ir problēma Latvijā! plus gribētu piebilst ka jaunajiem jau zūd vēlme kko darīt ,kā izdzīvot liidz tiem 20 ja Tev nav naudas Tevi neatbalsta nekādigi, Būtu skolas kas dotu ēst vismaz, finasiāli kko palīdzētu jaunajiem basketbolistiem un sportistiem vinjiem būtu vieglāk sasniegt mērķus.. Latvija ir vnk sporta zāle un viss!! ar to beidzās! nav papildus trenezieri, baseina, utt. Skumji!
, 2009-03-19 23:05, pirms 16 gadiem
Vot sanāca man te pusdzelteno presi palasīt, žurnāls Ieva - citāts no intervijas ar Sandi Valteru.

Man patīk nakts uzdzīve. Un, lai gan sportisti nedrīkst ar to aizrauties, man patīk arī alkohols. Kad ir brīvāks, vakaros man vienkārši patīk iedzert. Vislabāk man tomēr garšo šņabis.

Es nesaprotu vienu, tas pats Sandis ir atzinis ka bērnībā normāli dresēts un motivēts un vienmēr ir runa bijusi par un ap basketbolu, un lai tad, kad ir savas karjeras augstākajos punktos rādītu piemēru jaunajiem talantiem viņš pavisam atklāti pasaka ka viņam garšo šņabis un patīk naktsdzīve. Man arī un es to droši varu teikt, jo mani neviens nepazīst un nevienam nerūp mans viedoklis, taču ja tai pašā laikā Tavs tēvs apgalvo, ka čalim, kas izsities NBA, dzīvo viens pats štatos un redz pie viņa vasarā atbrauc 20 draugi - ir motivācijas pārkāpums un abzolūta demotivācija.... ir nedaudz pa skarbu...

Un nafig nevajag tiepties un rupji sakot dir.st, ka Valtera skolas audzēkņiem ar motivāciju viss ir štokos, kad bija ASK zelta laiki, Broilss, Sanderss, Sandis un Bramlets pēc spēlēm bija tādos smēlienos, ka maz neliekas...

Es neaizstāvu Biedriņu, taču tik un tā uzskatu, ka mūsu mazajai valstij un jauniešu basketbola sistēmai viņš ir un vēl kādu laiku paliks etalons pēc kā tiekties!
, 2009-03-20 03:38, pirms 16 gadiem
Mums tak nav pat neviena Eirolīgas spēlētāja! Nesaprotu kādu vēl tiem FIBA kausa 12 minūšu spēlētājiem vajag motivāciju..?
Varbūt nākamā gada līgumu summas liks sakustēties?
, 2009-03-20 17:34, pirms 16 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu nez, te kārtējo reizi parādās, ka cilvēks kļūdaini uzskata, ka basketbols ir tikai metieni pa grozu. Basketbols ir arī aizsardzība, rebaundi, stīli. Vienam gan piekrītu - trenerim jāiemāca spēlētājiem, ka basketbols ir KOMANDAS spēle, un nedrīkst puika būt sagrauts par to, ka kāds cits izmetis 40 metienus, un viņš tikai 2 vai 3 pa spēli. Basketbolā viss ir pakārtots komandas interesēm, ja komandas interesēs ir spēlēt uz līderi, tad tā ir jādara. Cita lieta - treniņi. Treniņos gan, savstarpējos matčos jārāda katram uz ko ir spējīgs un jādod iespēju. Bet - ja tu līderi nevari pārspēt treniņos, ja nevari mest precīzāk par viņu, tad sorry, trenējies, kamēr varēsi, tad arī tu varēsi mest 40 metienus spēlē.

Davai - izcīni rebaund pēc tam, kad tas "līders" aizmetis garām... Paņem un tad tā bumba ir TAVA, tu vari to bumbu kaut vai tribīnēs vai griestos iemest (vislabāk jau grozā). Bet tā tad ir tikai TAVA bumba un rīkojies kā gribās, nevis čīkst.
Vai arī pārtver bumbu un aizskrien iemet - ir daudz iespējas, kā parādīt, ka esi labs laukumā, arī ja pozicionālajā uzbrukumā neizspēlē uz tevi.
Uz to treneriem jāstrādā, lai iedvestu pārliecību arī tiem, kas spēlē "otrās vijoles orķestrī".
Nu galīgi tā neuzskatu, ka visu izšķir metieni. Tur jau tā nelaime, ka pieminētais džeks aizsadzībā patiesībā ir 3 punkti no pieciem iespējamiem, piespēlēs 2 no 5 pat, ja piesaista 2 pretiniekus, utt. skolēnu līmeņa komandās sobrīd spēlē 4x7 minūtes. Tātad, cik metienu, rēķinot uz minūti tas džeks izdara?

P.S. tam, kas jautāja konkrēti, varu atbildēt:

manā laikā 5.Bjss. treneris nelaiķis Altbergs: 3 stāri: Skadiņš, Zariņš, Aire

mana puikas gadijumā: Rīdzene. Gadu tomēr nenosaukšu, jo gribu, lai puika vēl trenējas kamēr var. Ne jau, ka puika ir baigais talants, bet problēma ir tāda, ka netiek jau dota iespēja pat mēģināt..