Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Nedarbi

Andrejs Siliņš

Viedoklis: Nedarbi
Foto: Romāns Kokšarovs, SA

Pēdējā gada laikā Latvijas basketbola spēcīgāko klubu augšupeja nav bijusi nepamanāma, taču vienu nelāgu lietu gan tie izdarījuši, kas noteikti nedara Latvijas vārdu pievilcīgu potenciālajiem viesspēlētājiem nākotnē.

Šī "nedarba" tapšanā roku pielikuši visi trīs vadošie Latvijas klubi – gan "Barons/LMT", gan Rīgas ASK, gan arī nupat, nupat to paveica BK "Ventspils". Par ko tad ir runa? Par spēlētāju atlaišanu ātrāk vai vēlāk, bet pēc jaunu spēlētāju pieteikšanas termiņa beigām Eiropā.

Pagājušās sezonas izskaņā, zaudējuši cīņu pusfinālā nākamajiem valsts čempioniem Rīgas ASK, "Barons/LMT" izrakstīja brīvlaišanas vēstuli Kērtisam Māršalam. Slaidais uzbrucējs gan uz sezonas beigām bija iedzīvojies savainojumā un pilnvērtīgi palīdzēt klubam nespēja arī pieminētajā pusfinālā, tomēr tiklīdz bija skaidrs, ka "baroni" spēlēs vien par trešo vietu, Māršals tika palaists vaļā un līdz ar to atstāts bez bronzas medaļas. Visas sezonas laikā tieši Latvijas Basketbola līgā (LBL) Māršals bija viens no labākajiem komandas spēlētājiem, gūstot 11,9 punktus un izcīnot 3,6 atlēkušās bumbas.

Tas pats tajā pašā laikā tajā pašā klubā notika ar lietuviešu aizsargu Ģediminu Maceinu. Kā toreiz izteicās "Barons/LMT" ģenerālmenedžeris, tad lietuvietis tika atlaists tādēļ, ka saņēmis pārāk lielu atalgojumu, lai deldētu rezervistu soliņu. Bet jājautā, kur tad kluba vadība skatījās agrāk, jo visas sezonas laikā Maceina tā pa īstam nespēja atvērties un deldēja soliņa tālāko galu... Lai nu kā, šis stāsts daudziem jau bija piemirsies, un arī šogad "Barons" ar tādām cūcībām nav izcēlies.

Savukārt citi klubi gan. Rīgas ASK īsi pēc tam, kad beidzās jaunu spēlētāju pieteikšana lielākajā daļā Eiropas, pārtrauca līgumsaistības ar Latvijas izlases kandidātu saspēles vadītāju Sandi Buškevicu, kurš maitājis komandas atmosfēru. Par iemeslu, kāpēc Buškevics sācis maitāt atmosfēru tieši konkrētajā brīdī un ne pāris dienas atpakaļ, kad vismaz teorētiski viņam vēl būtu bijusi iespēja pierakstīties cita kluba rindās, šoreiz nediskutēsim. To visdrīzāk zina (vai zina?) tikai paši situācijas varoņi – Buškevics un Butauts. Bet fakts, ka ASK neizrīkojās smuki, paliek fakts.

Un diemžēl savu artavu šajā nedarbā pirms pāris nedēļām deva arī BK "Ventspils". Vienība, kas allaž izcēlusies ar korektu un pareizu rīcību, vienība, par kuras sastāva iekšējām problēmām līdz šim uz āru bija nākusi visnelielākā informācijas deva, ja vispār tāda bija.

Treneris Okorns pēkšņi par pārsteigumu daudziem no komandas atskaitīja tās līderi Džimiju Baksteru. Iemesls – savtīgums, nemācēšana atrast kontaktu ar pārējiem komandas biedriem, blā, blā, blā... Jau kopš sezonas sākuma klīda runas, ka Baksters ir liels vienpatis, vienu brīdi uzpeldēja informācija, ka klubs pat esot gatavs amerikāņu aizsargu atlaist, taču viss noklusa un šķita, ka ventspilnieki mierīgi aizvadīs sezonu ar beidzot līdz galam nokomplektētu sastāvu. Taču nekā...

Laikam jau plaušu karsonis neļāva Okornam ātrāk saprast, kurš tad ir vainīgais komandas likstās. Atgriezies no dzimtenes ar izārstētām plaušām pār treneri nāca apskaidrība – vainīgs ir Baksters, atlaidīsim.

Domājams, ka ne jau atlaišanas fakts kā tāds spēlētājus šādā situācijā uztrauc visvairāk. Galu galā, ja neesmu izturējis konkurenci, neesmu vajadzīgs un man pasaka paldies, tad viss kārtībā – eju uz nākamo komandu. Sāpīgāk ir tas, ka palaišana brīvībā notiek tad, kad nekur citur vairs iespēju uzspēlēt konkrētajā sezonā tev nav vai arī, ja ir, tad nav jēgas, jo sezonas izskaņa ir turpat aiz sliekšņa.

Lai kas arī būtu visu šo pieminēto situāciju pamatos, skaidrs ir viens – ar šādu attieksmi un darbību Latvijas klubi nebūt neceļ prestižu spēlētāju un, kas svarīgāk, viņu aģentu acīs. Nauda ir viena lieta, protams, ļoti ietekmīga, taču cita lieta ir attieksme. Cilvēki ir dažādi un varbūt kāds potenciālais Latvijas/Baltijas mēroga superzvaigzne pateiks nē, jo būs informēts, kā tās lietas notiek pie mums...

Tāpēc atliek novēlēt Latvijas klubiem, gatavojoties nākamajai sezonai, būt tik veiksmīgiem, lai atrastu spēlētājus, kas spēs iekarot kluba vadības un treneru simpātijas līdz visas sezonas beigām. Spēlētājus, kas nesāks bojāt mikroklimatu mēnesi pirms izšķirošajām izslēgšanas spēlēm, spēlētājus, kuru komunicēšanās māku varēs atkost ātrāk nekā nedēļu pirms fināla (vai spēles par trešo vietu), spēlētājus, kuru sniegumu objektīvi treneris un vadība mācēs novērtēt pirms attiecīgā termiņa beigām.

  +3 [+] [-]

, 2008-05-11 17:06, pirms 17 gadiem
Tie, kas man liek minusus par ligumu rangu, acimredzot, netic, ka esmu tos lasijis. Bet tad parbaudiet mani - pajautajiet katraa liguma kadu punktu, ko jus zinat, kaa tas skan, un es jums pateikshu -jaa, vai nee. Bet sutit pashus liguma textus nevaru. Tie ir konfidenciali.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 17:12, pirms 17 gadiem
Gook interesants info.

mēs gan nezinām kādi ir atlaišanas nosacījumi.
varbūt atlaistie saņem normālas kompensācijas utml.
lai gan pie mums diezvai.
bet nu tā kā spēlētāji paši paraksta piedāvātos līguma nosacījumus, tad diezvai pretenzijas varētu celt. šaubos gan vai Bušiņš vai kāds cits pieredzējušais ar aģentu parakstīs jebko ko liek priekšā - tā jau var parakstīt ka spēlēju pa minimālo algu pie n-nosacījumiem ..

     [+] [-]

, 2008-05-11 17:15, pirms 17 gadiem
zigiss rakstīja: Gook interesants info.

mēs gan nezinām kādi ir atlaišanas nosacījumi.
varbūt atlaistie saņem normālas kompensācijas utml.
lai gan pie mums diezvai.
bet nu tā kā spēlētāji paši paraksta piedāvātos līguma nosacījumus, tad diezvai pretenzijas varētu celt. šaubos gan vai Bušiņš vai kāds cits pieredzējušais ar aģentu parakstīs jebko ko liek priekšā - tā jau var parakstīt ka spēlēju pa minimālo algu pie n-nosacījumiem ..


Paraksta gan, ko liek prieksha. Agents vispar nelasa, jo vinam ir 10% no summas uzreiz - talak kaut ligumu lauzh pec 1 dienas. Vinam pilnigs pofig par liguma noteikumiem, jo savu naudu vins hsanem anyway.
Kompensacijas nekadas nav paredzetas. Tikai ligumsodi, ja kave algas izmaksashanu un vel premijas par vietam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-05-11 17:50, pirms 17 gadiem
Nedarbi...

  +3 [+] [-]

, 2008-05-11 17:57, pirms 17 gadiem
Labi būtu ja autors pieminētu kādu valsti kur tā nekad nenotiek.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 18:03, pirms 17 gadiem
un basketbolā nav kā futbolā, kad pāreju termiņš visā Eiropā beidzas vienā dienā! Kad Millage spēlēja Horvātijā, tad viņš komandai pievienojās tikai uz play-offiem... Tā kā lielākā daļa ko A.Siliņa j-kungs te ir samurgojis ir muļķības. Vienīgais gadījums, kas ir zināms, ka kāds spēlētājs tīšam tika marinēts un atlaists pēc trasfēru slēgšanas ir Valmieras un Višņēvica gadījums. Kad Valmiera speciāli nogaidīja, kad viņš nevar pāriet pie konkurentiem un uzreiz atlaida.

  -1 [+] [-]

, 2008-05-11 18:05, pirms 17 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Manuprāt gan aģents nesaņem 10% no līguma summas "uzreiz". Viss notiek pamazām, tieši tāpat kā spēlētāja algas izmaksa. Aģents nav nekāds izņēmums, ka viņam algu maksās uzreiz.


Tev ta liekas, bet es zinu kaa ir. Pirmais maksajums ir agentam. Vinsh sanem visu uzreiz, nevis pa meneshiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-05-11 18:07, pirms 17 gadiem
Gook rakstīja: Tev ta liekas, bet es zinu kaa ir. Pirmais maksajums ir agentam. Vinsh sanem visu uzreiz, nevis pa meneshiem.

Ja tu esi informēts par tiem līgumiem, tad varbūt vari arī sastādīt dārgāko LV spēlētāju sarakstu?

  -3 [+] [-]

, 2008-05-11 18:20, pirms 17 gadiem
Es piekrītu autoram Siliņam. Šīs pēdējās atlaišanas bija negaidītas un tādēļ daļēji nepamatotas, jo tam jābūt redzamam iemeslam, lai atlaistu labus spēlētājus, bet ne Bušs, ne Baxters, nebija no sliktākajiem rezervistiem!!!

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 18:21, pirms 17 gadiem
vf rakstīja: Es piekrītu autoram Siliņam. Šīs pēdējās atlaišanas bija negaidītas un tādēļ daļēji nepamatotas, jo tam jābūt redzamam iemeslam, lai atlaistu labus spēlētājus, bet ne Bušs, ne Baxters, nebija no sliktākajiem rezervistiem!!!

Okorna teksts pēc pēdējās spēles vien bija ko vērts, ja Baksters spēlētu arī otrajā, trešajā un ceturtajā spēlē tad sērija tiktu bezcerīgi zaudēta ar 0-3

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 18:55, pirms 17 gadiem
Ja nemaldos, tad BARONS/LMT brīvlaišanas vēstuli CURTIS MARSHALL izrakstīja tikai 2008.gada sākumā nevis pagājušās sezonas beigās.
Rakstā ir vēl daži neprecīzi fakti, kurus autoram ieteiktu pārbaudīt LBL pirms publicēt.

P.S. Kāpēc autors visus gadījumu sauc par nedarbiem, ja starp basketbolistu un klubu tiek panākta rakstiska vienošanās par līguma pārtraukšanu ?

     [+] [-]

, 2008-05-11 19:02, pirms 17 gadiem
Un kur tad tas viedoklis? Gribējās kaut ko dziļāku nevis 'klubi nesmuki uzvedas'.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 19:14, pirms 17 gadiem
gym_bunny rakstīja: Es nesaprotu, ko jūs esat piesējušies šim raksta autoram??? Kas j''us neredzat - skaidri un gaiši latviešu burtiem uzrakstīts VIEDOKLIS - nedarbi (ok, šitais biku smieklīgi lasās - tip kaut kas ar Emīla nedarbiem..laikam autoram ļoti patīk šitā filam )
LV skaitās brīva valsts un katram ir tiesības uz savu viedokli. Super, ka kādam vispār ir savs iedoklis un viņš to pauž. Tas vien ir apsveicami. Jūs varat šim viedoklim piekrist/nepiekrist, bet nu nozākāt to par debilu vai stulbu ir vienkārši bērnišķīgi...Malacis raksta autors - džeks tā uzskata un to arī pasaka, par to viņu nošausiet, vai??? Rakstiet jūs arī savus viedokļus. Kur problēma?
Nu pag, tas, ka es pasaku, ka Barons kā klubs nav foršs, nenozīmē, ka tas ir baigais viedoklis. Ar pāris frāzēm nepietiek. Kaut kā ar vārdu 'viedoklis' saprotu nedaudz dziļāku analīzi, kas šajā rakstā īsti nav. Ir tikai atsevišķas frāzes, kas vairāk noderētu par uzsaukumiem 8. martā.

Kur ir analīze no kluba viedokļa, kur no spēlētāja? Tiešām analīze nevis pieņēmumi?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-05-11 19:15, pirms 17 gadiem
gym_bunny rakstīja: Bet klubi jau arī nesmuki uzvedas. Kādam jau jāpasaka arī kaut kas par klubu nesmuko uzvedību. Biku jau morālīti arī vajag..a to visi kā aptrakuši uz to izdevīgumu un pragmatiskumu, ka pavisam kauna neprotas...A kaunu vajag, lai nedegradētos!

Kāpēc nav viedoklis, ka futbola klubi atlaiž kādu??? Savāc veselu baru leģionāru un tad ik pa laikam kāds mistiski vairs nav komandā. Par to neviens neraksta, a ka basketbolā kādu atlaiž, kas slikti spēlē, tas ir liels notikums!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-05-11 19:19, pirms 17 gadiem
gym_bunny rakstīja: Par ko es atkal mīnusos iedzīvojusies
Par to, ka atbalsti autoru nevis viņu kritizē, tādējādi liekot viņam rakstīt labāk. Redzi, Noviku mēs kaut cik esam izmācījuši. Pienācis laiks Siliņam.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-05-11 19:28, pirms 17 gadiem
Man par šitādu 'viedokli', ko es pielīdzinātu analīzei (par da jebkādu tēmu augstskolas līmenī), labi ja kādas 5 balles iedotu.

Sorry, bet vājš 'viedoklis'.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-05-11 19:34, pirms 17 gadiem
gym_bunny rakstīja: Jā, tieši tā - atbalstu autoru, jo es viņam piekrītu tajā aspektā, ko jau minēju - Bušiņa lietā! Pilnīgi pareizi. No ASK kluba puses tas bija ļoti neglīts gājiens, kas parādīja, ka kluba iekšienē ir problēmas..un, ja varam ticēt baumām,pat tik tālu tas viss aizgājis, ka klubs sašķēlies divās daļās visvalža un ģirta nometnēs..bet nu - tās jau tikai baumas
Un tur jau tā lieta, ka viss te balstās uz kaut kādām baumām. Klubā ļoti labi zina, par ko atlaida Buškevicu. Un ne jau par par to, ka Buškevics nepareizās firmas apakšbikses valkāja. Ja Bušiņš radīja problēmas starp spēlētājiem un treneri, tad viņam bija jāiet prom. Es savā darba vietā arī nepaciestu vienu indivīdu, kas visu komandas gaisu maitā.