Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Kas neļauj izaugt par labu spēlētāju?

Labs piemērs, kas liek sevi novērtēt, mums basketbolā ir Lietuva, kur ir daudz spēlētāju, kur basketbols ir nacionālais sporta veids. Viņiem katrā pozīcijā – treneri, tiesneši utt – ir daudz augstākas kvalifikācijas speciālisti. Tas ir milzīgs pārsvars pār Latviju. Viņiem ir ļoti daudz augstas klases basketbolistu, mums – divi (Kambala, Biedriņš). Kāpēc nav vairāk un kas traucē?

Pirmkārt, nav sistēmas. Tādas, kāda bija savulaik Valtera skolā, kas sagatavoja desmit šā brīža izlases spēlētājus vai kandidātus. Lielākā problēma ir tā, ka izrādās nav neviena speciālista, kurš zinātu, kā tā lieta ir jādara. Ir ļoti daudz aspektu. Sāksim no pašas apakšas – atlase. Mums bija tā, ka bija skolas, uz kurām gāju un pats personīgi vācu jaunos. Ļoti laba ir Imanta Pļaviņa teorija – labākie bērni ir sportistiem. To arī darījām – skatījāmies, cik gari vecāki, jo iedzimtība ir ļoti svarīga lieta. Piemēram, arī „Rīdzenei” atlase ir bijusi krietni labāka nekā daudz kur citur.

Nākamā lieta – pakāpeniskā sagatavotība. Mēs tagad nodarbojamies ar katra gada atestāciju -līdz 18 gadiem jāuzrāda attiecīgi rezultāti. Ir spēka testi, ātruma testi, lēciena testi, metiena testi, kas ir galvenie. Savulaik Pētersona laikā bija fizisko testu kārtošana – tā ir šodienas lielākā problēma, jo ir nekvalitatīva fiziskās sagatavotības problēma sporta skolās. Valtera skolā kardināli sāka strādāt pie akrobātikas, visāda veida vieglatlētikas vingrinājumiem, tai skaitā ar lodēm. Ieviesām daudz vieglatlētikas principu, kas deva rezultātu. Kambala lokanībā darīja fantastiskas lietas. Iedevām jaunu impulsu un spēlētāji uz citu basketbolistu fona bija vienkārši fiziskāki. Ir tādi, kuri nobriest ātrāk, bet daļa no tādiem 15, 16 gadu vecumā pazūd.

Vēl viena lieta – koordinācija. Pareizu kustību trenēšana, sākot ar pareizu iešanu, pareizu skriešanu un to pašu pareizo lēkšanu. Šobrīd ar vienu metienu vien ir par maz. Tas ir svarīgi, bet noteikti ir jāieliek arī pareizās kustības – gan centra, gan ārējiem spēlētājiem apspēlēšana ar bumbu ar dažādiem soļiem, dažādiem veidiem. Ar to tiek strādāts ļoti maz, praktiski netiek strādāts.

Jāspēlē kvalitatīvas spēles. Tāpat jāmēģina radīt situāciju, kad labākie strādā ar labākajiem. Privātā skolā to izdarīt ir vieglāk, jo nav jābūt lielām grupām un var pieiet katram individuāli. Savulaik Valtera skolā biju piesaistījis zinātnisko grupu, kas pētīja un deva rezultātus. Biedriņam bija iespēja augt gan fiziski, gan psiholoģiski. Bija tāda metode, kad varēja noteikt – ātrais tips vai lēnais. Nedomāju, ka šobrīd Latvijā kaut kas tāds notiek. Vienkārši izaug – ir - ir, nav – nav. Tajos laikos nauda bija vēl mazāk nekā tagad. Tāpēc mana neapmierinātība vairāk vienmēr vērsta uz tiem klubiem, kam ir nauda, bet kas saka „jūs te sagatavojiet, mēs savāksim”.

Trakākais ir tas, ka neviens man šajā laikā nav pajautājis – kā tad ir jāstrādā? Tas nozīmē, ka nevienam tas neinteresē. Interesē varbūt tikai tas, ko mācījis kāds viens iepriekšējais treneris, bet rezultāta nav. Darba kvalitāte ir diezgan švaka. Es šo tēmu paceļu, pārējie saka „nu, ko viņš saprot” un pretī nav neviena argumentēta viedokļa par basketbola attīstības jautājumiem – kā ir jāveido spēlētājs. Šodien ir balts vai melns – patīk vai nepatīk. Basketbola sabiedrība kopumā, ieskaitot līdzjutējus, ir neinformēta. Slikti strādā LSPA, kas neizglīto trenerus par augstas klases speciālistiem. Kāpēc aizvēru savu skolu? Finansējums nebija ne no valsts, ne no pašvaldības. Man nebija ne savas sporta zāles, ne savs finansējums, uz sponsoriem uzturēt praktiski nebija iespējams. Kad atgriezos pēc kāda laika un notestēju „ASK/Juniors” spēlētājus, bija katastrofāla situācija – viņi neatbilda testiem ne pēc kādiem parametriem. Pēdējos gados nevar sasmelt to, kas bija jādara piecos līdz desmit gados.

Spēlētājam, kurš ir beidzis savu karjeru un grib būt treneris, vispirms ir jāiet strādāt ar jaunajiem. Piemēram, Štelmahers varētu kļūt par treneri. Ir guvis daudz informāciju no daudziem treneriem. Skaidrs, ka arī viņam vēl būtu jāiegūst īpašības, kas vajadzīgas trenerim, būtu vajadzīgs laiks, jāgūst pieredze. Atgriežoties pie situācijas šodien – neviens no jaunajiem treneriem negrib strādāt ar jaunatni. Piemēram, Bagatskis – maksā lielu naudu un grib vadīt komandu, nevis trenēt. Tā ir pirmā problēma. Tas pats Muižnieks, Miglinieks, Vētra – visi, kas bija labie basketbolisti, tagad grib trenēt lielās komandas un negrib trenēt kaut vai 15 gadus vecus bērnus, lai sagatavotos. Tur ir maz naudas un cilvēkiem trūkst ambīcijas. Viņi nezina, nav sistēmas.

Vēl viena lieta ir spēlētāja tipa novērtēšana – kas viņš ir, kādā pozīcijā, kādas iespējas kļūt par basketbolistu. Man ir diezgan liels talants to redzēt – varu ieiet zālē un vairāk vai mazāk pateikt, kurš spēlēs, kurš nespēlēs. Tas gan ir tīri intuitīvi. Tomēr šobrīd var pārbaudīt, pieaicināt cilvēkus un to visu izdarīt. Biju pesimistisks savās prognozēs par 2013. gadu (izlase B divīzijā), jo mūsdienu paaudze neatbilst nekādiem standartiem. Pie tam līdz ar interneta izplatību viņi ir kļuvuši populārāki. Mūsdienu jaunie ir populārāki nekā iepriekšējā jauno paaudze. Izejot no tā, ka basketbolā ir lielāka nauda un vairāk tiek runāts, viņi ir apritē, bet tā meistarība jau nepieaug. Es pat varētu pierādīt, kāpēc šī paaudze ir krietni vājāka nekā iepriekšējā, jo man ir visu testu rezultāti.

VEF paņēma tos spēlētājus, kas bija uz ielas, kas nevienam nebija vajadzīgi. Šogad divu gadu laikā četri pieci spēlētāji no šīs komandas jau ir laba prece. Viņi būs daudz labāki spēlētāji par tiem, kas savulaik skatījās labāki, un to es arī pierādīšu. Netaisos mainīt sistēmu – ja mēs iesim uz augšu ambīcijās, kodols paliks nemainīgs. Protams, kāds atbirs, bet daļa paliks un karjera turpināsies.

Jānis Blūms, ko paņēmu 16 gados no Saldus. Puikam bija talants, bet, ja viņš būtu pazudis, nebūtu spēlējis basketbolu. Kā viņš tagad spēlē? Viņš atnāca uz Rīgu, strādāja, ņēmās, centās un tagad ir Spānijas ACB līgas spēlētājs, par ko man ir liels prieks. Viņam bija, kur atnākt, viņu sagatavoja, viņu izveidoja. Tagad visi tā saucamie basketbola centri, kas ir, nedara savu darbu, cenšas norobežoties no tā. Tad arī rodas vajadzība pēc ārzemniekiem.

Sporta psiholoģija ir ļoti svarīga lieta. Ja trenerim ir kaut kādi kompleksi, viņš nevar iemācīt spēlētājam neko. Trenerim jābūt labam pedagogam, jāiedvesmo spēlētājs tā, lai gribētu un varētu sasniegt rezultātus. Tas pats Biedriņš 16 gados vazājās pa „essential” un citiem nakts klubiem. Kad es viņu savācu, viņš bija bezizejas stāvoklī. Ok, visi zināja, ka viņš kaut kad un kaut kur spēlēs. Gada laikā ar mani viņam atvērās pareizais skats. Liels prieks, ka viņš izmantoja situāciju un aizgāja pareizo ceļu. Viņš vēl īsti nebija sabojāts. Kambalam nedaudz citādāk – jau sākās nedaudz tāda kā zvaigžņu slimība, bet labi, ka aizbrauca uz Ameriku, kur ir sistēma, disciplīna un viņu salika pa plauktiņiem.

Vēl vesela brigāde – mani dēli, Janičenoks utt. – varbūt viņiem bija mazāk talanta, bet liela problēma ir tā, ka neviens no viņiem neredz savas vājās puses. Varbūt tagad uz vecumu palikuši nedaudz nobriedušāki psiholoģiski, bet toreiz nevienam nespīdēja acis – es kļūšu par zvaigzni. Dzīve ārpus basketbola bija daudz svarīgāka nekā treniņi. „Brocēni”, „Skonto” komandās vienkārši viņus spieda strādāt, un tāpēc arī kaut kas iznāca. Tāpat jau galva viņiem bija citur – dabūja naudu un treniņi neinteresēja. No augšas nav dots signāls, ka viņi kļūs par zvaigznēm.

Jauniešiem pietrūkst motivācijas. Ir dažādi vecāki, bet daļai vienalga, treneri ar kompleksiem vēl vairāk iedzen zemē. Ja, paldies Dievam, ir talants, viņš iemet, uzreiz kļūst par zvaigzni, dabū naudu un atkal ir ciet. Visiem ir vajadzīgs labs treneris un tādu Latvijā ir ļoti maz. Es ap sevi centīšos veidot domubiedru grupu, kuri ies kopā pēc ideoloģiskās puses, kāda savulaik mums bija Valtera basketbola skolā. Tagad visi esam sadalījušies. Mēģināšu veidot jaunu grupu. Skaidrs, ka vajadzīgs būs lielāks laiks, jo labot defektus ir daudz grūtāk nekā veidot ko jaunu. Rezultativitāte nebūs tik augsta, bet būs.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-11 23:30, pirms 16 gadiem
Ulrihs rakstīja: Grafs bija savu laiku junioru pasaules chempja labakais centrs, bet raksturs par mikstu vinam. Uz ASV vins aizbrauca uz universitati, kas speleja slikta konference (vaja). Pie tam Valterene pirms savam spelem paris reizes redzeju, ka Valters vinu dzenaja - spieda Grafu visu laiku uzbrukt grozam, izcinit vietu utt. ASV acimredzot tas bija atstats pasplusma (tipa katrs pats pieaudzis cilveks un ar koku blakus nestaveja), ta visa rezultata (vaja konference+acimredzot nepietiekams individuals darbs) noveda pie ta, ka Grafs ir tads kads ir - centrs, kuram regulari nosmelj danku Labi, ka ASK vismaz atplauka shajos pedejos gados.
Gluži manas domas (runājot par Grafu). Turklāt vēl ir jāsaprot, ka ir spēlētāji, kuri vnk nevar būt labāki kā ir. Piemēram, tas pats Vaikulis - jaunatnes līgā spīdēja, bet nu tomēr, lai spīdētu Eiropā mazliet pietrūka. Ar to es gribēju teikt, ka, lai izaugtu par labu spēlētāju, nepietiek tikai ar labu jaunatnes līgu un darbu pusaudža darbos, bet gan arī milzīgu morālo noturību kā arī īpašu talantu, jo tomēr basketbolu spēlē/grib spēlēt daudzi, bet talants beigās izšķir visu. Piemēram, es varētu trenēties kaut vai nepārtraukti, bet nu nekad es nelekšu tik augstu kā savulaik MJ un neskriešu tik ātri kā Bolts. Turklāt no trenēšanās es arī diži garāks neiaugšu un manas rokas arī nekļūs garākas un plaukstas lielākas (jūs esat redzējuši, cik MJ ir milzīgas plaukstas savam augumam?).

  -1 [+] [-]

, 2009-02-11 23:33, pirms 16 gadiem
ramiism->

tur jau taa lieta, ka sporta sistema ir atlase, vājākie atkrīt un normāls treneris pats pateiks-> džekiņ, tu kapājies labi, bet tu esi parāk tūļīks vai resns, bet varbut vienkārši šim limenim neatbilsti. Un vsjo. Maini sporta veidu..

  -1 [+] [-]

, 2009-02-11 23:35, pirms 16 gadiem
Hipotenūza rakstīja: ramiism->

tur jau taa lieta, ka sporta sistema ir atlase, vājākie atkrīt un normāls treneris pats pateiks-> džekiņ, tu kapājies labi, bet tu esi parāk tūļīks vai resns, bet varbut vienkārši šim limenim neatbilsti. Un vsjo. Maini sporta veidu..
nu jā, bet nu ir tādi, kuru griesti ir LBL (labākajā gadījumā BBL), bet tāpēc uzreiz jau viņš nav jāmet ārā no sporta skolas, jo tajā pašā LBL jau arī ir vajadzīgi cilvēki, kas spēlē, turklāt tur jau arī var naudu nopelnīt

  +1 [+] [-]

, 2009-02-11 23:44, pirms 16 gadiem
Bano tikai mīkstie! rakstīja: [quote vinardo]
Te nu gan vajadzētu izcelt vienu eksemplāru,proti Kārli Muižnieku,jo šis kungs jau ar kā spēlētājs bija apaļa nulle,un mēģināja būt trenneris,bet nu rezultāts ir graujoš- ir sajāta potenciāla NBA spēlētāja karjera( Bērziņa)....
[quote]

Par Muižnieku, kā spēlētāju-nulli tu gan sadirsi, tad jau mums praktiski visi tagadējie spēlējošie latvijas spēlētāji ir nulles, atskaitot Biedriņu, Kambalu, Štelmaheru...Kā Treneris viņš arī tomēr sevi pierādīja ar pagājušā diviem tituliem, bet par Bērziņu runājot, laikam jau tomēr viņš pats ir pie tā vainīgs visvairāk, ka viņš nav NBA, nevis Muižnieks...
Piekrītu... Jāprasa, cik komentētājam vinardo ir gadu, vai vispār ir redzējis Muižnieku gan VEFa, gan Brocēnu, gan BKV laikos spēlējam. Un Bērziņš tiešām pats vainīgs varētu būt - tā vietā, lai vēl gadiņu pacenstos kaut ko darīt Spānijā, izvēlējās vieglāko ceļu - atgriezties Latvijā.

     [+] [-]

, 2009-02-12 00:26, pirms 16 gadiem
Valdi - bet kāpēc tu savā rakstā nepiemini tos talantus, kurus pats savā sporta skolā arī "pārbarināji"... ? Vai tiešām pie tā ir vainīgi viņu pēdējie treneri? - man tā nešķiet!!!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 02:06, pirms 16 gadiem
Valsters kā parasti - sūrais čalis!
Bet par to sistēmu - kā te viens jau minēja - mums taču ir basketbolas sistēmu guru Kosta Jankovs! Esporta žurnālisti varētu pacensties uzzināt šī kunga darbības šā brīža rezultātus un to, cik izmaksāts algā. Taču nez kādēļ man liekas - lieki izmesta nauda (latvieša paranoīdiskā dvēsele bļauj - afēra...)
Par talantiem. Te jau arī VV visu klasificē "manā laikā balts, tagad - melns". Nu tā jau arī nav.
Neesmu specs šābrīža jaunatnes basī, bet, vērojot lielos klubus - ar jaunajiem neviens nestrādā, jo nav ilgtermiņa stratēģijas!!! Ir tāda sajūta, ka neviens individuāli ar jauno nestrādā, jo nevienam nav skaidra kluba nākotne ilgākā laika posmā. Tur jau ir klubu stratēģijas problēma - redzi talantīgu jaunieti, noslēdz ilgtermiņa līgumu, algo individuālo treneri (kvalificētu, nevis ķeksīša pēc), lai jaunais strādā pēc individuālās programmas un būs ilgtermiņā rezultāts! Kādēļ Andris ir šo gadu laikā stipri uzlabojis savu spēli? Ar viņu strādā individuāli un viņš grib strādāt! Un ir rezultāts! Bet mūsu "zvaigznēm" šeit "laimes zemē" - sezona beidzas tā viss - cigarete zobos, glāze rokā un aiziet. Tad kas tur var sanākt? Ja nav attieksmes - nav izaugsmes. Šeit labākie piemēri - Bērziņš un Šķēle. Abiem salmi galvā. Abi "mūžīgie talantīgie".

     [+] [-]

, 2009-02-12 08:05, pirms 16 gadiem
AIR rakstīja: Piekrītu... Jāprasa, cik komentētājam vinardo ir gadu, vai vispār ir redzējis Muižnieku gan VEFa, gan Brocēnu, gan BKV laikos spēlējam. Un Bērziņš tiešām pats vainīgs varētu būt - tā vietā, lai vēl gadiņu pacenstos kaut ko darīt Spānijā, izvēlējās vieglāko ceļu - atgriezties Latvijā.
vai tik neesi Kārlēnam radagabals ko?

  -2 [+] [-]

, 2009-02-12 09:28, pirms 16 gadiem
vinardo rakstīja: vai tik neesi Kārlēnam radagabals ko?
Nu chaliit, patiik tev tas vai nee, bet KM ir muusu, iespeejams, labaakais treneris! Tos titulus un uzvaras, ko vinsh ir izciiniijis veel ilgi neviens neatkaartos, un tas liecina jau par kaut ko! Protams ir vinam arii daudz miinusu, taa pati jauno audzinaashana, bet manaa uztvere vinsh koteejas augstaak par muuzjiigi neapmierinaato VV!

  +2 [+] [-]

, 2009-02-12 09:55, pirms 16 gadiem
Visuma piekritu VV, beet mazins jautaajums - kapeec vinjs pats peec speeletaaja karjeras izbeigshanas nestraadaaja ar jaunajiem -bet trenneeja broceenus?

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 10:00, pirms 16 gadiem
Spararats rakstīja: Nu chaliit, patiik tev tas vai nee, bet KM ir muusu, iespeejams, labaakais treneris! Tos titulus un uzvaras, ko vinsh ir izciiniijis veel ilgi neviens neatkaartos, un tas liecina jau par kaut ko! Protams ir vinam arii daudz miinusu, taa pati jauno audzinaashana, bet manaa uztvere vinsh koteejas augstaak par muuzjiigi neapmierinaato VV!
ko..kas tie par murgiem,kur Tu to rāvi ka viņš ir iespējams labākais treneris? kas ir barometrs tam , kas lika Tev tā domāt? jomajo,man liekas ka Tu vienkārši uzrakstīji komentu rakstīšanas pēc,jebšu darbā bija brīvs brīdis,būtu labāk uzpīpēt aizgājis nevis te čīkstējis..

     [+] [-]

, 2009-02-12 11:20, pirms 16 gadiem
tas ,ka basketbola skolas ir vājas ,tas ir acīmredzams un piekrītu VV uz 100%

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 11:46, pirms 16 gadiem
Uzskatu ka neviens Latvijas basketbolam nav nesis tik lielu nelaimi, kaa Muiznieks, kops vinjs ir treneris. Pat neskatoties uz visiem Fiba kausiem utt. Vinjs ir beidzamos nepilnos 10 gados izdariiljis ljoti daudz ljauna Latvijas baskertbolam un turpina to dariit. Skumji, ka nav neviena, kas vinju vareetu aptureet no treneesanas.

  -2 [+] [-]

, 2009-02-12 12:19, pirms 16 gadiem
Kārtējais "stabilitātes garants", ibio. Bet Valter, nu tad ej un taisi savu- Valtera/VEF jaunatnes sporta skolu un beidz muldēt! Bet tu to nevēlies un nekad nedarīsi, tādēļ, ka d.irs.t nav malku cirst. Vētru, Muižnieku, Bagatski var aplikt , bet viņi kā treneri ir paveikuši vairāk par tevi! Daudzām lietām var piekrist, bet kur tad ir jautājums? Ej un izdari! Bet- nē! Tevi interesē spēlēt BBL 1 un Krievijas līgā, tādēļ arī centies tikt zem ASK karoga, lai apmierinātu savas ambīcijas.

Runājot par jaunatni, jā ir taisnība. Daudz kas netiek darīts tā, kā to vajadzētu, bet, tai pat laikā, ar visām savām pārgudrajām metodēm, tu nesasniedzi to, ko patreiz ir paveicis Varis Krūmiņš! Tad jau sanāk, ka ne viss ir tik slikti, un ne tikai tu viens proti strādāt.

     [+] [-]

, 2009-02-12 12:23, pirms 16 gadiem
vinardo rakstīja: ko..kas tie par murgiem,kur Tu to rāvi ka viņš ir iespējams labākais treneris? kas ir barometrs tam , kas lika Tev tā domāt? jomajo,man liekas ka Tu vienkārši uzrakstīji komentu rakstīšanas pēc,jebšu darbā bija brīvs brīdis,būtu labāk uzpīpēt aizgājis nevis te čīkstējis..
Kura trenera vadiibaa ir sasniegti latviijas klubu labaakie sasniegumi? Kursh treneris ir visvairaak titulus vinneejis Latviijaa?
Ja ar to ir par maz, lai teiktu, ka treneris ir labs, tad paskaidro, peec kaa tu skaties uz treneri?
Vai nav diivaini ka kur vinsh aiziet, tur basketbols uzplaukst, tiek izciiniitas uzvaras, tituli?
Vai visi basketbola dziives vadiitaaji ir tik stulbi, un tu vieniigais gudrs?

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 12:36, pirms 16 gadiem
Cien. Valtera k-gs! Ja ir iespēja, kādā no nākamajiem blogiem izsakiet savu vedokli par Ventspils basketbola internātu, no kura 8 gadu laikā praktiski nav izveidots neviens labs spēlētājs. Tas pats Zaķis tieši V-pilī zaudēja to, ko varēja sasniegt citur un ar attiecīgu attieksmi. Arī Vairogs...
Un tas laikam viss...
Atceros internāta vienu no pirmajiem gadiem- tika pārvilināti daudzi labi spēlētāji no visas LV (respekts marketinga speciem), taču jau pēc pirmā gada atbira 90% no tiem.... WTF???

     [+] [-]

, 2009-02-12 14:09, pirms 16 gadiem
[quote spararats]
Kura trenera vadiibaa ir sasniegti latviijas klubu labaakie sasniegumi? Kursh treneris ir visvairaak titulus vinneejis Latviijaa?
Ja ar to ir par maz, lai teiktu, ka treneris ir labs, tad paskaidro, peec kaa tu skaties uz treneri?
Vai nav diivaini ka kur vinsh aiziet, tur basketbols uzplaukst, tiek izciiniitas uzvaras, tituli?
Vai visi basketbola dziives vadiitaaji ir tik stulbi, un tu vieniigais gudrs?
[/quote
Kura trenera vadībā Latvijas izlese ir parādījusi vissūdīgāko sniegumu Eiropas čempionātā? vai ar to pietiks

     [+] [-]

, 2009-02-12 14:23, pirms 16 gadiem
vinardo rakstīja: [quote spararats]
Kura trenera vadiibaa ir sasniegti latviijas klubu labaakie sasniegumi? Kursh treneris ir visvairaak titulus vinneejis Latviijaa?
Ja ar to ir par maz, lai teiktu, ka treneris ir labs, tad paskaidro, peec kaa tu skaties uz treneri?
Vai nav diivaini ka kur vinsh aiziet, tur basketbols uzplaukst, tiek izciiniitas uzvaras, tituli?
Vai visi basketbola dziives vadiitaaji ir tik stulbi, un tu vieniigais gudrs?
[/quote
Kura trenera vadībā Latvijas izlese ir parādījusi vissūdīgāko sniegumu Eiropas čempionātā? vai ar to pietiks
par cik latviijas izlase ir piedaliijusies liidz shism 6 eiropas chempionaatos kopsh neatkariibas atguushanas, no astonjiem, tas sliktaajie rezultaati ir tei, kur izlase netika uz eiropas chempi! Par cik tikai vienaa chempii muusu izlase vispaar kaut ko ir izciiniijusi, tad pasaki, kursh tevupraat ir sliktaakais chempionaats?

     [+] [-]

, 2009-02-12 14:54, pirms 16 gadiem
Hipotenūza rakstīja: ramiism->

tur jau taa lieta, ka sporta sistema ir atlase, vājākie atkrīt un normāls treneris pats pateiks-> džekiņ, tu kapājies labi, bet tu esi parāk tūļīks vai resns, bet varbut vienkārši šim limenim neatbilsti. Un vsjo. Maini sporta veidu..
Redz, reiz savos jaunības gados Maikls Džordans (ja nemaldos, viņu dēvē par visu laiku labāko basketbolistu) tika atzīts par nederīgu basketbolam, tā kā tas termins "normāls treneris" ir stiepjams jēdziens...

     [+] [-]

, 2009-02-12 15:43, pirms 16 gadiem
W ir nedaudz apņēmis Kalvīša uzpūtību par visvarenību un gudrību, talantu saredzēšanu ar vienu acu uzmetienu ieejot sporta zālē, common Valdi, domājams, ka esi arī aplauzies un dažs labs tavs noliktais spēlētājs pagātnē ir arī izaudzis bez tavas palīdzības, jo ne jau tikai VBS audzēkņi ir tikuši slavas saulītē. Biš pārņem rūgtums, lasot tik uzpūtīgu un pompozu rakstu... W beidz matus skaldīt un taisi sistēmu nevis gudri spriedelē - te jau Tevi atbalstīs tikai anonīmi, neviens jau ar bruģakmeņiem neies pieprasīt sistēmu...

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 15:45, pirms 16 gadiem
Katrā pagastā, nu jau novadā, par vienu Valdi Valteru, un basketbols ir uz urrāā!!!

Ļoti labs raksts, un patties!!! Būs ko padomāt, kur dēlu sūtīt, trennēt!!!

     [+] [-]

, 2009-02-12 15:49, pirms 16 gadiem
Vienīgā problēma, ka viņu neviens neņem strādāt ar labām komandām.
Ja viņš būs treneris apvienotajā ASK/VEF tad arī būs Eirolīga. Malacis Valters

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 15:59, pirms 16 gadiem
gabber rakstīja: W ir nedaudz apņēmis Kalvīša uzpūtību par visvarenību un gudrību, talantu saredzēšanu ar vienu acu uzmetienu ieejot sporta zālē, common Valdi, domājams, ka esi arī aplauzies un dažs labs tavs noliktais spēlētājs pagātnē ir arī izaudzis bez tavas palīdzības, jo ne jau tikai VBS audzēkņi ir tikuši slavas saulītē. Biš pārņem rūgtums, lasot tik uzpūtīgu un pompozu rakstu... W beidz matus skaldīt un taisi sistēmu nevis gudri spriedelē - te jau Tevi atbalstīs tikai anonīmi, neviens jau ar bruģakmeņiem neies pieprasīt sistēmu...
Atskiriba no Kalvisha vinsh ir kautko devis nevis nemis.

     [+] [-]

, 2009-02-12 16:49, pirms 16 gadiem
Spēlētājam, kurš ir beidzis savu karjeru un grib būt treneris, vispirms ir jāiet strādāt ar jaunajiem. Piemēram, Štelmahers varētu kļūt par treneri. Ir guvis daudz informāciju no daudziem treneriem. Skaidrs, ka arī viņam vēl būtu jāiegūst īpašības, kas vajadzīgas trenerim, būtu vajadzīgs laiks, jāgūst pieredze. Atgriežoties pie situācijas šodien – neviens no jaunajiem treneriem negrib strādāt ar jaunatni. Piemēram, Bagatskis – maksā lielu naudu un grib vadīt komandu, nevis trenēt. Tā ir pirmā problēma. Tas pats Muižnieks, Miglinieks, Vētra – visi, kas bija labie basketbolisti, tagad grib trenēt lielās komandas un negrib trenēt kaut vai 15 gadus vecus bērnus, lai sagatavotos. Tur ir maz naudas un cilvēkiem trūkst ambīcijas. Viņi nezina, nav sistēmas.

Valdi,bet tagad jau tur ir jauns džeks,ar jaunām asinīm un viņš varūtu arī Jūsu sistēmu un norades likt lietā,jo pats jau viņš(Jaunups) šai sistēmā ir zaļš.Par to Bagatski un pārejiem!Vai tad viņi dzīvos ar tām nožēlojamām bērnu treneru algām?Tur jau arī kādam par to ir jādomā!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-12 16:52, pirms 16 gadiem
var jau spriest kaads valters ir vai nav...
bet ja paskatamies uz izlasi....
blums,abi valteri,janicenoks,skele,kambala,biedrinjs,grafs...visi valtera basketbola skola...
ko dara taadaa gadiijumaa paareejaas riigas sporta skolas ....
un pats trakaakais ko dara paareejaa latvijas pilseetas????

     [+] [-]

, 2009-02-12 16:52, pirms 16 gadiem
Kad pienāks laiks, savu dēlu pie Valtera trenēties! Protams, ja Valdis neatteiks...

     [+] [-]

, 2009-02-12 18:56, pirms 16 gadiem
Ulrihs rakstīja: Grafs bija savu laiku junioru pasaules chempja labakais centrs, bet raksturs par mikstu vinam. Uz ASV vins aizbrauca uz universitati, kas speleja slikta konference (vaja). Pie tam Valterene pirms savam spelem paris reizes redzeju, ka Valters vinu dzenaja - spieda Grafu visu laiku uzbrukt grozam, izcinit vietu utt. ASV acimredzot tas bija atstats pasplusma (tipa katrs pats pieaudzis cilveks un ar koku blakus nestaveja), ta visa rezultata (vaja konference+acimredzot nepietiekams individuals darbs) noveda pie ta, ka Grafs ir tads kads ir - centrs, kuram regulari nosmelj danku Labi, ka ASK vismaz atplauka shajos pedejos gados.
Piemirsi, ka neskatoties uz slikto konferenci, viņam bija labi stati, un, kā viņš pats izteicās, tikai trauma viņam liegusi Rockets treniņnometnē nostiprināties sastāvā uzreiz aiz Mina. Sliktu savu pirmo pro klubu arī izvēlējās.

  +2 [+] [-]

, 2009-02-12 19:21, pirms 16 gadiem
basketbolists rakstīja: Valdis, esmu vairākkārt teicis- Tu esi īsts vecis. Cienu tevi Vairāk tādus LV basketbolā un būs gan medaļas, gan pasaules čempionāti Veiksmi
tipa, Valdi, vai tu esi īsts čalis, aizved mani uz Munameģi

  +1 [+] [-]

, 2009-02-13 01:29, pirms 16 gadiem
Valdi , Tu neesi mācījies ne pedagoģiju, ne sporta teoriju ne citus trenerim nepieciešamus priekšmetus .......... beidz d...t ! Tu ieej zālē un redzi ...... Sporta skolas vada tavs radinieks Šēnhofs !!!!!!!!!!! Skalo viņam smadzenes! Dari , strādā un beidz muldēt ! Tevis apdirstie treneri zina no basketbola vairāk nekā tu , jo tev bija tikai viens treneris Gomeļskis , kura basketbols ir no pagājušā gadsimta , tagad tādu nespēlē . Labrīt

     [+] [-]

, 2009-02-13 10:17, pirms 16 gadiem
Hipotenūza rakstīja: karotāj-> pirms slavē BKV, padomā, kāpēc viņi pārgāja uz šādu "latviešu" politiku. Ne jau dēļ intereses par jaunajiem latviešu čaļiem un kaut kadu attistibu. Naudu nogrieza, tas arī viss.
Tieši pretēji, pēc neveiksmīgās iepriekšējās iepriekšējās sezonas klubs pārskatīja tā nākotnes koncepciju - veidot klubu no pašmāju spēlētājiem, piepērkot kādu kvalitatīvu viesspēlētāju vājākajās pozīcijās, kā arī pie reizes iespēlēt kādu jauno. Tieši tik liels budžets arī tika tam atvēlēts.

  -2 [+] [-]

, 2009-02-13 10:56, pirms 16 gadiem
izlasot rakstu man palika pilnīgi slikti, tātad sanāk, ka VBS ir super, bet pāŗējās mēsli ko, nu ko tad lai saka Gulbenes BJSS??????????

     [+] [-]

, 2009-02-20 22:33, pirms 16 gadiem
Spararats rakstīja: ar biedrinju vinsh nekad nav straadaajis, varbuut no malas paveerojis un tas arii viss! Pats biedrins ir teicis, ka vina treneris ir otersons, kursh starp citu katru nedeelju nemiicaas pie lielaako sporta meediiju durviim, lai tikai pastaastiitu to pashu veco pasacinju, un paslaveetu sevi!
Biedrinjs vienu sezonu pie Valtera BK Skonto treneejaas!!