Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:290, Did:0, useCase: 3

Sporta žurnālisti izvēlas Boltu un Isinbajevu

Jānis Pārums

Sporta žurnālisti izvēlas Boltu un Isinbajevu
Monako princis Alberts, Jeļena Isinbajeva un Useins Bolts. Foto: AP

Starptautiskā sporta preses asociācija (AIPS) noteikusi 2008. gada labākos sportistus. Balsojumā, kurā piedalījās vairāk nekā pustūkstotis sporta žurnālistu, par labākajiem atzīti vieglatlēti Useins Bolts un Jeļena Isinbajeva.

AIPS ir viena no vecākajām sporta asociācijās (dibināta 1924. gadā) un apvieno sporta žurnālistus no 124 pasaules valstīm. Balsojumā par 2008. gada labākajiem sportā piedalījās 571 žurnālists no 96 pasaules valstīm.

Vīru konkurencē sīva cīņa izvērtās starp divām Pekinas zvaigznēm – sprinteri Useinu Boltu un peldētāju Maiklu Felpsu. Bolts, kurš Pekinā kļuva par trīskārtēju olimpisko čempionu, labojot trīs pasaules rekordus (100m, 200m, 4x100m), izrādījās pārāks, iegūstot 1673 punktus.

Felpss saņēma 1557 punktus. Jāatgādina, ka Pekinā viņš izcīnīja astoņas zelta medaļas, labojot leģendārā tautieša Marka Spica sasniegumu, kurš teju pirms četrām desmitgadēm bija spējis tikt pie septiņiem zeltiem vienā olimpiādē.

Labāko trijnieku vīriešu konkurencē noslēdza šobrīd pasaules labākais tenisists Rafaels Nadals no Spānijas ar 444 punktiem. Turpmākās vietas ieņēma futbolists Krištianu Ronaldu un autosportists Luiss Hamiltons.

Dāmu konkurencē uzvarētāja lielas šaubas neradīja – Isinbajeva, kura pērn vairākkārt laboja pasaules rekordus kārtslēkšanā (šobrīd – 5.05), triumfēja pārliecinoši, saņemot 1723 punktus. Arī otro vietu ieņēma vieglatlēte – šobrīd ātrākā un viena no visu laiku labākajām 800 metru skrējējām (un tas viss panākts vienas sezonas laikā – aut.) Pamela Čelimo. Viņa aizvadītajā sezonā uzvarēja visos sešos "Zelta līgas" posmos un olimpiādē. Čelimo saņēma 631 punktu.

Trijnieku noslēdza serbu tenisiste Jeļena Jankoviča, kura no Čelimo atpalika diezgan maz – abas šķīra tikai 48 punkti. Jankoviča no pasaules žurnālistiem saņēma 583 punktus. Aiz viņas – Etiopijas gargabalniece Tiruneša Dibaba, kura Pekinā uzvarēja 5000 un 10000 metru skrējienā, un trīskārtēja olimpiskā čempione peldētāja Stefānija Raisa.

Kā labāko komandas sasniegumu sporta žurnālisti novērtējuši Spānijas futbola izlases triumfu Eiropas čempionātā pēc 44 gadu pārtraukuma. Spāņu futbolisti aiz sevis atstāja lielisko Jamaikas sprinteru kvartetu 4x100 metru stafetē, "Čempionu līgas" uzvarētājus "Manchester United" un ASV basketbola izlasi.

AIPS gada labākie sportā 2008

VietaSportistiP-ti-SportistesP-ti-KomandasP-ti
1.Useins Bolts1673-Jeļena Isinbajeva1723-Spānija (futbols)1395
2.Maikls Felpss1557-Pamela Čelimo631-Jamaika 4x1001154
3.Rafaels Nadals444-Jeļena Jankoviča583-Manchester United769

Izmantotie resursi:
iht.com

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-01-02 09:20, pirms 16 gadiem
Isinbajeva savas pretinieces satriec vienos vārtos Boltam tikai viens reāls konkurents. Gaidu jauno vieglatlētikas sezonu ar Boltu priekšgalā
Slēpts komentārs: RUBEN

  +6 [+] [-]

, 2009-01-02 09:42, pirms 16 gadiem
RUBEN rakstīja: Ehh... Sakat ko gribas, bet man visa taa padariishana ar Isinbajevu kretiinee! Protams, dara jau vinja pareizi ka katras sacensiibas liek klaat pa tam vienam centimetrinjam, kaut vai pati zin, ka var uzreiz pielikt vairaak un daudz vairaak. No vienas puses, sanaak, tas pats variants kaa Boltam ar Felpsu, ja arii skriehsnaa buutu 50, 150 metri utt... Tad Bolts novineetu tos visus. Un taads pats variants ar Jeljenu, ja, piemeeram, skriehsanaa vareetu katras sacensiibas staadiit jaunu WR, liekot klaat pa sekundei, tad jau mums te buut veel daudz taadas Jeljenas, bet ir kaa ir, Jeljena taa var dariit, bet, piemeeram, Skreejeeji nee.
tu tik aizmirsi,ka peldēšanā ir 4 stili,un Felps labi peld visos....taa kaa nav īsti korekti teikt,ka Bolts jau arii buutu uzvareejis 50,150 u.c. distancēs...iespējams,jau ka būtu,bet nez vai viņs skrietu kādā citā stilā!!!

  -1 [+] [-]

, 2009-01-02 10:24, pirms 16 gadiem
RUBEN rakstīja: Ehh... Sakat ko gribas, bet man visa taa padariishana ar Isinbajevu kretiinee! Protams, dara jau vinja pareizi ka katras sacensiibas liek klaat pa tam vienam centimetrinjam, kaut vai pati zin, ka var uzreiz pielikt vairaak un daudz vairaak. No vienas puses, sanaak, tas pats variants kaa Boltam ar Felpsu, ja arii skriehsnaa buutu 50, 150 metri utt... Tad Bolts novineetu tos visus. Un taads pats variants ar Jeljenu, ja, piemeeram, skriehsanaa vareetu katras sacensiibas staadiit jaunu WR, liekot klaat pa sekundei, tad jau mums te buut veel daudz taadas Jeljenas, bet ir kaa ir, Jeljena taa var dariit, bet, piemeeram, Skreejeeji nee.
50 metros Bolts neuzvarētu paskaties atkārtojumu finālam līdz 50m bolts ir kaukāds 4 un tad tikai izvelk tāka nespriedelē te gudri kaukādas glupības

  +4 [+] [-]

, 2009-01-02 10:37, pirms 16 gadiem
popovs rakstīja: tu tik aizmirsi,ka peldēšanā ir 4 stili,un Felps labi peld visos....taa kaa nav īsti korekti teikt,ka Bolts jau arii buutu uzvareejis 50,150 u.c. distancēs...iespējams,jau ka būtu,bet nez vai viņs skrietu kādā citā stilā!!!
Boltam tad vajadzētu startēt barjerskriešaanā, 3000m šķēršļu skrējienā, un vēl ar muguru pa priekšu skrējienā

  +1 [+] [-]

, 2009-01-02 10:49, pirms 16 gadiem
Es piekrītu žurnālistiem. Perfekti un pareizi manuprāt.
Slēpts komentārs: wildo

  -1 [+] [-]

, 2009-01-02 11:42, pirms 16 gadiem
Nazad 4u rakstīja: 50 metros Bolts neuzvarētu paskaties atkārtojumu finālam līdz 50m bolts ir kaukāds 4 un tad tikai izvelk tāka nespriedelē te gudri kaukādas glupības
Es arii ieveeroju, ka vinjam bij viduveejs saakums un 2.dalja perfekta. Interesanti, vai varbuut aizkaveejaas startaa?

  +4 [+] [-]

, 2009-01-02 11:46, pirms 16 gadiem
Isimbajeva jau kādu laiku sacenšas pati ar sevi, bet visu cieņu par rekordiem un ažiotāžu

Bolts vispār bija Pekinas olimpiādes spožākais spīdeklis, jo laboja rekordu, kurš tika uzskatīts par nelabojamu Pareizi ir, ka sasniegumus novērtē nevis pēc kvantitātes, bet gan kvalitātes. Skriešanā jau nav hidrotērpu, kas no pagājušā gadsimta rekordu laikiem palīdz nomest pat 40-50%. Liktu peldētājiem peldēt pa pliko, tad gan redzētu, cik vāji būtu rezultāti
Žurnālisti ir labi saprot, kurš ir īstais pasaules sporta spīdeklis. Prieks par to
';

  +2 [+] [-]

, 2009-01-02 11:48, pirms 16 gadiem
Bolts ir vairak pelnijis but par labako,jo 200m rekorda labojums jau ir vertigaks par visu ,kas sogad sporta ir noticis

     [+] [-]

, 2009-01-02 11:49, pirms 16 gadiem
wildo rakstīja: Es arii ieveeroju, ka vinjam bij viduveejs saakums un 2.dalja perfekta. Interesanti, vai varbuut aizkaveejaas startaa?
Iespējams, ka lēnais uzrāviens saistīts ar viņa augumu, kas ir 196 cm tātad ievērojams priekš sprintera. Arī Stasim ir tāda pati problēma. Iedomājies, kāds būtu Bolta rekords, ja viņš būtu nedaudz īsāks?

  +1 [+] [-]

, 2009-01-02 11:50, pirms 16 gadiem
Mazutis rakstīja: Bolts ir vairak pelnijis but par labako,jo 200m rekorda labojums jau ir vertigaks par visu ,kas sogad sporta ir noticis
...un galvenais, ka viņš par rekorda labojumiem nekladzināja 8 gadu garumā

     [+] [-]

, 2009-01-02 12:14, pirms 16 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Iespējams, ka lēnais uzrāviens saistīts ar viņa augumu, kas ir 196 cm tātad ievērojams priekš sprintera. Arī Stasim ir tāda pati problēma. Iedomājies, kāds būtu Bolta rekords, ja viņš būtu nedaudz īsāks?
ja viņš būtu isāks iespējams tik ātri nemaz neskrietu!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-01-02 12:36, pirms 16 gadiem
Paljubom Bolts!!!

  -1 [+] [-]

, 2009-01-02 12:50, pirms 16 gadiem
graic rakstīja: ja viņš būtu isāks iespējams tik ātri nemaz neskrietu!!!
Tā pat kā, piemēram, tramplīnlēkšanā, arī skriešanā ir optimālais augums, ar kuru iespējams sasniegt pēc iespējas augstvērtīgāku rezultātu. Arī soļa garumam ir nozīme. Ja sprintera augums ir lielāks par 2 m, tad viņa aerodinamiskās īpašības ir krietni švakākas, savukārt, ja skrējējs ir pārāk īss, tad mīnuss ir īsāks soļa garums. Visam ir savas robežas, lai gan sprintā, kā jau jebkurā citā sporta veidā, noteicošais ir talants un forma.

Ne jau par velti minēju tieši Olijaru, kuram garais augums ir šķērslis labam starta uzrāvienam.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-02 13:13, pirms 16 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Isimbajeva jau kādu laiku sacenšas pati ar sevi, bet visu cieņu par rekordiem un ažiotāžu

Bolts vispār bija Pekinas olimpiādes spožākais spīdeklis, jo laboja rekordu, kurš tika uzskatīts par nelabojamu Pareizi ir, ka sasniegumus novērtē nevis pēc kvantitātes, bet gan kvalitātes. Skriešanā jau nav hidrotērpu, kas no pagājušā gadsimta rekordu laikiem palīdz nomest pat 40-50%. Liktu peldētājiem peldēt pa pliko, tad gan redzētu, cik vāji būtu rezultāti
Žurnālisti ir labi saprot, kurš ir īstais pasaules sporta spīdeklis. Prieks par to
Peec manaam domaam vairums cilveeku piemin, nevis Felpsa sasniegtos rekordus, bet gan tieshi faktu par astonjaam zelta medalaam vienaas speelees! Un tas manaas aciis Felpsu nostaada, nedaudz, bet augstaak par Boltu! Ja Felpsam buutu tikai 7 zelti, tad jaa, viennoziimiigi Bolts, jo vina sasniegums ir ... . Bet kas attiecaas uz hidroteerpiem, tad protams var tev piekrist par vinu devumu rekordu laboshanaa, bet neaizmirsti arii par jaunajaam tehnologijaam vieglatleetikaa: apaviem un arii pasha skrejcela segumu, kas ir mainijies laika gaitaa un var ietekmeet shiis sekundes simtdalas.

  +1 [+] [-]

, 2009-01-02 13:35, pirms 16 gadiem
Normichs rakstīja: Peec manaam domaam vairums cilveeku piemin, nevis Felpsa sasniegtos rekordus, bet gan tieshi faktu par astonjaam zelta medalaam vienaas speelees! Un tas manaas aciis Felpsu nostaada, nedaudz, bet augstaak par Boltu! Ja Felpsam buutu tikai 7 zelti, tad jaa, viennoziimiigi Bolts, jo vina sasniegums ir ... . Bet kas attiecaas uz hidroteerpiem, tad protams var tev piekrist par vinu devumu rekordu laboshanaa, bet neaizmirsti arii par jaunajaam tehnologijaam vieglatleetikaa: apaviem un arii pasha skrejcela segumu, kas ir mainijies laika gaitaa un var ietekmeet shiis sekundes simtdalas.
Felpsu parasti tikai piemin, jo peldēšana nav un nebūs tik populāra kā vieglatlētika, bet par Boltu fano, ko var novērot kaut vai portālā eSports.lv
Tur jau tā lieta, ka peldēšanā ir vairāk disciplīnu, tāpēc ir iespējams izcīnīt arī 9 un 10 zelta medaļas, ja vien ir izcils talants un aiz muguras vesela ASV mediķu un treneru brigāde. Felpss vairākās distancēs uzvarēja ar minimālu pārsvaru, turklāt ne bez veiksmes palīdzības, bet Bolts bija pārliecinoši labākais, turklāt visās disciplīnās, kur viņš piedalījās, vienmēr ir bijusi mežonīga konkurence. Ja par Felpsu neviens nešaubījās, ka viņš varētu labot rekordus un savākt medaļas, tad diez vai kāds ticēja, ka Bolts spētu pat pietuvoties Džonsona rekordam.
Tehnoloģijas ir laba lieta, bet sprintā nav daudz vietas, kur varētu nomest tās simtdaļas un desmitdaļas. Redz, ka citiem sprinteriem tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Boltu.
Vienkārši jāatzīst, ka Useins Bolts ir neredzēts talants, kuram pa spēkam ir daudz kas tāds, kas jebkuram konkurentam šķistu nesasniedzams un neticams. Tieši tāpēc Bolts arī tika atzīts par labāko

  -1 [+] [-]

, 2009-01-02 14:02, pirms 16 gadiem
Jaa es tev pilniibaa piekriitu par to ka vieglatleetika ir daudz populaaraaka par peldeeshanu, kaa arii par to ka hidroteerps dod daudz lielaaku atspaidu, nekaa izmainas un uzlabojumi vieglatleetikaa.
Piekriitu tev arii par to ka Bolts ir neredzeets talants.
Bet negribeetos piekrist tavai nostaajai par to ka paldeeshanaa var graabt kaudzeem medalas, jo ir daudz discipliinu. Arii vieglatleetikaa ir daudz skrieshanas discipliinas kur var izciiniit medalas, saakot ar sprinta un beidzot ar garaakaam distanceem. Un es pat nerunaaju par radnieciigaam discipliinaam skrieshanai, piem. barjerskrieshana, kuras var pielikt klaat ja aptruuktas skrieshanas distances. Taa ka visi celi valaa lai dabuutu 9 zultus vienaas speelees arii viglatleetikaa
Un pats galvenais par preperaatiem ko lieto sportisti, var teikt esmu paarliecinaats ka tas pats Felps rija ripinas un pulveriishus ( cik atlautus, cik nee, to raadiis laiks), bet tam ka Bolts paartika tikai no Jamaikas daarzenu dzema man arii praats atsakaas pienjemt. Kaut kaadus medikamentus lieto visi sportisti, kaut cik profesionaalaa liimenii, bez izneemuma.

  +2 [+] [-]

, 2009-01-02 14:26, pirms 16 gadiem
Abi izdarīja vēsturiskas lietas Pekinas OS laikā un nav objektīvu mēru, pēc kuriem noteikt kurš ir labāks...
...un galvenais, ka viņš par rekorda labojumiem nekladzināja 8 gadu garumā...jo pirms 8 gadiem viņš netuvu nebija uz to spējīgs atšķirībā no Felpsa...
Felpsu parasti tikai piemin, jo peldēšana nav un nebūs tik populāra kā vieglatlētika, bet par Boltu fano, ko var novērot kaut vai portālā eSports.lv...absolūti nav kritērijs lai noteiktu izcilāko sportistu...
ir iespējams izcīnīt arī 9 un 10 zelta medaļas, ja vien ir izcils talants un aiz muguras vesela ASV mediķu un treneru brigāde......aha un Bolts nabadziņš no nabadzības lasa Jamaikā kafijas pupiņas, dzīvo pusbadā, par treneriem nemaz nesapņojot, un uzstāda pasaules rekordus...
Felpss vairākās distancēs uzvarēja ar minimālu pārsvaru, turklāt ne bez veiksmes palīdzības, bet Bolts bija pārliecinoši labākais, turklāt visās disciplīnās, kur viņš piedalījās, vienmēr ir bijusi mežonīga konkurence....Nu piekritīsi, ka katru dienu veicot vairākus peldējumus spēki gribot negribot pamazām izsīkst un gribot negribot visās discipīnas nevari parādīt visu uz ko esi spējīgs..
Ja par Felpsu neviens nešaubījās, ka viņš varētu labot rekordus un savākt medaļas, tad diez vai kāds ticēja, ka Bolts spētu pat pietuvoties Džonsona rekordam....nu šis ir absolūti nevietā...pat na jēgas minēt kāpēc..domāju pats pārlasot un padomājot sapratīsi...
Redz, ka citiem sprinteriem tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Boltu....nu tik pat labi var teikt, ka citiem peldētājiem visas tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Felpsu...neba jau pārējie tur peldēja ar prostām pļūtenēm...
Vienkārši jāatzīst, ka Useins Bolts ir neredzēts talants, kuram pa spēkam ir daudz kas tāds, kas jebkuram konkurentam šķistu nesasniedzams un neticams....pilnīgi to pašu var attiecīnāt uz Felpsu...

Kā jau teicu, nav objektīvas mērauklas, pēc kuras varētu pateikt, kurš ir labākais...līdz ar to katram cilvēkam ir savs subjektīvais viedoklis un arī visas šādas aptaujas atspoguļo noteitu cilvēku subjektīvo viedokli. Prasīsi Jurim Valdovskm kas labāks - teiks ka Felpss, prasīsi Guntim Pederam kurš labāks - teiks, ka Bolts. Vienkārši kas kuram tuvāks. Tāpēc ir pilnīgi bezjēdzīgi šeit mēģināt ar kkādiem argumentiem uzspiest savu viedokli, ka kāds ir labāks...

  -1 [+] [-]

, 2009-01-02 14:55, pirms 16 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Felpsu parasti tikai piemin, jo peldēšana nav un nebūs tik populāra kā vieglatlētika, bet par Boltu fano, ko var novērot kaut vai portālā eSports.lv
Tur jau tā lieta, ka peldēšanā ir vairāk disciplīnu, tāpēc ir iespējams izcīnīt arī 9 un 10 zelta medaļas, ja vien ir izcils talants un aiz muguras vesela ASV mediķu un treneru brigāde. Felpss vairākās distancēs uzvarēja ar minimālu pārsvaru, turklāt ne bez veiksmes palīdzības, bet Bolts bija pārliecinoši labākais, turklāt visās disciplīnās, kur viņš piedalījās, vienmēr ir bijusi mežonīga konkurence. Ja par Felpsu neviens nešaubījās, ka viņš varētu labot rekordus un savākt medaļas, tad diez vai kāds ticēja, ka Bolts spētu pat pietuvoties Džonsona rekordam.
Tehnoloģijas ir laba lieta, bet sprintā nav daudz vietas, kur varētu nomest tās simtdaļas un desmitdaļas. Redz, ka citiem sprinteriem tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Boltu.
Vienkārši jāatzīst, ka Useins Bolts ir neredzēts talants, kuram pa spēkam ir daudz kas tāds, kas jebkuram konkurentam šķistu nesasniedzams un neticams. Tieši tāpēc Bolts arī tika atzīts par labāko
diezgan neobjektīvi un primitīvi uzrakstīts...jādomā, ka killo2000 atbilde tavu priekshsatu un redzeslauku shajā jautājumā paplashinās...

  +1 [+] [-]

, 2009-01-02 15:10, pirms 16 gadiem
man vapross- kaapeec daži esporta autori raksta Juseins, bet daži- Useins????kaa tad iisti ir pareizi???

     [+] [-]

, 2009-01-02 15:52, pirms 16 gadiem
nu nejau manchestera,.....

     [+] [-]

, 2009-01-02 22:43, pirms 16 gadiem
popovs rakstīja: diezgan neobjektīvi un primitīvi uzrakstīts...jādomā, ka killo2000 atbilde tavu priekshsatu un redzeslauku shajā jautājumā paplashinās...
tas ir mans subjektīvais viedoklis, bet, laikam jau, tas ir zināmā mērā tuvs preses pārstāvju viedoklim, kuri balsojums izšķīra balvas likteni

     [+] [-]

, 2009-01-02 23:08, pirms 16 gadiem
killo2000 rakstīja: Abi izdarīja vēsturiskas lietas Pekinas OS laikā un nav objektīvu mēru, pēc kuriem noteikt kurš ir labāks...
...un galvenais, ka viņš par rekorda labojumiem nekladzināja 8 gadu garumā...jo pirms 8 gadiem viņš netuvu nebija uz to spējīgs atšķirībā no Felpsa...
Felpsu parasti tikai piemin, jo peldēšana nav un nebūs tik populāra kā vieglatlētika, bet par Boltu fano, ko var novērot kaut vai portālā eSports.lv...absolūti nav kritērijs lai noteiktu izcilāko sportistu...
ir iespējams izcīnīt arī 9 un 10 zelta medaļas, ja vien ir izcils talants un aiz muguras vesela ASV mediķu un treneru brigāde......aha un Bolts nabadziņš no nabadzības lasa Jamaikā kafijas pupiņas, dzīvo pusbadā, par treneriem nemaz nesapņojot, un uzstāda pasaules rekordus...
Felpss vairākās distancēs uzvarēja ar minimālu pārsvaru, turklāt ne bez veiksmes palīdzības, bet Bolts bija pārliecinoši labākais, turklāt visās disciplīnās, kur viņš piedalījās, vienmēr ir bijusi mežonīga konkurence....Nu piekritīsi, ka katru dienu veicot vairākus peldējumus spēki gribot negribot pamazām izsīkst un gribot negribot visās discipīnas nevari parādīt visu uz ko esi spējīgs..
Ja par Felpsu neviens nešaubījās, ka viņš varētu labot rekordus un savākt medaļas, tad diez vai kāds ticēja, ka Bolts spētu pat pietuvoties Džonsona rekordam....nu šis ir absolūti nevietā...pat na jēgas minēt kāpēc..domāju pats pārlasot un padomājot sapratīsi...
Redz, ka citiem sprinteriem tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Boltu....nu tik pat labi var teikt, ka citiem peldētājiem visas tās tehnoloģijas nemaz tik daudz nelīdzēja, lai konkurētu ar Felpsu...neba jau pārējie tur peldēja ar prostām pļūtenēm...
Vienkārši jāatzīst, ka Useins Bolts ir neredzēts talants, kuram pa spēkam ir daudz kas tāds, kas jebkuram konkurentam šķistu nesasniedzams un neticams....pilnīgi to pašu var attiecīnāt uz Felpsu...

Kā jau teicu, nav objektīvas mērauklas, pēc kuras varētu pateikt, kurš ir labākais...līdz ar to katram cilvēkam ir savs subjektīvais viedoklis un arī visas šādas aptaujas atspoguļo noteitu cilvēku subjektīvo viedokli. Prasīsi Jurim Valdovskm kas labāks - teiks ka Felpss, prasīsi Guntim Pederam kurš labāks - teiks, ka Bolts. Vienkārši kas kuram tuvāks. Tāpēc ir pilnīgi bezjēdzīgi šeit mēģināt ar kkādiem argumentiem uzspiest savu viedokli, ka kāds ir labāks...
1. Bolta pamatdisciplīna vienmēr bijusi 200 m distance, bet par tām iespējām Tev taisnība, jo Bolts ilgi mocījās ar savainojumiem.

2.Tas NAV kritērijs, turklāt pats to nekad neesmu apgalvojis. Tikai minēju novērojumu

3.Boltam, protams, ir laba treneru brigāde, bet viņa gadījumā noteicošā loma ir talantam. Felpsu es personīgi uzskatu par ASV peldēšanas federācijas (vai kā to organizāciju sauc) "zinātnisko programmu". Pēc "neveiksmes" Atēnās pie viņa tehnikas strādāja vesela brigāde labāko treneru un mediķi uzraudzīja Felpsa fizisko stāvokli. Tas viss tika darīts ar mērķi, lai pierādītu ASV pārākumu...kaut kas līdzīgs Aukstā kara programmām. Citiem peldētājiem šādas programmas nebija.
Boltu un Felpsu šajā ziņā vienkārši nav iespējams salīdzināt.

4.Tas vairāk izskatījās pēc psiholoģiskā spiediena rezultāta, kuru Atēnās Felpss neizturēja. Šoreiz Maiklam paveicās (piemēram, stafetē un ar serbu)

5.Zinot Felpsa "aizmuguri" bija tikai pāris nezināmie, kuri izrādījās sarežģītāki, nekā bija gaidīts, tomēr arī šos "nezināmos" amerikānim izdevās atrast.
Par Bolta iespējām uzstādīt rekordu 200 m arī man nebija nekādu ilūziju.

6. Bolts savas disciplīnas veica pārliecinošāk nekā Felpss savējās. Fakts. Peldēšanā rekordi krīt nepārtraukti, bet sprintā salīdzinoši reti, tāpēc vismaz rekords 200 m ir nenovērtējams.

7.Felpss nenoliedzami ir liels talants, tomēr Jamaikas brīnumbērns uz kopējā fona izskatās iespaidīgāk, ņemot vērā gan progresa iespējas peldēšanā (hidrotērpiem ir milzīga nozīme šajā sportaveidā), gan Felpsa "aizmuguri", par kuru uzzinot, vienkārši nevar nepasmaidīt. Felpsa "programma" vairāk izskatījās pēc kaut kāds "Nike" vai "Speedo" reklāmas. Bolta panākumi man šķita krietni emocionālāki un nesamākslotāki.

Tas ir mans subjektīvais viedoklis, pie kura arī pieturēšos

     [+] [-]

, 2009-01-03 10:49, pirms 16 gadiem
es piekriitu ';