Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2921, Did:0, useCase: 3

Gorkšs: "Nekāda veida rasistiskas izpausmes vai saukļi Latvijas futbolā nedrīkst būt"

Rolands Eliņš

Gorkšs: "Nekāda veida rasistiskas izpausmes vai saukļi Latvijas futbolā nedrīkst būt"
Kaspars Gorkšs. Foto: LFF

LETA. Latvijas Futbola federācija (LFF) izvērtēs Latvijas-Izraēlas mača incidentā iesaistīto personu atbildību, lai varētu pieņemt atbilstošus soda mērus, sarunā ar aģentūru LETA teica organizācijas prezidents Kaspars Gorkšs. Savukārt UEFA pārstāvji norādījuši, ka šajā gadījumā disciplinārlietā minētā rasistiskā rīcība ir nacistiskās Vācijas tradicionālā sveiciena demonstrēšana.

Jau ziņots, ka Eiropas Futbola federāciju asociācija (UEFA) pret Latviju uzsākusi disciplinārlietu par rasistisku uzvedību pagājušajā piektdienā Rīgā notikušajā 2020.gada Eiropas čempionāta kvalifikācijas spēlē. Latvija pagājušajā piektdienā Daugavas stadionā ar 0:3 piekāpās Izraēlai. UEFA ziņo, ka tā sākusi izmeklēšanu par rasistisku uzvedību, sīkāk nepaskaidrojot lietas apstākļus.

"Pārkāpuma faktu konstatējis neatkarīgs novērotājs. Šobrīd izvērtējam visu iesaistīto personu atbildību, lai varētu pieņemt soda mērus. Ir rūpīgi jānoskatās visi pieejami video. Mēs šo incidentu uztveram ļoti nopietni. Nekāda veida rasistiskas izpausmes vai saukļi Latvijas futbolā nedrīkst būt," sacīja Gorkšs, kuram ceturtdienas vakarā bija tikšanās ar Latvijas izlases līdzjutējiem, kuri, iespējams, bija iesaistīti incidentā.

Kā aģentūrai LETA norādīja UEFA Mediju un sabiedrisko attiecību nodaļā, tā šobrīd nevar komentēt uzsākto lietu. Tiesa, tā atklāj, ka rasistiska uzvedība šajā lietā nozīmējot nacistiskās Vācijas tradicionālā sveiciena demonstrēšanu.

"Esam pieprasījuši maksimālu daudz informācijas informācijas un video, lai saprastu notikušā apstākļus. Tāpat jāizvērtē, kāpēc no stjuartu puses netika reaģēts uz pārkāpumiem," teica Gorkšs.

Lieta tiks izskatīta 18.jūlijā UEFA Kontroles, ētikas un disciplinārlietu komitejā.

Atkarībā no lietas apstākļiem un iesaistītajām personām, par šāda veida uzvedību var draudēt mājas spēles vai spēļu aizvadīšana aiz slēgtām durvīm, naudas sods un/vai iesaistīto personu diskvalifikācija.

Jūnijā aizvadītajās spēlēs UEFA par rasistisku uzvedību uzsākusi izmeklēšanu arī pret Bulgāriju.

Izmantotie resursi:
LETA

1 2 60 komentāri

 +11 [+] [-]

, 2019-06-14 10:13, pirms 6 gadiem
Ak tad “zīghails” bija tas rasisms...
Toties ja kāds ar CCCP keponu vai cita veida simboliku aizietu, fifai, uefai un tam pašam gorkšam būtu pooooo

     [+] [-]

, 2019-06-14 10:21, pirms 6 gadiem
Vispār jau šo lēmumu vajadzētu pārsūdzēt pēc iespējas tālāk un augstāk, jo nav nekādu iemeslu, kādēļ neļaut sveicināties seno romiešu stilā

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 10:30, pirms 6 gadiem
Ar tādu "spēli" ir pilnīgi vienalga kādas sankcijas sekos. Pavilkt uz zoba žīdus, slovēņus ... tas tik normāli. Ja kas, tad pret mums nacisma saukļus varētu vērst arī paši židi. Izpratne par rasismu aiziet galējībās

  +3 [+] [-]

, 2019-06-14 10:40, pirms 6 gadiem
Kas tie par stjuartiem, par kuriem Gorkšs runā?

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 10:42, pirms 6 gadiem
Šobrīd mēs pavisam viegli varam pierādīt, ka rasisma Latvijas futbolā nav. Nav jau paša futbola. Kā var būt kaut kas iekš kaut kā, kas patiesībā nav?

  +3 [+] [-]

, 2019-06-14 10:44, pirms 6 gadiem
MikaVac rakstīja: Ar tādu "spēli" ir pilnīgi vienalga kādas sankcijas sekos. Pavilkt uz zoba žīdus, slovēņus ... tas tik normāli. Ja kas, tad pret mums nacisma saukļus varētu vērst arī paši židi. Izpratne par rasismu aiziet galējībās
Tak vairākus gadus tā visi meta rokas, pats Kaspars sektorā to redzēja, bet te pēkšņi rasisms, jo kādam tas nepatīk. Visi ir vienlīdzīgi, bet kāds ir vienlīdzīgāks par visiem.
Ļoti bieži sektorā ir citas rases pārstāvji, bet neviens nekad neko nav viņiem teicis. (pēdējā reize bija pirmdien)

  +6 [+] [-]

, 2019-06-14 10:46, pirms 6 gadiem
Da labi jau... Stāstīt anekdotes par ebrejiem drīz laikam arī skaitīsies rasisms.

  -3 [+] [-]

, 2019-06-14 10:50, pirms 6 gadiem
Latvijāa nedrīkst būt futbols , ja tas ir tik briesmīgs kāds tas ir, to pat vispār grūti nosaukt par futbolu!

  +4 [+] [-]

, 2019-06-14 11:00, pirms 6 gadiem
Un brīnamies, ka krievi mūs par nacistiem sauc pieminot leģionāru dienu, kad visādi tirliņi to priekšstatu par mums arī sabojā un citi tirliņi vēl to attaisno.

Sen atpakaļ biju spēlē, kad Jelgava cīnījās par tikšanu tālāk kaut kādā čempionātā. Spēli sabojāja bariņš čaļu, kam likās ļoti smieklīgi ūjināt katru reizi, kad vienīgais pretinieku tumšādainais spēlētājs bija ar bumbu.

Domāju, ka te ļoti līdzīgi bijis.

  +4 [+] [-]

, 2019-06-14 11:09, pirms 6 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Ak tad “zīghails” bija tas rasisms...
Toties ja kāds ar CCCP keponu vai cita veida simboliku aizietu, fifai, uefai un tam pašam gorkšam būtu pooooo
Tā ir, būtu jāvienojās par jebkura asiņainā režīma (pie kuriem PSRS noteikti pieder, to būtu oficiāli jāatzīst) propogandas aizliegšanu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2019-06-14 11:22, pirms 6 gadiem
Biju uz spēli, blakus fanu sektoram. Tribīnes (fanus) vērot bija interesantāk nekā spēli. Iespaids gan palika dalīts. It kā cenšas, sagatavoti dažādi saukļi, karogi, respektīvi, ir piestrādāts, taču tas viss pilnīgi un galīgi negāja kopā ar spēli. Tās bija divas atsevišķas lietas. Faniem principā neinteresēja, kas notiek laukumā, viņiem svarīgāk bija izbļaustīties, izlēkāties. Beigās vēl tika iekurināta dūmu svece, ar kājām lēkāts pa krēsliem utt. Priekš kam? Palika iespaids, ka mēģina kopēt lielo valstu fanus. Negribētu, ka Latvijas fanus sāktu asociēt ar huligāniem, bet kaut kādā mērā šo cilvēku vēlme tāda ir.

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 11:36, pirms 6 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Ak tad “zīghails” bija tas rasisms...
Toties ja kāds ar CCCP keponu vai cita veida simboliku aizietu, fifai, uefai un tam pašam gorkšam būtu pooooo
Galvenais ir likums nevis -man patīk/nepatīk, gribu/negribu. Patīk vai nē bet Eiropā kopumā vairāk cieta no nacistiem, bet Latvijā vairāk no komunistiem. Tā tas ir neatkarīgi no tā patīk mums tas vai nepatīk. Viena no lietām ko es personīgi vēlos lai daudz stingrāk skatītos uz PSRS simbolikas izmantošanu un attiecīgo personu sodīšanu. Man nav pieņemama PSRS simbolika, tā izsauc milzīgu nepatiku un es vēlos lai tā tiktu pielīdzināta nacistu simbolikai.
Latvijas Republikas Saeima - Saeima PSRS un...

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 11:40, pirms 6 gadiem

     [+] [-]

, 2019-06-14 11:59, pirms 6 gadiem
Nu re, vakardienas cepiens lieks, pat UEFA atzīst ka žīdus var saukt par žīdiem, tīkai "zīgot" nevar, kam es arī piekrītu. Ok, kātreiz var arī "nozīgot", ja gribas pakaitināt kādu Latvijā dzīvojošu vatņiku, bet toč ne stadionos futenes laikā.

     [+] [-]

, 2019-06-14 12:07, pirms 6 gadiem
FUNS rakstīja: Galvenais ir likums nevis -man patīk/nepatīk, gribu/negribu. Patīk vai nē bet Eiropā kopumā vairāk cieta no nacistiem, bet Latvijā vairāk no komunistiem. Tā tas ir neatkarīgi no tā patīk mums tas vai nepatīk. Viena no lietām ko es personīgi vēlos lai daudz stingrāk skatītos uz PSRS simbolikas izmantošanu un attiecīgo personu sodīšanu. Man nav pieņemama PSRS simbolika, tā izsauc milzīgu nepatiku un es vēlos lai tā tiktu pielīdzināta nacistu simbolikai.
http://www.saeima.lv/en/news/saeima-news/21118-saeima-psrs-un-nacisma-simbolus-aizliedz-ari-publiskos-pasakumos
Sen gribēju jautāt... Tu esi žīds?

  +6 [+] [-]

, 2019-06-14 12:09, pirms 6 gadiem
https://www.google.com/search?q=židas+šerifas&oq=židas+šerifas&aqs=chrome..69i57j33.6020j0j7&client=ms-android-hmd-rev2&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=KoQhaEoYoqHiVM: ';
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2019-06-14 12:14, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Latvija visvairāk cieta no nacistiem, nogalināti 100 tūkstoši Latvija pilsoņi, sagrauta infrastruktūra
No kurienes tev tāda informācija?parādi avotu dezinformātors

  -1 [+] [-]

, 2019-06-14 12:14, pirms 6 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Sen gribēju jautāt... Tu esi žīds?
Neesmu ebrejs un rados nav neviens ebrejs. Esmu latvietis ar nelielu citas tautas asiņu piejaukumu. Vērtējot dzīvi nedomāju konkrēti par sevi, savu labumu, bet kā labāk ir Cilvēkiem kopā. Lai Cilvēki paceltos jaunā evolūcijas pakāpē ir jāpārkāpj savam ego un jādomā par kopīgo labumu. Nesaku ka tas ir viegli.

  +5 [+] [-]

, 2019-06-14 12:21, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Latvija visvairāk cieta no nacistiem, nogalināti 100 tūkstoši Latvija pilsoņi, sagrauta infrastruktūra
Visskumjākais ir, ka PSRS atstātais mantojums, ieskaitot infastruktūru, bija stipri līdzīgs kā beidzoties karam, jo padomju režīms sačakarēja visu kas bija iespējams

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 12:26, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Latvija visvairāk cieta no nacistiem, nogalināti 100 tūkstoši Latvija pilsoņi, sagrauta infrastruktūra
Salaspils, Rumbula, Biķernieki, Audriņi, sinagogas nodedzināšana, holokausts utt. pret deportācijām, psihiatriskām slimnīcām (disidentiem), čekas nomocītiem, sagrautām saimniecībām, iznīcinātiem valsts pamatiem , tautsaimniecību. Latvijā viennozīmīgi komunisti kopumā ir lielāks ļaunums kā nacisti. 1941.-1945 .gadā protams nacistu nodarītais ir lielāks ļaunums. Bet tie ir 4 gadi pret komunistu 50 gadiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 12:41, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Nevajag melot
Pilnībā piekrītu-melot nevajag.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2019-06-14 12:52, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Tad kāpēc to dari?
Tev patīk uzdot muļķīgus jautājumus? Es uzdošu līdzīgu jautājumu tev. Kādēļ tu esi zilonis? Pats kaut ko izdomā par otru un tad jautā muļķības.

  +1 [+] [-]

, 2019-06-14 12:56, pirms 6 gadiem
ak68 rakstīja: Kas tie par stjuartiem, par kuriem Gorkšs runā?
Par stjuartiem sauc drošībniekus, kas spēles laikā stāv ar muguru pret laukumu un vēro publiku.

  +1 [+] [-]

, 2019-06-14 12:58, pirms 6 gadiem
Vajadzētu visā ES vateņiem aizliegt nākt uz mačiem satērptiem krievu komunistisko slepkavu armijas uniformās un cccp simbolikā ! Pārkapējiem anulēt vīzas uz gadiņiem 10.

  +3 [+] [-]

, 2019-06-14 12:58, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Nevajag melot
Ak Dievs...
Ja salīdzini divus ļaunums, tad izdari to korekti. Nevis pagrābsta un ieraksta seklu teikumu.

     [+] [-]

, 2019-06-14 13:01, pirms 6 gadiem
Var jau būt, ka kāds piefiksēja arī to kaitinošo britu plikpauri, kas ielavījās fanu sektorā un bļāva "Viva, viva, Palestina". Ja pavaicātu, viņš gan jau gan Maduro, gan Staļinu uzskatītu par varoņiem

     [+] [-]

, 2019-06-14 13:01, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Tad kāpēc to dari?
Zini, kas šodien par dienu un ko pieminam?

  +1 [+] [-]

, 2019-06-14 13:03, pirms 6 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Nevajag melot
Žēl skatīties, ka vienīgais, ko krievi par atbildēt tiem, kas runā patiesību par komunisma noziegumiem, ir frāze "Nevajag melot!". Argumentu un pierādījumu tam, ka PSRS tiek apmelots, nav... Ir tikai frāze par it kā meliem... Es tev personīgi no savas dzimtas vēstures varu pastāstīt; visi, kas manā dzimtā cieta, cieta no komunistiem. Vācu laikā viņus neviens neaiztika, ļāva strādāt un dzīvot (vīriešus ņēma armijā, bet armijā ņēma arī PSRS). Latviešu kā tautas zaudējumi 4 vācu okupācijas gados ir ievērojami mazāki nekā pirms tam nepilnos 2 gados PSRS valdīšanā. Jā, komunistus un ebrejus fašisti nicināja; par to nav runas vispār. Taču ja runa ir par latviešu kā tautas zaudējumiem vācu okupācijas gados, tad tie ir niecīgi salīdzinājumā ar komunistu nodarīto postu Latvijas tautai.

Arī krievu tautai komunisms nodarīja ļoti lielu kaitējumu; tika iznīcināti miljoni savas tautas iedzīvotāju... Skatoties uz tevi, izrādās, ka patīk, kad kauj...

  +2 [+] [-]

, 2019-06-14 13:05, pirms 6 gadiem
Klavulapa-1 rakstīja: Ak tad “zīghails” bija tas rasisms...
Toties ja kāds ar CCCP keponu vai cita veida simboliku aizietu, fifai, uefai un tam pašam gorkšam būtu pooooo
Laizāns uz izlases treniņu ierodas SSSR TRENIŅTĒRPĀ!
Joprojām spēlē izlasē! Gorkšs tad klusēja, KAPTEINIS! Joprojām spēlē!! Gorkšs prezis!
Kuŗš atbild par attieksmi? Par Latvijas izlasi?
Dubra! Kapteinis! Kam? Visiem Rīgas bomžiem?
Kapēc izlasē spēlē bomži?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 60 komentāri