Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:323, Did:0, useCase: 3

SOK lēmums Latvijai un Zviedrijai bijis negaidīts. "Pārsteigums, un ne tas labākais"

Rolands Eliņš

SOK lēmums Latvijai un Zviedrijai bijis negaidīts. "Pārsteigums, un ne tas labākais"
Foto: LOK

Starptautiskā olimpiskā komiteja vakar pavēstīja, ka 2030. gada ziemas olimpisko spēļu rīkošanai uz padziļinātu dialogu aicina Francijas Olimpisko komiteju, principā izvirzot to kā vienīgo kandidāti OS rīkošanai. Sarunā ar portālu Sportacentrs.com LOK ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks norādīja, ka SOK lēmums bijis pārsteigums gan viņam, gan Zviedrijas kolēģiem.

"Pārsteigums. Vienā vārdā varu sasummēt notikušo no mūsu pozīcijām," sacīja Latvijas Olimpiskās komitejas ģenerālsekretārs Kārlis Lejnieks. "Turklāt noteikti ne tas pozitīvākais. Taču mūsu vilšanos jau grūti salīdzināt ar to, ko šobrīd izjūt zviedru kolēģi. No rīta bijām komunikācijā, un skaidrs, ka Zviedrijas Olimpiskajā komitejā ir liela vilšanās."

SOK veidotā sistēma olimpisko spēļu mājvietas izvēlei paredz, ka pēc kandidātu iesniegtajiem pieteikumiem tos izskata SOK komisija, kas attiecīgi rekomendē SOK valdi sākt padziļinātu dialogu par spēļu rīkošanu ar izvēlētajām kandidātēm. Kā minēts SOK vakardienas paziņojumā, par 2030. gada ziemas spēļu rīkošanu padziļināts dialogs tiks veikts ar Francijas Olimpisko komiteju, kas vēlas OS rīkot Alpos.

Lai arī plānots, ka 2030. gada OS mājvieta tiks oficiāli apstiprināta 2024. gada vasarā, līdz ar SOK paziņojumu tā principā kļuvusi skaidra, jo izvirzīta kā vienīgā kandidāte. "Protams, ka Francijai vēl būs jāpaveic sagatavošanās darbi un viss pārējais, taču būtībā OS rīkotāja jau ir izvēlēta - turpmākais būs formalitātes," sacīja Lejnieks.

"Teikšu godīgi, arī es biju sapratis SOK procedūras reglamentu tā, ka pēc pieteikumu saņemšanas un izvērtēšanas SOK atlasīs, piemēram, trīs kandidātes, ar kurām veiks padziļinātu dialogu, varbūt atsijās vēl vienu un tad veiks galīgo balsojumu par OS rīkošanu," norādīja Lejnieks. "Tagad izvirzīta tikai viena kandidāte, un Zviedrijas-Latvijas pieteikumam līdz ar to viss ir beidzies, turklāt ļoti negaidītā veidā. Vārdu "negaidīti" es šeit atļaušos uzsvērt."

Zviedrijas Olimpiskās komitejas prezidents Hanss von Utmans citēts tās mājaslapā, arī paužot rūgtuma sajūtu: "Esmu ļoti vīlies. Izveidojām lielisku konceptu, lai izveidotu spēles, kas pašas sevi uzturētu, taču tagad nemaz nesaņēmām iespēju šo vīziju parādīt pasaulei. Esmu ļoti pārsteigts. Diemžēl SOK jaunais process nebija piemērots kandidatūrai, kas vēlējās būt demokrātiska, efektīva un ekonomiska. Nedomāju, ka mēs varējām kaut ko veikt būtiski citādi. Taču vēlos pateikties visiem, kuri piedalījās mūsu kandidatūras izvirzīšanā."

SOK paziņojumā norādīts, ka sāktais padziļinātā dialoga process ar Franciju (par OS2030) un ASV (par OS2034 Soltleiksitijā un Jūtā), kā arī priviliģētā dialoga process ar Šveici (par OS2038) nozīmē, ka SOK apņemas šo procesu laikā neveikt pārrunas ar citām OS potenciālajām rīkotājām.

SOK kā argumentus par sliktu Stokholmas kandidatūrai min savas šaubas par plānotajiem ienākumiem no biļešu pārdošanas, kas Stokholmas pieteikumā norādīti divreiz lielāki nekā OS2026 mērķētie, attiecīgi pastāvot risks, ka aprēķinātais OS budžets netiks izpildīts. Tāpat SOK norāda, ka Zviedrijas valdības un Stokholmas pilsētas publiski paustais atbalsts nav garantēts, proti, ir atkarīgs no citu pušu apņemšanās. SOK norāda, ka šāda stratēģija nav bijusi pietiekama, lai pārliecinātu SOK komisiju par to, ka šīs Zviedrijas valsts garantijas tiktu sniegtas padziļinātā dialoga procesā.

Par šiem iebildumiem Zviedrijas Olimpiskā komiteja savā paziņojumā šorīt norādījusi, ka konkrētu finansiālo garantiju sniegšana ir bijusi plānota nākamajā kandidatūras fāzē. "Mēs nekādā gadījumā nemērķējām uz to, ka OS rīkošanu sponsorēs Zviedrijas nodokļu maksātāji," komentēja von Utmans. "Mēs to SOK un Zviedrijas valdībai norādījām jau pašā sākumā."

SOK paziņojumā atzīmēts, ka renes sporta veida sacensību rīkošanai plānotajā Siguldas trasē būtu nepieciešami nozīmīgi pārbūves darbi, taču nav norādīts, vai tas bijis būtisks mīnuss Stokholmas OS pieteikumam. Arī LOK ģenerālsekretārs nezināja par to izteikties, norādot, ka šo nianšu izpētei kopš SOK lēmuma publiskošanas bijis maz laika.

Lejnieks atzina, ka SOK argumentācija par labu Francijai, kurā jau norisināsies 2024. gada vasaras spēles, ir loģiska: "Francijai patiešām ir jau gatavas iestrādnes olimpisko spēļu rīkošanai." Tas gan mazina OS rotācijas principu, jo vakardienas lēmums nozīmē, ka gan Francijai, gan ASV būs jārīko divas olimpiskās spēles nieka sešu gadu periodā (Parīzes OS2024 un ziemas OS2030, kā arī Losandželosas OS 2028 un Soltleiksitijas-Jūtas OS 2034).

"Latvijas Olimpiskā komiteja pateicas visiem, kuri iedziļinājās jautājumā par olimpisko spēļu organizēšanu Latvijā un veltīja tam savu laiku – gan tiem kas atbalstīja ideju, gan tiem, kuri izteica konstruktīvu kritiku," norādīts šorīt izplatītajā LOK paziņojumā, pieliekot punktu OS2030 tēmai.

1 2 3 4 123 komentāri

  +3 [+] [-]

, 2023-11-30 13:22, pirms gada
gut, woldemar
Slēpts komentārs: oxa

  +1 [+] [-]

, 2023-11-30 13:23, pirms gada
atbalstu šādu pieeju, sevišķi pludmales volejbolā dāmām

  +4 [+] [-]

, 2023-11-30 13:28, pirms gada
Zviedrijas Olimpiskās komitejas prezidents Hanss von Utmans citēts tās mājaslapā, arī paužot rūgtuma sajūtu: "Esmu ļoti vīlies. Izveidojām lielisku konceptu, lai izveidotu spēles, kas pašas sevi uzturētu, (jo Latvija būtu ieguldījusi lielu naudu)!

Labi, ka tās spēles nebūs.

  +2 [+] [-]

, 2023-11-30 13:29, pirms gada
oxa rakstīja: Olimpiskās Spēles ir jarīko pēc Olimpiska principa - lai jebkurai valstij dotu iespēju, arī Latvijai vai Igaunijai;
Bet viņi tikai grib izsist peļņu!
Tam jābūt idejiskam pasākumam, pieminot Senās Grieķijas atlētus, kuri kaili cīnījās un nekādas lielās atlīdzības nesaņēma!
liktu uzsvaru uz frāzi - cīnijās kaili
mūsdienās arī tā vajadzētu darīt

     [+] [-]

, 2023-11-30 13:33, pirms gada
Loti, ļoti pozitīvs lēmums !!! Nav ko lupatlašu valstiņai censties uzlēkt augstāk par pakaļu, kāmēr tauta ir viena no nabadzīgākajām Eiropā,dodot dažu politisko prostitūtu iespējai papozēt foto , tv kameru priekšā.

  +3 [+] [-]

, 2023-11-30 13:43, pirms gada
SOK diktatūra iestājusies ,ja nav balsojuma par kandidāt pilsētām.

  +1 [+] [-]

, 2023-11-30 13:44, pirms gada
Fu , paldies dievam , pietiek jau ar RAIL BALTIC !

  +6 [+] [-]

, 2023-11-30 13:44, pirms gada
SOK kantoris ir vecs kremļlaiža...laikam viņi zin turpmākos tupina plānus,tāpēc pat neizskatīja kandidatūru,kur ir Latvija

  +2 [+] [-]

, 2023-11-30 14:05, pirms gada
juings rakstīja: Fu , paldies dievam , pietiek jau ar RAIL BALTIC !
Un kas vainas Rail Baltic igauņiem lietuviešiem patīk ,bet mūsu pārgudreīem nepatīk.Tas ir projekts ,kur liela nauda apgrozās un automātiski lielas algas un daudz darba vietu.Pat ja vajadzēs parādu ņemt tas pie kājas visa pasaule uz parādiem dzīvo.

  +4 [+] [-]

, 2023-11-30 14:14, pirms gada
coffijs rakstīja: Un kas vainas Rail Baltic igauņiem lietuviešiem patīk ,bet mūsu pārgudreīem nepatīk.Tas ir projekts ,kur liela nauda apgrozās un automātiski lielas algas un daudz darba vietu.Pat ja vajadzēs parādu ņemt tas pie kājas visa pasaule uz parādiem dzīvo.
Pēc cik paaudzēm viņš atmaksāsies ? Tas , ka dažiem tas būs fantastiski izdevīgs , tas gan . Un tās milzīgās algas kas saņems ? Pareizi valde un kas saņems pasūtījumus , pareizi viņu radi un draugi . Zinām, tas viss jau ir pieredzēts .
Slēpts komentārs: Ivars Zvirgzdiņš

  +1 [+] [-]

, 2023-11-30 14:16, pirms gada
artenio rakstīja: SOK kantoris ir vecs kremļlaiža...laikam viņi zin turpmākos tupina plānus,tāpēc pat neizskatīja kandidatūru,kur ir Latvija
Nē, kā jau vakar rakstīju-zinot cik zviedri ir principiāli attiecībā pret visu veidu korupciju, kā arī zinot cik korumpēta ir SOK, man jau sāk šķist, ka pie vainas ir zviedru nevēlēšanās visai tai SOK salašņu bandai kaut ko atšķipelēt.

     [+] [-]

, 2023-11-30 14:23, pirms gada
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Lumpeņiem lielais prieks!😁
Tikai māc šaubas, vai viņi maz saprot par ko šai gadījumā būtu ļoti jāpriecājas?! Ja viņi cer, ka tādējādi pieaugs viņu maciņu biezums, vai kā savādāk viņi būs ieguvēji, tad atļaujos par šo viņu dumjumu gardi pasmieties.😀
Pastāsti , lūdzu ko ierindas pilsonis Skundā , Krāslavā vai Gulbenē iegūtu ja notiktu olimpiāde Siguldā .

  -2 [+] [-]

, 2023-11-30 14:23, pirms gada
coffijs rakstīja: Un kas vainas Rail Baltic igauņiem lietuviešiem patīk ,bet mūsu pārgudreīem nepatīk.Tas ir projekts ,kur liela nauda apgrozās un automātiski lielas algas un daudz darba vietu.Pat ja vajadzēs parādu ņemt tas pie kājas visa pasaule uz parādiem dzīvo.
Vel jo vairāk, ja šī projekta izmaksas tiek segtas no Eiropas savienības (ES) struktūrfondu budžetiem. Ja zināms, ka šī projekta kopējās izmaksas ir 5,8 miljardi eiro, un Baltijas valstis sedz 15% no šīs summas, kas sadalot uz trīs Baltijas valstīm Latvijai jāmaksā 303 miljoni eiro, bet 85% sedz ES. Tad ir smieklīgi šai gadījumā kaut ko stāstīt cik tas viss ir slikti, ja zināms, ka visām trīs Baltijas valstīm no tā būs milzu ienākumi perspektīvā.

  -4 [+] [-]

, 2023-11-30 14:26, pirms gada
juings rakstīja: Pastāsti , lūdzu ko ierindas pilsonis Skundā , Krāslavā vai Gulbenē iegūtu ja notiktu olimpiāde Siguldā .
Es saprotu, ka lumpeņiem grūti saprast, kā strādā valsts budžets, kurā ieplūst nodokļu nauda arī no Siguldas un tās novada uzņēmējiem. Nemaz nerunājot par Rīgas uzņēmēju maksātiem nodokļiem valsts budžetā, kuri OS rīkošanas gadījumā tur nonāktu gana neslikti. 😁

  +8 [+] [-]

, 2023-11-30 14:32, pirms gada
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Es saprotu, ka lumpeņiem grūti saprast, kā strādā valsts budžets, kurā ieplūst nodokļu nauda arī no Siguldas un tās novada uzņēmējiem. Nemaz nerunājot par Rīgas uzņēmēju maksātiem nodokļiem valsts budžetā, kuri OS rīkošanas gadījumā tur nonāktu gana neslikti. 😁
Tu neatbildēji uz jautājumu ? Un ļoti daudzus cilvēkus nosaukt par lumpeņiem ? Tas tik parāda tavu izglītības līmeni !!! Dienžēl bet ir ļoti, ļoti zems .

  -4 [+] [-]

, 2023-11-30 14:40, pirms gada
juings rakstīja: Tu neatbildēji uz jautājumu ? Un ļoti daudzus cilvēkus nosaukt par lumpeņiem ? Tas tik parāda tavu izglītības līmeni !!! Dienžēl bet ir ļoti, ļoti zems .
Es tev atbildēju, bet tu, diemžēl, pat tik elementāru lietu nesaprati, ka no valsts budžetā nonākošās naudas visiem ir labums. Arī, ka tu raksti-''...ierindas pilsonim Skundā , Krāslavā vai Gulbenē....''

  +3 [+] [-]

, 2023-11-30 14:41, pirms gada
Pie visa vainīga Zviedrija. Latvijai vajadzēja kandidēt vienai pašai - varētu sarīkot slēpošanu Madonā, biatlonu - Priekuļos, kalnu slēpošanu - Gaiziņā, hoķis - Rīgā, renes veidi - Siguldā, kērlings un šorttreks - Jēkabpilī utt.

  -2 [+] [-]

, 2023-11-30 15:05, pirms gada
Galvenais, ka Latvijā dotē un kultivē pērtiķbolu! Cipruss var melot, ka atbrauks 10000 fanu no Kamerūnas, Melnkalnes, Brazīlijas, Gruzijas. Un pārējie izliekas, ka tic viņa meliem un grūž miljonus no Valsts budžeta. Kaut gan reāli, labākajā gadījumā atnāks 10 gruzīni no Centrāltirgus tirgoņiem. Bet, ja lumpenīšiem prieki, uz priekšu .

     [+] [-]

, 2023-11-30 15:12, pirms gada
DainisKazačoks rakstīja: Pie visa vainīga Zviedrija. Latvijai vajadzēja kandidēt vienai pašai - varētu sarīkot slēpošanu Madonā, biatlonu - Priekuļos, kalnu slēpošanu - Gaiziņā, hoķis - Rīgā, renes veidi - Siguldā, kērlings un šorttreks - Jēkabpilī utt.
Ironija?

     [+] [-]

, 2023-11-30 15:14, pirms gada
Līme rakstīja: Galvenais, ka Latvijā dotē un kultivē pērtiķbolu! Cipruss var melot, ka atbrauks 10000 fanu no Kamerūnas, Melnkalnes, Brazīlijas, Gruzijas. Un pārējie izliekas, ka tic viņa meliem un grūž miljonus no Valsts budžeta. Kaut gan reāli, labākajā gadījumā atnāks 10 gruzīni no Centrāltirgus tirgoņiem. Bet, ja lumpenīšiem prieki, uz priekšu .
Intelekts atbilstošs bidei!

  +5 [+] [-]

, 2023-11-30 15:31, pirms gada
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Lumpeņiem lielais prieks!😁
Tikai māc šaubas, vai viņi maz saprot par ko šai gadījumā būtu ļoti jāpriecājas?! Ja viņi cer, ka tādējādi pieaugs viņu maciņu biezums, vai kā savādāk viņi būs ieguvēji, tad atļaujos par šo viņu dumjumu gardi pasmieties.😀
Ivar!tad lumpeņi ir arī kanadieši šveicieši norvēģi un vēl dažu valstu iedzīvotāji?pie tam attīstītu,bagātu valstu.tie kuri referendumos nobalsoja pret OS rīkošanu savās valstīs.?
Pamato lūdzu savu domu,kāpēc viņi visi ir lumpeņi?

  +1 [+] [-]

, 2023-11-30 15:53, pirms gada
chemist_dk rakstīja: liktu uzsvaru uz frāzi - cīnijās kaili
mūsdienās arī tā vajadzētu darīt
aha... un Tavs pienākums būtu iet skatīties svarcelšanu...
smagsvarus... gan sieviešu, gan vīriešu...

     [+] [-]

, 2023-11-30 15:55, pirms gada
Būs jau labi...
Slēpts komentārs: Ivars Zvirgzdiņš

  +3 [+] [-]

, 2023-11-30 16:13, pirms gada
Namej. Lumpeņi ir tie, kas domāja, ka nu tik būs. Loģiski domājošie uzreiz saprata, ka ir vairāk par vienu iesmelu nerīkot 😂 Bet Bocmanis zin labāk.

  +2 [+] [-]

, 2023-11-30 16:14, pirms gada
Liepāja labākie vai ne? Veselos 0 sporta veidos 😂 Dusi saldi Zvirgzdiņ

  +5 [+] [-]

, 2023-11-30 16:17, pirms gada
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Lumpeņi jeb proletariāts cēlies no vācu vārda Lumpen – skrandas, lupatas. Apzīmējumu ieviesa K.Markss, lai apzīmētu proletariāta zemākos slāņus. Vēlāk par lumpeņiem tika dēvēti visi deklasētie elementi (klaidoņi, nabagi, noziedzīgie elementi un citi sabiedrības pabiras).
Es vel piebilstu, ka tie ir cilvēki, kuri neredz tālāk par savu degungalu, un dzīvo šodienai.
Kurš tev ir teicis, ka visās tevis nosauktās valstīs ir mazāk lumpeņu, ka Latvijā, vai kaut kur citur pasaulē?
Piemēram, es biju ļoti pārsteigts cik daudz bomžu ir Oslo. Un pie tam reāli bezkaunīgi, jo mēs sēdējām uz soliņa, nesteidzīgi malkojām buņdžinu alu, un šie nāca klāt, un rāva aliņu ārā no rokām, jo atteicamies tiem dot padzerties.
Bravo, Ivar, bravo.
Atrast un nokopēt vārds vārdā pirmo google resursu.
Lēni un sarkastiski aplausi Tev.
Vienmēr šie google ģeniji ir likušies smieklīgi, vismaz, ja vēl kaut ko mainītu, lai neizklausās pēc pilnīga plaģiāta. Liek domāt, vai visas šīs tavas "gudrās" atziņas nav vienkārši no kāda aizņemtas izteiktas domas?

  +2 [+] [-]

, 2023-11-30 16:18, pirms gada
datmons rakstīja: Zviedrijas Olimpiskās komitejas prezidents Hanss von Utmans citēts tās mājaslapā, arī paužot rūgtuma sajūtu: "Esmu ļoti vīlies. Izveidojām lielisku konceptu, lai izveidotu spēles, kas pašas sevi uzturētu, (jo Latvija būtu ieguldījusi lielu naudu)!

Labi, ka tās spēles nebūs.
Vislabākais ir šis "Mēs nekādā gadījumā nemērķējām uz to, ka OS rīkošanu sponsorēs Zviedrijas nodokļu maksātāji," komentēja von Utmans. "Mēs to SOK un Zviedrijas valdībai norādījām jau pašā sākumā."
Toties pie mums maksātu. Smuki sanāk, zviedri taisījās meklēt sponsorus, un vēl uz mūsu rēķina ieekonomēt.

     [+] [-]

, 2023-11-30 16:19, pirms gada
TinderDtae. Plus Tev. Un pilnīgi piekrītu par Nameja spējām 😂

     [+] [-]

, 2023-11-30 16:20, pirms gada
Retā reize, kad arī Kvilam piekrītu!

  +3 [+] [-]

, 2023-11-30 16:21, pirms gada
Mļā, bocmanis kā parasti visgudrākais pasaulē jebkurā sfērā. Nezkādēļ tāds speciālists par kapeikām gribēja rakstīt rakstus par Ģinamu tās pirmssākumos?
Vienīgi pasaulē ir pilns ar piemēriem, kur ar OS saistītie milzīgie izdevumi ir atstājuši sliktu iespaidu uz valsts attīstību. Nav tālu nemaz jāmeklē - Atēnu OS Grieķijā. Bet Ivars jau labāk zina.

Smieklīgi ka šajā kontekstā Ivars lieto lumpeņi, kas būtu gan vairāk piemērojams tiem, kas dzīvoja pēc principa "Maizi un izrādes" jeb šajā gadījumā "Maize un sporta šovs"...

     [+] [-]

, 2023-11-30 16:21, pirms gada
coffijs rakstīja: Un kas vainas Rail Baltic igauņiem lietuviešiem patīk ,bet mūsu pārgudreīem nepatīk.Tas ir projekts ,kur liela nauda apgrozās un automātiski lielas algas un daudz darba vietu.Pat ja vajadzēs parādu ņemt tas pie kājas visa pasaule uz parādiem dzīvo.
Vaina ir tajā, ka vairākās vietās ir jau vairāk kā gada kavējums, nenormāls sadārdzinājums, un jau vismaz pāris gadījumi pierāda, ka arī būvdarbi tiek veikti aizdomīgi zemā kvalitātē - kaut vai pie projekta piesaistītie būvdarbi pie Origo.

  +2 [+] [-]

, 2023-11-30 16:22, pirms gada
Lohucentrs.com rakstīja: TinderDtae. Plus Tev. Un pilnīgi piekrītu par Nameja spējām 😂
Nevajadzētu šajā gadījumā lietot vārdu "Namejs".
1 2 3 4 123 komentāri