Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:323, Did:0, useCase: 3

Paraksta sadarbības memorandu par kopīgu Zviedrijas un Latvijas kandidēšanu OS rīkošanai

Arkādijs Birjuks
Arkādijs Birjuks

Paraksta sadarbības memorandu par kopīgu Zviedrijas un Latvijas kandidēšanu OS rīkošanai
Foto: LOK

Šodien Stokholmā tika parakstīts sadarbības memorands par Latvijas un Zviedrijas kopīgu ieceri kandidēt uz Ziemas Olimpisko spēļu organizēšanu 2026. gadā, vēsta Latvijas Olimpiskā komiteja.

LETA. Arī Latvijas Nacionālā sporta padome konceptuāli atbalstīja Latvijas iesaisti procesā, kura laikā Zviedrija plāno kandidēt 2026.gada Ziemas Olimpisko spēļu rīkošanā, paredzot, ka bobsleja, skeletona un kamaniņu sacensības tiks rīkotas Siguldā.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) sagatavotais protokola lēmuma projekts paredz, ka valdība konceptuāli atbalsta Latvijas Olimpiskās komitejas (LOK), Siguldas novada pašvaldības un SIA "Bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda"" sadarbībā ar Zviedrijas partneriem piedalīšanos procesā, lai iegūtu tiesības rīkot 2026.gada Ziemas Olimpiskās spēles Zviedrijā. Plānots, ka Ziemas Olimpisko spēļu bobsleja, skeletona un kamaniņu sporta sacensības tiktu rīkotas Siguldā.

No IZM priekšlikuma izriet, ka bobsleja un kamaniņu trase "Sigulda" līdz šā gada 15.septembrim veiks priekšizpēti par iespēju pielāgot bobsleja un kamaniņu trasi Ziemas Olimpisko spēļu bobsleja, skeletona un kamaniņu sporta sacensību sarīkošanai un ar to saistītajām provizoriskajām izmaksām.

Tāpat IZM sadarbībā ar LOK, Siguldas novada pašvaldību un, ja nepieciešams, iesaistot citas ministrijas un valsts iestādes, sagatavos un līdz šā gada 31.oktobrim Ministru kabinetā iesniegs pasākumu plānu kandidēšanas procesam laika posmā līdz 2019.gada septembrim, norādot arī tā provizoriskās īstenošanas izmaksas.

Ja pēc veiktās priekšizpētes tiks secināts, ka trasi "Sigulda" ir iespējams pielāgot Ziemas Olimpisko spēļu bobsleja, skeletona un kamaniņu sporta sacensību sarīkošanai, un, izvērtējot provizoriskās izmaksas, tas tiek atzīts par lietderīgu, tiks sagatavots un līdz 2019.gada 31.martam valdībā iesniegts pasākumu plāns, kas būtu īstenojams laika posmā līdz 2026.gadam.

Valdība arī lems par apropriācijas pārdali, lai novirzītu 264 371 eiro priekšizpētes veikšanai un citu ar bobsleja kamaniņu trases "Sigulda" attīstību saistītu izmaksu segšanai.

Jautājums par valsts finansiālo atbalstu 2019.gadā Stokholmas kandidēšanas procesā par tiesībām rīkot 2026.gada Ziemas Olimpiskās spēles tiks skatīts 2019.gada budžeta ietvarā.

Izmantotie resursi: LETA / Olimpiāde.lv

1 2 3 4 113 komentāri

 +14 [+] [-]

, 2018-06-12 13:34, pirms 7 gadiem
Lai izdodas!

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 14:06, pirms 7 gadiem
Noteikti šis variants būtu lielākoties ekskluzīvāks no Pasaules viedokļa (Stoholma+Sigulda). Tas nozīmē MArtinam jāturpina karjera līdz 42. gadiem, vai tas ir reāli?

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 14:10, pirms 7 gadiem
Ķibermanim (33. gadi) ļoti izcils vecums, lai nobriestu uz karjeras virsotnēm (Rēķināts, līdz 2026. g)
Meldbārdim (38) arī cienījams vecums, bet ja ņem vērā ka OS Latvijā, karjeru varētu paturpināt līdz 38.g!

  +6 [+] [-]

, 2018-06-12 14:11, pirms 7 gadiem
Aparjods varētu karjeras virsotnes plaukt tieši savos 28. gados (2026. gadā).

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 14:14, pirms 7 gadiem
Leldei Priedulēnai arī jātrenējas 32. gadi (2026.gadā)

  +5 [+] [-]

, 2018-06-12 14:30, pirms 7 gadiem
vozā rakstīja: Leldei Priedulēnai arī jātrenējas 32. gadi (2026.gadā)
nu ,ja Lelde netiks tuvākajā laika top 3 kādās saensībās , viņa var arī beigt karjeru daudz ātrāk.

     [+] [-]

, 2018-06-12 14:35, pirms 7 gadiem
Tad jau Prūsim,Miņinam jāsāk pastiprināti trenēties!

  +3 [+] [-]

, 2018-06-12 14:36, pirms 7 gadiem
vozā rakstīja: Aparjods varētu karjeras virsotnes plaukt tieši savos 28. gados (2026. gadā).
Kristam Netlaus, Eiropas junioru čempionam skeletonā tad būs 27 gadi.

     [+] [-]

, 2018-06-12 14:45, pirms 7 gadiem
otins rakstīja: Kristam Netlaus, Eiropas junioru čempionam skeletonā tad būs 27 gadi.
gan jau mums ari izleks kads "Sunbins Juns" nez no kurienes un pec 2 gadu trenesanas klus par OS cempi

  -1 [+] [-]

, 2018-06-12 14:54, pirms 7 gadiem
Kāpēc Latvijā nerīko iedzīvotāju aptauju- referendumu par šī pasākuma nepieciešamību, kā tas pēdējā laikā ir ierasts demokrātiskajā pasaules daļā pie kuras arī mēs sevi pieskaitām?

  +3 [+] [-]

, 2018-06-12 14:58, pirms 7 gadiem
zippo22 rakstīja: Kāpēc Latvijā nerīko iedzīvotāju aptauju- referendumu par šī pasākuma nepieciešamību, kā tas pēdējā laikā ir ierasts demokrātiskajā pasaules daļā pie kuras arī mēs sevi pieskaitām?
Demokrātija ir tikai uz vārda, bet realitāte demokrātija pasaule pastāv tikai dažas valstīs.

     [+] [-]

, 2018-06-12 15:04, pirms 7 gadiem
zippo22 rakstīja: Kāpēc Latvijā nerīko iedzīvotāju aptauju- referendumu par šī pasākuma nepieciešamību, kā tas pēdējā laikā ir ierasts demokrātiskajā pasaules daļā pie kuras arī mēs sevi pieskaitām?
kāda makara pēc tev vajag referendums dēl kaut kāda šlūkātāju čempionata?

     [+] [-]

, 2018-06-12 15:12, pirms 7 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Demokrātija ir tikai uz vārda, bet realitāte demokrātija pasaule pastāv tikai dažas valstīs.
Jā ,bet tās ir monarhijas )))

     [+] [-]

, 2018-06-12 15:16, pirms 7 gadiem
izjājēs sviedri latviešu puikiņas kas domā ka varēs nokāst piķi. bezjēdzīgs pieteikums.

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:20, pirms 7 gadiem
zippo22 rakstīja: Kāpēc Latvijā nerīko iedzīvotāju aptauju- referendumu par šī pasākuma nepieciešamību, kā tas pēdējā laikā ir ierasts demokrātiskajā pasaules daļā pie kuras arī mēs sevi pieskaitām?
Par PČ hokejā arī vajadzēja rīkot referendumu? Mēs ar Siguldu būsim tikai šī lielā pasākuma daļa, jo vairums sacensību notiks Zviedrijā. Un izmaksas nebūs lielākas kā Dienvidu tiltam vai Nacionālajai bibliotēkai, par ko arī nebija referenduma.

  -1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:26, pirms 7 gadiem
PraporšiksPingvins3 rakstīja: izjājēs sviedri latviešu puikiņas kas domā ka varēs nokāst piķi. bezjēdzīgs pieteikums.
Tevi jau jāja pa čiriku stundā?

     [+] [-]

, 2018-06-12 15:27, pirms 7 gadiem
Ja izdosies, tad mazāk par 6-7 medaļām savās lai mājās
lai neredzētu!

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:29, pirms 7 gadiem
KevinDurant#35 rakstīja: Demokrātija ir tikai uz vārda, bet realitāte demokrātija pasaule pastāv tikai dažas valstīs.
Nepareizi, tajās dažās valstīs arī nav totālā demokrātija, ir vairāk vai mazāk demokrātijas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2018-06-12 15:38, pirms 7 gadiem
ice F-1 rakstīja: gan jau mums ari izleks kads "Sunbins Juns" nez no kurienes un pec 2 gadu trenesanas klus par OS cempi
Lai izlektu, vajag sporta sistēmu, kas dod rezultātu. Latvijā ne ta ka rezultāta, bet pašas sistēmas nav.

     [+] [-]

, 2018-06-12 15:38, pirms 7 gadiem
Kili rakstīja: es jau vakar visu pateicu - šis projekts ir margināls un finansiāli nepanesams + neatpelnošs
Kur ir minētas izmaksas?

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:46, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: Ja izdosies, tad mazāk par 6-7 medaļām savās lai mājās
lai neredzētu!
iedo KOR,GER budžetu tad arī varbūt varetu sapnot par tādu skaitu

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:52, pirms 7 gadiem
Kili rakstīja: es jau vakar visu pateicu - šis projekts ir margināls un finansiāli nepanesams + neatpelnošs
Piekrītu. Ja zviedri maksā, tad uz priekšu. Citādi nē, neatbalstu. Kapēc bagātie norvēģi atteica? Cik saprotu, tad tur tā trase nebija īpaši tālāk.

  +3 [+] [-]

, 2018-06-12 15:55, pirms 7 gadiem
backstab rakstīja: Piekrītu. Ja zviedri maksā, tad uz priekšu. Citādi nē, neatbalstu. Kapēc bagātie norvēģi atteica? Cik saprotu, tad tur tā trase nebija īpaši tālāk.
Vietējo interese 0. Pie mums kādi 5tk tikai uz vietējo rēķina vien būtu, protams, ja negribēs100eur biļeti pa dienu.+Lilehammerē gandrīz vispār nenotiek sac.

  -1 [+] [-]

, 2018-06-12 15:58, pirms 7 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Vietējo interese 0. Pie mums kādi 5tk tikai uz vietējo rēķina vien būtu, protams, ja negribēs100eur biļeti pa dienu.+Lilehammerē gandrīz vispār nenotiek sac.
Tapēc ka Lillehammerē trasi nojauca

     [+] [-]

, 2018-06-12 16:00, pirms 7 gadiem
pūce rakstīja: Tapēc ka Lillehammerē trasi nojauca
Pašu tevi nojauca, urlu trolli. TV Rasija ziņoja?

     [+] [-]

, 2018-06-12 16:02, pirms 7 gadiem
pūce rakstīja: Tapēc ka Lillehammerē trasi nojauca
beidz muldet
kamanas un bobos vel sogad notika maci

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 16:05, pirms 7 gadiem
Kili rakstīja: es jau vakar visu pateicu - šis projekts ir margināls un finansiāli nepanesams + neatpelnošs
Cik atpelnošas ir koncertzāles un bibliotēkas? Tās arī ir marginālas un nevajag? Nevar skatīties tik šauri un visu mērīt ar peļņas mērauklu. Olimpiskās spēles ir lielākais sporta pasākums pasaulē un to rīkotāji iegūst lielu publicitāti, ko var izmantot, piemēram, tūrisma attīstībai. Turklāt modernizētā trase tiks izmantota arī pēc OS.

     [+] [-]

, 2018-06-12 16:18, pirms 7 gadiem
otins rakstīja: Cik atpelnošas ir koncertzāles un bibliotēkas? Tās arī ir marginālas un nevajag? Nevar skatīties tik šauri un visu mērīt ar peļņas mērauklu. Olimpiskās spēles ir lielākais sporta pasākums pasaulē un to rīkotāji iegūst lielu publicitāti, ko var izmantot, piemēram, tūrisma attīstībai. Turklāt modernizētā trase tiks izmantota arī pēc OS.
Ja gribam salīdzināt kamanu trasi un koncertzāli vai bibliotēku:
Bibliotēkas un koncertzāles nav pelnošas, taču tās pilda savu funkciju un ir nozīmīgas daudz lielākai sabiedrības daļai un šie objekti tiek izmantoti ne tikai kā koncertzāles vai bibliotēkas, bet arī kā izstāžu zāles, konferenču centri utt.

Savukārt kamanu trase ir vajadzīga tikai labi ja pārdesmit (nu labi - mazāk kā 100, lai ar tādu lielu rezervi) vietējiem šļūkātājiem. To izmantot nevar nekā citādi. Kaut kādi vučko nobraucieni tikai, kas ir tāda prasta izklaide.

Par to lielāko notikumu sportā - to visu var teikt par vasaras spēlēm, ziemas spēlēm ir daudz, daudz, daudz mazāka atdeve.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-06-12 16:23, pirms 7 gadiem
Kili rakstīja: beidz huinu dzīt

kā spilgts piemērs tev - Atēnas un Grieķija
Arī Pekina, Soči, Turīna, Rio. Un to pašu var attiecināt uz PK futbolā un DĀR.

Vienīgās pilsētas, kuras reāli var izmantot OS objektus ir lielpilsētas, kurām tie reāli ir nepieciešami un OS ļauj atjaunot/no jauna izbūvēt visus pilsētas sporta objektus. Taču tādu pilsētu ir ļoti maz.

  +3 [+] [-]

, 2018-06-12 16:29, pirms 7 gadiem
Fullback rakstīja: Arī Pekina, Soči, Turīna, Rio. Un to pašu var attiecināt uz PK futbolā un DĀR.

Vienīgās pilsētas, kuras reāli var izmantot OS objektus ir lielpilsētas, kurām tie reāli ir nepieciešami un OS ļauj atjaunot/no jauna izbūvēt visus pilsētas sporta objektus. Taču tādu pilsētu ir ļoti maz.
Bet trase Siguldā ir jaudiezgan sen. Kāpēc to neuzlabot? Nevar Latvijā šis projekts maksāt vairāk par 20-25miljoniem. Olimpiskajām spēlēm Latvijā(kaut mazai daļai) to tak pa visiem varam atrast

  +1 [+] [-]

, 2018-06-12 16:37, pirms 7 gadiem
Kili rakstīja: beidz huinu dzīt

kā spilgts piemērs tev - Atēnas un Grieķija
Tu labāk ej atrodi darbu nevis smirdini komentāru sadaļā 24/7.

     [+] [-]

, 2018-06-12 16:38, pirms 7 gadiem
Narkomāns Jānis rakstīja: Bet trase Siguldā ir jaudiezgan sen. Kāpēc to neuzlabot? Nevar Latvijā šis projekts maksāt vairāk par 20-25miljoniem. Olimpiskajām spēlēm Latvijā(kaut mazai daļai) to tak pa visiem varam atrast
Problēma tāda, ka ne jau tikai trasi vajag uzlabot, bet visu infrastruktūru, ieskaitot šosejas, Siguldas infrastrukturu, jābūvē arī olimpiskais ciemats priekš "ludžistiem" utt.

Es jau vakar teicu, ka kopumā tas nav slikti, taču vai Latvijai tas ir tik ļoti nepieciešami? Vai mums ir tik daudz naudas?

Daudzi nez kāpēc domā, ka Siguldas trase ir tāds ļoti pieprasīts objekts un no tā, bez maz vai, tiek uzturēta visa pilsēta. Patiesībā jau pašlaik katru gadu tai trasē no valsts budžeta tiek ieguldīti simtiem tūkstošu eiro. OS neko nemainīs.

VIENĪGAIS variants, kuram var piekrist, ka ZVIEDRIJA nosedz PILNĪGI VISUS izdevumus, kas saistās ar šo pasākumu un visus pastāvīgos objektus (nevis atdzen uz šejieni treilerus kaut kādus vai apsildāmās teltis, bet būvē nopietni) arī atstāj te.

Visādi citādi tērēt budžeta līdzekļus ļoti sekundāra sporta notikuma ne tam skatītākajm pasākuma, tas ir nonsenss. Bet nu Latviju tas nekad nav apturējis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 3 4 113 komentāri