Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Inetai Radevičai pēc atkārtotām pārbaudēm konstatētas pozitīvas dopinga analīzes

Ints Megnis
Ints Megnis

Inetai Radevičai pēc atkārtotām pārbaudēm konstatētas pozitīvas dopinga analīzes
Ineta Radeviča pēc starta Londonas olimpiskajās spēlēs. Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Slavenajai Latvijas tāllēcējai Inetai Radevičai pēc atkārtotām provju pārbaudēm konstatētas pozitīvas dopinga analīzes Londonas olimpisko spēļu laikā, paziņojusi Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) ētikas organizācija "Athletics Integrity Unit" (AIU). Pašlaik Radeviča ir Latvijas Vieglatlētikas savienības prezidente.

Kā pavēstījusi AIU, Radeviča saņēmusi pagaidu diskvalifikāciju. Par viņas rezultāta anulēšanu Londonas olimpiskajās spēlēs ir jālemj Starptautiskajai Olimpiskajai komitejai (SOK). Latviešu zvaigznes organismā konstatēts anaboliskais steroīds oksandrolons.

Radeviča 2010. gadā ar rezultātu 6,92 triumfēja Eiropas čempionātā, bet 2011. gada pasaules čempionātā sākotnēji bija trešā ar rezultātu 6,76 metri, tomēr pēc tam, kad pērn Krievijas sportiste Olga Kučerenko tika diskvalificēta par dopinga lietošanu, viņu paaugstināja uz sudraba pozīciju.

Savukārt 2012. gadā Londonas Olimpiādē Radeviča ar rezultātu 6,88 metri izcīnīja ceturto vietu. Tā gada beigās tāllēcēja trešo gadu pēc kārtas saņēma Gada balvu sportā, kā valsts labākā sportiste, pasniegšanas ceremonijā no skatuves pavēstot, ka beidz savu karjeru.

2017. gadā viņa tika ievēlēta par Latvijas Vieglatlētikas savienības prezidenti.

IAAF jau ilgstoši uzglabā visas dopinga analīzes, vēlāk tās testējot atkārtoti ar tehnoloģijām, kas laika gaitā kļūst arvien modernākas. Šādi regulāri atkārtotās analīzēs parādās jauni dopinga gadījumi, bet pirmoreiz šādā skandālā iekļuvusi Latvija, turklāt tas noticis ar vienu no neatkarīgās Latvijas labākajām sportistēm.

Ar Radeviču pagaidām portālam Sportacentrs.com nav izdevies sazināties.

  +7 [+] [-]

, 2018-11-24 13:59, pirms 6 gadiem
chemist_dk rakstīja: viņa irlatviete tikpat lielā mērā, cik es esmu ēbrejs

proti 0, hehe

man nev neviena ēbreju priekšteča
gan jau ir, tikai tu pats nezini!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2018-11-24 14:01, pirms 6 gadiem
Es kaut kā neredzu ka Krievijā tagad visa tauta baigi priecātos un lēkātu ka Latvijai dopings!

     [+] [-]

, 2018-11-24 14:04, pirms 6 gadiem
Kapēc Asv mutantiem neko neatrod?? )))

  +3 [+] [-]

, 2018-11-24 14:16, pirms 6 gadiem
Pec idejas tagad vajadzetu atkapties...

  +7 [+] [-]

, 2018-11-24 14:17, pirms 6 gadiem
chemist_dk rakstīja: viņa irlatviete tikpat lielā mērā, cik es esmu ēbrejs

proti 0, hehe

man nev neviena ēbreju priekšteča
Viņas māte ir latviete.
Slēpts komentārs: Jānis Derums

  +3 [+] [-]

, 2018-11-24 14:30, pirms 6 gadiem
Sakarā ar augstu sasniegumu sportu man ir izveidojies viedoklis- sods nav par dopinga lietošanu, bet gan par nespēju noslēpt dopinga lietošanas sekas, vai par neizglītotību, jo Tu nemāki konstatēt, ka tas ir dopings!

  +2 [+] [-]

, 2018-11-24 14:34, pirms 6 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Kas tã par ãkstîśanos ar dopingu ar atpakałejošu datum!?
Ja nevar to izdarît operatïvi sacensîbu laikà, tad medału atñemśana , vietu pårspéleśanu tãda ãkstîśanas. Var diskvalificët tãlãkiem startiem, bet pagãtni neatgriezt,
Ja par noziegumiem ar atpakaļejošu datumu citās jomās var draudēt juridiska atbildība un ir daudz piemēru, kad cilvēki tajā pat ASV ietupināti tikai par to, ka pašu pierādījumu vākšanas metodes ir zinātniski attīstījušās (piemēram, DNS paraugu apstrāde) laika gaitā...

...tad kādēļ gan sportam jābūt izņēmumam, kur... "ehhh... ja nepieķer šodien, tad esmu ticis sveikā"...?

  +4 [+] [-]

, 2018-11-24 14:35, pirms 6 gadiem
Atbildēšu šejienes troļļiem,kuri te laimīgi tirš,ka krievijas un Latvijas dopstāsti ir vienādi. Nē,nav. Mums nebija savas laborotorijas,mums netika dota komanda no augšas,ka jālieto,jāuzvar un pēc tam jāsamaina vai jābojā analīzes. To pierāda Krievijas OS diskābelis,Latvijai pat runa par to nav.
Radeviča ar dopu sāka ņemties kāreiz krievijā,nav brīnums ja arī vīrs pro sportists ar sakariem un iespējām. Ja vainīga tad jāsoda,tā arī notiks. Esam apbēdināti to uzzinot,taču pieņemam,nevis rīkojam attaisnojošu paraugtiesu Krāslavā un intervijās solam huj. ne medaļas atdot. No amata gan jau aizies pati,vadība stulbības nestāstīs,kā ļaunie amurikāņi no marsa pieheračīja provēm sterikus.
Noslēgumā varu vien piebilst,ka labi saprotu ikviena atlēta vēlmi lietot,cik pats paburzījos sportā arī nonācu līdz izvēlei. Pie tam visi domā,ka ierij dopu un skrien garām Boltam,patiesībā rij cik gribi - pat Arāju neapdzīsi. Dops dod iespēju turēt lielākas slodzes,vairāk strādāt,ātrāk apārstēt traumas,kas rezultātā dod labāku rezultātu. Pašlaik sistēma nav godīga, visticamāk elites atlēti lieto ko tādu,kas nāks gaismā nākamajos 10-20 gados. Tā bija un tā būs. Līdz nenoteiks saprātīgu dopa līmeni visiem,kā tas ir UFC,dsq dodot anormāliem rijējiem.
Radevičai tik un tā paldies par ilgajiem gadiem sportā,manās acīs šis neko nemainīs!
Slēpts komentārs: chemist_dk

     [+] [-]

, 2018-11-24 14:40, pirms 6 gadiem
chemist_dk rakstīja: principā, man ir tāda pati attieksme attiecībā uz slepkavībām un citiem smagiem noziegumiem, visas tās izmeklēšanas un tiesas ir lieka nodokļu maksātāju naudas izšķiešana, ko varētu novirzīt daudz lietderīgākiem mērķiem
aaaha... sarkasmu sapratu...

Ja gribi noziedzīgus nodarījumus kādā jomā izskaust, piemēro vēsturiskajiem nodarījumiem noilgumu sākot no nodarījuma izdarīšanas brīža līdzīgi kā tiesvedības procesam sākot no procesa uzsākšanas brīža

     [+] [-]

, 2018-11-24 14:41, pirms 6 gadiem
Varbūt visiem nodarījumiem, kuros vainīgais netiek pieķerts pie rokas te un tagad, vnk uzliekam "nulles deklarāciju"...

Varētu ko tādu kāds virzīt saeimā. Mūs droši vien no OECD un ES izmestu

  +8 [+] [-]

, 2018-11-24 14:41, pirms 6 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Kas tã par ãkstîśanos ar dopingu ar atpakałejošu datum!?
Ja nevar to izdarît operatïvi sacensîbu laikà, tad medału atñemśana , vietu pårspéleśanu tãda ãkstîśanas. Var diskvalificët tãlãkiem startiem, bet pagãtni neatgriezt,
Kā uz tevi vnm par paļauties, ka atkal kkādu infantīlu sviestu uzrakstīsi

Oi, nepieķērām tevi slepkavībā uzreiz uz vietas, bet pierādījām tavu vainu laiciņu pēc tam. Neko darīt, visu gaišu!

Cik tupam jābūt, lai ar šādu uzskatu ietu pa dzīvi?!

  +2 [+] [-]

, 2018-11-24 14:50, pirms 6 gadiem
Vienā sportā veidā toto, otrā dopings!
Kādu sporta veidu, lai skatās?

     [+] [-]

, 2018-11-24 14:53, pirms 6 gadiem
Labrīt komentētāji un viszinātāji, sporta eksperti.. Visā profesionālajā sportā ir un būs dopings. Dopingu lieto 90procenti,ja ne visi, kuri ir vieglatlētikas izlasēs, kā arī citu sporta veidu izlasēs, bobslejs utt. Ko tur šausmināties, tāda ir realitāte, tikai kuru pieķer un kuru nē.

     [+] [-]

, 2018-11-24 14:58, pirms 6 gadiem
RobertsR rakstīja: Labrīt komentētāji un viszinātāji, sporta eksperti.. Visā profesionālajā sportā ir un būs dopings. Dopingu lieto 90procenti,ja ne visi, kuri ir vieglatlētikas izlasēs, kā arī citu sporta veidu izlasēs, bobslejs utt. Ko tur šausmināties, tāda ir realitāte, tikai kuru pieķer un kuru nē.
Ironiskā kārtā tu sarkastiski par viszinātājiem un ekspertiem saukā pārējos, kas tikai komentē faktu par Radevičas dopinga lietošanu, kamēr tu līdz procentam zini, cik un kuros sporta veidos sportisti lieto dopingu

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:00, pirms 6 gadiem
sportists-amatieris rakstīja: Tā bija un tā būs. Līdz nenoteiks saprātīgu dopa līmeni visiem,kā tas ir UFC,dsq dodot anormāliem rijējiem.
Kas ir "saprātīgs līmenis"? Vienam ir pilnīgi ok ar 1 gramu testosterona nedēļā, citam - vairāki grami dienā. Tādos principiālos jautājumos iziet uz kaut kādu prātīgumu ir bezjēdzīgi. Nestrādās tāds variants.

Ir vienreiz jābūt godīgiem pret sevi un pārējiem un jāatzīst, ka ir normāli lietot farmācijas nozares sasniegumus, lai parādītu ko nu kurš var vai nevar. Turklāt, tāpēc, ka mēs jau gadu desmitus skatāmies "sportu uz dopinga", vienkārši ir tādas rozā brilles ar Kubertēna olimpiskajiem ideāliem.

Risinājums šai situācijai ir diezgan vienkāršs - totāla kontrole visā jauniešu sportā (jā, tas būs dārgi) un uz katra veselo saprātu balstīta sistēma PRO līmenī, t.i., ar minimālu kontroli, lai nelieto vielas, kas nav paredzētas cilvēkiem (veterinārie preparāti, pesticīdi, utt.) un narkotikas (bet tas vairāk ir ētiskas dabas jautājums).
Tā brīvā pieeja dopinga jautājumā ir/bija daudzās federācijās un daudzos sportos un nevar teikt, ka tur notiktu kaut kāds ārprāts.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:04, pirms 6 gadiem
datmons rakstīja: Vienā sportā veidā toto, otrā dopings!
Kādu sporta veidu, lai skatās?
snūkeru,dārtu... tādas lietas

  +2 [+] [-]

, 2018-11-24 15:04, pirms 6 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Kas ir "saprātīgs līmenis"? Vienam ir pilnīgi ok ar 1 gramu testosterona nedēļā, citam - vairāki grami dienā. Tādos principiālos jautājumos iziet uz kaut kādu prātīgumu ir bezjēdzīgi. Nestrādās tāds variants.

Ir vienreiz jābūt godīgiem pret sevi un pārējiem un jāatzīst, ka ir normāli lietot farmācijas nozares sasniegumus, lai parādītu ko nu kurš var vai nevar. Turklāt, tāpēc, ka mēs jau gadu desmitus skatāmies "sportu uz dopinga", vienkārši ir tādas rozā brilles ar Kubertēna olimpiskajiem ideāliem.

Risinājums šai situācijai ir diezgan vienkāršs - totāla kontrole visā jauniešu sportā (jā, tas būs dārgi) un uz katra veselo saprātu balstīta sistēma PRO līmenī, t.i., ar minimālu kontroli, lai nelieto vielas, kas nav paredzētas cilvēkiem (veterinārie preparāti, pesticīdi, utt.) un narkotikas (bet tas vairāk ir ētiskas dabas jautājums).
Tā brīvā pieeja dopinga jautājumā ir/bija daudzās federācijās un daudzos sportos un nevar teikt, ka tur notiktu kaut kāds ārprāts.
Saprātīgs līmenis medicīnā ir gan izvērtējams... pēc dzimuma, vecuma un pat svara.

To tak dara ar tik daudziem medikamentiem visā pasaulē. Pat ar... paracetamolu (dozu dalījums bērniem/veciem cilvēkiem)

  +1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:05, pirms 6 gadiem
Te paceļas interesants jautājums, vai vīra kungs zināja par sievas nedarbiem.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:06, pirms 6 gadiem
ha-ha-ha-ha..........

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:08, pirms 6 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Kas ir "saprātīgs līmenis"? Vienam ir pilnīgi ok ar 1 gramu testosterona nedēļā, citam - vairāki grami dienā. Tādos principiālos jautājumos iziet uz kaut kādu prātīgumu ir bezjēdzīgi. Nestrādās tāds variants.

Ir vienreiz jābūt godīgiem pret sevi un pārējiem un jāatzīst, ka ir normāli lietot farmācijas nozares sasniegumus, lai parādītu ko nu kurš var vai nevar. Turklāt, tāpēc, ka mēs jau gadu desmitus skatāmies "sportu uz dopinga", vienkārši ir tādas rozā brilles ar Kubertēna olimpiskajiem ideāliem.

Risinājums šai situācijai ir diezgan vienkāršs - totāla kontrole visā jauniešu sportā (jā, tas būs dārgi) un uz katra veselo saprātu balstīta sistēma PRO līmenī, t.i., ar minimālu kontroli, lai nelieto vielas, kas nav paredzētas cilvēkiem (veterinārie preparāti, pesticīdi, utt.) un narkotikas (bet tas vairāk ir ētiskas dabas jautājums).
Tā brīvā pieeja dopinga jautājumā ir/bija daudzās federācijās un daudzos sportos un nevar teikt, ka tur notiktu kaut kāds ārprāts.
Un pēdējā rindkopa faktiski legalizē "kam vairāk naudas medikamentiem un medicīniskām procedūrām, tas uzvarēs"

(saprotot, ka lielā mērā tā ir taisnība jau tagad, bet... vismaz tas nav oficiāli legalizēts)

Tas ir aptuveni kā legalizēt vai nelegalizēt marihuānu. To, ka marihuānu pīpē, mēs jau zinām. Bet tas nenozīmē, ka tas izmantojams par argumentu legalizēšanai.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:08, pirms 6 gadiem
ice F-1 rakstīja: snūkeru,dārtu... tādas lietas
Tie ir sporta veidi?
Vairāk pēc bāra izklaides izklausās!

  -2 [+] [-]

, 2018-11-24 15:12, pirms 6 gadiem
DaMarcus rakstīja: Un pēdējā rindkopa faktiski legalizē "kam vairāk naudas medikamentiem un medicīniskām procedūrām, tas uzvarēs"

(saprotot, ka lielā mērā tā ir taisnība jau tagad, bet... vismaz tas nav oficiāli legalizēts)
Galīgi nepiekrītu šādam apgalvojumam.
Proti, tas ir tāpat kā teikt, ka komandas, kam ir lielāks budžets VIENMĒR uzvarēs.

Protams, ka tas bieži notiek, taču ne vienmēr. Te ir tāpat - iespējas, protams, bagātajiem ir/būs lielākas, taču cilvēka organisms nav dators, kuram pieliekot lielāku RAMu viss būs jaudīgāk. Pamatu pamatā tāpat ir sportistu atlase un selekcija, jo vispirms ir jāatrod tas sportists, kurā ielejot X gramus farmas būs 10X rezultāts. Tb, ja vienu un to pašu lietos 10 cilvēki, būs 10 dažādi rezultāti.

  +1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:13, pirms 6 gadiem
chemist_dk rakstīja: viņa irlatviete tikpat lielā mērā, cik es esmu ēbrejs

proti 0, hehe

man nev neviena ēbreju priekšteča
cerams, ka nebūs arī turpinājuma, lai vai kas tu tur esi .

  -1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:13, pirms 6 gadiem
DaMarcus rakstīja: Saprātīgs līmenis medicīnā ir gan izvērtējams... pēc dzimuma, vecuma un pat svara.

To tak dara ar tik daudziem medikamentiem visā pasaulē. Pat ar... paracetamolu (dozu dalījums bērniem/veciem cilvēkiem)
Tas tiek norādīts ņemot vērā lietošanas nepieciešamību. Sportistiem pēc nav nepieciešamības lietot to vai citu medikamentu.

  +1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:15, pirms 6 gadiem
Njā, nu jau pat latvieši čīto , ne tikai krievi un jeņķi psc. Varētu arī norvēģu slēpotājus beidzot pie dziesmas paņemt.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:15, pirms 6 gadiem
Bet tā es vel tagad neesmu noskaidrojis vispār, vai manā radniecības lokā nav šī Radeviča radiniece! Kā man tas besī

  +1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:17, pirms 6 gadiem
Kad man uzdod šos jautājumus - nu kas tad slikts notiktu, ja legalizētu to un šito?

Es pretī iesāku parasti ar vienkāršu jautājumu no savas puses, kas diskusiju bieži vien iedzen absolūtā strupceļā: bet kas slikts notiks, ja tomēr nelegalizēs?

Ja tomēr ar to nepietiek, tad var diskutēt nopietnāk, bet faktiski... tieši šajā lietā arī slēpjas viss fundaments - ka dažādu vielu atļaušana sadzīvē vai sportā... tā faktiski būtu tikai absolūti nevejadzīga esošo apstākļu mainīšana ar mikroskopisku pievienoto vērtību.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:18, pirms 6 gadiem
Siguldas olimpiādē nekad nekas tāds nebūs iespējams. Vietējie ar štoku izbakstīs sienā caurumu un visi gali ūdenī, visi ūdeņi Gaujā. Un kādas zivis pēc tam dzīvos Gaujā, trīs metrus garas, divus metrus resnas!

  +1 [+] [-]

, 2018-11-24 15:20, pirms 6 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Tas tiek norādīts ņemot vērā lietošanas nepieciešamību. Sportistiem pēc nav nepieciešamības lietot to vai citu medikamentu.
Aij, nu beidz pūst miglu. Pat vitamīniem un vitaminizētajiem dzērieniem ir normas. Kur nu vēl, ja kaut ko lieto ārsta uzraudzībā.

     [+] [-]

, 2018-11-24 15:22, pirms 6 gadiem
DaMarcus rakstīja: Kad man uzdod šos jautājumus - nu kas tad slikts notiktu, ja legalizētu to un šito?

Es pretī iesāku parasti ar vienkāršu jautājumu no savas puses, kas diskusiju bieži vien iedzen absolūtā strupceļā: bet kas slikts notiks, ja tomēr nelegalizēs?

Ja tomēr ar to nepietiek, tad var diskutēt nopietnāk, bet faktiski... tieši šajā lietā arī slēpjas viss fundaments - ka dažādu vielu atļaušana sadzīvē vai sportā... tā faktiski būtu tikai absolūti nevejadzīga esošo apstākļu mainīšana ar mikroskopisku pievienoto vērtību.
Kas notiks, ja nelegalizēs? Pieaugošās konkurences apstākļos funkcionāriem ir un turpinās būt papildus svira kā manipulēt ar sportistiem.
Tāpat šo preparātu lietošana tieši sportistu snieguma uzlabošanas kontekstā netiks pētīta/pētīta daudz mazāk un līdz ar to - sportistiem tas būs bīstamāk.

Ja jau mūsu planētas sabiedrība ir izdomājusi, ka tai ir interesanti redzēt kā tās pārstāvji cīnās viens ar otru, mēģinot uzstādīt rekordus un tādējādi kļūt par pārcilvēkiem, jau saknē ir nepareizi mēģināt viņiem aizliegt lietot to vai citu (es runāju par pieaugušiem PRO sportistiem).

Tas būtu tāpat kā mēs visi gribētu ātruma rekordus, bet atļautu tos uzstādīt tikai ar kkādu Opel minimālo stoku, jo viss pārējais tač ir ekstra!

  +2 [+] [-]

, 2018-11-24 15:23, pirms 6 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Galīgi nepiekrītu šādam apgalvojumam.
Proti, tas ir tāpat kā teikt, ka komandas, kam ir lielāks budžets VIENMĒR uzvarēs.

Protams, ka tas bieži notiek, taču ne vienmēr. Te ir tāpat - iespējas, protams, bagātajiem ir/būs lielākas, taču cilvēka organisms nav dators, kuram pieliekot lielāku RAMu viss būs jaudīgāk. Pamatu pamatā tāpat ir sportistu atlase un selekcija, jo vispirms ir jāatrod tas sportists, kurā ielejot X gramus farmas būs 10X rezultāts. Tb, ja vienu un to pašu lietos 10 cilvēki, būs 10 dažādi rezultāti.
Tad kāpēc ir jālegalizē priekšrocības???
Joprojām nesaprotu.

Visi tie medikamenti, kurus piedāvā legalizēt sportam, maksā... un atkarībā no sarežģītības, pat augstas summas... kāpēc jālegalizē kaut niecīga priekšrocība, ka čalis no Alūksnes trenēsies tāpat kā čalis no Brinksas, bet Bronksas čalis rijot pulveri to pašu rezultātu ko Alūksnes čalis 3 mēnešos, sasniegs pusotrā līdz divos???

  -3 [+] [-]

, 2018-11-24 15:23, pirms 6 gadiem
Mixes rakstīja: Kā uz tevi vnm par paļauties, ka atkal kkādu infantīlu sviestu uzrakstīsi

Oi, nepieķērām tevi slepkavībā uzreiz uz vietas, bet pierādījām tavu vainu laiciņu pēc tam. Neko darīt, visu gaišu!

Cik tupam jābūt, lai ar šādu uzskatu ietu pa dzīvi?!
Tev ir łoti pavirśs, virspusîgs skats uz dopingu . Tã vienu dienu mildronats nav dopings, tad ir. Un tas nav vienîgais piemérs. Kaut ko atjaunośanai, stimulésanai practise visi. Kur ir robeža? UN pie mûsdienu tehnoloğijãm dopinganalîzes bútu jãveic operatïvi! Péc n- gadiem tas ir murgs. Liela dała zãłu, pat vitamînus arî var uzskatït par dopingu!
Kãds te dopingu salîdzina ar smagu noziegumu. Nu aizdomãjas gan cilvéks. Tãds tiesnesis iedos par maizes kukulîśa zãdzïbu tikai ka par miljonu vai slepkavîbu!