Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:345, Did:0, useCase: 3

papildināts Gulbja lidojums Sidnejā beidzies – finālā iekļūst Simons

Jānis Cīrulis
Jānis Cīrulis @ciiruls

Gulbja lidojums Sidnejā beidzies – finālā iekļūst Simons
Ernests Gulbis
Foto: Reuters/Scanpix

Latvijas tenisistam Ernestam Gulbim šodien nav izdevies iekļūt Sidnejas ATP vienspēļu turnīra finālā. Ļoti vāji aizvadot cīņas otro pusi, viņš kapitulēja francūža Žila Simona priekšā – 6:7(1), 0:6. Nākamais mačs Gulbim jau „Australian Open” turnīrā, kurā pretiniekos stāsies vācietis Benjamins Bekers.

Lielākā daļa tenisa pasaules jau ir „Australian Open” gaidās – notikusi arī turnīra izloze un tenisisti uzzinājuši savus pirmos pretiniekus. Taču jāpabeidz arī šīsnedēļas turnīri – ATP līmenī tie norisinās Oklendā un Sidnejā. Par Oklendas turnīra galveno balvu spēkosies spānis Davids Ferers un argentīnietis Davids Nalbandjans, bet Latvijas uzmanība vairāk pievērsta Sidnejai, kur pusfināla cīņu šorīt aizvadīja Ernests Gulbis (ATP 24.). Lai iekļūtu pusfinālā, ar 3.numuru izliktajam latvietim bija nepieciešamas divas uzvaras – vispirms 2:6, 6:4, 6:3 pret Igoru Andrejevu, bet pēc tam 6:4, 6:4 pret ukraini Sergiju Stahovski, kamēr viņa sāncensim, francūzim Žilam Simonam (ATP 41.) bija jāspēlē viens mačs vairāk, tomēr nevienā no tiem šaubas par viņa uzvaru nebija radušās. 2009.gadā Simons bija pat pasaules sestā numura statusā, taču pērn mocījās ar ceļgala savainojumu, kā rezultātā zaudējis pozīcijas rangā. Francūža kontā septiņi ATP tituli (četri no tiem uz cietā seguma), bet vienīgajā abu tenisistu tikšanās reizē pirms četriem gadiem Sinsinati ar 6:4, 7:5 bija uzvarējis mūsu sportists. Bukmeikeru skatījumā favorīts uz iekļūšanu finālā ar nelielu pārsvaru bija Simons, visticamāk, latvieša vakardienas izteikumu dēļ, ka lielā gaisa mitruma dēļ ātri uzkrājoties nogurums.

Šodienas mača sākums apliecināja citu Gulbja vakar sacīto – ar agresīvu spēli latvietis uzņēmās iniciatīvu un, izmantojot Simona vājo punktu – otro servi, jau pirmajā geimā tika pie breika. Ar labu servēšanu (pirmais eiss gan tikai astotajā geimā) šis pārsvars tika nosargāts. Latvietis itin bieži izmantoja saīsinātos sitienu, neļaujot pretiniekam novirzīt spēli garajās izspēlēs no gala līnijas, un seta turpinājumā šķita, ka drīzāk Gulbis tiks pie otrā breika, nekā Simons panāks izlīdzinājumu. Viss pamainījās desmitajā geimā, kurā Gulbim vajadzēja izservēt setu. Pirmā serve neizdevās, bet izspēlēs sekoja rupjas kļūdas, kā rezultātā savas serves geims tika zaudēts sausā un iznīcināta „Wilson” rakete – 5:5. Uzreiz pēc tam Ernestam bija iespēja atgūt breika vadību, tomēr Simons šo iespēju likvidēja. 12.geimā Gulbis pārtrauca neveiksmju sēriju un tika līdz taibreikam, taču tas bija fantastiski neveiksmīgs, jo vienīgais punkts tika uzvarēts pēc Simona dubultkļūdas – 6:7(1).

Otrajā setā Ernests vairs nespēja savākties cīņai. Ja pirmajā setā viņa kontā 24 nepiespiestās kļūdas, tad otrajā to mazāk tikai tāpēc, ka netika izspēlēts tik daudz izspēļu. Simonam atlika tikai piespēlēt Gulbim un sagaidīt viņa kļūdas, lai otrais sets noslēgtos pēc 16 minūtēm – 6:0 francūža labā. Otrajā setā latvietis uzvarēja tikai trīs izspēlēs...

Mača statistika – 6:7(1) 0:6

RādītājsErnests GulbisŽils Simons
Eisi32
Dubultkļūdas44
Precīza 1. serve58%53%
Uzvarēti punkti pie 1. serves17/2824/31
Uzvarēti punkti pie 2. serves5/2016/27
Breikpunktu realizācija1/24/4
Uzvarētie punkti4066

"Mača sākumā es jutos labi, taču turpinājumā jutos arvien vairāk sliktāk un sliktāk fiziskajā ziņā", citēts Gulbis oficiālajā turnīra mājaslapā. "Desmitajā geimā nebiju pietiekami koncentrējies, lai izservētu setu, bet taibreiks jau ir 50/50 situācija. Kad zaudēju savu servi otrā seta sākumā un nespēju geimu atgūt, tad mačs arī bija galā", piebilda latvietis. Jāpiezīmē, ka starp setiem starp Gulbi un mača tiesnesi norisinājās diskusija, kurā latvietis aizrādīja par arbitru kļūdām. Trīs reizes soģi viņam lēma par sliktu un punktus Ernests ieguva tikai ņemot atkārtojumu ("Challenge").

Par pusfināla sasniegšanu latvietis nopelnīja 90 reitinga punktus un 21 950 ASV dolāru prēmiju. Tagad Ernests dosies uz citu Austrālijas pilsētu Melburnu, kurā centīsies gūt panākumus gada pirmajā „Grand Slam” turnīrā. Mūsus sportistam turnīrā ticis 24.raketes gods, bet pirmajā cīņā pretī stāsies vācietis Benjamins Bekers (ATP 55.). Tikmēr Simona pretinieks finālā būs serbs Viktors Troickis, kurš ar 6:4, 7:6(4) uzveica vācieti Florianu Maijeru. Ja finālā triumfēs serbs, viņš apsteigs Gulbi ATP rangā.

Izmantotie resursi:
Tennis - ATP World Tour - Home

  -1 [+] [-]

, 2011-01-14 15:45, pirms 13 gadiem
xZ rakstīja: man šausmīgi "patīk" tie 3soļu "domātāji", vienkārši "domas un stratēģijas giganti"! Neviens (!!!) cits no šī turnīra dalībniekiem nav izteicies, ka viņam kaut kas traucē. Tas viss man atgādina neko vairāk kā Helmaņa tekstu aizpagājušā EČ minūtes pārtraukumā ar Portugāli, kad viņš pārjautāja ar cik punktiem drīkst zaudēt, cerot uz citas spēles iznākumu. Nu tādi aprēķinātaji, ka vai d..t gribas!

Atvaino, bet, ja Gulbis atkal izkrītīs no AO pēc relatīvi labvēlīgas izlozes, tad ko teiksi?
Iznāk ja viņš tagad ir 24 ,tad jāspēj uzvarēt visus kas ir zemāki rangā. Ja viņa mērķis ir pirmais desmitnieks, tad zaudējumi vispār nav pieļaujami. Ja Gulbis izkritīs no pirmās kārtas ,tad tas nozīmēs,ka sūdīgi nospēlējis.

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 15:46, pirms 13 gadiem
Ernestam var būt nez kādi pasaules labākie treneri,bet ar šādu psiholoģisko stavokli nekadu labo rezultatu nebus...Agrā rīta macha 2.sets bija pilnīga neprofesionalitates un necieņas paraugstunda.Tā bija necieņa pret mums faniem,skatītājiem un pretinieku-saucas sporta ētika.C'mon noalgo psiholoģiskās sagatavotības treneri un uz priekšu.Nedaudz sarūgtinatā tenisa fane ceribā uz Melnburnu.

  -1 [+] [-]

, 2011-01-14 15:54, pirms 13 gadiem
zaara.ljv rakstīja: Ernestam var būt nez kādi pasaules labākie treneri,bet ar šādu psiholoģisko stavokli nekadu labo rezultatu nebus...Agrā rīta macha 2.sets bija pilnīga neprofesionalitates un necieņas paraugstunda.Tā bija necieņa pret mums faniem,skatītājiem un pretinieku-saucas sporta ētika.C'mon noalgo psiholoģiskās sagatavotības treneri un uz priekšu.Nedaudz sarūgtinatā tenisa fane ceribā uz Melnburnu.
Vieni gribētu redzēt nosvērtību, citi killer instinct

  -1 [+] [-]

, 2011-01-14 16:06, pirms 13 gadiem
xZ rakstīja: man šausmīgi "patīk" tie 3soļu "domātāji", vienkārši "domas un stratēģijas giganti"! Neviens (!!!) cits no šī turnīra dalībniekiem nav izteicies, ka viņam kaut kas traucē. Tas viss man atgādina neko vairāk kā Helmaņa tekstu aizpagājušā EČ minūtes pārtraukumā ar Portugāli, kad viņš pārjautāja ar cik punktiem drīkst zaudēt, cerot uz citas spēles iznākumu. Nu tādi aprēķinātaji, ka vai d..t gribas!

Atvaino, bet, ja Gulbis atkal izkrītīs no AO pēc relatīvi labvēlīgas izlozes, tad ko teiksi?
Citam traucē mitrums, citam karstums, Gulbis pats teica, ka karstums viņu tik ļoti neietekmē... NEVIENS(???) tiešām neviens nav izteicies par to, ka kaut kas traucē?? Tu ar katru spēlētāju intervijas lasīji (ar lielāko daļu spēlētājiem gan jau nemaz tādas nebija pieejamas), ka tik labi zini, ka neviens? Tā gan ir tukša muldēšana.

Tad Gulbis būtu izkritis jebkurā gadījumā, bet ja akli skrien ar pieri sienā mēģinot uzvarēt viņaprāt neuzvaramu maču ir prātīgi? Nespriedīšu par tevi, jo nezinu vai esi kādreiz sportojis vai nē, bet dažreiz tomēr emocijas ir nedaudz svarīgāk pataupīt lielākam turnīram. Tagad varbūt vismaz neaizbrauks AO izbesījies

     [+] [-]

, 2011-01-14 16:09, pirms 13 gadiem
zaara.ljv rakstīja: Ernestam var būt nez kādi pasaules labākie treneri,bet ar šādu psiholoģisko stavokli nekadu labo rezultatu nebus...Agrā rīta macha 2.sets bija pilnīga neprofesionalitates un necieņas paraugstunda.Tā bija necieņa pret mums faniem,skatītājiem un pretinieku-saucas sporta ētika.C'mon noalgo psiholoģiskās sagatavotības treneri un uz priekšu.Nedaudz sarūgtinatā tenisa fane ceribā uz Melnburnu.
Par to sporta ētiku un necieņu pret faniem nedaudz piekrītu, nav gluži smuki atdot setu pa nullēm, bet jebkurā gadījumā, nav viņš pelnījis tādu kritiku, ka ir mīkstais un vēl nezin ko... tas vienkārši nav godīgi. Tiem nožēlojamajiem nīkuļiem, kas tādas piezīmes izsaka, diemžēl savā dzīvē nav paveicies, tāpēc izliek dusmas internetā uz katru, kuru pagadās

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 16:37, pirms 13 gadiem
to Krintis, 09:17, pirms 6 stundām
Es biju aizgājis uz Deivisa kausa spēlēm un maksāju par to normālu standarta cenu. Un zini, ļoti nepatika viņa attieksme- es kā līdzjutējs, skaītājs varu saprast zaudējumu potenciāli vājākam pretiniekam, bet nu tāda uzvedība kādu Gulbis demostrē laukumā un ārpus tā (tajā skaitā arī skaītājiem veltītie izteikumi) man nav saprotami.
Manā skatījumā šitāds zaudējums otrajā setā ir necieņa pret līdzjutējiem, skatītājiem. Padomājiet paši kā Jūs justos, ja būtu nopirkuši biļeti uz šadu spēli (kas nebūt nav lēta), izbrīvējuši laiku, braukuši uz spēli vairākus simtus km, lai atbalstītu Gulbi, bet viņš ņem un atdod setu bez cīņas un vel pasaka ka viņam vienalga ko par viņu cilvēki domā. Man liekas sevi cienošam cilvēkam- skatītājam, līdzjutējam tas ir mazliet aizskaroši.

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 16:57, pirms 13 gadiem
Godlike rakstīja: to Krintis, 09:17, pirms 6 stundām
Es biju aizgājis uz Deivisa kausa spēlēm un maksāju par to normālu standarta cenu. Un zini, ļoti nepatika viņa attieksme- es kā līdzjutējs, skaītājs varu saprast zaudējumu potenciāli vājākam pretiniekam, bet nu tāda uzvedība kādu Gulbis demostrē laukumā un ārpus tā (tajā skaitā arī skaītājiem veltītie izteikumi) man nav saprotami.
Manā skatījumā šitāds zaudējums otrajā setā ir necieņa pret līdzjutējiem, skatītājiem. Padomājiet paši kā Jūs justos, ja būtu nopirkuši biļeti uz šadu spēli (kas nebūt nav lēta), izbrīvējuši laiku, braukuši uz spēli vairākus simtus km, lai atbalstītu Gulbi, bet viņš ņem un atdod setu bez cīņas un vel pasaka ka viņam vienalga ko par viņu cilvēki domā. Man liekas sevi cienošam cilvēkam- skatītājam, līdzjutējam tas ir mazliet aizskaroši.
es tev pilnigi piekritu.Butu izradijis kaut mazako cinu 2.seta.....

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 16:59, pirms 13 gadiem
bijatch rakstīja: Par to sporta ētiku un necieņu pret faniem nedaudz piekrītu, nav gluži smuki atdot setu pa nullēm, bet jebkurā gadījumā, nav viņš pelnījis tādu kritiku, ka ir mīkstais un vēl nezin ko... tas vienkārši nav godīgi. Tiem nožēlojamajiem nīkuļiem, kas tādas piezīmes izsaka, diemžēl savā dzīvē nav paveicies, tāpēc izliek dusmas internetā uz katru, kuru pagadās
Tu no rita redzeji speli?Vai vnk grab komentarus?Runa iet par Gulbja izturēšanos spēles laikā un attieksmi..

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 17:10, pirms 13 gadiem
Nu, vispār šīs lietas 1 otrai nav pretrunā. Trakākais ir tas, ka Gulbim nav nedz killera instinkta, nedz nosvērtības. Un tā vairs nav sagadīšanās, bet smaga diagnoze.

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 18:30, pirms 13 gadiem
bijatch rakstīja: Citam traucē mitrums, citam karstums, Gulbis pats teica, ka karstums viņu tik ļoti neietekmē... NEVIENS(???) tiešām neviens nav izteicies par to, ka kaut kas traucē?? Tu ar katru spēlētāju intervijas lasīji (ar lielāko daļu spēlētājiem gan jau nemaz tādas nebija pieejamas), ka tik labi zini, ka neviens? Tā gan ir tukša muldēšana.

Tad Gulbis būtu izkritis jebkurā gadījumā, bet ja akli skrien ar pieri sienā mēģinot uzvarēt viņaprāt neuzvaramu maču ir prātīgi? Nespriedīšu par tevi, jo nezinu vai esi kādreiz sportojis vai nē, bet dažreiz tomēr emocijas ir nedaudz svarīgāk pataupīt lielākam turnīram. Tagad varbūt vismaz neaizbrauks AO izbesījies
Ir alternatīva - nestartēt vispār un gatavoties jau laikus. Tas ir kā pusdarīts darbs. Zaudēts sets izskaņā, kad reāli bija jāuzvar. Nu un? Otrais sets jāsāk ar pavisam jaunu pieeju. Lielākā meistarība ir ātri aizmirst kļūdas un neveiksmes un noskaņoties kā pavisam jaunai spēlei. To lūk arī vajadzēja darīt otrajā setā. Neviens nesaka, ka tas ir tik viegli izdarāms cik pasakams. Biljards būtu realtīvi labs salīdzinājums. Ja spēlē deviņnieku līdz 11 uzvarām nevar tā pēkšņi atmest ar roku pēc 6:0 pret potenciāli spēcīgu pretinieku. Grūti savākties, bet tad iestājas tāds atslābums, nav spriedzes un spēle vedas daudz vieglāk, tīri pēc psihloģiskā viedokļa (saku pēc savas pieredzes). Gulbim vajadzēja ar tādu noskaņu iziet kortā otrajā setā un turpināt spēlēt savu spēli nevis demonstrāli izdarīt paviršus un neapdomātus sitienus. Tajos sešos geimos viņš ieguva tikai četras izspēles un tās pašas tikai uz Gilles kļūdām. Tad jau labāk būtu pasaucis mediķus un izkārtojis, ka veselības apsvērumu dēļ (vēders sāp, slikta dūša vai vienalga ko tur sagudrot) pārtrauca spēli. Tas pat zolīdāk būtu nekā šādu neprofesionālu attieksmi izrādīt.

     [+] [-]

, 2011-01-14 18:49, pirms 13 gadiem
Valdizzz rakstīja: Ir alternatīva - nestartēt vispār un gatavoties jau laikus. Tas ir kā pusdarīts darbs. Zaudēts sets izskaņā, kad reāli bija jāuzvar. Nu un? Otrais sets jāsāk ar pavisam jaunu pieeju. Lielākā meistarība ir ātri aizmirst kļūdas un neveiksmes un noskaņoties kā pavisam jaunai spēlei. To lūk arī vajadzēja darīt otrajā setā. Neviens nesaka, ka tas ir tik viegli izdarāms cik pasakams. Biljards būtu realtīvi labs salīdzinājums. Ja spēlē deviņnieku līdz 11 uzvarām nevar tā pēkšņi atmest ar roku pēc 6:0 pret potenciāli spēcīgu pretinieku. Grūti savākties, bet tad iestājas tāds atslābums, nav spriedzes un spēle vedas daudz vieglāk, tīri pēc psihloģiskā viedokļa (saku pēc savas pieredzes). Gulbim vajadzēja ar tādu noskaņu iziet kortā otrajā setā un turpināt spēlēt savu spēli nevis demonstrāli izdarīt paviršus un neapdomātus sitienus. Tajos sešos geimos viņš ieguva tikai četras izspēles un tās pašas tikai uz Gilles kļūdām. Tad jau labāk būtu pasaucis mediķus un izkārtojis, ka veselības apsvērumu dēļ (vēders sāp, slikta dūša vai vienalga ko tur sagudrot) pārtrauca spēli. Tas pat zolīdāk būtu nekā šādu neprofesionālu attieksmi izrādīt.
Es labpratak arī redzetu zaudējumu,bet cīņā(kad varetu teikt,ja tiešām nedaudz pietrūka,nepaveicās utt.),bet šis jau bija pa traku..Laikam jau mēs to uzvaru gribējām vairāk nekā viņš..Atbalstiju sportistu,kam teniss ir tikai hobijs un izskatās,ka nauda būs to džeku piebeigusi...Es ļoti ceru,ka pēc Melnburnas teikšu-atvainojiet,es kļūdījos.Ernest,tagad vai nekad-ledus paliek arvien plānaks.

     [+] [-]

, 2011-01-14 19:45, pirms 13 gadiem
Puisis ir emocionāls (nevis slims, kā te citi uzskata). Domāju, ka tas arī ir iemesls Ernesta neveiksmēm, kas izprovocē salauzt raketi - kaut kur jau tās emocijas ir jāliek! Ernests ir mūsu labākais tenisists, vai pēc Ernesta vēl būs kāds, kas uzrāpsies tik augstu rangā? Es lepojos ar Ernestu! Es vēlu visu to labāko viņam, jo viņš VAR būt Top10, ko vēlu viņam arī sasniegt. Protams, būtu bijis fantastiski sasniegt ši turnīra finālu, kas to zin', varbūt viņam būtu 2 ATP tituls, bet no otras puses paskatoties - labāk sagatavosies AO. Teiksiet - viņš taču lauž raketes, nav cīņasspara, čīkstulis kaut kāds, veselība arī nekāda, fanus arī nepārāk ciena...es teikšu - emocijas dara savu!
Rakstot savu komentu ieskaījos: teniSISTS Ernests Gulbis..

  +1 [+] [-]

, 2011-01-14 20:01, pirms 13 gadiem
portalegri rakstīja: Puisis ir emocionāls (nevis slims, kā te citi uzskata). Domāju, ka tas arī ir iemesls Ernesta neveiksmēm, kas izprovocē salauzt raketi - kaut kur jau tās emocijas ir jāliek! Ernests ir mūsu labākais tenisists, vai pēc Ernesta vēl būs kāds, kas uzrāpsies tik augstu rangā? Es lepojos ar Ernestu! Es vēlu visu to labāko viņam, jo viņš VAR būt Top10, ko vēlu viņam arī sasniegt. Protams, būtu bijis fantastiski sasniegt ši turnīra finālu, kas to zin', varbūt viņam būtu 2 ATP tituls, bet no otras puses paskatoties - labāk sagatavosies AO. Teiksiet - viņš taču lauž raketes, nav cīņasspara, čīkstulis kaut kāds, veselība arī nekāda, fanus arī nepārāk ciena...es teikšu - emocijas dara savu!
Rakstot savu komentu ieskaījos: teniSISTS Ernests Gulbis..
Kā krievi saka - Dieva dēļ, nevajag nekam gatavoties gatavošanās pēc.
Viss ir čiki-piki

     [+] [-]

, 2011-01-14 20:58, pirms 13 gadiem
bijatch rakstīja: Citam traucē mitrums, citam karstums, Gulbis pats teica, ka karstums viņu tik ļoti neietekmē... NEVIENS(???) tiešām neviens nav izteicies par to, ka kaut kas traucē?? Tu ar katru spēlētāju intervijas lasīji (ar lielāko daļu spēlētājiem gan jau nemaz tādas nebija pieejamas), ka tik labi zini, ka neviens? Tā gan ir tukša muldēšana.

Tad Gulbis būtu izkritis jebkurā gadījumā, bet ja akli skrien ar pieri sienā mēģinot uzvarēt viņaprāt neuzvaramu maču ir prātīgi? Nespriedīšu par tevi, jo nezinu vai esi kādreiz sportojis vai nē, bet dažreiz tomēr emocijas ir nedaudz svarīgāk pataupīt lielākam turnīram. Tagad varbūt vismaz neaizbrauks AO izbesījies
Tukša muldēšana ir viss Tavs penteris. paskatījos turnīra mājaslapā: nu nevien tur nav tā teicis kā Gulbis! Un pat abstrahējoties no tā: ja spēlētājs katrā spēlē necīnās par uzvaru, tad par ko?