Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Godīgā hokeja nauda

Godīgā hokeja nauda
Rīgas "Dinamo" vadība, saskaitot visus ciparus, var nonākt pie atklāsmes, ka ar krievu doto naudu pietiek... Ar uzviju!

Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Rīgas Dinamo galvenais akcionārs Juris Savickis atkal ir runājis par naudu. Ja pirms kāda laika, viņš teicās, ka valstij noteikti vajag palīdzēt šim projektam, tad tagad viedi tiek norādīts uz komandas ieguldījumu pelēkās ekonomikas apkarošanā... Ko tas varētu nozīmēt?

Gada citāts no godīgākā uzņēmēja

Kad Rīgas Dinamo akcionāri sāk runāt par naudu, tad vienmēr ir interesanti. Galvenais kluba daļu turētājs Savickis publiski nekad nav vairījies no šīs tēmas apspriešanas, pat vairāk – naudas sakarā Dinamo vārds ir ticis izmantots, lai uzrunātu politiķu snaudošās sirdsapziņas, tāpat – nauda tikusi pieminēta, kad hokejs tika izmantots kā instruments priekšvēlēšanu kaujās. Bija laiks, kad lieli un mazi Dinamo akcionāri apelēja pie visām varām un strāvojumiem, mēģinot iestāstīt tautai, ka valsts uzņēmumiem būtu jāpalīdz šim projektam, jo pretējā gadījumā, tam neesot nākotnes. Sabiedrībā to nosauca par nekaunību un paklusām šī tēma noplaka. Vēl vairāk – uzliekot uz nepareizajiem zirgiem pirms Saeimas vēlēšanām, Dinamo akcionāri šobrīd pat nevar izmantot savus politiskos lobijus, lai iepriekš izteiktās idejas iedzīvinātu kaut naga melnumā. Nezinu, kurš tagad Savicki konsultē sabiedrisko attiecību jautājumos, taču pēdējo dienu izteikumi liek secināt, ka stāsts par hokeju un valsti tiek iesaiņots jaunā sviestpapīrā. Raug, ko lielais Juris saka par kluba sadarbību ar sponsoriem, citēju: „Nav jau tā, ka mēs būtu gatavi sadarboties ar jebkuru sponsoru. Ir bijuši gadījumi, kad atnāk kompānijas, piedāvā naudu, bet mēs to nepaņemam. Esam ļoti izvēlīgi sponsoru ziņā. Sponsoram ir jābūt godīgi nopelnītai naudai. Tāpat šādam uzņēmumam jābūt labvēlīgam pret Latviju kā valsti. Mēs esam atteikušies no naudas, ko piedāvāja pāris Latvijā strādājošas bankas. To nosaukumus gan man negribētos teikt." Vai nav jauki! Tā nav pirmā reize, kad Savickis runā par tēlu un finansēm, pirms gada viņš izmeta repliku, ka Dinamo sakarā “neesam gatavi ņemt jebkuru naudu”. Tagad šis ir ticis precizēts – vismaz pāris Latvijas bankas ir gribējušas dot, taču tās – vai nu nav bijušas labvēlīgas pret Latvijas valsti, vai – nauda nav tikusi ar šiem finanšu instrumentiem nopelnīta godīgi. Pēc šādiem teikumiem atliek vien padomāt, ka Savickis ir nesen šķīstījis savu dvēseli, vai – nožēlojis grēkus baznīcā, kur solījies turpmāk kalpot tikai un vienīgi Latvijas valsts interešu labā. Nav slikti priekš VDK virsnieka, kura vadītā starpnieka kompānija nodrošina Latvijai gāzes iepirkumu un piegādes. Tātad, jādomā – gāze paliks lētāka, vai sliktākajā gadījumā – Latvijas Itera novirzīs savu peļņas daļu zupas virtuvēm un bezdarbnieku pabalstiem.

Krievu daļa ir desmit miljoni eiro

Tagad par naudu, ko tērē hokejam. Ja var ticēt Rīgas Dinamo īpašnieku paziņojumiem presē, tad KHL pirmajā gadā kluba budžets bija 7 miljoni eiro, no kuriem piecus miljonus piešķīra Itera (Krievijas uzņēmums). Otrajā gadā budžets bija 15 miljoni dolāru – aptuveni 11 miljoni eiro, ja rupji konvertējam šo valūtu. Trešajā sezonā jeb šogad Dinamo budžets ir 12 miljoni. Visus šos skaitļus sauc kluba akcionāri – dažādos laikos un publikācijās, nekas nav izzīsts. Tātad, salīdzinot – trīs gados no 7 miljoniem līdz 12 miljoniem eiro – lēciens solīds. Kā man patīk atcerēties, ka savulaik Viesturu Koziolu no Dinamo vadības un akcionāru loka izmeta par to, ka pirmajā sezonā viņš esot ļoti daudz tērējies. Tā kā nav dzirdēts, ka pēc otrās un trešās sezonas būtu kādu apvainojuši liekos tēriņos, lai gan izmaksas taču pieaugušas par pieciem miljoniem! Tikai draudzīga atkāpe, nekā personīga...Šajā laikā ir pieaugusi arī krievu sponsorētā daļa, ko intervijās apliecina pats Savickis: „Bija domāts, ka vēl piecus (miljonus) izdosies savākt no sponsoriem. Taču neizdevās. Nācās iet pie Makarova vēlreiz un prasīt vēl piecus. Zinot, kā mums gāja pērn, šogad gāju pie Makarova un teicu — savāksim vairāk naudas, nekā pērn, jo tautā ir kolosāls atbalsts. Makarovam teicu, mēs nevaram atkāpties, ir jāturpina tā lieta un mēs mēģināsim savākt Latvijā kaut ko, kaut vai pusi. Bet jārēķinās ar kādiem 10 miljoniem, šoreiz eiro. Kad cilvēkam atņem 10 miljonus eiro, saprotiet, kā viņam ap dūšu ir…” Saprotu, lai gan neesmu nekad šādā situācijā bijis. Tāpat mēģinu iztēloties, ko minētais krustēvs Makarovs tagad domā, kad noliekot 10 miljonus eiro priekš Dinamo, viņš izlasa Savicka prātojumus, ka „neesam gatavi ņemt jebkuru naudu”. Nu, labi – ar to Juris pats tiks galā, jo nenoliegsim: arī paprasīt ir jāmāk, lai arī no saviem bijušajiem dienesta biedriem. Šajā ziņā Savickis dara labu darbu un to mēs varētu apzīmēt kā viņa nodevu Latvijas hokeja labā un sabiedrības izklaidē. Vai vēl precīzāk – Juris ir labi sakārtojis gāzes cenas atlaidi tā, lai starpība garantētu hokeja projektu. Tās pašas gāzes, ko mēs visi tērējām savu mājsaimniecību vajadzībām. Attiecīgi – ir pilnībā piepildījies Jura Savicka sapnis par tautas atbalstu hokejam. Tauta šobrīd ar dabas gāzes patēriņu un savlaicīgi nomaksātajiem rēķiniem, ļoti godprātīgi atbalsta Rīgas Dinamo.

Koziols tērēja vismazāk...

Tātad – sausais atlikums. Kluba budžets ir 12 miljoni eiro, no kuriem 10 miljonus dod Itera. Divus nākas savākt pašiem – piesaistot godīgos sponsorus, realizējot Dinamo preču zīmi un pārdodot biļetes uz 27 mājas spēlēm. Algām komanda tērējot 8 miljonus eiro no 12 – šajā summā ietilpst visas algas, arī administrācijas. Salīdzinot pa sezonām, šis cipars ir pieaudzis krietni: 2008/09. gadā Dinamo mēģināja ierakstīties KHL nolikumā, ka kopējais algas apjoms jeb cepure nav mazāks par 6 miljoniem dolāru jeb aptuveni 4,2 miljoniem eiro. Starp citu, pirms katras sezonas klubiem ir jāiesniedz garantijas, ka šāda summa viņiem ir brīvi pieejama jebkurā brīdī. Tādā veidā līga nodrošinās pret iespējamajiem bankrotiem – proti, sliktākā scenārija gadījumā, spēlētāji vismaz saņem kaut kādu kompensāciju, ko ir galvojuši kluba saimnieki. Savā otrajā sezonā Dinamo algu budžets bija 60 procentu no kopējā komandas kopējā budžeta. Tātad – tie varēja būt apmēram 6,6 miljoni eiro. Savukārt šogad viņi algām un prēmijām ir tērējuši astoņus miljonus. Ja paskaitām, kurš pērnvasar pārslēdza līgumus ar Dinamo, tad var secināt – jaunie kontrakti prasīja no kases par 1,3 miljoniem eiro vairāk, nekā gadu iepriekš. Tas gan atkal raisa pārdomas ar atkāpi, jo labi atceros, ka publiski tika teikts, ka kopējās algas pieaugums nebūs lielāks par 5 procentiem. Sanāk daudz vairāk... Salīdzinot pa gadiem, Rīga no 22. vietas (24 komandu ieskaitē), kas pēc algu apmēra viņus ierindoja starp visām līgas komandām, šogad ir vismaz labāko 16-niekā. Mēs paši maksājam vairāk, otrs – daudzi krievu lejas gala klubi maksā mazāk savējiem.

Dinamo izskatās labāk par Dienvidu tiltu

Rīgas Dinamo ir viens liels sponsors un pārējie maziņie. Pirmajā sezonā maziņie deva 170 000 latu. Otrajā sezonā ar sponsoru piesaisti jau ir kāpums – 870 000 latu, kas gan lielākoties sanāk no tādām lielām kompānijām kā LDz Cargo (valsts uzņēmums; iedeva 500 000 latu), Aladris (privātais; 150 000 latu) un kluba akcionāram Rāvim piederošā Skonto būve (200 000 latu), kas jau izsenis ir lielo valsts pasūtījumu apkalpotājs, tai skaitā – slaveno Dienvidu tiltu. Mazliet jau dīvaini izskatās, ka Rāvis savus pakalpojumus reklamē ar hokeja vārdu, jo uzņēmuma specifika un uzvarētie iepirkumi par šādu metodi pasmīkņā, taču uzskatīsim, ka Skonto būvei šajā gadījumā ir svarīgs tēls. Kopā ar Dinamo tas nenoliedzami ir labāks, nekā kopā ar jau minēto tiltu. Vai otra versija – komandai īslaicīgi bija finansiālas problēmas, bet aizdoto naudu caurumam, noformēja kā sponsorējumu. Tikai versija – nekāda seguma. Nav jābūt sevišķi apķērīgam, lai saprastu, ka otrās sezonas kopējais sponsorējumu apjoms (izņemot Iteru), neko vairāk par trijiem ziedojumiem nav devis, turklāt, izņemot, Aldari – divi citi iezīmēti ar politisko kontekstu. Šogad kopējais no sponsoriem iegūtais apjoms ir lielāks, taču arī to galvenokārt veido jau trīs minētās kompānijas, kā arī kādi simts tūkstoši no Dinamo preču zīmes realizācijas, tirgojot dažādus pārtikas produktus. Kāpēc uz visa šī knapuma fona klubs atsakās ņemt naudu no Latvijas komercbankām – tas skaidrību nerada. Vismazāk tas ir saistīts ar Savicka pieminēto banku (ne-)godīgumu. No ieņēmumiem vēl ir biļetes uz spēlēm un suvenīru tirgošana. Ja pieņem, ka Dinamo spēles savā laukumā šosezon noskatījās vairāk par 200 000 skatītājiem (vidēji rēķināju uz vienu spēli 7000 līdzjutējus), tad aptuvenais ienākums no šīs sadaļas būtu kādi 2 miljoni latu (ja biļete maksā desmitnieku). 20 procentu jāatdod arēnai – paliek pusotrs miljons, rupji skaitot...

Maksā algas, palīdz pārdzīvot krīzi

Tā kā Rīgas Dinamo sevi tagad pozicionējuši nevainīguma druvā, tad būtu tikai loģiski, ka klubs publiskotu visas spēlētāju algas – sak, esam caurspīdīgi, mēs taču hokejistiem maksājam iztikšanu, savukārt viņi kā pašnodarbinātie samaksā vēl valstij nodokļus, pērk Latvijā mašīnas, dzīvokļus, mājas, tērē naudu restorānos, veikalos un tml. Tas ir Dinamo ieguldījums tautsaimniecībā. Tomēr, tāda atklātība nenotiks, jo līga to neprasa, bet jebkurš darba devējs vai ņēmējs grib palikt ar savu mazo noslēpumu, lai no tirgus izspiestu vairāk. Tas, ko zinām daudzmaz droši – Ozoliņa algas apmērs sezonā ir ap 850 000 eiro, Holts pelna gadā 100 000 dolārus, Troters – 250 000 dolārus. Labākajiem uzbrucējiem sezonas cipars ir ap 150 000 – 190 000 eiro, taču ir arī tādi, kas saņem vairāk. Šuplera mēneša cipars ir ap 20 000 eiro. Vēl ir jāpatur prātā, ka virkne no jaunajiem saņem ļoti tuvu KHL noteiktajam algas minimumam – tas ir ap 35 000 latu sezonā. Un, protams, vēl prēmijas par individuālajiem sasniegumiem. Tās gan nepārsniedz 25 procentus no garantētās algas, taču, jādomā, ka Dārziņš un Miķelis pie sava kāposta šīs ziedlapiņas noteikti var pievienot.

Var iztikt. Mierīgi!

Komandas budžets nav tikai sezonas algas. Vēl ir mājas spēles, kas Rīgai izmaksājot ap 30 000 latu mačā (Savicka nosauktais cipars). Ja ņem vērā, ka mēs organizējam 27 cīņas savā laukumā, tad tie būs savi 810 000 latu. Apmēram tik pat viņi varētu iztērēt izbraukumos, kur ierēķināts gan lidojums, gan viesnīca, gan azaids (35 cilvēku lielai delegācijai, kas parasti dodas uz Krieviju). Pārējās lietas, ko sauc par sīkumiem, iecērt katra ap 100 000 eiro gadā – piemēram, medicīnas aprūpe un hokeja inventārs. Vēl gadu mijā Savickis solīja, ka pielauzīšot Iteru vēl uz trīs gadiem atbalstīt Dinamo. Tas nozīmē, ka mēs runājam par 10 miljoniem eiro ik sezonu, vai kopā – 30 miljoniem. Ja solīja, gan jau pierunās... Ļoti precīziem šajā ziņā ir grūti būt, jo neviens pie kluba grāmatvedības mūs klāt nelaidīs, bet, ja esam racionāli rēķinātāji, saliekot uz papīra gan aptuvenos ieņēmumus, gan izmaksas, secinājums varētu būt apmēram šāds – ar vienu pašu Iteru šai komandai pietiek, lai mierīgi šūpotu kājas. Tas nomierina, jo vienā brīdī jau likās, ka kluba akcionāri vēl nav tikai naudu diedelējuši pie vecā planetārija – uz kāpnēm. Tik drūmi viņi zīmēja visu, kas notiek ap šo projektu. Baidīja bērnus un pieaugušos... Brrrrr... Tāpēc jau karstumā akcionāri izrunājās par naudu, ko viņiem dod, bet – ko viņi neņems. Jo tā neesot godīgi nopelnīta... Tad jau sanāk, ka Dinamo projekts ir atvēris arī Jurim Savickim jaunu lappusi uzņēmējdarbības ētikas kodeksā (būsim draudzīgi un visi kopā pasmaidīsim). Prieks! Veiksmīgu turpinājumu!

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2011-03-23 12:49, pirms 14 gadiem
Itera vēl uz 3sezonām,ko pēctam?

     [+] [-]

, 2011-03-23 12:56, pirms 14 gadiem
runājot par biļetēm. Armands savos aprēķinos ir aizmirsis tādu būtisku lietu kā PVN 22%...

 +14 [+] [-]

, 2011-03-23 12:57, pirms 14 gadiem
nesaprotu, kādēļ Dinamo akcionāri, piesaistot bijušos un esošos politiķus(kuri biezu biezā slānī regulāri apmeklē spēles, tātad - seko līdzi un ir ieinteresēti rezultātos), nevar atrast sponsorus starp lielajiem uzņēmumiem- airBaltic (100%, ka aviokompānijai reklāma Krievijā būtu ļoti nepieciešama), TELE 2 (zinu, ka kompānija ir atvērta sarunām), Latvijas Valsts meži (sponsorē lielas naudas sportam, daudz tērē nelietderīgi), Krājbanka-Snoras bank (īpašnieki Krievijā), Rižskaja marka (Rīgas Domes veidojums- pārtikas marketings Krievijā) utt. Tas ir tikai ātrumā, kas nāk prātā.
Un pārslavēt Koziolu nevajadzētu... viņš patiešām bija sastrādājis daudz nepatīkamu lietu. Arī KHL viņu vērtē ne pārāk glaimojoši, tu tak to zini, Armand

  -3 [+] [-]

, 2011-03-23 13:00, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: runājot par biļetēm. Armands savos aprēķinos ir aizmirsis tādu būtisku lietu kā PVN 22%...
22% no šīgada,pirms tam bija 21%.

  +5 [+] [-]

, 2011-03-23 13:16, pirms 14 gadiem
Calvin rakstīja: nesaprotu, kādēļ Dinamo akcionāri, piesaistot bijušos un esošos politiķus(kuri biezu biezā slānī regulāri apmeklē spēles, tātad - seko līdzi un ir ieinteresēti rezultātos), nevar atrast sponsorus starp lielajiem uzņēmumiem- airBaltic (100%, ka aviokompānijai reklāma Krievijā būtu ļoti nepieciešama), TELE 2 (zinu, ka kompānija ir atvērta sarunām), Latvijas Valsts meži (sponsorē lielas naudas sportam, daudz tērē nelietderīgi), Krājbanka-Snoras bank (īpašnieki Krievijā), Rižskaja marka (Rīgas Domes veidojums- pārtikas marketings Krievijā) utt. Tas ir tikai ātrumā, kas nāk prātā.
Un pārslavēt Koziolu nevajadzētu... viņš patiešām bija sastrādājis daudz nepatīkamu lietu. Arī KHL viņu vērtē ne pārāk glaimojoši, tu tak to zini, Armand
+++ Tik pēctam nevajag čīkstēt ka ķip Dinamo nav liels budžets,maz naudas utt...

  -1 [+] [-]

, 2011-03-23 13:17, pirms 14 gadiem
Gena@Traktors rakstīja: 22% no šīgada,pirms tam bija 21%.
nu labi - bet būtiski situāciju tas nemaina.

     [+] [-]

, 2011-03-23 13:31, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: runājot par biļetēm. Armands savos aprēķinos ir aizmirsis tādu būtisku lietu kā PVN 22%...
Neesmu baigais spec nodokļu jautājumos, a kādā sakarā PVN? Biļetes pērkot iedzīvotājs jau PVN ir nomaksājis. Tātad Dinamo saņemot naudu ir guvus ienākumus. Tātad Dinamo nomaksā savu ienākuma nodokli i vsjo ne? Turklāt ja Armands tiešām pareizi ir definējiss avu domu minot peļņu, tad peļna ir pēc nodokļu nomaksas...

  +4 [+] [-]

, 2011-03-23 13:34, pirms 14 gadiem
Ja pareizi atminos, par biļetēm izteicās Zigmārs Priede - uz Dinamo ķepas paliekot aptuveni trešdaļa.

     [+] [-]

, 2011-03-23 13:43, pirms 14 gadiem
Super interesanti!!

  +5 [+] [-]

, 2011-03-23 14:04, pirms 14 gadiem
Dzīves gudrība - viss vienmēr ir savādāk nekā izskatās...

  +1 [+] [-]

, 2011-03-23 14:21, pirms 14 gadiem
Jurchiks15 rakstīja: +++ Tik pēctam nevajag čīkstēt ka ķip Dinamo nav liels budžets,maz naudas utt...
pilnībā piekrītu!

  +2 [+] [-]

, 2011-03-23 15:14, pirms 14 gadiem
Raitcha rakstīja: Neesmu baigais spec nodokļu jautājumos, a kādā sakarā PVN? Biļetes pērkot iedzīvotājs jau PVN ir nomaksājis. Tātad Dinamo saņemot naudu ir guvus ienākumus. Tātad Dinamo nomaksā savu ienākuma nodokli i vsjo ne? Turklāt ja Armands tiešām pareizi ir definējiss avu domu minot peļņu, tad peļna ir pēc nodokļu nomaksas...
redzi, ja biļetes cena ir, piemēram, 10 Ls, tad 22% no šīs summas aiziet pievienotās vērtības nodoklī (22%), kurš tiek nomaksāts valsts kasē. Ar ienākuma nodokli tam nav pilnīgi nekāda sakara.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-23 15:27, pirms 14 gadiem
Armandiņš ir piemirsis ne tikai PVN, bet arī uzņēmuma apliekamā ienākuma nodokļa likmi 15%. Tā kā šie minētie aprēķini ir visai nekorekti un neprecīzi diemžēl.

  +1 [+] [-]

, 2011-03-23 15:42, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: redzi, ja biļetes cena ir, piemēram, 10 Ls, tad 22% no šīs summas aiziet pievienotās vērtības nodoklī (22%), kurš tiek nomaksāts valsts kasē. Ar ienākuma nodokli tam nav pilnīgi nekāda sakara.
Bet Uzņēmums vaitad kādreiz ir maskājis PVN? Tā saucamo pievienoto vērtību taču nomaksā patērētājs, pēdējais kas par to maksā. Tas ir pircējs... Ja es Rimītī nopērku piena paku, es samaksāju par pienu arī PVN, bet Rīmī valsts kasē ienākuma nodokli, vaitad arī viņi par to pašu piena paku maksā PVN?

     [+] [-]

, 2011-03-23 15:59, pirms 14 gadiem
Raitcha rakstīja: Bet Uzņēmums vaitad kādreiz ir maskājis PVN? Tā saucamo pievienoto vērtību taču nomaksā patērētājs, pēdējais kas par to maksā. Tas ir pircējs... Ja es Rimītī nopērku piena paku, es samaksāju par pienu arī PVN, bet Rīmī valsts kasē ienākuma nodokli, vaitad arī viņi par to pašu piena paku maksā PVN?
nav jau būtiski, kas tehniski to naudu nomaksā - fakts ir tāds, ka no biļetes 10 Ls vērtībā tiek nomīnusoti nost 2,20 Ls, kas aiziet valsts kasē.
P.S. tieši tāpat kā RIMI pērkot pienu no piena pakas 22% aiziet PVN, tieši tas pats notiek ar biļeti. Fiziski to PVN nomaksā pats uzņēmums, kurš to ieskaita no sava konta Valsts kasē.

     [+] [-]

, 2011-03-23 16:00, pirms 14 gadiem
Raitcha rakstīja: Bet Uzņēmums vaitad kādreiz ir maskājis PVN? Tā saucamo pievienoto vērtību taču nomaksā patērētājs, pēdējais kas par to maksā. Tas ir pircējs... Ja es Rimītī nopērku piena paku, es samaksāju par pienu arī PVN, bet Rīmī valsts kasē ienākuma nodokli, vaitad arī viņi par to pašu piena paku maksā PVN?
Protams ka samaksa, tikai si nauda jau ir ieksa piena pakas cena.
Sanak ka ja bilete uz speli maksa 10.00 Ls tad saja summa ieksa 22% ir PVN, ko vari drosi novilkt nost. sanak ka Nauda ko reinkini talak ir 7.80 Ls, no ta tad nemam nost visas izmaksas un paliek pari pelna. Tas par PVN

  +1 [+] [-]

, 2011-03-23 16:11, pirms 14 gadiem
Te jau bez VID skaidrībā netiks
Gan jau Dinamo biļetes nemaz netirgo, bet gan kād biļešu serviss, piemēram, un tad jau Dinamo, tikai nosmeļ krejumiņu, un ar PVN tad cīnās cita organizācija...

     [+] [-]

, 2011-03-23 16:11, pirms 14 gadiem
" Ja pieņem, ka Dinamo spēles savā laukumā šosezon noskatījās vairāk par 200 000 skatītājiem (vidēji rēķināju uz vienu spēli 7000 līdzjutējus), tad aptuvenais ienākums no šīs sadaļas būtu kādi 2 miljoni latu (ja biļete maksā desmitnieku). 20 procentu jāatdod arēnai – paliek pusotrs miljons, rupji skaitot..."

" Vēl ir mājas spēles, kas Rīgai izmaksājot ap 30 000 latu mačā (Savicka nosauktais cipars). Ja ņem vērā, ka mēs organizējam 27 cīņas savā laukumā, tad tie būs savi 810 000 latu. Apmēram tik pat viņi varētu iztērēt izbraukumos, kur ierēķināts gan lidojums, gan viesnīca, gan azaids (35 cilvēku lielai delegācijai, kas parasti dodas uz Krieviju). "
--------------
Ja viss pareizi, tad sanāk, ka ienākumi no mājas spēlēm +/- nosedz spēļu izdevumus gan šeit gan Krievijā?

  -2 [+] [-]

, 2011-03-23 16:17, pirms 14 gadiem
Intresanti, kāpēc katru pavasari sākas uzbraucieni vienam no pēdējo gadu veiksmīgākajiem sporta projektiem Latvijā?

     [+] [-]

, 2011-03-23 16:24, pirms 14 gadiem
Raitcha rakstīja: Te jau bez VID skaidrībā netiks
Gan jau Dinamo biļetes nemaz netirgo, bet gan kād biļešu serviss, piemēram, un tad jau Dinamo, tikai nosmeļ krejumiņu, un ar PVN tad cīnās cita organizācija...
Biļešu Serviss nomaksā 22% tikai no savas ieņēmu daļas, no atlikušās daļas (lielākās) PVN maksā pats RD.

     [+] [-]

, 2011-03-23 16:39, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: redzi, ja biļetes cena ir, piemēram, 10 Ls, tad 22% no šīs summas aiziet pievienotās vērtības nodoklī (22%), kurš tiek nomaksāts valsts kasē. Ar ienākuma nodokli tam nav pilnīgi nekāda sakara.
Ne jau no Ls 10 rēķina nost 22%; formula ir: biļetes cena + 22% PVN no tās = Ls 10. Tās taču ir divas atšķirīgas lietas!

  +5 [+] [-]

, 2011-03-23 16:39, pirms 14 gadiem
Patiesību sakot, es tiešām nesaprotu to bieži piesaukto Dinamo nabadzību. Jau pagājušo sezon klubs nebija starp nabadzīgākajiem klubiem KHL. Un regulārie saucieni pēc valsts atbalsta, zinot kopējo stāvokli valstī, izklausījušies vairāk nekā nepieklājīgi.

Bez tam grūti neatgādināt par Dinamo fārmklubu Liepājas Metalurgu 3 sezonā, no kura pats Dinamo šķiet tagad cenšas atkrustīties. Cik zināms, fārmkluba funkcijas Liepāja pildīja uz vairāk nekā sabiedriskiem pamatiem: liepajniekiem.lv

     [+] [-]

, 2011-03-23 17:01, pirms 14 gadiem
simors rakstīja: Ne jau no Ls 10 rēķina nost 22%; formula ir: biļetes cena + 22% PVN no tās = Ls 10. Tās taču ir divas atšķirīgas lietas!
protams, matemātiski korekti ir tā kā Tu saki, taču būtību tas principā nemaina (fiziski tas PVN ir ~18% (nevis 22%) no cenas) tāpat no tiem 10 Ls gandrīz 1/5 daļa aiziet nodoklī.

  +4 [+] [-]

, 2011-03-23 17:50, pirms 14 gadiem
Abrag vai tev nav saistošāks LČ, ka tu ap to Dinamo grozies kuru teicies nebūšot savā laikā. Un skatītāji arēnu Rīga nespēs piepildīt.

     [+] [-]

, 2011-03-23 20:29, pirms 14 gadiem
Calvin rakstīja: nesaprotu, kādēļ Dinamo akcionāri, piesaistot bijušos un esošos politiķus(kuri biezu biezā slānī regulāri apmeklē spēles, tātad - seko līdzi un ir ieinteresēti rezultātos), nevar atrast sponsorus starp lielajiem uzņēmumiem- airBaltic (100%, ka aviokompānijai reklāma Krievijā būtu ļoti nepieciešama), TELE 2 (zinu, ka kompānija ir atvērta sarunām), Latvijas Valsts meži (sponsorē lielas naudas sportam, daudz tērē nelietderīgi), Krājbanka-Snoras bank (īpašnieki Krievijā), Rižskaja marka (Rīgas Domes veidojums- pārtikas marketings Krievijā) utt. Tas ir tikai ātrumā, kas nāk prātā.
Un pārslavēt Koziolu nevajadzētu... viņš patiešām bija sastrādājis daudz nepatīkamu lietu. Arī KHL viņu vērtē ne pārāk glaimojoši, tu tak to zini, Armand
airbalticā visādas jautrības, nav zināms vai šie strādā ar peļņu+parāds lidostai+ tas nav tikai valsts uzņēmums, ja tele2-tad lmt būtu jāaiziet...valsts meži ir zaļo pāraudzībā,šiem tuvāki procesi Kurzemes pusē( bet piekrītu, šie varētu būt potenciālie sponsori, arī kāda no bankām). Arī Latvenergo varētu piesaukt kā potenciālo sponsoru, bet vajadzīgs valsts atbalsts/atļauja, līdzīgs stāsts ir par Latvijas valsts mežiem, Lattelecom- tieši par šāda veida atbalstu runāja Savickis, caur lielajiem valsts īpašumā esošajiem uzņēmumiem, nevis no valsts budžeta.

     [+] [-]

, 2011-03-23 22:04, pirms 14 gadiem
kaut kāds neaugliigs striids par PVN. Normāli rēķinot peļņu un rādot ciparus (konkrētajā gadījumā par biļetēm) PVN jau jābūt atrēķinātam. Tas ir mēs runājam par cipariem pēc nodokļu nomaksas!

     [+] [-]

, 2011-03-24 10:48, pirms 14 gadiem
Manuprāt PVN biļetēm taču ir 0%!!!! Un hokejisti nodokļus par sevi maksā par sevi paši pēc brutto summas saņemšanas koroče, jautri ar jums

     [+] [-]

, 2011-03-24 17:16, pirms 14 gadiem
Ja pareizi atceros, tad Sējējs intervijā tam pašam SA+ teica, ka šogad RD budžets ir pie 20 milj.
Bet vispār jau RD finansu lietas ir ļoti necaurspīdīgas !

     [+] [-]

, 2011-03-25 16:12, pirms 14 gadiem
Abrags rakstīja: nav jau būtiski, kas tehniski to naudu nomaksā - fakts ir tāds, ka no biļetes 10 Ls vērtībā tiek nomīnusoti nost 2,20 Ls, kas aiziet valsts kasē.
P.S. tieši tāpat kā RIMI pērkot pienu no piena pakas 22% aiziet PVN, tieši tas pats notiek ar biļeti. Fiziski to PVN nomaksā pats uzņēmums, kurš to ieskaita no sava konta Valsts kasē.
Bet, iespējams, ka viņiem PVN izdevumi ir lielāki nekā ieņēmumi. Ja algas (kur nav PVN izdevumu) ir 6.6 miljoni, tad sanāk, ka ar PVN apliekamie izdevumi paliek rupji rēķinot 5 miljoni. Tātad, viņi vēl dabon atpakaļ PVN pārmaksu. Respektīvi, viņi 20% no 5 miljoniem samaksā PVN (aviobiļetes, ekipējums utt), bet atpakaļ saņem 20% no 3 miljoniem piemēram. PVN jau met kopējā katlā - tik ir samaksājuši PVN, tik ir dabujuši PVN. Starpību tad vai nu maksā valstij vai saņem atpakaļ pārmaksu