Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Aitas aplokā nesauc par komandu

Aitas aplokā nesauc par komandu
Izlase patiesībā nemaz nevar būt slikta, jo tajā spēlē labākie...

Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze/f64.

Izlasē tomēr piekrituši spēlēt visi Latvijas labākie hokejisti... Viņi visi – labākajā kaujas vecumā – izcils pieredzes un perspektīvas nākotnes sakausējums. Iespējams, mums ir viens no talantīgākajiem uzbrukumiem starp visām čempionāta komandām. Un, protams – ļoti labs vārtsargs... Mūsu izcilais NHL aizsargs šoreiz nepalīdzēs, bet – nekas, aizsargu pietiek.

Kas tas ir? Vai izlases hokejistiem pēkšņi sirdsapziņas vai citas –iņas ierunājušās, vai tas ir jaunā menedžera nopelns, kas neapšaubāmi ir liela autoritāte, vai tomēr – tikai pilnmēness fantāzijas un murgi
Tā ir vēsture!

Puišiem nav emociju, tās palikušas KHL sezonā... Apmēram tāda bija līdzjutēju noskaņa pērn, kad viņi vēroja Latvijas izlases spēles pasaules čempionātā. Kad šogad viens no hokejistiem pasaka, ka viņš patiešām tā arī jūtas, izrādās, ka lielai daļai nemaz tāda atklāsme nav vajadzīga. Jo noticis trakums – uz galda paliek mazāk gaļas, ko knābāt...

Tieši pirms divpadsmit gadiem Latvijas hokeja izlase brauca uz pasaules čempionātu, kas solīja iedvesmojošu intrigu. Izlasei patiešām bija jauns menedžeris – izcilā uzbrucēja Helmuta Baldera personā. Lipmans viņu bija pierunājis... Pēc tam, kad Karolīnas Hurricanes komanda izkrita no Stenlija kausa izcīņas, jau turnīra gaitā palīgos ieradās vārtsargs Artūrs Irbe. Mūsu aizsardzības līniju balstīja Skrastiņš, kas bija aizvadījis NHL tikai divas spēles, taču Nešvilas fārmklubā viņš bija stabili labākais savā pozīcijā. Kārlim blakus Čudinovs – varenais tālšāvējs, kura metienu no zilās vēl neviens mūsu jaunlaiku hokejists nav pārspējis, bet toreiz viņam maz kāds šajā ziņā varēja turēt līdzi arī plašākā mērogā. Laviņam (somu Jokerit) bija divdesmit pieci, bet Sējējam (čehu Karlovivari) – trīsdesmit viens. Pats labums! Maticins bija pieredzes bagāta vairākuma mašīna, bet Bogdanovs ar Tribuncovu – labākie no mūsu jaunās paaudzes aizsargiem. Mūsu uzbrukums bija tik sabalansēts un atspēlēts, ka Monreālas Canadiens uzbrucējs Sergejs Žoltoks tika ielikts...ceturtajā maiņā. Kopā ar Mareku Jasu un Ņiživiju, kurš, starp citu, tieši tajā laikā jau bija kļuvis par Jaroslavļas Lokomotiv publikas mīluli un vienu no labākajiem šī kluba uzbrucējiem. Ignatovičs, Cipruss un Tambijevs uz laukuma viens otru saprata kā vienšūnas trīnīši, un to pašu varēja teikt par ilgus gadus iespēlētajiem – Beļavski, Fanduļu, Kerču. Kapteinis Znaroks un viņa ilggadējais maiņas munīcijas piegādātājs Vītoliņš blakus ņēma Semjonovu, bet rezervē sēdēja Artis Ābols. Tāda mums bija izlase ar galveno treneri Leonīdu Beresņevu un konsultantu Vladimiru Jurzinovu fonā. Sandis Ozoliņš toreiz uz čempionātu netika, jo Kolorado Avalanche labi spēlēja Stenlija kausa izcīņā. Taču par to neviens īpaši neuztraucās, jo atzīsim – pēc 1996. gada olimpiskā kvalifikācijas turnīra, šī bija otra labākā izlase, kas atkal savākta kopā, ja vērtējam tikai mūsu hokejistus uz papīra. Labāku sastāvu tobrīd praktiski nevarēja nokomplektēt. Neviens nesūdzējās par nogurumu, arī līdzjutēju uzmanība bija pārpārēm... Un tomēr – TIEŠI ŠĀDA KOMANDA ČEMPIONĀTĀ IZGĀZĀS! Tieši šī komanda līdz šim ir pirmā un vienīgā no daudzajiem valstsvienības modeļiem, kas piedzīvoja izkrišanu no A grupas. Jā, jā – viņi bija kā vecas sētas! Viņiem nebija nekādu variantu, jo patiesībā kopā bija savākti labi spēlētāji, bet nebija komandas. Tieši pēc šī pavasara tautā aizgāja Baldera slavenā frāze, ko viņš veltīja Žoltokam – „kas viņš ir Monreālā? Šestjorka!”. Tas arī bija kapteiņa Znaroka pēdējais čempionāts, jo pēc tam nākamais treneris viņu izmeta no izlases...

Ko ar šo vēlos pateikt? Labi spēlētāji vienmēr noder, viņi ir vajadzīgi. Taču kā rāda mūsu pašu hokeja vēsture - ar to vien, ka esam dabūjuši labākos, bieži var izrādīties par maz. Jo vienatnē šo komandu nav glābis neviens – pat Stenlija kausa čempions ne, kad likās – eh, mēs tūlīt viņus visus uz vienas slidas... Uzmanība, kas pievērsta izlasei sakarā ar vairāku hokejistu nevēlēšanos vai nevarēšanu spēlēt pasaules čempionātā, neko nepalīdz pašai komandai, kam tomēr uz turnīru būs jābrauc un jāizstāv iepriekšējo gadu iekarojumi. Nebrauc Sprukts, nebūs Laviņš, varbūt netiks Skrastiņš vai - nevarēs palīdzēt Karsums. Nu, un? Vai tā ir visa komanda? Ja mums nav ar ko aizlāpīt šos caurumus, tad agrāk vai vēlāk ar visiem spruktiem un skrastiņiem atradīsimies tur, kur jau reiz bijām deviņdesmit devītajā. Arī tolaik runāja, ka nebūs, kas aizstāj Znaroku vai Beļavski, tāpat – neatkārtojama esot Kerča pauze, vai necaursitams Irbes mūris... Bet izlases spēks jau ir pārmantojamībā! Ja tas nav, tad nevajag domāt, ka viena vai divu hokejistu klātbūtne ir sākums vai gals visām laimēm vai nelaimēm. Uz čempionātu brauks mūsu labākie. Visi tie, kas var palīdzēt izlasei! Labāku mums nav. Ja kāds šobrīd nevēlas savu vārdu saistīt ar šo komandu, tad jau laikam viņš nejūtas piederīgs izlases spēkam un attiecīgi – nav nekāds labais vai labākais. Jo nekad nav bijis tā, ka tas viens atnāk un visiem parāda. Šī komanda, kas šobrīd gatavojas pasaules čempionātam, nav slikta, jo izlase vispār nevar būt slikta pēc būtības. Vai tā ir gana laba, lai izcīnītu kādu uzvaru, vai vismaz tik daudz – lai paliktu pie lielajiem puikiem? Labs jautājums... Ja viņiem nesanāks, nez vai būs vērts viņus sist krustā, jo tad labāko paliks vēl mazāk. Ja sanāks, tad tiks pierādīts nekas vairāk, ka vecum vecā dziesma par komandu. Ar pēdējo domu arī dzīvosim, jo šai komandai nav vārds un uzvārds.
Ir tikai viens – Latvija!

 +18 [+] [-]

, 2011-04-19 09:13, pirms 13 gadiem
Ļoti labs raksts

  +7 [+] [-]

, 2011-04-19 09:16, pirms 13 gadiem
Virsraksts mani biedē!

  +9 [+] [-]

, 2011-04-19 09:21, pirms 13 gadiem
zelta vārdi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2011-04-19 09:22, pirms 13 gadiem
Tas, ka individuāli labākie ne vienmēr ir labākā komanda pierādījās jau 1994. gadā Kopenhāgenā, kad mūsējie netika uz A grupu... pēc tam bija 1996. gada vasara (olimpiskā kvalifikācija) un atkal bija savākti visi labākie (izņemot Irbi) un atkal izšķirošajā spēlē zaudējums...
Slēpts komentārs: Centis

  +4 [+] [-]

, 2011-04-19 09:34, pirms 13 gadiem
Nu par Spruktu , jau bij par lielu taa azhitoazha... protams, bedigi , ka shamais atteicis, bet vinsh ir viens no 20, protams redzot iepriekshejas parbaudes speles, prasit prasas, lai tomer izlasi, bez Darzinja un Nizivja papildina Karsums un Daugavinsh... ka saka Armands- tad jau bus labi! , man pat tads chuinjiks ka uzvaresim Cze vai FIN ...

  +4 [+] [-]

, 2011-04-19 09:42, pirms 13 gadiem
Magnats rakstīja: Ļoti labs raksts
Izcils raksts.

  +8 [+] [-]

, 2011-04-19 10:53, pirms 13 gadiem
Raksts - tieši tāds, kā šobrīd vajadzīgs!!!

  +7 [+] [-]

, 2011-04-19 11:18, pirms 13 gadiem
Visvairāk piektrītu baigu daļā rakstītajam. Tieši pats visu laiku sev un un citiem esmu teicis, ka nekas traks, ka kāds atsakās spēlēt nebūs. Ja arī izgāzīsimies, tad tā būs mūsu vieta. Ja neizgāzīsimies, ļoti apsveicami. Mūsu komandas spēks vienmēr ir bijis komandā. Individuāli mēs nevaram sacensties ar lielvalstīm.
Mums atsaka pāris veči, vietā nāk jaunie. Tā notiek visām izlasēm, čehi pagājušo gad uzvarēja ar savu 2. sastāvu. Ja mēs nevaram sacensties ar stiprajiem bez saviem līderiem, tad mūsu vieta ir smagi pārvētēta. Tad tāda ir tā mūsu hokeja saimniecība, kāds izkrīt, uzreiz sabrūk viss mehānisms. Un tad ir nevis pie spēlētāju patriotisma jāpisauc, bet pie Kirova hokeja sistēmas Latvijā. Augstāk par savu pakaļu nav veselīgi lēkt.

  -4 [+] [-]

, 2011-04-19 11:41, pirms 13 gadiem
Raitcha rakstīja: Visvairāk piektrītu baigu daļā rakstītajam. Tieši pats visu laiku sev un un citiem esmu teicis, ka nekas traks, ka kāds atsakās spēlēt nebūs. Ja arī izgāzīsimies, tad tā būs mūsu vieta. Ja neizgāzīsimies, ļoti apsveicami. Mūsu komandas spēks vienmēr ir bijis komandā. Individuāli mēs nevaram sacensties ar lielvalstīm.
Mums atsaka pāris veči, vietā nāk jaunie. Tā notiek visām izlasēm, čehi pagājušo gad uzvarēja ar savu 2. sastāvu. Ja mēs nevaram sacensties ar stiprajiem bez saviem līderiem, tad mūsu vieta ir smagi pārvētēta. Tad tāda ir tā mūsu hokeja saimniecība, kāds izkrīt, uzreiz sabrūk viss mehānisms. Un tad ir nevis pie spēlētāju patriotisma jāpisauc, bet pie Kirova hokeja sistēmas Latvijā. Augstāk par savu pakaļu nav veselīgi lēkt.
Klau - viens tak otru neizslēdz. Var gan baigi necepties par faktu ka kāds atsakās un pareizi vien ir ka nav launuma bez labuma, tai pat laikā izteikt savas domas par konkrētā kadra argumentāciju nav nekas nosodoš, sevišķi ja cilvēks sevi publiski demonstrē kā baigo patriotu. Pats to muti virināja himnu laikā, tagad lai nes to nastu, pats tak viņu izvēlējās, neviens nespieda

  +4 [+] [-]

, 2011-04-19 12:27, pirms 13 gadiem
huy rakstīja: Klau - viens tak otru neizslēdz. Var gan baigi necepties par faktu ka kāds atsakās un pareizi vien ir ka nav launuma bez labuma, tai pat laikā izteikt savas domas par konkrētā kadra argumentāciju nav nekas nosodoš, sevišķi ja cilvēks sevi publiski demonstrē kā baigo patriotu. Pats to muti virināja himnu laikā, tagad lai nes to nastu, pats tak viņu izvēlējās, neviens nespieda
Vai tas nozīmē, ka labāk klusēt himnas laikā un atteikties, nekā desmitiem reižu dziedāt himnu (iedvesmojot šis reizes komandasbiedrus un līdzjutējus) un atteikties?

     [+] [-]

, 2011-04-19 12:45, pirms 13 gadiem
Centis rakstīja: Par saturu - piekrītu.
Bet par formu, manuprāt - būtiska (pēdējā laikā parādījusies) kļūda.
Ja runā latviski, nevis amerikāniski (visi fakti rāda, ka tāda valoda ir), tad Stenlija kausā nav čempionu - ir tikai kausa ieguvēji. Čempioni (vismaz latviski) var būt tikai ČEMPIONĀTOS, bet čempionāts NHL, kā zināms, bija regulārajā sezonā, un nekas, ka tas viņiem neko nenozīmē, vienīgi labāku pozīciju Stenlija kausa izcīņā.
ne gluži. nebūs Tev taisnība skat.: en.wikipedia.org . tas ir NHL čempionu saraksts

  -2 [+] [-]

, 2011-04-19 13:01, pirms 13 gadiem
kegums rakstīja: Vai tas nozīmē, ka labāk klusēt himnas laikā un atteikties, nekā desmitiem reižu dziedāt himnu (iedvesmojot šis reizes komandasbiedrus un līdzjutējus) un atteikties?
Nu cilvēks kā publiska persona ar šiem žestiem radīja sev noteiktu tēlu. Tagad arī viņu vērtē caur šo prizmu. Kā darīt, kas labāks, lai katrs lemj pats.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-04-19 15:34, pirms 13 gadiem
huy rakstīja: Nu cilvēks kā publiska persona ar šiem žestiem radīja sev noteiktu tēlu. Tagad arī viņu vērtē caur šo prizmu. Kā darīt, kas labāks, lai katrs lemj pats.
tā jau ir publikas(fanu) vaina, ka viņi šo žetu uzreiz uztvēra kā patriotismu. Pats Sprukts vienreiz teica: Kāpēc man nenodziedāt, ja zinu vārdus. Un, nezinu, varbūt esmu kaut ko palaidusi garām, bet viņš mats sevi, nekad nav prezentējis, kā BAIGO patriotu.
Tā pat, kā tgd ar Daugaviņu. Uztaisīja tetovējumu, visi: ō, baigais patriots. Paskatīsimies, kas notiks tad, kad kādu iemeslu dēļ atteiksies spēlēt izlasē.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-04-19 16:03, pirms 13 gadiem
Paldies par rakstu Armand, visnotaļ iedvesmojoši protams!!
Lai gan manas domas šī gada sakarā tomēr nav tik optimistiskas vai kā to pareizāk būtu nosaukt.. Nez kāpēc pa sezonas laiku kaut kā likās, ka mūsu Dinamo spēlētāji šogad ir labāki kā jebkad (labas spēles pret līgas top komandām) un arī spēlē šajā komandā pa lielam labākie.. + NHL gala 4 spēlētāji un no tā visa varētu veidoties kaut cik konkurētspējīga komanda pret lielajām komandām.. Galu galā atteikumi, traumas, zvaigžņu slimības, nav emociju utt.. Aplauzos drusciņ.. Kaut kā džeks te rakstīja "gan jau apspēlēsim dāņus un neizkritīsim", bet kaut kā man jau sen vairs tas "neizkritīsim" neinteresē.. Laikam augušas ambīcijas pa gadiem..
Nu kā būs tā būs, ko tur pārdzīvot..

     [+] [-]

, 2011-04-19 16:47, pirms 13 gadiem
Indra737 rakstīja: tā jau ir publikas(fanu) vaina, ka viņi šo žetu uzreiz uztvēra kā patriotismu. Pats Sprukts vienreiz teica: Kāpēc man nenodziedāt, ja zinu vārdus. Un, nezinu, varbūt esmu kaut ko palaidusi garām, bet viņš mats sevi, nekad nav prezentējis, kā BAIGO patriotu.
Tā pat, kā tgd ar Daugaviņu. Uztaisīja tetovējumu, visi: ō, baigais patriots. Paskatīsimies, kas notiks tad, kad kādu iemeslu dēļ atteiksies spēlēt izlasē.
Kāda vairs starpība kurš vainīgs vai nevainīgs. Ir tā kā ir. Viņi pelna labu naudu, gūst slavu, bet ir arī ēnas puses, taka nav ko činkstēt ja netā kāds nolamā

     [+] [-]

, 2011-04-19 18:34, pirms 13 gadiem
huy rakstīja: Kāda vairs starpība kurš vainīgs vai nevainīgs. Ir tā kā ir. Viņi pelna labu naudu, gūst slavu, bet ir arī ēnas puses, taka nav ko činkstēt ja netā kāds nolamā
kurš tad činkst?

  -2 [+] [-]

, 2011-04-19 21:43, pirms 13 gadiem
Pārliecinošs raksts, bet kremt fakts, ka Latvijas izlasei atsaka ar ņaudēšanu. Nav konkrētības. Spēlētāji vairāk domā par savu maciņa biezumu, nekā par līdzjutējiem, kas tos vienmēr atbalsta neskatoties pat uz finansiālo krīzi mūsdienu Latvijā, ka viegli nav nevienam, bet hokejisti Dinamo pelna milzu naudu. Nezinu, bet agrāk, kad vēl nebija atjaunots Dinamo, tad mūsu puiši plēsās uz izlasi, tagad paši zinat kā ir!

     [+] [-]

, 2011-04-19 22:06, pirms 13 gadiem
Tipiski Armanda stils. No sākuma parādās dūmi, pēcāk sāk burt drāmu, ieturēja Kerča cinīgu pauzi, bet beigās nomierinošs raksts. Profesionālis.
Par pašu tēmu. Ir jau mums 1,5-2 izlases, kas var spēlēt PČ nav tik slikti. To drāmu ap Spruktu uzbur prese, sagādājot mocības gan faniem, gan pašam spēlētājam un noplenot sev $. Domāju drīz viss norims un čempī redzēsim kārtējo Znaroka bobiku, redzēs vai šis modelis būs efektīvāks un efektīgāks par iepriekšējiem...?

  +2 [+] [-]

, 2011-04-20 00:09, pirms 13 gadiem
huy rakstīja: Nu cilvēks kā publiska persona ar šiem žestiem radīja sev noteiktu tēlu. Tagad arī viņu vērtē caur šo prizmu. Kā darīt, kas labāks, lai katrs lemj pats.
nu bet toreiz viņš tā jutās(kad dziedāja himnu)...viņš neizlikās un bija patiess....un tagad viņš jūtās savādāk - un atkal godīgi pastāsta to....kāpēc viņš ir jānosoda ja viņš vairāk negrib/nevar /??
....tikpat labi mēs varam nosodīt jebkuru spēlētāju kurš iemetis mazāk golus nekā pag. sezon vai komandu, kura nospēlējusi sliktāk kā iepriekš...prasības ir jāizvērtē...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja